-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
erikke17
őstag
Üdv, tegnap mikor mentünk haza autóval hidegen inditott motorra jöttünk haza és ugye olyankor valami pár percig olyan "porszívó" szerű hangot ad ki (szívató). Megtettünk kb. 15 kilométert ekkor már elérte a motor a normál hőmérsékletet és faluban arra lettünk figyelmesek hogy váltáskor a fordulat felmegy 2000-2200-ra majd lassan vissza arra a 850-900-ra(alapjáratra) gyanús volt, leálltunk az út szélére bedöglesztettük majd rá akartunk újból startolni hát elég nehezen kapta el sokáig hajtotta, de utána már jó volt ment mint a mérgezett egér, ezt mitől csinálhatta? Pillanatnyi elmezavar?
Opel Astra F Club 1.6 16V ecotec motorral.
Előre is köszi.[ Szerkesztve ]
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
nagyúr
1.6-os 101 lóerős G Astrában kb mennyibe kerül egy komplett vezérléscsere?
Més que un club!
-
deicide
veterán
Holnap új családtagunk lesz, lecseréltük a Mitsubishi-t rá. Csodálkoztam, kérdeztem a szerelőt, hogy mennyi lesz kb a nagyszerviz, vezérműszíj, aztán mondta, hogy ez láncos...
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
deicide
veterán
válasz Napfénysüti #14902 üzenetére
Olaj, szűrők, vezérlés (görgők, pumpa is), ez Fastra-ban 60-70k körül van, kb ilyen szinten lehet a G is.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
nagyúr
-
insyde5
aktív tag
válasz Napfénysüti #14902 üzenetére
g astra vezérlés ( görgök vezérmu szij vizpumpa ) max 70 e .
olajat minek cserélni vezréléskor? sztem nem ahoz kell számolni.
F astram van , a vezérlés a fent emlitett alkatrészekkel 42 e . INA márka ( made in UK )
csak vizpumba volt dotz. -
insyde5
aktív tag
ÜDV
X20xev a tél alatt "ellustult" ! :S
hol tisztitsam hogy "eröre" kapjon?
olaj csere, szürök cseréje megtörtént.
még mielött megkérdeznétek hogy volt használva : a télen okt. 13 tol május 5 ig. az auto 2600 km t futott. ALKALMANKÉNT 20-50 km t ment.
-
nagyúr
-
deicide
veterán
A vezérműlánc csereperiódusa általában mennyi? 86k km-el vesszük, de sok helyen azt olvasom, hogy addig nem kell cserélni, amíg nem lesz hangja.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
-
nagyúr
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Napfénysüti #14911 üzenetére
Az én szíjam 140e-ként cserélendő. A láncos Mergák élettartamosak.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
insyde5
aktív tag
válasz Napfénysüti #14911 üzenetére
én nem tudom a márkás autoknál mennyit bir a vezérmüSZÍJ!
nekem opelom van. 40 e km után illik cserélni . hogy melyik vezérSZÍJ bír 80 e km t , azt nem tudom ,de nekem kicsit hihetettlen az a teljesítmény.
igen, a lánc 2x , 3x tobbet bír. de ha megnézed 40 nek a 2x ese a 80. ha tovább hajtják nem gond egy láncnál, ugyanis ott a szakadás Nagyon Nagy terhelésnél történhet, a nyulást meg az elöbb emlitett modon meg lehet állapítani.
egy vezérSZIJ nál a nyulást nem tudod megállapítani , mert akkor szakad is, és ugyebár AZ nem jelent Tul sok JOt. löttek a vezérlésednek kompletten.
-
nagyúr
-
TasiA
senior tag
válasz insyde5 #14914 üzenetére
60 ezer a gyári előírás a legtöbb Opelnél, vagy több. Én még nem is hallottam ilyenről, hogy 40-ezrenként. Az nagyon kevés lenne.
Az ellustulást meg úgy gyógyítsd, hogy kitakaríttatod az EGR- szelepet+ folytószelepházat, aztán egy jó 20-40 km-en keresztül úgy rendesen meghajtod. (nem 5.-ben 120-ra gondoltam)[ Szerkesztve ]
-
insyde5
aktív tag
Lehet h 60e a legtöbb opelnél, de ezen a környéken 40 re tartják .
EGR : az a helyzet h nincs már rajta és nem is volt tavaj sem EGR szelepem.
igen, hallottam már máshonnan is a "meghajtást" , de ha az nem hozza meg a kívánt hatást,
6700 kürül szabályoz, 5000 elég tartosan?Merre tovább?
alapjárati motor szennyezettsége csak alapjáratba szol bele? ( lehet hulye kérdés )
HOl lehetne még "tisztitani" ? vagy jele lenne a motor használodásának???? :S
-
nagyúr
-
Dyrtyho
senior tag
A hétvégén jöttök az Opel 20. éves év fordulójára ami a Hungaroringen lesz ?
best regards, egy fórumozó blogger
-
bambano
titán
válasz insyde5 #14907 üzenetére
kijárod majdnem üresre a tankot, utána bemész a kagylós kútra és telerakod kék benzinnel.
majd autópálya, harmadik, padló.
legalább 5, de inkább 10 percig toljad neki úgy, hogy végig 5000 fölött van a fordulatszám.
meg felfújod rendesen a gumikat.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
válasz insyde5 #14914 üzenetére
Én úgy emlékszem, hogy x20xevnél is 60e.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
deicide
veterán
C Corsa 155/80 R13 helyett 175/70 R13 a helyes váltóméret?
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
helkis
addikt
üdv all!
rég jártam erre, mivel nem is volt gondom, ma viszont lerobbantam..
pirosnál állok, első vagyok, majd egyszercsak lefulladt a verda.. próbálgatom indítani semmi.. mintha nem kapna benyát.. kiszálltam, elkezdtem tolni, szerencsére cimbi pont meglátott így kicsit könnyebb volt. betoltuk egy parkolóba.. kinyitottam, mindent meglestem az elérhető stekkereket levettem visszaraktam, de semmi.. felhívtam a 188-at, felvették, majd jönnek..
egy óra múlva gondoltam ráindítok és beindult.. többször is kipróbáltam, ment pöccre, meg is örültem, hogy akkor minden rendben, közben meg is érkezett a sárga angyal, átvizsgálta nem talált semmit.. alapdíj, hali.. még jó hogy Szfv-ról jött, mert így jött mögöttem egy darabon vissza a melóhelyemre, erre a következő pirosnál megint lerohadtam.. .. bevontatott az autokubba, ahol közölték, hogy sajnos nem tudják javítani (főtengelyérzékelőt ír a computer) holnap viszik át egy szakihoz, majd ő mond rá valamit..mondjatok tippeket, árakat, mire számíthatok thanx előre is!
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
marsu
addikt
Sziasztok!
Én is régen jártam erre, de ismét itt vagyok, mert hamarosan kezem közé kapom az autómat ...
Press any key to continue ...
-
helkis
addikt
Astra G 98' x12xe, műszerrel olvasta ki az angyal, törölte a hibát első körben, ami el is tűnt, majd másodikra is kiolvasta, és ismét ott volt hogy "főtengely jeladó hiba"..
utánakérdeztem hogy is van-ez kb, cimbi aki a szakmában van (csak Győrben), azt mondja, hogy eléggé típushiba opeleknél, egy kisebb technikai felszereltséggel is neki lehet állni cserélni, akár házilag is, max a hibát nem lehet törölni.. ha nagyon le akarnak húzni, akkor lehet bevállalom..
az alkatrészeknek is utánakérdeztem, van 7k-s és 27k-s cucc is.. az árkülönbség tartalmazhat ekkora tudáskülönbséget is?
+ találtam 920-930-970ohm-os kivitelt..
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
marsu
addikt
válasz helkis #14932 üzenetére
Az árkülönbség gondolom a gyári és az utángyártott alkatrész árak közötti árkülönbség lehet, tudás különbség nem feltétlenül van, inkább minőség és tartósság ...
5 évet dolgoztam az Autóklubnál a 188-as segélyhívón (is) fogadtam a hívásokat. Voltak érdekes esetek ...
Press any key to continue ...
-
tomyoy
senior tag
nah majd valamelyik talin mesélsz
ma muszáj volt megemelni a futóművet és megrángatni, jelenség: kisebb aszfalt egyenetlenségeknél vagy részleges aszfalthiány=öklömnyi repedésnél amikor a kerék lemegy a toronycsapágy-lengéscsillapító(fentről) felől nagyon erős kopogás, csattanás hallatszik be. Alul az összes szilent-összekötő-stabilizátor tuti jó. Toronycsapágy csere? holnap megvizsgáljuk a kormányszerkezetet, hogy az lóg e.
[ Szerkesztve ]
nyiknyiknyiknyik
-
bambano
titán
válasz tomyoy #14934 üzenetére
amikor nekem kikészült a talpascsapszegem, csak úgy tudták kideríteni, hogy a felemelt autó alá beállt a szerelő, vállal felnyomta a lengőkart és közben rángatták, hogy a teló ne feszítse be az összes alkatrészt. akkor derült ez ki.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
Szép.... de akkor szerencsére nem lett még nagyobb baj.
Ui.:
-Klímakompresszot felújítva, rendszer tisztítva, olajozva, feltöltve, ismét jó a klíma
-Klíma és belsőtér fertőtlenítve
-Olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő cserélve
-Első és hátsó eredeti GM sárfogók felszerelve
-A fényezés kavicsfelverődés, ajtórányítás és hasonló sérülésekből adódó hibái gyári GM festékkel és lakkal javítva, azonos színkódú perszeEddig ennyi de még sok meló lesz idén: vezérlés csere köv hónap, jobb hátul valami kopog, okosok szerint szilent, majd kiderül, egy kis rozsda is van bár annyira nem vészes lehet csak jövőre csináltatom meg úgy nyerek 1 telet (nem pénzben, hanem annyival tovább bírja majd a javítás után mivel csillaggarázsban áll). Műszaki októberben, fékek még mindig bírják... addig nem is cserélem őket Futómű cseréről letettem, annyi kritika éri az olcsóbbakat, hogy hagyom is a fenébe jó ez ami alatta van csak nem ártott volna ha télen emelhetek rajta pár centit. Multikormány-fej közé is kell még egy átalakító. Talán egy levehetős vonóhorgot is kap bár ez a legbizonytalanabb.
Már csak az a kérdés: ha idén mindent kicserélek, megcsináltatok, mi marad jövőre? És akkor még ezek kopó alkatrészek lényegében
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
nagyúr
Hétvégén meglesek egy '79-es Mantát közelről végre.
Més que un club!
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Napfénysüti #14941 üzenetére
Fotókat, pls. Én is '79-es vagyok.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
nagyúr
-
nagyúr
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz deicide #14946 üzenetére
Esztétikai hibák mindig vannak, az enyémen is akad bőven. A lényeg, hogy műszakilag top legyen. Azért a köténygumit kicserélném.
Nem akarok hülyeséget mondani, bőven lehet, hogy rosszul gondolom, de nincsenek fordítva a gumik? Kicsit olyanok innen nézve, mintha gyűjtenék maguk alá a vizet.
Leld benne sok örömed!
Szerk, bár a nyilat nem látom, a futófelület melletti mintából azt gondolom, tényleg fordítva vannak fent a gumik. Néz(es)d meg, mert esőben ebből hamar fejtető lehet.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.