-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
rob210
Topikgazda
Ha nyugodtan vezetsz és nem rallyzni kell, akkor vállalható.
Kényelem szempontjából jó választás az biztos, a motor meg láb kérdése.
Ha megvan cuccolva nem lesz izmos.
Ha figyelve van rá kimegy a világból, de költeni kell rá, ez biztos.
Főleg az olajcserére, meg az üzemanyag szűrő cserére, abból csak minőséget szabad venni bele.Renault power
-
Lacy6
senior tag
Tegnapi cikk.
Benne van a laguna 3 is.Megosztó forma ide vagy oda, a 3-as Laguna egy jól sikerült autó. A beltér nagyon jól bírja a strapát, 3-400 ezret futott példányokat is gond nélkül alá lehet vetni egy órakorrigálásnak, senki sem veszi észre, hogy itt bizony valami nem stimmel. Annál is inkább, mert az oly népszerű, 2 literes cdi motorral igazi utazóautóvá válik a Laguna, így rengeteget vettek hosszú utakon való közlekedésre.
Ez pedig azt jelenti, hogy 1.5 millió forintért 250-300 ezres km futásokkal kell számolni, ha ennél kevesebb van benne, az vagy fapad vagy tekert. Sokan tartanak az 1.5 dci-től is, mivel a motor hírhedt a hajtókarcsapágy-, illetve befecskendező problémáiról. Előbbi a túlságosan hosszúra nyújtott olajcsere-periódusnak köszönhető, míg utóbbi a Delphi rossz minőségű alkatrészeinek számlájára írható. Jó hír, hogy a 3-as Lagunában az autó folyamatosan, a felhasználás módja alapján tájékoztat az olajcsere várható időpontjáról, így elkerülhető, hogy túlhasználd az olajat.Ettől függetlenül azért félretennék pénzt a hajtókarcsapágyakra, biztos ami biztos alapon. Ez utóbbi halálát a motortér felöl csörömpölő hang jelzi, de mondom, a 3-as Laguna már nem annyira veszélyes ebből a szempontból. Én azért mégis egy 2.0 dCi-t céloznék meg, hiszen az erősebb, láncos motor sokkal jobban illik az autóhoz. A 130 és 180 lóerő közötti verziókban árult 2.0 dCi-kből bőséges a kínálat, így az ember könnyen találhat egy szép darabot.
Én is most nézegettem a laguna 3-at. kint németbe jóval olcsóbbak mint itthon.
[ Szerkesztve ]
Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
rob210
Topikgazda
500.000-600.000 el lehet vele menni.
Ezt a hajtókarcsapágy már nem érinti.
A befecskendezők se azok már mint 2003 ban.
Utoljára ezzel a motorral 2006 os megane kombiban találkoztam abban 302.ezer valamennyi kilométer volt, még bontás nélkül! De ez egy gondos gazda gépe volt, ismerte a típust és, hogy mire kell figyelni. (106le)Renault power
-
Lacy6
senior tag
Szerintem nem bajos motor és megbízható.
Simán vállalható megbízhatóság szempontból.
De a helyedbe én kipróbálnám, hogy mennyire jó párosítás egy ilyen kasznihoz a kisebb motor.
Menetdinamika, fogyasztás, van-e tartalék az autóba motorikusan szempontok alapján.Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
speedydb23
senior tag
Nekem 1.5 dci 3-as Meganom van, de ebben is picit kevésnek érzem a motort.
Viszont én is 3-as Lagunat akartam venni, és ki is próbáltam a 2.0dci motorral, de nem éreztem, hogy hűde nagyon menne.
Ami még furcsa ezekben a motorokban, hogy pörgetni kell ahhoz, hogy menjen rendesen. Értem ezalatt azt, hogy 4500-ig is el kell forgatni, hogy rendesen menjen.
Fogysztásban szerintem az 1.5 nagyon minimálisan lesz jobb, mint a 2.0 dci, mivel majdnem azonos súlyra sokkal kevesebb ló marad a mozgatáshoz.
Én azt mondanám, hogy mindenképpen 2.0dci-vel vedd a Lagunat, jobb a dinamika, láncos a vezérlés, és a befecskendezés is stabilabb tudomásom szerint.
Viszont 1.5 millióért biztos, hogy nem kapsz jó 3-as Lagunat, mivel én is ennyit szántam volna rá, fél évvel ezelőtt, de nem találtam egy normálisat sem.
-
#32577792
törölt tag
Nekem jelenleg egy 1.5dci van, 110 lovas verzió. (picit optimalizált verzióban). Alapból nem volt túlságosan robbanékony, alulról elég későn húz, nyugodt vezetésnél, ez nem gond, de ha előzni kell, meg kell tervezni
Előtte Laguna II volt, 1.9dci, de nem változó geometriás turbóval, kb a kettő ugyanaz.
Rátettem a vonóhorogra egy kerékpárszállítót, két keróval és bizony, az már sok volt neki. Ekkor jött az optimalizálás. Nem kell tervzeni az előzést, viszi a kerókat. Több, mint egy éve használom így, de alapból nem vezetek sportosan. Fogyasztás: az én stílusomban 6-6,2 volt. (nejem inkább picit alatta)
Aztán itt is olvastam, hogy használják a spurit, kipróbáltam, és nekem bejött. Tartósan 6 alatt fogyaszt. 5,5-5,7 között.
Nyilván van különbség az 1,5 és a 2.0 dci között, az utóbbi nagyobb, erősebb, láncos vezérlésű. Féltem tőle, de eddig kopp-kopp. Fogyasztásáról majd akinek van, mond valamit. -
-
rob210
Topikgazda
Ha pályázok nekem is eltűnik belőle.
Magas fordulaton tartos menet mellett teljesen normális, hogy némi olajat eléget a rendszer.
Amikor nem megyek pályán akkor egy csepp olajat nem eszik meg.
Egyébként az 5W40-el lehet az a minimális is megszűnik, de én nekem belefér ennyi, hogy pályán kicsit eszeget.
Rátölteni így se kell két csere között.Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Kicsit az alján aláfeszítesz, pl egy kis csavarhúzóvall, aztán egy határozott mozdulattal "letéped", vagy sorban kipattintod a helyéről.
Aztán ezt látod majd utána.
Aztán én utána lecsiszoltam róla azt az elcseszett anyagot és memóriavesztős fóliával beburkoltam.
Mondjuk azóta már minden lakk fekete bose-ra cserélve...[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Ezt a kovácsautónál soha nem fogom tudni én se megérteni.
Valószínűleg több beszállító van és akitől olcsóbban szerzi be annak alacsonyabb az ára.
De a minősége sem ugyan az szerintem.(én szvsz a Kovácstól soha többet nem rendelek, mindig baj van azzal amit küldenek és rohadt lassan is küldik. Pedig pontos cikkszámmal szoktam rendelni, de az se zavarja őket )
Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
Savanya
addikt
10 napja tankoltam az Auchannál és fura dolog eset meg velem. Budakalász- Szeged teli tankkal oda-vissza a komputer 24L-ert fogyást írt, mégis a benzinkútnál 32 litert tankoltam , holott a mutatóm is éppen hogy háromnegyed alatt volt kicsivel . Eddig mindig max 1-2 literrel tudtam csak többet beletölteni és nem egyből 8l -ert. Nem kicsit csalt a kút .
Tegnap az akkum majdnem feladta 2év 3 hónap után . Marad a hideg akkor tuti nem is fog beindulni pedig garázsban áll az autó .
[ Szerkesztve ]
Mobilszámom: 70-516-8068
-
diablo1984
veterán
Most pár napja elővettem egy 8 éves videót, amin a beszakadt M1-es van és elkezdték osztogatni, mintha ma történt volna! Ezért nem tudom, hogy mi ez a retro láz, én nem tankolok a madaras tesconál, akinek modernebb dízele van és cseppet is igényes a technikára, ő sem teszi! De ettől függetlenül gondolom nem mindennapos az ilyen videó, nem hiába 6 éve kering a neten, de hogy érzésre több ment bele, mint gondolnád féle beépített hitelesített mérő gondolkodás egyetlen ellenszere a ne tankolj te se ott viselkedés! Vígasztaljon a tudat, hogy mindenfele átcsesznek, de van egy határérték amin túl már nem divat, ha szerinted az általad használt kút ilyen, akkor kerüld el messziről és a probléma megoldva.
Nem kötekedésnek szánom ezen irományom, de 6 éves videót linkelni, mert volt ez üzemzavar, ezzel magyarázni az esetleges többletfogyasztást, szerintem nem feltétlenül korrekt magyarázat. -
diablo1984
veterán
Nem kötekedésnek szánom ezen irományom látom ez a rész kimaradt!
Nem írtad le a te történeted, csak linkelted a videót, hogy vigyázzunk hol tankolunk! Ezért írtam, hogy 6 éves videó, mert te nem írtad mikor linkelted, hogy hasonló történt veled is! Néma gyereknek ....Amúgy régebben mikor az auchannál tankoltam, hiába olcsóbb a benzin és a dízel is mint a molnál, de a kis benzines toyota is többet evett belőle, de az adagolós dízel is 100-on többet fogyasztott az auchanes termékekből! A debreceni auchannál nem tapasztaltam eltérést vagy furcsaságot a tankolásnál, de olcsóbb és többet eszik belőle a kocsi, ráadásul egymást tapossák az emberek érte, így még várni is kell, hogy a kútfejre érjek, nem éri meg az egész cécó. Ráadásul, ha még ilyen cselezés is megy még talán mindig+ hallani ledöglött nagynyomású dízelekről(az hogy igaz-e, passz, de én az enyémbe bele nem teszem) is auchan-os gázolajtól, az is azt erősíti bennem, hogy lehetőség szerint kerülje aki tudja!
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
.Laguna .3 vezérlés?
Minek? Csattog a lánc? : D Az szinte nem lehet tönkre vágni, hacsak nem olaj nélkül mentél, de akkor a motornak is meg úgy mindennek annyi...lenne.
A felsoroltak közül meg a legtöbb csak szíjakat gyárt, szerintem te keversz valamit nagyon...2.0dci?[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Hepu graf a vízpumpa.
A gyári szettben nincs benne minden.
Pl. A vezérműtengely és a főtengely szimeringét is cserélni szojás, mert ha nem bírja ki a következő vezérléscseréig, az cumi, hogy egy 1000.- alkatrlsz ulletve kettő miatt kifizeted az újabb vezérlésszerelés árát.Renault power
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen