-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xero
nagyúr
-
Xero
nagyúr
válasz #41635072 #156548 üzenetére
Bár benzinnél ritka, de mi van ha heti szinten járták meg a BP-Stuttgart távot vele oda-vissza? Semmi. Végig meleg volt a motor, belül alig kopott, futómű kb semmit sem kapott. Sokkal inkább egy 200-at futott pályázós gép mint egy BP-en használt 100e-s.
szerk: Mondjuk egy benzines 10 éves gépnél nem irreális a 150e km. Sőt inkább az átlag.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Termi16 #156550 üzenetére
Rohangálósnak nekem is volt egy 200e-s lélektani határ, de megnéztem 278e-t futott autót is. Az pusztán a szerencsés véletlen szüleménye volt, hogy egy 189e-t futottat sikerült jó állapotban megvenni. Ha 250 lett volna az órában és ugyan ilyen állapotban van, akkor is megvettem volna. Nem ezen múlik.
(#156551) BigBlackDog: Ahogy írtam is, ha pályán tekerték bele a 200e+-t kit érdekel? Semmi baja sem lesz tőle. A városban gyötört autó sokkal rosszabb.
(#156556) Tel Elek: Én pl legutóbb rákérdeztem mindig. Amit megvettem ott mondta is az emberke, hogy 50e-t enged max belőle, mert így is jó áron van kint nagyon mert nem fér el a garázsban már. Amikor odamentem a vége az lett, hogy 50e-ért még egy pár éves téli szettet acélokon hozzátett és megadtam a listázási árat.
Kereskedők jellemzően erősködtek, hogy nézzem meg és akkor beszélünk az árról.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Termi16 #156571 üzenetére
Én inkább színeket zárok ki. A must have dolgokat én is bepipálom. Digit klíma, első elektromos automata ablak és tempomat nélkül nem vennék már autót. Ha pl notóriusan szarok az alap ülések, abból is sport-comfort kell és/vagy deréktámaszos.
Színre szűrni viszont tényleg badarság. Árban is rá kell hagyni, ahogy az elvárt km-re is. Simán lehet 150e-s keresésnél kimaradó patika 160e-s gép.
-
Xero
nagyúr
válasz Integrale #156575 üzenetére
Kb bármilyen autó lehet tekert. Mai példám:
Volt egy balesetem kb 2 hónapja. A régi rohangálós autóm ami akkor ért 4-500e Ft-t kapott egy nagyot. Mivel már úgyics le akartam tenni, így nem foglalkoztam a javítással. Elvitettem trélerrel a legközelebbi rokonhoz, ott leraktuk és egy távoli rokon autószerelőnek szóltunk hogy nézzen rá. Kb 300e-s javítást prognosztizált, így odaadtam ajándékba, hogy vigye csinál vele amit akar.
Mostanra megcsinálta. Ma megkaptam az adásvételit, amit én az adataimmal eljuttattam neki még régebben, hogy ne kelljen emiatt rohangálnom. Az adásvételi km óra állás rovatába 140.000Km-t írt be. Az utolsó képem ami a műszerfalról van szeptember 22-én készült. Ott 183.349 szerepelt. A baleset pillanatában kb 189.000Km volt benne.
Nagyon úgy néz ki, hogy a karosszéria javítás és a biztonsági övek patronjának a cseréje magával hozott úgy 50e km fiatalodást.
Alig várom, hogy kikerüljön hahu-ra (hiszen ha magának csinálta meg, akkor mi a bánatért tekerte meg ), hogy küldhessem a képeket totalcarra. Zách Dani örülni fog neki mint majom a farkának.
szerk: Persze ez is ki fog bukni ha lekérdezik, mert a legutóbbi vizsgán is több volt már benne mint 140e km szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz xEon1337 #156622 üzenetére
Nem kedvelem az E39-et, hiába hajtok hétköznap egy E46-t, de meg kell hagyni, ha az alap dolgok normálisan ki vannak cserélve és benzines, akkor 2M-ért olyan autód lesz, ami mind comfortban mind pedig dinamikában körbehugyoz bármit amit 2 évesen kapsz ennyiért.
Nagyon egyszerű példa. Családban a legutolsó új autó egy Opel Adam volt kb egy éve. 5M+. Az E46 mindenben körbehugyozza, pedig csak 1.5M volt.
Ami van az E46-ban de az Adamban nincsen ennyiért:
- Navigáció
- Xenon
- Comfort ablakok
- Teljes bőr
- Hely egy pár sícuccnakAmi van az Adamban és nincs az E46-ban:
- Carplay, Android auto
- Panoráma tető
- Holttér figyelés
- PohártartóSzép meg jó az Adam, bár ahogy az ilyen divat szarok úgy ez is túl van árazva. A tulajnak nyilván mások voltak a szempontjai mint nekem, és ragaszkodott az új autóhoz, de nekem eszembe nem jutna ilyesmi. Az öreg fos 12 éves bmw-hez képest úgy megy mint egy szekér, érzetre fele olyan erős, és másfélszer annyit kajál (mind a kettő autómata). Valószínűleg az elkövetkező évben az öregre többet kell költeni, de 3 év alatt akkor sem fogja elérni az adam újkori árát, teljes költséggel sem.
szerk: F31-ből is várok, hogy 1-2 évesek legyenek a faceliftelt modellek legalább és csak akkor vásárolok belőlük egy szebb példányt. Bár nyilván ez nem a 3M-s liga.
Az a baj, hogy manapság már annyira elszálltak az új autó árak, hogy 3M-ért 2 évesen tényleg valami városi közlekedő edényt lehet kapni kiöntve biliműanyaggal.[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
A td az M51.
(#156635) xeon.Szabi: A legutolsó térkép 2016-os, nekem is az a DVD van benne. Bár tény és való, hogy nem használom, Waze párti vagyok. De pont a Waze az ami nem megy Apple Car Play-el. Szóval az Adamban vagy Google Maps, vagy Apple Maps. És csókolom.
Comfort ablak sajna nem dupla üvegezés, pusztán felhúzza magát, és távirányítóról nyitod-zárod ha szellőztetni akarod. Bár e mellett is nyilván töredéke a menetzaj az öreg vasban.
Valóban a múlt a xenon, de még mindig klasszisokkal jobban látsz vele mint egy hagyományos halogén lámpával. De várom szeretettel, hogy melyik 2 éves 3M alatti gépben van LED lámpa.
(#156636) HKorn: Úgy, hogy 1. normális alapot vesz 2. normálisan odafigyel rá. Nekem pl van egy bazinagy paksamétám minden egyes fiszfasz számláról (még a futómű állítás és a kerék le-fel szerelés is). Tudom pl, hogy az automatában 2015 októberében cseréltek olajat és szűrőt 14x e km-nél. Nincs is semmi baja.
Valóban lehet egy pénztemető egy öregebb vas, viszont azt se felejtsük el, hogy sok esetben ezekre már ráépült a kiszolgáló ipar is. Pl az E46-hoz Németországból olcsóbban kapok gyári lengéscsillapítókat mint egy akármilyen francia kisautóhoz. Ha törik rajta valami na bumm. Vödör számra bontják őket.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz hülyegyerek #156640 üzenetére
Egy 2012 előtti autónak is utána lehet nézni, ha márkaszervízbe hordták.
-
Xero
nagyúr
válasz hülyegyerek #156642 üzenetére
Nálam nem szórakoztak, igaz volt mindenről papírom. A kinti infozásnál meg konkrétan semmit sem kértek csak alvázszámot.
szerk: CarPlay-t mondtam pont. Ott sajna nem megy még. Androiddal lehet, hogy megy már. Kb egy éve néztem utoljára amikor először belőttem az Adamon. Mondjuk ott trükközni kellett mindenféle apk-val, hogy egyáltalán az elinduljon, mivel hivatalosan az Opel szerint itthon még nem ment.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Morris #156644 üzenetére
Amúgy érdekesek ezek a kategóriák. Én pl első felindulásból gyors átmeneti autóra 1-1.3M-t szántam. Rá kellett jönnöm, hogy annyiért kb semmi értelmeset nem kapni. 1.5M-val ha hajlandó vagy kicsit beleásni akkor már van.
A következő lépcső valahol 3-4M között van. Itt is 3M alatt kompromisszomut kell kötni.
Lehet ennek se füle se farka, de tényleg észrevettem ilyen lélektani határokat. Nyilván minden ársávra van megoldás, de van amikor pár százasért már lényegesen jobb vételek vannak több márkából is.
-
Xero
nagyúr
válasz xEon1337 #157068 üzenetére
Ott a Mondeo hybrid, Toyota hajtáslánccal. Igaz a globalizáció óta még bazáribb és olcsó hatású az is, de autóbb autó mint kb bármelyik mai toyota, és a hajtáslánc kb ugyan az.
Esetleg Lexus, de ott meg ugye a CT200h jó régi alapokon nyugszik, a többi pedig nagyon más árkategória.
A legjobb megoldás valójában két autó lenne. Valami dízel pályázni, nagyobb utakra és egy kis elektromos a városba, valamint agglomerációhoz. Nyilván ez sokkal erősebb kezdeti befektetés, és talán a fenntartás is magasabb mint egy hybridnél, de így legalább mindenhol jó lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz szőröscica #157073 üzenetére
Kb 10 percet vezettem. Ugyan az mint a Prius vagy Auris HSD. Talán picit kevesebb zaj és kulturáltabb anyagok, de ennyi. Nagyon anti autó ez is. Egy 1-es BMW után nagy döglött. Igaz, hogy régebbi hajtáslánc van benne azt hiszem, de sokkal hamarabb ez mint egy Prius. Árban talán ugyan ott van.
-
-
Xero
nagyúr
Nagyjából így van. A nyugati részre pedig logikus logisztikai okok miatt kintről hozza az OMW.
A prémium cumóknál nem tudom mi a helyzet, az kicsit kuszább, de ezt nyilván csak az iparban dolgozók tudják.plusz: Hegynek fel - hegynek le. De viccen kívül egy fél liter difit én is megfigyeltem osztrák-német vonalon.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz bitpork #157331 üzenetére
Nem tudom ki milyen területen próbálja, de a domborzat sem mindegy. Úgy 100e km-t mentem ide-oda BP-Germán földön nálam 0.5l volt a realitás. Általában osztrák kúton tankoltam tele még Németország előtt is. Mindezt benzinnel. Ha síelni mentem, ott 1-1.5L volt a difi legalább, de nyilván hegynek fel és le erősen szerepet játszott.
Dízellel még nem próbáltam, de kíváncsi vagyok, hogy ott is van-e érezhető különbség.Mondjuk ezt elég egyszerűen itthon is ki lehet próbálni. Valamilyen diszkont benzin vs. omv vagy shell premium 95-ös. Ott is lesz difi.
-
Xero
nagyúr
Ilyesmivel is meg lehet próbálkozni, de elég mezítlábas a felszereltség.
Szervízben vásárlás előtt átnézni, különös tekintettel a motor zajokra és a váltóra.De ha kicsit magasabb kategória kell, ott fel kell készülni a későbbi költségekre is. Bár nyilván egy flottás autóhoz képest már egy 1-es Swift fenntartása is magasabb.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Magnum_ #157358 üzenetére
Ugyan nem prémium, de én is 188 valamennyivel vettem, igaz leelenőriztem. Ha BMW-nél és ügyfélkapun is lekérdezzük és jól áll a szénája, akkor miért ne. Itt ki is emelik, hogy lekérdezhető. Ezért mondtam, hogy meg kell nézetni, mennyire volt megtörve, illetve mennyire fog szétperegni a vezérlés feszítő és/vagy váltó.
-
Xero
nagyúr
válasz AMD Power #157447 üzenetére
Motor, futómű, segédberendezések, apró bizbaszok, kapcsolók ugyan az. Méret és forma valóban nem ugyan az.
Pusztán csak arra utaltam, ha a 206 szóba kerül, akkor már jó a Xsara is, hiszen ugyan az. Egy 1.6 szívó benzinnel teljesen rendben van. Max a hátsó hídban fel kell újítani a tűgörgős csapágyakat és pont. -
Xero
nagyúr
válasz D1Rect #157470 üzenetére
Ha vezetési élmény kell, akkor Cayman szerintem. Volt hozzájuk szerencsém, szemtelenül jó autók.
Ha vezetési élmény kell és befektetés, akkor E46 M3. Persze ha előveszed hétvégente nem úgy emelkedik az ára, de szerintem még most mélyponton van. A Porschehoz képest pedig gombokért fenntartható.
Az E92, szerintem még messze van az emelkedéstől. Legalább 5-10 év.
-
Xero
nagyúr
válasz #47205632 #157590 üzenetére
Ilyen értékben az automata vagy mission impossible, vagy piszok nagy rizikó. Mondom ezt automatas autoval.
Alap lenne, hogy kipróbálod, jól kapcsoljon hidegen-melegen, és mellé legyen meg a számla, hogy 2-3 évente cserélték legalább a váltó olajat, valamint a szűrőt. Na ez ilyen értéknél marha nehéz.Én is tiszta véletlenül futottam bele egy emberkébe, akinek megvolt minden papír és számla az autóról a gyártás napjától, valamint mivel csak automata autoi vannak, így következetesen 2 évente cserélte a váltóban a dolgokat. Na az ilyen az 1000-ből 1.
Viszont ha letérdel a váltó, mert tojtak rá, akkor simán bele lehet futni egy 3-500e Ft-os számlába.
-
Xero
nagyúr
válasz midnightstar #157798 üzenetére
Ilyesmire dízel kell.
E46 20d. Annyi van mint a szemét a piacon. Alkatrész legalább ennyi. 1.5M-ért már normálisat kapsz fl végéről. Automatával is megáll 6.5-6.8 között a vegyes fogyasztás.
Le kell dugózni a szívósort, kicserélni folyadékokat, vezérlést, megnézni a hátsó futóművet valamint elöl a hátsó szilenteket és jónapot.Hasonló felhasználásra pontosan ezért vettem pár hónapja én is ilyet, mert hirtelen felindulásból ebből volt marha nagy kínálat. Én 1.5 alatt kicsivel tudtam venni ellenőrzött múltú, minden számlás-papíros, valós km-es ellenőrzött, egészen jól felszerelt darabot a gyártás utolsó hónapjaiból.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
-
Xero
nagyúr
válasz Morris #157896 üzenetére
Hirtelen felindulásból: Miskolc, Debrecen, Szeged, Győr, Szolnok, Nyíregyháza, Pécs
Itt mind álltam már dugóban. Márpedig egyik sem Budapest. Elhiszem, hogy egy Tatabányán pl nem jellemző, de ha egy autó kombinált fogyasztását vizsgáljuk, akkor igenis benne kell hogy legyen az ilyen felhasználás is.
Ma direkt mentem 100km-t 90 tempomattal. Íme az eredmény:
Akkor ha kérdezi tőlem valaki, hogy mennyit fogyaszt, melyik is az objektív érték? A 6.5-es 10e km-es valóban teljesen vegyes átlag, vagy a 90-es 3.7/100km átlag? Mert valóban, ha valaki x faluból minden nap gurul 50km-t y faluba majd vissza, neki simán lehet 4L az átlagja. De valóban ez a mérvadó?
szerk: Vagy pl valaki élhet Németországban is. Mondjuk Penzbergből jár Münchenbe dolgozni. Felgurul a pályára és elrúgja neki 250-el, majd kicsit még tötymörög a városi dugóban. Neki ez a vegyes érték. Ez sem mérvadó, mert ott meg lesz 15+L. Tehát maradjunk már a realitások talaján.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz TheProb #157955 üzenetére
2005 áprilisi E46 320d automatát vettem 1.45-ért októberben. Teljes szerviz múlt számlákkal, papírokkal. Valós 189e km leellenőrizve itthon és kint BMW-nél. Nyári szett gyári alun, téli acélon. Egészen jól felszerelt (gyári navi, sport bőr, ülésfűtés, fényérzékelős xenon, esőérzékelő), végig garázsban lakott. Minden VIN alapján stimmel.
Nyilván ki kell fogni, de nem mission impossible. Igényel némi utánajárást, mert tényleg irgalmatlanul sok a szemét a piacon.
szerk: Most látom ci-t néztél. Az drágább lesz. Talán egy jó 20-30%-al drágább mint egy sedan vagy touring. Ha arra porcosodik, akkor nincs mit tenni, annyiért még nehezebb a dolog, de ha jó egy sedan vagy touring, akkor meglőhető.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Tothgera30 #158066 üzenetére
700 Ft megtudni itthoni autóknál a valóságot.
-
Xero
nagyúr
válasz BigBlackDog #158069 üzenetére
5 éves autó nehezen lehet 2012 előtti. Aki pedig minden vizsga és eladás előtt tekergette. Nos akkor így jártál.
-
Xero
nagyúr
válasz kisza25 #158092 üzenetére
Nekem ugyan minden kp-ra van szintén és így is lesz, viszont ha nem deviza alapú a hitel, akkor ott olyan sok buktató nem lehet. Nyilván bármikor bedőlhet valakinek a fix bevétele, vagy bármi tragédia történhet, de ez nem lesz olyan mértékű.
A devizahitelnél a nyilvánvaló gondot a frank normalizálódása okozta, amivel a sok ember baszott kalkulálni. A mostanában kimenő forint alapú hitelek törlesztője nem fog egy év alatt duplázódni, triplázódni.Ez csak az én véleményem és maradok kp-s vásárló. Életemben talán egyszer volt hitelem, az is ilyen 0thm-s fiszfasz amit két hónap után inkább kifizettem, mert untam a macerát vele.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Politika
- BMW topik
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Milyen okostelefont vegyek?
- DIGI Mobil
- PlayStation rajongói nyereményjáték
- További aktív témák...