-
GAMEPOD.hu
Itt csak hivatalos forrásból származó információkat olvashatsz. Rajongói teóriák, egyebek ezen összefoglaló tárgyát nem képezik. Az összefoglalóval kapcsolatban bármilyen észrevételt, javaslatot szívesen látunk!
Új hozzászólás Aktív témák
-
maajsz
senior tag
A makózásnak vannak előnyei hátrányai. Az első részben nekem kifejezetten unalmas volt egy idő után a bolyongás, a minták kezdtek nagyon hasonlóak lenni, ami érhető ha nem akarják száz gigásra hízlalni a gémet no meg még 10 évig írni. Viszont néha lenyűgöző látvány volt, szóval remélem eltalálják a balanszot. Az hogy tisztán repüljön a makó más fizika kell, szintén idő és hely igényes, másrészt sok tájegységet fölöslegessé tenne ha most csak légvonalban magasan átrepülnél felette.
Cerbeust remélem hanyagolják, illetve nem ő lesz újra az aki minden lépesnél alád tesz, mert az eléggé unalmas és idegesítő lenne.
Sztori ügyileg remélem összekapják magukat, mert ha így hirdeti hogy "felfedező" leszel olyan mintha levenné magáról a terhet, hogy nem kell előrukkolni egy olyan hosszabb történettel mint a 3 rész volt együtt.
Az űrhajó irányítása nem tudom mennyire lehet interaktív, bolygók közti utazásnál úgysem látsz csak fényes csíkokat így max akkor lesz értelme ha egy bolygó körül kering és onnan tudsz helyszínt választani.
Ha jól eltalálják a környezetet adnak szabadságot is és változatos is marad közben, újítanak a gameplayen meg a teamcontrollon akkor annyira nem is kell über komplex sztori. Azért remélem valami epic dolgot belecsempésznek a triológiából.
-
maajsz
senior tag
De jó, hogy soha nem láttam magyarítást. Aratók ezen besírtam Gondlom a Pásztor csak vicc volt, a neveket mért fordítaná le. Nálam valamiért kialakult mióta megértem az angolt, hogy a magyar fordítás iszonyat nevetségesen hangzik és ez filmeknél, sorozatoknál is így van. Persze aki absz nem érti annak szükséges, de jobb ha minél előbb elhagyja .
-
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #966 üzenetére
Főleg, hogy az angolnak rengeteg olyan szava van amit egyaránt szakszóként is használ meg hétköznapi dolgokra is és mikor az utóbbit használják mert nem tiszta a szakkifejezés akkor elég vicces tud lenni .
A kaszás valóban elfogadhatóbb, érdekesen hangzana hogy jönnek aratni.. mindenki retteg tőlük pedig csak a terményt akarják betakarítani
Pl hogy fordítják a huskot? Simán rámondják hogy zombi? Van még 1-2 szó amit nehezen tudok elképzelni, lehet poénból meg kéne nézni, okozna egy két könnycsurgató pillanatot, de most ezért nem magyarítgatok. -
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #968 üzenetére
A húsbáb nem is rossz ja igazából arra kell csak rájönni mit akar aztán megfogalmazni a lényeget de azért közben csak hű maradni az eredeti szöveghez. Hát nem egyszerű a fordítónak, de még jó hogy valaki megcsinálja. Nekem is több ismerősöm van aki nem kezdte el mert magyarítgani így úgy.. bár a sztori nekem is csak 2. végigjátszásra állt össze, a részletek pedig kb 3.ra. Remélem az újnak nem lesz uber gépigénye, a triológiában az tetszett, hogy még a 3.nak sincs túl nagy vga igénye. Mivel én üzleti laposról tolom, quadros vgaval így lehet hogy jövőre ez már igen csak kevés lesz
-
maajsz
senior tag
Milyen vga igényre lehet számítani? A 3. résznek a 2012esekhez képest kevesebb is elég volt. Az utolsó részre jellemző cover&supress rendszert kicsit agresszívabbá tehetnék, pl igen idegesítő volt, hogy a tech armort is leépítették egy látványsz@rra..
-
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #1037 üzenetére
Azért kérdeztem, mert van nálam jobban informált, mint hogy van is, aki tudja milyen engine fut alatta, így egy bő tippet tud mondani.
-
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #1067 üzenetére
nem tom, nekem ez a figura úgy néz ki mint ha egy 160 centis köpcös csávó emberkedne
-
maajsz
senior tag
válasz J.Hetfield #1136 üzenetére
Nem értem a nemek harcát, nekem nem volt problémám egyik hangjával sem, lehet Hale kicsit néha overact de bár ez lett volna a legnagyobb baja a gamenek. Amúgy meg egész jó femshepeket összel lehett hozni, még headmorph nélkül is. Ha már valami idegesítő dolog az a futás, a 2. rész lájtos kocogása után a 3. az az idióta mozgás..
-
maajsz
senior tag
válasz J.Hetfield #1144 üzenetére
Az első részben először(1-2 playthrough) még elvoltam a szöszöléssel, de később már meguntam a inventoryt, nagyon idegesítő volt a max inv, de configba árítam, végén már csak konzolból írtam be a cuccokat. Ugyanúgy elsőre még tetszett a planet felfedezés, de az is hamar sablonos lett, már a teleportot is ráraktam keybindingre , később már a 2. részben az auto hack modot is felraktam, mert már az is untatott. Szóval lehet jó a loot, de ahhoz el kell találni a játékmenetet hozzá, mert különben csak idegesítő idővesztegetésnek fog tűnni.
-
maajsz
senior tag
válasz Vistaboy #1182 üzenetére
Tőlem rebootolhatnák az egész szériát, egységes játékstílussal jobban összeszőtt sztorival én biztos vevő lennék rá. Sajnáltam amikor az első részben kifejtett dolgok a harmadikban egy egy mail-al le lettek tudva etc.
Remélem az Andromeda megpróbálja a 3 rész előnyeit összeszedni, ha ez sikerül és megtoldanák a triológia epic sztorijával biztosan ütős lenne.
Én pl élvezném ha a párbeszédek kimenetele jobban befolyásolná akár az azonnal utána következő játékmenetet is (nem csak a renegád mozdulatot pl), azt sem bánnám ha egy egy questhez át kéne cuccolni/öltözni, de nem hiszem, hogy a mai filozófia a minőség felé mozdulna el.. egyenlőre legalábbis -
maajsz
senior tag
válasz BoneDragon #1291 üzenetére
Én 2x toltam le az alap male sheppel addigra kiismertem a románc részt is, sima soldiert meg soha nem játszottam, miután megismertem a tech/bio abilityket eszembe se jutott kipróbálni. Ezután meg végig Femshepeztem ott egy 1-3 Liaras románc volt utána viszont csak kb összevissza leszboszizás. A 2 meg 3 részbe majd kis szenvedéssel az elsőbe is elég szép femshepet össze tudtam hozni, utána a headmorph már csak hab volt és sokkal nagyobb "badass" feeling volt amikor csajjal irtottam le a népet, meg valahogy a renegade interruptok is jobban bejöttek.
-
maajsz
senior tag
Szerintem nem kell túlgondolni, másik galaxis más időben, másik főszereplő másik sztori. Lesznek már ismert fajok lesznek újak. Reméljük találnak egy jó utat arra hogy újat mutassanak ugyanakkor az ME feelinget megőrizzék. Részükről a lehetőség végtelen.
Ha úgy találják hogy Shepard után nagy űr marad, az új motorral személy szerint szívesen látnék egy prequelt is. Akár az előzmény rész alkalmával bemutathatnának egy új szereplőt akivel aztán a triológiát párhuzamos sztoriba le lehetne tolni és esetleg a végigtolt mentést importálni mert az kihatna arra is.
Persze ezekhez jobban átgondolt írás kellene ami lehet hogy már nincs ínyükre..Szvsz én megelégszem ha nem rontják tovább a trio hagyatékát és egy érdemes alakítást tesznek le
-
maajsz
senior tag
Én is pont így vagyok vele. Annak is örülnék ha a sztori még mélyebben beleütne a gameplaybe, mint pl a Zaeed renegade/paragon döntés más - más útvonal (oké nem nagy mértékben tér el de mégis). Marha jó lenne ha a karakter stílusa, döntései alapján más helyeket járna be esetleg más itemhez jutna.
-
maajsz
senior tag
válasz J.Hetfield #1498 üzenetére
Nem játszottam túl sok sztori központú játékkal, de az ME1 azért jól szerepelt ezen a téren és nem volt klisé. De ha ilyen egyszerűsítve nézed a dolgokat, más játékban mi történik? Ha nem rallyzni kell a népet akkor egyedül végig henteled az egészet majd magadba nyírod ki.. Ollé
-
maajsz
senior tag
Kívülről úgy tűnik, hogy az első rész után már nem tudták biztosan merre tartsanak, ezt a 2. részben persze jól elkendőzték, de az mégis jól sikerült a úgymond a karakter központúság miatt. Egyszerűen látszott, hogy nem erőlködnek a sztorin. Az fináléra viszont jött a nyomás, ahol is le kell kerekíteni az 1. részben felvezetett sztorit megtűzdelve a 2. rész elemeivel. Ez már valóban erőltetettre sikerült, folyamatosan feszített tempót sugallva, gyerünk nincs idő kalandozni, felfedezni, nyakunkon a reaperek, oránként milliók halnak stb.. nem tett jót a játék stílusnak sem. Persze a sztorit ne kezdjük el vesézni itt is, alapkoncepciónak vehettek volna mást is, viszont az nekem tetszett. hogy a megoldást "régi" prothean kultúrában kell keresni, talán ebbe az irányba jobban elmehettek volna, Javikot alapkarakterként használva.
Most viszont tiszta lappal kezdve újra kijöhet egy jó játék, ahol részemről nincs elvárás űber komplex sztorira, ha szinten tudják tartani az érdeklődést a karakterekkel illetve az újonnan felfedezhető dolgokkal. Illetve reménykedem, hogy egy két újrajátszás erejéig megtudnak tartani.[ Szerkesztve ]
-
maajsz
senior tag
válasz #58450688 #1506 üzenetére
Még az elején miután beszéltek a régi "spanjával" a robbanás miatt beszorulnak emberek egy kiszalad és mondja hogy segíts mert különben bennégnek. Erre mondja Zaeed, hogy ne mert a csávó különben elmenekül. Ha azt választod, hogy segítesz akkor van egy plusz köröd még lerendezed a tüzet és kiengeded az emberkéket és ebben az esetben a tagot nem tudjátok elkapni, elmenekül, igen magas paragon/renegade kell, hogy loyal legyen. Ha viszont nem segítesz (ekkor más úton megy kvázi rövidít), benn ég egy csomó ember, így eléritek tagot és Zaeed biztos loyal lesz.
-
maajsz
senior tag
válasz BoneDragon #1517 üzenetére
A bullshitezéssel személyen szóltál be mindenkinek A mondatod egyébként nyelvtanilag nem teljesen kerek. De ha itt tartunk logikailag sem, mert a topic a megjelenés előtt lett indítva, így a gondolatmenetedet követve visszamenőleg az egész bullshit, ergo mit vársz?
-
maajsz
senior tag
A Reaperek elvileg a galaxis "szélén" voltak, valószínűleg annyit tesz, hogy pont annyival kijjebb hogy ne találjanak rájuk. Az Andromeda azért jóval odébb van, 600 év nem is olyan sok, az 50 ezer év alatt akkor a Reaperek elmehettek volna arra is "aratni" egyet . Az új hajó biztos valami továbbfejlesztett típus, hogy egyáltalán odaér ennyi idő alatt.
-
maajsz
senior tag
válasz J.Hetfield #1570 üzenetére
Végül is akárki feltűnhetne, a hajón hibernálva utaznak nem?
-
-
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #1579 üzenetére
Mondjuk az első rész után még elküldték Shepet a pics@ba, hogy milyen Reaperek mennyé' haza. A harmadik rész elején meg mire hisznek neki már mindegy mert ott vannak a nyakukon. Akkor csak egy teljesen különálló projekt lehet ez, amit így is úgy is tervezgettek. Kicsit félek, hogy annyira nem erőltetik bele magukat a sztoriba, meg magyarázkodásokba hanem inkább harci élményre támaszkodnak.
-
maajsz
senior tag
válasz Ryder62 #1612 üzenetére
Szerintem is, a Mass Relay Reaper tech így valszeg nincsenek másik galaxisban. Ha azóta valami fejlődés viszont történt esetleg építhetnek egyet ott is, hogy gyorsabban vissza jussanak. Most nem tudom, hogy miközben utaznak azalatt a 600 év alatt tarják e a kapcsolatot az otthoniakkal vagy egyáltalán ez lehetséges e
-
maajsz
senior tag
Szerintem nem célszerű, hogy az Andromédában is létezzenek Reaperek, mert kvázi akkor az egész plot visszamutat a trilógiára. Ha ezt tételezed fel az is benne van, hogy vannak hátrahagyott Reaperek vhol a deep spaceben. Mivel azt mondták "új" világ, "új" sztori így nem hiszem megint ezzel akarnának foglalkozni. Azt inkább el tudom képzelni, hogy esetleg elküldtek pár Reapert ugyanígy felfedezni és esetleg később belefutsz egybe egy nosztalgia meccs erejéig, de hogy kis mellékszálnál jobban belevonják őket a történetbe.. nekem nem tűnik logikus lépésnek. Na de nemsokára többet tudunk, remélem lesz valami morzsa a fő sztori tekintetében is.
-
-
maajsz
senior tag
Nem estem hanyat a trailertől. Ezek szerint ilyen kőszerű rossz arcú lények lesznek az ellenek és bazi nagy robot polipot ( kicsit olyan mátrixos meg a man of steel féle robot polip keveréke) lesz Reaper helyett? Erre a "glóriás" főgonoszra kíváncsi vagyok, de a male Pathfinder eddig nem jön be. Úgy tűnik mintha 160 centi magas lenne kb. Kár hogy a sztoriból nem lőttek el semmit.
-
maajsz
senior tag
Na ez már inkább tetszik, végre néhány info nem csak random képek. Tehát ha jól értem van egy(több?) fő Hyperion Arc és azok mellé másik 3 Arc amin különböző fajok vannak és minden Arcnak van egy Pathfinderje amit te játszol. Így lehetséges az párhuzamosan több főhős van jelen, amik közül lesz egy egy Ryder. És aki bekerül a csapatodba kap fegyver/biotic traininget aztán mehet a játék.
-
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #1690 üzenetére
Ezt én sem értem elvileg azt mondja hogy "blend of elite soldier, scientist and guide" ez most akkor egy ember vagy több passz.
Amibe belekavarodtam, hogy van egy Hyperion Arc meg külön egy Nexus amin az expedíció vezetője van aki a narrátor is itt illetve még úgy külön 3 Arc? -
maajsz
senior tag
válasz Apollyon #1714 üzenetére
A triológiában sem esett szó ilyen FTL idő eltérésről, pedig gyakran használták, bár lehet nem annyira huzamos ideig. Szerintem ilyenbe nem mennek bele, az a 600 év is majdnem hogy hasra ütés szerű szám lehet. Ami megfogott a trailerbe az a "gravity well" vagy hogy nevezi, abból remélem kisül valami érdekes történet.
-
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #1728 üzenetére
Vannak benne érdekes dolgok: (a teljesség igénye nélkül egy pár)
-Powers are instead hotkeyed for quick use, no longer pausing to bring up a wheel and aim
Nem lesz pause (megszokott harci értelmeben), így realtime harcrendszer hotkeyekkel-Class system is gone:
nincsenek kasztok te válogatod össze a skilljeidet, de ha elég pontot szánsz egyfajta skill kategóriába arra kapsz új bónusz skilleket
Újra configolhatod a skilleket-The 'Kett' are the main enemy: szóval a Kett az ellen neve
-Your land vehicle is designated the "Nomad"
Mako helyett Nomaddal landolsz, sokkal jobban kezelhető gyorsabb de nincs fegyverzete-A bolygók nem épülnek egy kaptafára, mindegyiken lesz vmi ellenséges fő bázis, környezeti veszélyek (hazard, savas pocsolya stb..). Lesznek rajtuk superbossok amiket valszeg első nem tudsz kinyírni.
-Scanning and discovering these things also allows you to obtain blueprints to craft weapons and armor for yourself:
Saját fegyver/armor készítéseThe Tempest (Your Ship)
Normandy feeling, nincsen loading a hajón barangolás közben. Nincsen a mapon hajókázás, azonnal bolygóhoz ugrik. Landing scene van, de loading screen nincs.-There are more relationships in the game than any other Bioware game
Sokkal több románc lehetőség, illetve még a legkevesebb dialógussal rendelkező társnak is több szövege van mint az ME3 a legtöbb dialógussal rendelkezőnek-A loyality küldetések nem fontosak akár a fő sztori után is teljesíthetőek
-A kapcsolatok szerteágazóbbak, valaki csak szexelni akar, van aki csak mélyebb kapcsolatot
-No more Paragon/Renegade system
Egyetérthetsz vagy nem anélkül hogy jó/rossz pontokkal jutalmaznak
Az opció félék: érzelmi döntés, logikus döntés, professzionális vagy általános döntés
A döntések soha nem egyértelműen jók vagy rosszak, mind2höz vannak előnyök, hátrányokJövőre nézve a sztori nyitott marad természetesen.
A Bioware már fél a multi endingtől szóval ez meglepetés marad, de más lesz mint a trilógiában megszokott. -
maajsz
senior tag
válasz Vistaboy #1739 üzenetére
Engem főleg másik kaszt kipróbálása késztetett újra játszásra, itt viszont fent áll a veszélye, hogy meglesznek a leghasználhatóbb skillek és úgyis mindig azokat válogatod össze. Az hogy nem lesz renegade/paragon annyira nem baj, itt is követhetsz egy vonalat majd egy másikat, de amiatt én is aggódom hogy ezeknek nem lesz akkora súlya és túl hasonló lesz a kimenetel minden esetben. Bár lássuk be a renegade stílus okozott néhány vicces pillanatot a játék során, remélem ebbe is csempésznek egy kicsit.
-
maajsz
senior tag
Igen sajnos a paragon/renegade pontok főleg első végigjátszásra igen húzósak voltak. Későbbiekben az első részt már "csítelve" toltam, felmaxoltam/kinulláztam a pontokat többször az elején, így max intimate/charm-al indultam és végig tudtam játszani úgy ahogy nekem éppen jól esett.
Ha itt nem lehet olyan szinten mókolni, jobb is hogy sokkal nagyobb szabadságot adnak, meg amúgy ehhez a felfedezős élményhez nem is illik annyira a seggfej/jófiú stílus, teljesen ismeretlen helyek, szituációk ilyenkor az ilyen döntések között a határ igen csak el szokott mosódni. -
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #1746 üzenetére
A femRyder nagyon jól mutat, tuti ezzel kezdeném
Amúgy a képen is balos, meg valamelyik videóban is láttam, hogy balos volt a hero, nagyon remélem ezen lehet variálni mert már CS-ben guta ütött meg tőle. -
maajsz
senior tag
A SB tudhatott erről sőt az Illusive Man is, de szerintem akkor és ott nem volt egyikük érdeke sem kiteregetni ezt a dolgot. Ha még bizonyos körökben köztudott is volt, elindultak még a Arrival előtt így közvetlen nem voltak veszélyeztetve. Ha meg úgy nézzük mindenkinek érdeke a program.
A másik evidens, akkor még a készítők sem tudták pontosan hogy mi lesz, ne kelljen már megmagyarázniuk hogy az ME1 egy liftes jelenetébe mért nem vágták bele a newsba, hogy sikeresen elkészült az Andromeda Inititive, köszöntjük mindenkinek a támogatást! -
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #1785 üzenetére
Speciel engem az első rész után a karakterek fogtak meg, az érdekelt hogy mi lesz Shep sorsa illetve a döntések milyen következményekkel járnak és a sztori hogy folytatódik. Nekem ettől volt az ME ME.
Kicsit kényelmes lerázásnak tűnik ez a dolog, persze ettől még nem lesz rossz a játék csak valamennyit veszíthet az ME feelingből. -
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #1887 üzenetére
Nem hinném, hogy annyira bonyolult kutatás előzte volna meg az egészet, max az első rész előtt. Jelenleg ez a Kett engem nem győzött meg, prothean/collector átszabásnak tűnik erősen. Az 1-2 rész, de főleg az 1. tele van eredeti ötletekkel még akkor is ha nem akartak túlbonyolítani egy két fajt és medúzáról vagy épp elefántról mintázták. A többi viszont olyan amit kb még sehol nem láttam azelőtt. Visszatérve arra a "visszahajló" lábra, na azt vniszont sok más játékban/filmben láttam azelőtt is.
Eddig a Normandy is jobban bejön mint a Tempest, sőt nem is igazán értem minek raktak rá szárnyat winglettel plusz előre is egyet, ami ráadásul eléggé helytelen is repülésdinamika szempontjából. Talán ez az egész arra utal, hogy több légköri bevetésre tervezték, de mivel a hajtóműve teljesen más elvű ugye mint a mai gépnek így megint csak értelmetlen.
Az új Mako tetszik kinézetre, bár itt is elmélkedhetnénk hogy minek van, ha a shuttle úgyis kiváltja mindenben.. leszámítva a nosztalgiát meg a "vezetési" élményt. -
maajsz
senior tag
válasz J.Hetfield #1996 üzenetére
Az open world nem feltétlenül rossz, az 1-ben sok volt a ctrl-c/v, meg ugye a kissé szerencsétlen mako, de ha ezeken javítanak és kb a loot átmenet lesz a 1-2 között az jó lehet. Craftoláson meg nem tudom mit ért, de ha a skin cserén kívül belevisznek mást is azzal is el lehet szórakozni. Ha most visszaállnak egy viszonylag egyszerűbb sztorira mint a 2-ben azzal sincs gond ha jó a játékmenet. Viszont ahogy eddig a karaktereket sorolták nem nagyon jött be egy sem így látatlanban, illetve ezzel a 160 centi magas Ryder gyerekkel nem vagyok megbékélve.
[ Szerkesztve ]
-
maajsz
senior tag
válasz atainprison #2023 üzenetére
Én is így emlékszem és ráadásul máshol nem is említik előtte, hogy miért robbant(ana) fel Shepard egy fél rendszert. Persze úgy van megoldva, hogy kihagyható de sztori szempontból lényeges.
-
maajsz
senior tag
válasz Zoli133 #2041 üzenetére
Ha úgy veszed az egész ME2 lehetne egy plothole, mert úgy is értelmes a sztori hogy az első rész után Shep nem hal meg és kap egy infot Hackettől és jöhet az Arrival és a 3. A Reaperek így is úgyis jönnek, ha van Suicide Mission ha nincs. Számomra logikusabb az, hogy Shepardot azért teszik kispadra mert kvázi kinyírt pár százezer batariant és ad1 ez háborús bűn ad2 meg "tanúvédelem" mert lehet így páran mérgesek rá , mintsem azért mert Cerbeusozott egy darabig és ezzel megakadályozta még pár százezer ember "felemésztését".
Na már most azt értem, hogy az Arrivalt rosszkor triggerelik, erre egyébként van is mod, hogy ne adja be csak a suicide misson után, ami teljesen logikus. Számomra az ME2 mindig is egy ilyen spinoff feelinget adott, ami kicsit kitekint a fő szálról és az Arrival adta azt az érzést, hogy na akkor back to biznisz és lehet kaszálni. -
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #2059 üzenetére
Joker?
Egyébként Kaiden szövegre jóval komplexebb mint Ashley, mégis halni hagyjuk . Nagyjából okés a lista, Garrus tipikusan elöl van mindenkinél, Javik meg tipikusan hátul, pedig vannak jó beszólásai. Illetve rövid ideig Aria is mate, a renegade stílusba nekem nagyon bejött a karakter. -
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #2367 üzenetére
A trilógiában azért akadtak elvétve olyan kifejezések, amik mindennapi használatban ritkábban fordulnak elő. Katonai nyelvezetből inkább csak alap dolgok, azokat filmekből/sorozatokból sokszor hallani. Viszont a jobban elmélyült párbeszédeknél előjöttek olyanok amik pl egy középfokú angolból igencsak hiányoznak. Némely poénosabb beszólás is ilyen. Emlékszem előszörre Kaiden mondanivalóját nehezebben szűrtem le, feliratot (angolt legalábbis) kapcsolnom kellett hozzá. Nem mondom, hogy a fő téma nem jön át, de ha neked jobb az angolod könnyen ítélheted meg "alap" szövegnek míg másnak azért nehézséget okozhat. Az is igaz, hogy sok szónak nincs egy az egybeni megfelelője, de tudjuk magyarul aztán mindent körül lehet írni ergo kimagyarázni.
-
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #2370 üzenetére
Ilyen szempontból jobban szerettem az első részt, az ember még közben tanult is belőle. Feliratot nem azért kapcsoltam, mert akármit is magyarázna, szimplán néha olvasás után jobban megértem, ezt a mondatot nem akartam a magyarázáshoz kapcsolni.
Az erős középfokról meg annyit, hogy aki gyakorlatban nem használja az angolt nagyrészt nulla használható tudása. Jönnek ki 5ös középfokú angol érettségivel és nem tudnak egy külföldit útbaigazítani. Ráadásul egy közép érettségi/nyelvvizsga teljesen más témákat takar le, és sokan inkább csak megtanulnak nyelv vizsgázni. Nekem is van tizen x éve német közepem, kb köszönni tudok. Középsuliba angolon ultiztunk végig, semmit nem tanultam onnan, később egyetem alatt filmek/sorozatok/játékok/programok miatt jött fel egy viszonylag használható szint. De ne térjünk ki az oktatási rendszer teljes alkalmatlanságára most.Az meg még egy kicsit odébb van, hogy a magyarnak alapvetőnek számítson egy angol középszint (tudás nem vizsga). Igen természetesnek kellene lennie, de egyenlőre még csak nyugatabbra az.
Még egy kicsit kitérve, nagyon felületesen láttam csak a játék magyarítását, de szörnyű volt. Nem csak, hogy nem szabadna nyersnek lennie, de a játék hangulatából is vissza kellene adnia valamit.
Csak pl ha az nevét vesszük Mass Effect. Pl a mass effect (field) egyrészt a "mass" mint tömeg gravitációs értelmében van jelen, gondolom a gravitációs erőhatást tudják úgy felhasználni mint ma a többi alap kölcsönhatást, hogy gyorsítja a hajókat térben, illetve véd pajzsként. Ugyanakkor maga cím utal arra, hogy "mass=minden/összes" döntés "effect=hatással" van a többire illetve a kimenetelre. Legalábbis az első rész előtt még ezt komolyan gondolhatták. Ezt is nehéz lenne jól lefordítani egy találó rövid címre. -
maajsz
senior tag
válasz nanorambo #2390 üzenetére
Szerintem, pont hogy ennek a Peebeenek van egyedibb arca. Liarájé szebb sokkal, de a korábbi asari arcok sokkal inkább hasonlítanak egymásra, mint erre az újra. Látszik rendesen, hogy próbálnak egyedibb, részletesebb arcokat hozni, csak ez ne menjen a karakterek rovására.
-
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #2404 üzenetére
Nekem úgy tűnt, hogy aki erősebben biotic annak nem annyira kell armor legkör nélkül sem. Ez érthető, mert hogy hasonló elv a biotic ability meg az armor shield. Az ME1-ben tényleg sok a team management, nekem mondjuk bejött, már amikor csak 10-es cuccok estek és nem kellett lépten nyomon cserélgetni mindent. Ez a craftolás dolog viszont legalább visszaadhat valamit az első rész feelingjéből.
-
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #2409 üzenetére
Nyilván maszk mindig volt rajtuk, hogy levegőt honnan kaptak azt ne kérdezd, akin volt full armor azoknál sem láttam palackot Két dolog kell létezni odakint oxigén(keverék) meg bizonyos nyomás. Na már most, ha a shield képes felfogni sebzést, kvázi egy "erőtér", akkor az azzal az erővel, hogy külső behatást tart kívül úgy levegőt is tarthat belül, elvileg. Hogy ők hol tartják, az oxigént passz de most nekem nem realisztikusabb a téma, attól hogy van bármi testhez simuló űrruha rajtuk ha ott a levegőt úgysem tudják tárolni, mintha "csak" egy maszk van rajtuk.
-
maajsz
senior tag
válasz [Prolixus] #2412 üzenetére
A nyomás meg a hőmérséklet kéz a kézben jár, az űrben azért van közel nulla fok mert nincs nyomás, ugyanakkor iszonyat nyomáson ezért van nagy hő, legalábbis a termodinamika ezt hazudja (ha meg már van egy atmoszféra felfűteni azt a pár fokot nem nagy kunszt) . Az végül is relatív, hogy a nagyon kis helyen elférő kvázi végtelen levegő mennyivel hat realisztikusabbnak mint az hogy valami láthatatlan erőtér megvédi őket. Igen, úgy első ránézésre laikusan persze hihetőbb ha van ruha, szerintem is jobban mutat, de annyira nem akadtam ki rajta ha nem volt. Ez amúgy a Galaxis Őrzőibe jobban szembeütött, ott tényleg csak egy maszkba meg egy bőrdzsekibe flangált odakint, sőt amikor le is vette, hogy átrakja a csajra.. na ha ott ilyen lazán megjátsszák akkor itt egy mondhatni fejlettebb technika mellett már nem is vészes
-
maajsz
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Politikai mémek
- OTP Bank topic
- Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
- Hálózati / IP kamera
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Nikon D5300 2170 expó + Nikon 18-55 + Tokina 11-20 + állvány+táska
- Iphone
- Ritkaság!OnePlus 8t Cyberpunk 2077 Limited Edt.! 6,55"/Oled-120hz/Snapdragon 865/12gb/256GB
- Kezdő Gamer Pc ( i5-4590 - GTX 1050 2GB GDDR5 - 16 GB DDR3 - 240 GB SSD - 500GB HDD - Win 10 pro)
- Asus VZ279HE 27" 60hz FULL HD IPS monitor