-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
angyalpc2
aktív tag
válasz rob210 #84147 üzenetére
Érdekes, hogy így kb összevonja az NFJ(ex. TRJ)-t és az NFP-t
Én a filterabc-ből szoktam venni
Tök jó áraik vannak.ezek a marketing betűk jelentenek is valamit?
TRJ TRX NFX NFJ NFP
https://oilgroupbg.com/pdf/elf/elf-tranself-nfx-75w.pdf -
-
sesomaru1989
aktív tag
-
forceberg
veterán
Szimpla fizika, egy kontaktos érintkezővel. A műanyag házas dupla csúszósaru megoldás szép, csak xar, szerintem jóval hamarabb lesz kontaktos, mintha nem lenne a két saru a műanyaggal összefogatva. A Lagunánál biztosra mentem, vétel után lecseréltem a sarukat különállókra.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
hz0917
tag
Olyan sok negatív tapasztalatot olvasok itt a 2-s megane-ról.
17 éves használat után idén nyáron lecseréltem. Az olaj és vezérlés cseréken kívül háromszor cseréltem tompított és helyzetjelző izzót, egyszer a harmadik pótféklámpa izzóját, a többi izzó gyári volt. Ezenkívül a kormány összekötőket cseréltem kormány légzsák szalag csere és egy bal hátsó rugótörésem volt.
Eladáskor hibakód mentesen minden előírás szerint működött.
Nem akarok senkit rábeszélni ez a 17 évi tapasztalat.[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz hz0917 #84156 üzenetére
Nekem is 16. éve van meg, én sem tudok rá semmi rosszat írni. Nálam a 300+ e km alatt azért történt ez az: egy eldugult gázolajszűrő és egy vezmű jeladó, illetve generátort és klímakompresszort kellett felújítani. Az első elektromos ablakok műanyag xarjai törtek el, ezeket magam cseréltem masszívabbakra. A rugótörések ezt is elérték és a légzsák szalagkábel is itt van a fiókvan, hogy kicseréljem, de nem akaródzik nekiállni, mert már alig fut az autó. + most a kipuff tartó gumik szakadtak(öregedtek) el.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
válasz forceberg #84157 üzenetére
Mert bár sokan mondják, hogy nem km-ert, hanem állapotot veszünk, azért ez nem teljesen ilyen egyszerű. Nagy futás = több használat (pl. lámpák, futómű alaktrészek, ablakemelők, önindító, ilyesmi, amiket nem is gondolna az ember)
Nekem 9 évesen járt 360k km-nél és bizony rengeteg dolog "elhasználódott benne" pl: a szélvédő 4 éves korára úgy nézett ki, mint amit szétflexeltek (jó 250k km-nyi autópályázás)
Nagyjából egy része ugyan az mint nálad (első ablakok, generátor, klíma kompresszor, szalag kábel, kipufogó tartó) + önindító, fényszóró csatlakozók, hátsó lámpa kontakt + panel szétégés, EGR visszavezető cső repedés, résolaj csövek szétmálása, ilyesmi.
Stabpálcák félévente, tompított izzók fél-1 évente, helyzetjelzők félévente csere....
Ajtó behúzók hámlása, ajtóban az összes kapcsolóban behalt a világítás, stb.
Jah, meg a gyári fej, ami mínuszokban nem kapcsol be, csak ha tápot lehúztam egy picit róla.No meg ugye egy másik szegmensből: turbó, kuplung, lendkerék, hengerfej...
Viszont amire büszke vagyok pl. a gátlók gyáriak voltak még és jók (pedig az 5 évnyi ültetőrugó biztos adott annak is), illetve az ülések nagyon szépen megőrizték a formájukat, se szét ülve, se szakadás, a kormányt és az ajtóbehúzókat leszámítva az egész beltér egészen jó állapotban volt.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
forceberg
veterán
Már hogyne számítana a km!
Ami volt még kopó: stabpálca és axiál+külső összekötők. Az első rugó törésekor cseréltettem a toronycsapágyakat és a gátlókat is. Az ajtó behúzóit lefestettem.
A motor része viszont az izzítógyertyákon kívül bontatlan. Igaz, 82LE. Most van 2-3-asban olyan kb. 1500-2000 között gyorsításkor valami nem szép hang már. Valami olyasmi, mint mikor a kotyogós kávé lefő, de nem tudom felvenni, mert a felvételeken nem hallatszik a hang, ahhoz nem elég hangos.A sok futásos hibátlan, csak fék és gumicserés autó meg nem létezik.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
-
Nordik
őstag
1.6 M2be gyárilag mekkora akku kell?
-
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok,
Hosszú lesz de hátha tudtok segíteni.
Ma 90 temponal egy puffanást hallottam, jó mondom elhagytam a disztárcsát... Hát a fenét... a puffanás után kipufogó hangja lett...
Megnézem//meghallgatom a középtájék felől jön a hang.. Szerintem a flexi cső... A végét járta már láttam korábban, de hogy ilyen hirtelen történjen ez fura.Mind1 is tudtok ajánlani egy jó kipufogóst Pesten vagy környékén?
Másik kérdésem érdemes kiváltani ezt a flexi csövet ilyenre vagy maradjak a gyári megoldásnál?
https://www.karkuskipufogo.hu/kep/?f=3413
Árban így néz ki a csere:
Renault Megane II 1.4-1.6 16V
Erősített, 4 rétegű flexibilis kipufogócső, beépítéssel 42.000 Ft 1 év garancia
Renault Megane II 1.4-1.6 16V
Flexibilis kipufogócső kiváltás rozsdamentes tűzkarikás rezgéscsillapítóval 48.000 Ft 2 év garancia
Előre is köszi.[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz sesomaru1989 #84165 üzenetére
Proex 17. kerület Bujákhida utca .
-
Nordik
őstag
válasz sesomaru1989 #84166 üzenetére
Ah. 56ost tettem bele, de most ahogy nézem 60as lenne jó hozza. Bár 55ost is hoz hozza. Gyárilag nemtudom milyennel szerelhettek.
-
Nordik
őstag
válasz sesomaru1989 #84169 üzenetére
Egyébként bele férne a tálcába szerintem nagyobb is. Van valami előnye ha egyel nagyobb kerül bele?
-
gabor9991
őstag
válasz sesomaru1989 #84171 üzenetére
Indításkor nem az számít inkább hogy mekkora az indítóáram?
Abban a 2 másodpercben ameddig forog az önindító szerintem a kapacitás nem annyira számít. -
gabor9991
őstag
válasz sesomaru1989 #84173 üzenetére
-
angyalpc2
aktív tag
válasz angyalpc2 #84152 üzenetére
Közben találtam egy jó oldalt..
https://forum-auto.caradisiac.com/topic/54232-quelquun-travaille-t-il-chez-elf-nfj-vs-nfp/
https://clio-williams.net/forum/viewtopic.php?f=96&t=8946&sid=aa40afcb83036a751dfba24df9036769&start=1010
Ha jól értelmezem (translate), akkor
TRX, TRT, TRP, TRJ , TRZ kivezetésével maradt NFJ és NFP
Az NFJ amolyan fél szintetikus és NFP full 100% szintetikus high end
J a J váltókhoz.
A P betű a P váltokhoz jók "prémium" Tehát elvileg jobb minőséget is ad ez az olaj.
De a J váltóhoz jó az NFP is..elvileg
NFJ és NFP is jó a bronz szinkrongyűrűkhöz.
De végül is az NFJ- csak jobban ajánlott.. a J váltóhoz
De azért látszik a franciák se annyira biztosak a dolgokban... -
harry
veterán
A hetvegen ket uj merfoldkohoz erkeztunk: elertuk a 200.000km-t
A masik pedig, hogy mindezt uton egy Renault kereskedesbe
A kovetkezo pedig egy Renault Megane 4 PHEV Grandtour RS Line lesz, s majd valamikor februarban varhato (meg egy-ket dolog intezes alatt, de elvileg jok vagyunk).Egyet kiprobaltunk / vezettuk is parommal, hat azert volt kulonbseg az M1 utan
Egesz dinamikusan meg lehet indulni a villanyhajtassal, annak ellenere, hogy 1.5* olyan nehez a kocsi (1100kg kb az M1, ez meg 1700 az aksik miatt). Az egesz infotainment rendszer meg sok bizbasz, kijelzo, automata valto, kicsit mintha egy okostelefont vezetnek, azert valamelyest fura lesz.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
-
sesomaru1989
aktív tag
válasz lsebestyen #84167 üzenetére
Köszi, végül a Kargus kipufogóshoz mentem el.
Hátsó dob csere, illetve flexi cső csere 2 ev garival.Azert elkeseredtem, hogy a francia mérnök nem 3 darabból rakta össze a kipufogó rendszert. Könnyebb lenne cserélni egy hatso dobot pl, akár otthon is. Így meg vágni heggeszteni... macera...
ja es persze a flexi csőnel mind a 3 csavar ossze van rohadva,égve úgy kell majd le imádkozni...
-
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #84184 üzenetére
Nem kell azt imátkozni, kimelegítik simán.
Egyébként akkor itt válaszolok, őket javaslom. és 4 rétegű flexicsövet.
A kiváltó nem jó mindig sziszegni fog.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #84189 üzenetére
ön nyert
a gumicső oválisra deformálódott csakúgy mint az aba bilincs.
Eszem megáll.
Persze a vezérlés is el volt rakva, és sorolhatnám.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #84194 üzenetére
az a fojtószelep után van tehát nem befolyásolja az alapjáratot.
Viszont sziszegett gázadásra, ez tűnt fel
Alig bírtuk lehúzni a csövet, szidtam mint a bokrot.Renault power
-
sesomaru1989
aktív tag
válasz sesomaru1989 #84194 üzenetére
bocsi,
Rob,
glicerinből ez jó lehet az ajtó gumi kéderre?
link -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- EAFC 24
- Politika
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Trollok komolyan
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- A jövőben csak Yahoo-fiókkal lehet használni a cég szolgáltatásait
- További aktív témák...