- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
eTrade
tag
Opel Corsa vs Renault Clio video
-
Kronos3000
senior tag
-
#89309696
törölt tag
válasz Kronos3000 #73807 üzenetére
Dobáld vele a verebeket a fákon.
Azért ugrik jobban, mert a szar szikrához szegényebb keveréket állít az ECU és emiatt gyengébb lesz amíg olyan gyertya van benne.
[ Szerkesztve ]
-
gypiero
tag
válasz Kronos3000 #73807 üzenetére
Milyen motorból jöttek ezek ki? Nem láttam az előzményekből. Valamint milyen került bele végül? Nálam is aktuális a csere. (1.6 K4M782D)
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Kronos3000 #73807 üzenetére
Ezeket már ne add oda senkinek.
Mondtam, hogy érezni fogod a különbséget az iridiumos gyertya nem ezekbe a motorokba való. Ennyi.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Predator2
addikt
Helló
Csak kíváncsiságképpen, 1.5dci Clio2-nél hogyan és hol (porlasztó/izzító gyertya) mérik a kompressziót a motorban? Melegen vagy hidegen érdemes?
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
rob210
Topikgazda
Na az elmúlt időszakban elég sokszor volt téma az olajkérdés.
Kicsit összeszedtem a dolgokat és a teljesség igénye nélkül beollózok nektek egy két dolgot.
Ezek szakmai tapasztalatok, de senkinek nem kell egyetértenie vele, vagy meggyőznie az ellenkezőjéről!!!
Ez csak egy szösszenet, aki akarja megfogadja, aki nem nem.Az 5w-30 vagy 5w-40-es többfokozatú motorolaj ugyanúgy 10-es viszkozitással (vastagsággal) rendelkezik 100C fokon. !!!
"az 5w-30-as olaj túl híg az autóm motorjába, mert a kezelési könyv 10w-40-et ír" TÉVEDÉS ! A kettő közül az 5w-30 mindig jobb választás! Mindig! Az 5w-30-as motorolaj nem hígabb, mint a 5w-40-es! Működési hőmérsékleten (=bemelegedett motor), mindkét olaj megegyező sűrűségű (viszkozitású). A különbség akkor jön elő amikor este leállítjuk az autónkat. Az éjszaka folyamán mindkét olaj sűrűbbé válik. Mindkettő, az 5w-30 és az 5w-40 egyaránt 10-es viszkozitású (vastagság) volt, mielőtt leállítottuk a motort. ( ez a tökéletes vastagság a motor működése közben! ) Reggel újra el kell indulnunk, demár mindkét olaj túl vastag a motorunk tökéletes kenéséhez. Az egyik olaj 80-as viszkozitásra sűrűsödött vissza, a másik 50-re. Mindkettő túl vastag az indításhoz, de az 50 cSt sokkal jobb, mint a 80. A motorunk persze valójában 10-es sűrűségű olajat szeretne, hogy minden tökéletes legyen az ő szempontjából. 10-est nem kap, de az 50-es (5w-30) viszkozitással indítani még mindig sokkal jobb, mint a mézhez hasonlító nagyon sűrű 80-as (5w-40) olajjal. Újabb ismétlés következik: Nagyon sokan problémának hiszik, hogy az olaj vékonyodik amikor forró. Az olaj hibájának vélik a melegedéssel járó vékonyodást. Az lenne a jó, ha inkább az olaj kihűlésével járó besűrűsödése miatt aggódnának, mert ez az igazi gond. A szobahőmérsékletű hideg motorolaj túl vastag("sűrű"). Ez a fő gond!
A szintetikus, azonos viszkozitás esetén hígabb olajjal feltöltött hideg motor főtengelye könnyebben átfordul. Ez kevesebb munkát jelent az önindítónak, így annak élettartama is hosszabb lehet. Az akkumulátor feszültsége sem ingadozik annyira a gyorsabb beindulás következtében, így az is tovább élhet. Mivel nem veszít annyit a töltöttségéből az akkumulátor a beindítás során, így a motor beindulása után a generátor is kevesebb energiát igényel az erőforrás részéről. Ez jó hatással van a generátor élettartamára és az üzemanyag felhasználást is csökkenti valamelyest.
no comment............
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Predator2 #73816 üzenetére
Kompressziót az izzítónál szoktak, de vannak típusok, ahol a porlasztót kell kivenni.
A te esetedben az izzítónál szokás.
A kompressziót mindig hidegen kell mérni, hiszen a hőtágulás miatt fals értékeket fog kapni melegen. (a diesel autók hidegen indulnak nehezen, ha már bemelegedtek nem szokott indítási nehézség lenni.)
Illetve szokás a veszteség mérés is, ha már foglalkozva van a kocsival.Kompressziómérés során pedig mindig minimum kétszer mérünk!
Renault power
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz rob210 #73817 üzenetére
Nem tudom ezeket az infókat hogyan sikerült így összeraknod, de súlyosan téves az eszmefuttatásod az olajok viszkozitásáról. Legdurvábbakat kiemelve: a 30-as és 40-es melegoldali viszkozitás nem azonos értékű (sem kinematikai sem dinamikai viszkozitásban), függetlenül a hidegoldali viszkozitás értékétől. Az általad kiemelt 10 cSt viszkozitást 100 °C-on a 40-es olaj nem érheti el, hiszen akkor már 30-as osztályú lenne. Továbbá a sűrűség nem azonos a viszkozitással (folyóssággal). Nem állja meg a helyét az sem, hogy az 5W-30 besorolású olaj minden esetben jobb lenne 5W-40 helyett, mivel ez erősen motorkonstrukció és felhasználásfüggő. Bármiféle győzködés helyett beszúrom a jelenleg érvényes SAE J300-as szabvány adattáblázatát. Ez világosan megadja az egyes viszkozitásosztályok értékeit:
Ha többet szeretnél tudni a témáról, akkor ajánlom figyelmedbe az alábbi cikksorozatot: Motorolajok.
A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
rob210
Topikgazda
válasz Fotonhámozó #73819 üzenetére
Wazze az lemaradt, hogy ezt az 1.6 16v benzines k4m sorozatú renault motorhoz írtam.
Dieselre nem igaz a dolog.
Ott sok minden más is számít dpf pl.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
MC Pite
veterán
válasz Fotonhámozó #73819 üzenetére
Röviden: Nem azonos, mert jobb viszkozitása van kicsivel általában egy 30as mint egy 40es olajnak, de leegyszerűsítve megteszi a fenti idézet. Teszem hozzá egy A5/B5ös 5W30 mindig hígabb(maradjunk ennyiben, tudom hogy nem pontos) mint egy A3/B4-es 0W30. Egyébként meg mindegyik olajnak meg kell nézni konkrétan az adatlapját.
Ez nem szakmai oldalról volt leírás szakmabelieknek, hanem a sötétséget, akarom mondani tévhiteket hivatott az emberek fejében rendbetenni és érhetővé tenni. Nem kifejtve a stabilitást/szulfáthamu tartalmat, VI-t, szabványokat/csoportok közötti eltéréseket.
Röviden, benzineseknek ajánlott az A5/B5, dízeleseknek meg amelyik C szerinti ajánlást van (C2/C3/C4) olyat.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz rob210 #73820 üzenetére
Teljesen mindegy milyen motorra írtad. Ha 100 °C-on egy olaj kinematikai viszkozitása 12,5 cSt, az nem kaphatja meg a 30-as osztálybesorolást (mivel azt a 12,5 cSt-ot el nem érő, de 9,3 cSt-ot meghaladó olajok folyóssági osztálya), a belinkelt táblázatból ezt egyértelműen látni. A DPF-nek semmi köze a viszkozitáshoz, az a teljesítményszint miatt fontos infó, mivel low-SAPS olajok (nagyon leegyszerűsítve ACEA C osztályba soroltak) az előírtak az ilyen járművek számára a részecskeszűrő védelme miatt. De az ACEA teljesítményszint mellett előfordulhatnak a motorgyártó által megadott teljesítményszint előírások, amelyek felülbírálhatják az API / ACEA követelményeket.
(#73821) MC Pite: én csak belenézem a topikba és megrökönyödtem, mennyire fals infó van írva a viszkozitásról. Olyat kijelenteni, hogy a 30-as és 40-es melegoldai folyóssága azonos, az nem hogy tisztázná a laikusok számára a témát, hanem még inkább összekeveri, szerintem.
A5/B5-ös 5W-30 és A3/B4-es 0W-30-as kenőanyag viszkozitásbeli különbségénél a teljesítményszintnek nincs döntő befolyása a folyósságra, sőt az ACEA előírások kinematikai viszkóra vonatkoztatott követelményeket sem tesznek (csak a dinamikai legkisebb értékét követelik meg egyes esetekben). Többnyire, ha összevetsz két multigrade, azonos melegoldali, de eltérő hidegoldali viszkozitású olajt, akkor az alacsonyabb hidegoldali besorolású folyóssága 100 °C-on esélyesen a melegoldali osztály folyóssági tartományának aljára vagy a tartomány közepétől kisebb értékre esik. Míg a magasabb hidegoldali osztályú a tartomány közepére vagy attól feljebb esik. A kenőanyaggyártók nem fogják magukat törni azért, hogy például a 0W-30-as olaj melegen mindenképp a 30-as osztály felső harmadában teljesítsen, hiszen ehhez a viszkozitási index növelésére lenne szükség, ami drágítja a motorolaj előállítását.A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
MC Pite
veterán
válasz Fotonhámozó #73822 üzenetére
" Többnyire, ha összevetsz két multigrade, " helyesen: azonos szabványúakból. De így van, és erre írtam példának hogy az sem mindegy hogy milyen előírásokra tervezték.
A teljesítményszint meghatározza a HTHS kategóriát (bizonyos kereteken belül) így van közvetve hatása a kinematikai viszkozitásra.
(Ahogy azt sem szoktam érteni hogy olyan motorba amibe bőven mehetnek a jobbféle harmincas olajok is közepes vagy alacsony HTHS-el, mi a fenének raknak bele Edge/Sustina és egyéb legdrágább kategóriás 5W40et, amikor olcsóbban vehetnének bele jobb 30as olajakat.)Egyébként hogy minél egyszerűbb/rövidebb/szemléletesebb legyen, sokszor a fontosabb adatokat is ki szoktam másolni/adatlapot linkelni. (Majd ezek után jön erre a kérdés, hogy de az 5W40 nem jobb? Meg xy nem jó, mert a LongLife az ördögtől való... [LongLife=stabilabb olaj. Nem LL = kevésbé stabil olaj, ami nem áll egyenes arányosságban azzal, hogy mikor cserélem le a kenőanyagot, 15ezreként is adhatok stabilabb olajat az autónak.].)
De mindig amikor 3 mondatnál többen próbálom pontosabban kifejetni, látom az arcokon hogy elvesztettem őket, és gyanítom a fórumban is ez a helyzet. Az emberek ki**tt egyszerű szabályokat akarnak, mindenre, az olajra is (de sajnos szinte sosem ennyire egyszerű semmi, csak a *** marketingeseknél).
Ha látja az olajválasztóban, hogy ott van 5 megengedett olaj, miért mondjuk hogy az x a jobb, nem az y, mikor a szerelője meg a(z olcsó) 10/5W40-et preferálja.Rob és a szerző védelmében; a lényeg az az, hogy a (hidegen) sűrű olaj a rossz, attól kell tartani, nem attól... le se írom inkább . Na, túlragoztuk
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rob210
Topikgazda
válasz Fotonhámozó #73822 üzenetére
Ebben tudnék vitázni de mindegy.
Én azt tartom, hogy az okoskerekes autókba lásd említett k4m es sorozat 2003 tól. 5w30 kell a leírtak miatt.
Minden más csak laboratórium, nem gyakorlati tapasztalat.
Az olajelhasználódás, savasodás különféle adalékok és hatások, mint pl. Vezetési stílus, is igen sokat számít.Van aki a matekhoz ragaszkodik van aki a gyakorlathoz.
De tényleg no comment mert mindenki mást mond mást állít.
A laborok is nem egy tesztet nézrem már végig, pl. Mannol olajról is, hogy ilyen jó olyan jó. Papíron minden érték a csillagokban, szuper teljesítmény szuper olcsó tegyük bele, jött a tulaj, mondtam nem kéne. De de jó lesz. Nagyon sokan jöttek vissza, hogy igazad volt azonnal engedd le ezt a f@st a kocsimból.
Pedig papíron tudott mindent.Ez pont olyan mint a gumi kérdés.
Ha nekem csúszik a kocsi egy pirellivel, hiába prémium, az nekem sz@r. Pont.Én ezt egyszerűen közelítem meg. Ami jó az jó ami rossz az hiába jó nem az.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
gypiero
tag
Hétvégére jó időt ígérnek, úgy terveztem kitakarítom a pillanószelepet a Scenic 2-mben (1.6). Olvastam valahol, hogy nem lehet csak úgy akármit belefújkálni, mert tönkreteszi. Mivel érdemes kipucolni? Valamint Scenic esetében honnan lehet jobban hozzáférni? Felülől bontsak le mindent ablaktörlőtől lefelé és gondolom úgy egyszerű, nem? 1.8-as Lagunából szedtem már ki ilyet, csak ott volt is hely a kezemnek. Valamint ha már kint van a pillangószelep, érdemes még mást is kipucolni / cserélni arrafelé?
[ Szerkesztve ]
-
-
Jaded
senior tag
Ha már az olaj a téma H4M-be mi az ajánlott (nem márka)? A szervízben már volt 2-szer olajcserén, mindkétszer 5w40-et kapott, tavasszal megy újra - gondolom 5w40 lesz megint (mert hogy szerintük az az előírás). Utána viszont a következő két olajcserét én csinálnám otthon, viszont 5w30-cal. Aztán a 3. csere megint szervíz 5w40-nel. Mennyire használ ez a motornak? Vagy akkor már maradjon az 5w40?
Egyébként azt is mondták (ami szerintem nettó baromság), hogy az 5w30 dízelbe való, 5w40 pedig a benzinesbe. Én pont fordítva tudtam és az 1.5dCi-be 5w40 is került. Nem volt vele gond. Hol van a kutya elásva?
Renault Megane IV Limited
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #73827 üzenetére
Nekem is ki kéne már pucolni, de olyan rohadt lusta vagyok ilyen nünükézős munkának nekiállni, hogy legszívesebben betolnám hozzád.
Csak ahhoz messze vagy. Majd tavasszal lehet megcsinálom. De akkor rendelek új tömítéssort is, aztán paszta és úgy rakom össze. Meg akkor lehet cserélek olajat is ha már a motortérbe turkálok, addig letud csöpögni amíg a fojtószeleppel szarakodok.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz #89309696 #73830 üzenetére
Enyémbe nincs. (Amibe van, ott se hiszem hogy leírják hogy RN0700 szabványút keress, és melyik a jobb, melyik a rosszabb olaj.) Arról nem beszélve hogy pl egy friss SX4-ét néztem, ahol a 0W20-tól 10W40ig mindent megengedtek, és úgy rémlik még teljesítményszint sem volt megadva. Köszönjük Suzuki... (De hogy milyen izzó kell az autóba, az bezzeg nincs benne.)
Egyébként ha van egy 8 éves autóm aminek 12 éve írták a gépkönyvét, abba is A5/B5 való a leginkább mostani ajánlás (és a valóság) szerint, de a könyvben még ilyet nem írtak le, mert nem létezett.
Mondanám hogy (legalább) rosszabbat nem szabad beletenni mint ami a gépkönyvben van; de átlagjuzer nem tudja melyik mitől jobb meg rosszabb.
Tudod hány vásárlónak mondtam, hogy az udvaron álló pár éves, részecskeszűrős dízel autójába én nagyon nem ajánlom a félásványi 10W40-et, majd nézett nagy szemmel, hogy de miért?! A szerelő mindig azt rak neki bele.Sőt, meg akartam most lesni a pollenszűrőnek is a hivatalos csereperiódusát, de semmilyen szervizét nem találom. My renaultban megnézve ki lehet találni, de az nem az igazi. (Ok, ott a haynes könyv, de átlagjuzer hol látja mikor mit kéne cseréltetni?)
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
Már több alkalommal észrevettem, hogy indexelek jobbra lekanyarodáshoz és a mögöttem lévők egyszerűen nem akartak megelőzni, pedig tiszta egyenes úton voltunk. Gyanús volt, hát megnéztem az izzót és bizony ha megy a tompított akkor az index épp csak felparázslik a tompított halványodik el helyette amcsisan. Ha meg fékezek is közben akkor semmi nem látszik belőle, hogy irányjeleznék, nem véletlenül nem akartak kikerülni.
Testhiba, úgyhogy szét kell szednem a hátsó lámpaburát, annak a csatlakozója meg az izzófoglalatokat is meg kell pucolni. -
#89309696
törölt tag
Ha több is fel van tüntetve, akkor a sűrűbb való a meleg éghajlati övre, a hígabb a hidegebbre. 10W40 semmiképp nem kell itthon bele azegyértelmű, marad az 5W40 vagy az 5W30. Igazából ezek közül már akármelyik is kerül bele mindegyikkel elmegy alsóhangon 20 évet. Úgyhogy nem annyira bonyolult ez. Az 5W30 azért kell inkább a kettő közül, mert a jellemzőbb autóvezetési stílus az, hogy sokszor indítjuk be rövid távokra és kerregtetjük alacsony fordulaton.
-
Bass
addikt
Sziasztok vettem egy bőr kormányt megane 2-be amit ki szeretnék cserélni,videók alapján nem nehéz,van valami olyan dolog amire jó odafigyelni? Köszönöm
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
Benir8
senior tag
válasz rob210 #73843 üzenetére
8 szelepes motornál van tapasztalatod? K7MA702
Vissza felé mehet bele 5w30-as olaj? Kárt teszek vele?
Jelenleg ELF 10w40 van, semmilyen olajfogyasztása nincs amióta olajtekenő tömítést cseréltem bele. Májusban aktuális lesz a motorolaj csere, 1 éve lesz és 10 ezer km alatt. -
Jaded
senior tag
Köszi srácok!
Renault Megane IV Limited
Új hozzászólás Aktív témák
- Starfield
- BestBuy topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Milyen program, ami...?
- Milyen hangkártyát vegyek?
- Futás, futópályák
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen