Új hozzászólás Aktív témák
-
Tyrel
őstag
Sziasztok!
Régi álmom egy "igazi" Citroen, nagyon tetszenek a régi CX-ek, és most az új C5X is. Gondolom itt nem nagyon kell magyaráznom senkinek, de engem nagyon megfog ezeknek az autóknak a különlegessége, a hidrós futómű, a kanyarba ténylegesen beforduló fényszóró, meg úgy az egésznek a feelingje...
Jelenleg egy 1. gen C4 Picasso-m van, hamarosan már 7. éve, 1.6 eHDI motorral és kretén MCP váltóval. A váltón kívül igazán nem adott okot panaszra, nem volt semmi nagy meghibásodása, csak elektronikai problémák, pl. a klímavezérlő elpukkant, zár elromlott, ilyesmi. Soha nem hagyott ott sehol... A váltóval sincs gond olyan értelemben, hogy el nem romlott, csak nagyon béna is tud lenni meg túl "rövid" is, de ez gyárilag ilyen...
Amikor a mostani autóm vettem még az is épphogy belefért a keretbe, így a 2. generációs C5 szóba sem jöhetett... viszont a minap láttam egy C5X-et, és teljesen elolvadtam tőle, felébresztette bennem a régi vágyat, és elkezdtem hahu-n C5-öket nézegetni...
A C4 Pikacsu - igaz nekem csak Dynamique - sokszor azt az érzést kelti, hogy ez igazából egy kommersz autónak készült, eladni akarták minél nagyobb számban, de olyan... puruttya... Meguntam, és a vezetési szokásaimhoz sem passzol már, az utóbbi 2-3 évben sokat autopályáztam és fogok is.
A C5 viszont eredetileg egy prémium autónak készült, a németeket akarták lenyomni vele, egész más minőség mint a C4P és nagyon vonzó az extra felhozatala is... Masszázs ülés, hidrós felfüggesztés, üvegtető, igazi prémium feeling. Persze egy ennyire agyig-extrázott darab most sem olcsó, de... végre elérhető lenne.
Sajnos azonban ezek a C5-ök már kb. 10 évesek, akár az én C4P-m is. Ez még önmagában nem feltétlen probléma, a saját autóm megbízhatóságában nem kételkedem, de azért mert ennek "van gazdája". 10 ezrenként megy olajcserére, minden szíjat, szűrőt, akármit cserélgetek ahogy kell (inkább gyakrabban), évente többször látja szerelő és nem azért mert elromlik. 3 évesen vettem, az életének és kilométereinek (épp 195 ezer) nagyját nálam töltötte, így hatással lehettem az állapotára.
Elég esélytelennek tűnik egy olyan C5-öt találni, amire szintén ennyire vigyáztak.. és mivel ezek már túl vannak 10 éven meg ált. 200 ezer km-en is, ezért én már hiába lennék neki jó gazdája, az előző tulajnak volt bőven túl sok lehetősége tönkre vágni...
Szerintetek hogy lehet jó állapotú C5-höz jutni? Érdemesebb külföldről behozatni?... Nekem ez a C5 egy olyan kult-autónak tűnik már, amit ha a gazdája szeret és vigyáz rá, soha nem fogja eladni, annyira különleges... Így gondolom a piacra azok kerülnek, amik csak random használati tárgyak voltak, és legjobb esetben is csak a szükséges minimum figyelmet kapták... Van esetleg valami "bennfentes" Citroenes közösség, ahol a szerető gazdák egymás közt adják-veszik a megkímélt példányokat, vigyázva arra hogy ne kerülhessenek akárki kezébe?...
A másik problémám a motor... Szeretnék valamit ami erős, de azért nem zabálja le a gatyámat. a 3.0 V6-okat inkább kerülném... igazán a 2.2 HDi az ami a legjobb választásnak tűnik, abból is az újabb, 204 lóerős változat. Ezek mennyire megbízható motorok?...
Egy dolog van, ami a 2.2 HDi-től kissé eltántorít, ami az hogy én ezzel az autóval hosszú távra terveznék, de nem vagyok olyan gazdag mint egy gyűjtő, hogy csak a garázsban tartogassam... én használni akarom, sokat, de közben gondos gazdája is lennék. Viszont egyre többet mondogatják, hogy az Euro5 motorok is ki lesznek tiltva a városokból, és nekem viszonylag gyakran be kell mennem BP-re is... A C4P eHDi sem felel meg ennek, az tény, de nem feltétlen cserélném egy másik olyan autóra ami nem javít a helyzeten.
Így felvetődött bennem, hogy talán a 2.0 BlueHDi motorokat kéne keresni, hogy meglegyen az Euro6. Talán-talán ennek még elég lehet az ereje... Na de mennyire megbízhatóak? Akarok én egy AdBlue rendszerrel tökölni, jó az nekem?...
Az erő kérdés azért jön elő, mert a C4P 1.6 eHDi-vel egy kamiont átugrani azért elég macera, és autopályán is harmatos, bár ott a borzasztó rövid váltó inkább a ludas. 110-ig jó kb., az felett már túl zajos és a fogyasztás is elmegy. Olyan autót szeretnék amiben belőhetem 150-re a tempomatot és nem fog tőle izzani a motor, meg az utastérben sem lesz hangzavar.
Kis érdekesség egyébként, hogy a C4P a 195 ezer kilométerével még nem kért DPF folyadék újratöltést...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest