-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xero
nagyúr
Amire jellemzően költeni kell rajta:
-1-es befecskendező (2002 előtti ablakmosó spircni mellett hajlamos befolyni a víz pont rá)
-hátsó híd (megzabálja a tűgörgőket, fel kell újítani, normálisan 50-70e)Elektronikai hibával a legritkább esetben találkozni, lévén szög egyszerű még a frissebb MUX-os is. Az elektronika és a motor helyett inkább a váltó a gyenge pontja.
Az viszont tény, hogy az 1.6-os motor sokkal jobban illik hozzá. Átlagban kevesebbet eszik és lényegesen jobban megy.
(#43889) MMA87: Ha valamire rádugjátok szinte biztos vagyok benne, hogy 1-es hengerrel lesz baja vagy a trafósorral. Mind a kettő aprópénzből megoldható.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Részemről pedig a minta a 206 klub jó pár éves tapasztalata.
Van 3-400e-t futott bontatlan 1.4 8V, 1.6 16V és 1.6 8V is a benzinesek között. Az 1.6 HDi valóban a legbetegesebb a motor palettáról, de valamit valamiért. Még így is bőven vállalható.
Ha az ember tisztában van a tulajdonságaival, akkor nem érheti meglepetés.Az említett alapjárati gondok is könnyedén kiszűrhetőek. Nem olyan nagy probléma, hiszen mindösszesen 5 oldal szól erről a klub forumon is. Ezzel szemben a hátsó hídé 69 oldal.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz neduddki #43916 üzenetére
Mindezt a kettő darab példádra alapozod amit már felhoztál?
Nem akarom túlságosan védeni a típust, mert tisztában vagyok a korlátaival és nem is rajongok olyan veszettül érte, de az pl elég nagy badarság, hogy tele van elektromos hibával. A fogyasztása is hozza a kortárs hasonló motorizáltságú kisautók szintjét.Szóval most némileg megalapozatlannak tartom a véleményedet.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz neduddki #43918 üzenetére
Én nem is mondtam, hogy über alles lenne az autó, de az tény, hogy elég jelentős mintával rendelkezem ahhoz, hogy bátran kijelentsem az 1.4 8V bolondbiztos szinte minden téren, ahogy az 1.6 8V és 16V is.
Nekem csak az szúrt szemet, hogy az elektronikai problémákat hoztad fel, holott pont azzal van a legkevesebb baj.
Mint már sokszor említettem alattam is egy lassan 12 éves példány megy, nem ok nélkül. A teljes élete alatt a szokásos kopó és cserélendő dolgokon kívül három dolgot kért: egy felújított hátsó hidat, egy új váltót (aki előttem használta nő volt és nem igazán kímélte), és egy 1-es befecskendezőt. Azt hiszem ez így nem túl sok 12 év alatt. Pont ezért cserélek nehezen, mert tudom, hogy ez nem hagy ott sehol, akárhogyan is ütöm-vágom. Nyilván szerencsém is van, mert a klubnak köszönhetően bármi apró kínom lenne, azt egyből vissza tudom vezetni a forráshoz (ingadozó alapjárat -> pillangószelep tisztítás, trafó ellenőrzés pl), ráadásul sikerült találni egy kiváló szerelőt, aki bármilyen típus megbízhatóságnál többet ér.
Ezen felül mint mondtam klubon belül nem egy elég magas futású gép van, amivel kb ugyan ennyi a baj. Nyilván nem hibátlan autó, sőt, de ahogy Te beállítottad, az bizony közel sem fedi a valóságot. Ha csak a PSA-n belül maradunk, az első szériás 307-es sokkal betegesebb autó, vagy ott van a BMW-PSA közös 1.6 THP motorja. Az is hullik szét.
szerk: Az újabb MUX-os (2002 utáni) PSA autóknál még a bal bajuszkapcsoló is problémás lehet, de ez is orvosolható házilag.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz neduddki #43922 üzenetére
A 405-be még közel sem az a bajuszkapcsoló került. 2002-ben vezette be a PSA a multiplex rendszerrel együtt és mind a mai napig azok vannak.
A motor valóban nem erőgép (nem kell bemutatni ), ezért is javasoltam az 1.6 16V-t. Az ugyan olyan betonbiztos, de legalább megy és nagy átlagban kevesebbet eszik.
A váltó hulladék, ez nem is kétséges, bár ha odafigyelünk a rudazatra, akkor az is elviselhető szinten tartható. Vezettem elég sok japánt (bár meg nem mondom melyik készült ott és melyik angliában), jellemzően Toyotát, valahol fel is soroltam. A sor a Carina E-től az Aurisig tart kihagyott modell nélkül szinte.
-
Xero
nagyúr
Mi a vélemény a PSA/Ford 3.0 V6 dízelről? Lassacskán nekem is már nagyon kell váltanom, és bármennyire kapálózom a dízel ellen, a hosszú pályázások miatt racionálisabb lenne. Mindenképpen valamilyen kényelmesebb túraautó a cél, így került képbe a 407 coupe. BMW-től indultam, de az egyszerűen nem fog beleférni a büdzsébe (max 17-19e €-t szánok majd rá).
Szóval vélemény a motorról? Esetleg valami hasonló tulajdonságú gép, ami beleférhet majd a keretbe?
Még odébb van a vásárlás, de próbálok előre gondolkozni. -
Xero
nagyúr
Németország vagy Franciaország, de magyar rendszám lesz rajta.
Elég kusza a dolog még az én fejemben is, de adtam magamnak fél évet a végleges döntésig. Addig vadászhatok.
(#44180) bandus: Autoscouton 1-2db olyan szokott lenni, ami megfelel. Ilyen cudar elvárásaim vannak: Kupé, legalább 200le dízel, sportülés (az alap E90 üléseket nem szeretem), 17.5e€-ba férjen bele.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
A nagy navi lemaradt. A kis egérmozi bután néz ki.
Egyébként pl ez: [link] már nem fér bele.
(#44183) emvy: Egy ideje figyelem a kálváriádat, félek is erősen a dolgoktól.
(#44185) emvy: Benzines lenne nekem is a szívszerelem, de mostanában annyit rohangálok, a jövőben pedig még többet fogok, szóval nem éri meg. Alap hangon havi egy BP-Németország, 1-2 hetente BP-Miskolc, meg még jó pár vonal. Szóval bármennyire is imádom a trombitáló sorhatot, anyagi csőd lenne.
Én is gondolkozom, hogy beáldozom a kupéságot és beveszem a touringokat is. Nagyobb a választék, de a szívemet azért nem ejti annyira rabul. Ha pedig ennyit áldozok rá, akkor minimum életem szerelme legyen.
A nagy navi pusztán azért must have, mert bántja a szememet. A navi nélküli számomra nagyon idétlen, a kis navis pedig pláne. Abból is nagyon elegem van, hogy külön navival bohóckodjak. Itt is érvényes a fentebbi mondat. Ha már kiadok ennyi pénzt, akkor olyan legyen amibe mindig vigyorogva ülök be.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Nagy átlagban 2.5L eltérés van fogyasztásban. Évi 30-35e km-t tippelek ami várható lesz. Itt azért elég jelentős az előny.
(#44190) Lalll: Őszintén? Kívülről tetszik, de belül nem fog meg. Cimborám céges autója is egy 2.0 tdi dsg Octavia. Tényleg egész jól megy és szép is, de belül nekem nem adja azt az akarom érzést.
[ Szerkesztve ]
-
-
Xero
nagyúr
Jól elültetted a bogarat a fülemben. Gondolkoztam, hogy ok évente mondjuk 700-1000€ az üzemanyag plusz költsége a benzinesnek, viszont a szervíz költség kb 15-20%-al alacsonyabb talán. A másik, hogy én mindig is benzines párti voltam és itt szöget ütött a fejembe: Trombitáló sor hatot akarok hallgatni az elkövetkező években kőkemény pénzekért, vagy süvítő gázolajasat?
Egy szó mint száz megint visszatértem az E90 vonalra és elkezdtem 325i-ket nézni. A kupé feltételt inkább kukáztam. Annyit nem ér, illetve nem engedhetem meg magamnak.
Egy kis barátságos lista már össze is állt azokból, ami talán szóba kerülhet:
Hiányzik a navi és eléggé szétültnek tűnik.
Nem tudok belekötni.
Ebbe sem.
Szintén.
Ugyan az.
Még mindig.
Ha nem lenne az az M3-as szőnyeg, akkor instant szerelem lenne. Meg ennyiért már a 140e km is zavar kicsit.
Nincs navi és drága is, de ez van leginkább egyben és nyilván ez a legfrissebb.Szóval nehéz ügy.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz bandus #44313 üzenetére
Én nem tudnám rávenni magamat új autóra. Ez az ár is a fájdalomküszöb. E fölé nem mennék.
(#44314) bitpork: Még nézelődési fázisban vagyok. Ha letisztáztam magamban a dolgokat, akkor nyakamba veszem a nagyvilágot és támadok.
Az öröm faktorban viszont igazad van.(#44315) Integra: Az ok, de a többi plüss sport ülés nem tűnik ilyennek. Lehet a beeső fényben valami. Ez is olyan sajnos amit élőben kellene látni. Nehéz szülés lesz ez.
Látod azt nem is figyeltem. Dohányoztam, de már villanyozok két éve, szóval egy-két égésnyom zavarna, de a megmaradt szagok nem érdekelnek. Na ezt is szűröm azért innentől. Köszi a tippet.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Integra #44318 üzenetére
Én az oroszlánt gőzgéppel pucoltam ki párszor. Meg nem mondja róla senki, hogy dohányoztam benne 5-6 évet.
Én sem rajongok a bőrökért, pláne ezekért az újakért. Viszont a sportülések 80%-a bőrös, szóval nincs mit tenni, nálam ez feltétel.
A felniket figyelgetem, de amúgy is az a cél, hogy gyári M packet felni legyen alatta. Ezek pedig ennyiért jellemzően 17-esek, ami nekem bőven jó.Tudom, hogy nem lesz nehéz szülés annyira, de az időt rá kell szánni nincs mese. Ráadásul addig amíg nem tiszta a fejemben, hogy pontosan mit akarok (benzin-dízel csapongás), addig bizony még nehezebb a dolog.
Most talán elköteleztem az agyamat a 325i-nél, de bármikor beüthet a villám a h*lye fejembe.Ráadásul sokszor ugrott már be, hogy autót kell venni, de valamiért mégis elálltam a dolgotól. Most először tartok ott, hogy ok tényleg veszek idén nincs mese.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Typhoon47 #44326 üzenetére
Ennek a távnak 90%-a pálya, ahogy már írtam is. Jellemzően havi-két havi egy BP-Németo-BP, havi 2-3 BP-Miskolc-BP és még néhány belföldi út ha úgy alakul.
Városba pedig én kis köbcentis szívó benzinest vennék, ahogy most is van. Viszont mivel a városi rohangálásból inkább nagyobb távok lettek az utóbbi időben, és később még inkább ez lesz a tendencia, így váltani kell most már, hiába nincs gondom az autóval.
(#44327) Integra: Igazándiból belefér az a plusz pár liter. Most sem fogyasztok 8-8.5 alatt az 1.4-el, mert biza elég nehéz a lábam. Nyilván ha 2-3x annyi lóerővel gazdálkodik az ember, akkor nem is kell annyira gyilkolni.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Integra #44333 üzenetére
A 10e km v. 1 éves olaj a 206-nál is megvan, szóval ez nem lesz nagy újdonság. Max a mennyiség lesz kétszer annyi.
Én a saját temperamentumomat ismerve olyan 10-13L közé teszem a várható fogyasztást 325i-vel. Ebből is ki tudok rúgni 15L-t hegyen, ha olyanom van.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Na ki tud piszok jól alkudni németül? Ebbe most nagyon beleszerettem: [link]
- Sport ülés (nem bőr!)
- Nagy iDrive (már az új)
- 25i
- A lehető legkisebb kerék (ha később úgy tartja úri kedvem még kerülhet rá nagyobb)
- GaranciaViszont van benne xDrive is, amit nem nagyon használnék ki. Arra az évi max 3 hét síelésre nem tartom racionálisnak. Az év többi napján minek cipelje a hajtásláncot!? Igaz személyben még nem próbáltam xDrive-ot, fene tudja lehet jó. Kicsit azért félek, hogy eltűnne a hátul hajtós feláras élmény.
A másik pedig ugye az ára. Ennyi egyszerűen nincs és nem is lesz rá. Ez már távcsővel sem látja a fájdalom küszöböt. Pedig de szép is lenne...
-
Xero
nagyúr
válasz whitezo88 #44343 üzenetére
17-19e € volt az eredeti cél, de ezt kitoltam 20e-ig. Ennyi és nem több. Nyilván ezek alapján szűrök, de néha elkalandozik az ujjam.
Elmondom egyébként a nagy navi fétisem okát:
- Meguntam, hogy külön navival vagy telefonnal kell bohóckodni. A zenéket iPodról szeretem játszani, így macera ha a telefon navigál és nem hallom gázos szitukban, lévén csak egy dock csati lóg.
- Biztonságosabbnak tartom, hogy az apró dolgokat az iDrive-al intézem és nem kell a középkonzolon a kis tekerővel és gombokkal bohóckodni.
- E90-ből még csak nagy navis-ban ültem, így nekem az a természetes. A kis kijelzős vicc, a púp nélküli pedig az én szememnek kicsit semmilyen. Nyilván be kellene ülnöm egy iDrive nélkülibe is, hogy mit szólok hozzá irl, de ez az első két ponton még nem változtat lényegesen.Közben egyébként emvy hathatóság közreműködésével az is eldőlt, hogy én is törekedni szeretnék a Premium Selection-re.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Megfogtad a lényeget.
Mivel úgy alakult, hogy belefér és szükséges is, így három alapvető feltételem van:
1. Legyen kényelmes hosszú utakon.
2. Legyen benne bőven erő.
3. Szeressem.Ha az lenne a célom, hogy minél inkább költséghatékonyabb legyek, akkor vennék mondjuk egy 307-est 1.6HDi-vel és jónapot. A 130-at ez is vidáman tartja pár deciből.
Ezzel szemben a dízel mint alternatíva nálam igazán csak azért került a képbe, mert első körben nem igazán találtam nekem megfelelő E90-et a költséglimiten belül. Akkor bevillant a 407 coupe (mert ugye itt még feltétel volt a fejemben a kupéság), ami pedig a 3.0 V6 HDi-vel a legjobb. Majd ennek mentén elgondolkoztam, hogy ilyen futás mellett még talán indokolt is lenne a dolog.
Tehát a lényeg az, hogy nem feltétlenül akarom a kúton összespórolni a családi ezüstre valót, de jó dolog racionálisan gondolkozni.
Ezeken túl, ahogy már sokszor leírtam, alapvetően megrögzött benzin párti vagyok, annak minden hátrányával és előnyével együtt. Amikor ismét képbe került az E90 325i mint lehetőségek, akkor kiszámoltam, hogy mennyi az annyi üzemanyagban és úgy gondoltam ez még belefér.
(#44368) Typhoon47: Szerinted jó pár év 206-osozás után nem lesz elég nagy?
Hátul egyébként valóban piszok szűk, de oda max a táskámat fogom bedobni.szerk: Az pedig lemaradt, hogy régi vágyam egy hátul kaparós, vagy legalább egy négy kerekes autó. Ha itt valaki visszanézi a commentjeimet és megkeresi azt az 1-2 alkalmat amikor már felugrott az ötlet, akkor láthatja, hogy hátul kaparós gépeket néztem. Most jutottam el oda, hogy már racionálisan meg is tudom indokolni a váltás szükségességét.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Pontosan. Szerintem már írtam is, de a sorhat trombitálásba szerelmes vagyok. Azért az nagyon sok plusz litert meg tud indokolni.
Amikor először mondtad, hogy nézzek jobban körül, akkor hallgattam meg pár videot és gondoltam vissza a már hallott sor hatokra. Na azzal meg is volt pecsételve a sorsom.Hülyén hangzik, de ez a szeretem-nem szeretem dolog nálam elég fontos tényező. A mostani kis 206-ost már a vásárlása napjától imádtam, ahogy kigurult a szalonból. Ennek megfelelően megbecsültem és szerettem/szeretem. Így hajlandó vagyok elnézni neki, hogy gyengébb, nem olyan jól felszerelt.
Ha egy hasonló kivitelű Fabia lenne a hátsóm alatt, akkor már közel sem így éreznék az autó iránt és nem lenne jó érzés beleülni nap mint nap.Nehéz ezt megmagyarázni, de szerintem ez a lényege. Ha pedig ennyi pénzt kiadok, akkor nem lenne hátrány, ha ez az érzés hatványozottan megmaradna.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz _seth_ #44374 üzenetére
Annyira nem ismerem, de a turbo egyik csöve durrant el több embernél is azt hiszem. Nem nagy tétel és komoly gondot nem okoz. A klubban mondjuk többeknek optimalizált software van rajta (nyomás nincs emelve), így már volt róla szó, hogy lehet ez a cső meghibásodásának az oka.
Az alkatrészek pedig relatív olcsóak szerintem.
(#44376) emvy: Nem hülyék, de abban azért van valami, hogy szélsőségesen biztosra lövik be a motorokat. Ezek a kis 1.4HDi-k pl nyomás emelés nélkül röhögve mennek 100LE fölött és a fogyasztásuk is javult 1-2 decit, ami tekintve az amúgy sem túl iszákos természetüket elég derék dolog.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Meg is kerestem gyorsan az egyik autó adatait padon mérve:
1.4HDi gyári sw: 72LE, 170Nm
1.4HDi variált sw: 95.9LE, 235NmA nyomás maradt 0.9bar.
szerk: Egy másik szintén 1.4HDi és szintén ATC-nél:
gyári: 74LE, 168Nm
variált: 90LE, 198 NMNyomás maradt itt is.
Mind a ketten lightos módosítást kértek, lehetőleg fogyasztás csökkenéssel.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Én anno bajor földön szoptam be egy műanyagdarabot az oldalfal felső részénél a télibe, pedig semmi törmelékes részen nem jártam vele. Egy éjszaka alatt tökig leengedett, de fújás után bírta 2-3 óráig. Simán hazajöttem vele úgy, hogy az 1-2 órás egészségügyi pihenőknél ráfújtam.
Ha ez a nyárival történik nem lettem volna boldog, de így sem volt öröm az egy éves Michelin-ek helyett újat venni az idény közepén.
szerk: Bár volt olyan is, hogy a nyári külső és belső fala is szétszakadt. Azóta sem tudom, hogy a Barum adta meg magát, vagy valami jó akaró szúrt bele egy kiadósat. Talán még ide is bedobtam a képeket róla.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
-
Xero
nagyúr
Kukázni kellett. Nem volt javítható, így ment fel egy új pár ugyan abból sajnos. A párját pedig elkereszteltem téli csere keréknek (pótkereket nem használok évek óta ).
A Barum kb négy-öt éves volt és kb 30-40e km-t futott, szóval nem volt az a vénség, de már nem is volt fiatal. Egészen konkrétan ez lett volna egyébként is az utolsó idénye, egy hétre volt a téli váltástól és utána már újat kapott volna a felni.
A kátyú nincs kizárva, de a felnin semmi féle nyomot nem találtam. Pedig nem az a haj de komoly minőség (MiM - olasz ).
-
Xero
nagyúr
Nekem van egy kúton vételezett fújós megoldás és pont. Anno egy durrdefekt után valamiért nem került vissza a pót és azóta sem akaródzik visszatenni. Azért az 1.4-nél minden kiló számít.
Utána vittem gumishoz, ott is megnézték, pörgették semmi baja a felninek. Azóta sem ráz és nem is üt, szóval nem hiszem, hogy deformálódott volna.
A minőségével ezek alapján nincsen gond, de azért csak nem egy BBS vagy OZ. Nekem amúgy ilyen van 16"-7" méretben: [link] -
Xero
nagyúr
3000Ft körül vettem pár éve.
Nekem is, azért is van rajta.
Itt még a Barumok voltak rajta, a lámpák is sötétek voltak a találkozóra, a segge is jobban ült a döglött hátsó híd miatt, és előtte pár nappal csaptak neki a hátsó ívnek egy bevásárlókocsit. Szóval csak szemléltetés. -
Xero
nagyúr
Semmi gondom az izzókkal. Kb két éve cseréltem egyet hátul és talán 1-2 éve cseréltem az Osram NB-eket NB plus-ra. Szóval normális.
A fekete valóban nem rossz, nekem is így tetszik, de sokat elvesz a fényből, ami lássuk be közel sem biztonságos, másrészt a vizsgán sem szeretik.-Erősen motor függő. Ha benzines, és normálisan jár, akkor sok baja nem lehet. Ott jellemzően a vezérlés felőli 1-es befecsekendező pusztulhat el, vagy a trafó sor lehet gázos. Ha kicsit ingadozik az alapjárat, akkor a pillangószelep lehet elkoszolódva, ez kb fél órás pucolás után már jó is.
-A hűtő ventinél előfordulhat, hogy a második fokozat megadja magát. Ez zavaró, de minimális munkával 1-2 ezresből orvosolható.
-Elöl a stab pálcák szokták beadni a kulcsot, ha nagyon ütik-vágják, de ez is filléres tétel.
-Hátul a híd nagyon bajos darab. Ha ropog, kopog, vagy már be is dől a kerék, akkor tuti felújításra vár, mivel a tűgörgőkhöz bejut a por és a pára, majd szépen rommá kopnak. Ha sokat húzzák, akkor viszik magukkal a lengőkarokat is. Ez normálisan megcsinálva 60-80e Ft-os tétel. Az országban két helyet tudok, ahol tuti jól és tartósan megcsinálják.
-Vásárlásnál érdemes még megemelni a hátsó üléseket is. Itt hajlamos a beázásra, ha nincs rendesen visszatéve a szellőző sapka. Láttam már olyat, ahol állt a víz és penészes volt az egész ülés alja.
Szóval vannak olyan dolgok, amire érdemes odafigyelni, de a hátsó hídon kívül szinte minden filléres tétel.
Viszont annyi pénzért normálisat még nem fog venni, csak több sebből vérzőt.
[ Szerkesztve ]