Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Itt csak hivatalos forrásból származó információkat olvashatsz. Rajongói teóriák, egyebek ezen összefoglaló tárgyát nem képezik. Az összefoglalóval kapcsolatban bármilyen észrevételt, javaslatot szívesen látunk!
KERETTÖRTÉNET
Shepard parancsnok kalandjai ugyan végérvényesen lezárultak, de a scifi/akció/szerepjátékok rajongói örülhetnek, hiszen új kalandok várnak ránk...az Androméda-galaxisban!
2176-ban indultak el egy rendkívül ambiciózus, gyakorlatilag példa nélküli álló misszió, az Andromda Kezdeményezés/Iniciatíva (Andromeda Initiative) előkészületei Jian Garson kezdeményezésével. A küldetés célja az volt, hogy gigantikus kolonizáló hajókat, ún. Ark-okat építsenek, melyek fedélzeten tudósok, felfedezők és telepesek (összesen mintegy 20000 fő/hajó létszámban) útra keljenek a Tejúttal szomszédos Androméda-galaxisba, méghozzá permanens új életteret létrehozni a résztvevő fajok számára, egyszóval letelepedni. Különböző szenzorok segítségével ún. Arany Világokat (Golden Worlds) azonosítottak az Androméda-galaxis peremén található Heleus Cluster-ben, amelyek lényegében olyan bolygók, amelyek (látszólag legalábbis) kiválóan alkalmasak a letelepedésre és benépesítésre. A misszió független a Rendszerek Szövetségétől (Systems Alliance), civil befektetők és egyéb érdekeltek finanszírozásával, különböző fajok közötti együttműködés eredményeként jöhetett létre.
Végül több évnyi hosszú és kitartó munka után, 2185-ben (tehát a Mass Effect 2 után, de még a Mass Effect 3 eseményei előtt) indultak el az Andromédába szerencsét próbálni, tudván azt, hogy ez egy egyirányú út, a résztvevők valószínűleg soha nem fognak visszatérni a Tejútrendszerbe, és gyakorlatilag semmilyen formában nem tudnak majd kommunikálni az "otthon" maradtakkal. Összesen 5 hatalmas kolonizáló hajó indult el, 4 Ark és a Nexus. Az Ark-ok elsődleges feladata a népesség szállítása, mindegyik Ark egy-egy külön faj tagjainak ad otthont, az emberek Ark-jának a neve Hyperion. A másik 3 faj, amely velünk tartott még a saját Ark hajójával a turiánok (turians), aszárik (asari) és a szalariánok (salarians). A Nexus feladata elsődlegesen nem a résztvevők szállítása, faji összetétele is vegyes, ráadásul olyan fajok képviselői is utaznak a fedélzetén, akik nem építettek saját Ark-ot maguknak (pl. kroganok). A Nexus gyakorlatilag egy komplex űrállomás, egy parancsnoki és támogató/tudományos/biztonsáági központ az Ark-ok és a létesülő kolóniák számára. Az út maga 600 évig tart, melynek során a résztvevők krioálomban várják a megérkezést, mit sem sejtvén arról, hogy nem sokkal az indulásuk után milyen fontos események történtek a Tejútrendszerben. Mindegyik Ark élére ki van jelölve egy Pathfinder, mint parancsnok/vezető, aki egyfajta speciális keveréke a katonának, tudósnak és vezetőnek. A Pathfinder szolgálatában pedig egy speciális csapat áll, a Pathfinder Team, akik különleges kiképzést és felszereléseket is kaptak a misszióhoz, tevékenységüket pedig saját hatósági jogkör alatt látják el. A Pathfinder és csapatának feladata az, hogy a megérkezés után felfedezze és értékelje azokat a területeket, amelyeket erre szükségesnek és letelepedésre értékesnek jelölnek meg, megvédje a résztvevőket az esetleges veszélyektől, valamint a különböző fajokat reprezentálja diplomáciai szempontból. Az emberi Ark-on Alec Ryder tölti be a Pathfinder tisztséget. Ryder egy tapasztalt felfedező és katona, később mesterséges intelligenciákkal foglalkozó kutató is, aki 2149-ben résztvevője volt annak a Jon Grissom által vezetett expedíciónak, amely során felfedezték és először keltek át tömegrelén (mass relay), a Plútó mellett található Charon-on relén, ezzel hihetetlen felfedezéshez juttatva az emberiséget. Ryder az N7-es kiképzést is sikeresen abszolválta, ezáltal a Rendszerek Szövetségének elit katonai csoportjának tagja lett. Pathfinder-ként tehát az ő feladata lesz, hogy új otthont találjon az emberiségnek körülbelül 2785 körül, amikor a játék játszódni fog.
Az eredeti, ember Pathfinder csapat tagjai közé tartozik még Liam Kosta volt mérnökhallgató és krízis-specialista, Cora Harper biotikus kommandós és küldetés-specialista, valamint Alec ikrei Scott Ryder és Sara Ryder, akik a többiekhez hasonlóan szintén a Rendszerek Szövetségének (Systems Alliance) katonái voltak, és apjuk révén nem hivatalosan egy kis N7-es kiképzésben is részesültek.
Andromeda Initiative toborzó videó
Andromeda Initiative résztvevők eligazítása
Andromeda Initiative Nexus és az Ark-ok
Andromeda Initiative eredeti Pathfinder team bemutatásaMEGJELENÉS ÉS KIADÁSOK
A játékot elsősorban a Bioware Edmonton fejleszti, grafikus motorja pedig a Frostbite 3 engine, akárcsak a korábbi Bioware játéknak, a Dragon Age: Inquisition-nek. A játék hazánkban (és Európa többi részén) 2017. március 23-án jelenik meg, Észak-Amerikában 2017. március 21-én.
Elérhető platformok
PC; XBox One; PS4Kiadások
Standard Edition -- 60€
Deluxe Edition -- 70€
Super Deluxe Edition -- 90€Itthon leginkább csak a Standard Edition kapható dobozos változatban (fizikai adathordozó viszont nincs már a tokokban, csak egy letöltőkód[!]), annak azonban elérhető egy speciális fémtokos kiadása is bizonyos szaküzleteknél. Digitális formában persze mindegyik változat beszerezhető az Origin-en. A "Melyik éri meg jobban?" kérdésre természetesen mindenki saját maga dönti el a választ, ahogy látható a linkek alapján, a bővített kiadások leginkább multis extrákat és kozmetikai extrákat tartalmaznak. A játékhoz vásárolható még kétféle Nomad Collector's Bundle is 100€ és 200€ költségért. FONTOS: Ezeket sok helyen Gyűjtői Kiadásnak nevezik (sajnos ilyen téren a hivatalos Mass Effect honlap is félrevezető itt-ott), de a klasszikus értelemben nem azok, mert A JÁTÉKOT NEM TARTALMAZZÁK, azt külön kell megvenni (aki akarja...de hát ki ne akarná?). A különbség közöttük az árukon kívül annyi, hogy a csomagba foglalt Nomad modell a drágább változatban egy valódi távirányítású játékautó, míg az olcsóbb változatban csak egy részarányos replika.
EGYJÁTÉKOS KAMPÁNY (SINGLEPLAYER)
SZTORI
Itt nem olvasható a játék teljes sztorija, csak a közvetlen sztori premisszája, alapfelütése. Szóval gyakorlatilag SPOILER mentes, persze aki az ég adta világon semmit nem akar tudni a konkrét sztoriról, az most forduljon vissza.
A játékos által irányított karakter Alec Ryder fia vagy lánya, Scott Ryder vagy Sara Ryder lesznek (ezek a nevek persze igény szerint változtathatók, de a karaktereknek ez az "alap neve"). A Ryder testvérpár mindkét tagja a Hyperion-on utazik apjával együtt. A játék első szakaszában bizonyos események miatt a játékos karakterre, tehát a Ryder testvérpár valamelyik tagjára száll az apai örökség, a Pathfinder szerep. A hős nemének kiválasztása azonban nem eliminálja a történetből az ikertestvért, vagyis ezúttal a nem játékos karakternek választott testvér is a történet részese marad. A frissen kinevezett Pathfinder új tagokat toboroz kissé megcsonkított csapatába, tehát új arcokban nem lesz hiány, legyen szó egyéb, a Nexus-on vagy más módon érkezett Andromeda Initiative résztvevőkről, vagy akár az új galaxisban megismert fajok képviselőiről. Támogatásra mindenképpen szüksége lesz ifjú hőseinknek, hiszen a felderítendő bolygókon számtalan veszély leselkedik ránk, pusztító hőség vagy káros sugárzás, méretes és halálos élőlények, valamint a galaxisban őshonos intelligens fajok közül sem lesz mindenki vendégszerető. A játék legfontosabb ellenséges faja a Kett. A fiatal Ryder-ek ugyan képzettek, de tapasztalatlanok, úgyhogy meglehetősen nagy felelősség szakad a nyakukba. Rajtunk fog múlni, hogy milyen jól teljesítenek majd!
JÁTÉKMENET
A Mass Effect: Andromeda a többi Mass Effect játékhoz hasonlóan egy szerepjátékos elemekkel (skill-fa, döntési helyzetek, választható párbeszédopciók stb.) kombinált fedezékalapú külsőnézetes shooter (TPS) játék. Az Androméda-galaxis több bolygójára ellátogathatunk, a bejárható területek nyitottabbak lesznek, mint a korábbi játékokban, ráadásul a pályákban fontosabb szerepet kap a vertikális irány, mint eddig. Felszíni kalandozásaink és felfedezéseink során a Nomad jármű lesz segítségünkre, amely lényegében a Mako utódja, viszont nincsenek rajta fegyverek. A bolygók közötti utazást a dedikált Pathfinder hajónk, a Tempest teszi majd lehetővé. Ami persze mi másnak lenne az eszmei utódja, mint a Normandy-nak. A Tempest 13 fényév/nap-os sebességre képes, vagyis abban a korban, amikor készült, a technológia csúcsát jelentette ilyen szempontból. A hajó kisebb, könnyebb, és gyorsabb, mint a Normandy, cserébe viszont szintén fegyvertelen, a pajzs és a sebesség az, amiben a legénység bízhat, ha veszélyes helyzet alakulna ki a jéghideg űr sötétjében. A Tempest-et közvetlenül nem irányíthatjuk, viszont visszatér a továbbfejlesztett galaxis-térkép, amelyen keresztül navigálhatjuk a hajót, és parancsainkat a salarian pilótánk, Kallo Jath fogja teljesíteni.
Andromeda Initiative Tempest és Nomad bemutatása
A fedezékrendszer ezúttal már dinamikus, vagyis nem kell külön gombot megnyomni a fedezékbe húzódáshoz, Ryder-nek ráadásul van jet-pack-je is, amivel magasan lévő objektumokra ugorhatunk fel, lebeghetünk a csatamezőn új célpontot keresve vagy a fedezék mögé igyekvő ellenfelet találhatjuk el könnyebben. A játékbeli harc nem állítható meg a képesség/parancsnoki tárcsával úgy, mint eddig, és a kasztokat is felváltja egy rugalmasabb rendszer. A kezdetektől fogva elindíthatjuk a karakter fejlesztését bármilyen irányba, nem lesznek fix kasztok, a képességeinket szabadon kombinálhatjuk és később, ha már egy adott területen elég képességpontot költöttünk, válnak elérhetővé extrák. A képesség-pontokat szabadon el lehet osztani újra egy-egy harc előtt ha szeretnénk. Persze ezzel a rendszerrel is, ha valaki mereven ragaszkodik egy kaszthoz, megteheti: célirányosan választhatja a releváns képességeket és végig kitarthat azok mellett. A játékban nem lesz bukfencezés, helyette a jet-pack révén gyors oldalra vagy előre irányuló dash segítségével tudunk kitérni a veszélyek elől. Újdonság, hogy dedikált és cserélhető kézifegyverek (melee) is lesznek (kalapács, kard stb.), nem csak az omni-tool használható ilyen célra. Az omni-tool természetesen visszatér, és ezúttal olyan fegyvereket is készíthetünk magunknak, amelyek a Mass Effect 1-re jellemző túlmelegedéses mechanikát használják a többi részben jellemző thermal-clip (ammo) rendszer helyett. Ennek lehetőségét az újdonsült craft-rendszer teremti meg, ugyanis ezúttal a kalandozásaink során gyűjtött nyersanyagok és tervrajzok alapján saját magunk is testre szabhatjuk felszerelésünket, fegyvereinket, páncéljainkat.
CSAPATTAGOK
Cora Harper (ember)
Liam Kosta (ember)
Pelessaria B’Sayle a.k.a. PeeBee (aszári)
Vetra Nyx (turián)
Nakmor Drack (krogan)
Jaal Ama Darav (angaran)Ellenfelek
Küldetések
loyality missions
BolygókFEGYVEREK
A korábbi játékokhoz hasonlóan, a Mass Effect: Andromeda-ban is többféle lőfegyver típusból épül fel az arzenálunk. A lőfegyverek ezúttal 4 nagy kategóriára vannak bontva: Pisztolyok (Pistols); Puskák (Shotguns); Rohampuskák (Assault Rifles) és Mesterlövész fegyverek (Sniper rifles). A Pistol egy vegyes kategória, hiszen ezúttal idesorolandók a hagyományos automata pisztolyok mellett az SMG-k is. Minden kategórián belül 3 nagy frakció különíthető el, gyakorlatilag azok alapján, hogy honnan származik a fegyver és ennek révén milyen technológiát használ. A hagyományos Milky-Way fegyverek azok, amelyeket hoztunk magunkkal a Tejútrendszerből, éppen ezért itt sok visszatérő régi ismerős, mint pl. Blackwidow, Mattock, Carnifex stb. Ezeket a fegyvereket jól ismerjük, hagyományos fizikai töltényeket használnak, kiválóak pajzzsal nem védett ellenfelekkel szemben, cserébe ha nem figyelünk, könnyen elfogyhat a lőszer. A Remnant fegyverek az Androméda-galaxisban talált ősi civilizáció technológiáját használják. Tipikusan sugárfegyverek, amelyek általában nagyon pontosak és magas tüzelési sebességgel rendelkeznek, viszont könnyen túlmelegednek, ami egy időre használhatatlanná teszi őket. A harmadik frakció a Heleus Cluster fegyverek, amelyek a Cluster-ben élő intelligens fajok lőfegyverei. Általában vagy plazma típusúak, aminek köszönhetően bár lassabb a tüzelési sebességük, de hőkövetéses célzássegítő funkcióval rendelkeznek, vagy töltésalapúak, amelynek révén különböző mértékű pusztítást tudnak végezni attól függően, hogy milyen sokáig hagyunk feltöltődni egy lövést. A különböző modifikációknak köszönhetően ezúttal is finomhangolni lehet majd a fegyvereket saját szájízünk szerint, és mivel nincsenek fix kasztok a játékban, mindegyik fegyver használható minden játékos számára, már ha meg tudja szerezni.
KÉPESSÉGEK
Passzív és aktív képességeink 3 kategóriába sorolhatók: Combat, Tech és Biotics. A merev kasztrendszer hiányának köszönhetően ha úgy akarjuk, minden képességet szabadon kombinálhatunk. A különböző kategóriákba tartozó képességek között vannak visszatérő régi ismerősök, nem meglepő módon egy Biotics kategóriában olyan képességeket is találunk, amik a korábbi Adept és Vanguard kasztokra voltak jellemzőek (Pull, Throw, Singularity stb), míg a Tech kategória a korábbi Engineer, Infiltrator kasztok képességeit rejti részben (Cloak, Overload, Turret stb), a Combat kategóriából pedig a korábbi Soldier kaszt fanatikusai fognak előszeretettel csemegézni (különböző gránátok, aknák stb). Természetesen vannak teljesen új képességek is, sőt, a régiek sem feltétlenül teljesen azonosak, csak lényegüket tekintve nagyon hasonlóak. Mind az aktív, mind a passzív képességeket többféle irányba is fejleszthetjük majd. A csatamezőn egyszerre csak 3 képesség lesz használható (bár vannak képességek, amelyek multifunkciósak, máshogy reagálnak ha lenyomjuk a nekik dedikált gombot/billentyűt és máshogy ha nyomva tartjuk), de nem kell félni ha ez kevésnek tűnne: az újonnan bevezetett Kedvencek (Favorites) rendszernek hála Ryder lényegében akár 4x3=12 aktív képességet is használhat ugyanabban a harcban. Ez azt jelenti, hogy 4 profilt tárolhatunk, minden profilhoz 3-3 képességet oszthatunk ki, és harc közben egyszerűen válthatunk a különböző profilok között. Ráadásul a különböző speciális lőszerek ezúttal nem aktív képességként vannak kezelve, hanem fogyóeszközként (Consumables), amelyeket ugyanabban a menüben aktiválhatunk egy adott fegyverez, amelyben éppen az aktívan használt fegyvert választhatjuk ki (feltéve, ha ezt nem a gyorsgombok használatával akarjuk megtenni).
TÖBBJÁTÉKOS MÓD (MULTIPLAYER)
Játékmódok
Letölthető tartalmak (DLC)
Extrák
Voice cast
Alec Ryder - Clancy Brown
Scott Ryder - Tom Taylorson
Sara Ryder - Fryda Wolff
Liam Kosta - Gary Carr
Cora Harper - Jules de Jongh
PeeBee - Christine Lakin
Vetra Nyx - Danielle Rayne
Drack - Stanley Townsend
Jaal - Nyasha Hatendi
Kallo Jath - Garett RossHáttérképek
Screenshot-ok
Character Kit-ekHasznos oldalak
ME:A - Hivatalos honlap
ME:A - WIKI
ME:A - subreddit2017 Feb. 22.
Mivel szép lassan közeledik a játék megjelenése illetve jönnek majd az információk dögivel, a lassan egy éves Discord szerverünkön nyitottunk egy #masseffect szobát is, lehet jönni beszélgetni, vitatkozni, híreket megosztani meg majd természetesen játékost keresni pvphez.
Invite: https://discord.gg/5W3HQqz
Aki nem ismerné a Discordot, itt található egy bő leírás a funkcióiról (lényegében egy ingyenes, kiváló minőségű TS alternatíva, fejlett chat és egyéb extra funkciókkal, mobil kliensekkel): https://discordapp.com/features
Minden Division, For Honor, Wildlands, Battlefield, Overwatch és egyéb játékost is sok szeretettel várunk
- norti
Szerkesztette, megírta, összeállította: [Prolixus]