Új hozzászólás Aktív témák
-
Tyrel
őstag
-
Tyrel
őstag
válasz Feketelaszlo #7160 üzenetére
Köszönöm!
Amúgy megértem hogy szeretik, takarékos és ahhoz képest azért viszonylag erős is, a hangja sem olyan vészes 3 hengeres létére. Tök vállalható motor lenne, 130 lóerő már elég, pláne a mostanában rendszeresített 8 gangos Aisin-nel, simán elfogadnék egy ilyet...
...ha nem kéne folyamat azon parázni, hogy a vezérműszíj kinyírja az egész motort...
Egyébként (tokkal-vonóval) kb. mennyibe kerül egy 1.2 PureTech vezérműszíj csere?...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Az 1.2 PureTech-nek ugye elég rossz a híre, alapból nem egy strapabíró motor és mellette még olajban futó vezérműszíjjal is megverte a jóisten...
No de mindegyik rossz? Olyasmit hallottam, hogy az újabb generációi már egész jók, pl. a vezérműszíjat láncra cserélték és más egyéb típushibákat is javítottak. Tényleg megbízhatóbbak már az újak?
Ha igen, hogyan lehet felismerni őket? Milyen évjárattól vagy motorkódtól kezdve jobbak?
Lehet csak vak remény, de pl. a korai TSI motorok is rosszak voltak, az újakról meg már egész jókat hallani... Bízom benne, hogy az 1.2 PureTech is hasonlóan javuló tendenciát mutat.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz Steve_Brown #7117 üzenetére
Köszi!
Ez volt a megoldás.
De hogy hogy a fenébe kapcsolódhatott ki?... Nem szokásom nyomva tartogatni azt a gombot, pláne ennyi ideig...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
1. gen. C4 Picasso, 1.6 e-HDI, MCP6, _UD.
Volt benne egy feature mi szerint elindulás után ill. kb. 10-20 km/h sebesség felett automatikusan bezárta magát... Amit én egyébként szerettem, így piros lámpánál nem nyithatja rám a csöves az ajtót...
Na ezt úgy huss, elfelejtette. Ha 140-nel megyek se zárja be magát többé, mintha sose létezett volna ez a feature. Hibakód természetesen nincs, legalábbis a navigáción megtekinthető Alert Log üres, check engine se világít, semmi... Csak nem zárja be magát.
Egyfelől ez így WTF?...
Másfelől ez nem okozhat egyéb problémákat is?... Pl. ez a bezárás-elfelejtés nem jelenti azt, hogy az elektronika egy részének nincs tudomása róla, hogy mozog az autó?... És pl. elfelejt légzsákot nyitni, ha kéne, vagy bármi ilyesmi?...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
-
Tyrel
őstag
Chiptuning ügyben szeretnék kicsit kérdezni. Egy DV6C 9HR motorról lenne szó.
1. Valóban csökkentheti a fogyasztást és növelheti a teljesítményt egyszerre? Ez nekem fizikai képtelenségnek tűnik, mégis ezt hirdetik...
2. Mik a hátulütői, mit tagadnak le a tuningműhelyek? Mivel fizetek a megnövekedett teljesítményért?
Valójában inkább növekszik a fogyasztás? Csökkenti valaminek az élettartamát? Pl. turbó, vagy épp részecskeszűrő...3. Nagyon szkeptikus vagyok, hogy lehet egy random mondvacsinált tuningmester okosabb, mint a PSA csillió dolláros R&D részlege ill. top mérnökei?
4. Milyen tuningműhelyet ajánlanátok, kik ismerik igazán jól ezeket a HDi motorokat?
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
-
Tyrel
őstag
1. gen. C4 Picasso (UD_) belső légkeringetésért felelős, ill. utastérbe fújós (mi ennek a neve?) ventilátorának ha kerepelős--vánglizós-kattogós hangja van, azt mekkora szívás orvosolni?
Régóta ilyen már, a levegőt fújja, működik, csak van hangja, és egyre inkább zavar. Gondolom csapágyas a ventije... Kérdés, hogy ha szerelőhöz viszem, mit higgyek el neki? Egyben kell cserélni valami nagy modult egycsillió forintért, vagy lehet csak a ventit? Érdemes lehet bontottra, vagy ezek alapból rövid életűek?...
Egyébként van mégegy érdekessége a belső keringetésnek: ez az automata ill. digitális paneles verzió, ahol ugye 1 gombot kell nyomkodni mint az őrül és úgy megy körbe-körbe, váltogatja a kis nyilacskákat, hogy éppen hová fújja a levegőt. Ezt baromi nagy élvezet használni, üdvözlöm azt a mérnököt aki így lespórolt 2db 20 centes gombot...
Na de ami a probléma vele, hogy ha úgy állítom be hogy csak egy irányba mutat a nyilacska, pl. rám, vagy a lábtérre, vagy a szélvédőre, akkor tök jól fúj... Viszont ha egyszerre több irányba is mutat nyilacska, pl. rám is és a lábtérre is, akkor kb. elveszik a légnyomás. Úgy... fújdogál, nagyon óvatosan, de elég harmatos, kb. lehelletnek mondanám. Ha maxra felnyomom a venti fordulatot akkor már történik valami, de akkor meg vállalhatatlanul hangos (kerepeléstől függetlenül is). Nem tűnik ez így normálisnak...[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
C5 Tourer-ben nem tudjátok véletlen, hogy masszázsülés lehet-e az utasoldalon is?
Dokumentációt nem találok róla, videó tesztekben és hirdetésekben pedig ha véletlen látszik is, akkor mindig úgy tűnik hogy csak a vezetőülésen van ott a masszázs gomb. Az utasoldali ülésből eddig csak olyat láttam aminél az ülésfűtés tekerője van ott, elvileg az mellett kéne hogy legyen...
Általában én vezetek, az asszonynak viszont elég sok gerincproblémája van, szóval elsősorban ő használná ezt a funkciót... de az ő ülésében nem is tud benne lenni?...
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz gery2123 #6824 üzenetére
Azt hiszem az 1.6 e-HDi előttiek még 16 szelepesek, az e-HDi pedig már a DV6C motorkódú, 8 szeleppel. Amennyire én tudom sokat nem változott, csak az Euro5 megfelelőség miatt reszeltek rajta.
Nekem C4 Picasso-ban van ugyanez, DV6C motor meg az MCP6-os rettenet. A motor szerintem nagyon nagyon jó, bár a Picasso súlyával azért fürgének már nem mondanám, de a sima C4-hez tökéletes lehet. Megbízható, nem zavaróan hangos, méretéhez és korához képest erős, és a fogyasztása is egész elfogadható. A turbólyuk elég nagy, más negatívumot keresve sem találok benne.
Arra oda kell figyelni (mint minden modern dízelmotornál), hogy hidegen ne bántsd (főleg télen figyelmet igényel mert városi tempónál borzasztó lassan melegszik be), 10.000 kilométerenként cserélj benne olajat meg szűrőket (gázolaj szűrőt lehet ritkábban), és lehetőleg tiszta üzemanyagot tankolj (nem kellenek a feláras Super cuccok, csak olyan kúton tankolj ami nem noname és nem valami isten háta mögötti helyen van). Ezen felül a vezérműszíj cserét nem szabad még elfelejteni (talán 150e km / 10 év ha jól emlékszem) - az általad épp nézett autók 10 év körüliek, szóval ha még nem volt cserélve rajtuk akkor kezdd ezzel. Az olajra még figyelni kell, sajnos nem tudom fejből a kódját de van egy PSA specifikáció aminek meg kell hogy feleljen az olaj - csak olyat engedj a szerelőnek bele tölteni, ill. olyan szervízbe vidd ahol figyelnek erre. Azt hiszem ez főleg azért fontos, mert ez az olaj jár a turbóban is.
Ha ezekre odafigyelsz szerintem nem lesz vele baj. Az enyém is 11 éves, 195 ezer km-nél jár, és egy rossz hangja vagy mozdulata nincs, a motortér csont száraz, a 10 ezres csereperiódus alatt egy csepp olajat nem fogyaszt el, és sosem volt megbontva, nem volt vele semmi gond.
Viszont ezzel körvonalazódik a probléma is, ill. az is amiért én egyre inkább lebeszélem magam egy C5-re váltásról... Ezek a motorok ill. általánosan ezek az autók akkor megbízhatóak és egészségesek ha folyamatosan "volt gazdájuk". Én 3 évesen vettem az enyém, és utólag már tudom hogy előttem "nem volt gazdája", ütötték-vágták és nem szervizelték rendesen... De még "időben" ill. fiatalon került hozzám. Mostanra viszont ezek az autók már 10+ évesek, és semmilyen garanciád vagy bizonyítékod nem lesz rá, hogy a kiszemelt példánynak előtted volt-e gazdája vagy sem. Valószínűbb, hogy nem, csak azt hazudják, hogy igen... Ha nem tartották karban megfelelően, nem voltak gondosak vele, akkor könnyen belefuthatsz igen költséges szívásokba akkor is, ha az autó egyébként jó állapotúnak tűnik... (mondjuk a költséges is relatív, nyilván nem BMW árban vannak az alkatrészek ezekhez)
Nekem ez ugye a duplán szívás, mert ha vennék egy C5-öt az jó eséllyel már egy széttaposott, lefingott valami lenne amit utána egy vagyonba kerülne helyreállítani... Plusz e mellett az én C4 Picasso-mat csak a piacon lévő átlagosan sz*r állapotú társainak árában tudnám eladni, nincs annak értéke hogy odafigyelek rá, mivel bizonyítani én sem tudom. Persze van egy rakás számlám amiken látszanak az olajcserék meg miegymás, de ilyeneket bármelyik kereskedő nyomtat tucatszám egy eladni kívánt autóhoz, nem bizonyíték értékű... Így duplán buknék a cserén...Áttérve az MCP6 robotváltóra... Először is azt leszögezném (bár ezt írhattam volna a motorhoz is), hogy a kettőstömegű egy kopóalkatrész, bármit is csinálsz az autóval az előbb-utóbb elfárad. Nyilván ha többnyire városban jársz, ha digitálisan vezetsz (padlógáz/satufék), vagy ha marha bénán váltasz ill. bénán kuplungolsz, akkor előbb fárad el.
Nos az MCP6 kifejezetten bénán kuplungol... nekem még bírja a kettőstömegű, de számítok rá, hogy már nem sokáig, és ez ellen sehogy sem lehet védekezni.Az MCP6-ot úgy tudnám jellemezni, hogy nagypapás. Ha nyugisan vezetsz, "krúzolgatsz", akkor nagyon jó társ tud lenni, szép finoman vált és tök kellemes és gyakran pratikus is, hogy 1 kézzel el tudod vezetni az autót városban is. Pl. vezetés közben enni nem jelent problémát. Nyilván ez minden automatára igaz, csak írtad hogy ez lesz az első automata váltós autód... Szerintem ne félj tőle, nyilván kell pár nap amíg megszokod, de nagyon kényelmes, én soha többé nem fogok manuális váltóst venni... Nem hülyék az amcsik.
A problémák akkor kezdődnek az MCP6-tal, amikor sietni akarsz... Na az felejtős... Borzasztó lassan vált sebességet, túl alacsonyan tartja a fordulatszámot, lassan reagál mindenre, olykor teljesen össze is zavarodik. Pl.:
- Gurulsz a pesti csúcsforgalomban és sávot kell váltanod, van melletted egy kis lyuk ahová be kéne ugranod... nyomsz egy padlógázt éééés SEMMI. Mert kedves MCP6-ra nem vonatkozik az az általános KRESZ szabály mi szerint "mindig abban a legnagyobb sebességfokozatban kell tartani a váltót, ahol még van erőtartalék a motorban". Nem, gurultok 50-60-nal és a váltó 5. fokozatban van, a motor 1000-1200-as fordulat körül... nem fogsz ugrálni sehová, éppen csak annyi ereje van hogy a sebességet fenn tartsa. Konkrétan fejbelőném azt aki ezt így programozta fel.
- Lendületesen behajtasz egy körforgalomba, és a kijáratánál már lépsz is a gázra, mert sietnél, dolgod van... A-aa... A kijelző szerint épp 2-es fokozatban van a váltó, gyakorlatilag viszont semmilyen fokozatban sincs, mert a körforgalom bejárata óta áll a kuplungon mint egy tanulóvezető és próbálja eldönteni, hogy visszaváltson-e 1-be vagy sem. Nem is érti miért nyomod a gázt, ő most mással van elfogalva... Nem nehéz összehozni vele olyan szituációkat, amikor hosszú másodpercekig áll a kuplungon és gondolkodik, kávézgat, elmélkedik... nincs kapcsolat a motor és a kerekek között, és hiába taposod mint az őrült, semmi a világon nem történik... Közben jön a sávban mögötted valaki 70-nel és gyorsítanod kéne, vagy épp jön a villamos vagy a mentő... de te csak gurulsz 20-szal előttük mint egy tanuló vezető és nem tudsz menni sehová, mert a k***ög váltó nem engedi.
- A nagyon lassú váltásai miatt BP-i forgalomban piros lámpától indulva nem egyszerű tartani a forgalom ritmusát, kb. állva hagynak a többiek... Na nem elinduláskor, azzal nincs gond, sőt ha padlógázt adsz azt megérti és leugrik a kuplungról egy pillanat alatt, ki is pörgeti a kerekeket... csak aztán az 1-ből a 2-be váltásnál... Na az nagyon lassú. Érdekes, hogy magasabb fokozatok közt már egész elfogadható sebességgel vált, de az 1 és 2 közt nagyon lassan, gondolom azért mert itt van a legnagyobb fordulatszám különbség a két fokozat közt... Ez városban elég gáz...Ez miatt, hogy ekkora gyökér igazából meg kell tanulnod az ő működését, felismerni a szeszélyeit és hangulatingadozásait... Ha sportosan, "dinamikusan" akarsz vezetni akkor olyan vele együtt élni mint valami mélydepressziós-hangulatingadozós feleséggel. Tudat alatt folyamatosan figyeled mit csinál, és kb. még annál is jobban előre gondolkodsz mintha manuális váltós autót vezetnél, és a váltó fülekkel előre olyan sebességbe dobod ami megfelelő lesz majd a következő manőveredhez. Nem véletlen kerültek oda azok a fülek, tudták ők hogy sz*r a váltó és bele kell majd nyúlni abba amit csinál. Ha ezt kitanultad, utána már tudsz az autóval sietni is... de amíg nem, addig kb. közveszélyes vagy vele a forgalomban.
Az egyébként pozitív, hogy amikor A (automata) módban van a váltó, akkor is reagál a váltó flepnikre, mindig bele tudsz nyúlni. Így nekem szokásommá vált, hogy pl. csúcsforgalomban ha tudom hogy sávot akarok váltani akkor az indexelés előtt pöccintek egyet a visszaváltós fülön is, és rögtön jó minden... De ezt pl. én meg tudtam szokni/tanulni, az asszony nem, ő utálja is.
Az M mód normál közlekedéshez szerintem felesleges az előbbi miatt, viszont meredek utakon kifejezetten érdemes használni, mert dőlésérzékelője nincs a váltónak. Pl. csorogsz felfelé 15-tel valami 12%-os emelkedőn, és gondolkodás nélkül elkezd 2-be váltani... Amit baromi lassan csinál ugye, lendületed meg nincs, és még felfelé is mennél, tehát kb. megálltok miatta.
Az MCP6 megbízhatóságáról nem tudok sokat mondani... Mint írtam az én autómnak előttem nem volt gazdája, 77 ezer km-rel vettem és 80 körül kuplungot kellett benne cserélni, előtte is csúszott már csak még nem értettem a működését. Meredek utakon, hegyvidéken ugyanúgy el lehet neki égetni a kuplungját mint egy manuális váltós autónak, és szerintem az előző tulaj is ezt csinálhatta vele. Határozott (nagy) gázadások kellenek és M mód, nem szabad hagyni hogy hosszú másodpercekig folyamatosan csúsztatgassa a kuplungot.
Ezen a kezdeti kuplungcserén felül nekem más műszaki hibám még nem volt a váltóval... Időnként (visszaemlékezve nekem kb. 50 ezer kilométerenként) érdemes elvinni egy újratanításra, hogy ahogy kopik a kuplung meg az egyéb alkatrészei, ahhoz hozzáigazítsák, mert adaptív szoftvert írni rá már meghaladta a PSA képességeit... Egyébként sokszor hallom hogy a robotváltó megbízhatatlan és drága javítani, de alattam még nem ment tönkre ez sem.
Ja igen a váltótanításért nem kell márkaszervízbe menni, egy-egy jobb autovillamosságis szaki simán megcsinálja neked kb. 1 munkaóra áráért.Szóval az MCP6 azért nem az az igazi automata váltó, nem hozza azt az élményt, pl. egyáltalán nem tud kúszni sem. Csúcsforgalomban, nagy városban, hegyvidéken, parkolóházban figyelmet igényel, nem csak annyi hogy beteszed A-ba (normális automatánál ez D) és nyomod a gázt meg néha a féket... Viszont ennek ellenére is nagyon sokszor tud kényelmes, jó útitárs lenni, csak ismerni kell a határait.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Köszi, ilyesmire gondoltam.
Itt azt látom hogy a 2.0 BlueHDi csak 1290-et vontathat, míg a 2.2 HDi 1890-et. Aztán a jó ég tudja mennyire fedi ez a valóságot, de az az 1890 nagyon jó lenne.. ha tényleg igaz, ott ette meg a fene a BlueHDi-t.
A hidrós felfüggesztés vajon mennyire bírhat egy ilyen lószállítós vontatósdit?...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Sziasztok! Sajnos ismét segítségre szorulnék, 2 dologgal is:
C4 Picasso:
1. generációs, 5 személyes (UD) C4 Picasso-ra szeretnék tetőcsomagtartót, méginkább tetőboxot tenni, de halvány gőzöm sincs ezeknek a működéséről, semmit nem tudok róluk. Olyan kéne ami:
- passzol rá, erős, stabil, "jól fekszik"
- én házilag fel tudom tenni ill. leszerelniMi az amit keresnem kell? Mi ennek a szabványa / neve / mérete / akármije?
C5 2. gen (2007-):
A másik kérdésem elsősorban C5 tulajokhoz vagy annak beavatott ismerőihez szól: van-e különbség a C5 különböző motorváltozatai / felszereltségei / évjáratai közt abban a tekintetben, hogy mekkora tömegű utánfutót lehet velük vontatni?
Pl. van arra esély, hogy egy 2.2 HDi nagyobb utánfutót vonszolhat mint egy 2.0 BlueHDi? Van esetleg erről bárkinek pontos táblázata, adata, hogy melyik változattal mennyit lehet vinni? Lószállító lenne a cél...Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Tudtok esetleg olyan becsületes, megbízható kereskedőt aki foglalkozik ilyen francia-autó importtal, megrendelésre is?
Egyre komolyabban gondolkodom egy szériavégi (2015-2017) C5 X7 Tourer BlueHDI 180 beszerzésén, full-extra felszereltséggel, automatával...
...csak ilyen autó a hazai piacon egy darab sincs..."Szerelemgyerek" lenne, jó állapotút szeretnék, nagyon hosszú távra (ezért is lennék hajlandó bevállalni az ad-blue rendszer nyűgjeit, ne utáljanak ki a városokból pár év múlva). Hol lehet ilyenhez hozzájutni?
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Valakinek tipp arra, hogy 1. gen. C4 Pikachu-nak mi baja lehet, ha távirányítóval központi zár kinyitásakor, vagy épp ajtó kinyitásakor random (tehát nem minden alkalommal) egy pici pillanatra felvillan a tompított?
A világításkapcsoló fixen be van kapcsolva (nem auto-ra), de már évek óta úgy van, és normál esetben csak akkor kapcsolja fel így a világítást, ha a motor is jár... Nem hinném hogy ez a gond, korábban nem csinálta ezt.
Igazán az hogy villan pont nem érdekel, viszont annak nem annyira örülök, hogy ezzel csökkenti az izzók élettartamát...
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz janakbacsi #6561 üzenetére
Ja, a lapát nem segít. Nekem mindig Bosch vagy Valeo van rajta, mert ebben a méretben más már újkorában sem töröl jól... Most is pár hónapos Valeo szettel fut, de az esőérzékelős ablaktörlő kb. soha nem működött megfelelően, most sem. 3 éves kora óta enyém az autó, már akkor is sz*r volt ez benne.
Egyébként a Valeo jobb, észrevehetően halkabb mint a Bosch.Szerintem az a baja, hogy ha automósóban rákerül a szélvédőre egy viasz réteg, vagy épp autopályán felverődik olaj, vagy bármi egyéb olyan szennyeződés kerül a szélvédőre amit a lapát nem töröl le, az már zavarja a szenzort. Ezt jellemzően szabad szemmel nem is látni, tök tisztának és átlátszónak tűnik az üveg, csak ha megfelelően éles szögből nézed akkor vehetsz észre rajta némi szivárványosodást, kb. mint amikor olajos egy pocsolya.
Ilyen zsíros szennyeződések óhatatlanul kerülnek a szélvédőre rendeltetésszerű használat közben is, és szerintem egy jó minőségű esőérzékelőt ez tökre nem is zavar... Csak a C4P I-é minden, de nem jó minőségű.
Nem kell hogy csíkozzon a lapát, nem kell rajta víznek, vagy döglött bogárnak vagy porszemeknek maradnia... Ezt minden is zavarja, kb. csak laboratóriumi körülmények közt működhetett valaha is jól...
Érdekes hogy ezzel párhuzamosan az automata fényszóró kapcsoló, ill. a fényérzékelő - ami ugyanott van ahol az esőérzékelő is - meg szerintem bőven átlag felett teljesít. Pl. ha behajtok egy sötét aluljáróba kb. azonnal reagál, míg sok más autón látom, hogy csak akkor jut eszébe világítást kapcsolni amire kiért a sötétségből, az előtte lévő pár méteren meg láthatatlanul gurul...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
1. gen. C4 Picasso-nál nincs valami varázs kombináció arra, hogy az esőérzékelőt véglegesen kikapcsoljam?
Folyton össze-vissza töröl, totál gyökér... és ugyanazzal a lefelé húzással kapcsolódik be amire az egy törlés is van kötve, tehát valahányszor csak egyet szeretnék törölni mindig megőrül tőle... aztán én is...
Az meg nagyon béna, hogy folyamat fel-le kell húzogatni a kart, hogy elkerüljem az automatát...
További kérdés, hogy nem lehet valahogy szabályozni, hogy szélvédőmosáskor mennyi mosót nyomjon ki?... Értsd. nem lehet rávenni, hogy ne locsolja már ki a fél tartályt egy nyomorult bogár miatt?
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Valaki meg tudná mondani, hogy a 2. gen. C5-nél mit takar a nevében az, hogy "Tourer" ? Nyilván a szót értem, de nem tudom itt mire utalhat.
Arra tippeltem, hogy ez csak a kombi karosszéria neve, de alig van ráírva néhány ilyen autóra ez hogy Tourer, ill. olykor úgy, hogy Cross Tourer. Simán elfelejtik odaírni, vagy ez valami különlegességre utal?
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Azt tudja valaki, hogy 2. gen (2008-tól?...) C5-ökben volt-e bármi megoldás arra, hogy gyorsan tudjon fűteni? Egyes autókban van elektromos fűtés rásegítés, hogy ne kelljen megvárni amíg a motor felmelegszik. Ezek tudnak ilyet?
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz addamka #6461 üzenetére
Hm, és a hagyományos (mármint nem robotizált) automatából csak egy fajta van? Mármint, azt vágom hogy Aisin, de mindegyik motorhoz kottára ugyanazt a verziót adják, vagy vannak pl. áttételbeli eltérések?
Meg lehet valahol nézni, hogy melyik motor/váltó kombónak milyen az áttételezése, ill. főleg azt hogy 6. fokozatban adott sebességhez milyen fordulatszám társul?
A C4 Picasso-ban borzasztóan utálom a váltót, nagyon... azzal kibékültem már hogy robotizált és lassan vált, meg dugóban bólogatni kell mert úgy kuplungol mint egy tanuló vezető... de hogy a fokozatok elosztását hogy tudták ennyire elcseszni, azt felfogni nem tudom...
Pontosabban az az egy tippem van, hogy összesen egyfajta ilyen MCP váltót gyártottak, és az 1.6 HDi-k mellett az 1.6 THP motorosokba is ugyanez ment, és az miatt van ennyire benzinesen áttételezve... Jobb ötletem nincs...Van benne 6 fokozat, abból az első 5 gyakorlatilag semmire nem jó annyira rövidek, az egyetlen "hasznuk" az, hogy 3 hétig tart mire átküzdi magát rajtuk a robotika a lomha váltásaival, e miatt városban egy zöldre váltó lámpánál még a 40 éves dinnyés Zsiga is otthagy. Aztán ott van a 6. fokozat, amit 70-75 km/h sebességnél már elvált, és onnantól azzal mész végig 140-ig... Autopályán is, 3000-res fordulaton egy dízelmotorral. Vicc.
Én elhiszem hogy THP motorral ez jó, mer' benzines és pörgetni kell, de olyan marha nehéz lett volna a dízeleseknek is jót adni? Nem tudom manapság van-e még, de régen volt olyan a váltókon, hogy "végáttétel".. elég lett volna azt kicserélni, és egységesen hosszabb lenne az összes fokozat, nem is kellene külön váltót gyártani.
Láttam szóba került itt a gumi téma is, én már 6. éve járok négyévszakossal a Picasso-n, teljesen jók. Persze nem gagyival, először Continental AllSeasonContact (1. gen) volt rajta, most meg Goodyear Vector 4Seasons Gen-3. Mindkettővel teljesen elégedett vagyok, de előbbinek elég brutál gördülési zaja volt, örülök hogy elkopott.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz addamka #6457 üzenetére
Igazán AdBlue-nak azért sem látnám értelmét, mert annyi többlet költséggel jár, hogy az már agyon is vágja azt amit fogyasztásban nyersz a benzinessel szemben...
No de volt egyáltalán a C5-nek bármilyen Euro6-os benzinmotorja valaha?
Az 1.6 THP volt Euro6-os is a végén? Mondjuk azt akkor se venném meg, ha csak AdBlue az alternatíva...[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Sziasztok!
Régi álmom egy "igazi" Citroen, nagyon tetszenek a régi CX-ek, és most az új C5X is. Gondolom itt nem nagyon kell magyaráznom senkinek, de engem nagyon megfog ezeknek az autóknak a különlegessége, a hidrós futómű, a kanyarba ténylegesen beforduló fényszóró, meg úgy az egésznek a feelingje...
Jelenleg egy 1. gen C4 Picasso-m van, hamarosan már 7. éve, 1.6 eHDI motorral és kretén MCP váltóval. A váltón kívül igazán nem adott okot panaszra, nem volt semmi nagy meghibásodása, csak elektronikai problémák, pl. a klímavezérlő elpukkant, zár elromlott, ilyesmi. Soha nem hagyott ott sehol... A váltóval sincs gond olyan értelemben, hogy el nem romlott, csak nagyon béna is tud lenni meg túl "rövid" is, de ez gyárilag ilyen...
Amikor a mostani autóm vettem még az is épphogy belefért a keretbe, így a 2. generációs C5 szóba sem jöhetett... viszont a minap láttam egy C5X-et, és teljesen elolvadtam tőle, felébresztette bennem a régi vágyat, és elkezdtem hahu-n C5-öket nézegetni...
A C4 Pikacsu - igaz nekem csak Dynamique - sokszor azt az érzést kelti, hogy ez igazából egy kommersz autónak készült, eladni akarták minél nagyobb számban, de olyan... puruttya... Meguntam, és a vezetési szokásaimhoz sem passzol már, az utóbbi 2-3 évben sokat autopályáztam és fogok is.
A C5 viszont eredetileg egy prémium autónak készült, a németeket akarták lenyomni vele, egész más minőség mint a C4P és nagyon vonzó az extra felhozatala is... Masszázs ülés, hidrós felfüggesztés, üvegtető, igazi prémium feeling. Persze egy ennyire agyig-extrázott darab most sem olcsó, de... végre elérhető lenne.
Sajnos azonban ezek a C5-ök már kb. 10 évesek, akár az én C4P-m is. Ez még önmagában nem feltétlen probléma, a saját autóm megbízhatóságában nem kételkedem, de azért mert ennek "van gazdája". 10 ezrenként megy olajcserére, minden szíjat, szűrőt, akármit cserélgetek ahogy kell (inkább gyakrabban), évente többször látja szerelő és nem azért mert elromlik. 3 évesen vettem, az életének és kilométereinek (épp 195 ezer) nagyját nálam töltötte, így hatással lehettem az állapotára.
Elég esélytelennek tűnik egy olyan C5-öt találni, amire szintén ennyire vigyáztak.. és mivel ezek már túl vannak 10 éven meg ált. 200 ezer km-en is, ezért én már hiába lennék neki jó gazdája, az előző tulajnak volt bőven túl sok lehetősége tönkre vágni...
Szerintetek hogy lehet jó állapotú C5-höz jutni? Érdemesebb külföldről behozatni?... Nekem ez a C5 egy olyan kult-autónak tűnik már, amit ha a gazdája szeret és vigyáz rá, soha nem fogja eladni, annyira különleges... Így gondolom a piacra azok kerülnek, amik csak random használati tárgyak voltak, és legjobb esetben is csak a szükséges minimum figyelmet kapták... Van esetleg valami "bennfentes" Citroenes közösség, ahol a szerető gazdák egymás közt adják-veszik a megkímélt példányokat, vigyázva arra hogy ne kerülhessenek akárki kezébe?...
A másik problémám a motor... Szeretnék valamit ami erős, de azért nem zabálja le a gatyámat. a 3.0 V6-okat inkább kerülném... igazán a 2.2 HDi az ami a legjobb választásnak tűnik, abból is az újabb, 204 lóerős változat. Ezek mennyire megbízható motorok?...
Egy dolog van, ami a 2.2 HDi-től kissé eltántorít, ami az hogy én ezzel az autóval hosszú távra terveznék, de nem vagyok olyan gazdag mint egy gyűjtő, hogy csak a garázsban tartogassam... én használni akarom, sokat, de közben gondos gazdája is lennék. Viszont egyre többet mondogatják, hogy az Euro5 motorok is ki lesznek tiltva a városokból, és nekem viszonylag gyakran be kell mennem BP-re is... A C4P eHDi sem felel meg ennek, az tény, de nem feltétlen cserélném egy másik olyan autóra ami nem javít a helyzeten.
Így felvetődött bennem, hogy talán a 2.0 BlueHDi motorokat kéne keresni, hogy meglegyen az Euro6. Talán-talán ennek még elég lehet az ereje... Na de mennyire megbízhatóak? Akarok én egy AdBlue rendszerrel tökölni, jó az nekem?...
Az erő kérdés azért jön elő, mert a C4P 1.6 eHDi-vel egy kamiont átugrani azért elég macera, és autopályán is harmatos, bár ott a borzasztó rövid váltó inkább a ludas. 110-ig jó kb., az felett már túl zajos és a fogyasztás is elmegy. Olyan autót szeretnék amiben belőhetem 150-re a tempomatot és nem fog tőle izzani a motor, meg az utastérben sem lesz hangzavar.
Kis érdekesség egyébként, hogy a C4P a 195 ezer kilométerével még nem kért DPF folyadék újratöltést...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
-
Tyrel
őstag
Sziasztok!
"Szerelmes lettem" a C4 Picasso-ba (a régibe)... és egyre inkább azt érzem, hogy nekem kell egy ilyen. Egy 2011 ill. modellfrissítés után gyártott, szigorúan nem-Grande verzió érdekelne.
1. Sosem volt még francia autóm (japó van)... megbánnám? Be lehet vele vállalni hogy ezzel járok munkába minden nap, vagy sok apró hibával / hülyeséggel kergetne ki a világból?
2. Vannak / mik a típushibáik amikre figyelni / számítani kell?
3. Sehol nem találok ezekhez való katalógust (mindenhol az új C4 Picasso-é van). Valaki tudna ebben segíteni? Főleg az érdekelne hogy a Collection / Airdream / Dynamique / Exclusive szavak milyen felszerelésbeli különbségeket is takarhatnak...
Köszi
Turenkarn
Új hozzászólás Aktív témák
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- SZINTE ÚJ, GARIS, 2024 SENCORE S70 400W EROLLER
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Hecht GG 950 aggregátorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest