-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
lsebestyen
addikt
Hali!
Az mitől lehet, hogy üzemmelegen néha az alapjarat magas (900-1000rpm)? Nem ingadozik, viszont nem is esik vissza több perc után sem. Ha újra beinditom, akkor már rendben van.
M1ph2 1.6[ Szerkesztve ]
-
Benir8
senior tag
Klímáshoz van lehetőség gázt lefejteni? Ilyenkor fizetni kell érte vagy kapok vissza az árából?
Ki kell cserélni a klíma hűtőt, tömítéseket, ugye ehhez le kell fejteni a gázt is. -
Atesz08
tag
válasz rob210 #83601 üzenetére
felül olaj van, az biztos. a gyertya rendben van. amit észrevettem, hogy a szívósor alatt van egy nagyobbacska kerek, műanyag dugó. (vakdugó ) na az féloldalasan állt és az ujjammal tudtam mozgatni. nem tudom mi az, de onnan jöhet valamiért az olaj kifelé. további ötlet volna ? kartergáz cső eldugulás és a nyomás kilökte ?
-
rob210
Topikgazda
válasz lsebestyen #83602 üzenetére
Alapjárati motor megszorul.
Ki kell tisztítani.
Ha nem segít csere.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Benir8 #83603 üzenetére
Ez a nap poénja volt.
Persze kifizeted a lefejtés árát.
Ha jó fejek akkor amikor ugyan ott tölteted azt levonják a töltés árából.
De a használt savas gázt amit lefejtenek, szerinted vissza lehet tölteni a rendszerbe?
Ezért is nem szoktam érteni azokat a helyeket, ahol nem töltetet cserélnek, hanem rátöltenek, mert kevés van benne.
Az kb. sz@rnak a pofon.
A savas régi "adag" ugyan úgy kering tovább és teszi tönkre a csöveket tömítéseket.A hosszú letű klíma alapja a 2 éventee teljes töltetcsere, csak ezt ugye rajtam és pár megszállotton kívül senki nem csinálja meg.
igaz nekem a 21 éves autómban hibátlanul teszi a dolgát a klíma.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Atesz08 #83604 üzenetére
A tipped helyes.
Pontosan ez történt.
Menj el vegyél egy fedél dugót.
Vdd le a szívósort mosd át ved le a fedelet mosd át.
Rakd össze és öröm boldogság.
Ne használd így mert rngeteg olajat ki fog dolgozni és akár be is gyulladhat!Nemrég járt így sesomaru pontos leírását olvashatod visszább keresve.
Renault power
-
sesomaru1989
aktív tag
válasz rob210 #83607 üzenetére
Így így , hogy rohadna el De Rob ismét megmentette a szaros seggem
Am írj PM Atesz, ha kell és leírom mi történt, illetve mi lett a megoldás, bár azt Rob épp most írta le
Fontos ha veszel/rendelsz olyan vakdugót mérd le az átmérőt, Én rendeltem UNIX-tól ami BIZTOSAN JÓ LESZ, nem lett... -
Hequila
őstag
Sziasztok!
D4F740-es motorban milyen lambdaszonda van gyárilag? Vagy milyet érdemes tenni bele?
''Nem kell hajó, nem kell repülőgép, | Van mit ennem, van hol aludnom még!'' Tankcsapda
-
-
rob210
Topikgazda
-
t.imi
addikt
válasz Benir8 #83603 üzenetére
Ahogy Robi írta.
Ha lefejtik, talán még te fizetsz. Különösen környezetszennyesző, ózon gyilkos, spéci palack, vonalkód, grammra elszámolás, stb.
Ha gázhiányos, felborultak a gáz összetevők. Mai klímagázok kevertek, több összetevőből.
Ha otthon szándékozol javítani, összeszerelés után nyomáspróba, majd 24 óra vákuum -1 baron. Ha tartja, mehet a gáz bele. -
Atesz08
tag
válasz rob210 #83613 üzenetére
nagyon köszönöm. megkérhetlek arra, hogy felsorolnád mik azok a tömítések, amiket meg kell rendelnem hozzá ?
van a szívósoron a 4db egyforma és a 1db másféle.
gondolom a pillangószelep ház tömítése is kell. van még valami hozzá ?
a fedél az melyik ? amelyikbe a dugó van, amit kinyomott ? ez alá kellene a paszta ?
ez alá nincs tömítés ? -
angyalpc2
aktív tag
válasz rob210 #83606 üzenetére
A savas régi "adag" ugyan úgy kering tovább és teszi tönkre a csöveket tömítéseket.
Én pl nem is gondoltam, hogy savasodik.
Én úgy tudtam, hogy leszívják, és kb akár más kocsiba mehet is vissza.(nyilván keveredik a palackjában)
Enyémben még a gyári van 15 éves
Oké lehetne már rátölteni, de hűt. -
rob210
Topikgazda
válasz angyalpc2 #83616 üzenetére
egy normális klíma gépet ha megnézel két kis tartály van az egyikben az olaj a másikban a gáz . Ezek a kimért mennyiségek amik bekerülnek a rendszerbe.
Amúgy egy nagy palackból kerül be ezekbe az előtét tartályokba a mennyiség ami majd beekerül.
Maga a gáz külön tartályban van. A lefejtett gázt nem is tudja visszatölteni, mert külön palackba fejti le.Savasodni pedig tud nem is kicsit.
legutóbb egy M2 nél volt az alu cső elperforálódvakonkrétan mint a szita.
Megette a csövet, gyári töltet volt benne, már amíg volt.
Vákumozásnál kiderült, hogy semmit nem tart nem csak a nyomást.
uvban látszott milyen a csőRenault power
-
-
-
Atesz08
tag
válasz sesomaru1989 #83621 üzenetére
nagy valószínűséggel az lesz. már csak azért is, mert nincs a szívósorhoz torch kulcsom.
-
Gabady
aktív tag
válasz Gombinyó #83623 üzenetére
Nem tartom kizártnak, látok benne rációt, csak kérdés mit szólna hozzá az F4R ?
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
harry
veterán
válasz Gabady #83620 üzenetére
Ennyi alapjan ezt hogy lehetne megmondani? Ha pl. forditva neznem, hogy 'gyari reanult olajat lehet-e mercedesbe', arra mit lehetne mondani? Mar Elf-bol is van igen sokfele, es renault-n belul is motortol fugg (meg egyebektol), hogy abba melyiket lehet / nem lehet tenni, pl. ACEA vagy egyeb (pl. RN0700) minosites, 5w30 vagy egyeb megfelelo viszkozitas stb.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Gabady
aktív tag
"Ha pl. forditva neznem, hogy 'gyari reanult olajat lehet-e mercedesbe', arra mit lehetne mondani?" - azt, hogy a mercedes használ renault motort...
Ezért is írtam a motorkódot. Egy benzines, 2004es évjáratú, euro4 motorba való olajnak, nem kell túl sok norma és minősítés. Nyilván megfelelő viszkozitású, 5w40 olajat választanék. Itt inkább arra próbáltam volna rávilágítani, hogy egy "Mercedes" cimékvel ellátott olaj lehet-e rosszabb mint mondjuk egy "Elf" cimkével ellátott. Természetesen azonos viszkozitás mellett.
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
Tosee
őstag
Sziasztok!
Hol tudnék beszerezni O gyűrűt a víz pumpába menő fém cső végére? Gondolom elöregedett és szivárog a hűtő folyadék. Milyen O gyűrű ez, hogyan keressem?
[kép] [kép] [kép] (nem saját képek, de nálam is ez a helyzet)Az autó:
Renault Megane 2 PH1
Évjárat: 2004
Motor: 1.4 Benzin 98le, K4J730A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!
-
Scale
őstag
Sziasztok!
Egy clio 2 kicsivel több mint 2 hete nem indult, gyújtást ráadva az önindítő el se kezdett köszörülni, csak kattant egyet (mellette az önindító felől búgás, kicsit kattogásszerű hangj jön gyújtást ráadva - de erről az autóvillamosságis azt mondta hogy normális). El lett cipelve közeli szerelőhöz, ahol villamossági szakember is van, ott hagytuk aztán nem sokára rá már hívott is, hogy berendelte a relét, meg valamit a tekercselésen is meghúzott (?). Megjött, beszerelte, indult is az autó, mindenki örült és akkor rákérdeztem a kattogós búgásos dologra a motor és a tűzfal közöttről (önindító körül talán), azt mondta az normális.. Azóta minden oké volt, jó párszor mentem is vele, és ma megint ugyanezt kezdi el játszani.. teljesen ugyanaz a helyzet.
Bemennék a bárdiba én magamnak megvenni a kérdéses relét/biztosítékot, hogy itthon cserélni tudjam, aztán el tudjam vinni kocsit lábon valahova, ne kelljen vontatni. Meg esetleg akkor újabb 2-3 hétig elevickél, de nyilvánvaló, hogy ez a biztosíték csere csak egy felületi kezelés volt, ettől is féltem. Viszont nem találtam a motortéri relédobozról/biztosítéktábláról semmi információt, hogy melyik az önindítóé, milyet kellene vennem, ebben tudnátok segíteni?
Persze annak is örülnék ha valaki találkozott volna már ilyennel és útbaigazítana mi lehet a gyökérprobléma.
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Én ilyen esetben kiveszem az önindítót és tesztelem, direktbe kötve.
Ha úgy indít, akkor elkezdem felmérni, hol vész el az elektronok rengetegeLehet ez eegy oxidálódott testkábel is akár, és az önindítónak már akkora az áramfelvétele, hogy melegszik, vagy le is nyomja a relét biztosítékot.
A megoldás biztos, nem ezek cseréje lesz.
Renault power
-
Scale
őstag
válasz rob210 #83638 üzenetére
Na meg tudta nézni helyben egy villamoságis emberke, mivel felülről nem lehet az önindítóhoz hozzáférni (max talán a levegőszűrőt leszedve?!?) ezért alulról megveregetve, tisztogatva indul az autó, tele van olajjal
Most elvitte kiszedni az önindítót kitisztítani/felújítani/megszerelni. Tényleg nehéz kiszedni ebből az önindítót? Csak a féltengely félrehúzásával, vagy könnyebben is ki lehet barkácsolni? (Hogy tudjak neki tippet adni..) -
Atesz08
tag
sziasztok ! a megane 2 mennyire megbízható ? van olyan jó mint a 2001-2003 közötti megane 1 classic 1,6 16V ? (jelenleg ilyen van) a 2 -esekbe mindben már kettős tömegű lendkerék van ?
-
rob210
Topikgazda
-
villles
csendes tag
Sziasztok!
A közeljövőben vásárolni szeretnék egy MK3-as scenicet. Az 1.5 dci-t motorost vagy 1.6-os dci-t érdemesebb keresni? Melyik lehet a jobb választás?Napi 25-25 km ingázásra lenne használva. Vagy inkább benzinest kellene keresnem erre a távra?
-
rob210
Topikgazda
Hát aki még sose csinálta az leheet nem tudja kiszedni.
De a lényeg, lekötöd az aksit, kicsavarozod a motorkitámasztó bakot.
Ezután lekötöd az önindító vezetékeit, van csavaros 13as vastag és 8as / vagy csúszósarus vékony kábel.
Ha ez megvan kiveszed a csavarokat. Az egyik ellentétes irányból van!
Ha ez megvan megkocogtatod és már kint is van.
A bakot azért kell lekötni, mert így lehet a motort mozgatni billegtetni és simán kifér elforgatva az önindítót.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz villles #83645 üzenetére
A napi 50km pont a határ.
Ott már lehet érdemes a diesel.
Viszont ami fontos, hogy mennyit jársz Pesten, mert ha sokat akkor szerintem felejtsd el a dieselt. Mert ha kitiltják, akkor nem lesz autód.
Márpedig egyre inkább pedzegetik, hogy mennek a dieselek Pestről, előbb utóbb bekövetkezik és akkor csak az adbluesok maradnak, az pedig ebben a szériában a renault berkeiben nem elérhető!Renault power
-
Atesz08
tag
válasz rob210 #83643 üzenetére
nagyon köszönöm. azért kérdeztem, mert egyenlőre elméleti szinten cserélném (de így akkor nem erre !!). ugyanis oldalról belém jöttek és ha a biztosító túl keveset ad (nem tudja fedezni a javítási költséget), akkor lehet más után kell néznem, pedig nagyon elégedett vagyok a mostanival. 2001 -es classic, jó állapot, 175 ezer KM.
még egyszer köszönöm.