-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz Kickass #14797 üzenetére
az első csere az látványos külső nyomok alapján történt: orrán-száján dőlt minden, ami dőlhetett. A másodiknál már nem emlékszem, hogy hogyan nézett ki, de az meg garis csere volt, nem foglalkoztam vele. Megmérték, azt mondták, nem jó, megkérdeztem, mennyi péz, azt mondták nulla, akkor cseréljétek ki.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz #TOTTI #14799 üzenetére
teljesen komolyan.
1. dízel. ennek nagyon sok hátránya van.
1.1 állhatsz haptákban az apeh utódcége előtt
1.2 az 1.5 dci-nek kicsi a nyomatéka
1.3 nagyon szűk az a fordulatszámtartomány, ahol használhatod. nekem 30-nál már elfogadhatóan húz 3.-ban és 180-nál szabályoz le szintén harmadikban. lehet utánozni dízellel. ja és közben nem olyan lomha, mint mondjuk egy 320d-s bajor propeller.
1.4 kerreg mint egy ótvar varrógép
1.5 négy henger.
1.6 mostanában nincs sok különbség a gázolaj és a benzin ára között, de gyakran van, hogy a gázolaj drágább. ergo az üzemanyagon nem nagyon van megtakarítás
1.7. olyan nagyon nem is fogyaszt kevesebbet. ha takarékosan járok, nincs egy liter különbség sem az azonos méretű autókban levő, azonos minőségérzetet biztosító benzines és dízel között.
1.8 mocskos drága az új autóban a dízel, opelben akár 700 ezer különbség is lehet, ami soha nem térül meg.
1.9 egyszer megzakkan valami a motorban, nemhogy az a pár peták megtakarítás, a gatyád is rámegy. szívósor csere 400-ért? kéttömegű lendkerék? injektorok?
1.10 nem egy nem két dízelbe gyárilag beleprogramozták 70k környékére az automatikus tönkremenetelt (amikor az automata váltó hamarabb vált fel, mint ahogy a dízel tisztulásához szükség lenne)
1.11 koszos, a dízel kipufogógáza súlyosan környezetszennyező, sokkal jobban, mint a benzinesé2. legtakarékosabb fogyasztás? ilyet egyszer látni is kellene, de objektíven. mert oké, hogy a 800 kilós első sorozatú corsa takarékosabb, mint a nála egy tonnával nehezebb insignia, meg az is oké, hogy tattermammer tolja neki 65-tel ótópályán, akkor nem eszik sokat a dízel ahhoz képest, ahogy a te stílusodban tolni lehet egy rendes benzinesnek. És ha egyformán hajtod?
3. az olcsó szervizen csak röhögni tudok. megpróbálom lefojtani magamban a grammatika nácit, aki azt mondja, hogy nem akarok szervizt venni, mindegy, olcsó-e. A szervizdíjak lehetnének nyelvtan szemszögéből nézve alacsonyabbak, de nem azok, mert jobb motorolaj, jobb alkatrészek kellenek akkor is, ha nincs vele semmi trükk (magasabb a sűrítési végnyomás, következésképpen nagyobb a motor terhelése), ha meg beesik valami probléma, akkor 1 miller alatt legfeljebb a kilincset mossák le neked a szervizben.
4. Hogy a kisdízelek között ez-e a legkorszerűbb, arról nem nyitnék vitát. a kisdízel kategória önmagában nem korszerű, hogy azon belül van, amelyik nagyon nem korszerű, a másik meg csak kicsit nem korszerű, az nem oszt, nem szoroz.
Ültem megane-ban, ótvar volt. az a példány pár évesen a széthullás határán volt. annál még a 12 éves astrám is sokkal jobb állapotban van.
Az, hogy renault, nem hátrány? a francia autók megbízhatatlansági legendái nem igazán legendák. Az általad emlegetett időszakban egy opel volt a legmegbízhatóbb autó, a meriva. forrás: tüv jelentés.
Hasonlíthatom traktorhoz is, van belőle a portán Egy jd-hez képest a megánod egy kőbalta. Szívesen nyitok róla vitát, csak a trakit nehéz lenne beerőszakolni a kisdízel kategóriába a 8.1 literes motorjával...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Kickass #14803 üzenetére
Elismerem, nagyon sokáig kerestem márkaszervizt, amiben meg tudok bízni, és további évekbe telt, mire ott mertem hagyni az autót. ez minden autó(márka) sarkalatos pontja, többek között ezért sem járok fóccvágennel, mert ha megáll, nincs, akihez beadjam.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz bambano #14804 üzenetére
Egyetertek, de:
Igen, a tiedben van nyomatek, de 3 liter alatt a benzinesek nyomateka nagyon szereny. Tisztelem masok velemenyet, de en 2l benzint alapbol nem vennek soha, olyan keves a nyomateka.
Az alkatreszarak szerintem mestersegesen vannak feltolva dizeleknel, az injektor gyartastechnologiajat leszamitva a tobbi osszetevo ara nem indokolt. Lasd, nalam az egymillios turbo kontra 15e forintos szenzor.
Ennek ellenere nekem is ez volt az utolso dizelem. Szeretem a nyomatekat, a fogyasztasat, de szar a hangja es kormol.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #14806 üzenetére
a főtengelyen mért nyomaték egy dolog, azt váltóáttétellel és differenciálmű áttétellel lehet korrigálni. a lényeg, hogy nem 800 ford/perc-es zónában van meg a nyomatékod. Hiába dízel, ha az ideális tartomány előtt döglött, mert nem pörög a turbó, fölötte meg már szakadna szét a motor, a jó tartomány meg szűk... vezettem 1.2-es corsát, 80 ló, 4 henger, majdnem harmad köbcenti. Egyáltalán nem volt vészes, persze nem jasszkarizásra volt, de azért ment az is annyival, amennyi normális közlekedéshez elég. Egyedül a pályán 130-hoz volt kicsit kevés.
egyébként is fals az az összehasonlítás, amikor egy ősöreg szívó benzinest hasonlítanak össze egy 3-4 éves fejlesztésű dízellel. ha friss dízelt akar, akkor mérjük össze mondjuk a fóccvágen duplafújásos (kompresszor + turbó) motorjával, vagy ha szívó benzinessel akar hasonlítást, akkor a 30 évvel ezelőtti turbó nélküli benzinessel. Akkor rájön, hogy a dízel a benzineshez képest sehol nincs.
Különben meg mindenki vehet nagy benzinest, akarnak olyat eladni a gyárak persze jó lenne, ha a vele kapcsolatos mítoszok oszlanának, de mindegy, majd az idő megoldja.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz bambano #14808 üzenetére
A duplafújós motor marhára funky, csak ha normálisan közlekedsz vele, akkor többet eszik, mint a tied. És akkor ott van, hogy mi van, ha beszarik a kompresszor vagy a turbó...
Mostanság megint arról kezdenek duruzsolni, hogy a kisköbcenti turbóval gyors zsákutca lesz.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #14811 üzenetére
Én tudom, az átlag magyar nem tudja...
a kisköbcenti turbóval papíron sosem lesz zsákutca, mert két dologra nagyon jó:
- a nagyobb nyomás és esetleg nagyobb fordulatszám miatt tisztább
- hamarabb tönkremegy, lehet eladni hozzá alkatrészt és szolgáltatást vagy új autót.ez utóbbi miatt a kisköbcentis turbóra úgy várhatnak a gyárak, mint a messiásra (gondolom én)...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
vhunor
őstag
Kb. mennyibe fáj egy ékszíjcsere a C Vectra esetében? 3k km múlva kéne cserélni a szervizkönyv szerint (120k), de holnap amúgy is viszem az ingyenes átvizsgálásra, nem tudom, hogy érdemes-e megcsináltatni a márkaszervizben.
-
TasiA
senior tag
válasz Jim Tonic #14811 üzenetére
én pl sosem vennék ilyen 1.4-es feltöltött motorral autót, max, ha én hozom ki a szalonból és kb 2 év múlva eladom
jaa és nagy benzines motor+gáz kombóra szavazok (pfúúú mit kapok ezért)
Ennek ellenére H Astrákat nézegetek a 101 lovas 1,7-es dízelmotorral, illetve C Vectrákat 2,2-es benzinessel.
[ Szerkesztve ]
-
vhunor
őstag
válasz Jim Tonic #14818 üzenetére
Na, aludnom kéne egy keveset, alig látok ki a fejemből és folynak össze a sorok . Szóval 120k-nál ékszíj, 150k-nál vezérműszíj cserét ír. Amúgy reggeli hidegben indítás után hallom is 1-2 percig a halk (kb. egy-két méterről hallatszik csak) surrogó hangot, de nem csikorog.
bambano: valszeg az lesz, előző tulaj is végig ide hordta a kötelezőkre.
-
#TOTTI
őstag
válasz bambano #14804 üzenetére
Végülis igazad van, vitázni sem akarnék, még akkor sem ha lenne energiám, mert felesleges. Ízlések és pofonok, sok dologban nem értek egyet és konkrétan én Clioról beszéltem, de egy kaptafa, nekem bejött persze Opel elött után azért szar a francia, de közel sem annyira mint egy 10 éves 206-os, mert ahhoz képes a Renault örökös darab!
-
fero02
veterán
No, vki árulja már el nekem, h G Astra Bertone Coupe-t milyen motorokkal szerelték?
-
vhunor
őstag
No megvolt az átvizsgálás az Opel márkaszervizben, minden frankó, kaptam sok pipát a zöld oszlopba . Annyit jegyzett meg a szervizvezető, hogy az axiál csuklóknál van egy kis kopás. Bordásszíj csere lesz mostanában, meg vezérlés majd 150k-nál.
-
vhunor
őstag
Ezt az árajánlatot kaptam, szerintetek?
-Vezérműszíj szett, a görgőkkel együtt,csavarok,apróságok stb... bruttó 32500.- CONTINENTAL.
-Vízpumpa 10880.- VALEO
-Axiál csuklók 6600.-/ oldal. TRW -
#TOTTI
őstag
Astra G VAN-ba, milyen hátsó lengéscsillapítót rendeljek? állítólag valami szintszabályzós van benn, de nekem jó lenne a sima kombié is mivel nem viszek nagy tehert!
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz #TOTTI #14837 üzenetére
Hogy mi van benne?
Szintszabályozós lengéscsillapító nem is létezik. Maximum szabályozható csillapítású. De az meg sport(os)autókban van.
Szintszabályozás csak levegős futóművel oldható meg, de rém meglepett lennék, ha az lenne benne.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Calogero #14840 üzenetére
Na, ha kiadtak egy felpumpálható lengéscsillapítót, az annyit is ér.
Az eredeti kérdéshez szólva, vegyél bele hagyományosat, hacsak nem zőccséges autónak használod.A Corsa fenomenális. Végre egy kisautó, amire folyik a nyálam.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
#TOTTI
őstag
válasz Jim Tonic #14841 üzenetére
Az a lényege, hogyha megvan rakva akkor sem ül le, vagyis nem ült le mert most már nem az igazi, terheletlenül pattog, kopog és nem volt ilyen még 100e Km-el ezelött. De úgy tudom nem a motor pumpálja fel, annyira azért nem lehet bonyolult. De ja, hagyományos lesz valószínű, Honnan tudok rendelni tartósat és jót lehetőleg nem aranyárban, mert van egy air-ride-ot szerelő haverom nála be tudjuk rakni. Ezért nem viszem szervizbe.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz #TOTTI #14843 üzenetére
Általában 2 csavar/oldal, ezért semmiképpen ne vidd szervizbe.
Ha hagyományos gyártóktól akarsz vásárolni, akkor csak a KYB-et vagy a Sachs-ot ajánlom.
Előbbi lesz a olcsóbb. Monroe az állításokkal szemben egy vödör sz.r. Kapcsolattól függően 10 körül lesz darabja.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Cola111
aktív tag
Sziasztok!
Ugy dontottunk lecsereljuk az Opel Astra G-t egy Opel Astra H 1.6 Classic III-ra, mar ki is neztem egy 1.6-os 116 LE-st. Most minden extraval kis es nagykereskedoknek 3,5M, mi a velemenyetek az autorol? szerintetek jo vetel lesz? Ha minden jol megy unnepek utan meglesz az auto.
meg egy dolog, latatlanba mennyit adnatok egy 1999/12 havi G-s CLUB felszereltsegu feher astraert, amibe kicsivel tobb mint 230.000KM-van. eger szelep ki van benne kötve, valamint az ABS nem mukodik a telen ment tonkre, van par kisebb baja mint pl: a kesztyutarto ajtaja eltort, a vezetofeloli ajtot ha kinyitom nem all meg, becsukodik. serulesmentes
[ Szerkesztve ]
-
Jim Tonic
nagyúr
Kötelező: [link]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
_seth_
veterán
És ehhez mit szóltok?
[link]A fékeknél pont annyit kell cserélnem mint amennyi alkatrész a képen van....
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN