-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xero
nagyúr
válasz GabN73 #39550 üzenetére
Én meg kaptam lábbal hajtós Moszkvicsot. Dolgozz kölök címszóval. Pont ma jutott eszembe mikor kereszt kölöknek néztem elektromos autót/motort. Kicsit azért néztem, amikor megláttam, hogy 50e+-t ér egy jó állapotú. A mai napig nem felejtem el az udvari "csapatásokat".
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Melack #41076 üzenetére
Inkább a Stift mint a Felicia. Vezettem mind a kettőt anno. Egyformán semmilyenek, de a Felicia kicsit még semmilyenebb és a Suzuki jóval elterjedtebb, így feltehetően olcsóbban fenntartható.
Halkan én is hozzászólnék ehhez a vegyél ne vegyél dologhoz. Ha valóban szükség van rá, akkor vegyetek, de semmi szín alatt ne menjetek bele hiteles autóba. Ilyen értéknél, ha hitelezni kell, az azt jelenti, hogy egy komolyabb hiba is nagy anyagi megterhelést jelentene. Tehát a cél a minél olcsóbb beszerezhetőség és fenntarthatóság legyen.
Csak a saját példámat tudom hozni a bármi megtörténhetre: Fogsz egy nagyobb kátyút, a közút letojja, de az autónak mennie kell. A kátyú elvitte a felnit, gumit, lengőkart, a csapágyat, stb stb. Ez azért bármilyen autónál jó pár 10-100e-s játék tud lenni. Lesz erre vésztartalék, vagy bármikor mozgatható tőke?Sosem gondoltam volna, de erre az új Mazda 6-ra egyre jobban rákívánok: [link]
Annyira racionálisnak tűnik, és annyira pofásra sikerült kívülről, hogy minden ellenérzésem kezd elszállni vele kapcsolatban. Na nem fenyeget, hogy hirtelen vegyek egyet, de egy benzines sedan-t bármikor alám rakhat bárki.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz neduddki #41083 üzenetére
Lehet hitelre venni, de azt is ésszel és betonbiztos háttérrel.
Én is egy 10 éves 206-al járok, de ezt legalább első napos kora óta ismerem és egy darab hitel nem volt rajta. Ahogy fentebb is szerepel én is elviselnék egy 10m-s autót a hátsóm alatt, sőt sokszor gondolkoztam már 2-3m körüli használton, de egyiket sem hitelesen. Részemről lenyelem a békát, hogy ez van, ezt kell szeretni és költöm másra a pénzt. Majd, ha racionálisan meg tudom indokolni, akkor a félre tett pénzből megnézem mi az ami belefér. -
Xero
nagyúr
válasz rostamike #41146 üzenetére
Ezek közül én max a Clio-ra bólintanék rá, vagy ahogy neduddki is írta, még spórolj hozzá. Pont ilyesmi árú autóról volt eddig szó pár oldalon keresztül. 300e-s autónál legyen még a zsebben legalább ennyi a kezdeti költségekre, és legalább a fele vésztartaléknak.
A nagyobb vagy eleve boyracer autókat dobd is el a listáról.
Csak példa: E36 325i-t vehetsz jó állapotban 1M-ért piszok nagy szerencsével, de még arra is költhetsz legalább 150-200e-t, hogy minden megnyugtató állapotba kerüljön. Az E30 és az E46 pedig drágább, lévén az egyik már youngtimer, míg a másik még magasan tartja az árát.Egy szó mint száz a listáról max Clio, de inkább egy Swift, vagy inkább gyűjtögetés.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz rostamike #41153 üzenetére
Egy 300e Ft-os autónál ne a külső legyen a szempont, hanem az, hogy rendben legyen a futómű, a fék, a motor stb stb.
Csak egy példa a költségekre: Egy E36 BMW 17-es felniken a következő gumikat kéri: 225/45 és 245/40. Ebből egy szett alap gumival is súrolja a 100e Ft-ot. Egy az én szememben már megnyugtató gumi szett viszont a 150e-t.Ennyi van pl a külső szépítésre az árán felül? Persze akkor még nincs meg a felni.
Egy fék felújítás alap hangon 40-50e. A futóműről már nem is szólva.[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz rostamike #41163 üzenetére
Rakj még össze legalább ennyit úgy, hogy marad pénz átírásra, első nagy szervízre és van vésztartalék is. Szemelj ki pár típust abból az ársávból, és indulj neki a keresésnek. Ne vedd meg az első szembe jövő tetszetős darabot. Mindenképpen vigyél magaddal hozzáértőt, és a legfontosabb, hogy az autó állapotát vedd meg, ne a színét, vagy a felni méretét.
-
Xero
nagyúr
válasz rostamike #41167 üzenetére
Létfontosságú az autó? Ha nem, akkor spórolj. Ha igen, akkor Swift. Ebben az ársávban ez a legracionálisabb megoldás.
szerk: Hozzáraksz még ennyit és már autó szerű autót lehet venni. Nem rég egy 2002-es Citroen Xsara-t adtunk el 500e-ért. 1.6 benzin, valós 140e km, full extra és teljesen hibátlan. Szóval gondolkozz el. Most egy hitvány állapotú, de Neked tetsző autó, vagy kicsit később valami használható és megbízhatóbb.
(#41170) rostamike: "..elég átfesteni a felnit meg a motorháztetőt és már szebb is..." Jaj...
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz hobizoli #41176 üzenetére
Az első bőven kapott az élettől.
A középsőn nem nagyon van egyforma színű elem és ez is kapott bőven.
Az utolsó első-hátsó rendszáma hullámos. Ez nem jó jel az álmos könyvek szerint.Persze, ha csak esztétikai gondok vannak, akkor nincs nagy baj.
(#41177) DeFranco: Nekem a gyári Peugeot szőnyeg sincsen rögzítve. Utáltam is, mert állandóan vándorolt. Ragasztható tépőzárral megoldottam a dolgot. A méret probléma már gázosabb szerintem. Ugyan így csináltam a taposóra is szövet és gumi cserélhető borítást.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz neduddki #41219 üzenetére
Note-ot szórjuk is ki a listáról. Az valami tragédia, igaz én egy csere autót próbáltam, de nagyon-nagyon nem fogott meg. A belső tér és a kapcsolók szörnyűek, a futómű buta mint a föld és hely sincs benne olyan félelmetes mértékben. A csomagtartót a méretéhez képest kifejezetten kicsinek éreztem.
-
Xero
nagyúr
Ha már Hondák és Type-R-ek kerültek szóba, ma ebbe a videoba futottam bele: Type R (NSX & Integra) - Best Motoring International Vol. 01
Hátha valakinek eddig kimaradt. -
Xero
nagyúr
Szintén visszaváltogatok. Egyrészt azért amit Qru is írt, tehát fogyasztás csökkenés, de még inkább azért mert így ha grízes a szitu, akkor van plusz fékhatás vagy nagyobb nyomaték, ha ki kell lőni.
Én az esetek 80%-ban szoktam gázfröccsöt is adni hozzá, de ez városi tempónál csak placebó. Semmi baja nem lesz, ha csúsztatod. Nyilván kemény tempónál, azért nagyon is ajánlott, egyik hajtáslánc sem szereti, ha csak úgy rárúgják.A dupla kuplung autó függő, de leginkább teljesen szükségtelen. A szinkron gyűrűk azért vannak, hogy dolgozzanak. Nekem az ócska 206-os váltónál hidegen 1-2 között és néha rükverchez ajánlatos. Így finomabban megy a helyére. Lehet, hogy ez is placebó, de én így vagyok nyugodtabb.
(#41726) zoo8800: Én Hyundai Genesis Coupe teszt vezetésre jelentkeztem, amikor itthon elkezdték forgalmazni. Nagyon erősen gondolkoztam, hogy beleugrok egy 2.0T-be. Pár hete jött egy e-mail tőlük, hogy na most van rá lehetőség. Ez akárhonnan nézzük éveket jelent a felmerülő igény és a tényleges megkeresés között.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Gyors kérdés:
Barátom keres autót úgy 800e Ft-ig.
Ami a tervek között van azok:
Golf IV 1.6, Audi A3 1.6, Astra G, Peugeot 307.Szempont a megbízható működős, normális belső és külső, relatív erős motor.
Egy 1L-es Polo 6N-ből ülne át, mert az már több sebből vérzik és a budapesti kiképzést sem bírja annyira. Ez viszont magával hozza a VW márka szeretetét.Nézegetem Neki a dolgokat, de egy-két ötlet még beleférne.
-
Xero
nagyúr
válasz MunezXBK #42554 üzenetére
BP-ről autózni naponta agglomerációba és vissza. Havonta 1x pályán 200km oda-vissza. Mindez két főnek max 3-4 évre.
Most próbálom Seat felé terelgetni kicsit. Ez nagyon megfogott: [link]
(#42555) tresh: Ismerem a PSA motorokat és a konstrukciókat is, pont ezért nem erőltetném a 307-eseket. Lényegesen több széria nyűgjük van mint a 206-nak pl. A motor az kb kinyírhatatlan ez tény, de ha körülötte más hullik el az nem jó.
Persze ha odafigyeltek rá akkor nincs gond, de ezt nehéz kiszűrni. A szerelőm is 307-el jár, de annak az autónak a segge is ki van nyalva.[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Már cseréltem 2011 nyarán és megúsztam 70e-ből (nem gagyi perselyezős és/vagy zsírzógombos megoldással) Veresegyházon.
szerk: Két megbízható és bevált gárda van hátsó hídhoz:
Veresegyház
HarcMegane-t már bedobtam a listára, de egyből ki is szórta.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz !Overdose! #42563 üzenetére
Civic-ek jellemzően szét vannak rúgva ilyen kategóriában.
Corolla-t nem szereti (ahogy én sem, pedig próbáltam a béka lámpás benzinestől kezdve a dízel verso-ig mindet). szerk: Hogy pontos legyek próbáltam Toyotából: Carine e, Avensis, Corolla 1.4, Corolla D4D, Corolla Verso D4D 1.gen, Corolla Verso D4D 2.gen, Auris D4D. Egyik sem lopta be magát a szívembe, bár tény, hogy a normál Corolla kasztniba a D4D jól szedte a lábát. De az már másik liga.
Almera pedig nagyon mezítlábas.Az autókról mint gyűjtő fogalom, kicsit más elképzeléseink vannak.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Reibek #43215 üzenetére
4-5L-el el lehet vele szaladgálni.
Átnézésnél nézd meg a hátsó hidat (kerék bedőlés, kopogás). Ez 60e Ft-os költség, ha fel kell újítani.
Lesd meg a hátsó üléssor alatt az állapotokat. Hajlamos beázni, ha nem figyeltek oda rá.Ha bővebben is érdekel, akkor ezt olvasd végig: Peugeot206Fanclub - 1.4HDi szekció
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Erről a Fókáról egy vélemény?
Cimborám aki elindult a Golf IV, Audi A3, Peugeot 307 vonalon végül ennél kötött ki.
Már egyszer megnézte, szemre jónak tűnt, de még hátra van holnap egy próba út és szerelővel átnézetés. A gond az, hogy a szerelő akit én tudtam Neki ajánlani, az bizony a túlsó oldal agglomerációjának a szélén van, ráadásul nem megy ki, így kissé macera a dolog.Tehát jó lenne, ha véleményeznétek az autót és esetleg tudnátok megbízható szerelő elérhetőséget a környéken, aki akár el is menne megnézni, némi ellenszolgáltatásért cserébe.
-
Xero
nagyúr
válasz Kornel #43402 üzenetére
Az nem érdekes.
Ahogy az Astra hátsó sorról berakott kép sem. Élőben tényleg Fóka hátsó sor van benne.
(#43405) harry: Az én autóm is 2001 nyarán került forgalomba a családban és azóta is nálunk van. Tehát valóban 129e km van benne. De azért nem ez a jellemző.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Én szkeptikus vagyok, ráadásul kintről jött, és állítólag a telep egyik tulajának a felesége használta onnantól idáig.
De mint mondtam teljesen irreleváns a futása. Mivel nem ismerem a Fókákat, így szemre sem tudom, hogy mi lehet gázos rajta. Azt sem tudjuk mit kell nézni rajta széria hiba szintjén.
-
Xero
nagyúr
Erről a kicsikéről vélemény?
Az előző példánynál ma lesz rákérdezés a körbe fújásra, de azt nem is nagyon lehet elvinni vizsgálatra. Ezt viszont simán el lehet vinni, szóval elgondolkodtatóbb.
Ami nekem elsőre szemet szúrt, az a nem egészen gyári kipufogó (lehet, hogy az, nem ismerem a típust), a cserélt váltó gomb és a nyomott első rendszám.
-
Xero
nagyúr
Elvileg telefonban elmondta a hiányosságokat az eladó és ő ajánlotta fel, hogy el lehet vinni bárhova átnézetni. Szóval meglátjuk.
A telefon tartó nekem is gyanús, de azért akkoriban, még jellemzőbb volt magán vonalon is. Nekünk a családban is van mindenféle Nokia tartó. Azóta persze átálltunk Brodit-ra.
Amit még észrevettem az a kis lepattanás és rozsda a hátsó üveg alatt. Na mondjuk ez nem nagy kaland.
Nyilván az Üllőin az ember fenntartásokkal kezeli az autókat, de ezeket már mind elmondtam.
-
Xero
nagyúr
Bizony ez sok tényezős. Futómű keménység, geometria, gumi oldalfal, keménység.
Nekem pl a 205/45R16 és a 195/45R16 is kőkeményen csavargat, bármikor megmondom, hogy fej vagy írás volt az érme amin átmentünk. Viszont ugyan ilyen méretű gumi és felni (bár a gyári 6.5" széles 7" helyett) gyári rugókkal és gátlókkal közel sem ilyen drasztikus. -
Xero
nagyúr
válasz zolikaDB #43618 üzenetére
7-11 között nagy ívben kerüld el a 0-t.
Mondjuk a belváros sem lesz jobb, de egy fokkal fogyaszthatóbb. Menj minél beljebb (Hungária felejtős), és készülj föl, hogy a Hegyaljától is megállhat a tudomány, de kisebb rá a sansz.Mondjuk én ilyen tájban inkább befelé szoktam verekedni és nem kifelé, szóval nem 100% amit javasoltam.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz probizz #43728 üzenetére
Ha sokat állsz szabadban, akkor talán van, de elég erős hibaforrás is lehet.
Én már a rejtett szelepet is bánom mint amelyik kutya hatot kölykedzett, csak felesleges plusz macerák. Én mondjuk a legtöbb esetben saját garázsban és terem garázsban állok szóval annyira nem érint a kerék lopás problémakör.
(#43733) Xero: Két ismerősöm is megjárta már le-fel szerelésnél. Nyilván van az a minőség aminél nem nyíródik el, de annyit meg végképp nem költenék rá, csak ha valami magnézium vagy Lexani felnim lenne.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Filmvilág
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Tőzsde és gazdaság
- Gray Zone Warfare
- Battlefield 2042
- További aktív témák...