Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisninja
őstag
Lukoilt ha jól emlékszem a Normbenz vette meg.
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
LamerGyuri
senior tag
válasz rob210 #60940 üzenetére
De mitől tudja, hogy az a végállás? Mert oké, hogy koppan a fedél az útja végén, de a motort mi állítja meg? Valami elektronika, áramfelvételmérő? Ami rossz, és azért nem áll le a motor? Ez a ventillátor sebességszabályozó tekergetős panelben lehet?
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
#29634816
törölt tag
2005 2.2dci 150 Le Gran Mikor megvettem a kötelezőn kívül kicseréltük az összes tömítést, vatta új a termosztát, a turbó, a map szenzor, a közlőkerék, a generátor felújjítva, az egr felhúzva, most kap egy új szervószívattyút. Eddig a nyaralásra nem vitt el. Rá költöttem kb1.3misit. Csak szopok vele. Egyfolytában kinyomja az olajat. Valaki azt mondja olaj baj, de új az olajpumpa, alapjáraton és terhelés alatt is jó az olajnyomás. Van aki azf mondja dugulás, de a motor ripityre lett szedve, az olajjáratok átjáratva, áztatva. Van aki azt mobdja szelepdekni tömítés, de abból is a lwgdrágább lett feltéve, a csavarokat szervízkönyv alapján húzgáltuk. Van aki azt mondja levegő miatt nem szellőzik a motor. Az olajat a vízet nem eszi, üzanyagból 5,8 - 6,4et eszkk. OMW prémiumból.
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #60952 üzenetére
Nem olyan mint az ablaktörlő motor, talán ahhoz tudnám a legjobban hasonlítani.
Motoron belül van.
Legalábbis én egyet szétszedtem és ott volt két réz lap a szélein amihez ha tekert hozáért egy másik réz lapka.
Ebből gondolom.
Aztán az is lehet hogy az egész téveszme.Renault power
-
mycso
Topikgazda
(#60944) forceberg: persze tankolással mérve
(#60949) molnarpeter: sima, a prémiummal nincsenek pozitív tapasztalataim. A számlán látom, hogy drágább viszont semmit nem látok, nem érzek. Talán télen extrémebb hidegben mintha lenne valami pozitívum.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
válasz #29634816 #60956 üzenetére
Ne haragudj most bunkó leszek, de nem tudok így segíteni
A 3éves kisgyerek az dobálja a sarat.
Egy kocsi nem dobál semmit!
Fogalmam sincs mi az, hogy dobálja az olajat.
Egyértelműen írd le kérlek mi a hiba.Pl. A szelepfedélnél minden olajos, vagy az olajdekninél cseoeg az olaj. De pl. Azt sem tudom mi az a szelep dekni.
Fogy az olaj?
Az autó típusa?Renault power
-
#47205632
törölt tag
válasz Stylewars_kp #60950 üzenetére
Én meg a sokat szidott Molnál nyomom a prémium benyát és tökéletes. Bár a Molt is inkább az egyeduralma miatt szidják sokan, nem a minőség miatt.
-
Stylewars_kp
őstag
válasz #47205632 #60960 üzenetére
Valaki meg csak a Shell prémiumra esküszik. Nem egyszerű ez. Elméletileg minden üzemanyag a százhalombattai finomítóból érkezik. Ezután pedig minden töltőállomás hozzáadja a saját adalékát. Városi legenda, hogy egyedül az ÖMV gázolaj érkezik Ausztriából. Nem tudom mennyire hoax. Google is ír mindent...
[ Szerkesztve ]
A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, s az olvasó, aki olvassa. Kosztolányi D.
-
UHHH
senior tag
válasz #47205632 #60960 üzenetére
Benzin téma (nem gázolaj): Az omv prémium nekem nem jött be nagyon, a lukoilos prémiumtól meg rángatott az autó (vodkás volt tuti), a mol evo 100 plus viszont rendben van!
Használjátok a http://www.spritmonitor.de-t? Nagyon hasznos!
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz Stylewars_kp #60961 üzenetére
Én sok ideig főleg az OMV-nál tankoltam, néha Auchan (98-as miatt), ritkán ment bele MOL, Lukoil és Shell.
Az utóbbi időben úgy jöttek ki a tankolások, hogy pont MOL, vagy Shell volt útban és kellemesen csalódtam... MOL igaz semmi extra, de nem is rossz, Shell meg szerintem jobban adalékol mint az OMV, mert szebb/halkabb a járása és jobban is harap tőle a gép. -
Josi
senior tag
válasz alázógyík #60856 üzenetére
Most beszéltem a Demi-Ser (volt Fell-Ser) céggel bőrözés ügyében.
Még mindig a Kecskemét-Kadafalva, Pécsvárad u. 14.alatt vannak
Tel./Fax: 06-76/470-029
6-14 ó között dolgoznak, így ebben az időszakban lehet elérni őket telefonon.
Rugalmasak, most is mondták, hogy érkezés előtt pár nappal egyeztessünk és meg is lehet várni
a bőrözést. (ez kb 2 óra)
Szóval csak hajrá, menjetek nyugodtan. Nagyon profik.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
mycso
Topikgazda
válasz Stylewars_kp #60961 üzenetére
Bár, 2016-os cikk, de gondolom nem sok minden változott azóta: [Mi igaz a magyar üzemanyagok körüli legendákból?]
Egyébként ha valakinek van kedve bogarászni:
OMV prémium gázolaj
biztonsági adatlap magyar [link]
biztonsági adatlap osztrák [link]
specifikáció magyar [link]
specifikáció osztrák [link][ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
shifty!
senior tag
válasz Xantomas #60967 üzenetére
Melyik típuson?
Ha Megane2-ről van szó, mennyire bonyolult a cseréje?
A első lengőket most cseréltem toronycsapággyal, szeptember/októberre be van tervezve a hátsó lengők és szilentek cseréje is, ezért érdekelne! Továbbá az is, hogy érdemes-e egy megbontással cserélni a kettőt?
Más kérdés #1: Mennyire érdemes használt generátort (és ha szükséges) klímakompresszort venni? Nyilván km függvénye, de a szabadonfutó már szorul, nem tudom hogy emiatt-e de a motor is rázós, pedig tavasszal kapott új motortartó bakokat, most pedig váltótartó bakot.
Más kérdés #2: BP-en Megane2 1.5 dCi 106LE K9K-732 vezérléscserére tudtok ajánlani valakit? Kb. mennyi szokott lenni a komplett csere?
Powerty and hunger kills // Invisible, evil disease
-
Xantomas
őstag
válasz shifty! #60968 üzenetére
Megane 2, az hogy CC már mellékes.
Nem bonyolult, ha minden ideális. De sosem az, pláne egy ilyen korú M2-nél. "Csak" egy járműspecifikus prés/kinyomó kell.
De 200e Km után nem csak ez az egy szilent néz így ki. Esélyesen ezt a telet szerintem még sóban fürödve, jéggel itatva, és latyakban áztatva fogja eltölteni a futómű összes alkatrésze, hacsak nem érzem egy kicsike jelét is, hogy nem úgy dolgozik ahogy kellene.Szóval is miért ne lenne érdemes egyszerre cserélni az összeset?
#1 Ha használt klímakompresszort veszel, egyszer azt is ugyanúgy fel kell újítani, kicserélni, tölteni. Ugyanott vagy. Azzal a kivétellel, hogy szétszerelt állapotában az állás többet árt neki, mint rendszerbe téve. Megéri egy újabb időzített bombát beletenni egy 10+ éves autóba? Generátor ugyan ez. Ezt is meg lehet csinálni okosban, hogy éppen működjön, de hosszútávon az lesz a drága megoldás, hacsak nem eladni akarod.
#2 Olvasd a topicot figyelmesebben, és találsz egy nagyon ügyes szerelőt.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
shifty!
senior tag
válasz Xantomas #60969 üzenetére
Köszönöm a válaszokat
Nem tudtam, hogy az ügyes szerelő is BP-i illetékességű
Nyilvánvalóan nem az a cél, hogy rövid időn belül újra cserélni kelljen a generátort &/ klímakompresszort, csupán a tapasztalatokra voltam kiváncsi. De persze biztos hogy van olyan, akinek a használt elfutott 3+ évig, és van olyan, aki fél év után dobhatta ki, jogos a felvetés.
A futómű felújításánál nálam sajnos a költséghatékonyságot is figyelembe kellett venni, mert időközbne benézett egy kettőstömegű+kuplungtárcsa+kinyomócsapágy szentháromság csere is, ami nem esett jól a bukszámnak... ha tehetem, én is egyszerre megyek neki az alkatrészcseréknek.
Eszembe jutott még egy, hátha megvan a tudásmag hozzá: ugyanezen motorkódhoz vízérzékelős, vagy anélküli üzemanyagszűrő szükséges? Valeo bevált ennél a tételnél?
Powerty and hunger kills // Invisible, evil disease
-
pubos
tag
Ez a téma engem is érdekel.
Nekem többen tanácsolták hogy omv a legjobb.eddig ott is tankoltam próbáltam a maxmotiont is.Nekem ez utóbbi nem igen jött be.Jót nem tapasztaltam,max annyit hangosabb lett tőle a motor.(1.5dci)
Nagyon húzok a shell felé de arról meg nem sok jót hallani itt a környéken.Bár érdekes mód a shell kút mindig tele az omv meg ha mentem max egy autó vagy egy se ált.( Ez azért érdekes nem)[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
Konkrétan, az Örsön, az Árkád 2 aljában levő Shell kúton átlag 10 Ft-tal olcsóbb a gázolaj mint a környéken bárhol, még az AVIA alá is bemennek, mégis, alig állnak ott autók. Nagy átlagban azt is el lehet mondani, hogy a kerepesi Auchan árai környékén mozog, amit a mai napig nem értek. Valószínűleg rossz helyen van, kicsi a forgalma, ezért kisebb árréssel is dolgoznak.
1.9 dCi-be nem jöttem rá a mai napig, hogy mit szeret, és mit nem. Mindennel dízel hangja van, a FAP miatt meg nem látom, hogy mivel kormol jobban /kevésbé, a szelepszárakat meg nem látni mennyire vonja be lepedékkel, a motorolaj meg mindig kb fekete, már olajcsere után. Hát, nem benzin, ez van.
Prémium Mollal fülre halkabb, de ha ásítok egyet, akkor utána ugyan olyan. Egyszer anno Nagykanizsánál MP-nél mint kiderült, biodízelt tankoltam, azzal volt a leghalkabb, legbarátságosabb a Horvát tengerpart felé, mikor
pedig megismételtem Szlovénia felé akkor már nem produkálta ugyan ezt, de nem is volt a blokkon, hogy "bio diesel". Így egy év után. 2 teletank normál gázolaj után egy teletank prémium megy bele, a jobb lelkiismeret miatt, hogy az állítólagos lerakódások lejöjjenek, meg a részecskeszűrő jobban tisztuljon, de... passz. A Xadónak tényeg volt hatása, más adalékokkal nem kísérletezgetek.(#60970) shiftyhungar
Az nekem is befigyel lassan. Lélekben felkészültem, bukszával is, nah, azt most elviszi az msc tandíja, szóval jön a rettegés, vagy a költségátcsoportosítás, priorozálás."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Stage1, mind motorba, mind váltóba. Ijesztően hirtelen, és gyorsan eltolja a motor, és a váltó hangját csendesebb irányba, de csak a legelső kezeléskor.
Esélyesen ez is csak azért jön ki fülre ennyire, mert hallod a motort járni egy ideig, míg üzemmeleg lesz, utána beletöltöd bekeverve, majd beülsz, indítod, és ahogy keveredik el a motorban, és ugye vonja be az alkatrészeket, hirtelen, nagyon gyorsan elkezd megváltozni a hangja. Utána semmi különleges, füllel észrevehető.
Az ujjal sercegtetéses tesztet szoktam csinálni, hogy milyen messziről hallom azt, hogy a mutató, és hüvelykujjam dörzsölöm, de ez is csak szubjektív.Állítólag jót tesz neki, de gyakorlatilag hallottam már olyan véleményt is, hogy könnyebben eldugulhatnak az olajjáratok, nem tudja annyira megtartani a fém alkatrészek felülete az olajat, így hidegen jobban kophat tőle a motor, meg elveszíti az olaj a lebegő szennyeződés megtartó képességét, és könnyebben kicsapódik a koksz a hidegebb helyeken.
Van ellene, és mellette érv bőven.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
#47205632
törölt tag
Látom ott is terjed a kommentekben az ökörség (igaz két éves), hogy kétütemű olajat öntögetnek a tankba, hogy "kennye" az alkatrészeket mer az úgy jó'. Ezzel a baromsággal már pár fórumon összefutottam, az ilyen alapvető hülyeségek soha nem kopnak ki az emberiségből az is biztos....
-
#47205632
törölt tag
[ Szerkesztve ]
-
#47205632
törölt tag
válasz Stylewars_kp #60979 üzenetére
Nem is kell, egy tankba az egy deci semmit se ér, ha meg bekevered rendes 50-es keverékre akkor lerakódik mindenhova, katalizátort kinyírja... Elmennek csillió Km-t a dízelek és benzinesek is kétütemű olaj nélkül, a szerelés és motorvédelem nem itt kezdődik. Az ilyeneket akik csinálják szerintem az évi tízezret se futják meg, motorolajból is maximum középkategóriát raknak bele, de a netes hülyeségektől várnak csodát meg fontos nekik az élettartam.
-
Josi
senior tag
válasz orosziem81 #60981 üzenetére
Robinak biztos.
Nem hiszem, hogy átlag autós 50-100 ezer ft értékű célszerszámot venne magának.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Gaaabeeesz
senior tag
Sziasztok!
Van egy 2-es magane kombi (1.9D).
Tegnap este leragadtam vele, kormanyzar blokkolas miatt.
Ma reggel valahogy sikerult elindulni vele, leparkoltam a ház elott, es azota megint nem tudom elinsulni.
Nem kap gyujtast, csak dobálja a szerviz feliratot, es a kormanyzar hibát!Van erre valami ideiglenes megoldás, hogy trailer nelkul el tudjam vinni szerelohoz?
Koszi elore isÜdv, Gabesz
-
rob210
Topikgazda
válasz Gaaabeeesz #60983 üzenetére
Ha kibontid a jormányzárat és leveszed a csatlakozót örökre reteszel, így ezt ne tedd!!!
Amikor oldva volt akkor kellett volna levenni az egész zárat.
Magyarán egy kormány burkolat lebontás és egy türelmes játék előtt állsz amíg nem old ki addig nem fogsz tudni mit csinálni.
Olyanhoz vidd aki látott már ilyet, különben nagyon drága lesz a javítás.
Érdemes egy diagra tenni és törölgetni a hibakódot akkor egyszerűbben lehet oldani a zárat.
Ha rákeresel rengeteg infó van a II es elektromos kormányzárról.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Xantomas #60975 üzenetére
gyakorlatilag hallottam ...amit az illető elméletileg hallott a Piri nénje szomszédjának a régi szobatársától...
De egyébként bárki mondta, egy nagy bullshit a hozzáértése. Legalább 300 ezret raktam a gépbe, ami csak xado és más semmi. Még a turbó melletti olajpárának is nyoma veszett 5-10 ezer után...Olyan bivalyerős és csendes most is, mint új korában sem, mikor kigördültem a szalonból. Régen én is azt hittem, hogy ezek baromságok, lehet, hogy van ilyen, de xadoék valamit k...ra tudnak, amit más nem!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
OMW.ről már leírtam a véleményem, beletankolok és érezhetően a motor legszívesebben kiokádná a prémiumnak nevezett kotyvalékukat. Mol és shell premium keverve/felváltva, azt szereti nagyon az 2.0 dci-m, pluszban televágom egy mannol ilyennel, mielőtt tele nyomom, valami kegyetlen büdös ez a lötty egyébként, ha a kezedre rámegy, érezni fogod elég sokáig hiába mosod meg...Szóval, a motorom tök csendes, bent ülve, járni is alig hallani szinte dízel létére.
[ Szerkesztve ]
-
Gaaabeeesz
senior tag
-
mycso
Topikgazda
Én igazából egy dolog miatt nem tudom ezeket a plusz adalékolós dolgokat feltétel nélkül elhinni, hogy csodaszerek és asszem ez elgondolkodtató.
Nálunk munkahelyen vannak 100milliós, vagy akár milliárdos gépek, amikbe az előírt gyári ajánlás alapján történik olajcsere az előírt olajra és pont.
Ha valami kopás, meghibásodás előjön, akkor jön a milliós nagyságrendű javítás. Márpedig ez évente be is esik, mert mondhatni extrém módon vannak használva, vagy legalább is a max teljesítményük környékén.
Bármilyen hihetetlen, de még egyik mérnök sem dobta be, hogy ne fizessünk milliós karbantartásokat, inkább vegyünk 3.000Ft-ért egy gélt, amitől minden patent lesz évekig...valószínűleg nem véletlenül.
mod.: a megane-ba használtam én is xado-t. Egy biztos, hogy csendesebb simább járású lett a motor, viszont más pozitívumot én nem tudok említeni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
csendesebb simább járású lett a motor...
Biztos azért, mert rosszat tettél neki. Nem is értem ezt az érvet, de akkor ne használd.
A munkahelyeden meg nem tudom milyen gépek vannak, de ott ha szarrá megy valami, akkor meg lesz javítva, függetlenül attól, hogy valami jót, jobbat, vagy még jobbat tenne neki, mert van rá pénz, nyilván. Most nem a xado-ról van szó. Engem meggyőzött, de hamarosan úgy sem érdekel már ez a része, hogy egy dízelnek mi a legjobb. Csendet és sima suhanást akarok még ezeken az utakon is...
----------(#60988) gixxergabi
Az a kesztyű egyébként ajándék, nem az adalék büdössége ellen van, de én is kesztyűben fogom és töltöm be már, ráadásul amennyit én rendeltem már a kauffer-tól, lassan konyítanék egy kesztyű boltot. :-D
-
rob210
Topikgazda
válasz Gaaabeeesz #60987 üzenetére
Ha nincs diagid akkor max egy aksi saru le fel aminkedvezöbb helyzetbe hozhat.
A hibakód ami igaziból blokkol mindent.
Mérmint az, hogy a fedcomp tilt.Renault power
-
#47205632
törölt tag
válasz rob210 #60994 üzenetére
De te szerelő vagy gyakorlati tapasztalattal és a bölcsesség által felruházott hatalommal.
-Jó motorba nem öntögetjük, mert minek. Abba jó olaj kell, meg normális szerelő/normális tulaj.
-Rossz motorba mehet vagy javít rajta vagy nem, pár ezrest megér. Egy lötyögő főtengelycsapágyat, kikopott hidrotőkét meg miliméteres árkokat nem fog megjavítani, de öregedéssel járó normális kopásokon segít, pici kompresszió, kis olajfogyasztás csökkenés, enyhe hirdotőke kattogáson is segíthet, a kikopás mértékétől függ. Nem lefizetett Youtube videók is ezt támasztják alá, erre valóak, ezt tudják is.
-Szélsőséges felhasználási mód ahol már a jó olaj önmagában nem elég, oda szintén kell. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #47205632 #60995 üzenetére
-Rossz motorba mehet vagy javít rajta vagy nem, pár ezrest megér.
Legalább hülyeséget ne terjessz, főleg annak tükrében, hogy ezek szerint sosem használtad.
-----------------------
(#60994) rob210
De innentől én is letojom ezt a részét, szerencsére az én motorom még jobb lett tőle, pedig nem volt sosem szar, sőt. Írom ezt úgy, hogy sosem hittem az ilyenekben...
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
Csak a puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
#47205632
törölt tag
A te tapasztalatodból hadd ne induljak már ki kérlek, ennyi erővel a te tapasztalatod se ér semmit és hülyeség. Szélsőséges a felhasználási mód és egy darab az autó. Ebből mit vonjak le? Majd ha meghajt valaki 6 másik Lagunat fél millióval Xadoval és nélküle és megvannak az eredmények akkor vonhatunk le belőle. Egyáltalán nem biztos, hogy a Xado tartotta össze a kocsit, attól hogy csendesebb lett és megszűnt az olajpára (ami alapból eleve normális).
Hanyagoljuk is, mert nem fogok rá válaszolni, Robi meg úgy is törli a picsába. -
senior tag
Sziasztok!
Most hogy a főtengely szíjtárcsa csere lezajlott az ékszíjjal egyetemben ami középen hosszába már szakadt volt, újabb kérdésem lenne. ( Mindez kb. 60 EFt volt, ez reális?)
Tehát a fő kérdésem ,hogy szeretném a Scenic 2 légkondiját tisztítani. A nyáron már kettő bombát elhasználtam, de ezek nagyon ideiglenes megoldásnak tűnnek nekem. Nem használom minden nap a kocsit, így egy hét állás után már büdös megint a klíma. Van itthon habom, mert a lakás mobil klímához azt használom.
Gondoltam kipróbálnám a kocsihoz is, de nem tudom hol találom meg a hőcserélőt, hogy ráfújhassam.Köszi előre is a segítséget.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest