-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Plero
tag
Megane 2 cc 2 liter benzin,digit klima. A fűtés néha nem megy. Műszerfalra rácsap és elindul. Előtét ellenállás hiba? Hol keressem az előtét ellenállást?
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
zeon.hu
nagyúr
Grand Scenic 2
Utángyártott féknyereg kapható valahol?
Felújított van 35K/db.Illetve e-kézifék elektronika kéne. Bontóból érdemes/szabad ilyet venni?
#?*@&!
-
Predator2
addikt
Helló
Bicikli illetve majdan motorkerékpár szállítás miatt elgondolkoztam egy vonóhorog beszerzésén. Márciusban kell műszakira vinnem a Clio-t. Milyet érdemes venni, illetve mire figyeljek a felszereltetésnél. A tapasztalatotokra volnék kíváncsi.
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
#89309696
törölt tag
-
harry
veterán
válasz #89309696 #73646 üzenetére
Igazából nem terveznék hosszútávra, talán egy év, nem tudom. A tervünk, hogy idén külföldre költözünk, és hát kint honosítani már nem szeretném, amúgy is kombi lenne jobb (kutyánk is van, valamikor gyerek is lesz), ott úgyis nagyobb a piac, így inkább néznénk kint másikat, ha úgy látjuk maradunk is ott.
Ettől függetlenül elég kockázatkerülő vagyok általában, illetve zavar, ha valami nem jó az autóval. És mivel kint fogunk több ezer kilométert menni pályán, én defekt esetén nem szívesen raknék fel 16 éves gumit (jó lett volna használt is persze, de azt meg nincs kedvem keresgélni, utazni érte stb, akkor már inkább ezért adok 14k-t). Ma meg is jött amúgy.
MC Pite, olajtéma: maradjon akkor 5W30, vagy lehet előnye az 5W40-nek?
Valószínűleg tavasszal cserélném úgyis (fent említett költözés előtt), addig nem fogja elérni a 10k km-t sem a múltkori csere után.
Visszanézve a korábbi olajcseréket, kb így alakult (míg nem nálam volt):
2015.06.16. 13.805 km utan
2016.06.07. 17.595 km utan
2017.02.14. 13.800 km utan
2018.02.13. 14.200 km utan
2019.07.06. 13.800 km utan (itt én raktam bele Elf SXR900 5W30-at, a többit a szerviz az előző tulajnál, gyanítom az 10W40 lehetett akkor, de erről nincs infóm).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
-
gypiero
tag
válasz baluka6 #73650 üzenetére
Hogyhogy ilyen magas? Mármint nekem ez magasnak számít ahhoz képest, hogy az eddigi tapasztalataim alapján a turbós benzinesek közel annyit fogyasztottak, mint egy dízel. Tudom, nem összehasonlítható, de vezettem többféle TSI-t, TFSI-t, mind 6L körül megállt. 1.8 TFSI evett 7.5L-t egy A5-ös Audiban, de az már tényleg mozgós tempó volt.
-
baluka6
aktív tag
válasz gypiero #73666 üzenetére
Sajnos az 1.4 Tce valamiért ilyen, bárhol utána olvasol, igazából mindenki csak a fogyasztására panaszkodik.
Ellenben van más pozitív oldala, mondjuk nem fog kokszosodni és talán a vezérmű lánc is egyel strapabíróbb, mint a korabeli TSI motorokban. Külföldi fórumokból kiindulva az olajat sem eszi (a TSi viszont szereti).Már tényleg csak OFF-ként, mert ROB agyon üt Autóflottával foglalkozom, rengeteg TSI motoros autónk van, olyan is, ami 150-180.000 km-t futott és naponta hozunk újakat is. Az összes eszi az olajat, 10.000 km alatt azért 1-2 litert mindegyik kér. A fogyasztásuk is vegyes, van aki 1.5 TSI-vel eljár 5,5 literrel, városban. Más 1.4-el megetet 10-et.
-
CactuS
Arcképgyáros
-
rob210
Topikgazda
-
salieri.
őstag
Van most fent egy szép 3-as megane. Szívem szerint hoznám is.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz salieri. #73671 üzenetére
Én pont most találtam egy Twingo RSt. Ugyan nem cup csak sima, de jól felszerelt, nincs gyári felni sem (és ez ránézésre is kisebb ET számú), de az az tetőablak nagyon bejövős + az ára sem rossz.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
MC Pite
veterán
Nem értem ha már rátaláltál az SXR900 5W30ra, akkor miért raknál bele rosszabbat?
Utcai használatnál nem tudok róla hogy lenen bármilyen előnye a 40esnek, de nagyobb az ellenállása üzemmelegen, és jóval sűrűbb hidegen mint a fenti olaj.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
harry
veterán
-
#89309696
törölt tag
válasz MC Pite #73675 üzenetére
Szerintem azért akarná beletenni hátha kevesebbet eszik belőle, mivel van egy 7000Km/1liter olajfogyása és kívül nem látni nyomát, tehát a motor eszi meg.
Én viszont azt mondanám rá, hogy vagy csináltassa meg és akkor úgy is kell olajat cserélni, vagy pedig le kell szarni és használni, figyelgetni kell nehogy megugorjon az olajfogyás (pl. letapadó gyűrű miatt).
Én azért erősen gondolkoznék rajta, hogy mennyit költök egy 18 éves 400ezres autóra amit el fogok adni párezer Km és fél max háromnegyed év múlva. De persze mindenki máshogy látja. Én olajat se cserélnék, pont nyár közepén jár le neki az olajcsere, addigra akarja eladni, majd kicseréli szépen a következő tulaj. Ha kicseréli az olajat, a kövi tulaj valószínű szintén leengedi és cseréli a friss olajat (mert senki nem bízik senkiben), Gréta meg sírva fakad. Én pótkereket sem vettem volna, de ha nem volt nagyon gatya a kuplung azt is hagytam volna a fenébe. De hát én ilyen vagyok.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz #89309696 #73678 üzenetére
Ilyen olajfogyasztás miatt nem nyúlnék hozzá. [És egy tálca sütibe fogadok hogy nem lesz jobb a sűrűbb olajtól, sőt.] Ha dekli/vezérműtengely szimeringnél nincs nyoma, és sem indításnál, sem alapjára után elindulva sincs színes füst, akkor ennyi (ha van, szelepszár szimering elvileg). Én is megcsináltam mindig mindent, és amikor már volt vevőjelölt az autóra, akkor is megvettem a cuccokat; mondván ha fényt kap a mutatvány akkor úgyis kicserélem, ha nem, akkor meg mivel nem volt róla szó, hogy nem tökéletesek ezek a dolgok (hátsó dob és ablakmosónál a vízkőtől már nem zárt teljesen), adom hozzá és kicseréli magának.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rob210
Topikgazda
válasz Kronos3000 #73681 üzenetére
Mert nem vetted ki őket.
A másik 3 beru.
Ahhoz kéne venned mégegy berut a valeo helyett.Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz Kronos3000 #73681 üzenetére
Az oldalára van írva a másikaknak, azért nem látszik.
-
#89309696
törölt tag
válasz Kronos3000 #73685 üzenetére
Denso, Beru, Hitachi is jó. A Sagem, Valeo ami nem jó.
Cserélheted mind a 4-et. Bár akkor már gyertyát is cserélhetnél, Denso K20PRU (vagy K20TT) és 0.9mm legyen a gyertyahézag.A régi trafókból a Valeot nyugodtan dobd ki, a másik 3 ami benne van azt tedd félre, mert jó lehet akármire, ha másra nem másnak odaadod kisegíteni vele.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Kronos3000 #73685 üzenetére
Én írtam mit csinálj
Lesz annak a pénznek még helye feleslegesen nem szoktam cserélgetni a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz Kronos3000 #73689 üzenetére
Ezek a Denso/Beru trafók kibírnak 20++ évet (ha nem voltak rossz gyertyával szétpusztítva hosszú időn át), ezért mondja, hogy elég csak a Valeot kidobni.
És igaz is, lesz még bőven más amire költeni kell egy 17 éves kocsinál.[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
válasz MC Pite #73679 üzenetére
Körbenézték szerelésnél, nem ereszt a szimering sem, alul sem olajos, kék füstöt nem látok, szóval elengedtem a dolgot, néha nézegetem a szintet aztán jól van. Baja nem lesz.
Ráköltés: hát volt olyan tétel ami azért fájt és nem szívesen csináltam (igazából a legtöbb féltengely, generátor, tartóbakok, ezekre nem számítottam).
És ugyan a kuplungra sem, de utólag belegondolva, ez volt az autón az egyik legjobb beruházás, mert ez végre a vezetési élményhez is elég sokat hozzátesz. Nincs sok tapasztalatom kocsikkal, de nagyon gatya lehetett a régi (kérdezték is, hogy ez nem csúszott? Mittudom én az milyen, tudtam használni), és bár rászoktam miképp kell kezelni, azért összehasonlíthatatlan a mostani állapottal... Szóval ennek még örülök is.Ablaktörlő, aksi, pótkerék, világítás, egyéb hülyeségekkel meg úgy vagyok, hogy vagy komfort, biztonság, vagy simán csak hobbi, barkács, amivel szívesen foglalkozok.
Illetve mint mondtam, első kocsi, inkább ezen szúrjak el valamit / bukjak egy cserén, mint egy 2-3 milliós kocsinál (és terv szerint a következő ebből az árkategóriából fog jönni). Most amúgy egész elégedett vagyok vele, szóval hacsak nem lesz kötelező külföldön regisztrálni (több mindentől függ), lehet még pár évig marad. Ha jobb lenne a zajszigetelése (mint úgy általában a modernebb kocsinak), meg kombi lenne, nem is akarnám cserélni.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #73693 üzenetére
Ahm, azt hiszem inkább rob ötlete felé hajlok
rob: igaz is, ezt még körbejárom, csak lehet ügyeskedni valamit zajszigeteléssel. Ha esetleg van kéznél videód / képek / használt anyag / bármi infó azt szívesen veszem
Ja múltkor kérdeztem, miképp lenne érdemes pl. csomagtérben a C5W izzó helyére LED szalagot csatlakoztatni, erre egy szebb megoldás: link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
ez a dobbetét alá, az ajtóívhez kell.
A műszefalhoz, meg vágni kell régi szivacsból darabokat és betenni a borítás alá.Renault power
-
MC Pite
veterán
Átlagjuzert nem nagyon bíztatnék műszerfal szétborításra. Az A oszlop, kormány burkolat, szélvédő alatti részek, ekég macerás...
A párezerért lefújják a tűzfalat valahol, sokkal egyszerűbb (akár a dobbetétet is).
Vagy kell egy forgatott dob, és nagyob eséllyel tanul meg az ember vezetni (átlag tartományban halk, fent öblösödik meg motorféknél).Amúgy új kuplung, normális minőségű futóműelemek, gyárinál esetleg picit jobb fék, jobb gátló, jó gumik, (chip) sokat dobnak a használaton, relatív olcsón.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
-
harry
veterán
válasz rob210 #73698 üzenetére
Annak aki ért hozzá Aztán kérdés hány műanyag pöcköt / fület török el, és mennyire lesz zörgős összeszerelés után. Első körben én is inkább a kerékjárat / motortér felől közelítenék. Mindenesetre találtam egy scenic szétszerelős videót, még hasznos lehet, bár nem tudom mekkora a difi link De alapvetően erre a területre gondoltál?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen