- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- Marvel Snap
- Egyre nagyobb a balhé a Helldivers II körül
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Fallout 4
- EAFC 24
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Helldivers 2 (PC, PS5)
-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz Vismajor01 #260148 üzenetére
Ez alapján szerintem simán lehet, hogy valami ébren marad és szívja az akkumulátort.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
Csak nem bírtam ki és megvettem a 10A-es töltőt Lidl-ben.
Tudom nem egy csúcsminőség, de legalább csak 16k volt.⭐ Stella
-
cOxeR
Ármester
válasz Tsebacsi #260149 üzenetére
Én az öntözőt egyik délután beüzemeltem, mikor az okos szomszéd, (3 nő) fogták és a nádkerítés mellett 1m-el, olyan kb 2-2,5m-es lánggal tüzelték a délelőtt levágott növényeket, némi füst kíséretében. Gondoltam, ha oltani kell, inkább ne a konyhából kelljen pohárral… a spórolás jegyében, mert 3 db 400 Ft-os zsák nem fért volna bele az életükbe. Én 27-et raktam ki eddig… a fű még sehol…
-
Qtya123
őstag
válasz radi8tor #260155 üzenetére
Én a Parkside ütvecsavarozót vettem meg a héten 35ezerért. Nem tudom mennyi szokott lenni és milyen árnak számít ez, de körbenézve a neten 35-ért sok esetben akku nélkül vannak cuccok, vagy ha akksival van, akkor csak ilyen 150-200 Nm-es készülékek.
Meguntam már a két autón a kerekeket kéziszerszámmal cserélni, ez legalább kicsit meggyorsítja majd.
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
válasz BigBlackDog #260153 üzenetére
Nah igen csak akkor miért van h van, hogy hetekig probléma nélkül megy az autó...
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
BigBlackDog
veterán
válasz Vismajor01 #260160 üzenetére
Ki kellene mérni a nyugalmi fogyasztást, amikor lemerül az akkumulátor. Nem feltétlen egyszerű...
-
nagyúr
Julcsi:
Na, persze mindig hallok valami új hangot, ami nyugtalanít.
Most is.
Olyan, mintha a fék súrlódó hangot adna. Amikor (ritkán) féket kell nyomni, akkor szoktam hallani.
Ilyenkor irány a szerelő, ugye?
(Vagy hogyan lehet megnézni, hogy még oké-e, vagy már csak a szervizig guruljak el?
Gondolom kerék le, és szemrevételezés. A tárcsánál vállasodáson kívül kell-e mást nézni?
Pofával kapcsolatban passz.)
Hétfőn műszakizott amúgy Julcsi, fékhatás oké. Persze ettől még lehet kopott vagy a tárcsa, vagy a pofa; vagy mindkettő (illetve kettő többszöröseivel szorozva).Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
-
nagyúr
válasz MasterMark #260164 üzenetére
Már használjuk egy ideje (1 hónapja van meg), persze nem minden nap.
Hát lehet, hogy le kéne vennem a kerekeket,ránézni mégiscsak.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
tboldi
nagyúr
válasz cappa72 #260162 üzenetére
Mekkora sebességgel mész, amikor hallod? Lassan?
Mert alapvetően nincs semmi, ami erővel visszahúzná a fékbetétet a tárcsától, mikor elengeded a pedált, a rezgések és a tárcsa egyenetlensége dolgozza vissza. Ha még ez nem történt meg teljesen, teljesen normális, ha súrlódó hangot hallasz.
————————————Amúgy én is felfedeztem egy újabb hibát a MiTóval, ugyan működik a klíma, tud hideget fújni, de nem eléggé hideget. Meg kell látogatnom egy klímást.
Persze leteszteltük megvétel előtt, de januárban nem volt szikrázó napsütés és 21°, akkor még nem tűnt fel, hogy lehetne hidegebb is a fújt levegő.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Féknyereg színbe, segítsetek. Picit időhiányában vagyok ilyenkor szeretem szivatni magam… ezekkel.
Z4, melyiket? [link] foliatec termékek
Nem cél, hogy racse kinézet legyen sőt, nem akarok nagyon sötét tónust, mert az meg nem igazán látszik. Piros szóba se jöhet.
Marina bay silver az egyik kedvenc, de tetszik a circuit grey, a sky blue, vagy a fehér, de azt a kosz miatt nem merném bevállalni. [kép]
Lehet szavazni (savazni ki mit akar), fekete auto, felni “silver machined”, illetve a kerékcsavarok kékeslilák, igazából neochrome, ez lenne a legjobb a nyereghez is, de nem igazán létezik...
[kép]
Maradna festék a hűtőrács mögötti 2 stabilizáló pálcát is lefesteném.
Köszi!
u.i: valakinek van kedve segíteni ne egyedül szívjak, cserébe viszem egy kört…[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz lazac_ #260168 üzenetére
Combosabb csavarokhoz gondolom kevés, de nem gond. Lengőkart nem minden évben kétszer cserél az ember, azt kibírom kézi szerszámmal is. Ez csak kerékcserére lesz használva. Untam már 36 csavart kéziszerszámokkal lelazítani és letekerni (egyik autón 5/kerék, másikon 4) majd 36 alkalommal ismét fel. Az 72 csavarozás és ez kétszer egy évben. Remélem valamennyi időt spórolni fog ez a cucc. Így csak annyi lesz a kéziszerszám, hogy a végén nyomaték kulccsal végigszaladni.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #260142 üzenetére
Amugy nem kell, ha nyitva az osszes szelep siman ataramlik rajta a fekdolyadek, nem?
#nincsbennetarcsi
-
Petyyyyy
addikt
válasz focvis #260174 üzenetére
+1 az M kékre.
Én is törpölök, jövő héten le kellene tüsszenteni a nyergeket, mert múltkor nem volt ideje rendesen megszáradni, elég csúnya lett. Visszakapja az Arden kék színét vagy VW R kék legyen. Utóbbi élőeben nagyon tetszik.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
tboldi
nagyúr
MiTo: 8,3
Jazz: 7,4
WagonR: NAAz Alfával egy kicsit mozgalmasabbra sikerült ez a hónap annak ellenére, hogy 12-e és 16-a között a garázsban állt olaj nélkül. 2x is voltam vele Győrben, egyszer Pozsonyban - ha csak Móvár belváros lenne, biztosan 9-essel kezdődne.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Vismajor01 #260148 üzenetére
Töltés van a kocsiban?
Nekem a Passat volt 1-2 hétig villany, amíg eljutott szerelőhöz. 30-40 km-es etapokat mentem vele 2 töltés között. Az akku túlélte, most is az van benne.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz radi8tor #260155 üzenetére
Én is megvettem tavaly, a szomszéd próbálta ki pár hete. Gondolom, visszarakta rendben a dobozba...
Nem szeretem, mert a robogó akkumhoz sok, de a robogót úgyse otthon tárolom, hanem a melóhelyen. Mindkét garázsnál van egy-egy töltő, plusz egy régi szovjet, amiről bikázni is lehet.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
tasiadam
veterán
Üdv
A difibe nekem 1.1L olaj kell, és a legkisebb kiszerelés 1L. Kaptam egyik BMW-s fórumtárstól pár deci olajat, de az már nem kapható, hanem más termék van helyette. Vegyíthetem 1 liter + 1dl mértékben?Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
lazac_
tag
válasz cOxeR #260170 üzenetére
2188 GT Blue (vagy valami más kék, mondjuk a topiktalin kb. mindegyik kocsi féknyergéről enni lehetett volna, nekem már ez fura volt, nemhogy a színrefújás... )
--
Ez a Doblo ment ma reggel előttem, 9 napja műszakizott jszp szerint. Kép nem adja vissza, de az a palást szanaszét volt rohadva, gondolom nem kellett nagy erő, hogy felvegye ezt a pozíciót.
-
Elektromos autó akksicsere állomás, na ez akár életképes is lehetne 🤔
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz szőröscica #260193 üzenetére
És nem tudod mennyire leharcolt akkupakkot kapsz éppen, teszem azt legrosszabb esetben még mechanikai sérült is.
A nagyfesz csatlakozók milyen gyorsan kopnak el? Azokat ki ellenőrzi, ne adj isten ki cseréli?
Szóval vannak buktatói a cserélhető akkupakkoknak...
Persze más lenne a szitu ha nem a tied az akku, csak bérled, a keletkező károkat megtéríti a szolgáltató...⭐ Stella
-
macilaci78
nagyúr
válasz kisza25 #260191 üzenetére
Igen, ez az egyik oka annak, amiért nem fog elterjedni széles körben.
Ugyanolyan parttalan dolog ez, mint a telefonok töltőcsatlakozói. Nagynehezen ráálltak az USB-re, kivéve az Apple. Jött egyik szabvány a másik után, esetenként eltérő fizikai kialakítással. Most tán az almát is sikerült rákényszeríteni az EU-s piacon az USB-re, de már kitalálta, hogyan lehet 3rd party kábellel megszívatni a júzereket.De igen, én is életképes dolognak tartom. Kell néhány méret, ami köré az autógyártók tervezni tudják a kocsikat. Az egyre gyakrabban előkerülő közös platformok korában azért ez nem ördögtől való dolog szerencsére. A méretekhez rendelni kapacitást és mehet a menet.
A díjfizetés pedig mehet a mobiltelefonoknál megszokott tarifák szerint. Prepaid, vagy havidíjas különféle alapdíjjal és percdíj helyett Ah elszámolással. Nagy felhasználóknak meg lehet csinálni a gázszolgáltatóknál megszokott módot: lekötnek egy időszakra egy adott kapacitást valamilyen áron, a túlfogyasztást magasabb áron, az el nem használt kapacitás mondjuk 80%-át pedig átvinni a következő időszakra. Taxisok, fuvarozók, flották számára élhető.radi8tor: igen, a kapott akkupakk állapota kérdéses, de ezért írtam, hogy kapacitásért fizessenek, ne darabra. Egy betétdíjas terméknél sem a palack az, amiért fizetsz, hanem a tartalmáért. Hol érdekel engem, milyen színű a szörpös üveg, vagy hogy mennyire karcos? Az se érdekel, hogy a literes üvegben 1100 ml, vagy 950 ml van, csak pontosan annyit fizessek, amennyi benne van.
Úgy kell megcsinálni, hogy kérek egy 300 Ah-s akkut, akkor a kapott akkuban legalább 300 Ah legyen. Ezt már a szolgáltató menedzseli. Nyilván a visszavett akkukat ellenőrzi, mennyi a kapacitása, sérült-e, feltölti. A valamennyire degradálódott akkukra adhat kedvezményt, majd a városi felhasználók elhasználják.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #260195 üzenetére
De hogy ellenőrizné a visszavett akkukat ha egy robotizált rendszer intézi a kocsiból kiemelést, töltést?
Norvégiában már szinte csak EV járgányok vannak. Enélkül a megoldás nélkül is sikerült elérni a céljaikat. Azt a modellt kéne követni, mindenhol legyenek töltők, olcsóbb áram, stb.
Ja és ezeket az akkukat nem Ah-ban hanem kWh-ban mérik mivel eltérő feszültségűek autógyártónként és a Wh jobb mérőszám hozzá
Nem tudom mi a baj Apple töltőcsatlakozójával 10 éve olyan és mégis tudja tölteni mindenki a telefonját. Ez is egy az EU homologizálási dolgai közül. Laptopokra miért nem erőltetik rá a homológ csatlakozókat? Ja hogy az más. Miért más?
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
cOxeR
Ármester
válasz focvis #260174 üzenetére
Jah igen, ez a másik vonal, legtöbben ezeket teszik kék, piros, meg az arany.
Láttam egy neon narancssárgát egy 5-ősön, az se volt rossz, de az meg hivalkodó volt, talán a fentiekkel is ez a bajom.rbalint88 azt is néztem, ha nem mondaná minden második ember a b betűvel kezdődő jelzőt, nekem még a Juici peach, soft violet is bejönne.
-
macilaci78
nagyúr
válasz radi8tor #260197 üzenetére
A laptop is jó példa, eszembe is jutott, hogy beírom. De érted a lényeget.
Az elektromos autó Achilles-sarka a töltési idő. Nagy árammal lehet tölteni, de gyorsabban degradálódik az akku. Kis kapacitású akku gyorsabban töltődik, de nem megy el olyan sokat. És emellett gyorsan ne menjél, mert gyorsabban merül az akku.Összegezve tehát országjáró autókra: vegyél nagy kapacitású akkut, töltsd lassan, vezesd úgy, mint egy buszt és aludj ott, ahol töltöd.
Na, erre tényleg jó alternatíva lehet egy 10 perces akkucsere újabb 300-400 km utazáshoz, vagy 120-150 km csapatáshoz.Idővel tényleg eljutunk az autonóm, teljesen önvezető autókhoz, ahol az embernek nem kell megállnia pihenni. Egy hosszabb út során tényleg csak a fiziológiai szükségletek miatt kell majd megállni, de ha WC-t tesznek az ülés helyére, ezt is el lehet odázni.
És ezt a jó világot akarják megszakítani töltési időkkel...
Mintha egy óceánjáró vitorlás hajót köteleznének, hogy naponta 3 szigetnél vessen horgonyt, hogy a tulaj hasmenénes macskájának legyen hol elkaparnia...Hogy ellenőrizné? Az akkupakkban van egy áramkör, ami a menedzsmentet futtatja és mobilneten kommunikál a gyártóval.
Norvágiában a fővárostól bő 2000 km-re is van autópályán megközelíthető település. Kötve hiszem, hogy egy utazó kereskedő az EV-t tartja praktikusnak.
Norvégia népsűrésége 1/16-a a Németországnak. Ez alapján kötve hiszem, hogy mindenhol lenne töltő.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #260199 üzenetére
Élettartamot lehet növelni a gyorstöltés alatti hűtéssel szerintem, de nem ástam bele magam a témába, mert egyelőre nem látom hogy ez lenne a jó irány.
⭐ Stella
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest