-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Azért ezzel mennék egy-két kört: [link]
#nincsbennetarcsi
-
FerNandor
őstag
Bitpork, úgy rémlik te szegedi vagy, de másnak is: tudnátok mondani a belvárosban egy-két jó helyet, ahol van menü vagy jobb étterem, ami nem drága, túlárazott? mondjuk holnap szombat, menü lehet, hogy nincs is. egy-két helyet elmentenék, hátha nem találunk vagy mittudomén, akkor legyen egy biztos pont.
Legalább tedd offba legközelebb.
[ Módosította: Qru ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Dany007
veterán
Tudtok nekem még olyan autómárkát / típust mondani, amelyik kb egy kategória egy 2001-2003-as Mondeoval vagy 2000-2002 környéki Volvo S80-S60-nal? (és nem francia ) (na meg persze árban is 800k vagy alatta...)
Hiába van még messze a tényleges vásárlás, kicsit rá vagyok kattanva a dologra és kifogytam az ötletekből.[ Szerkesztve ]
-
-
-
-
Dany007
veterán
No, SuberB-t kettőt találtam milla alatt. Egyik asszem sérült vagy problémás, a másik jobb kormányos. (tudom finnyás vagyok )
Az A6 viszont érdekes lehet. Nemtom mért nem gondoltam eddig erre. Vagy lehet gondoltam, már én se tudom. Találtam párat még 99-2001 közöttit. Külsőre tetszik! A belseje nem, de az a Mondeonak se. Csak kérdés, hogy vajon ezt még drágább szervizelni mint az S80-at?
Passatot már korábban néztem, az sajnos nincs ennyiért, olyan. BMW-kre még nem feküdtem rá. De a 3-asok amiket néztem az kicsik... Az 5-ös már kellemes. (tudom hogy kevés a pénz az igényeimhez, de hátha tavaszig javul a helyzet )No itt egy szép A6-os. Egyetlen baja, hogy 2,8-as és 200LE-s. Ami nem is lenne probléma ha nem 420 lenne egy liter benzin és ha csak a kerekek számában mérnék a súlyadót meg egyebeket...
@FerNandor:
A Thesis nagyon komoly egy gépezet! Még akkor néztem amikor abban az álomban voltam, hogy 1,4M lesz a keret... Kb ekkorül mozog az ára. Belül brutálisan bejön. Kb Rover kategória... De szvsz azonos a buktatója is. Ritka mint az igazmondó politikus. És biztos mocskosul drága ha valami elromlik, hasonlóan a Roverhez.
[ Szerkesztve ]
-
-
FerNandor
őstag
válasz Dany007 #58067 üzenetére
Igen a Thesis nagyon tetszik nekem is. Elvileg az a tipikus olyan, hogy nagyon soknak nem tetszik, de akinek igen, annak nagyon
menj fel a totalcar népítéletére, onnan kiválasztod, amelyik márka érdekel és ott kicsi képben vannak az autók. hátha beugrik még olyan, ami nem jut eszedbe.
Alfa Romeok esetleg, 156 pl.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Dany007
veterán
válasz MunezXBK #58069 üzenetére
Ja értem. Ezt azért jó tudni!
Mikor is az a kék csoda? (és dízel ugye? Van benne kettőstömegű? Ma olvastam róla egy cikket... huh ) 2000-es benyás manuálos már van bőven kereten belül... Igaz nem sok, de van.Találtam egy 5-ös BMW-t is: [link]
De ezek az ülések tuti azzal a múltkor belinkelt kamu bőrjavító technikával készültek és pár hónapon belül szétporladna alattam.
Na valahogy így "kell" kinéznie egy 98-99-óta használt bőrülésnek: [link] (5. kép!) persze nem is venném meg mert ocsmány... Vagy még rászámolnék egy újra huzatolást...
(ja és pozitívum, hogy hátsókerekes!)[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Dany007 #58067 üzenetére
Szvsz. egy kicsit rossz irányban haladsz, talán már írtam is neked korábban ezzel kapcsolatban. Annyi a lényeg, hogy ezek prémium autók, vagy prémium "közeli" autók, tehát a szerviz költsége baromi magas lesz, és akkor reménykedhetsz, hogy 10-15 évesen nem romlik-e el valami, amire minden esély megvan egyébként.
