-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hachiko95
aktív tag
Főként olyanokra gondolok, hogy több hangszigetelés, egyes új sportautókon már rezonancia, frekvencia izolátorok is vannak, pl. az új M240i difijén. Az autónak nincs valós (szép) hangja, hanem a hangszórók játszák a motorhangot, ez szintén igaz pl. a legutóbbi kettő M3-M4 és a többi új M-es BMW modellekre is. Azt hiszem a Porsche még igazi motorhangot csöveken keresztül vezeti be az utastérbe. Módokkal állítod az autó karakterét, de alap karaktere kevésbé van. A drive-by-wire rendszerek (gázpedál, fék és kormányzás) elvették az érzetet, sok esetben az azonnali reakció időt és finom szabályozhatóságot is. Kormánynál már az EPS is eléggé kiszűrte a visszajelzéseket. Plusz a sok elektronika, amit többé-kevésbé lehet érezni.
Talán úgy a legkönnyebb az egészet megfogalmazni, hogy még egy Ferrari is minden nap használható, mondhatni "mindennapi" autó lett mostanra, ami kényelmes, elég kifinomult, hogy azzal menjél a boltba kifliért probléma nélkül.
Nyilván egy normál autóhoz képest most is különleges, de ha egy régit mellé raksz, akkor kiderül, hogy mi minden veszett el főként érzetre. Az újak gyorsabbak, erősebbek, jobban kanyarodnak, jobban fékeznek, kényelmesebbek, csendesebbek belül, papíron gyakorlatilag mindenben jobbak. Mishának van is egy videója erről, hogy annyira jó futóműje van és annyira jó összhangban van a legújabb 992 GT3, hogy már szinte unalmas és a Nordschleife sem kihívás annak az autónak: [link]
Itt meg egy módosított E36 M3, ami lassabb, de mégis szórakoztatóbb, nagyobb kihívás: [link]Én úgy szoktam mondani, hogy az újak jobb autók lettek közlekedni, a régiek pedig jobbak autózni. Főleg közúton normál tempónál a közvetlenség, nyersesség és lejjebb lévő limit miatt.
Szerintem ez még videón is átjön, hogy ezekből sugárzik a mechanikus karakter: [link]
Autózni ezek, európán keresztül utazni és kifliért menni az új 812-es.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Hachiko95 #260302 üzenetére
Lenyegeben azt mondod, hogy a minoseg es muszaki tudas hianya miatt jobb a vezetes. Ezt konnyu eloidezni, csak a fefuggesztesbol es a fekbol veletlenszeruen csavarj ki par csavart es maris lesz raszkodas meg izgalom
Motorhangot is konnyu csinalni, csak parszor csapd oda egy fekvorendornek a kipufogocsonel.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #260298 üzenetére
Ugyanez nálam is a helyzet, nekem is az Y lenne csak jó… de arra nem jön ki a matek. Pusztán maga az auto volumene ami nekem nem megy át, nem az üzemelése.
I3 is azért lett, mert 6M ársávban nem volt más ésszerű… F31-eket néztem… de fapad, sok km… az más kérdés, hogy most 7-ért simán eladom. (+600k az S felni szett) miközben tettem bele 50e km-t lassan.
3x16A esetén max 11kw árammegosztós töltő jöhet szóba, de nekem pl sima schuko töltöm van, 10A-es… és az a töltő+telepítés összeg ami jár egy ilyen komolyabb töltővel 4-500k, se éri meg, I3 esetén. Nem volt olyan, hogy reggelre ne lett volna tele… ha meg napközben elfogy nekem jövet menet útba esik több töltő, kifizetem azt az x ezret a DC töltőnél és megyek, ritkán van ilyen, illetve ha van nem otthon ér a szitu, akkor meg hiába a lehetőség a gyors töltésre. Azért ha nem 29kwh akkum lenne, hanem 60-70kwh már megérné egy gyorsabb töltő otthonra.90% felett van az otthoni töltésem így is… ezzel közelebb vagy a matek részéhez, illetve nekem van napelemem is, jócskán tultárazva. Kvázi mindent elektromos árammal oldok meg fűtés/közlekedés (nincs gáz se), így minimál a rezsim, természetesen be kellett előre fektetni pénzt…
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
Sarkvidéki levegő árasztja el Magyarországot, még a hó is eshet [link]
Sebaj a Focuson négyévszakos van.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
Qru
MODERÁTOR
-
Puma K
veterán
Ennek de rohadt jó a formája
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
válasz Tsebacsi #260309 üzenetére
Pedig mintha megcsináltam volna a linkelést...
Csapó 2: Polestar 2 | 1+ Year/40.000km Long Term Review - videó
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
-
veterán
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Reggie0 #260304 üzenetére
Szerintem régebben minőségibb, felújítható, nem eldobható alkatrészeket gyártottak. Sok esetben fémet használtak a műanyag helyett. Most az extra tudás és technológia miatt sokkal jobbakat tudnának gyártani, csak szerintem a technológia nem arra van használva, hogy jót és tartósat, hanem hogy olcsót, tervezett élettartammal csináljanak. Nyilván a mostani szabályozások jobban megkötik a kezüket, mondjuk ha anyaghasználatról is van szó. Nekem a fényezések sem tetszenek, 20-30 milliós autókon olyan csúnya narancsos fényezések vannak, hogy szégyen. De mondhatni igény sincs már arra, hogy az legyen az irány mint régen, mert ezeket is megveszik. Szóval ahhoz már nem fogunk visszatérni.
Így van, ma már teljesen mások az elvárások. Az elektronika és a kijelzők nagyon fontosak lettek, azok egyből megfogják a tekintetet. A különböző vezetési módok, személyre szabhatóság, biztonsági elektronikák, amik végig fogják a kezüket. Túl erősek lettek már a normál autók sportos változatai, úgyhogy ezek kellenek is. Mostani friss jogosítványos fiatalok valószínűleg 2000 utáni autóval kezdenek, amiben van ABS, ESP, TC, elektromos gázpedál. Nekik még az emlékezetükben sem lesz meg, hogy milyen egy teljesen analóg autó.
-
MC Pite
veterán
Topilakók, segítséget kérnék
Német autót kérdeznék le, melyik oldal amit javasolnátok, hogy megéri az árát? Autodna, automoli, stb st?
Elvileg túl sok dolog nem lelehető fel róla.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Hachiko95 #260330 üzenetére
Pontosan, nincs hasonlítási alapjuk, nekik ez lesz a természetes. Én pl örülök, hogy Lakatos Dzsézsön Sztetem autójában legalább lesz ABS, EBD, TCS, stb. Talán kevesebb esélye van, hogy legyalul egy ovis csopit, mikor a falu közepén próbálja meg elrakni keresztbe a 316i-t.
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
Főleg akkor, ha nem köszönt még el az ABS kocka és még működik/nem kapcsolta ki a menetstabit.
Egyébként én is így látom, hogy alaphangon nem ártanak ezek a pluszok. Akik meg nem vágynak rá, azok már valószínűleg rendelkeznek némi vezetési tapasztalattal és remélhetőleg tudják, hogy van pálya és/vagy ésszel kell közlekedni.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz brumi1024 #260332 üzenetére
Persze nincs azzal baj közlekedésnél, de azért nem rossz ha van rendes vezetési tudás és az autó alapvető egyensúlyának megértése mellette. Aktív és passzív biztonsági szempontból egyértelmű a fejlődés. Amiket írtam úgy nézd, hogy én nem a közlekedés oldalról, hanem "enthusiast" oldalról közelítettem meg az egész autózást. Ami szerintem egyre jobban kopik ki, sőt még talán az autó birtoklás is.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #260335 üzenetére
Sok autóban visszakapcsol 20 km/h felett szerencsére. De igen, ha kihúzza a biztosítékát akkor hiába...
#nincsbennetarcsi
-
Hachiko95
aktív tag
Nekem nyáron volt egy olyan helyzet, hogy kb. 50 km/h-val mentem, járdán ott volt egy kutya. Mikor már elég közel voltam úgy döntött, hogy lelép az útra, elkezdtem lassítani, de egyre beljebb sétált, én egyre erősebben nyomtam a féket, már blokkolt az első kerék. Ott tudtam, hogy már nincs ideje elmennie az útról és én nem tudok megállni, mert nem volt elég távolság. Úgyhogy az egyetlen lehetőség az volt, hogy felengedem a fékpedált + nagy kormány mozdulat. Sikerült kikerülni, úgyhogy hozzá sem értem.
Ez egy olyan autó volt amiben semmi nincs, ABS sem, de még ha lett is volna benne, akkor is feljebb kellett volna engedni a féket, mert az erős fékezés visszafogja a hirtelen irányváltás mértékét.
Szerk.: Még az egész előtt ránéztem a visszapillantóra, a közelembe nem volt senki és a szembe sávban sem jött senki, ezért lehetett az egész kitérő mozdulatot megcsinálni.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Hachiko95 #260341 üzenetére
Jó reflexek kellenek. Egy öregebb sofőr telibeveri a féken állva.
De mindenre lehet hozzi ellenpéldát de ez a ritkább eset. Hóban is előbb megálsz ABS nélkül mint ABS-el mégis elterjedt. A lényeg az előfordulási valószínűsége/gyakorisága.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Társasjáték topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- Aliexpress tapasztalatok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Könyvajánló
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest