-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xero
nagyúr
válasz a_tesz #35982 üzenetére
A gond azokkal van, akik 100-110-el tépik balra a kormányt pont mielőtt odaérnék a saját kis 130-140-kémmel. Ezek valamilyen szektába tömörülhetnek, ahol módszeresen nevelik le őket a tükör használhatáról, esetleg ha véletlenül mégis belepillantanak egy óvatlan pillanatban, arra a helytelen távolság és sebesség felmérés a megoldásuk.
Nem gond, mert van fék az autón, engem csak felbosszantanak, de csak egyszer találkozzanak egy szétlőtt agyú északról érkezett suv-os hölggyel és a kalapjukkal együtt a nyúltagyacskájuk is a szélvédőre fog kenődni.
-
Xero
nagyúr
válasz a_tesz #35986 üzenetére
Én is ott szeretek közlekedni, de most nem feltétlenül előzésre gondoltam.
Valós példa:
Siettem.
Haladtam, de a 30e-s büntetési határ alatt bőven. Emberünk haladt a belső sávban egy Octaviaval. Nyíl egyenes volt az útszakas. Láttam, hogy ott van és azt is láttam, hogy bőven előtte (az ő tempójában még legalább 15-20mp-re) egy kamion. Ennek ellenére mikor már majdnem az ő vonalába értem hirtelen beugrott 100-al a belső sávba. Én satu, szentségelés, de letojom. Megvártam, hogy elhaladjon a kamion mellett, gondoltam ugyan ilyen ruganyosan fog távozni a külsőbe. De nem! Emberünk két percig haladt 100-110-es tempóban a belső sávban. Az utolsó percben már komplett fényorgona játékot játszottam neki,de semmi. A második perc végén valamilyen indíttatásból észrevette magát és sikeresen megtalálta a tőle jobbra lévő üres sávot.Ezt kint sem csípik...
-
Xero
nagyúr
válasz Kornel #36030 üzenetére
Én pl 10-15e-ként, vagy 12-14 hónap után szoktam olajat cserélni a motoroban. Mindig ugyan azt kapja: Total Q7000. A gyári előírás ennél jóval megengedőbb, de valóban nem olyan nagy költség.
A váltó-fék-szervó akkor kap új folyadékot, ha valami malőr van vagy úgy érzem, hogy itt az ideje. A váltómat már kellet cserélni/felújítani, szóval az kapott újat, a fék szintén kapott új folyadékot egy nagyfelújításnál nemrég, a kormány szervóban pedig egy éve cseréltem.
Szerencsére ezek nem akkora tételek, hogy megérjék a kockázatot.
-
Xero
nagyúr
Amennyire nézem ilyen méretben a Bridgestone-ok amik jók és közepes áron vannak.
Nekem a szívem egyébként Conti, Michelin és Bridgestone felé húz.
szerk: A nyárim most nekem is Bridgestone Turanza (205/45R16). Nagyon jól tapad, nem túl zajos és kényelmes is (már amennyire ez nálam szempont lehet). Esőben meglepően jól teljesített nálam tavaly.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Ha valakit érdekelne:
206 GT teljesen ellenőrízhető előélettel eladó. -
Xero
nagyúr
válasz milomi #36227 üzenetére
Újonnan vagy bontottan kár venni. Konstrukció hibás, így szépen beeszi magát a tűgörgőkhöz a kosz-piszok és szépen kikopik, majd megeszi a lengőkart is.
A normális felújítás 60-120e között van. Veresegyházon és Harcon csinálják garantáltan jó minőségben, nem zsirzógombosan. Nekem az előbbinél készült a felújítás másfél éve. Azóta semmi baja.
Az S16-os motor pedig tényleg elég bolondbiztos. A RC-é már minimálisan hisztisebb.
szerk: Íme pár kép az enyém állapotáról és a felújításról:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]Kapott felújított hidat, lengőkart, új görgőket, pára-por védőt stb stb.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz werszomjas #37364 üzenetére
Citroen AX-en tanultam. Az első saját és most is meglévő egy Peugeot 206.
Ettől függetlenül ugyan úgy elvezettem X5-öt, Avensis Verso-t és a furgonokat is. -
Xero
nagyúr
-
Xero
nagyúr
Fel nem tudom fogni hogyan tudnak egy tipusidegen motort belepapírozni. Tudom-tudom nincs papír, de akkor jön a vizsga. Nyilván én vagyok túl balek és én vagyok az akit még a nagyobb kerék miatt is elhajtanak (szerelték ilyennel is a modellt, igaz nagyobb motorral).
Szóval szívesen leülnék egy ilyen tulajjal pár sör erejéig, hogy tanítson. Mert biza, ha ez papírozva van az nem ennyiért menne el.
-
Xero
nagyúr
Nyilván én is így játszom már meg. De anno simán átment ezekkel is a helyi legszigorúbb központban minden nemű kenés nélkül.
Aztán legutóbb a szerelőmnek adtam oda mondván nincs kedvem szórakozni vele, meg úgyis esedékes volt 1-2 javítás. Gondoltam legalább így még annyi esélye sincsen, hogy szórakoznak a futómű-felni-kipufogó triumvirátus miatt. Ebből persze csak a futóműhöz vannak papírjaim.
Az lett a vége, hogy őt is elzavarták a felnik miatt.szerk: 206 klubban egyébként van aki komplett első ablakokat cserél vizsgára pikk-pakk.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Rivaul #37585 üzenetére
Jópárszor szedtem le 206 ajtó kárpitot, szóval volt miből tanulnom.
Két megoldás van:
1. Célszerszámmal és ronggyal kipattintani.
2. Fűtött garázs vagy hőlégfúvó, lapos fejú csavarhúzó és rongy.Eddig egy pattant el nálam, de akkor idegből téptem, mert felfeküdt a bitumen lapozáson a kárpit és az Istennek sem akart csöndben maradni. Azóta is van egy nagy zacskó bolhám tartalékba, de nem akar fogyni.
-
Xero
nagyúr
206 klubban van pár 500k km fölötti gép is. Az 1.4hdi még a bajosabb motorok közé tartozik, de egy 1.4 8v vagy 1.6 16v esetleg egy S16 ki tud vinni a világból.
(#38015) Balupapa: Én Michelin, Conti és Bridgestone párti vagyok. Ezek alá már nem is nagyon adnám. Féken, gumin, futóművön ne spóroljon az ember.
[ Szerkesztve ]
-
-
Xero
nagyúr
válasz DeFranco #38306 üzenetére
Én 10 éves autóra nem tartanék Casco-t. Nekem 11 éves, igaz garázsban áll, de az eszembe nem jutna megint Cascoztatni. 8 éves koráig volt rajta Casco. Egyszer fogtam vele kátyút és az szétkapott ezt-azt. Akkor döbbentem rá, hogy 100e önrész, a teljes javítás 120e volt. Marhára megérte.
Ha tetőre vágom, akkor is a max értéke 5-700e. Na bumm. Nem vágom tetőre.(#38308) DeFranco: Nyilván nem én döntöm el, de egy millió alatti értékű autó, amin semmilyen teher nincsen nem igazán indokol casco-t az én nézőpontomból. A kisebb károkból eredő javítás nem feltétlenül lépi túl olyan mértékben az önrészt, hogy megérje, míg a gtk-nak a valószínűsége eléggé elenyésző saját hibából.
A cikket már olvastam, sőt már anno amikor bent volt a népítélet válogatásban akkor is kíváncsivá tett. Nekem a fent említett kátyúm hasonló szituban volt. Szerencsére csak a lengőkart, kormány összekötőt, felnit, gumit és a stab pálcát vitte magával. Teszem hozzá azért az én autóm lényegesen kisebb, alacsonyabb és a gyári Renault futóműhöz képest betonkemény.
[ Szerkesztve ]
-
-
Xero
nagyúr
Karotta most dobta ki twitterre ezt a videot: Discovery Channel: Retro Car Kings
Még csak belenéztem, de nagyon finomnak tűnik. -
Xero
nagyúr
válasz KonzolKartel #38383 üzenetére
Elég nyilvánvaló, hogy valamelyik görgő a ludas. A klíma feszít egyet rajtuk és jónapot. Vagy rosszul van visszarakva, vagy megadta valamelyik magát. Nekem is volt hasonló probléma (klímára gyógyult a hang ).
-
Xero
nagyúr
válasz Kornel #38611 üzenetére
Ez marhaság. A téli gumi nyáron nem csinál mást csak kenődik. Felni vásárlás miatt lehúztam egy hónapot egy fél éves Conti TS800 szettel. A Lillafüred-Eger hegyi úton végig sírtak, alig akartak betapadni a kanyarban. Ugyan ott a nyári Bridgestone (igaz lényegesen szélesebb és peresebb 175/65R14 vs. 205/45R16) közel dupla akkora kanyarsebességet engedett.
-
Xero
nagyúr
válasz whitezo88 #38772 üzenetére
Az durván sok, bár simán lehet, hogy Vecsés megdobja (hiába nem BP, egy nagyobbat köpsz és már bent landol a dzsumbujban).
Én Kb 3-4 éve írattam át a nevemre az autót, szintén Postánál kötöttem, igaz a lakcím Miskolcon van és közelebb vagyok már a 30-hoz mint a 20-hoz. Soha nem volt 13-15e-nél magasabb a negyedéves. Most pedig adó nélkül 7e, adóval 9e. -
Xero
nagyúr
válasz whitezo88 #38775 üzenetére
Ezt tényleg kihagytam a számításból. Most a poén kedvéért megnéztem, hogy mennyi lenne az annyi, ha a peugeot mellé vennék hirtelen egy e46 325Ci-t. Így 58e-re jönne ki nekem az éves kötelező az Aegon-nál rá. A vicc az, hogy a Postánál, ahol a mostani is van kőkemény 75e-t legombolnának adóval.
-
Xero
nagyúr
válasz whitezo88 #38972 üzenetére
A jó olajtól nem feltétlenül lesz halkabb a motor, sőt! Szóval ez alapján megítélni elég nagy butaság.
Én egyébként 12-13 havonta cserélem fixen. Ez kb 10-15e km közé esik általában. A futás 75%-a pálya. Ilyenkor nyilván ugrik ki a szűrő csomag is. Az olajat meg szoktam úszni 6-7e körül (Total Quartz 7000 10W40 5L) a szűrőkre (szenes pollen, olaj) még 4e. Szóval nem nagy kaland.
A légszűrő száraz direkt, szóval nem sokat kell vele vesződni, csak tisztítom és 2-3 évente cserélem.
szerk: Jah az autó lelkiismerete szerint 30e km lenne a csere, de ezt inkább meghagyom a bátraknak.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Napfénysüti #39027 üzenetére
Én is szemüveges-lencsés vagyok. Semmi bajom vele. Mondjuk en dolgozni lencseben nem tudnek. Alig pislogok a monitor elott, szóval szépen kiszárad.
-
Xero
nagyúr
válasz Rivaul #39238 üzenetére
Helyszínen nyilván kevesebbel is büntethető, de utólag már nem egészen így van. Én is következesen 10-15-el megyek többel a limitnél óra szerint (nyári felni-gumival teljesen pontos, télivel 1-5%-ot csal felfelé). Pályán beállok 140-150 közé és kész. Egyszer kaptam eddig csekket a régi 3-asról, amikor piszkosul siettem és egy faluban hátba kaptak. Ott nem igazán foglalkoztam a szisztémámmal, de szerencsémre pont berakadtam valaki mögé így csak 75-el lőttek meg. Ha nincs az a Suzukis, akkor repkedett volna a 45-90e közötti csekk.
(#39243) zoo8800: Bizony. Városban 68-tól fölfelé jön a csekk. Anno nekem is 68 vagy 69 virított a mérési küszöbnél az 50-es szakaszon.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz stangli #39258 üzenetére
Szoktak.
M1-en láttam kikapdosós Octavia-t. Egy piros Caddy-ből mértek leállóból, majd pár km után várakozott az RS. Én mentem a szokott tempómat nem is bántottak, de egy A6 után már megindultak. Csak azért sejtem, hogy utána mert kb utánuk 1-2km-el tolt ki a külsőbe úgy 150-nél és haladt tovább elég emberes tempót. Barátaink pedig kb 15mp-el utána érkeztek szintén hasonló forszírozott tempóban karácsonyfa izzókkal.