-
GAMEPOD.hu
Itt csak hivatalos forrásból származó információkat olvashatsz. Rajongói teóriák, egyebek ezen összefoglaló tárgyát nem képezik. Az összefoglalóval kapcsolatban bármilyen észrevételt, javaslatot szívesen látunk!
Új hozzászólás Aktív témák
-
leviske
veterán
Az EC óta 4 választható befejezés van. Amúgy a 3 alapnál azt kell figyelembe venni, hogy régen a zöldért meg kellett küzdeni. Az csak ráadás, hogy a zöld léte bizonyítja, hogy ennek a véghezvitelére már képesek lennének technológiailag a reaper-ök.
Azt nemigazán hiszem, hogy a szintézis egyet jelentene azzal, hogy mindenkinek világítania kell, de azt biztosra veszem, hogy az új részre az fog mindenképp nyerni, hiszen a pirosból eredő reaper tetemek és a kékből eredő szimpla reaper segítség is ezt a folyamatot indukálhatná. Túl nagy fókuszt erre tuti nem fognak helyezni, szimplán csak szóban (max 1-2x) megemlített tény lesz és erre kell majd a mentés.
Én a 3-tól nem a végek miatt félek, sokkal inkább attól ami előtte történt. Genophage gyógyítva vagy nem, gethek/quarianok vagy mindkettő... Nem szeretném, ha pont ezek a fajok kerülnének ki csendben és vennék át a helyüket az új belépők. (Az energia alapúk, meg a golem szerűségek.)
-
leviske
veterán
Akkor elnézést. Mea culpa.
Én is sajnálnám, ha akár a geth, akár a quarian faj kikerülne a sztoriból. A genophage sorsa viszont azért nem mindegy, mert annak a gyógyítása esetén van a kroganoknak valós jövője. Bár jobban belegondolva az még mindig megoldható úgy, hogy utólag azért az emberi faj a turianokkal karöltve csak meggyógyítja őket és akkor csak a Shepard felé mutatott hála marad ki és mondjuk a quarianok/geth-ek esetén is jó esély van arra, hogy nem volt a teljes faj létszáma a csatában. (Hiszen egyik felfedezget világokat, másik meg zarándoklatokra küldi a fiatalabb egyedeket.)
Hudson azt nyilatkozta, hogy senki ne dobja ki a ME3 mentéseket, de egyébként komoly dolgokra nem kell már számítani. Valószínűleg szóban kerülnek majd megemlítésre a történtek, ill 1-2 plusz NPC-t tudok elképzelni. Bár remélem én becsülöm csak alá őket.
Azok a képek, amiken Mass Effect 4 szerepel, egész biztos, hogy csak fan(fun) artok, mert elvileg az új trilógia(?) kap majd egy alcímet és jó eséllyel az fog majd számokat kapni.
Fajok tekintetében meg úgy rémlik, hogy az egyik belépő eléggé hasonlítani fog a SW-béli kaminoiakra, csak teljesen átjárja majd a testüket az energia, ami egy egész érdekes kaszt lehetőséget vetít elő a biotic képességeket használók mellett.Szorgoskodó reaperektől meg nem igazán kell félni, mert igazából a destroynál tuti, hogy szétkapják a tetemeket annyira a kutatók, hogy ne maradjon belőlük semmi, a control/synthesis esetén meg talán még meg is van említve, hogy az újjáépítés után visszahúznak a mély űrbe és soha többé nem jönnek elő.
MÁS: Hogy a másik topikban ne szóljak hozzá külön: Tényleg nem ezt a zárást tervezték és mikor emellett döntöttek is volt rengeteg merészebb terv a végül megvalósult mellett. Biztos találkoztál vele, de ha nem, akkor ezen érdemes átszaladni.
-
leviske
veterán
Igen, az a bejegyzés csak azzal foglalkozik, hogy ebből a befejezésből mit akartak eredetileg kihozni. Az eredeti befejezés tudomásom szerint a kettőben már nagyon aktívan emlegetett dark energy téma lett volna, aminek a "rejtélyeit" még a reaper-ek is kutatták, de mivel gépek, így az organikus szervezetek kötetlenebb gondolkodásmódjára hagyatkoztak és azokkal evolváltatták a kutatásaikat, amiket meghatározott időnként bearattak. Feltehetően gondolom mikor már egy adott közösség nem tudott mit hozzáfűzni, akkor zárták rövidre a létüket. De én a kiszivárgott anyagot nem olvastam, mert először a spoliertől, másodszor meg a szívfájdítástól féltem, így csak következtetek az első 1-2 rész és a dark energy téma irányából.
Szóval aki olvasta, nyugodtan javítson ki.
-
Vistaboy
veterán
válasz Apollyon #233 üzenetére
"Ne legyetek már ennyire károgók, majd ha végigjátszottátok és gagyi volt majd akkor ráértek aggódni "
Jobb, ha előbb aggódunk és utána a végigjátszást követően kellemesen csalódunk, mintha megvesszük és a végén derül ki, hogy ez nem az, amire számítottunk.
[ Szerkesztve ]
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
ng0ofy
KORREKTOR
válasz Apollyon #236 üzenetére
Ezzel csak reszben ertek egyet. Azt nem lehet szerintem ilyen sarkosan kijelenteni, hog a Bioware egesze a nagy es gonosz EA rabszolgaja es jok lennenek, ha felszabaditana oket valami hos lovag
Inkabb arrol van szo, hogy a Biowaret sok olyan fejleszto, designer es iro hagyta ott, akik addig maga a Bioware voltak es kozos munkaval megalkottak azokat a muveket, aniket annyira szerettunk.
Mar sokszor leirtam, de nekem a legfajobb pont az iro, Drew Karphysyn tavozasa. Lenyegeb o es csapata talaltak ki azt a stilust, ami miatt a mass effect 1 az lehetett, ami: a legjobb ur rpg. -
#85552128
törölt tag
válasz Apollyon #239 üzenetére
Minden kiadónak vannak követelményei elvégre ők finanszírozzák a fejlesztést...
A kettőben is vannak bugok, az Overlord DLC-ben vagy 3-4 alkalommal crasheltem, és a játék során is párszor előjött az, hogy beakadok valahová és pár méterrel a föld fölött járok egy bizonyos pont után pedig így nem lehet tovább haladni.
A küldetésekről meg annyit, hogy ahhoz képest mennyire fontosak az összes Loyality mission nagyon rövid a 2-ben, a 3. részben viszont sok dolgot kellett sűríteni egyetlen játékba, talán tartalmasabb lehetett volna ha 2 részben adják a Reaper inváziót.
A harmadik részben csak a Leviathan DLC-vel volt ilyen az egyik létránál.[ Szerkesztve ]
-
[Prolixus]
addikt
válasz Apollyon #256 üzenetére
Szerintem nem kell magyarázni, menniy veszély van az ilyen műveletekben. Akármilyen fasza technikád van, akkor is csak nagyon korlátozott információid vannak az adott bolygóról amire leszálni készülsz. És akkor lehet hogy tucatnyi bolygóra leszállsz, egy csomó természeti veszélybe ütközöl, de még egyetlen értelmes élőlénnyel sem találkozol. Ilyen lenne egy Mass Effect játék?
Persze lehetne mondani, hogy előtte felderítik a terepet műholdakkal, szondákkal, robotokkal, de akkor az már nem ismeretlen szeglete a galaxisnak! (az egész párbeszéd ugye abból indult ki, hogy a tejút 99,9%-a ismeretlen a számunkra) és különben is...a Mass Effect eddig nem arról szólt, hogy tök ismeretlen bolygókat fedezzünk fel, meg mi játszuk el a az információgyűjtők szerepét. Az első részben volt egy csipetnyi ebből, hát nem is sok köszönet volt benne. A lehető legunalmasabb részei voltak a játéknak, amikor kolonizálatlan bolygókon kellett barangolni a Mákóval néhány item, meg zsoldosbázis után kajtatva.
Szóval kétlem, hogy erre helyeződne a hangsúly, és ha igazam lesz, akkor olyan régiókban fog játszódni, ahol vannak más, ismert lények, akikkel kontaktusba lehet lépni, akikkel lehet beszélgetni, és akikkel lehet harcolni. Ez nem azt jelenti, hogy nem merészkedhet el a játék ismeretlen vizekre, (különben hogy jelennének meg az új fajok Shepard idejében, ugye), de a fentiek miatt kétlem, hogy a Tejútnak a Földdel meg a Fellgvárral homlokegyenest ellentétes szegletében kellene ténykedni.
Nagyon csalódott vagyok emiatt a spin-off dolog miatt. Menniy lehetőség lett volna abban, ha eltezsik a cselekményt több száz évvel előre! Még az ismert világok is meglehetősen máshogy nézhetnének ki, nemhogy az ismeretlenek. és akkor mi van a befejezések kanonizálásának kérdésével? ezzel a szánalmas megoldással akarnak kibújni a korábbi játkuk következményei alól?
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
[Prolixus]
addikt
válasz Apollyon #669 üzenetére
"Az, hogy másik galaxisban játszódik a történet engem arra enged következtetni hogy a trilógia befejezése szerintük is FAIL volt, így megpróbálnak tiszta lappal indulni. Ez persze csak spekuláció."
Ha nem így gondolják, akkor is ez a szempontjukból a legjobb, és persze a legkönnyebb és legkevesebb izzadást igénylő húzás...jó messze, jóval később, kvázi tiszta lap, SEMENNYIRE nem kell foglalkozni az előző trilógiában meghozott döntésekkel, és így a végső döntésekkel sem (ha elég ügyesek). Maga ez az elv amúgy nagyon nem tetszik, azt sugallja, hogy előretervezés nélkül pakolgatják egymásra a részeket (persze erre a trilógia alapján is bőőőven lehet következtetni).
Amúgy szerintem kulcsfontosságú kérdés lesz, hogy hogyan jutottak el az új galaxisba, hiszen ettől függ, hogy a nagyon hasonló fegyver (Carnifex) meg páncél, N7 létezése stb. mennyire lesz hihető. Már ha ezek benne lesznek egyáltalán a játékban...amennyire nem mutattak semmit most sem a játékból, bennem az is megfordult, hogy ez csak amolyan fan service, nem azt mutogatják, ami a játékban lesz (a nem a tarilerben látható ipse lesz a főhös dolog is simán erősítheti ezt a hipotézist).
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
[Prolixus]
addikt
válasz Apollyon #749 üzenetére
Evolúció ezek szerint nem játszik nálad?
Nem mi vagyunk csak intelligens lények a Földön. Ez nem van/nincs alapon működik, hanem egy spektrumot fed le. Mi vagyunk a legintelligensebbek, ez kétségtelen. De közismert, hogy a hollók, delfinek stb. is nagyon okos állatok. A főemlősökről akkor ne is beszéljünk...
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
tiv83us
veterán
válasz Apollyon #749 üzenetére
Nem mi vagyunk az egyetlen intelligens lenyek, csak (elvileg) a legintelligensebbek.
Sok-sok millio ev termeszetes kivalasztodas, evolucio.
Ahogy most mi vagyunk a taplaleklanc elen es mi b@sszuk a gyengebbeket, ha az UFOk megtalalnak minket, akkor valszeg belolunk lesznek rabszolgak, vagy hamburger. (Ha ok talalnak meg minket es nem forditva, akkor az azt jelenti, hogy ok igencsak fejlettebek es szvsz nem lesznek baratsagosak).Egyebkenet errol is vannak mar teoriak, hogy az elso elo sejt, vagy elet - akarmilyen formaban - az az urbol szarmazik.
[ Szerkesztve ]
Always Outnumbered, Never Outgunned
-
Fkris
őstag
-
L3zl13
nagyúr
válasz Apollyon #959 üzenetére
A magyar fordításokat szerintem hagyjuk.
Megértem, hogy nem mindenki tud angolul, de ettől még kaparni tudnám magam valahányszor meglátom a nevek magyar fordítását bármilyen játéknál.Tömeg hatás! Bújj Pásztor kapitány bőrébe és mentsd meg a galaxist az Aratóktól.
[ Szerkesztve ]
Aki hülye, haljon meg!
-
[Prolixus]
addikt
válasz Apollyon #959 üzenetére
Jaaa...erre nem emlékeztem, sorry. A magyar felirattal én is úgy voltam, hogy max. az első végigjátszást szenvedtem végig velük, utána hanyagoltam őket. Mindenesetre annak a járműnek Mako a böcsületes neve.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
L3zl13
nagyúr
válasz Apollyon #1398 üzenetére
Logikusnak tűnik, de kíváncsi volnék, hogyan sikerült egy ilyen gigászi projektet megszervezni anélkül, hogy rengeteg ember tudott volna róla.
Ha pedig a hátramaradók tudnak róla akkor ugye semmit sem ér, mert akkor, győzelem esetén a Reaperek is megtudják.
Gondolom, ha tényleg ez a háttértörténet, akkor az említett összekötő könyvek pont erről fognak szólni.
De remélem a játékban is előkerül valamilyen formában.Aki hülye, haljon meg!
-
[Prolixus]
addikt
válasz Apollyon #1505 üzenetére
Haha, álmodik a nyomor. Semmit nem jelent, hogy mióta készül a játék. Nyilván fél év alatt nem sok jót lehet összedobni, de kb. itt ki is fújt ennek az információtartalma, mivel nem tudjuk, hogy ténylegesen miért késik, meg úgy egyáltalán, hogy mennyi tartalmat raknak bele (ergo fogalma sincs az embernek, hogy mi lenne a reális fejlesztési idő).
Szerintem is, amiben picit talán bízni lehet az az, hogy tiszta lappal mennek, így egy rakás dologgal, amit jól elbarmoltak a trilógiában, meg a nagy kövekkel, amit folyamatosan görgettek maguk előtt, nem kell foglalkozniuk (mondjuk ez persze azt is jelenti, hogy ennek a részben új csapatnak a második rész legalább olyan vízválasztó lesz, mint ez...hiába lesz jó az Andromeda, ha nem kristálytiszta koncepciók és elképzelések mentén haladnak a fejlesztés során, akkor a második résszel komoly gondok lehetnek).
A másik meg, ami (állítólag) a DA:I kapcsán látszódott, hogy próbálták helyrerakni a megtépázott renomét, meg mintha a feedback-ra is hallgattak volna. Plusz az Inquisition egyfajta teszt volt több szempontból is az Andromeda előtt, szóval bizonyos dolgokat már nem nulláról kell kitalálniuk, mert házon belül lehet tanácsot/segítséget kérni.
Sajnos a rossz előjelek listája is legalább ilyen bő: EA (mint mindig), több kulcsember lelépett (oké, hogy tegyük fel, a munkájuk befejezése után, de ez már eleve gyanús). Én azt is ide sorolnám, hogy eddig semmit nem láttunk effektíve a játékból (és amit igen, az sem volt finoman szólva lenyűgöző).
(És még mielőtt az a vád érne, hogy meg sem próbálok pozitívan hozzáállni: Valóban így van, totál szkeptikus vagyok a játékot illetően. )
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
-
Ryder62
őstag
válasz Apollyon #1644 üzenetére
Az nem baj ha teljesen új akar lenni, de azért a "réges régen egy messzi messzi galaxisban..." érzés maradjon meg. Tetszik, hogy 600 évvel később játszódik. Így mind térben és időben messze van a ME trilógiától. Teljesen kibontakozhat egy új trilógia is akár.
[ Szerkesztve ]
-
Tibicsucsu
aktív tag
válasz Apollyon #1655 üzenetére
Engem a legvége egyáltalán nem lepett meg. Már az elejétől nem stimmelt a dolog és a játék folyamatosan vezetett bele a teljes értetlenkedésbe: csodafegyver, citadella el nem foglalása már a legelején, előző részek döntéseinek félig megkerülése (pl. rachni queen), nagy összefogás és óriási flotta ellenére nagyon gyors kudarc (az előző ciklusban századokig tartottak a harcok) és ezek után jött a végén a hülye döntés és az erőlködött magyarázat a reaperek létezésére (nekem jobban bejött volna ha nem akarják megmagyarázni). Ezek a dolgok számomra egyenként rombolták az első részben megismert világot, történetet, a hátborzongató beszélgetést Sovereignnel és Vigillel, amikor nem bántam volna ha még feltehetnék 100 kérdést. Számomra a 2. és a 3. rész többszöri végigjátszását is a lenyűgöző első rész táplálta. Nagyon jó játék volt mindkettő de az húzta fel őket, hogy az első rész folytatásai.
-
[Prolixus]
addikt
válasz Apollyon #1714 üzenetére
Gondolom a játék részben arról is fog szólni, hogy nyikhajként, és részben kényszerűségből bizonyítanod kell majd a saját rátermettségedet másoknak. A kényszer kapcsán amúgy behozhatnak pár ügyes dolgot a játékba, gondolok itt némi önmarcangolásra, "külsőleg keménynek látszom, de belül rettenetesen félek én is" ellentétre, vagy éppen arra, hogy ez a gyerek még sosem volt komoly helyzetekben, úgyhogy tényleg őszintén fog tudni majd azon moralizálni, hogy vajon ebben a helyzetben mi a helyes és mi nem az, illetve, hogy van-e olyan egyáltalán, hogy helyes stb. Szóval ilyen téren tetszik, több potenciál van benne, mint Shepard-ban, aki sosem kérdőjelezte meg önmaga képességeit, meg a legmagasabb szinteket leszámítva (lehet-e Spectre) más sem kérdőjelezte meg az ő képességeit soha. Én mindig is bírtam az olyan karaktereket, akik folxamatosan felülvizsgálják magukat a tetteiket, megkérdőjelezik azt, hogy amit tettek jó volt-e vagy sem, képesek-e még megtenni azt ami rájuk vár stb. Remélem itt is kapunk valamit ebből azért, nem az lesz, hogy két fegyveres csetepaté megnyerése után az ifjú Ryder hirtelen egyből azt fogja majd hinni magáról, hogy ő az új Master Chief.
Amúgy a hivatalos honlapon említik a tömegreléket, a prothean-okat is, de a Kaszásokról egy szó sincs. Ha azért mennének, lenne...szerintem nem lesz róluk szó, és ezek alapján nem ezért mennke, csak felfedezni. Az erre vonatkozó rajongói kérdéseket (sajnos) elháríthatják a készítők azzal, hogy hát miért is lene szó a Kaszásokról, a galxsi és az emberiség nagy résznek totál ismeretlenek voltak 2185-ben a Kaszások, a Citadel Council és az Alliance pedig nem ismerte el a létezésüket. Tehát hivatalosan nem is léteztek úgymond Kaszások 2185-ben.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
maajsz
senior tag
válasz Apollyon #1714 üzenetére
A triológiában sem esett szó ilyen FTL idő eltérésről, pedig gyakran használták, bár lehet nem annyira huzamos ideig. Szerintem ilyenbe nem mennek bele, az a 600 év is majdnem hogy hasra ütés szerű szám lehet. Ami megfogott a trailerbe az a "gravity well" vagy hogy nevezi, abból remélem kisül valami érdekes történet.
-
[Prolixus]
addikt
válasz Apollyon #1719 üzenetére
Persze, hivatalosan, én is úgy gondolnám, hogy nem totál ismeretlenek a galaxis lakóinak, eleve ezért tartottam elképzelhetőnek én is azt eddig, hogy a Reaper fenyegetés miatt mennek.
Viszont biztos lehetsz benne, hogy ne a Reaperek miatt mennek. És nem azért, mert a készítők kerülni akarják a témát, mint a pestist, meg a honlapon feltüntett idővonalon nem tesznek róluk említést. Prózaibb oka van: A ha a honlapon nézed az eligazító videót, van egy infódoboz ahol extra infókat lehet olvasni. Na ott írják, hogy az Andromeda Initiative 2176-ban lett elindítva. Mármint akkor kezdődtek a műveletei. Akkor meg még a lecsóba sem voltak a Kaszások vagy Shepard. Időközben persze lehet a program vezetői tudomást szereztek a Kaszásokról pletyka szinten, szóval úgy gondolták, hogy a program kap egy "extra" színezetet, de a kezdeményezés biztosan nem a Kaszások miatt indult.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
Fkris
őstag
válasz Apollyon #1894 üzenetére
Mondjuk ha azt vesszük, hogy a reaperek a törzsfejlődés elején láttak minket utoljára (ME 3, Javik, majmokként hivatkozik ránk asszem), az azért bőven 4-5 ezer földi év.
"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...
-
AAtt1la
aktív tag
válasz Apollyon #2165 üzenetére
Nemrég olvastam valahol,hogy az EA játékokat pc-re fejlesztik először és utána butítják addig,míg jól fut konzolon is.Talán ezért is nincs különösebb probléma egyik új játékukkal sem pc-n.
Azt senki nem említi meg,hogy így kép alapján elég "fogyasztható" fejet csináltak az asarinak,legalábbis az első videóhoz képest?
-
#74018560
törölt tag
válasz Apollyon #6686 üzenetére
Mostanában divat lett egyes játékokat lehúzni, másokat meg felmagasztalni. Tudnék több olyan címet is mondani, amire rámondták, hogy sz*r, nekem meg tetszett. Pl HomeFront Revolution is szerintem teljesn játszható volt, szórakoztató, szép grafikával. Nincsenek teljesíthetetlen elvárásai a játék fejlesztők iránt, nem reális az, hogy minden egyes résszel valami forradalmit találjanak ki, ez lehetetlen!
Rossz játék meg nincs, legfeljebb bugos, de ha nem a megjelenés napján ugrik rá az ember, nagy részét javítani fogják.... Ami meg unalmas, azzal nem kell játszani (sose értettem az ilyen kijelentéseket, hogy "csak kényszerből vittem végig, tök sz*r volt" az ilyen ember tényleg minek ül le elé )Nekem is volt, ami nem jött be (Pl. Metro Last Light) fogtam és letöröltem, de nem mondtam hogy "szar", mert ettől még másnak tetszhet
[ Szerkesztve ]
-
válasz Apollyon #6686 üzenetére
Én szerintem kezdek picit megenyhülni idővel a MEA felé. Még az is lehet, hogy ha befejezem egyszer a TW3-at (*), akkor újra előveszem, megpróbálom újra megítélni egy "tiszta lappal" kezdve (nem "a trilógia méltó folytatásaként" és felfokozott várakozásokat állítva felé, csak úgy "egy játékként" a sok közül).
(* Nem holnap, talán játékórában is, de naptárilag biztos ez lesz a leghosszabb játékom, mert hosszadalmas és lassan haladok vele.)
Bár szerintem ebből nem sok jó lesz. Viszont a trilógiát már rongyosra játszottam (azt hiszem valamikor 2014-ben, vagy '15-ben fogadtam meg, hogy a ME és DA sorozat első 3 részét már "sohasem" veszem elő többet, mert "beteges" kvázi-örökké abban a világban ragadni és egy játékot ennyiszer újrajátszani, közben fene tudja mi minden jót kihagyni, akár játék, akár "való élet" értelemben is) és kevés új játék érdekel manapság (konkrétan semmi nincs is most, ami be van jelentve és várom, csak 1-2 rövidke játék van félretéve olyan időkre, mikor épp kedvem lesz az adott stílushoz). Ilyenkor szokott jönni az, hogy a grafikában próbálom keresni a felüdülést, és nem próbáltam még HDR-el a MEA-t, illetve nem sok játék érdekel akár picit is, ami felkínálja (mondjuk nincs még HDR kijelzőm, de ez is kétoldalú kérdés, hogy többek közt azért sincs, mert egyelőre tartalom sem nagyon akadt).Nekem a STALKER az emlékezetes arról, hogy eleinte én is vártam, sok ismerősöm szeretett, de elkezdtem több részt is, és valahogy ki nem állhattam, 10-20 perc után töröltem.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."