-
GAMEPOD.hu
Itt csak hivatalos forrásból származó információkat olvashatsz. Rajongói teóriák, egyebek ezen összefoglaló tárgyát nem képezik. Az összefoglalóval kapcsolatban bármilyen észrevételt, javaslatot szívesen látunk!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ryder62
őstag
válasz J.Hetfield #1601 üzenetére
Ha eddig kibírtad, ezt a kis időt még kibírod, meg hát, inkább legyen minőségi.
-
Tertius
tag
"Mondjuk az első rész után még elküldték Shepet a pics@ba, hogy milyen Reaperek mennyé' haza. A harmadik rész elején meg mire hisznek neki már mindegy mert ott vannak a nyakukon. Akkor csak egy teljesen különálló projekt lehet ez, amit így is úgy is tervezgettek."
ME - TRILÓGIA-SPOILEREK
Esetleg lehet, hogy az első rész után, de a második rész előtt / alatt játszódik (úgy, hogy a nagy támadás idején már elindultak)? Ott van több, legalább 2-3 (?) évnyi lyuk, ami ugyan nem elég (bár a harmadik részben elég gyorsan építkeztek), de ha azt nézzük, hogy Shepard milyen "mesével" állt elő, és hogy a Cerberus miatta húzta fel a Normandy 2-t a Collector / Reaper fenyegetés legyőzésére, nem lehetetlen elképzelni, hogy a különféle kormányok a háttérben mégiscsak hinni kezdhettek neki, vagy akár már eleve hittek, csak a felszínen (politikailag) mindenki mindent tagadott, de a háttérben mehetett susmus és készülődés egy bárka-projectre. Hivatalosan intergalaktikus kutatóexpedíció, nem hivatalosan bárka-project. 2 légy egy csapásra, és nem kell hazudni sem. És így a nagy reaper-háborúról is lemaradtak, mert még előtte elindultak, szóval a me3 végén síró crybaby-k szemébe sem csalnak újabb könnyeket.
[ Szerkesztve ]
-
oriic
HÁZIGAZDA
Azt lehet tudni, hogy holnap mikor kapunk valamit, vagy szerintetek csak random jön egy trailer vagy akármi.
Live-Die-Respawn
-
[Prolixus]
addikt
Nem kötötték az orrunkra. Azt sem tudjuk mi fog történni. Szóval passz. Mindenesetre a MEA honlap frissült egy Avenger-t tartó vagány, animált Papa Ryder-rel. Valami ilyesmiből igazán kiadhatnának már egy 4k-s háttérképet...
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
Vistaboy
veterán
válasz [Prolixus] #1607 üzenetére
Egyelőre az biztos, hogy kapunk új videót, mégpedig "N7 Day Trailer" néven, aminek a lejátszását már most integrálták a weboldalra, csak még ugye videó híján hibát jelez, ha rányomunk a play gombra.
Már csak az a kérdés, hogy végre ingame bemutató lesz-e, vagy újabb cinematic trailer, ami tovább feszíti a már amúgy is pattanásig feszült idegeinket.
(#1608) Biosphere: Persze, ahogy a Blizzard is tette a Diablo III-al. Beígérték, hogy a rajongók el fognak ájulni, és végül igazuk is lett, csak éppen ellenkező értelemben. Elájultunk a nagy semmitől, amit kaptunk, ráadásul még az sem lesz ingyen... Az Electronic Arts teremtette ezt a DLC-re épülő üzleti modellt, majd pont ők adnak ingyenes bővítményt a 2017-es év legjobban várt játéka mellé... álmodik a nyomor.
[ Szerkesztve ]
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
Blyan
félisten
Amúgy nem figyeltem, az Andromédában való utazás az hogy is néz majd ki? Ugye nem térköz relékkel...
The ability to destroy a planet is insignificant next to the power of the Force.
-
maajsz
senior tag
válasz Ryder62 #1612 üzenetére
Szerintem is, a Mass Relay Reaper tech így valszeg nincsenek másik galaxisban. Ha azóta valami fejlődés viszont történt esetleg építhetnek egyet ott is, hogy gyorsabban vissza jussanak. Most nem tudom, hogy miközben utaznak azalatt a 600 év alatt tarják e a kapcsolatot az otthoniakkal vagy egyáltalán ez lehetséges e
-
olymind1
senior tag
válasz Vistaboy #1609 üzenetére
Azért a ME3-ba folyamatosan adagolták az ingyenes multi tartalmat, ráadásul ingyen. Csak tartsák meg a jó szokásukat
Én is gondolkodtam rajta hogy végigviszem még1x a szériát, de aztán eszembe jut a 3. rész vége és teljesen elmegy tőle a kedvem
Úgyhogy ja, várom az új részt ezerrel, hátha kimossa azt a rossz szájízt amit a 3. bennehagyott
[ Szerkesztve ]
-
-
[Prolixus]
addikt
válasz Zoli133 #1620 üzenetére
Az endig sz@r volt ez kétségtelen. Kibővítve egy fokkal jobb, de hát van az a mondás, hogy sz@rból nem lehet várat építeni, meg kutyából nem lesz szalonna. DE. Sokan valami übervidám, csillámpónis rózsaszínes-szivárványos vattacukros endingre vágytak, a meséből kipottyant "boldogan éltek míg meg nem haltak" félére. Na, attól azért nagyságrendekkel jobb volt az ending.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
Blyan
félisten
De az azt jelentené, hogy a Reaperek és a létrehozói ott is ügyködnének. Ami gondolom nem opció, különben nem szabadulnánk a mondakörtől.
Persze az is érdekel, hogy az Andromédát elvileg újabb fajok kellene, hogy benépesítsék, szóval a Turián, Salarian, Asari, Krogan stb faj fura lenne újra.(#1612) Ryder62
Az FTL viszont nem elég jó, a galaxis egyik részéből a másikba utazni akár évek esetleg évszázadok vagy évezredek lennének.
(#1614) LeslieGasp
Nem hiszem, hogy 600 év elég lett volna fejlődésileg a térköz relék elkészítéséhez, a trilógiában elvileg totál ismeretlen volt számukra az egész, csak használni tudták.
[ Szerkesztve ]
The ability to destroy a planet is insignificant next to the power of the Force.
-
J.Hetfield
aktív tag
válasz [Prolixus] #1621 üzenetére
Egy frászt...milyen befejezés az amiben mindenképp meghal a főhős? Nekem nem a válassz három szín közül a bosszantó, hanem ez.
-
oriic
HÁZIGAZDA
"De az azt jelentené, hogy a Reaperek és a létrehozói ott is ügyködnének. Ami gondolom nem opció, különben nem szabadulnánk a mondakörtől."
Majd meglátjuk, de én továbbra is lehetetlennek tartom (vagyis inkább érthetetlennek), hogy csak és kizárólag a Tejútban tevékenykedtek a Reaperek. Ugye a ciklus végén a mélyűrbe vontultak vissza az üres, galaxisok közötti térbe, nem lehettek olyan hülyék, hogy az összes gép mindig csak és kizárólag egy irányba mentek folyton, és nem kezdtek el felfedezni másik galaxisokat.
[ Szerkesztve ]
Live-Die-Respawn
-
Blyan
félisten
Meglátjuk de ha így van, akkor az egész ciklus buli ott is kell létezzen, ami pedig azt feltételezi, hogy a térközrelék ott is megvannak és működnek (amennyiben mindegyik elsődleges relé párja előkerült).
(#1623) J.Hetfield
Szerintem rendben van, sőt kifejezetten tetszik. Ki mondja, hogy mindig győzedelmeskedni kell? Nekem nagyon bejön az a megoldás, hogy a mostani galaktikus generáció sem képes megfelelő megoldást találni s a következőkre örökíti a tudását.
[ Szerkesztve ]
The ability to destroy a planet is insignificant next to the power of the Force.
-
-
[Prolixus]
addikt
válasz J.Hetfield #1623 üzenetére
Nem hal meg mindegyikben, Control endingben tovább "él". De amúgy meg milyen? Hát, például, kicsit is életszagúbb? Hogy a törpök élete nem csak játék és mese? Hogy a nagy győzelem ESETLEG a fontos (legfontosabb) személytől egy nagy áldozatot is követel?
Én gyűlölöm az olyan sztorikat, ahol a realitástól jócskán (az adott világ realitásától) ellépnek csak azért, hogy legyen valami izzadságszagú, plot hole-okkal telemázgált, de legalább boldog befejezés. Ez nem azt jelenti persze, hogy nem lehet jó befejezést csinálni happy ending-gel, vagy minden nagy sztorinak szükségszerűen valami komoly halállal kell végződnie, de ha olyan a sztori, hogy ezt reálisan megköveteli, akkor igenis nyírják ki a szereplőt. Legyen az akárki, akár a főhős is. Ebben a sztoriban pedig jócskán benne volt Shepard halála. Ha belegondolsz, így is csak tipikus akciójátékos túlzásoknak és hihetetlen nagy szerenscéknek köszönhette, hogy odáig, a befejező döntésig egyáltalán eljutott. Tucatszor az lett volna a reálisabb, ha meghal, sőt, egyszer ugyebár meg is halt, de hopp, feltámasztották. Szóval "ideje volt már", hogy tényleg meghaljon, mondhatnám ezt is.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
#85552128
törölt tag
No offense, de ha úgy érzitek valami még kimaradt menjetek már pls. vissza az ME3 topicba az ME3 endingekkel. Volt 4+ év megemészteni/elfogadni/szidni/stb. ha nem sikerült akkor sem az Andromeda topicot kéne előre szétoffolni egy ennyire megosztó témával...
Jövő héttől beindul az Andromeda kampánya, jönnek az infók végre lehet majd ténylegesen a játékról beszélni.[ Szerkesztve ]
-
#58450688
törölt tag
válasz [Prolixus] #1628 üzenetére
Egy COD-ban elmegy az ilyen vég, kit érdekel, meg sem jegyzem a "főhős" nevét, de miért kellett ennyire megszerettetni Shepit? (only Femshepi nem vagyok bu..! ) csak hogy felesleges halált hajon? foleg egy olyan hulye gyerek miatt ami a végén van
Szaby59: Nem megyek![ Szerkesztve ]
-
-KP-
addikt
válasz [Prolixus] #1628 üzenetére
már bocs, de a destroy endingben is életben marad.
-
maajsz
senior tag
Szerintem nem célszerű, hogy az Andromédában is létezzenek Reaperek, mert kvázi akkor az egész plot visszamutat a trilógiára. Ha ezt tételezed fel az is benne van, hogy vannak hátrahagyott Reaperek vhol a deep spaceben. Mivel azt mondták "új" világ, "új" sztori így nem hiszem megint ezzel akarnának foglalkozni. Azt inkább el tudom képzelni, hogy esetleg elküldtek pár Reapert ugyanígy felfedezni és esetleg később belefutsz egybe egy nosztalgia meccs erejéig, de hogy kis mellékszálnál jobban belevonják őket a történetbe.. nekem nem tűnik logikus lépésnek. Na de nemsokára többet tudunk, remélem lesz valami morzsa a fő sztori tekintetében is.
-
#58450688
törölt tag
Aki dlc nelkul jatszotta vegig, annak mindenkepp meghalt. Ez az utolag valtoztatunk nekem sosem jott be.
mint az alternativ befejezesek. ennyi erovel a SW hoz is lehetne rendezoi valtozat ahol Han megkapaszkodik akarhol Szoval szar a vege igyis ugyis maradjunk annyiban. Ocska lezárás, és a kedvenc is meghal..[ Szerkesztve ]
-
Ryder62
őstag
válasz [Prolixus] #1628 üzenetére
Most játszom újra a ME 3-at, a vége felé vagyok, asszem most jön Thessia, és már várom Londont. Valahogy teljesen jól visszaadja azt a depresszív hangulatot. Meg már máshogy tekintek a végére, Shepnek ez volt a küldetése, ezért élt. Most így újrajátszva az egész trilógiát, egy mézesmásos lezárás olyan fura lenne. A cél hogy a reaper fenyegetést megszüntesse, nem az hogy magát mentse.
Most kedvet kaptam a ME1-hez, csak sajnos a magyarítás elveszett, de attól tervezem hogy előbb utóbb [megfelelő rész aláhúzandó] neki állok. De úgy hogy minden bolygót felfedezek. Tudom copy paste, de valahogy tök jó csak így barangolni. Na remélem az Andromeda ezt vissza adja de feltúrbózva. Pl az a sivatagos, sziklaszirtes bolygó eszméletlen jó.
-
vitaro
senior tag
válasz [Prolixus] #1628 üzenetére
Igen is kellett volna egy olyan befejezés, amiben Shep életben marad. Ettől nem lett volna szükségszerűen happy, inkább keserédes, tekintve az elszenvedett veszteségeket.
Persze várható volt, hogy meghal, helyénvaló is lett volna az önfeláldozás, ha mindezt jól tálalják. Csak sajnos semmi hősiesség nem volt benne, azt akartam, hogy én, mint játékos érezzem, hogy most meg kell hoznom a végső áldozatot, hogy a többiek megmenekülhessenek. De ehelyett mi volt? Választhattam, hogy milyen színben kívánok felrobbanni. Miért? Mert a hülyegyerek azt mondta. Ez nagyon messze van az önfeláldozástól.
Steam: vitaro, Battle.net: vitaro#21950, Origin/Uplay/Epic: BehindTheRabbit
-
BoneDragon
veterán
600 évvel vagyunk a ME3 után, ezt tudtuk már?
-
vg
addikt
válasz BoneDragon #1640 üzenetére
Mondja a videóban is.
-
Apollyon
Korrektor
Még azon se lepődnék meg, ha nem vennék figyelembe az előző részeket, és csak simán egy reboot lesz.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Ryder62
őstag
válasz Apollyon #1644 üzenetére
Az nem baj ha teljesen új akar lenni, de azért a "réges régen egy messzi messzi galaxisban..." érzés maradjon meg. Tetszik, hogy 600 évvel később játszódik. Így mind térben és időben messze van a ME trilógiától. Teljesen kibontakozhat egy új trilógia is akár.
[ Szerkesztve ]
-
[Prolixus]
addikt
Na tessék, csak kérni kellett, reddit megoldotta. Papa Ryder wallpaper. Full HD. Animált változatot is lehet szerválni.
Az indulás valóban nem tudjuk mikor van, de az azért biztos kb. hogy az Első kapcsolat háború után. Ezután bármikor lehet, legreálisabb tipp persze szerintem a trilógia környéke, esetleg évtizedekkel utána. Az Andromédában meg 99,99%, hogy nem lesznek Kaszások. Egyrészt senkit nem lepne meg, ha kerülnék a Kaszás témát mint a pestist (implicit ezt el is mondták végül is), másrészt teljesen jogos érv az, hogy ha a többi galaxisban is lennének, akkor ugyanaz lenne az egész sztori újra. Annak meg nem sok értelme lenne...akkor már(mármint ha a Kaszásoktól ezúttal sem szabadulunk) tényleg értelmesebb döntés volna egy komplett reboot.
(#1634) Ryder62
"Shepnek ez volt a küldetése, ezért élt. Most így újrajátszva az egész trilógiát, egy mézesmásos lezárás olyan fura lenne. A cél hogy a reaper fenyegetést megszüntesse, nem az hogy magát mentse."
Tökéletesen leírtad, érdemben egy szót sem tudnék hozzáfűzni ehhez, mert csak téged ismételnélek.
Amúgy igen, én is várok valami felfedezős/barangolós részt az Andromédába, de ha megint olyan totálisan kietlenek és kopárak lesznek a bolygók, akkor pár óra után ez is ugyanúgy kínkeserves szenvedésbe fog fulladni, mint a ME1 bolygózása. Én 15 óra után már gyűlöltem leszállni bárhová is, és nem (csak) azért, mert a Mako-t rettenetes volt irányítani. Sajnos amúgy a Mako nagyon nem szerencsés ilyen szempontból, mivel sokkal gyorsabb, mint mondjuk egy ló. Pl. a Witcher 3 közel sem érződne akkorának, ha nem lóval, hanem Mako-val lehetne bejárni. És itt ugyebár több bolygó lesz megint...megmondom őszintén, fogalmam sincs, hogy lehetne még a jelenlegi lehetőségek mellett is belerakni a Mako-t a játékba úgy, hogy ne essenek ugyanazokba a hibákba. Esetleg az lehet kompromisszumos megoldás, hogy csak 3-4 bolygóra nézhetünk el Mako-val, de azok legalább tényleg rendesen ki lesznek dolgozva
(#1639) v_tomy
Hát nemtom hogy lett volna keserédes, hogy ha a legénység meg kb. majdnem minden fontos karakter él (és virul), akivel barangoltunk/szorosabb kapcsolatot ápoltunk a játékok során. A nagy pusztítás, a milliós veszteségek csak számok meg noname arcok (meg még azok sem, sisakos katonák), azoktól ugyan nem lett volna keserédes semmi. (Sajnos?) az ember ilyen, amíg nem az orra előtt történnek a szörnyűségek premier plánban, meg nem a hozzá közel állókat veszít el hanem tökidegen embereket, addig nincs igazán veszteségélménye.
Szerintem értem amit mondasz, de ez még nem indokolja, hogy lennie kellett volna olyan befejezésnek, ahol életben marad. Nem választod szét a tényeket a negatív érzéseidtől, meg a részleteket a nagytotáltól. Mer' hát hogy ne lett volna hősiesség meg önfeláldozás amit csinált??? Egy trilógián keresztül semmi mást nem csinált, csak hősködött, a játék végén meg AZ EGÉSZ GALAXISt megmentette a húsdarálástól, cserébe jobb esetben feláldozta a testét meg az addigi fizikai lényegét, rosszabb esetben kompletten meghalt. Így vagy úgy, de óriási áldozatot hozott (most ne számítsuk a negyedik, lényegében a Bioware-től a rajongóknak fityiszt mutató, "eh, fuck it, Im outta here" befejezést), amit csinált, azzal definiálni lehetne az önfeláldozást az értelmező kéziszótárban. Ezek a tények, az már csak a körítés, hogy ezt éppen nem a csatamező közepén tette mondjuk, leszakadt végtagokkal, utolsó leheletével meg lógó belekkel, a sarokba szorított, reménytelen helyzetben lévő többiekre folyton vissza-visszapillantva, vagy nem is tudom neked mi lenne a "rendes" önfeláldozás. Nekem amúgy a 3 befejezés alapvető koncepciója még tetszett is (szegény Kaszások alól meg már a Crucible bejelentésével kihúzták a szőnyeget, az első rész titokzatos, félelmetes, és hihetetlen erejű ellenfeleinek belengetett Kaszásokból már régen böszme nagy biomechanikus bábokat csináltak, szóval a befejezés idejére már ilyen téren tökmindegy volt, hogy milyen pitiáner módon lehet kiiktatni őket). Azzal csak még rosszabb lett volna az egész, ha mondjuk az lett volna a vége (ami ekvivalens lett volna a happy end-del), hogy csodák-csodájára felépül a Crucible, csodák-csodájára nem lövik ócskavassá a Kaszások, amikor meglátják, aztán annyi lett volna a buli, hogy valahol-valaki mosolyogva megnyom egy piros gombot, a fegyver annak rendje és módja szerint aktiválódik, a Kaszásoknak meg nyekk (aztán még a Halálcsillag is felrobban, és végül jöhet a "film" végi ewok-os táncolós megabuli ). Eléggé tönkre lett b@szva a játék a deus ex machinaként berángatott, roppant fantáziátlan és olcsó megoldást jelentő Crucible-lel, szóval mindenképpen kellett valami bonyodalom meg reális dráma a végére, főleg úgy, hogy a játék elején is tökre reménytelen volt az egész galaxis helyzete a Kaszásokkal szemben, meg a játék végén is tökre reménytelen volt a galaxis helyzete a Kaszásokkal szemben, minden, mindenki sorsa, mindenki túlélése azon múlott, hogy a Crucible-t tudják-e használni, vagy sem.
Hogy a befejezés kivitelezés pocsék volt? Azzal maximálisan egyetértek, én is gyűlölöm az egészet az energiasugaras felutazástól kezdve, az elcseszett Illusive man-es konfrontáción, a szétvágott Anderson-os beszélgetésen, a hülyegyereken meg az ő koncepcióján keresztül a bénán prezentált választási lehetőségekig. De a lényegen ez még nem változtat: Shepard önfeláldozott, ehhez a sztorihoz meg nem passzolt volna sehogysem egy olyan vég, ahol a számunkra releváns bagázs 99%-a, élükön a főhőssel életben marad. Ismétlem, nem azt mondom, hogy nagyívű sztorik nem végződhetnek reálisan vagy jól megírva happy end-del, mert végződhetnek. Természetesen én is jobban szeretem a happy end-et, ha jól belepasszol a sztori addigi ívébe, és az adott világban reális, logikus események és karakterhű történések következménye. De ebbe a sztoriba sehogy sem passzolt bele, ahhoz, hogy itt reális legyen egy happy ending már az elejétől más irányba kellett volna elmozdulniuk a sztorival.
Amúgy igazat adok Szaby59-nek, elég régi tüskék már ezek mindenkiben, úgysem fog már senkinek sem változni a véleménye semmiről, szóval csak a felesleges köröket futjuk újra és újra. Ideje továbblépni.
Remélem holnap (vagyis ma) kapunk pár olyan infót meg finomságot, ami után kínunkban nem csak a régi sérelmekről tudunk majd beszélgetni.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
Ryder62
őstag
válasz [Prolixus] #1646 üzenetére
Szerintem amit az első videóban láttunk, hogy emberünk lapozgat a különböző bolygók között, ezek lesznek azok a helyszínek amit bejárhatunk. Lehet nem mindegyiken lesz Mako, de szerintem maguk a bolygók kidolgozottak lesznek.
Valahogy úgy tudom elképzelni ahogy a ME1 esetében volt. Minden sztoris bolygónak volt Makos része. Therum, Feros, Noveria, Virmire, Ilos. Egyedül Eden Prime-nak nem volt. Azok pedig különböző és kidolgozott bolygók voltak, amiknek volt sok gyalogos része is. Ha ezt kombinálnák akkor kapnánk jó kis side questeket. Leszállni egy bolygóra, aminek nincs köze a fősztorihoz, ki is hagyható, de az egyedi kinézetű, félig meddig Mako-s résszel, a többit gyalogosan kéne megtenni.
-
Vistaboy
veterán
válasz olymind1 #1618 üzenetére
A multi totál hidegen hagy, tőlem 1000 ingyenes DLC is jöhet, nem játszottam vele egy órát sem. Viszont azt már nem szeretem, ha fontos dolgokról maradok le a sztoriban, csak mert extra bevételként később adják azt fizetős DLC formájában.
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
Blyan
félisten
The ability to destroy a planet is insignificant next to the power of the Force.
-
Apollyon
Korrektor
válasz Tibicsucsu #1654 üzenetére
Akkor gondolj a 3. endingre és majd gyorsan elmegy
––––––––––––––––––––––––––––––––––
Na emberek van már valami infó? Usákiában már reggel 5 óra van mindjárt Fb nem ér.p#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Tibicsucsu
aktív tag
válasz Apollyon #1655 üzenetére
Engem a legvége egyáltalán nem lepett meg. Már az elejétől nem stimmelt a dolog és a játék folyamatosan vezetett bele a teljes értetlenkedésbe: csodafegyver, citadella el nem foglalása már a legelején, előző részek döntéseinek félig megkerülése (pl. rachni queen), nagy összefogás és óriási flotta ellenére nagyon gyors kudarc (az előző ciklusban századokig tartottak a harcok) és ezek után jött a végén a hülye döntés és az erőlködött magyarázat a reaperek létezésére (nekem jobban bejött volna ha nem akarják megmagyarázni). Ezek a dolgok számomra egyenként rombolták az első részben megismert világot, történetet, a hátborzongató beszélgetést Sovereignnel és Vigillel, amikor nem bántam volna ha még feltehetnék 100 kérdést. Számomra a 2. és a 3. rész többszöri végigjátszását is a lenyűgöző első rész táplálta. Nagyon jó játék volt mindkettő de az húzta fel őket, hogy az első rész folytatásai.
-
Zoli133
őstag
válasz Tibicsucsu #1658 üzenetére
Nem lehetne ezt vagy átrakni az ME3 topikba vagy hagyni? Utóbbi pár napban csak erről szól a topik...
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
Rossi
addikt
Már bocs, de mi a bránerért ne lehetne az Androméda (ami még nem is jelent meg) topikjában beszélgetni a korábbi részekről?
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
#85552128
törölt tag
Ha a korábbi részekről akarsz beszélni miért nem lehet azoknak a topicjában ? Nyilván akarva akaratlanul is figyelembe fogjuk venni a korábbi részeket, meg lesznek hasonlítások, elmélkedések, de ne legyen már ez is ME3 ending thread - ezzel nem azt mondom, hogy nem kell szóba hozni, de ne úgy, hogy rögtön flame induljon belőle. Ami történt megtörtént, ha 4 év után nem sikerült elfogadni nem az ME:A topic fog megnyugvást nyújtani...
[ Szerkesztve ]
-
Rossi
addikt
válasz #85552128 #1663 üzenetére
Lásd #1619 hozzászólásomat: "Nem tudom srácok, nekem nem okozott akkora traumát a befejezés, bár már a "felpeccselt" verziót játszottam végig először, amiben úgy tudom sokat finomítottak rajta."
Szerintem engem zavart kb. legkevésbé a befejezés, egyáltalán nem keresek megnyugvást.
De véleményem szerint a korábbi részek (nem csak a trilógia befejezése) pont, hogy releváns témák egy ugyanabban az univerzumban játszódó, még meg nem jelent játék esetében.
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
-
#85552128
törölt tag
-
oriic
HÁZIGAZDA
-
#85552128
törölt tag
Beindult az előrendelési fázis is: [link]
-
-KP-
addikt
loyalty mission... Szerintem pont ezt nem kellett volna erőltetni. De remélem nem lesznek annyira egysíkúak, mint ME2-ben voltak.
-
J.Hetfield
aktív tag
Kérvényt kell benyújtani egy rendes gameplay videóért? Megjelenési dátum?
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz J.Hetfield #1682 üzenetére
November 8-án új infók, december 1. napján gameplay videa a The Game Awards-on.
__
ANDROMEDA INITIATIVE – Orientation Briefing
__
Néhány kép:
[ Szerkesztve ]
Live-Die-Respawn
-
oriic
HÁZIGAZDA
Na szóval több bárka is van. És az is megvan hogy mikor játszódik.
Az Initiative-ból leszűrhető, hogy az Andromeda utazás Shepard halála (ME2) 2185 és 2186 (A Föld végső ostroma) között játszódik. A Rendszerek Szövetségétől teljesen függetlenül, privát és magánpénzből finansszírozott óriás-projekt, amelynek célja egy 600 éves utazás az Andromeda csillagképbe, hogy a civilizációk új otthonra leljenek.
Plusz képek, a különböző kiadások artjai:
[ Szerkesztve ]
Live-Die-Respawn
-
maajsz
senior tag
Nem estem hanyat a trailertől. Ezek szerint ilyen kőszerű rossz arcú lények lesznek az ellenek és bazi nagy robot polipot ( kicsit olyan mátrixos meg a man of steel féle robot polip keveréke) lesz Reaper helyett? Erre a "glóriás" főgonoszra kíváncsi vagyok, de a male Pathfinder eddig nem jön be. Úgy tűnik mintha 160 centi magas lenne kb. Kár hogy a sztoriból nem lőttek el semmit.
-
parkr
őstag
nekem ez a főszereplő gyerek nem túl szimpatikus. Shepard legalább nem egy kölyök volt.
-
#58450688
törölt tag
Epilepsziás rohamot kaptam, és nem jó értelemben Én nem vágtam volna ilyen pörgősre...A srác meg nekem nem szimpi, jol értettem, hogy ő kötelező karakter, nem lehetat FemRyder? Kezdek összekavarodni...
-
[Prolixus]
addikt
Kinek van itt vájt füle? Amikor az eligazítás végén a Pathfinder team-ről beszél, nem tudom eldönteni, hogy pontosan milyen prepozíció szerepel ott. A videó eleje alapján én azt értettem, hogy minden Ark-hoz lesz kijelölve egy Pathfinder, AKI (tehát egyedül) egyfajta keveréke a katonának, tudósnak és vezetőnek? (guide). Később meg ugyebár Pathfinder team-ről beszél. Szóval most nem tudom eldönteni, hogy különböző emberek (katona tudós stb fognak egy közös csapatot alkotni, aminek a kollektív neve lesz Pathfinder), vagy csak arról beszél, hogy A Pathfinder emberkének lesz egy külön csapata.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
Vistaboy
veterán
válasz #58450688 #1688 üzenetére
Pont ezt akartam én is írni. Ebből az összevissza pörgő, villódzzó videóból szinte semmit sem láttam. Nem tudom, miért nem lehet egy normális trailert összevágni... A második legalább nézhető volt, a karaktermodellek és a mozgás is rendben lesz, az látszott, és a grafikával sem lesz baj. Már csak a tartalom kérdéses, de abban eddig sem kellett csalódni - leszámítva ME3 vége -, úgyhogy reménykedni lehet.
(#1649) vg: Tényleg nem láttam, mert a Dragon Age: Inquisition-t csak alapkiadásban tudtam megvenni, GOTY verzió nem volt dobozosan, így kimaradtak a DLC-k. De ha valóban ennyire más a vége, akkor ez egy újabb példa arra, miért nem jó ez a hozzáállás, ezért nem kell DLC-ket venni.
[ Szerkesztve ]
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
maajsz
senior tag
Na ez már inkább tetszik, végre néhány info nem csak random képek. Tehát ha jól értem van egy(több?) fő Hyperion Arc és azok mellé másik 3 Arc amin különböző fajok vannak és minden Arcnak van egy Pathfinderje amit te játszol. Így lehetséges az párhuzamosan több főhős van jelen, amik közül lesz egy egy Ryder. És aki bekerül a csapatodba kap fegyver/biotic traininget aztán mehet a játék.
-
#85552128
törölt tag
válasz [Prolixus] #1690 üzenetére
Szerintem a Patfindernek lesz egy csapata akiket "Pathfinder team"-nek is nevez. A trailerben pl. mondja, hogy "You're the new Pathfinder" .
[ Szerkesztve ]
-
#58450688
törölt tag
válasz J.Hetfield #1689 üzenetére
Ja értem, nyilván akkor megváltoztathatom a külsejüket . én gameplayre számítottam, esetleg egy karakter demóval!
-
Vistaboy
veterán
válasz #58450688 #1695 üzenetére
Az biztos, de én nem ilyesmire vagyok kíváncsi, hanem eredeti, folyamatos játékmenet felvételre, ami nincs összevagdosva. És nem azért, mert a videók alapján fogok dönteni, már abban a pillanatban leadtam az előrendelést, ahogy élt a lehetőség, viszont azért jó lenne valódi akciót látni, nem csak villanásokat.
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
[Prolixus]
addikt
válasz #85552128 #1693 üzenetére
Én is hajlok erre, a trailer miatt, plusz mondom az eligazítós vidi elején tökre azt érteni, hogy egy emberről van szó. De az utóbbi végén mondja, hogy *VALAMI Pathfinder team*, ez zavart meg. Nem értem a prepozíciót (amit a VALAMI-vel helyettesítettem...into, onto vagy ilyesmi?) meg nem tudom, hogy Pathfinder team vagy Pathfinder's team. Utóbbi esetben megint egyértelmű a dolog, előbbi esetben már kétértelmű lehet.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #1690 üzenetére
Ezt én sem értem elvileg azt mondja hogy "blend of elite soldier, scientist and guide" ez most akkor egy ember vagy több passz.
Amibe belekavarodtam, hogy van egy Hyperion Arc meg külön egy Nexus amin az expedíció vezetője van aki a narrátor is itt illetve még úgy külön 3 Arc? -
#85552128
törölt tag
válasz [Prolixus] #1698 üzenetére
Nem mond 's-t
A trailerben előtte látszik, hogy épp lezuhantak gondolom a régi Pathfinder (az apjuk akit az első videóban láttunk ?) meghalt azért mondja, hogy "új". A csávó arcán is látni, hogy nem igazán örül neki.(#1697) vg: felesleges azt megvenni, még a sima Deluxe is csak skineket meg ost-t ad, de az még talán megéri. Végre nem sztori DLC a bónusz, úgyhogy akit nem érdekelnek a csicsák nem kell a drágábbat venni, ugyanannyi mint egy sima játék.
Én már megvettem, ezt a játékot mindenképp játszani fogom (nagyon el kell rontaniuk, hogy megbánjam), még a multit is ha jó lesz - számítok rá + a héten még van -10% kedvezményem is rá az Origin Access miatt
[ Szerkesztve ]
-
parkr
őstag
válasz [Prolixus] #1690 üzenetére
én inkább úgy értelmeztem hogy mind a 4 bárkán más lesz, nem egy "mindenes" lesz mindegyiken
-
csab991
senior tag
Remélem lesznek újabb fegyverek is, eddig csak régi ismerősöket látok a képeken. Ezekről a "koronás" idegenekről hirtelen a qunari faj ugrott be.
[ Szerkesztve ]
-
parkr
őstag
válasz [Prolixus] #1698 üzenetére
"accepted onto the pathfinder team" ezt onto-val kell helyesen használni
amúgy poén hogy a Voyager program üzeneteit mutatják a First contact protocolnál
-
leviske
veterán
Nekem kezdetektől fogva szimpatikus, hogy egy zöldfülű lesz a fő karakter. Szerintem ez a Tomb Raider sorozatnak is csak jót tett. Kevésbé biztos az ember a karakter képességeiben, mint egy olyan főhős esetében, aki kibírt olyan megpróbáltatásokat is a játék sztorija előtt, mint Shepard.
-
oriic
HÁZIGAZDA
Sign up at http://beacon.bioware.com for a chance to try out Mass Effect: Andromeda multiplayer before release.
Live-Die-Respawn
-
vitaro
senior tag
No, akkor a várható sztori: az Andromédába érve az Ark amin utazunk közlekedési balesetet szenved, aminek következtében Ryder papa elhalálozik, így megörököljük a kitüntető pathfinder címet. Innentől a célunk a többi ark túlélőinek és a helyi jóarcoknak az összetoborzása lesz, hogy együttes erővel aztán legyőzzük a nagyon rosszban mesterkedő glóriás genyót... Mintha kicsit ismerős lenne, nem? De ne legyen igazam.
Ja! Mindeközben természetesen mindenkit meg lehet húzni nemtől és fajtól függetlenül.
Steam: vitaro, Battle.net: vitaro#21950, Origin/Uplay/Epic: BehindTheRabbit
-
Ryder62
őstag
Tetszik. Várom.
-
[Prolixus]
addikt
Akkor összegezzük, amit tudunk:
- 2185-ben indulnak el a hajók. Mivel minden arra utal, hogy érkezéskor valóban le fognak zuhanni, vagy lesz valami balhé, így kb pont 600 évvel később fog játszódni a játék, vagyis 2785 körül.
- Az Androméda I. egy Alliance-től független, magántőkéből finanszírozott program. 3 Ark indul útnak, mindegyik egy-egy külön fajnak ad otthont. Hogy melyik a másik 2 faj, még nem tudjuk, az emberek Ark-ja a Hyperion. Minden Ark-nak van egy Pathfinder karaktere, aki egy katona/tudós/vezető szupermix (éppen csak nem egy Dr Manhattan...), az egész Ark vezetője lényegében. Az embereké valószínűleg Papa Ryder.
- Van még egy negyedik hajó, a Nexus. Amin nem tudjuk kik vannak, vagy mire is jó. A trailer-ben van egy képkocka, ahol asari és ember együtt látható, ha az Ark-okon tökéletesen homogén a populáció a "lakók" faját tekintve, akkor ez éppen lehet a Nexus-on van.
-A Pathfinder karaktereknek lesz egy elit kis csapata, spéci kiképzéssel és felszereléssel.
-A játékba visszatérnek a turianok, ezt Mike Gamble írta twitteren. Illetve a trailerben salarian-ok is láthatók, tehát ők is visszatérnek.
- A földi járművünk neve Nomad. A légi a Tempest, utóbbit persze már eddig is tudtuk.
-a Férfi Ryder egy totál ismeretlen szinkronos, Tom Taylorson kelti életre, a Női Ryder hangja Fryda Wolff lesz.
- A loyality mission-ök visszatérnek, a játék vége után is teljesíthetőek lesznek. A befejezés nem fog függni tőlük egyáltalán, mint a 2. részben.
És a puszta spekuláció:
A vorcha/kollektor szerű lények lesznek az ellenfelek (legalábbis ők biztosan), meg vannka ezek a polipszerű robot akármik, velük is össze fog akadni a bajszunk. A játék elején biztos lesz valami balhé az Ark-ok kapcsán, hogy milyen szintű lesz a szerencsétlenség, azt nem tudni.
Papa Ryder valszeg a játék elején el fog patkolni sajnos, mert a trailer-arról szól, hogy a fiatal Ryder gyerek lesz az új pathfinder. Hogy mondjuk ez miért örökléses alapon megy, nem teljesen értem. Az N7-es páncélt tippre azért látjuk ilyen sokat, mert azt is örökli a fiatal Ryder gyerek, szóval nem Papa Ryder fog szerepelni benne.
Azt a sötét bolygót is több snittbe bevágták, lehet valami fontos szerepe lesz.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
J.Hetfield
aktív tag
válasz [Prolixus] #1710 üzenetére
Papa hangját Clancy Brown vagyis Kurgan kölcsönzi
-
Ryder62
őstag
válasz [Prolixus] #1710 üzenetére
Jó kis összefoglaló.
-
[Prolixus]
addikt
Hát, összességében én sem estem hanyatt. A trailer elég átlagos, kicsit kevésbé "divatosra" vágva szerintem is jobb lett volna.
Szvsz mivel már a játék elején meg lesz a bonyodalom, sokat nem fognak törődni az otthagyott galaxis dolgaival. Pedig igazán érdekelne, hogy kik és miből finanszírozták ezt a gigaprojektet... Ez a zöldfülűre pottyant vezető szerep amúgy persze nem eredeti, de vérfrissítésnek szerintem sem rossz (Shep-hez képest, aki már "érett" katona volt a játékok elején úgymond). Ugyanakkor én nagyon bírtam volna, ha Papa Ryder komolyabb szerepet kap a játékban, lett volna valami érdemleges apa-fiú(lány) kapcsolat. Persze ezt csak a spekulációkra építve írom, lehet nem hal meg a játék legelején Papa Ryder. Plusz remélem azt is sikerül értelmesen kimagyarázni, hogy miért egy zöldfülű kap ilyen fontos és elvileg csak kiváltságosnak járó szerepet, mint a Pathfinder.
Fegyverek kapcsán eddig szinte koppra ugyanazokat a fegyvereket láttuk, amiket eddig. Lehet nem a legjobb ötlet, főleg, hogy mivel privát projekt, éppen fegyvereket is tervezhettek volna a programhoz. Nyilván nem baj egy két visszatérő stukker, ahogy e fenti dolog még nem jelenti azt, hogy nem lesznek új fegyverek. Mindenesetre fura, hogy szinte csak ismerős fegyvereket láttunk eddig (Carnifex, Avenger, M3 Predator etc).
Ez a vorcha/collector ellenfél egyáltalán nem tetszik egyelőre. Tökre olyanok, mint amilyen lényeket eddig láttunk (legalábbis így hátukról, szemből nem láttuk még őket ugyebár).
Annak mondjuk örülök, hogy a Collectors Editionbe ilyen baromságot raktak, így nincs meg a kísértés. PC kiadás borítója meg atomkirály. Viszont azt figyeltétek, hogy nem listáztak az eddigi szivárgásoknál PC-s Delux-ot? Előrendelni én biztos nem fogom, soha semmit, ami EA fennhatóság alatt van. Majd ha jók a kritikák, inkább veszek egy Deluxe-ot.
Nekem sem tetszik a férfi Ryder, semmi olyan karaktere nincs, mint a standard Shepardnak. Ugyanakkor nézhetjük ezt úgyis, hogy semmi motiváció nincs így változatlanul hagyni a főhőst. Én a férfi Shep-et sosem alakítottam a saját képemre, annyira karakteres volt Mark Vanderloo. Itt ez biztos nem így lesz.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
Apollyon
Korrektor
válasz [Prolixus] #1713 üzenetére
Igen azért jobb lett volna egy mezomorf testalkatú karaktert a játékba tenni, mint amilyen Shepard is volt. Így viszont jelenlegi állapotban nagyon nyikhaj, és nincs meg benne az ember bizalma hogy egy ilyen kis virslibelű kölök majd jól megmenti a fajunkat (és másokét).
Amúgy érdekes ez a 600 év dolog, mert lehet hogy ami egy űrhajón 600 év, az nem biztos hogy nálunk is annyi (aki szereti egy kicsit a fizikát az érti). El lehetne ezzel is játszadozni de nem hinném hogy ennyire belebonyolódnának
Ezekszerint akkor Reaper fenyegetés miatt lépnek le a Tejútból, legalábbis nekem még ez tűnik logikusnak.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
[Prolixus]
addikt
válasz Apollyon #1714 üzenetére
Gondolom a játék részben arról is fog szólni, hogy nyikhajként, és részben kényszerűségből bizonyítanod kell majd a saját rátermettségedet másoknak. A kényszer kapcsán amúgy behozhatnak pár ügyes dolgot a játékba, gondolok itt némi önmarcangolásra, "külsőleg keménynek látszom, de belül rettenetesen félek én is" ellentétre, vagy éppen arra, hogy ez a gyerek még sosem volt komoly helyzetekben, úgyhogy tényleg őszintén fog tudni majd azon moralizálni, hogy vajon ebben a helyzetben mi a helyes és mi nem az, illetve, hogy van-e olyan egyáltalán, hogy helyes stb. Szóval ilyen téren tetszik, több potenciál van benne, mint Shepard-ban, aki sosem kérdőjelezte meg önmaga képességeit, meg a legmagasabb szinteket leszámítva (lehet-e Spectre) más sem kérdőjelezte meg az ő képességeit soha. Én mindig is bírtam az olyan karaktereket, akik folxamatosan felülvizsgálják magukat a tetteiket, megkérdőjelezik azt, hogy amit tettek jó volt-e vagy sem, képesek-e még megtenni azt ami rájuk vár stb. Remélem itt is kapunk valamit ebből azért, nem az lesz, hogy két fegyveres csetepaté megnyerése után az ifjú Ryder hirtelen egyből azt fogja majd hinni magáról, hogy ő az új Master Chief.
Amúgy a hivatalos honlapon említik a tömegreléket, a prothean-okat is, de a Kaszásokról egy szó sincs. Ha azért mennének, lenne...szerintem nem lesz róluk szó, és ezek alapján nem ezért mennke, csak felfedezni. Az erre vonatkozó rajongói kérdéseket (sajnos) elháríthatják a készítők azzal, hogy hát miért is lene szó a Kaszásokról, a galxsi és az emberiség nagy résznek totál ismeretlenek voltak 2185-ben a Kaszások, a Citadel Council és az Alliance pedig nem ismerte el a létezésüket. Tehát hivatalosan nem is léteztek úgymond Kaszások 2185-ben.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
GypsFulvus2
őstag
Remek összefoglalás! És most nézzük a dolgot a glóriás genyó szempontjából:
A galaxisunkban évszázadok óta béke honol, az utolsó polgárháborúk lezárta után nyugalomban sokasodunk, szapordunk, épíłtgetjük kaptárainkat az új nemzedékekkel. Erre a semmiből hirtelen megjelennek mindenféle puhatestű, kétlábon járó szörnyetegek, marha nagy hajókkal, és kijelentik, hogy ez a galaxis immár az ő "otthonuk", és ne rontsák itt a levegőt mindenféle glóriás genyók... Békeharcuk kiteljesítéseként elkezdenek bolygókat felderíteni, lerabolni, a békés őslakosokat kiirtani, majd mindenféle zászlókat tűzögetve kijelenteni, hogy az illető bolygó már az ő tulajdonuk. Hát, ...'nyátokat, azt...[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
[Prolixus]
addikt
A MEA honlapon ti amúgy be tudtok jelentkezni? Nekem még most is error-t dobál...
"Vicces" amúgy, még a toborzós trailer-en feliratkoztam email címmel, erre egy betűt nem küldtek ma semmiről.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
Apollyon
Korrektor
válasz [Prolixus] #1715 üzenetére
Jó meglátásaid vannak.
A Reaperekkel kapcsolatban azért te is óvatos voltál és odatetted hogy "hivatalosan". Ugye Reapert mindenki láthatott aki járt Eden Prime-on vagy a Citadelen (és túlélte) szóval ilyen kósza feljegyzések, utalások, üzenetek stb. még lehetnek. Illetve ugye ők sem korlátozódnak egy galaxisra. Igen, szeretnék találkozni velük, vagy legalább valami hasonlóan nagy, monumentális gigászi ellennel – legalábbis egy ME trilógiával a hátunk mögött szerintem kéreti magát az ilyesmi
A collectorra hasoníltó Andromédás ellen feje engem kicsit egy sörnyitóra emlékeztet.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
oriic
HÁZIGAZDA
Gameinformerből tonna új infó. Nem vagyok gépnél, szóval ha valaki lefordítja és leírja, megköszönöm.
"Many familiar weapons return, as well as new melee options like swords and hammers"
[ Szerkesztve ]
Live-Die-Respawn
-
maajsz
senior tag
válasz Apollyon #1714 üzenetére
A triológiában sem esett szó ilyen FTL idő eltérésről, pedig gyakran használták, bár lehet nem annyira huzamos ideig. Szerintem ilyenbe nem mennek bele, az a 600 év is majdnem hogy hasra ütés szerű szám lehet. Ami megfogott a trailerbe az a "gravity well" vagy hogy nevezi, abból remélem kisül valami érdekes történet.
-
[Prolixus]
addikt
válasz Apollyon #1719 üzenetére
Persze, hivatalosan, én is úgy gondolnám, hogy nem totál ismeretlenek a galaxis lakóinak, eleve ezért tartottam elképzelhetőnek én is azt eddig, hogy a Reaper fenyegetés miatt mennek.
Viszont biztos lehetsz benne, hogy ne a Reaperek miatt mennek. És nem azért, mert a készítők kerülni akarják a témát, mint a pestist, meg a honlapon feltüntett idővonalon nem tesznek róluk említést. Prózaibb oka van: A ha a honlapon nézed az eligazító videót, van egy infódoboz ahol extra infókat lehet olvasni. Na ott írják, hogy az Andromeda Initiative 2176-ban lett elindítva. Mármint akkor kezdődtek a műveletei. Akkor meg még a lecsóba sem voltak a Kaszások vagy Shepard. Időközben persze lehet a program vezetői tudomást szereztek a Kaszásokról pletyka szinten, szóval úgy gondolták, hogy a program kap egy "extra" színezetet, de a kezdeményezés biztosan nem a Kaszások miatt indult.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
parkr
őstag
válasz [Prolixus] #1710 üzenetére
"3 Ark indul útnak, mindegyik egy-egy külön fajnak ad otthont"
4 lesz az
(...) in addition to hyperion three other arks(...)[ Szerkesztve ]
-
[Prolixus]
addikt
Igazad van, én írtam el, bocsánat. Szóval 4 Ark meg a Nexus. Így szerintem ki lehet találni melyik 4 faj: asari, ember, turian, salarian.
Ami még érdekes lehet, az a találkozás a többi hajó Pathfinder-ével. Nagyon remélem, hogy azok nem haraptak fűbe, aztán komoly interakcióink lesznek velük.
SZERK: Topicgazda nincs amúgy? Valaki? Egy csini összefoglalót lassan már össze lehetne dobni.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
leviske
veterán
válasz [Prolixus] #1710 üzenetére
Mondjuk, ha mindenki más meghal a lehetséges jelöltek közül, nem nehéz örökletesen megkapni egy pozíciót.
Amúgy nem értem miért veszitek ennyire biztosra, hogy a papa Ryder az elején meghal. A trailerben van egy olyan jelenet, ami sanszos, hogy nem a Hyperionon, hanem a 4K-s bemutatóban látott helyen játszódik és ott a papa Ryder van az armorban a fia meg ott áll mögötte.
Azt nem mondom, hogy az egész játékot túléli, de az apukát akár el is rabolhatják, vagy szimplán más okokból is átadhatja a fiának/lányának a pathfinder szerepkört a játék indulása után.
Szvsz logikus lenne egy Anderson szerű figurát felépíteni vele.
-
#85552128
törölt tag
válasz [Prolixus] #1724 üzenetére
Fenti linkből: -The Hyperion (humanity's ark) arrives at an incorrect location that's volatile and loses contact with the other arks and Nexus
-
-KP-
addikt
Mass Effect Andromeda Multiplayer Tech Test csak xbox one és ps4-re elérhető. nyaljanak sót.
-
[Prolixus]
addikt
válasz leviske #1725 üzenetére
Kiváló meglátás lenne, ha biztosan tudnánk, hogy ki van abban a jelentben a kék-fehér páncélban. De nem tudjuk. Igaz, hogy eddig ilyen péncélban csak őt láttuk, de ugyanebben a páncélban feszít (csak a női változatban) az AI program alapító nő az eligazítós videóban. Szóval ezek alapján nem biztos, hogy egyénre szabott páncélok vannak, és nincs másik olyan páncél, mint ami a férfi Ryder-nek van. De amúgy én is hajlok arra, hogy az ő, jó lenne, ha Papa Ryder-nek lenne némi jelenléte a játékban. Csak mivel "you are the new pathfinder" duma van, plusz rengeteget szerepek az N7 páncél, aki meg eredetileg Papa Ryder, könnyű azt feltételezni, hogy az elején meghal, így zuhan rá a fiatal Ryder-re minden, a páncél is meg a szerep is.
(#1726) Szaby59
Mindjárt nekiugrok a posztnak, de ez érdekes infó köszi. Tetszik az ötlet amúgy, egyszerűbb így megcsinálni a játékot "jóra" szerintem.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
Chabe89
addikt
válasz [Prolixus] #1724 üzenetére
Akár jelentkezhetsz is. Úgy is nagyon vágod a témát.
-
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #1728 üzenetére
Vannak benne érdekes dolgok: (a teljesség igénye nélkül egy pár)
-Powers are instead hotkeyed for quick use, no longer pausing to bring up a wheel and aim
Nem lesz pause (megszokott harci értelmeben), így realtime harcrendszer hotkeyekkel-Class system is gone:
nincsenek kasztok te válogatod össze a skilljeidet, de ha elég pontot szánsz egyfajta skill kategóriába arra kapsz új bónusz skilleket
Újra configolhatod a skilleket-The 'Kett' are the main enemy: szóval a Kett az ellen neve
-Your land vehicle is designated the "Nomad"
Mako helyett Nomaddal landolsz, sokkal jobban kezelhető gyorsabb de nincs fegyverzete-A bolygók nem épülnek egy kaptafára, mindegyiken lesz vmi ellenséges fő bázis, környezeti veszélyek (hazard, savas pocsolya stb..). Lesznek rajtuk superbossok amiket valszeg első nem tudsz kinyírni.
-Scanning and discovering these things also allows you to obtain blueprints to craft weapons and armor for yourself:
Saját fegyver/armor készítéseThe Tempest (Your Ship)
Normandy feeling, nincsen loading a hajón barangolás közben. Nincsen a mapon hajókázás, azonnal bolygóhoz ugrik. Landing scene van, de loading screen nincs.-There are more relationships in the game than any other Bioware game
Sokkal több románc lehetőség, illetve még a legkevesebb dialógussal rendelkező társnak is több szövege van mint az ME3 a legtöbb dialógussal rendelkezőnek-A loyality küldetések nem fontosak akár a fő sztori után is teljesíthetőek
-A kapcsolatok szerteágazóbbak, valaki csak szexelni akar, van aki csak mélyebb kapcsolatot
-No more Paragon/Renegade system
Egyetérthetsz vagy nem anélkül hogy jó/rossz pontokkal jutalmaznak
Az opció félék: érzelmi döntés, logikus döntés, professzionális vagy általános döntés
A döntések soha nem egyértelműen jók vagy rosszak, mind2höz vannak előnyök, hátrányokJövőre nézve a sztori nyitott marad természetesen.
A Bioware már fél a multi endingtől szóval ez meglepetés marad, de más lesz mint a trilógiában megszokott. -
[Prolixus]
addikt
Ja. Plusz:
You play as either Scott or Sara Ryder, the children of Alec Ryder (pathfinder of the human ark)
-Alec Ryder is voiced by Clancy Brown
-Events at the start of the game occur that pass this role down to you, you are untested and unproven, unlike Commander Shepard of the previous trilogy
-This doesn't mean Mass Effect is Ryder's story from now on, they want the game to feel like a complete story (while teasing other stories that could happen)Illetve:
-You can customize your father and your sibling, though not as extensively
-The "Nexus" is basically a forward command center staffed by multiple species that arrives in Andromeda early to pave the way for the Arks-There is a narrative reason that allows you to reconfigure your points throughout the game so that you can try out multiple gameplay approaches without making multiple characters
-You can customize your helmet, chest, shoulders, arms and legs, more extensive than previous trilogy-Due to complications in the awakening process, your sibling won't join you in combat but you can interact with them and build a relationship
-Many of these dealings are optional, and discovering more about the Ryder family is a plot thread
-BioWare is confident the details of this story are what differentiates it from a traditional "hero's journey"Tényleg tonnányi infó van ebben a posztban, kb kötelező olvasmány annka, akit érdekel a játék. Mindenesetre így kiderült pár dolog, Papa Ryder valóban már az elején átadja a stafétabotot. Ja és az Asari csapattárs Peebee (nickname) és a Nexusról szökött el, ami amúgy ilyen előretolt command center, különféle fajjal a fedélzetén. Meg az egyik emberi csapattárs egy volt rendőr, és elég laza személyisége lesz elvileg. És lesz craftolás is a játékban.
***
Hát, ha engem kérdeztek, ez túl szép és túl sok hogy igaz legyen. Olyan, mintha a Witcher 3-mat bedobták volna az űrbe, és még megszorozták volna vagy hárommal azok alapján, ami mindent ígér az egész játék. Nehezemre esik elhinni, hogy egy EA égisze alatt működő stúdió bele tudni ennyi minden tolni a játékba. Ha mindent elhinnék, amit olvastam, akkor már most kettőt rendelnék elő belőle, az egyiket játszani, a másikat meg csak szimplán hálából...
(#1731) Ryder62
EL is olvastad amit írta abban a posztban? Pont hogy nem. Durván előrelépés a sorozat az ígéretek alapján, pont hogy nem egyet lépnek, hanem fél tucatot előre, ami már gyanús. Nincsenek kasztok, teljesen réd van bízva merre akarsz fejlődni. Nincsenek paragon/renegát döntések, meg paragon/renegát qte-k, nincsenek jó vagy rossz döntések, a játék több opciót akar kínálni mint eddig bármikor, sokkal több interakciót, sokkal nagyobb szabadságot a párbeszédekben, a személyre szabhatóságban, és nem akar úgy terelgetni meg a kezedet fogni mint a korábbi részek. Legalábbis ez az ígéret...meg a reklám.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
J.Hetfield
aktív tag
válasz [Prolixus] #1732 üzenetére
A paragon/renegade hiánya szerintem is jó lépés, túl egyszerű volt és szélsőséges, vagy jófiú voltál vagy s*ggfej. Olyasmi lehet ez az új rendszer mint az Inquisition dialogue wheele lehet érzelmeket kifejezni: dühös, szomorú, meglepett stb.
[link][ Szerkesztve ]
-
[Prolixus]
addikt
válasz J.Hetfield #1733 üzenetére
Ilyeneket említ a poszt, hogy:
-Dialogue option tones: heart, head, professional and casual.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
J.Hetfield
aktív tag
válasz [Prolixus] #1734 üzenetére
Jaja olvastam, szerintem ez jó változtatás.
-
[Prolixus]
addikt
Érdekes amúgy, hogy a gameinformer-es írásra hivatkozva a posztban azt írják, hogy Alec Ryder is személyre szabható lesz valamilyen szinten. Viszont a MEA (geeeeeeez...EA ) honlapon van felpattintva egy kép róla:
Amúgy tagja volt a Jon Grissom féle csapatnak, amelyik az első utazást hajtotta végre a Charon relén keresztül.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
#58450688
törölt tag
válasz [Prolixus] #1736 üzenetére
Ez egy sittes csávó!!
-
Vistaboy
veterán
válasz [Prolixus] #1732 üzenetére
"Nincsenek kasztok, teljesen rád van bízva merre akarsz fejlődni. Nincsenek paragon/renegát döntések, meg paragon/renegát qte-k, nincsenek jó vagy rossz döntések, a játék több opciót akar kínálni mint eddig bármikor, sokkal több interakciót, sokkal nagyobb szabadságot a párbeszédekben, a személyre szabhatóságban, és nem akar úgy terelgetni meg a kezedet fogni mint a korábbi részek. Legalábbis ez az ígéret...meg a reklám."
Igen, ez mind túl szépnek és jónak hangzik. De akkor vajon a csapattársak küldetéseinek miért nem lesz semmire kihatása? Ne legyen igazam, de a BioWare - okulva a ME3 végének fiaskójából - már előre úgy építhette fel az Andromeda sztoriját, hogy gyakorlatilag teljesen mindegy, mit, hogyan, mikor, kivel és miképp teljesítünk, a vége mindig ugyanaz lesz majd. Márpedig ez az újrajátszhatósági értéket nem kicsit fogja csökkenteni. Ha semminek nem lesz semmire kihatása, úgy semmi értelme másik hőssel, esetleg ellenkező nemű karakterrel újra végigvinni. A Mass Effect 2 pont emiatt tetszett anno. nagyon, hogy egyáltalán nem volt mindegy a végén, hogy melyik csapattársaddal milyen viszonyt ápoltál, vagy kit vittél magaddal bizonyos helyekre. Ha nem foglalkoztál a személyes küldetésükkel, nem élték túl a játékot.
[ Szerkesztve ]
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
maajsz
senior tag
válasz Vistaboy #1739 üzenetére
Engem főleg másik kaszt kipróbálása késztetett újra játszásra, itt viszont fent áll a veszélye, hogy meglesznek a leghasználhatóbb skillek és úgyis mindig azokat válogatod össze. Az hogy nem lesz renegade/paragon annyira nem baj, itt is követhetsz egy vonalat majd egy másikat, de amiatt én is aggódom hogy ezeknek nem lesz akkora súlya és túl hasonló lesz a kimenetel minden esetben. Bár lássuk be a renegade stílus okozott néhány vicces pillanatot a játék során, remélem ebbe is csempésznek egy kicsit.
-
#85552128
törölt tag
Amúgy az a "furán" beszélő tag (aki mondja, hogy "This is incredible" "I have a bad feeling" vajon AI lehet vagy a Krogan csapattag ? Az effekt jobban hasonlít a Kroganekéhez, de ahogy mondja olyan mintha egy gép lenne.
A végén az a "Now I know you what makes you special" is érdekes, valószínű lesz valamink vagy legalábbis hősünknek ami miatt a főgonoszt (Kett) érdekelheti az emberi faj.
(Nagyon remélem, hogy nem az lesz, hogy elakar indulni a Tejútba...)
Uhh most olvasom: "Due to complications in the awakening process, your sibling won't join you in combat but you can interact with them and build a relationship"
Szóval vagy lesérül vagy lehet ő lesz az a hang gépen keresztül
[ Szerkesztve ]
-
-KP-
addikt
Az hogy nincsenek osztályok szerintem jó. Idegesített hogy van 80 me3 multi képesség, aminek jó ha a negyede bent van a single playerben. Személy szerint örülök a szabadságnak, hogy én választhatom meg saját magam a képességeim.
csináltam egy ilyen végigjátszást, de coalesced editorral kellett mókolnom. csomó idő volt. Frostbite enginen meg lehet nem is lehet majd ilyen szinten mókolni.
paragon renegade is totál fos volt. kénytelen voltál vagy full jófiú lenni, vagy full köcsög. ha csak egy két helyen nem ugyanazt választottam, már esélyes volt, hogy különböző konfliktusokra se a paragon se a renegade pont nem volt elég.
Ezek a módosítások egyelőre tetszenek.
[ Szerkesztve ]
-
maajsz
senior tag
Igen sajnos a paragon/renegade pontok főleg első végigjátszásra igen húzósak voltak. Későbbiekben az első részt már "csítelve" toltam, felmaxoltam/kinulláztam a pontokat többször az elején, így max intimate/charm-al indultam és végig tudtam játszani úgy ahogy nekem éppen jól esett.
Ha itt nem lehet olyan szinten mókolni, jobb is hogy sokkal nagyobb szabadságot adnak, meg amúgy ehhez a felfedezős élményhez nem is illik annyira a seggfej/jófiú stílus, teljesen ismeretlen helyek, szituációk ilyenkor az ilyen döntések között a határ igen csak el szokott mosódni. -
[Prolixus]
addikt
válasz #85552128 #1742 üzenetére
Szerintem nem krogan és biztosan nem a lesérült (?) tesó. Az egy dolog, hogy a hangja fura (amúgy nekem Javik jutott róla eszembe, szerintem nagyon hasonló hozzá a hangja), de olyan lassan, kimérten beszél, meg mindent kihangsúlyoz, mint aki nem az anyanyelvén beszél, hanem számára egy idegen nyelvet. Ez nem volt jellemző a kroganokra eddig, a tesónál meg max egy gépi hang lenne vagy ilyesmi, de nem hiszem hogy a beszéd tempóját akár érintené ez az egész. Lehet egy tök új csapattárs, twitteren írták, hogy lesz olyan csapattársunk, aki egy új faj képviselője.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
[Prolixus]
addikt
Néhány új kép:
Plusz háttérképnek való, végre Full HD felbontásban:
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
Blyan
félisten
válasz [Prolixus] #1732 üzenetére
Nekem ezek a jellemszerű QTE dolgok bejöttek. Most se lenne ellenemre, függetlenül attól hogy nem kell kihasson a jellemformálásra, viszon a szituációkat érdekesebbé tette.
[ Szerkesztve ]
The ability to destroy a planet is insignificant next to the power of the Force.
-
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #1746 üzenetére
A femRyder nagyon jól mutat, tuti ezzel kezdeném
Amúgy a képen is balos, meg valamelyik videóban is láttam, hogy balos volt a hero, nagyon remélem ezen lehet variálni mert már CS-ben guta ütött meg tőle. -
olymind1
senior tag
válasz [Prolixus] #1732 üzenetére
Mass Effect 3-ban nincs olyan sok párbeszéd a társakkal, mint az ember gondolná. Ha DAI-t vesszük alapul, abban elég sok duma volt szerintem, ha arra a szintre felhozzák a párbeszédeket (vagy azok mennyiségét), már jól járunk
Talán a párbeszéd rendszer is arra fog hajazni. Viszont ezt a nincsenek jó/rossz döntések maszlagot már DAI-ben is erőltették, és néhol érződött rendesen hogy elég általános/lapos lett az Inquisitor és nem igazán lehettünk Evil Overlord-ok, hiába voltunk mi a döntés hierarchia csúcsán. Remélem ezt a cső karakterséget itt jó messzire elkerülik.
(#1733) J.Hetfield
Jaja, az érzelmek kifejezése jó dolog volt és nem volt köze a döntésekhez, remélem azt áthozzák ide is, hogy mi hozhatjuk létre a karakterünk modorát, ami nem határozza meg a cselekedeteit, pl lehetünk professzionális/érzelemmentes gyilkosok, dühöngő/érzelmes jótevők, vagy fordítva. -
leviske
veterán
Szerintem a pause kivétele nagyon jó ötlet. Egy újonc nem látja át annyira a harcot, mint egy parancsnok (Shepard), ráadásul a feszültséget is lehet vele növelni. Emellett a korábbi részek tanulsága is az, hogy tök mind1 mit kérünk a csapattársainktól, úgy is pillanatok alatt kinyuvadnak. Jobb, ha ezt másképp oldják meg, mint eddig.
A class system megszűnése meg igazából megintcsak érthető. Már a korábbi részekben is eléggé beleerőltetett volt a dolog. Pláne a ME3-ban, ahol a fegyverek súlya és a képesség betöltési idő közt kellett balanszírozni.
(#1732) [Prolixus]: Azért a Witcher 3 szintet, meg annak a többszörösét egyelőre nem igérték be. Magára a tartalomra viszont elvileg volt idejük, elvégre ugyanaz a motor mint a DAI esetében és az eddig látottak alapján nem is változtattak rajta annyira extrém mértékben. Így azért elég sok content fejlesztésére elég tud lenni 5 év. Ráadásul 2 éve már kaptak visszajelzést a DAI-ből, hogy mire nincs igénye a játékosközönségnek és mire van.
A legtöbb újítás már a DAI-nek is a része volt.
(#1736): A két gyerekről is vannak hivatalos fotók, ahogy a Fallout 4-re rákeresve is láthatod a két ikonikus alap karaktert. Szóval ez nem jelent semmit. Anno a DA2-ben random alakította a custom karakterünkhöz a családot, ez a megoldás szerintem jelentősen barátibb.
(#1739) Vistaboy: Ez egy második trilógiának a kezdete. Szerintem a ME1-hez és a DAI-höz hasonlóan nem fog extrém hangsúlyos endinget kapni. A DLC-k eladásai is jobban tudnak alakulni, ha a játék játszható marad a main story zárását követően is. Ilyen formában nem lehet egy ME3 szintű következményeket jelentő zárást berakni. A ME2 vége meg hiába volt nagyszerű, a folytatásban képtelenek voltak lecsapni.
(#1749) olymind1: A paragon/renegade rendszer elvetése már anno a DA2-ben kezdődött meg, ahol inkább a diplomatikus/viccelődős/aggresszív választási lehetőségek voltak előtérben. Ez a rendszer azért nem rossz szerintem, mert sok tőlünk független reakcióját is megszabja a karakternek. Ráadásul a reakciótípusok számát is növelték a DAI-ben. Szvsz ettől nem laposodott el, én sok Inquisitor-os beszóláson felröhögtem. R
Ez a "heart, head, professional and casual" pedig kifejezetten jól hangzik és több rétű viszontreakciókat is tudnak rá építeni.
-
olymind1
senior tag
válasz leviske #1750 üzenetére
Hawk szarkasztikus beszólásai nekem is tetszettek, jól eltalálták azt a karakter, itt is szívesen látám hogy az idegen galaxisban jönne belőle a hülyeség, akár kínjában akár nem
A karakter diplomatikussá/poénossá/agresszívvé válását a DA2-ből is továbbvitték a DAI-be, annak azért örültem, bár valahogy a DA2-nek jobban tetszett párbeszéd rendszere, vagyis inkább a dialógusok, Hawk-ot valahogy sokkal szabadabbnak éreztem mint az Inkvizitort vagy nem tudom, olyan erősen behatároltnak tűnt, hiába volt néha jópár választási lehetőség mintha valami elveszett volna a DA2-ből. MEA inkább hajazzon a DA2-re mint DAI-re ebből a szempontból.
Remélem a Pathfinder nem lesz annyira behatárolva, mégha ki is vették a paragon/renegát pontokat/rendszert, azért csak lehet majd jószándékú vagy gonosz döntéseket hozni.
-
oriic
HÁZIGAZDA
Másik fórumon felmerült egy érdekes kérdéssor:
"1., a Shadow Broker ( a Yagh és nem Dr. T'Soni ) MINDENRŐL tudott a ME1-ben és ME2 első hányadában ami nagy jelentőséggel bírt az egész Galaxisban.
Felmerül a kérdés :
hogyan lehetséges, hogy nem tudott az Andromeda Initiative programról ?2., A The Illusive Man volt a leggazdagabb és legbefolyásosabb ember a Galaxisban, a Cerberus mozgalom kezdeményezője és gyakorlatilag az egész Cerberus-t ő finanszírozta többeközött a Lazarus Project-et is.
Felmerül a kérdés :
Az átlagpolgároknak miből volt annyi anyagi hátterük, hogy finanszírozzák a Tejút Rendszer legnagyobb Projectjét, az Andromeda Initiative-t ?
Ennyire sok Donovan Hock nem lehetett a Galaxisban."Bár simán az a tippem, hogy erre egész egyszerűen nem gondoltak majd a készítők.
[ Szerkesztve ]
Live-Die-Respawn
-
Tibicsucsu
aktív tag
A kasztokat sajnálom. Nekem valahogy emberibb, hogy rendelkezel némi alapképességgel, tehetséggel, genetikával, ami meghatározza egy kicsit, hogy milyen irányban tudsz fejlődni.
A paragon/renegade rendszer jó, hogy kukázva lett. Nekem ilyen szempontból a DA tetszett a legjobban. Nem volt jó vagy rossz döntés, pozitív vagy negatív. A csapattagok egyéni preferenciák alapján döntötték el, hogy mennyire kedvelnek a döntéseim alapján. ME2-ben is sokszor össze-vissza választottam az adott szitutól függően, aminek csak az lett az eredménye, hogy később kevésbé volt a karim meggyőző és nem tudtam elrendezni vitákat.
-
[Prolixus]
addikt
(#1750) leviske
Explicite valóban nem mondták, de... Azzal nem sokra mész. hogy kiszámolód mióta nem volt ME játék. Eleve pontosan nem tudjuk, érdemben mikor kezdődött el a fejlesztés, és hogyan haladtak, hány ember dolgozott rajta a kezdetektől stb. Ha útközben vagy 2-szer újra kellett gondolniuk a dolgaikat, akkor X hónap (év?) munkájának jelentős része a kukában végezte. A Cyberpunk 2077 is mióta készülget már, de érdemben csak nemrég kezdődött el a fejlesztése. Szóval ez a fejlesztési idő dolog önmagában a háttér ismerete nélkül nem sok mindent jelent.Ha minden optimálisan ment (ennek mondjuk ellentmond, hogy több kulcsember is lelépett időközben...), akkor persze, lehet benne bőven tartalom. Na mindegy, majd meglátjuk. Az igaz, hogy DA:I kapcsán sok mindent átemelhetnek, nem nulláról kell megcsinálniuk stb.
(#1752) oriic
Lehet hogy tudott róla a Shadow Broker. És akkor mivan? Itt inkább az a kérdés, hogy amikor Liara átvette a helyét, ezek az infók is átkerültek-e hozzá (feltéve, ha tudott róla a Shadow Broker). És ha igen, miért nem hallottunk erről semmit (narratív kérdés persze, a valóságban tudjuk, hogy miért nem hallottunk erről semmit...)
TIM kapcsán ez szerintem így sosem volt kimondva. Hogy ő lenne a legpénzesebb/legbefolyásosabb ember. Biztos, hogy toplistás, de akkor is...másrészt ki tudja, hogy a különböző vállalatoknak mekkora tőkéjük van? Nem írta senki, hogy az AI-et magánemberek finanszírozták. Szerintem sokkal elképzelhetőbb, hogy nagyvállalatok fektettek bele a projektbe inkább, mintsem magánbefektetők.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
leviske
veterán
válasz olymind1 #1751 üzenetére
Mondjuk a paragon/renegade is egy idő után inkább arról szólt, hogy bunkó karaktert akar-e az ember, vagy sem. Nagyon kevés jó/rossz mozzanat volt már a ME2-ben is.
(#1752) oriic: A Cerberus egy szélsőséges csoport volt, míg az Ai mögött elvileg egy fajközi/bolygóközi együttműködés áll ebben a formában.
Az említés hiányát meg le lehet tudni talán annyival, hogy egy olyan karakter számára, aki épp a világ végét akarja megakadályozni, az ilyen alternatív megoldások nem feltétlen jelentenek értékes beszédtémát. Pláne, ha ez az alatt az idő alatt történt, míg Shepard halott volt.
(#1754) [Prolixus]: Az első teaser, amiben már voltak kész 3D-s elemek a játékból (Ryder az egyik bolygón volt egy épületben, vagy hajóban), a 2013-as N7 day alkalmával lettek fellőve az éterbe. Ebből ítélve valamikor 2012-ben kezdhették a fejlesztést és már jó ideje inkább a pályák/küldetések fejlesztésének kéne folynia.
Ha figyelembe vesszük, hogy korábban azonos motoron (UE3) kellett átlagban 2-2 év egy részhez, most meg az "azonos motor" tapasztalatokat a DAI tudta nyújtani, a remény mindenképp megvan arra, hogy volt idejük bőven.
A Cyberpunk fejlesztése annyiból nehezebb dió, hogy kisebb stúdió, nincs akkora dedikált banda a REDengine fejlesztésére, mint amekkora a Frostbite Team és maga a motor nem tart ott ahol a Frostbite. Amennyiben tartani akarják a lépést az EA-vel grafikailag, mélyen bele kell nyúlni a motorba, hogy az az aktuális konzol generáción is elfusson.
-
KubanitoS
veterán
Sziasztok!
Nem követem a topikot, nem nézek trailereket, nem szeretnék tudni semmit a játékról. Majd személyesen szeretném felfedezni az újdonságokat.
Amiért írok az a Collector's edition. Jól látom, hogy ez már úgy néz ki, hogy vehetünk egy kisautót + egy fémtokot durván 30.000 forintért (a legolcsóbb variánsban), amúgy a játék maga benne sincs a pakkban? Ez most mi a jö büdös franc?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz J.Hetfield #1758 üzenetére
Annak idején a Mass Effect 2 esetében sem néztem meg semmit. A játék első 20-25 perce olyan durvát ütött, hogy csak bámultam. Utólagos trailernézéssel aztán láttam, hogy kb azonnal ellőtték a poént, miszerint a Normandyt darabokra lőtték és Shepard megfeküdt a játék elején.
Ha valóban ennyi a CE, hogy vehetek egy idióta kisautót a játék nélkül, akkor inkább kihagyom. Azt hiszem kinőttem már az ilyesmiből.
Mondjuk a Mass Effect 3 után tutira nem lesz pre-order, csak enyhén szólva felháborított ez a CE kiadás.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
maajsz
senior tag
A SB tudhatott erről sőt az Illusive Man is, de szerintem akkor és ott nem volt egyikük érdeke sem kiteregetni ezt a dolgot. Ha még bizonyos körökben köztudott is volt, elindultak még a Arrival előtt így közvetlen nem voltak veszélyeztetve. Ha meg úgy nézzük mindenkinek érdeke a program.
A másik evidens, akkor még a készítők sem tudták pontosan hogy mi lesz, ne kelljen már megmagyarázniuk hogy az ME1 egy liftes jelenetébe mért nem vágták bele a newsba, hogy sikeresen elkészült az Andromeda Inititive, köszöntjük mindenkinek a támogatást! -
[Prolixus]
addikt
válasz KubanitoS #1759 üzenetére
Én inkább örülök neki, hogy méregdrága és amúgy egy fityinget nem ér, legalább nincs kísértés. Ha beraktak volna egy jól megmunkált Alec Ryder-es szobrot....fúú, no ott nagyon izzadt volna a tenyerem.
(#1756) leviske
Én nem akarok vitatkozni veled, bárcsak úgy lenne, hogy már ilyen régóta teljes erőbedobással készül, és minden flottul ment a fejlesztés során, és többen dolgoznak rajta mint a Cyberpunk 2077-en (ezt mondjuk nemtom honnan veszed amúgy...), és tényleg olyan sok tartalom lesz benne, mint amire a kimazsolázott Gameinformer-es írás alapján következtetni lehet.
De én inkább óvatos vagyok.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
leviske
veterán
válasz [Prolixus] #1762 üzenetére
Velem nem is érdemes.
-
keIdor
titán
[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
KubanitoS
veterán
válasz #58450688 #1764 üzenetére
Nincs nekem problémám a modellautóval, csak ne nézzék már ennyire hülyének az embert, hogy maga a játék meg nincs benne a pakkban. Ne írják oda, hogy ez a Mass Effect Andromeda gyűjtői pakkja, hanem legyen ez egy extra vásárlási lehetőség, ekkor talán már nem annyira vészes a dolog. (Kivéve az árazást persze.)
Amúgy én is reménykedem, hogy lesz valami extra pakk, csak persze ne ötvenezerért.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
[Prolixus]
addikt
válasz KubanitoS #1766 üzenetére
Nem is írják oda. Nem védeni akarom őket, mert pofátlan pénzlehúzás az egész, de itt jogtalanul reklamálsz.
Nomad Collector's Bundle a csomag neve. Nem ME:A Collector's Edition
"Celebrate the release of Mass Effect: Andromeda, the latest chapter in the critically-acclaimed Mass Effect series, with the exclusive Nomad Collector's Bundle!"
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
KubanitoS
veterán
válasz [Prolixus] #1767 üzenetére
Ohh, akkor lehet tényleg várható még egy "rendes" CE is? Mondjuk az biztos nem lesz pénzlehúzás. Biztos...
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
[Prolixus]
addikt
válasz KubanitoS #1768 üzenetére
Én nem hiszem. Amúgy az árakat leszámítva, nekem tetszik ez a moduláris felépítés (hogy külön lehet megvenni a főattrakciót). A Legtöbb CE tele van használhatatlan szeméttel, de az árát persze elkérik.
101 Questions And Answers About Mass Effect Andromeda
MAc Walters kreatív direktor válaszol. Ne nézzétek meg, rettenetesen erőltetett és bárgyúan jópofizós a kérdések negyede minimum, a kérdések másik felét (tervezett karakter DLC például...) meg nem válaszolja meg Walters.
Összesen ami érdemi infó belőle:
- Nincsenek Kaszások az Androméda galaxisban
- Egyik csapattárs sem halhat meg a játék során.
- Nem fogunk tudni egyáltalán kommunikálni a Tejúttal semmilyen formában.
- Walters nem tekinti ezt a játékot egy új trilógia kezdetének. WUT?[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
Blyan
félisten
Olvasom a Drew Karpyshyn által irt könyveket (most járok a másodiknál) és egyre inkább az az érzésem, hogy az egész Andromeda ötletet onnan vették. A könyvben a quariánok készülnek, hogy hosszú távú utakra küldjenek felderítőhajókat az űr feltérképezetlen szegleteibe, mert a vándorflotta egyre kevésbé tudja kiszolgálni az igényeiket és a Cerberus támadása miatt a könnyű sebezhetőségük is nyilvánvalóvá vált.
Persze tévedhetek is, de erős a hasonlóság, csak az alapokat kellett kiszélesíteni.
[ Szerkesztve ]
The ability to destroy a planet is insignificant next to the power of the Force.
-
[Prolixus]
addikt
És vajon abba a regénybe honnan vették az ötletet? Ez egy ősrégi sci-fi toposz: Elküldeni nagy hajókat az ismeretlenbe vállalkozó kedvű kolonistákkal, hogy szerencsét próbáljanak, hogy letelepedjenek, hogy új otthont találjanak. Legutóbbi példa amit olvastam a Leviatán ébredésében volt, ahol több ezer mormon akarta elhagyni a Nauvoo nevű gigahajón a naprendszert hogy a Tau Cetihez utazzon, a naprendszeren kívül találva új otthont valahol (ebben a világban "csak" a Naprendszert népesítették még be emberek, tovább nem mentek...legalábbis a ebben a regényben még). Persze az Eros incidens miatt dugába dőlt a terv, de az alapötlet ez volt, a hajó meg is épült nagyjából.
Ez a regény 2011-es. Úgyhogy ennyi erőval akár innen is vehették. Meg még ezer másik regényből...
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
J.Hetfield
aktív tag
válasz [Prolixus] #1773 üzenetére
Timothy Zahn-Kirajzás is ugyanez az alapötlet.
-
Blyan
félisten
válasz [Prolixus] #1773 üzenetére
Persze, ősi dolog ez, csak azért érdekes a párhuzam mert magában a Mass Effect univerzumban van ez.
De való igaz, nincs új a nap alatt.The ability to destroy a planet is insignificant next to the power of the Force.
-
AAtt1la
aktív tag
válasz [Prolixus] #1769 üzenetére
"Egyik csapattárs sem halhat meg a játék során."
Ezt azért nem kellett volna így lelőni.Meg annyira nem is örülök neki,ha elszúrok valamit akkor annak legyen következménye. -
Ryder62
őstag
válasz [Prolixus] #1746 üzenetére
Azon gondolkodok, kéne csinálni mini posztert fotó minőségben a második képről. Vagy erről.
-
Vistaboy
veterán
válasz leviske #1750 üzenetére
"Ez egy második trilógiának a kezdete. Szerintem a ME1-hez és a DAI-höz hasonlóan nem fog extrém hangsúlyos endinget kapni."
Nem is ennek a résznek a vége miatt aggódok, hanem a trilógia - mert valószínűleg ez is annak készül - lezárásától tartok egy picit. A DLC-vel kapcsolatban pedig igaz, inkább adjanak ki olyan kis melléksztorikat, amik kapcsolódnak ugyan a történetbe, de nem befolyásolják a végét. Ne legyen az, mint a Mass Effect 2 és 3 esetén, hogy aki DLC-k nélkül játssza végig, sokmindenből marad ki, rengeteg utalást nem ért meg, és a befejezés sem úgy alakul - gyakorlatilag DLC-k hiányában csak multizással lehetett összeszedni elég "War Readiness"-t, ami pedig pont a legvégén számított.
Bár, ahogy az Originen előrendelhető "Deluxe", meg "Super Deluxe" kiadásokat nézem, ezek a "Deep Space Explorer Armour", meg "Nomad skin" és a "Multiplayer Booster Pack" a legkevesebb mértékben sem fog hiányozni, ami igencsak megnyugtató, hiszen még az alapkiadásra is nehéz lesz összeszedni azt a majdnem húszezer forintot. Bár, ahogy olvasom a CD Galaxis oldalán, hozzánk nem fog eljutni még a Collectors Edition sem, úgyhogy aki izgalomba jött az eddig bemutatott képeken látható távirányítós Nomad kiskocsitól, annak máshonnan kell majd beszereznie azt.
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
Vistaboy
veterán
válasz KubanitoS #1759 üzenetére
Ennek is megvan a jó oldala is, sőt, szerintem így is a legjobb. Legalább nem drágítja feleslegesen a játék árát egy ilyen extra. Az utóbbi időben pont emiatt lettek drágák a gyűjtői kiadások, mert mindegyikhez szériafelszerelésként tartozott egy szobor, el is kértek értük alaphangon 40 ropit, ami olyan ár, amit nálunk kevesen engedhetnek meg maguknak egy játék esetében.
Nekem is bőven jó és elég lesz az alapkiadás is, azt sem bánom, ha lemez sem lesz benne, csak maga az Origin kód. Úgysem használtam eddig őket, mindent netről szedtem le. Viszont azt remélem, hogy ha megvesszük a játékot, akkor valóban teljes sztorit kapunk, mert a ME2 és ME3 DLC-k nélkül nagyon csupaszak a játékok, ha az Andromeda esetén is ez lesz, nagyon kicsesznek a jónéppel. Márpedig sanszos, hiszen az EA-ról beszélünk, ahol a pénz áll mindenek felett...
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
oriic
HÁZIGAZDA
Mass Effect: Andromeda - 101 questions and answers by Mac Walters
Csak néhány:
-Ryder twins can be different ethnicities
-Save file transfer to the game after Andromeda "to be determined"
-Mass Effect: Andromeda is not considered the start of a new trilogy
-No original ME trilogy crewmembers in the game
-Character DLC "to be determined"
-There are no Reapers in the game
-You don't have to fuel up the Tempest
-No communication with the Milky Way galaxy "in this game"
-There is no "precursor" raceBonus
-Animating them sex scenes a bit uncomfortable but yea, fun to watchLive-Die-Respawn
-
Vistaboy
veterán
-Ryder twins can be different ethnicities
Más etnikumúak is lehetnek a testvérek? Akkor két Mama Ryder van, vagy mifene? Zabigyerekek leszünk?
-Save file transfer to the game after Andromeda "to be determined"
Magyarul még nem döntötték el, hogy átvihetjük-e mentéseinket a következő epizódba. Ezek szerint az Andromeda sztorija le lesz zárva a végére? Vagy legközelebb a Pegazus galaxisba megyünk?
-Mass Effect: Andromeda is not considered the start of a new trilogy
Na, ez új. Pedig biztos voltam benne, hogy minimum három rész fog érkezni az újabb szereplőkkel és helyszínnel, de ezek szerint most egy grandiózus epizód készül. Vagy esetleg kiegészítőket terveznek, amikkel nincs annyi munka? Remélem, nem azt akarják, hogy éveken át csak a sok rohadt DLC jön majd ki, amivel szépen a végére egy trilógiányi sztorivá bővítik? Mert akkor kenjék a hajukra az egész Andromédát úgy, ahogy van.
-No original ME trilogy crewmembers in the game
Oké, ez világos, 600 év után úgysem sok maradna Shepardból a legendáján kívül. Liara viszont még élhetne, tucatnyi "little blue children" társaságában, akik szintén lőtávolba kerülhetnének... bocsi, ez picit perverz gondolat volt.
-Character DLC "to be determined"
NEM KELL! Minden legyen benne alapból, és csak olyat adjanak DLC-ként, ami engem nem érdekel. Multis skinek, multis pályák, fegyverek, páncélok, minden ilyesmi jöhet tonnaszámra, mások tutira meg fogják venni. De ha olyan szereplőt vágnak ki a játékból DLC-nek, aki fontos lesz a sztori szempontjából, akkor leshetik, hogy megvegyem. Mert én egy árva fillért sem adok ki DLC-re, csonka játék meg nem kell!
-There are no Reapers in the game
Persze, minek is? Hiszen az Androméda galaxisban sokkal feljettebb idegen fajok találhatók, de nekik fontosabb volt a Tejút jóval primitívebb civilizációinak kiirtása, minthogy ide jöjjenek. Nem mintha hiányoznának, csak érdekes.
-You don't have to fuel up the Tempest
Ok, ezzel együtt tudok élni.
-No communication with the Milky Way galaxy "in this game"
Érdekes is lenne. Kérdezünk valamit és 600 év múlva jönne meg a válasz. Addigra azt is elfelejtenék, mi volt a kérdés...
-There is no "precursor" race
Nem is baj, elég lesz a jelenlegieket megismerni.
Bonus
-Animating them sex scenes a bit uncomfortable but yea, fun to watchPersze, ez mindenképpen az egyik legfontosabb lesz a játékban, örülök, hogy beletették.
[ Szerkesztve ]
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
oriic
HÁZIGAZDA
"To be clear. Just because #Andromeda isn't start of a trilogy, doesn't mean we haven't been planning for future adventures. Just not 3 acts."
Live-Die-Respawn
-
[Prolixus]
addikt
válasz Vistaboy #1781 üzenetére
Pedzegették, hogy nem feltétlen Ryder sztori lesz innentől a ME, mint Shepard sztori volt az első trilógia. Plusz kombinálva ezzel a "nem trilógia kezdés" dologgal, én arra tippelek, hogy nagyjából kerek egészként fog lezárulni a játék, legalábbis ami a Ryder tesókat illeti, nem valami bazi nagy cliffhanger-rel és explicit folyt.köv feliratozással.
Aztán hogy ezek után kivel mennek tovább, Ryder vagy nem Ryder stb. azt még nem döntötték el. Ennélfogva a mentéstranszport dolog sem eldöntött, ki tudja, lehet az ez utáni ME meg 200 évvel később fog játszódni az Androméda galaxisban, amikor a döntéseinknek már nem lesz sok jelentősége.
Ez a "kerek egész" dolog amúgy onnan nézve jó dolog lenne, hogy így sanszosabb, hogy a sztorit továbbgördítő DLC-t nem fognak ránk sózni méregdrágán, max valami olyat tényleg csak kiegészíti a már megtörténteket. Azt meg, hogy mennyire szeretnénk közvetlen folytatást a játéknak, még nem tudjuk megmondani. Én ezt inkább pozitív dolognak veszem összességében, állítólag az új Deus Ex például csak úgy hirtelen véget ér, és ordít a játékról, hogy az eredeti sztorit kettévágták két külön játékba, mert nincs érdemi befejezése.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
Ryder62
őstag
Nekem tetszik ez az ismeretlen galaxis felfedezése sztori. Ebből sok mindent ki lehet hozni.
Galaxy Map lesz-e? Mert úgy lenne hangulatos, hogy 3d-s térben barangolhatnánk a bolygók között. -
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #1785 üzenetére
Speciel engem az első rész után a karakterek fogtak meg, az érdekelt hogy mi lesz Shep sorsa illetve a döntések milyen következményekkel járnak és a sztori hogy folytatódik. Nekem ettől volt az ME ME.
Kicsit kényelmes lerázásnak tűnik ez a dolog, persze ettől még nem lesz rossz a játék csak valamennyit veszíthet az ME feelingből. -
[Prolixus]
addikt
válasz Ryder62 #1786 üzenetére
Lesz, a Tempest hídjáról lesz elérhető. És nem ilyen "2D-s térképen kell tologatni a kisautót" jellegű lesz. Hogy pontosan milyen persze nem tudjuk, de elvileg ha rábökünk egy bolygóra, lesz odautazós animáció, nem csak egy sima loading screen. Szerintem olyasmire kell számítani, mint a Johnny Cash zenés teaser-ben, amikor Papa Ryder lapozza a bolygókat, rábök egyre, aztán a hídról látjuk, ahogy elképzelhetetlen sebességre kapcsol a hajó.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
Zoli133
őstag
Az eddigi infók után olyan érzésem lesz, hogy nagyon közel kerül a játék a Dragon Age Inquisition, az eddig felsorolt módosítások mind azt idézeik ami nem baj, szerettm azt.
Meg ha sok a közös akkor csak több idő maradt az egyebekre, én azthiszem megszavazom a bizalmat a játéknak, már csak új VGA kéne, hogy fusson is. (bár örülnék, ha a gépigény a DAI szintjén lenne, de erre nem látok reális esélyt)"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
Ryder62
őstag
válasz [Prolixus] #1788 üzenetére
Igen, az úgy elképzelhető. A bolygó leírások is megmaradhatnának, azért elég sok dolgot tartalmaztak. Persze nem a légköri meg ásványi adatok, hanem háttér információk az ott történtekről. Hub worldokra leszek kíváncsi hogy azokat hogy oldják meg.
-
vitaro
senior tag
-
[Prolixus]
addikt
The "Nexus" is basically a forward command center staffed by multiple species that arrives in Andromeda early to pave the way for the Arks - from gameinformer
Amúgy ha be tudtak azonosítani Golden World bolygókat, akkor előzetesen is rendelkezésre kell állni sok infónak a bolygókról.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
#85552128
törölt tag
válasz [Prolixus] #1793 üzenetére
Nekem ez kicsit a Stargate: Universe sztorijához hasonlít, nemcsak azért mert ott is elküldik az ismeretlenbe az embereket (még ha kényszerből is) több millió fényévre. De az ottani hajó is a többi másik "kaputelepítő" hajó útvonalát követte amelyek előre szkennelték a bolygókat és lerakták a kapukat. Így volt már előre egy csomó infó az útba eső világokról.
[ Szerkesztve ]
-
[Prolixus]
addikt
Képről is úgy tűnik, hogy a Tempest kisebb hajó lesz, mint a Normady-k...
ÉS TUDNI AKARJA VALAKI, HOGY NÉZ KI A KETT?
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
#85552128
törölt tag
válasz [Prolixus] #1795 üzenetére
Nem akarok célozgatni, de nekem ezek már fej nélkül is Prothean/Collectornak tűntek. Ezen a képen mondjuk annyira nem látni, de az alkat megvan. Simán lehet, hogy anno a Protheanok is elindultak aztán ennyi évezred alatt változhattak külsőleg is. És ismerve a "felfogásukat" az alacsonyabb rendű fajokat illetően nem lep meg, hogy ellenségek lennénk...
[ Szerkesztve ]
-
Ryder62
őstag
válasz [Prolixus] #1795 üzenetére
Ha ez így fog kinézni akkor a színekkel nem lesz baj.
-
J.Hetfield
aktív tag
válasz [Prolixus] #1795 üzenetére
Ezt a hajót amúgy honnan fogják szerezni? Azzal a benga kolónia hajóval utaznak, ezt viszik a csomagtérben, vagy találják valahol leparkolva?
Amúgy jól néz ki, csak nem hiszem, hogy így le tudna parkolni, orra bukna nem?[ Szerkesztve ]
-
myckey
veterán
válasz J.Hetfield #1798 üzenetére
Kapszulából, mind a Dragon Ball -ban.
"Biztos mint a halál! Sóhaj, Szobaasszony, Fárosz.. 2, 9, 11. " Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye "
-
[Prolixus]
addikt
válasz J.Hetfield #1798 üzenetére
Gondolom nem úgy fog majd leszállni, mint a mai utasszállító repülők. És gondolom, hogy farnehéz...Amúgy vinni fogják magukkal, nyilván. A briefing videóban is be van mutatva a Tempest, szóval már induláskor a Hyperion Ark-on van a hajó. Én azon sem lepődnék meg, ha nem csak egy darab lenne belőle.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
Új hozzászólás Aktív témák
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...