Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
dik
őstag
milyen olaj kell a váltóba(mondjuk elf tranself nfp 75w-80 ? ) pontosan akkor a szervoba és a kuplung hidraulikába milyen időközönként érdemes cserélni.... renault szerint nincs ezek cseréjére szükség... mondjuk valami szerelési segédlet sem lenne hátrány... meg magyrul minden kellene róla...
Aksi pontos mérete sem lenne hátrány. Töltése mennyinek kellene ennek lennie stb. szóval mindenTurbo vadászat volt és meglett csak az hogy mekkora átvágás van benne szörnyű az tény észen kell lenni. Ferryker turbót érdemes felhívni...
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
Smith Ügynök
tag
válasz #89309696 #73292 üzenetére
Holnap csinálok róla egy videót, de nagyon gatya sajnos.
Rob:
Ő tőle meg tudom venni mondjuk kiszállítással, és akkor itt Szegeden meg bedobatom a szerelőmmel?
Egyébként ilyenkor kuplung csere is kell? Nem érzek semmi rosszat a kuplungnál, de tudtommal még gyári van benne.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Smith Ügynök #73303 üzenetére
Ilyenkor mindig cserélik a kuplungot kompletten ha precíz akarsz lenni lendkerék szabályozással és mögötte a szimmering cserével, bár ezt legtöbben kihagyják és élnek, akkor is cserélik a kuplungot ha a háromnegyede még rajta van, mert irtózatos macera egy váltó és kuplungcsere bizonyos autókon (legtöbb elsőkerekes ilyen), így nem érdemes kihagyni ha már lent a váltó. Azt csak akkor érdemes megkockáztatni ha valaki otthon is tud szerelni magának sördíjon és van hozzá kedve. Akkor összerakhatja fél kuplunggal is, legfeljebb újra szereli.
Vagy ha nagyon könnyű a kuplungcsere, egy Fronteránál pl. két óra és emelő se kell csak aláfekszel.[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz eTrade #73301 üzenetére
Guminyomás témakörben: "4 Reasons You Should Monitor Tire Pressure"
-
mycso
Topikgazda
válasz forceberg #73311 üzenetére
Sőt, a laguna 3-at alapból keménynek mondják, hát tőlem lehetne még keményebb a futóműve.
Egyszer vezettem egy C5-öt (2.7 v6 hdi), jól ment, de kanyarokban halálfélelmem volt. Tudom, van aki ezt a lágyságot szereti, én rosszul vagyok tőle.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
válasz Smith Ügynök #73303 üzenetére
Illik cserélni, ha màr lent van a váltó.
El tudják küldeni, ha arra van szükség.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Smith Ügynök #73316 üzenetére
Váltófüggő nekem 20 volt a váltó és 30 ért kitakarította felújította de engem ugye ismer
Az egyik srácnak akit hozzá küldtem 90e volt a komplett váltó polcról laguna 2 alá, de az egy ritka nagyházas vàltó volt, már a módosított kihajtással.
Tehát nagy a szórás.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
dik
őstag
válasz rob210 #73314 üzenetére
Akkor te vagy az én emberem.
2.3di 130le 2016/11 adblues csoda. Vagy esetleg alváz szám? Vagy mi kell még?Most hoztuk el a turbot tőlük(BorgWarner)...
De azért ez nem semmi. A Renaultnál gyári felújított 460 rugó az új 700 rugó náluk meg Ferry... az új 255 rugó. Hát ez azért na nem mindegy... Nincs pénzlenyúzás.
De az érdekes mivel mint kiderült ennek a gépnek a turbóját garancia időben már tán a garanciás embere (gondolom a ferryker embere) megnézte mert látták orrán száján folyik az olaj még a szervizben és kihívatták csere miatt, ő meg valamiért azt mondta rá nincs baja így nem cserélték le(mi alapján mondott ilyet nem tudni). Persze gari lement előző gazda nem vitte valamiért vissza mi meg jöttünk most a képbe mikor körbenéztük nem láttunk bele, hogy baj van most meg alig mentünk vele és persze láttuk ennek annyi. Bevizsgáltattuk a Felcsikinél a turbót és padon egyből kibukott átereszt meg a tengelye lóg. Szóval ez rafinált helyzet azért... Na mindegy itt az új turbó felraktuk és holnap teszt... Ezért még kellene pár adat ezért érdeklődöm itt hátha valaki jártasabb ebben a témában..."A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
MC Pite
veterán
válasz eTrade #73301 üzenetére
A rövid válasz, hogy a megengedett és ésszerű kereteken belül keményre fújás nem csökkenti a fogyasztást. (Egyes gyártók miért írnak ki eco nyomást? Hátő... Szokás szerint azért, mert elhiszik a juzerek a marketinget.)
Ha egy tankot járnánk ki 65el az M0áson oda és vissza, egy, akár két decit is hozhatna, szélárnyékban autózva.Mértem már párszor különböző nyomásokon, de más is mérte és publikálta 1(!) bar különbséggel: [link]
És ez is legalább olan fontos: [link][ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
LamerGyuri
senior tag
válasz #89309696 #73313 üzenetére
Nem életidegen, nekem is bent van utólag a TPMS és a dashcam-tolatókamera.
Hálás dolog mindkettő; szó szerint zavart, amikor jómúltkor egy apró átalakítás miatt 2 napig nem voltak az autóban."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
#89309696
törölt tag
válasz LamerGyuri #73321 üzenetére
Nehezen teszem magam túl rajta, de ha sikerülne is jön a következő, hogy egy 400 ezres autóba nem biztos, hogy 20-30 ezres kamerát meg nyomásmérőt (amik már talán működnek is) akarok rakni utólag ami megy évi háromezret. Simán el tudnék most egy százast költeni ilyenekre, ha a radar, kamera, nyomásmérő, nappali menetfény variációkat felszerelném és nem a Wishes, két hetet működik azt is szarul variációkat vásárolom. Nekem ez nem buli így sajnos, ehhez csóró vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
válasz #89309696 #73322 üzenetére
Ja, így tényleg overkill lenne; én legalább ötször többet tekerek bele egy év alatt. Na meg hol szülőket, hol gyereket, hol barátokat furikázok, így könnyű szívvel áldoztam a biztonság oltárán
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
-
eTrade
tag
válasz MC Pite #73320 üzenetére
Személyes tapasztalat az, hogy "lapos" gumival érezhetően nehezebben tekerhető egy bicikli mint egy normálisan felfújt gumival... több mint egy tonnás jármű esetében szerintem azért kéne hogy legyen valami kimutatható különbség.
Ritkán szoktam max-ra fújni a gumikat, inkább a kettő között lövöm be, főleg azért mert egyre több helyen rázósak az utak.A cikkeket holnap elolvasom, most hullafáradt vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Ha ti cserélitek a turbót akkor oda kell olaj is, meg tömítés készlet.
Ki kell mosni az olajzó csövet és a deknit se árt levenni kimosni az olajpumpa szűrőjét.
Illetve a szívósor, egr párost kitakarítani.
Jó nagy cumi, diagnosztika nem volt vásárláskor? Rögtön látszott volna a turbó. Meg akkor ha áteresztett a dpfet is nézni kéne. Ez sajna nem olcsó mulatság.
Holnap előveszem a gépet kikeresem ami kell, de alváz és motorszámot küldj át privátba ne itt
Jah és az intercoolert is mindenképpen ki kel takarítani![ Szerkesztve ]
Renault power
-
MC Pite
veterán
Érdekes amúgy, hogy van ismerős aki főként túlfogyasztás elkerülése végett vett tpms rendszert, kb huszasért. (Erre ugye nem alkalmas, max defektet jelezni jó sztem.)
Ha viszont fél litert megtakarít esetleg (ön)képzés után, az évi kb 25-40e (12-20k km) Ft. Gázolajosnál mondjuk legyen csak 3dl, de drágább az üzemanyag és valószínű többet mennek vele évente, így hasonló összeget lehet vele fogni, kb 25-45e (20-35k km) Ft.eTrade: Mérj 1-1 tankot. Bringázok, hidd el az a 20-25mm amin felfekszik aszfalton (28mm abroncs széles 15C felnin 6-7barral) a bringánál kicsit más, mint a sokkal merevebb 205mm. Montin pedig pont fordítva van, egyenetlen vagy picit is puhább talajon 2 bar alatt járok (ust) mert jobbangördül és tapad.
Plusz autón a lágyabb keverék gürdöl jobban, lásd pl Energy Saver+. Kézzel is baromi lágynak érződik.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
forceberg
veterán
válasz eTrade #73325 üzenetére
Biciklivel gyakorlatilag mindig abban a sebesség-tartományban "utzazol", mondjuk v < 50km/h, amikor a gördülési ellenállás a meghatározó, ezért ott jobban átjön. Autóban egyre inkább a menetszél legyőzésére kell a több energia.
Persze ne totál lapos, szinte felni peremén futó gumiról legyen szó.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
dik
őstag
válasz rob210 #73326 üzenetére
Na azért mi nem szedjük szét a motort. Tudok a sorrendről amúgy. Elég takaros és az úgy valóban nagy cumi. Diagnosztika nem tudni mit kellett volna mutasson rátették valamiféle gépre én nem értek hozzá az hibát nem írt...
De ez a történet már ott elbukott talán amikor Renault 40 ezer km olajcseréket ad meg az előző tulaj meg 3x be is tartotta. Átvitték a szakszervibe is átnézni azt, hogy ki mit látott nem tudni de erre azt mondták ott nem volt megfolyva akkor az olaj. Sose mosta le a motort senki(még ők sem mikor először leszedték tán a turbót). Megszáradva volt rajta annyit mondtak. Pár hónapot állt az autó eladás közben az tudni.
Olajat cseréltünk persze szűrővel Elf Evolution FE Full-Tech 5w-30. Tömítést ahol kellett. Az előző olajban se volt 1000 km (szép "tiszta" volt már amennyire egy ennyit futott lehet semmi komoly bajt nem láttunk benne). A többi teszt meg majd eztán elválik. Ha meg más komoly is előjön rajta akkor erre eladó címke kerül és többet francia ide nem áll be az udvarba...
Bár én a mai világban amik most mennek nem vennék rá mérget ezt a sorrendet akárhova is elvinném végig is játszanák. Papíron biztos, végösszegben meg pláne. Embertelen zsivány világ ez már..."A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
MC Pite
veterán
válasz molnarpeter #73329 üzenetére
Ez lehet jó is, de futómű, gumi és felni együtt határozza meg; bár sok értelme nincs.
Ráz, pattog, télivel általában nő a fékút ha plusz 3-5tizeddel túlfújjuk, és egy 205/55-nél ez még alig javít a felütési esélyen. 205/50-el hasonló a tapasztalat. Többet ér egy (nehezebb de erősebb oldalfalu) XL-es gumi, vagy ballonosabb, könnyebb kerékszett (nekem 3,8kg a difi téli nyári között) .Sajna átlag gumis műhelyekben, főleg szezonban(kisegítőkkel), khm, nem nagy az átlag hozzáértés, kb mint annyi mint egy euronicsban. Nyomatékok, nyomásértékek, kopás, emelés (főleg egzotikusabb futóműnél) súlyok és gumi pozíció és elosztása, gumitípusok és védelmek, a jobb állapotú gumikat hogy melyik tengelyre kell szerelni és egyéb alap dolgokkal is bajok vannak. Átlagember meg azt is hiszi hogy szerencsétlenek vágják az összes kategória gumitesztjét is, vagy ki tudja milyen mély saját tapasztalatuk van suvtól kisautón át a sportautóig. És nem tűnik fel nekik a promociós kabát, overál, Bt hangszóró, gépek és egyebek, amik xy márka bizonyos értékhatára fölött járnak (azaz az olcsó szarból kell sokat eladni, vagy amire jobb kedvezmény van, nem pedig a 98%ban olcsójánosoknak próbálni eladni a tényleg jót). Egyébként két hete néztem a környék jobbik gumisának saját Dokkerén általam ismeretlen márkájú téli papucsok vannak (vszínű kínai). Jóleszaz... A másik/kevésbé jó gumis szerint meg 'biztos jobb egy új kínai mint egy 2-3 éves prémium', és különben is, 'olyan szép mintája van, faszán néz ki'.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
-
rob210
Topikgazda
ez nem egy öreg autó megéri vele foglalkozni és ne a franciát szídd, hanem azt a barmot aki nem cserélt benne olajat, meg nyelezte hidegen azt a szegény vasat,
Ezek a kocsik sok százezret elmennek, ha karban vannak tartva és csak egy cseppet odafigyel a tulaj rájuk.
este felé meglesznek az adatokRenault power
-
dik
őstag
válasz rob210 #73334 üzenetére
Oké köszönöm! A turbina felőle eresztett át(levegő). A Renault adott meg 40000 km olajcsere periódust. Szóval ebben talán ők is hibásak voltak. Persze a másik aki hajtotta is(használt autó) nem volt gazdája mint kiderülnek a dolgok. Mink úgy vettük meg makulátlan és előző gazdájának a cég minden autójára nagyon oda figyelt az volt az érdeke menjenek hát ha mindre ennyire vigyáztak akkor... Na mindegy szervíz könyves az utolsót 40 ezeret kivéve...
Nagyon köszönöm az infókat már előre is. Mint írtam jöhet minden ami csak van nem lehet tudni mikor fog majd nagyon jól jönni..."A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
femiki
tag
Sziasztok. Azt szeretném kérdezni, hogy a motorolajat szabad keverni? Van Elf 5w30 és 5w40 és az 1,2 benzinesben kellene olajat cserélnem, amibe 4L kell, de csak 2L 5w30-asom van itthon. Tehetek hozzá 5w40-est?
-
#89309696
törölt tag
válasz femiki #73338 üzenetére
Fel tud habzani, össze tud kocsonyásodni, olyan viszkozitást tud elérni ami sehova nem jó.
Elvileg.
Ladába csináltam már ilyet, csak 20W50 volt a munkagépekből, felesbe felhígítottam 5W30-cal, az égvilágon semmi baja nem lett fél évig ment vele. De nem rizikóznám be a napi használatú családi autómat ilyennel. Ez akkor kell ha Indiában jársz vagy épp Walking Dead van.A tied meg ha jól tudom a könnyen olajevőssé váló 1.2-es Clio motor, abba pláne nem rizikóznám meg, még a tiszta 5W40-et se.
[ Szerkesztve ]
-
femiki
tag
válasz gixxergabi #73341 üzenetére
Nem. Írtam hogy mindegyik Elf, mindegyik szintetikus. Csak a viszkozitás más. De rob szerint azért nem keverhető, mert más adalék anyagok vannak bennük, és ez okoz problémát. Pedig feltaláltam volna az 5w35-öt...
[ Szerkesztve ]
-
dik
őstag
válasz rob210 #73334 üzenetére
Ja igen ha estig véletlenül járnál erre és tudnás a megoldást. Óvatos alapjáraton elindítottuk most járatjuk vagy 20 perce. De a cooler csövet, hogy a jó életbe lehet leszedni. Ilyen drótos ez is mint a turbónál hasonló valami. Drót kifúz és lejön mint fent? Próbáltuk, de rafináltabb nem adja magát. Egyik oldalán kifuj és lötyög is a csatlakozásnál. így biztosan szét kell szedni megnézni mi lett vele. Ne legyen veszteség...
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
#89309696
törölt tag
A Renault nagyon rá van mozdulva erre a csajos témára, a pár hónapos Clio reklámjuk is erre épült, de itt van egy régebbi Twingos is ami erre alapoz.
[link] -
harry
veterán
Guminyomás téma, ellenőrzés: mikor, milyen gyakran, hogyan szoktátok?
Ha abból indulok ki, hogy 'hidegen' szokás, akkor nyilván számít az is, hogy -5 fokban áll kint, vagy 30 fokos nyár van, így gondolom ez sem mindegy. Vagy ezt le lehet tudni annyival, hogy fél évenként úgyis átcseréljük, és akkor beállítjuk? A 10 fokos őszi idő, és a téli hideg közötti különbség mennyire elhanyagolható? Ugyanígy, ha télen használat után mérem a gumit, lehet még mindig hidegebb lesz, mint nyáron állás után. Mi számít referenciának?
Érdemes szerezni otthonra nyomásmérőt / pumpát, vagy irány egy közeli benzinkút, és ott nézzem meg / fújjak bele?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
Nekem van kompim a műhely miatt, de vettem sima nyomásmérő órát is. Havonta érdemes megnézni, de én 2-3 havonta szoktam, mert lusta vagyok. Azon belül meg legtöbbször elindulás előtt szemmel megnézem azért.
Nyári és téli nyomás között van különbség, nem is kevés. Télen egyszerűbb lényegében bármikor fújhatsz bele elindulás előtt vagy 1-2 óra pihentetés után, nyáron akkor érdemes beállítani mikor reggel még nem indultál el vele, nincs forróság és nem süti a nap a gumikat.
A nyáron beállított érték 30 fokban télre simán megzuhan 0.4 bart -5 fokban, akkor is ha a gumi egy atomot se engedett ki magából. Míg a téli nyomás ugyanennyit nő nyárra.Ha nincs mérőd akkor jó a benzinkút is, attól függően mennyire van messze kell túlfújni. Nyáron ha messze van akkor mehet bele +0.2, mert már egy megmelegedett gumiról beszélünk ami ha hazaérsz másnap reggelre körülbelül pont jó értéken lesz lehűlés után, télen mehet bele az alapnyomás vagy +0.1, télen nem annyira változnak szélsőségesen, nyáron 0.5bart is képes ugrálni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest