-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
canniball
nagyúr
válasz Daywalker #23797 üzenetére
A blokk alját és környékét kéne lepucolnom (ott kenődött szét a kiszivárgó olaj), meg az oldalát ahol összetapizták szerelés közben.
Biztos láma kérdés, de már többször említettétek a vizet (slag, mosószeres víz stb.), ez nem melegágya a rozsdásodás elindulásának?https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #23796 üzenetére
Az enyém ráadásul annyira öreg, hogy tényleg japán! Nem francia, nem török és nem lengyel összeszerelés, hanem echte japán (JP-s alvázszámú)
Mondjuk ennek hátránya is van, mert nem elektromos a szervó, hanem még hidraulikus. A későbbiek a villanyszervó miatt pár decivel még kevesebbet fogyasztanak... ...2001 közepétől szerelik Fr-ban, azok már villanyosak. Az enyém 2001 januári gyártás, 3 éve hozták be Olaszból. Ja, és végig vezetett szervizkönyves (én is vezettetem a saját szerelőmnél)[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Daywalker
addikt
válasz canniball #23801 üzenetére
Hát, az alu blokk nem hiszem, hogy rozsdálni fog (max felületi, de az lejön). Nyugodtan mosd slaggal, de én kerülném a nagynyomásút (sokan úgy mossák, de jobb a békesség), de nem kell nagy nyomás. Egyébként meg indítsd be utána, hamar leszárad
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
canniball
nagyúr
válasz Daywalker #23804 üzenetére
Nagynyomásúm nincs, úgyhogy azzal nem lesz probléma. De elsősorban nem a blokkra gondoltam, hanem a környékén lévő acél alkatrészekre...bár végülis azzal sem lehet gond ha nem sérült a festés, majd megsasolom, aztán ha minden OK akkor nekiesek így és szárítom az ajánlott trükkel.
Köszönöm a tippeket![ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
csongi
veterán
válasz Bogyó bá' #23802 üzenetére
Az enyem is 92-es starlet a yaris elodje.
Cannibal: Regen volt mar az
Blokk maximum oxidalodik. Ha nagyon gennyes taknyos akkor dorzsi szivaccsal is takarithatod, de akkor az alu sotetebb lesz es fenyesedni fog. Elveszti az ezustos matt szinet. Valamikor regen lehetett kani trisot Meleg majdnem forro vizzel leosva vagy meritve szepen vissza lehet feheriteni az alut. Eloszor sotet szurke szinu lesz de miutan lemosodik a trisos oldat feher lesz -
yodamastah
őstag
válasz Bogyó bá' #23813 üzenetére
UK corollám van, 300e km és semmi baja. (14éves) Rohadás nincs (kivéve 1-2 kőfelverődést), olajfogyasztás nulla (4EFE). Mellette JT-s corolla is volt(nemrég adtam el), 400e km környékén, az már nagy területeken rohadt és zabálta az olajat (4AFE) de sok baja annak se volt 21 évesen. Működött minden
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
-
csongi
veterán
válasz vendingo #23820 üzenetére
Nálam nem,mert csak a kormot szedtem le vele, és utána átkentem Minol B11 olajjal. Az sokkal jobban bírja később szárad le. De most hogy beszéltünk róla egy kicsit karban tartom már ezt is . Méga seregbe használtunk brékfildet de nem így írják pontosan ezt garantálom. Rákérdezek a régi kolegáktól. Drága anyag, de 6 hónap után sem volt jele száradásnak és rozsdának
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #22830 üzenetére
Kaptam az említett olajra elég jó ajánlatot, ami már kicsit gyanúsan alacsony is, a Motul harmada kb. (aztán majd kiderül, hogy tényleg tudnak-e rendelni ennyiért). Tudom az ár nem minden, de akkor a Motul miért 3x annyi? Igaz most is eléggé ismeretlen márkájú olaj van a motoromban, de ez volt a lehető legmagasabb besorolású olajcserekor és szépen teszi a dolgát (mondjuk nem is volt olcsó).
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #23825 üzenetére
Nem tudhatjuk. Kellene egy osszehasonlito teszt szamokkal, addig minden homaly, es senki nem tudhatja a valaszt. Egyazon besorolasu olajnal is vannak kulonbsegek. De alapvetoen nem szar olajat veszel, ha az api szabvany leheto legjobbat veszed. Acea szabvany szigorubb, erdemesebb azt nezni.
Ali osztott meg velem egy marketinganyagot, amiben vannak erdekessegek.
Nagy neves olajak is elbuknak nehany teszten, nemelyikben viszont kimagasloak. Nalunk nevesincs markak pedig teljesen jol teljesitenek. Minden a kompromisszumokrol szol. Nem erdemes etalonnak venni az anyagot, mivel nagyon regi, azota sokminden valtozott. De itt vegre szamok vannak, nem pedig valami onjelolt sommelier szagol bele az olajba, megnezi a szinet, majd elmondja a velemenyet, amivel mi nem leszunk tobbek ugye .Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #23826 üzenetére
Acea besorolást sem a Motul sem a Ravenol nem ad meg, ezt csak gépkocsiknál használják nem? Egyébként ez az olaj sem lenne olyan hű de olcsó, külföldi oldalakon 2500-3500 között árulják, csaj valamiért nekem mondtak egy 2000 alatti árat, na majd kíváncsi leszek. Egyébként félre értés ne essék, nem forint b@szás akar lenni, meg tudnám venni a Motult is de feleslegesen nem akarok költeni. Persze ez most csak találgatás, hogy melyik milyen, gondolom csak jobb a Motul, legalább is az már bizonyított bár ahogy néztem ez a márka is számos motorsport ágban jelen van csak én (mi) nem ismerjük. A dokumentumot köszi, majd átnézem ha lesz pár szabad órám (haha).
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #23827 üzenetére
Ha megnezed a dokumentumban hogy szerepelt nehany teszten a motul, nem garancia semmire a marka.
Motul 7100 kozepszeru a 4 gorgos teszten, a 300v a legroszabbak kozott van a valto kopas teszten, a 7100 pedig az utolso elotti ugyanazon a teszten. Kopasok szamokban a dokumentumban.
Detergens kepessegei savsemlegesito kepessegei, atlag alatti a 300v nek.
Kimagaslo a nyirasstabilitasban, a parolgasi hajlamban, es a habosodasgatlasban.Szoval ez egy nagy atbszas. Nem lehet ilyet mondani, h jo vagy nemjo, mert ezt nem tudhatjuk.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
fattyu
veterán
válasz csongi #23824 üzenetére
minek annyit tisztogatni? hkp7em volt a legérzékenyebb az 1200 után elkezdett picit kevésbé megbízható lenni. minden másomat tök felesleges takarítani.
( hacsak nem fekapor )
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
csongi
veterán
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #23826 üzenetére
Cseppet megdöbbentő.. Èn leginkább Motult,Repsolt használok.. Nagy neves gyárak/gyártok kutatnak, fejlesztenek ennek valahol vissza kell/kéne köszönnie.. Mint mondjuk egy kevésbé ismert,"kisebb" márkánál akik nem tehetik meg a több millás teszteket,kutyulásokat..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Daywalker
addikt
válasz -Mosquito- #23831 üzenetére
Így dől be az ember a marketingnek...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
TommyGun
őstag
válasz Daywalker #23832 üzenetére
De szerintem csak marketinggel hosszú távon képtelenség a piacon maradni...
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
Daywalker
addikt
válasz TommyGun #23833 üzenetére
Alapvetően nem arról van szó, hogy szart gyártanának, meg ne lennének saját fejlesztéseik, előnyös oldaluk, nagy múltjuk stb, és ezt akarnák ellensúlyozni marketinggel. Hanem arról, hogy alapvetően nem lehet csodákat művelni, minden az egyensúlyról szól...na a vevők fejében ezt lehet billenteni valamerre marketinggel. Szerinted aki olajat vesz autóba, motorba, abból mennyi a laikus és mennyi a komoly szakember? Hányan vizsgáltatják be az olajat használat után? Rá van írva, hogy szintetikus, meg long life, meg szuper kenés, meg ott villog a logója a subaru wrc oldalán, aztán már veszik is. Ennyi, így működik. Mellesleg túl van lihegve...cseréld időben (idő előtt), melegítsd be a motort rendesen és használd. A karbantartás többet használ, mint hogy mi van a flakonra írva (hamisított olajakat leszámítva).
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
TommyGun
őstag
válasz Daywalker #23834 üzenetére
Ebben nagyjából egyetértünk, de én arra gondolok hogy a silány minőséget hosszú távon nem lehet marketingel ellensúlyozni.
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
Daywalker
addikt
válasz TommyGun #23836 üzenetére
Az biztos, hogy hosszú távon nem megy...kérdés h motorolajnál honnan számoljuk a silány minőséget.
bogyo: nem tudom...nem hiszem, hogy sűrűn előfordulna, de semmit sem lehet kizárni (pl Castrolt sokat hamisítottak egy időben, fel is rakták a weboldalukra mikre kell figyelni ha eredeti terméket akarsz). A fillérbaszás sokszor visszaüt.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
-Mosquito-
őstag
válasz Daywalker #23832 üzenetére
Persze marketing.. De olaj és olaj között valjuk be azért van különbbség,itt látható is. Az igazat a tutit az tudná megmondani aki laborban ilyeneket lát/tesztel. Aztán lehet ragozni,hogy milyen motorod van,annak állapota,hogy,hogyan hajtod,használod..stb stb..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #23831 üzenetére
Eloszor is a fejleszteseknek megvan az eredmenyuk. Amit nem tudhatunk, h milyen egyensulyra kell torekedniuk az olajgyartoknak, epp ezert ez nekunk mennyire rossz. Pelda: az EP adalek altalaban valamilyen kenvegyulet szokott lenni, ez hivatott reakcioba lepni a femmel nagy nyomas alatt. A kornyezetvedelmi eloirasok miatt viszont torekedniuk kell a kentartalom legalacsonyabban tartasara, mert az kinyirja hosszu tavon a katalizatort. Es akkor jon a magyar egyszeru ember, ranez a grafikonra, majd azt mondja, ahhha a motul az szar.
Ha megnezzuk a teszteket a 4 gorgos teszt tulkepp reprezentalja a hengerfal-gyuru kenest. Itt megintcsak nincs a benzin tenyezo, ami vagy ront vagy javit a helyzeten. A valtonal viszont milyen a teszt? Egeszen addig preselik egymasnak novekvo erovel a kerekeket, amig nem latszik kopas. Kerdes: hosszu tavon motorban, normalis csereperiodussal tortenhet ilyesmi?
Ez mar tribologia inkabb, es ehhez megannyira sem ert itt senki.A legnagyobb love arra megy el, h ismertte valjon a marka. Csapatokat szponzoralni nem kis penz. Ezt a hetkoznapi embereknek kell leszurkolnia csak azert, mert ha ott van a logo a lemans i 24 orason, akkor annak az olajnak meg az api sj olaja is biztosan jobb mindennel. Ugyebar. Meg az api sm nel is.
Teljesitmenyszint alapjan alig vesz valaki olajat. Az pedig valamifele tampont, h mit vesz az ember.Esetleg az is alternativa, h ezek az adalekanyagok egymasra is hatnak, igy ha valamiben kitunot akarsz, az valami masnak a rovasara megy. Persze ebbol nekunk az jon le, h a fejlesztesek ellenere szar itt meg itt az olaj. Sajnos nem vagyunk tisztaban azzal h mik a tenyleges terhelesek egy motorban, eppen ezert a mernok miert abba az iranyba ment el, amibe. de egy api sm olaj nem szar, szoval kit erdekel a marka?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ALI_G
veterán
válasz yodamastah #23816 üzenetére
Uk es francia dunlop d211 gp kozott mi a kulombseg?
D212-t probaltad?
Mult heten vettem d211 gp-t parban 22. Elso sztem kibirja a szezont. Volt sima d211 is, gp nelkul. Az mit tud?
Mar csak a komponenst kellene kideritenem, meg egy olcso gumist mert eszmeletlen penzert cserelik. -
#25954560
törölt tag
válasz Topiccsendőr #23839 üzenetére
arrol mar nem is beszelve h nem kizart h ezert van pl yamaha olaj, mert esetleg az o blokkjaikhoz tudtak igazitani adalekolassal ugy, ahogy a gyarto szerint az a legjobb kompromisszum. illetve autoknal ha ott figyel a turbo, az eleve igenyel(het) mas olajat, mivel az olyasmi terheles, ami atmoszferikus motoroknal nem jelentkezik, tehat magaban osszehasonlitani ket olajat ezert is nem feltetlenul szerencses.
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #23828 üzenetére
Az az agip nincs benne veletlen amit en raktam most a yamakaba?
jol emlekszem hogy te bevizsgaltattad az olajat egyszer? Az mire terjed ki? Esetleg osszehasonlithato szamokat kapnank az ebben a tesztben levo szamokkal? -
yodamastah
őstag
UK D211 / 212 a király. A GP racerek (fr) teljesen más gumi, más a karkassz, és valamivel gyengébb is tapadásra. Racer az kicsit inkább a pirellire hasonlít. De sokkal többet nem tudok mondani, annyira nem ismerem a racert, én csak az UK modellekkel mentem eddig.
22ért jó a pár. Ha van rajta oldalt elég hús akkor meg főleg Első az rettenetesen sokat bír, az még akkor is alig kopik ha kened neki ezerrel pályán Ha jó az első futómű, ilyen 300-400 hungaroringes kört is bele lehet rakni egy mediumba 2:00 környéki köridővel.
-
Topiccsendőr
addikt
Nem lattam, leginkabb amcsi olajak vannak benne. En nem vizsgaltattam be semmit.
Most elore berendeltem 2T olajat, hat nem ecceru, 3 napot kell varni ra, csisszre meglesz kecskemetre de bazz mar csak en hasznalok ilyen elavult teknikat manapsag???
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ALI_G
veterán
válasz yodamastah #23843 üzenetére
Hat mar a nevuket se egyszeru kovetni, a komponensek kibanyaszasarol mar letettem
Nem teljesen vilagos most akkor hogy mit is lehet a piacon kapni.
Dunlop d211 gp,
D211 gp racer,
D211 racer
d211?Ugyanez d212-ben?
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
tetszik
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Ptech
őstag
Ha még nem láttátok, nézzétek meg a Long Way Round minisorozatot. Ewan McGregor és Charley Boorman motorozik Londonból New York-ba Európán Ázsián és Amerikán keresztül.
Van egy második kalandjuk is, a Long Way Down, ahol Európából Dél-Afrikáig motoroznak megint ők.
Bár lehet hogy vannak benne megrendezett dolgok, de elég életszerű az egész, van benne minden ami egy világ körüli túrán csak lehet, én marha jól szórakoztam mindkettőn.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer