-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #130643 üzenetére
1,6-os sokat eszik. Városban a rövid váltó miatt egész jól ugrik de pályán siralmas. Eléggé hajlamos enni az olajat, gyújtótrafók szoktak benne tönkremenni. Ezen kívül a szokásos kopók jönnek elő mint minden másik autónál.
1.9 TDI-vel marginális tapasztalatom van csak, arról majd az okoskák írnak bővebben.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Munkatársank van egy Saab 9-3 TTiD4-ese, erről mit érdemes tudni? Motorikusan, futóművileg? Azt tudom, hogy kb. a Focus-al egy méret.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
footy
addikt
válasz BigBlackDog #130643 üzenetére
Az 1.6 nagyon keves bele. A dieselekben pedig mar csillio kilometerek vannak, emiatt a gondozasmentes reszt el lehet felejteni.
-
footy
addikt
válasz BigBlackDog #130657 üzenetére
Az 1.8 20V turbo nelkul eleg tartos es nem tul kenyes konstrukcio. Egy olyat be lehet vallani. Viszont azt tartsd szem elott hogy az Audi nem fillerekbol fenntarthato. Ha a lengokarokat cserelni kell az 120 alatt nem nagyon all meg.
-
Integrale
veterán
válasz Tsebacsi #130655 üzenetére
A beltere sok ponton gagyi. Kemeny muanyag kapaszkodo, amibe ha kapaszkodsz, akkor recseg, de ez igaz sok mas muanyagelemre is a beltereben.
A dizel Fiat, ez a twin turbo van a Deltaban is, ikketve a tovabb fejlesztett variansa (1956 ccm) az Insigniaban es a 95-ben, Cehvi Cruze-ban, meg meg millio masik autoban.Valoban akkora belul mint egy Focus, tehat kb 3-as BMW, B6-os A4, 159 meret, nem fogsz elveszni a belterben.
"Bad reklám is reklám too"
-
rbalint88
addikt
válasz Tsebacsi #130660 üzenetére
mindenki (GM+Fiat) beleadta tudása és alkatrészei "legjavát", kevés hozzá a jó szaki, brutális az értékvesztése ÉS eladhatatlan, szűk és fáradt dizájnú a bele (plusz ezek szerint recseg-ropog is), de legalább nagyon gyorsan és csúnyán öregszik is, főleg a fehér bőr. bontott alkatrész /kasztni/ nem áll hozzá hegyekben.
szerk: a motor mondjuk nem rossz, csak a dupla turbótól félnék.
[ Szerkesztve ]
-
kovacsroli
senior tag
[ Szerkesztve ]
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #130657 üzenetére
A szívó 1,8-as élhető már bőven.
A turbós tartogathat nagyobb költségeket (nekem is volt egy anno) és azok jórészt már le vannak rúgva.
Van pár típushibája is, úgy mint karbon képződés az olajkádban és az olajpumpa szívókosarában (ha volt rendesen cserélve az olaj és a viszahűtésre is figyeltek akkor nem jellemző), tud repedni a turbó, rángathat a gyújtótrafó hibája miatt, kényes a hűtésre nem csak a kokszosodás miatt hanem mert a motortérben elolvadnak a kábelek szigetelései és kontakthibás lesz, ami egészen fura és megfoghatatlan hibák sorát tudja produkálni, továbbá hajlamos elrepedni a vaákum cső.#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
válasz kovacsroli #130664 üzenetére
Beugratós kérdés? Bal oldalt picit eláll a motorháztető éle, rohad a lámpa csavarja, az a búra mattabb is picit. A toronynál a hegesztés nem vágom gyári-e, nem ugrik be, hogy nekem is van-e ott.
-
atenza
senior tag
"akedvenc" nevű kereskedésről mi a tapasztalat?
-
-
veterán
Nem vagyok otthon Fordban. 1x volt céges Mondeom, nem igazán vonz a márka.
Jellemzően abba okoskodok csak bele, amivel van tapasztalatom / lövésem.
[ Szerkesztve ]
-
-
Integrale
veterán
válasz rbalint88 #130662 üzenetére
Egy korábbi főnökömnek volt 93-as Saabja. Már az első facelift utáni, de még a nagy frissítés előtti, tehát Fiat dízel, fehér bőrrel, nagyon jól felszerelve, ő szerette mert ritka, viszont költött rá nem is keveset.
Sziki-hez hordta (itt értenek hozzá, de mint ahogy Bálint is írta, a kevés helyek egyike, így gyakorlatilag sorszámos), egyszer örökmozgóvá vált a részecskeszűrő miatt a motor, volt gondja az elektromos ablakokkal, a kulcsok állandóan széthullottak, a bőr olyan volt mint a műbőrös metrókban, megkeményedett és egy-két foltban levált.
Nekem nagyon tetszett kívül belül (sőt, mai napig is tetszik), de amikor beültem és magamra csuktam az ajtót a műanyagok pedig megszólaltak, a kezemmel markolt kapaszkodó pedig mintha tojáshéjat szorongatnék olyan hangot adott ki, na ekkor elment tőle a kedvem. Érdekes egyébként, hogy menet közben csend van az autóban. Fogyasztása nagyon jó, elég szépet lép a 150 lovas változat (felesleges a TT, pláne ez megfejelve a 4x4-gyel).
Ezzel a motorral kb olyan (tesztek szerint, Deltában) mint amit rbalint88 is írt valamelyik erős PD Golfról vagy Ibizáról. Nem harmonikus, kurvára megy, de nem túl egyenletes, a 2.0 (tehát Opelbe és Saabba szerelt TT) már jobb ilyen téren.
14 éves modellként rá tekinteni (ennyi ideig is gyártották), abban a közegben szerintem megállja a helyét, de már az újabb generációkkal szemben nem, BMW még az E46-ot gyártotta amikor bejött és már az F30-at, amikor leállították (először).[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
kaszaking
tag
válasz BigBlackDog #130643 üzenetére
Az 1.6-os benzines B5-ös A4-et nem venném. 1300kg-os kocsinak nagyon kevés az 1.6os motor a 100 lóerőjével. A váltó nagyon rövid és 5 sebességes. 4.ben 50el gurulok 1800as fordulaton, 5.ben 100al már 3000 fele forog a motor. Pályán a 130as tempónál már a 4000es fordulatot is eléri. Gyorsulási versenyt nem nyernél vele. Városi fogyasztása simán 11-12 liter
Mióta nálam van az autó folyadékokon és a kötelező szervizen kívül nem volt semmi gondja. 96-os Audi A4 B5 -
-
pocokxx
Közösségépítő
Ez a Mazda MPV egyre inkább tetszik. Rozsdától mennyire kell tartani? Mindenhol ezt olvasom negatívumként, és azért 10+ autók, amik beleférnek a keretünkbe. Ha épp nem látok rajta, az már elég lehet? Hogyan lehet kiszűrni teljes magabiztossággal? Mindegyik rohad vagy rohadni fog? Elképzelhető, hogy megveszem, és nálam kezd el rozsdásodni félév után?
[ Szerkesztve ]
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
Morris
veterán
Urak.
Visszatérve az autovásárláshoz.
Hamarosan el lesz indítva a vásárlás.
Új Golf Sportsvan 1.4 TSI 150hp.
Mehet? -
rbalint88
addikt
válasz pocokxx #130678 üzenetére
mindegyik rohad. a nagyobb baj az, hogy belülről kifelé, szóval amikor már látszik, akkor cseszheted. ami meg javítva volt, az általában csak úgy nepperesen, szóval két éven belül leesik a kocsi oldala. amúgy hátul elég szar benne ülni, hogy kissámli érzés, sehova nem fér rendesen a lábad. lelógatni nem tudod, de kinyújtani se eléggé, tartani kell magad.
-
pocokxx
Közösségépítő
válasz rbalint88 #130680 üzenetére
Ennyire lehetetlen küldetés lenne egy 7 személyes autó 1,5 millióig...? Az eurovan 2 es autók népítéleteit végig olvastam. Lötyögő műanyagokra és bosszantó elektronikai hibákra panaszkodnak sokan. Sharanokról / Alhambráról / Galaxyról is hallani rosszat, de kevesebbet eszik. Igaz, sok km van azokban, amik beleférnek a keretbe. Továbbra sem érzem annyira fontosnak a tolóajtót, hogy amiatt válasszak EV2-t, de nem vagyok meggyőződve arról sem, hogy ennyi pénzért nem lenne-e jobb egy francia autó.
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
Dani_kp
őstag
-
Integrale
veterán
válasz pocokxx #130681 üzenetére
A Sharanok beltere sem lesz jobb minőségű anyagból, ahogy azoknál sem ritka az elektronikai nyűg. Semmivel sem jobb egyik a másiknál ilyen téren, az viszont vitathatatlan, hogy modernebb az EV2 család, adott pénzből pedig abból kapod a legfiatalabbat és jobban felszereltet.
Azt tanácsolom, hogy keress fel egy szakit, aki javítja valamelyik modellt a 4 közül, és faggasd ki a lehetséges hibákról, azok valószínűségéről és költségéről."Bad reklám is reklám too"
-
Vesztor87
senior tag
válasz focvis #130646 üzenetére
Mondjuk ez engem is érdekel, szeptemberben esküvő, utána autó keresés. Nem tudom pontosan mennyi a keret, de 90% hogy G Astra vagy Focus I lesz a kiszemelt. Kb. 8 kiló körül szerintem. Eddig sok helyen olvastam róla, az jött le hogy az Astra kicsit a kategória régi Swiftje, a Focusnak meg jobb a futóműve, és jobb minőségű autó... há nemtom. Focus belső annyira nem jön be, Astra jobban tetszik. Ami aggasztóbb, az inkább az Opel motorja, a két autó megbízhatósága is kérdés, bár gondolom az előző gazda az akin inkább múlik, nem magán az autón. Opelből nemtom 8 kiló körül lenne-e esély kifogni egy olyat, ami megbízható és nem rozsdásodik. Ha igen, akkor pár évig fix hogy maradna...
-
veterán
válasz Vesztor87 #130690 üzenetére
Nem követem a használt Astra G-k árát - nekem volt régebben 2 db (1999-ben, ill.2003-ban nagyobb motorokkal), Apámnak is volt (1.6), meg egy rakat kulcsos autóval (1.4 - 1.6) találkoztam. Ezekből a benzines 2.0 turbó volt kicsit betegágy (motorvezérlésben rejtélyes hiba); ill. nem alaptalanul beszélik, hogy az 1.6 16V-nél gyakran előfordul, hogy eszegeti az olajat.
Ha magamnak keresnék, akkor vagy 1.4-est vagy 1.8-ast vennék benzinest; a dízelekben rengeteg kilométer lehet, kombit vagy 5 ajtóst (magamnak).
Egyszerű szerkezet, olcsó hozzá minden (1.4-ből Dunát lehet rekeszteni, van bontott alkatrész bőven). Egy volt kollégám a mai napig márkaszervizbe hordja az idén 12 éves Astáját - ha jól rémlik 20 000 Ft az éves alapszerviz (Opel 4+ program).
Írtam, hogy a Focust nem ismerem különösebben.
-
Vesztor87
senior tag
válasz focvis #130691 üzenetére
Kezdek a Fóka irányából egyre inkább az Opel felé fordulni. Első autó lenne, sosem volt autónk, elsőnek mindkettő több mint jó. Javasolták ismerősök hogy kezdjek régi Swifttel, de jövőre gyereket is akarunk, és hát ... nem tudom, már utasként is féltem abban az autóban, családdal meg... -
w333
félisten
válasz Vesztor87 #130692 üzenetére
Hasonló áron fogok keresni én is és 800k -ért már szép G Astrák vannak akár szervizkönyvesek is, fóka nekem sem tetszik belülről (kívülről még elmegy) viszont sokkal drágább a fenntartása egy G Astrához képest ráadásul még rohadnak is !
Az 1.6i motorral ideális elég neki a 101LE, Opel topikban sok ilyen autó van és azt írják hogy évente 1L olajat eszik meg, ez szerintem nem olyan vészes !
1.8i motorral a legjobb de az meg olyan ritka mint a fehér holló, de ahogy focvis kolléga is írja az 1.4i is bőven elég lehet
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
pocokxx
Közösségépítő
válasz rbalint88 #130683 üzenetére
Igen Alhambrából is lehet találni 1,5 alatt. Csak hát ott meg a régebbi konstrukció miatt beszéltetek le róluk.
(#130684) Dani_kp
Sajnos az kicsi nekünk.(#130687) nesa
Hát nem tudom. Most ugye Golf IV-et nyúzunk. Ha már autót cserélünk, akkor szívesebben vennék a lehetőségekhez mérten újabbat. De nem eleve elvetendő gondolat ez sem. Az EV1 megbízhatóbb, mint a EV2? Vagy csak kevesebb benne az elromló elektronika?(#130688) joamilestoné
5 és fél. A Grand Espace is terítéken volt, de egyszerűen nem találni 2.0 motorral szereltet a megadott árkategóriában. A 2.2 dci-től pedig óva int mindenki.(#130689) Integrale
"A Sharanok beltere sem lesz jobb minőségű anyagból, ahogy azoknál sem ritka az elektronikai nyűg."
Ott még nem nagyon olvastam ilyenről. Klíma gyengélkedésről olvastam több helyen (fűtés vagy hűtés nem működik rendesen) , továbbá a Pd elemek, turbó és motor, ami miatt szidják, akik szidják. Ezzel együtt szerintem a VW konszernes autóknál jobb az anyaghasználat, illesztések igényessége stb., mint az EuroVanoknál. Vagy akkorát tévednék?"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
w333
félisten
válasz pocokxx #130698 üzenetére
Toyota Previa ? (járt hozzánk egy ilyen, nem panaszkodtak soha róla)
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
Új hozzászólás Aktív témák
- Gray Zone Warfare
- Robogó, kismotor
- Napelem
- Politika
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Parkside szerszám kibeszélő
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- További aktív témák...