Most így pontosan nem emlékszem mik a kereteid, és nem is a kedvedet akarom elvenni, csak úgy érzem, nem teljesen vagy tisztában ezekkel az összegekkel. Ha egy nagymotoros A6-ot, S80-at, Mondeo-t, vagy bármi drága autót akarsz venni, ne adj isten automatával, akkor a következő költségekkel kell számolnod:
Ha 1 millió maga az autó, akkor ott hirtelenjében legyen a zsebedben ~ 300k, és ha a továbbiakban sem akarod hogy egy váratlan hiba miatt a falba verd a fejed, akkor még 300k kell a zsebbe. Olyanról, hogy alufelni, gumi, még nem volt szó, az 100(+)k egyszer vagy kétszer.
Lehet én vagyok a hülye, vagy rossz a meglátásom ezzel kapcsolatban, de én akkor vennék ilyen prémiumos autót 1 millió körüli vételáron, ha az autóra szánt pénzem ~ 2 millió lenne.
Ha ez a pénz megvan, és nem sajnálod rá (kellő odafigyeléssel és szerencsével talán (bő) 1,5 millió is elég), akkor nagyon jó autód lesz, amibe minden alkalommal örömmel fogsz beülni, és minden alkalommal elégedetten fogsz kiszállni.
-
-
runner 125
nagyúr
válasz Dany007 #58071 üzenetére
Félre ne érts, de ennyi pénzért tényleg szopórollert szeretnél?
Szerintem sokkal okosabb döntés lenne valamilyen alsó középkategóriás autót választani."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SzlobiG
félisten
válasz runner 125 #58075 üzenetére
Nem értem az ilyet én se oké hogy BMW meg nagy bálna meg német, de akkor is egy régi trágya az egész...
Van most a műhelybe is egy hasonló csak 3.0 benzines automata V8 ér az autó kb 400k-t azt a fenntartásába belese gondolok.
-
válasz SzlobiG #58077 üzenetére
A régi trágyát egy Dousenbergre is mondanád? Ereszkedj le egy kicsit a valóság talajára két lábbal. Az hogy ki milyen autót vesz nem csak és tisztán pénz kérdése. Én is vehettem volna sok mindent, de nekem az tetszett ami. Megvette. Szeretem. Vannak egy páran itt akik látták. Használt.
De azért csak megkérdezném minden említettől: tényleg egy régi trágya szar ? És most nem viccelni
Munez: micsinász?! Ne kúrjál fel, szökik a wax?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
dabadab
titán
válasz bitpork #58080 üzenetére
"A régi trágyát egy Dousenbergre is mondanád?"
Allapottol fugg, egy evtizedek ota valami pajtaban rothado, tyukszaros rozsdahalmazra ramondanam. Meg hat itt nem Dousenbergrol van szo, hanem eleve joval lejjebb pozicionalt autokrol, amik mostanaban nem kaptak tul sok torodest (a tenyleg nagyon szep allapotban tartott darabok nem egymillio tajan vannak).
DRM is theft
-
-
Dany007
veterán
Vágom, sőt nyesem amit mondasz! Defranco kollega már párszor kijózanított.
De. A Mondeo sosem volt prémium autó. Esetleg felsőközép. Az S80-at meg kifejezetten felső középkategóriásnak írják szakmai helyeken.
De egyébként ezek már 10+ éves autók. Nem lehet bontóban alkatrészt szerezni hozzá? Mindenki gyári rendelt alkatrészekkel számol?A másik meg, hogy többnyire olyat próbálok nézni, ahol azért látszólag minden rendben plusz lesz egy átvizsgálás meg ha minden igaz viszek magammal egy régimotoros szerelő ismerőst is.
Ezen kívül lehet látni pl olyan példányokat is, mint ez: [link] Ahol fél oldalon át sorolja miket cserélt benne most nemrég... Amiket több helyen számlával is tudnak igazolni... Vagy éppen mint ez: [link] Ahol felnire szerelt téli gumit adnak hozzá... Vagy épp ezer másik, amiket a szervizben le lehet kérdezni.Ami meg a gumit illeti egy garnitúra mindenképpen jár hozzá. Téli gumit meg már tavaly is szereztem vadi újat 45k-ért, fullos Hankook. Lemezfelni alá aztán kész.
Persze a legrosszabb eshetőségben lehetséges, hogy mégegyszer annyit rá kell majd költeni. Van ilyen is. De igyekszem mindent megtenni, hogy ezt elkerüljem. Azért is vagyok itt. Gyűjtöm az infót. A véleményeket és bizony elismerem, hogy időnként szükségem van kijózanításra! Ezt köszönöm is nektek, Defranconak is.
Egyébként még mindig nem értem mért kell az autó vásárlásának másnapján rákölteni a vételár harmadát vagy felét? Főleg ha mondjuk leellenőrizhető a szervizben, vagy számlákkal igazolják a kicserélt alkatrészeket...
Ott az én Omegám, 800k km-rel ha most eladnám biztosra veszem, hogy sok-sok-sok ezer km-t lehetne vele megtenni anélkül, hogy bármit is rá kelljen költeni (a plusz olajon kívül).
Az is lehet túlságosan el voltam kényeztetve, de a családban ilyen - amit írsz - még nem fordult elő.
Most 1-2 vettek apósomék egy Merci vitot, fillért nem költöttek rá azóta se. Sógor 4-5 hónapja a BMW-t az már volt 2x szervizben, de állítólag bagó volt amit költeni kellett (nekünk csak nem hazudna). Aztán ott van az én Omegám, apám Fordjai... Rohadt fillért nem kellett rájuk költeni az első években pedig egyik se volt fiatal...És félreértés ne essék. Nem azt mondom, hogy képtelenség, hogy sokat kelljen költeni rá. Csak azt mondom, hogy ez ne legyen már úgy beállítva, hogy alapértelmezett. Mert nem az.
Szerk.: ja és automatát semmiképpen.
@runner 125:
Ezért vagyok itt. Hogy kitapasztaljam mi a helyzet. Ha csak úgy lehetséges ahogy mondjátok, hogy 1 millás autóra rá kell költeni még egy millát fél - egy éven belül, akkor nem fogok venni semmit. Sajnos ezek az igényeim ha már kiadok érte pénzt. Lehet hogy ennyiért nem lehet olyat kapni, de akkor nem is fogok venni csak azért valami közepes gyufásdobozt, hogy elmondhassam hogy vettem másik autót...
Egyébként te is megvetted azt a szép Volvo-t. Fogalmam sincs mennyi volt, valami 2 milla rémlik. No, akkor neked van még zsebben másik 1-2 milla fölöslegbe, amit rá fogsz költeni a következő 1 évben? Mert a korábbi példa alapján kell, hogy legyen.[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Dany007 #58084 üzenetére
Még csak idáig olvastam, de erre azonnal reagálnom kell
"Nem lehet bontóban alkatrészt szerezni hozzá? Mindenki gyári rendelt alkatrészekkel számol?"
Nem, amit én írok, akkor kell ennyi pénz, ha bontóban, vagy utángyártott alkatrészekről beszélünk. Ha gyári rendelt alkatrészekről lenne szó, akkor nem használtautóban kellene gondolkozni, ott olyan összegek vannak
-
válasz dabadab #58082 üzenetére
De Te kimondtad azt ami kimaradt: a gondozásmentesek a szarok, de nem mind. Azt sem lehet elfelejteni h vannak még olyan hülyék mint én h megveszem és megcsinálom magamnak. Az meg h nem olcsóért vannak nagyon szépek, semmit nem von le az üzemeltetés költségéből, ami miatt elterjedt a fos-szar megjelölés...
Én azt hiszem h a baj nem az autókkal hanem a tulajokkal van. Aki nem engedheti meg az maradjon az álmodozásnál, és akkor nem fognak rémhírek terjedni a fos-szar vényócakról
Másrészről egy gyökeret vert Dousenberget is elfogadnék, mert nem sok maradt belőle, uh fog az még többet is érnihttps://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
giigz
veterán
válasz Dany007 #58084 üzenetére
Én nem írtam olyat, hogy a duplája megy el rá, és olyat sem, hogy ha egy autó 2 milla, akkor 4 kell zsebbe.
Azt írtam, hogy ha millió körül veszel autót, és nem cserélték ki neked előtte puszta jószándékból a dolgokat, akkor a vásárlás után kb. 300.000 Ft rámegy a vételárra. Kész, sehol nincs 1 millió, sehol nincsenek nagy számlák, megvan az autód, megvolt a vezérlés, olaj, szűrők, 1-2 apróság, átírás, elkezdheted használni. Én ezen felül azt írtam, hogy ha esetleg még gumit kell venned, tehát pl. pár hónap múlva téligumit felnivel, akkor az persze mérettől függ, de ilyen nagy autónál már a szett is 100k, + vagy lemezfelni, vagy megint 100k. De legyen csak 100-zal számolva, akkor már mindenféle hiba nélkül 400k ment rá, és még ott vagy, hogy van egy öreg autód, amin nem romlott el semmi. Ezért ha jót akarsz magadnak (nem kötelező), akkor félreraksz még egy 100-300k-t, attól függ milyen az autó általános szervizköltsége, abból tudsz következtetni, mekkora összeg lehet egy típushibás, vagy már időszerű alkatrész elromlása. Tehát most olyan 1,5-1,7 milliónál tartunk. Ez az az összeg, amikor nem szopórollert vettél, hanem egy jól karbantartott, jó állapotban lévő autót, ami mindig megkapott mindent, vigyáztak rá, és szerencséd volt, jól kifogtad.
-
runner 125
nagyúr
válasz Dany007 #58084 üzenetére
Árat nem írtam, de mivel ez utolsó évjáratos, mo-i régi S60 volt alig 78.000km-rel, így csöppet fölötte volt.
De, azt is hozzátettem, h évi 6-7.000km-t fog futni - magyarán ilyen használat mellett sokkal kisebb mértékben számítanak az alkatrész költségek.
Van igásló a mindennapokra.De, ezt akkor sem szabad összehasonlítani egy 13-14 éves, fotókból is láthatóan lelakott, 16 igénytelen powerfanatikus tulajt átélt 5-ös BMW-vel, amire garantáltan locsolni kell a pénzt, pláne, ha első számú autónak szeretnéd.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
-v-
addikt
válasz Dany007 #58084 üzenetére
Dehogynem, mondeohoz van csomó bontott meg utángyártott cucc is, meg ebayről csomó mindent lehet lőni... meg azt viheted Bagolyhoz szervizelni ami garantáltan korrekt és olcsó Egy 2.0 benzines mondeoval szerintem nem lehet nagyon mellényúlni, ha jó állapotban van.
[ Szerkesztve ]
-
-
Dany007
veterán
"Én nem írtam olyat, hogy a duplája megy el rá, és olyat sem, hogy ha egy autó 2 milla, akkor 4 kell zsebbe."
Akkor ezt hogy értetted: (?)
"...vennék ilyen prémiumos autót 1 millió körüli vételáron, ha az autóra szánt pénzem ~ 2 millió lenne."
Ez pont a duplája aminek zsebbe kéne lennie... és 2 millás autónál a duplája az 4 milla.Jó, egy kicsit lehet összemostam Defranco írásaival. Asszem ő írt egyszer olyan, hogy az autó ára meg egy éven belül mégegyszer az ára.
Egyébként ezt írtad:
"Ha 1 millió maga az autó, akkor ott hirtelenjében legyen a zsebedben ~ 300k, és ha a továbbiakban sem akarod hogy egy váratlan hiba miatt a falba verd a fejed, akkor még 300k kell a zsebbe. Olyanról, hogy alufelni, gumi, még nem volt szó, az 100(+)k egyszer vagy kétszer."
Akkor: 600+200k egy 1 milliós autónál. Vagyis 80%-a a vételárnak pluszban.
Akkor egy kétmillásnál az 1 milla pluszban egyáltalán nem sok. (a két milla ez alapján lehet).De az alapokkal azért tisztában vagyok, talán. Az Omegát is átírattam, biztosítást kötöttem rá első részlettel együtt volt 75k - átírás / törzskönyv / biztosítás első részlet. Tehát ezek kalkulálva vannak, ahogy a vezérlés meg a szűrők is.
Az nincs kalkulálva ha pl dízel esetében behal a kettőstömegű és viszi magával a kuplungtárcsát is. Mert, ahogy olvasom az alsó hangon is több százezer forint pl Mondeonál.
Ez tényleg nincs kalkulálva, ahogy az se, hogy ha második hónapban behal a motor és csak cserélni lehet.De nem akarok millió környékén venni, csak olyan 750-800k körül. Épp azért, hogy maradjon tartalék is. Na de azért nem az autó 50%-a. Amúgy én az alap költségeket, első cseréket meg átírást beleszámolom, azon felül van meg a 800-as keret. Nekem ez eddig is egyértelmű volt.
"de ilyen nagy autónál már a szett is 100k, + vagy lemezfelni, vagy megint 100k. "
Ezt még mindig nem értem. Nézd el nekem, laikus vagyok.
Kapom az autót mondjuk lemezfelnin nyári gumikkal. Akkor télre veszek 4db Hankook gumit 45-50k-ért mint tavaly... És átrakatom ingyen(!) a nyári helyére a lemezfelnire. Ezzel hol a probléma? 195/65/R15-ös gumik. A Mondeon amit az előbb linkeltem 205/55/R16-os gumik vannak. Most ez tényleg dupla annyiba fog kerülni? Csak a gumi?Egyébként lehet azért vagyok ilyen könnyelmű, mert apósnak 25-40% kedvezménye van az alkatrészekből és a szervizelés is max pár doboz sörből kijön.
@DeFranco:
Nem érted kollega. Nekem csak azzal van bajom, hogy ne legyen már alapértelmezett, hogy a vételár 50-60%-át pluszban rá kell költened az autóra minden esetben. Csak ennyi.
@runner 125:
Jó, most az 5-ös BMW-t ne nézd. Azt csak kíváncsiságból néztem, annak még semennyire se néztem utána. Ami most reális, az egy 2002-es-2003-as, esetleg 2001-es Mondeo.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Dany007 #58097 üzenetére
Akkor vedd úgy, hogy nem a dupláját kell rákölteni, hanem prémiumnál legyen azonnal 400k + mégegyszer ennyi tartaléknak, de ha egy Focust veszél, akkor elég 300k + mondjuk 150 tartaléknak.
Ha egy 2,5 milliós kocsit veszel, akkor szintén nem szentírás, hogy az 1,8 szorosának kell a zsebben lennie, mert lehet, hogy ez fiatalabb, jobb állapotban van, alapból kisebb a szervizköltsége, stb. stb. Tehát simán elképzelhető, hogy ha 2,5 millióért veszel, akkor elég 3 milliónak a zsebben lennie, ez kocsi függő, és nem tudom, hogy most ezt tényleg nem látod át, vagy nem is akarod átlátni.
Amit a gumira írtam, azt nem úgy írtam, hogy a világ összes autójára pontosan 100k-ba fog kerülni egy szett gumi, hanem általánosságban írtam egy számot. Jó neked, hogy ingyen rakatod rá, meg fele annyiba kerül, de egyrészt ezt én nem tudtam, másrészt nem ez az általános, és amit írok, azt nem ilyen-olyan kedvezménnyel írom, hanem általános ember számára hozzáférhető áron. Ilyen méretben a Hankook téli szett 80-90k körül van.
-
Dany007
veterán
Okés. Akkor kalkulálj egy összeget nekem 800k-s 12 éves Mondeora. Csak úgy hasra ütve. Tényleg kíváncsi vagyok mennyivel számoljak.
És értem azt is, hogy fiatalabb autónál kevesebb a bukta esélye."de egyrészt ezt én nem tudtam"
Okés, ezért is írtam, hogy lehet ezért vagyok ilyen könnyelmű.
"Ilyen méretben a Hankook téli szett 80-90k körül van."
Wow. Fogalmam se volt. Sógor intézte, azt mondta még egy lett volna ami felsőbb kategóriás, de az már drága lett volna... Így volt olyan 12-14k darabja. De valami spéci ismerőse Pécsről... Mindig nála rendeltek. És tavaly is kb 5 garnitúra gumit rendelt egyszerre. Maguknak 3 kocsira nekem meg apámnak is.
De tényleg komolynak tűnik, mert a 30-40 centis havon úgy megyek át mintha csak erősebb szembeszél lenne.De mondom, egyelőre a Mondeo az - amiket linkeltem - a kiszemelt. Egyáltalán nem prémium kategória. Az 5-ös BMW az már inkább. Vagy a Az Audi A8. Esetleg egy nagy Merci.. Na de a Mondeo... áh. És igyekszem mindent megtenni annak érdekében, hogy ne nyúljak bele.. Szerelő + átvizsgáltatás szervizben...
@[rvilike]:
No látod e-bayen még nem néztem körül. De szvsz az se olcsó! Nem kockáztatnám ha nem muszáj. : ) Főleg ha benzines vételével ezt többnyire ki lehet küszöbölni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen