-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Na jó, kezdek teljesen elveszni. Egyelőre fogalmam sincs, hogy konkrétan milyen típusokat nézegessek, a típusonkénti ajánlott motorokról meg végkép gőzöm sincs sokszor.
Szóval szeretnék kérni némi tanácsot. Megpróbálnám kicsit jobban körülhatárolva is leírni a problémámat.- Biztonságos legyen a jószág.
- Kiszámítható legyen a fenntartása, jöhet dízel is akár. Oké, igényli a szerelőt, szervizt, megértem, de évi szinten örülnék, ha az elromló dolgok miatti javítási költségek 250-300e Huf alatt maradnának. Ez mennyire irreális elvárás?
- Csendes utastér, 130-as tempónál ne 4000-es fordulaton üvöltsön a motor a rövid váltó miatt.
- Két személy részére lenne, szóval nem szükséges nagy dög, biztonság miatt nézegetek csak elsősorban a nagyobb méretkategóriákban
- Keret legyen 1 milla Huf
- 12-13 éves kor legfeljebb.
- Klíma mindenképpen kellene.
(- nem számottevő, de néhány apróságnak örülnék, pl. tempomat, sötétített-hővédő üvegek, középső kartámasz, elektromos ablak)Típusok közül már mindent nézek lassan; Opel G Astra, C Vectra, Audi B5 A4, VW Passat B5, Bora, G4 Golf, Mazda 6, Toyota Corolla, Avensis, Honda Civic, Ford Focus, Mondeo, Volvo S40/V40, Skoda Octavia, Seat Leon.
Mit zárjak ki, mi maradjon?
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #130752 üzenetére
Vegyél egy minél fiatalabb 1.4 ecotec g astrat.
Ennyiért már szépet is lehet találni. -
szőröscica
addikt
válasz BigBlackDog #130752 üzenetére
Ez majdnem belefér a keretedbe, egy megnézést megérdemelne.
-
w333
félisten
válasz BigBlackDog #130752 üzenetére
Egyetértek kornelka kollégával egy fiatal kevés km. G Astra !
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz rbalint88 #130758 üzenetére
Nem rossz az egyáltalán ... masszív mint egy tank, nem recseg nem ropog a belseje, törésteszt is jó, keveset eszik, olcsó hozzá minden és nem nagyon van semmi rejtett hibája, mcpherson futómű pedig aprópénzért felújítható, A -ból B -be tökéletesen elvisz (nagyon hálás kis autók)
De 1M -ért milyen autót tud venni ami érdekes ? 2-3M már inkább igen !
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
rbalint88
addikt
13 éve van egy G Astránk, mesélj még kérlek a típusról... A fenntartása tényleg olcsó, de ennél több pozitívat nem tudok róla elmondani. Az egyetlen autó, amiben a hátsó ülésén rosszul leszek...
1M-ért izgalmasat? a triviális: BMW E36, ennyiből már van jó is. Merci C280-ból is talál rozsda és problémamenteset 1M-ért. Alfa 156-ból nagyon szép V6-osok is vannak (fl előttiek), de már jtd16v és 2.4 jtd is van ennyiért bőven (140-175 ló). Soroljam még? -
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #130763 üzenetére
vagy [link]
-
Vesztor87
senior tag
Szerintetek az SX4 megéri az árát használtként? És úgy egyátalán, milyen autó? Ahogy nézem egy 2006-2007-es is 1,3-1,4 minimum, tehát megkérik az árát. Ennyiért Focus2/Astra H is van bőven, megér tehát ennyit? Csak felmerült bennem hogy egy 11-13 éves Focus1/Astra G helyett lehet picit érdemes lenne többet költeni, és akkor fiatalabb és gond mentesebb autót lenne érdemesebb talán venni. Suzuki láncos, megbízható motorokat csinál, olajcserén kívül az első szervíz se lenne nagy kiadás, legalábbis nem 150-200 k talán...
Nem ültem ilyenben, még csak nagyon meg se vizsgáltam közelről. 270l a csomi, az nem nagy, főleg babakocsira, de talán elég. Vélemény? Nekem az egyik legnagyobb adu ha a kocsi működik és nem viszi el a kasszát. -
Vesztor87
senior tag
válasz szabonagyur #130769 üzenetére
Öcsém most vett 2005-ös H-t 1,2-ért, azt mondta rendben van az autó. Igaz nem túl felszerelt, kb. ilyen Suzuki GLX szint lehet. Most ahhoz képest itt az sx ami keskenyebb, magasabb, rövidebb, belül kisebb, csomija kisebb, elvileg eleve egy gyengébb konstrukció, de az én fejem meg a japókhoz húz inkább. Nem tartom normálisnak ha egy gyár azt mondja a saját autójára pl hogy 0,9 liter/1000km olajfogyi rendben van. Ahogy az sem, hogy a 200k km-t futott autóban cserés a lánc. Tudtommal a Suzukiban kibírják végig... szval nemtom. Suzukikban a megbízhatóság ami vonzó
-
Vesztor87
senior tag
Elvileg vezetett szervízkönyves, de fene tudja. Mindegy, szerelője annyit mondott rá neki hogy cserés lesz a lánc, nem kell még most, de inkább megcsináltatta. Alkatrész 44k volt kedvezménnyel, cserélve lett még ez az rajta, ez volt az első nagy szervíz, olajcserékkel mindenekkel nem fizetett túl sokat, vmi 120k-t talán, amiből egy 20-as volt a munkadíj. Ismerős a szerelő szegről végről, aztán így nem drága.
Na mindegy, igazából az SX az ami mozgatja a fantáziám, megéri-e a felárat egy G AStrához/Focus 1-hez képest, mert jelentős, sok száz e ft-os difiről van szó... -
BigBlackDog
veterán
Igen, a G Astra szerintem is nagyon-nagyon racionális döntés lenne. Viszont kicsit félek az utastér zajszintjétől, meg a rövid váltóktól (vagy erre lenne megoldás egy dízelmotoros Astra).
Pl. egy B Vectra mennyivel rosszabb biztonság szempontjából? Fenntartás terén talán az Astránál többet is el tudok viselni (lényeg, hogy kiszámítható legyen), feltéve, ha másik oldalon hozza a "kifizetett" pluszt komfort, kényelem terén.
Nem kell izgalmas, csak biztonságos, kiszámítható és komfortos ilyen prioritási sorrendben.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz BigBlackDog #130774 üzenetére
G Astra biztonságosabb mint egy B Vectra. Menj el próbálj ki egy párat. De racionális döntés lenne. Ha váltani fogok 90% ,hogy én is azt fogok venni.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
F-ECT$
titán
11 éves, benzines Toyota Corolla 1.6-om lassan eladósorba kerül, keresnék egy új / max 2-3 éves (futás 60e km alatt) autót.
Az autó lenne a családi fő autó, egyelőre 1 gyerekkel, de mivel 8-10 évre tervezek autót venni, így olyat keresnék, amiben hátul elfér 2 gyerekülés és 1 felnőtt is.
Alapvetően kombi és családi egyterű jöhet szóba, a keret olyan 6M Ft, felszereltségből a klíma fontos, illetve a biztonság (körbe légzsák, stb).
Használat: napi városi rohangálás, 2x10 km. Hétvégente 1-1 nagyobb út oda-vissza olyan 250 km sima közúton, autópálya kevés van arrafelé. (Évi 10-15e km.)
A napi rövid utak miatt szerintem a benzines motor lenne a jobb választás, bár diesel autóm jó rég volt, nem tudom, hogy azóta ez mekkora gondot okoz neki, főleg télen.
Az ár és fenti paraméterek miatt nekem főleg a Toyota Verso (Active), illetve a Ford S-Max jött képbe, de szívesen vennék még javaslatokat (modellre, felszereltségre, motorra is kiterjedően), hogy legyen összehasonlítási alapom.
Dive ever, work never.
-
rbalint88
addikt
válasz F-ECT$ #130776 üzenetére
prius+ szerintem optimális választás lenne. szükség esetén hétszemélyes, nagyon megbízható, keveset eszik és szerintem adott keretből találnál megfelelőt. de van 4m-ért is, igaz többet futott és picit idősebb (2012 óta gyártják asszem). nem leszel vele az autobahn réme, de 140-nel kényelmesen lehet vele utazni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz F-ECT$ #130776 üzenetére
7 misiért már új S-maxot kapsz. Amúgy a kritériumok szerint csak turbóbenzin van belőle, az ekkora kocsik általában dízellel vannak adva. Corolla versobol inkább van több benzin és ott az jobban javasolt. De majd a családikocsi szakik megmondják. Nekem az S-max szimpi a sportossága/kinézete miatt, de lehet dízellel venném, a kisebb távok ellenére is.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
zoo8800
veterán
-
F-ECT$
titán
válasz Vesztor87 #130782 üzenetére
2005 év végi Corolla, nem tudom, hogy E12-es-e
Olyan 150e km van benne, eddig a szokásos kis szervizen kívül (olajok, szűrők) izzót kellett cserélni, kuplungtárcsát, fékbetétet és tárcsát, ablaktörlő lapátot, és biztonsági öv visszahúzó rugót. (Illetve most kezdi megadni magát a hátsó lengéscsillapító.) Ez szerintem nem vészes, és mindnél az volt, hogy az autó "szólt", hogy valami nem ok, tehát volt idő elvinni szervizbe, nem hagyott ott sehol. A rádió szokta magát megadni benne, de az enyémmel még nem volt gond.
Fogyasztás: 6-8 liter között, előbbi közúton, utóbbi városban.
Kényelem? Ez elég szubjektív, klímás, tolató radaros, nekem megfelel, de igazán hosszú utakon nem voltam vele.
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
veterán
Sziasztok!
Van egy 2004-es dízel Mazda6-osunk. A fenntartása kicsit többe kerül mint ahogy azt vásárlás előtt sejtettük. A felhasználás módja havonta:
- 1000 kilométer munkába járás 23 kilométerre országúton ketten
- 1000 kilométer mászkálás, környező városokba, Pestre, rokonokhoz gyerekkel, többen
A kopó-fogyó alkatrészekből már elég sok ki lett cserélve, vezérlés, vezérműtengely, hengerfejezés(kérdéses a minőség, mivel látniuk kellett volna a vezérműtengely problémát, hacsak nem ők okozták) rendszeres olajcsere, féktárcsa/betét, stb. Állítólag eladás előtt volt turbó és kuplung-kettőstömegű megcsinálva. 99%-ig biztos hogy valós a kilométer, 223 ezer. Az asszonynak nehezére esik elfogadni, hogy ezek amik ki lettek cserélve egy ideig jók lesznek, a kilométerre vetített szervizköltség csökkenni fog szépen ahogy használjuk, bekattant az agya, hogy adjuk el.
Mit tanácsolnátok? Az alábbi 3 forgatókönyv amiken jár az agyam:1. Veszünk egy Swiftet (esetleg F Astrát) pluszban 2-300-ért munkába járáshoz. Ennek a kilométer költsége alacsonyabb. Egyszeri 2-300 ezerért havi 10-20 ezret spórolnánk. Lenne plusz egy autónk, ha műszaki hiba van akármi. Fel tudnám tenni a Mazdát hahura túlárazottan, amennyiért ha elviszik nekem is megéri, hiszen marad autó amivel járjunk amíg keresgéljük a tuti vételt.
2. Lecseréljük egy valamivel kisebb értékű autóra, aminek a szervizköltsége is alacsonyabb. Pl benzines G Astra, vagy hasonló. Amit nem nagy élvezet vezetni, nincs akkora komfortja sem, de ezzel is megspórolnánk a 10-20 ezret (talán)
3. Lecseréljük egy olyan hasonló kategóriás autóra, ami ha már ennyi pénz benne áll adja ugyanezt, csak esetleg kisebb szervizköltséggel, mert nincs hozzá horror áron minden, és a komolyabb dolgokhoz is értenek minden bokorban. Pl 1.9TDI B5-ös Passat, Octavia, hasonló. Esetleg Sharan/Alhambra/Galaxy, mert akkor mind beférnénk nagymamástul mindenestül kompromisszumok nélkül Ezekre nem kizárt hogy rá kéne fizetni és még kezdeti költségek is lennének, átírás vezcsere stb.
Meg persze ott van, hogy megtartjuk. Még annyit hozzátennék, hogy az egyik kerékív, ajtók alja picit megindult. Bele kéne még borítani 1-2 százast, hogy tényleg maximálisan megfelelő járgány legyen. Ha lenne olyan szerencsénk hogy egy vevő ezeket nem nézi meg, nem látja, nem érdekli akkor ezzel sem kéne foglalkoznunk.
Ti mit tanácsolnátok?
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Integrale
veterán
válasz rasotamas #130786 üzenetére
A második autónak vásárolt F Astrára nem kellene költeni (vezérlés, olaj, rohadnak azok is, idősebb, ebből kifolyólag talán többet is futott, több a lehetséges javítani való is)?
Most, hogy (elvileg) ennyi minden ki van cserélve, biztos, hogy nem adnám el, és ugranék újra az aknákat rejtő ismeretlenbe.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
F-ECT$
titán
válasz Vesztor87 #130784 üzenetére
Csak Magyarországon volt használva, a külföldi utak vagy repülővel, vagy más autóval voltak abszolválva.
Kiskőrösön lett véve, egy ideig vidéken volt használva, az elmúlt 7-8 évben lett pesti.
Olyan 1.5M körüli irányárban gondolkozom egyébként.
Dive ever, work never.
-
Vesztor87
senior tag
válasz F-ECT$ #130790 üzenetére
Az a baj a jellemzően csak városi autókkal, hogy általában nem garázsban tartottak, és sokszor kevés km-es távokat futnak. Corolla drága nekem, ránéztem a hahun az árakra, a 1,5 főleg sok, köszi!
Maradok a G Astra/Fóka1 mellett ha 800k-ért veszünk autót, vagy bevállalunk valami drágábbat, de az is 1-1,2 körül kell kijöjjön. Fusiont és Note-ot is nézegettem. Kár hogy picit nem erősebbek az 1,4-esek. -
F-ECT$
titán
válasz Vesztor87 #130791 üzenetére
Az enyém pont garázsban tartott, de azért 11 év nem múlik el nyom nélkül, a fényezésen már látszik, hogy nem mai csirke.
Kedden viszem szervizbe (fékbetét), akkor átnézetem teljesen, meg kérek rá egy árajánlatot is, mert foglalkoznak használt autókkal is.
(Én is hahu-ról vettem az árat, kicsit csodálkoztam is, azt hittem, hogy ezek az autók 1M körül mennek. Lehet, hogy végül az enyém is ennyiért megy majd el, de nem akarom rögtön ár alatt kínálni.)
A többieknek: az S-Max nekem is szimpatikusabb, használtan van is néhány jobb 6M körül. (A Verso viszont újonnan 5-7M.)
A Prius+ -ról eddig nem is hallottam, de utánanézek annak is.
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
rbalint88
addikt
válasz rasotamas #130786 üzenetére
természetesen ne így csináld:
1. verd el az asszonyt jó alaposan, hogy te se szólsz a fodrászért, műkörmösért, szoliért, új ruhákért, stbstb. plusz még viszed s a kis seggét, örüljön, csituljon.
2. ha már ezzel kivívtad a tiszteletet, világíts rá az alapvető közgazdasági tényekre, miszerint az autó eladásával készül kidobni több százezer forintot és átugrani egy ugyanilyen aknákat rejtő darabba.komolyra fordítva: egyik megoldással se spórolnátok igazán, csak látszatra. plusz egy autóra ugyanúgy költeni kell az elején, plusz egy kötelező, súlyadó, parkolás, gumizni és valószínűleg a fogyasztása is több lesz. a cserével pedig csak bukni tudsz, legalábbis a kocsira költött felújítások értékét biztosan. ha már belenyúltál és ráköltötted, amit kellett, akkor járd is ki belőle.
-
válasz rbalint88 #130794 üzenetére
Pedig nekem is ez a tanács jutott az eszembe. Ha gondozás menteset keres, venni kell neki egy matchbox-ot. Abba még tankolni sem kell és mégis mén. Vagy meg kellene kérdezni tőle, hogy ha neked v neki egészségügyi problémája lesz, akkor az-e a megoldás, hogy lecserélni egy fiatalabbra?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
w333
félisten
válasz BigBlackDog #130774 üzenetére
Mindenképp ki kéne egyet élőben próbálni de legalább az 1.6 16V -t, de szerintem az 1.8i a legjobb döntés annak teljesen más a váltó áttételezése így nem pörög olyan sokat, G Astrát 1998 -tól 2004 -íg gyártották ezek minden német precíz minőség, míg 2004 -től Astra Classic II már Lengyelországban és sokat írták a fórumban hogy sokkal kevesebb a beltér szigetelése így hangosabb is az autó, kipufogó is gyorsabban kiég stb. nincs olyan jó mint a német társai
B Vectra nincs ilyen biztonságos, ráadásul rohad szerintem inkább felejtős !
Itt van róla egy leírás ... Astra vs Classic 2
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Ha tetszik a kombi ... akkor egy ilyet biztosan megnéznék élőben
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
tresh
addikt
Leginkább az 1.6 16v kell kerülni.. az annyira jól sikerült motor hogy kevesebb benzin kell bele 100-on mint olaj... 1.4 16v láncos G astra kimegy a világból és simán megy úgy mint a 1.6 cserébe kevesebbet eszik és nem kell hozzá Jockey Ewing lenni a Dallasból hogy legyen bele mindig olaj... Az opel astra pedig annyira precíz német mint amennyire japán a magyar suzuki