Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- Alig két nap múlva konzolokra is befut a Star Trek Legends
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
LonGleY
veterán
válasz ---Lasali--- #35882 üzenetére
Ez még a kisebbik baj, hisz kereket akar cserélni. Nade hol van a vázon a tárcsaféknek rögzítés?
-
LonGleY
veterán
válasz Mr. Erikszon #35879 üzenetére
Ha a mostanik kézzel megtekergetve érezhetően rágnak (és az alapabb agyaknál erre igen jó esélyed van még újonnan is), akkor minden bizonnyal. De lehet, elég csak a belsős tisztíttatni és csapágygyolyókat cserélni, ha egyébként a felni és a fűzés jó. Egy jó agynak a sima gördülés és az oldalirányú masszivitás a főbb ismerévei. De ez kb. olyan volt, mintha arra kérdeznél rá, hogy egy új hátizsák mennyivel lenne jobb az x mostaninál. Attól függ, mi a cél és hogy van-e valami gond a mostanival.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz belaazallat #35699 üzenetére
Ki állított ilyet? Miért érzed, hogy ha nincs meg a linkelésben az "egyensúly", akkor az bármelyik oldalnak "igazat ad"?
Különben engem nem nagyon érdekelnek ezek a baleset-dolgok. Balfaszok mindig is voltak és lesznek minden oldalon. Szerintem szorítkozhatnánk a kerékpárok és alkatrészeik témára...
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz ---Lasali--- #35692 üzenetére
Teljesen mindegy, hogy milyen a csapágy van bennük, én a tartósságról beszéltem, és hogy mennyire nem ér semmit a Nova. A Saint elsője sem iparis amúgy tudtommal. Majd most meglátom, a héten viszem először tisztítgatni, beállíttatni.
-
LonGleY
veterán
válasz ---Lasali--- #35687 üzenetére
Kivéve, ha kicsit is komolyabban használnád. Én sorban használtam el egymás után a Nova agyakat, pedig csak minimálisan ugrálgattam a városban velük, meg egykerekeztem, igaz 100+ kilóval. Fél évet ha tudtak... Ahhoz képest a Saint agyak 5 éve húzzák úgy, hogy hozzájuk se kellett nyúlni. Ár/érték arányban tehát nekem sokkal jobban kijött a Saint, mint a Nova kétes agyai.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Tothgera30 #35651 üzenetére
-
LonGleY
veterán
válasz BomiBoogie #35555 üzenetére
Rendes monti, ráadásul 29er, persze. Könnyű és gyors terepgép. Slickesebb, vékonyabb gumival jó városi is.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz BomiBoogie #35532 üzenetére
Én az ilyet összteleszkópos szóval nem is illetném. Ez nem abból a gyenge minőség, hanem ez az, ami még egy merevvázas szintjét sem éri el. Vannak ezek a lötyögőfarú izék, a merevvázas bicajok és az összteleszkópos megoldások.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz bandi0000 #35530 üzenetére
Például attól, hogy leírod, milyen körülmények közt használnád, hol tudod tárolni, milyen magas vagy, hány kiló, és hogy a monti, a trekking vagy inkább az országúti felé húzna a szíved. Kezdésnek ezek lennének lényegesek.
Nézni már több helyen lehet, ha tudod, hogy milyen kategóriát és méretet keresel, de ez az, amiben segíthetünk: van pl. egy, illetve egy másik Facebook csoport, az apro.bikemag.hu, a bolha.testbike.hu, az OLX, meg még 1-2 hely.
Ja, és mindezek előtt kérlek olvasd el a topik összefoglalóját! Nem árt meg.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz bandi0000 #35525 üzenetére
Nem, ez minden, csak nem minőség. Nézz már rá a vázra! Ez a tipikus kamu-összteleszkópos szörnyeteg, ami alattad csak bicsaklik jobbra-balra, értelme viszont nincs. Hiába alu, dög nehéz az összes ilyen. A többi alkatrésze meg láthatóan rohad.
Ha eddig sem öltél pénz a bicajba, akkor ezek után még ennyit sem fogsz, annyira megutálod a témát. Ennek semmi köze Németországhoz, se kulcselhagyáshoz.
Ha azt mondod, hogy van 30 ezred bicajra, akkor szívesen segítünk egy olyat választani, ami egyrészt nem esik szét alattad, másfelől pedig rád van szabva méretileg. Nem is értem, hogy gondoltad, hogy egy random bicaj jó lesz alád... Ennyire még nem hozzáértőként se kalkulálhatnád el magad!
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz BomiBoogie #35468 üzenetére
Ezt nem értem. Ha a sodronyt átfűzöd a felnin, akkor teljesen mindegy, hogy milyen záras, nem igaz? Az U-lakat meg szépen a hátsó felnit és a vázat fogja.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz aAron_ #35463 üzenetére
A másik nagy Facebook csoport kimaradt. A minap adtam el egy Shimano 600 Tricolor szettet rajta. Itt meg az OLX-en nem sok értelme van hirdetni...
Az apro.bikemag.hu-nak legalább van némi presztizse, de a képarányra érdemes figyelni, csak 4:3-at jelenít meg normálisan, torzítás nélkül. Szerencsére egyszerű a számolás, így megy minden képre a PS canvas kiegészítés.
[ Szerkesztve ]
-
-
LonGleY
veterán
válasz zoli03 #35406 üzenetére
Persze, el nem vitatnám a teleszkópok előnyét. Hisz az az ilyen jellegű bicaj lelke! De pont ezért mondtam, hogy akkor már lépjen egy szintet, megérné. Ugyanazt a szintű fost igazán kár megint megvenni, ami már egyszer tönkrement alatta (ha pedig nem megy, akkor ideiglenesen lehet egy merevvillában gondolkozni - bár arra jó a félhalott teleszkóp is, míg az nem válik veszélyesen kotyogóssá).
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz zoli03 #35404 üzenetére
Jó, a lányok külön kategória mondjuk. Ott, ha már kimozog egy patkát, és csak félig törik le a keze, juhejj van. Tipikusan a teleszkópot sem éri akkora behatás, mint az ürgék esetén. Az viszont bármikor ciki, ha hidegben meg sem moccan a cucc, vagy hogy a tárcsafékkel keringőzik fékezés helyett.
És ezt nem azért írom, mert FOX-om van, hanem mert ugyanitt kezdtem. Pótoltam az alapvillát, de ugyanolyan gyűlölettel szabadultam meg az újabb darabtól is. A Suntour után rituálisan vertem szét az RST-met is a betonon, kettétörve a lábait, kiszórva belőle a rozsdát és homokot. Ezek még a WD-40-et sem érdemlik.
Teleszkópban vagy fejlődés (+ pénzgyűjtögetés), vagy pedig merevvilla (ami jó a későbbiekben is ideiglenes villaként). Szerintem...
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz cynric #35400 üzenetére
Ilyenkor merevvilla a megoldás. Garantáltan működik, és valljuk be, nem rázósabb egy 15 ezres, pár hónapos rugós-elasztomeres bigyónál. 50 alatt nem kapsz értelmes teleszkópot (és ez a használt ár), csak ilyen hulladékot, amivel te is találkozhattál. Egy használható merevvilla kerül 10-15-be, így könnyű belátni, hogy mennyi minden lehet az ilyen teleszkóp-utánzatokból kispórolva. Soha nem fogják megközelíteni azt a mozgást, amit egy első csillapításnak valójában kellene, ráadásul a súlyuk sem pite, de legalább kikotyognak és a környezetet is jobban szennyezik, mint a merev és valódi társaik.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz venember83 #35381 üzenetére
Ha az MTB természethez kötött, akkor kössünk mindent oda? Miért? :] Én is a városban MTB-zek, ugrálgatok, gyorsan tekerek, egykerekezek. Futóversenyeket is tartanak a városi aszfaltokon. A "miért kell" kérdésed magával vonja: miért is ne?..
-
LonGleY
veterán
válasz venember83 #35378 üzenetére
Szerintem jól néz ki, és izgalomban sem tűnik kistesónak. Ez nem elég? Máskülönben az extrémsportok sosem a biztonságukról vagy az értelmükről voltak híresek... Alapból, egy DH verseny szerinted mire való? Ügyesség, félelmet nem ismerés, gyorsaság, a futam végére nem meghólás. Ez itt is megvan. Ha a logikád követjük, ennyi erővel ki lehet nézni a trialosokat és a deszkásokat is, akik városi környezetben nyomják, meg mű pályákon... Fuj.
A reklám kifogást sem értem... Nézz már meg egy bármilyen más sportágat! Itt több lenne a reklám? o_O
DH: downhill. Nem pedig downhill in the pure nature and nothing else. Különben is mindenféle sportnak vannak alfajai. Pont a DH-tól irigyelnénk? Szerintem te ma még nem kávéztál. :]
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Nah, eladásra bocsátottam (FB | OLX | BikeMag apró) a Bianchi-mat... lesz még egy fullos Shimano 600 Tricolor szett róla. Továbbra is keresek nagyobb vázat. :]
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
-
LonGleY
veterán
Mondom, hogy jobb tapadása van a Hurricane-nek, sokkal minőségibb keverékből áll (úgy, hogy ez nem lassít téged és nem kopik jobban). Ez persze télen nem feltétlen igaz, de esőben még megállja a helyét az állítás. Középen egy futóélszerűsége van, ezért nagyon haladós aszfalton is. Ha lejjebb ereszted, akkor szélesebb felületen tapad. Télen is ezt használom, bár a komolyabb havakhoz már feldobom az 500 forintos rücskös külsőt.
Ezt csak azért írtam, mert tényleg érezhetően minőségibb cucc, mint a belépőszintű Silento... Legalábbis nem télre nagyon tudom ajánlani. Van kevláros verziója is.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Szerintem a Silento kifejezetten nem jó jeges utakra, de halknak tényleg halk (legalábbis a II-es verzió, amit próbáltam). Ha tovább akarnál lépni, menetteljesítményben és deffektállóságban a márkán belül a némileg drágább Hurricane sokkal jobb. De az is főleg csak száraz vagy poros utakra, lájtos terepre.
Télre az olcsó, puhább anyagú, rücskösebb cuccokat ajánlom. Azokat, amiket elsőként emelnek le neked bringaboltok polcairól azzal a felkiáltással, hogy "na ez jó lesz". De tényleg, minnél olcsóbb és hamarabb kopó cuccról van szó, annál jobb a latyakba. Tavasszal meg rámennék a helyedben Hurricane-re. Meg fogsz lepődni, mennyire jó vele menni, kanyarodni; igazi továbblépést jelent a Silento után. Mikor elsőre mentem vele, a képemre fagyott a vigyor, hogy mekkora különbséget jelent az egyszerűbb variánsokhoz képest. De ha már most beújítanál, akkor is jobban fog tapadni, mint a Silento. És bazi sokat bír (én rendszerint 5-8 ezer km-t letekerek egy szettel), így a húzósabb ára már nem is olyan vészes, a folyamatos élményért cserébe meg kifejezetten jó vételnek számít – legalábbis szerintem (6 éve nem is vagyok hajlandó mást használni).
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Cabrio #35173 üzenetére
Kryptonite pl. A High vagy az Ultimate kategória a pénztárcádtól függően...
Vagy te csak lakatot keresel? Mit kapcsolnál vele össze?
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Tothgera30 #35164 üzenetére
Milyen bicajba? Milyen célra használnád? A Leftynél az első agyat is cserélned kellene... Volt már egyáltalán valamirevaló teleszkópod?
Ha még nem, egy sima Rebát ajánlanék. Megtapasztalhatod vele a vajpuhaságot, nem megy rá a gatyád (legalábbis egy Lefty-hez képest), és el tudod dönteni, hogy szükséged lesz-e komolyabbra a későbbiekben.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Tothgera30 #35161 üzenetére
A FOX egyetlen hátránya a karbantartásigény ($). De ha rendszeresen olajcserélsz, akkor 5 év után is ugyanúgy fog mozogni. Előnye a jobb FOX-oknak a finom mozgás mellé járó oldalirányú merevség és kiszámíthatóság. Az, hogy ez a FOX mennyire komoly, azt nem tudom.
Az állítható rugóhosszos FOX-okat viszont nagyon nem tudom ajánlani! Kikopnak hamar, drága a javításuk és alapból értelmetlen.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz jackbacsi87 #35121 üzenetére
HG-{nagyobb szám}
-
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #35116 üzenetére
De azt is könnyű belátni, hogy vannak jó, tartósabb és kevésbé jó, halandóbb termékek. És mivel szintén nem kis energiákkal dolgozok, nekem muszáj az előbbi csoportból mazsoláznom. Váltástechnikától függetlenül... Azért vicces volt ez a beszólás, persze, csak olyan demagóg, mint állat.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Realradical #35088 üzenetére
Miért, szerinted sterilszobában rakják össze őket? Én már számtalanszor találkoztam hanyagul, kenőanyagok spórolásával összerakott bringával, ahol ugyanez volt a probléma. A szervizben ezért is szerettem mindig magam tisztítani a saját gépem meneteit, nem spórolva/kímélve a tárcsaféktisztítót, a fogkefét, a tiszta rongyot és a végén a zsírt. Egy haverbogár sem lesz olyan alapos, mint te magad.
Ahogy írtam, a műanyag csészés középrész meg instant kuka... de azt úgyis látni fogjátok, mikor szétszeditek, hogy az-e.
Az említett lehetőségeken kívül esetemben egy-kétszer a lánctányérok rögzítése kívánt még tisztítást, finom kenést, hogy megszűnjön a ropogás.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Realradical #35086 üzenetére
+ stargazer
Ezekben nincs semmi misztérium... Egyszerűen homokos / száraz a középrész vázban fekvő menete, azt kell tisztítani, újrazsírozni, vagy magát a középrészt cseréltetni. Ha ilyen műanyag csészés hulladék - amire egész jó esélyetek van ilyen belépőszintű cangáknál - akkor eleve a cserében gondolkoznék.
Ugyanez a ropogás előfordulhat a pedál menetének nem megfelelő zsírzása miatt is.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #35081 üzenetére
Ez nálam speciális kérdés: az XTR az egyetlen, ami nem szakad alattam. Volt már felsőkategóriás Sram-om és KMC-m is, de sosem bírták túl sokáig, így számtalanszor rollereztem haza... Ha sikerül egy kicsit jóárasítva megszerezni, akkor egy közepes sorral igencsak megéri (én HG-61-el használom és XTR váltókkal). A kidolgozása páratlan, és valahogy sosem volt váratlan szakadásom vele, mindig tudtam, hogy mikor járja a végét – ellentétben a többivel. Attól tartok viszont, hogy 10 ezer alatt manapság már nehéz lesz beszerezni (épp aktuális)...
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #35079 üzenetére
Nem, a cseppentős az, ami nem spray-s. Ki a fene beszél itt műszerolajról? Az nyilvánvalóan nem alkalmas rendes bringalánc kenésre, mert az tényleg túlzottan folyékony. A legjobb olajak azok, amik ilyen túlnyomás nélküli kis flakonokban leledzenek. Ahogy említették előttem is, abból van normál, és sűrűbb (vizes környezetbe szánt) változat is. Az egyik kedvenc márkám egyébként a Brunox. A másik meg a már említett Motorex.
Okés, fordítva értelmeztem a fogalmat.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #35077 üzenetére
a "csepis olaj" jó ha pár tíz km-ert kibír
Az bebaszna. Biztos azért tudok 8-10 ezer km-t menni a láncommal, mert 3 naponta újrakenem és minden pénzem olajra költöm...
A zsír egész egyszerűen nem elég viszkózus. Zsírt a motoroknál használnak, mivel ott hőhatás is éri a rendszert, amitől viszont folyékonyabb lesz a szett. De bármiről is legyen szó, a fém kopik. Ha te ezt nem mosod ki, csak "úgysem csinál koszt" kijelentéssel hagyod darálni, az épp hogy az élettartamnak nem tesz jót.
Szerintem te valamikor láttál műszerolajat, és azt hiszed, mi is arról regélünk.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Xantomas #35044 üzenetére
A normális olaj is ugyanúgy bemászik a lánc görgői közé. Nem is tudom honnan vetted, hogy erre nem képesek. Nekem még egy szaki mondta, hogy egy láncra az élettartama során lehetőleg csak egyféle olaj kerüljön. Ezt igazolni látszik, hogy az XTR láncaimat rendszerint 8-10 ezer kilométerig használom egy görgősorral, ez úgy másfél év (tudom, meg lehetne hosszabbítani az élettartamot, ha 2 láncot használnék felváltva, de cserélgesse a fene - majd szépen egyben, a sorral együtt).
Tothgera30: Pontosan a merevsége miatt. Ahogy bármilyen gépen jobban oda kell figyelni, hogy mit csinál az ember, ha teleszkópos villa után vált merevre. Ezen nincs is mit magyarázni. Nem azt mondtam, hogy rosszabb megoldás, mert hisz kinek mi. De tény, hogy kevésbé vagy védve a kártyúktól, patkáktól, hirtelen / nem várt mozdulatoktól.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Xantomas #35042 üzenetére
Én egyetértek azzal, hogy a technikát fejleszti, de ez lefordítva azt jelenti, hogy kevésbé biztonságos. Egyszerűen nem tartja semmi az úton a kereket. Én már nem is tudom elmondani, hányszor amiatt nem borultam fel simán csak a városban, mert a teleszkópom kimozogta azt, amit ki kell.
-
LonGleY
veterán
válasz FIREBLADE78 #35020 üzenetére
Minőségi bringás olajjal csakis! WD-40-et és TF2-t soha ne vigyél a bringád közelébe! Se egyéb teflonos szarságokat. Láncra nem jók a zsír alapú és a szilikonos cuccok sem. Oil, baby.
A spray korrekt, az a leghígabb. Előnye, hogy ha nincs idő teljes tisztításra, azzal nagyjából át is lehet fújkálni, oldogatni az előző réteget, koszokat. Sűrűbben használható/használandó. Van a cseppentős, mondhatni a normál, és van az esőbe szánt, kicsit sűrűbb. Ez utóbbi lényege, hogy nyilván egy kicsit lassabban mosódik ki. Ha jó minőségű, akkor ez sem lesz vészesen ragacsos. Van egy márka, ami teljesen lebomlós.. csak nem jut eszembe hirtelen a neve. o_O
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
-
LonGleY
veterán
válasz Rottweiler89 #34952 üzenetére
Nem, csak gondoltam megemlítem, hogy a szerviz rövid i-vel írandó – csak mert már sokadjára olvastam rosszul leírva.
-
LonGleY
veterán
válasz Rottweiler89 #34934 üzenetére
Csak szervizben ajánlhatták.
-
LonGleY
veterán
válasz pengemetal #34817 üzenetére
Na, már csak ez kéne Magyarországon, használtan.
-
LonGleY
veterán
Tudnátok segíteni egy cyclocross váz vagy vázszett beszerzésében?
64-66 centi érdekelne, ami megnehezíti egy csöppet a dolgot. :]
Rájöttem, az országúti nem nekem való, széthullik mind alattam (110 kg, 203 cm).
-
LonGleY
veterán
válasz Chappy #34738 üzenetére
Viszont ha esőben akarod áztatni, és az utcán hagyni (ezt csak most olvasom), akkor nem tudok mit mondani. Vegyél egy összehajtogatható camping-bicót! Egyetlen értelmes darabot sem tudok arra javasolni, hogy szétb*szasd az esőben, meg hogy ellopasd... Nincs olyan bringa / lezáró, ami ezeket bírja! Hol élsz te? Ha ez a célod, vegyél egy igénytelen autót vagy robogót!
Amúgy a tárcsafék abszolut indokolt, hiszen jobban megfogja a 100-120 kilót, kevésbé karbantartásigényes, időjárás-függetlenebb, illetve a tárcsás felnik erősebbek. De mindegy is, mert az utcára rozsdásodni a kontrás is megfelel.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Chappy #34738 üzenetére
Ez első ránézésre csere, nincs kérdés. Vegyél egy normális hasznát cangát! Sokkal nagyobb élmény lesz használni, nem mellesleg ekkora súlyhoz sokkal biztonságosabb is.
Árral nagyjából úgy számolj, hogy 100-120 körül fogsz emberi darabot találni, ami elbír téged (és akkor abban még lehet, hogy a teleszkóp gyengébb eresztés lesz hozzád mérten). Normális kazettás agy, erős felnik stb. A 15 ezres bringákat (amilyen a tied is) és a Hauser márkát mindenképp felejtsd el!
Amíg nincs ekkora kereted rá, nem tudom javasolni, hogy a régit élesben hosszútávon használd - a saját biztonságod érdekében.
Sajnos pesten divat lett a bringázás
Nem csak divat, hanem alapvetés szerencsére.[ Szerkesztve ]
-
-
LonGleY
veterán
válasz Kickass #34640 üzenetére
Most mit mondjunk erre? Azt használsz, amit nem szégyellsz / sajnálsz és megfelelő biztonságérzetet ad. Melegnek biztos meleg. Azt mondhatom, hogy szerintem fölösleges, de szerencsére én még nem törtem szét az arcom, így nem tudom megítélni hogy neked / a saját bringázási stílusodhoz mire van szükséged.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34689 üzenetére
A súly számít. Merthogy közel egyenes arányos a kifejtett erőkkel. Lefele mindenképp, de felfele is. Ennyi benne a logika. No offense, de valahogy ezeket mintha te nem fogadnád be – mármint az egymásból következő, logikus dolgokat. A múltkor is ezért vitáztunk ennyit, mert ez a rész mintha kikapcsolna ilyenkor a fejedben.
Ha 40 kiló lennék, akkor nem mondanám biztosra, hogy nem téped ki mondjuk 2x akkora erővel a pedálból a cipőt húzás közben, így viszont 110-zel (amennyi kb. most vagyok) simán mondhatom... Nem hiszem, hogy másfél mázsa lennél, hogy enyire biztosra kelljen menned egy pedál megbízhatóságában.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34683 üzenetére
A terhelés irányát. De hagyjuk már ezt!
-
LonGleY
veterán
Ha váltópapucsot keresel, az a vázhoz tartozik, így ahhoz a gyártóhoz. A kereskedőnek meg kellene tudnia mondani a típusát is, illetve ők tudnak rendelni. Hogy a Hervis mit tud a helyzettel kezdeni, az kérdéses. Meg hogy mennyire foglalkozik az igazi KTM a Hervis-es cuccokkal...
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34676 üzenetére
De ez most hogy jön ide? A pedál kitéphetőségéről beszéltünk. Megint kavarsz... :]
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34673 üzenetére
Nekem ezek ilyen 1-2 órás távok. De a pedálvéleményt ezek már nem igazán befolyásolják.
kovsol:
Mondjuk annyi igaz, hogy a húzás erősebb egy erős embernél (... :]), a hájas inkább csak lefele terheli a hajtókart és pedált.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34671 üzenetére
203 centi vagyok, és írtam a 30-as átlagot. Szerintem ebből már levonható a metszéspont.
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34669 üzenetére
Tudom, hogy mire gondoltál. Nem, nem feltéphető csak úgy. A súlyomat is azért írtam, mert ha az nagyobb, könnyű belátni, hogy a húzásom sem lehet gyenge; lényegesen nagyobb erők dolgoznak a szegény bicajon ekkora testtel, mint egy 70-80 kilós emberke alatt. Ezért kell a montimra DH hajtókar, DH kormány és társai, pedig csak aszfalton használom – de így is kitolom a 30 km/h átlagot a városban, plusz métereket tudok átugrani ilyen pedállal biztonsággal (egész járdaszigetek, vagy a telepítendő fák kialakított árka a járófelületen). Akkor gondolhatod, hogy milyen hatások érik a szerkentyűt, és ha én ajánlok valamit, amit használok, akkor az eléggé atombiztos. :] A barátaim folyamatosan viccelnek is vele, hogy alkatrészeket kellene tesztelnem. Nem sok minden éli túl alattam. :] A Bianchi országútim is 2 hetet bírt ki alattam.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34666 üzenetére
Nem, nem old véletlenül. Én 115-125 kilóval nyomtam, nem gyengén. Pont a kiszámíthatósága (érezhetősége) a legjobb. Olyan, mint V-fék után egy jó hidrós tárcsa... Nem akarok SPD vs. Time vitát generálni, csak szimplán (és erőteljesen) javasolni tudom, hogy ha valaki többet szánna egy megbízható rendszerre, érdemes megfontolnia a dolgot. Főleg azt a fajtát, amit linkeltem.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Ezek szerint nem érezted / használtad, ergó nem tudod, hogy miért írom, amit. Nekem volt SPD-m is, de a Time sokkal kifinomultabb, jobb érzés használni, ki/be lépegetni. Mellesleg rohadt sokat egykerekezek és ugrok is vele - bár ez nem tudom, mért vetődött fel.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34655 üzenetére
Annyiban, hogy a Time-nál ugye 2 nagy rugóra csatlakozol. Nincs állítóka, nincs semmi, csak a rugók ereje. Ha használgatod, csavargatod, kilépnél belőle, egyszerűen érzed, hogy mit tűr, és mindig old, amikor kell. Masszívabb és biztonságosabb az SPD-nél - nem véletlen felsőbb kategória.
Nekem kb. ilyen félplatformosom van (freeride-dh).
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Pttypang #34632 üzenetére
Ezt miért mondja mindenki? Engem is ezzel ijesztegettek, mivel előtte nem használtam hasonlót. Egyszer estem vele, mikor illuminált állapotban eldőltem oldalra, mint egy zsák. Ennyi.
A Time rendszer jobb, de ha az SPD jól be van állítva, ugyanúgy nem lesz semmi baj, ha odafigyel (aztán hamar úgyis automatává válik). A fordított hátsó váltóra is mindenki mondta, hogy hozzászokást igényel, de teljesen instant magától értetődő volt a használata (amúgy szerintem jobb is, mint a sima).
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34548 üzenetére
Hagyjuk már, nekem pl. van jogsim is. Amit megtanultam a bicajból (figyelni a másikra, követni nem csak a pillanatot, hanem az utána következőt is szem előtt tartani), azt az autóban is alkalmazom. Szerintem tökéletesen kiegészítik egymást.
Bárhogy ragozzuk, a tény marad, hogy a sofőr volt a figyelmetlen. Ahogy ott elhúz, nem fért volna el mellette egy bicajos sem, de minimum beszaratja őket, mivel nem volt meg a megfelelő oldaltávolság! És akkor odaképzelhetnénk egy bizonytalanabb hétvégi bringást is, akit már az ijedtség és a nagy jármű szele is eséshez vezetett volna. Az, hogy ilyennek tette ki a bringást, eleve egy igen paraszt dolog, radadásul a közvetlen veszélyeztetés jelen esetben erőteljesen megalapozottnak látszik. De annyira túlbeszéltük a dolgot az értetlenséged miatt, hogy ehhez tényleg nem lehet már mit hozzáfűzni.
Qru: Ok.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz DigitXT #34544 üzenetére
Na ja, csak itt egyértelműen veszélyezteted a másikat az amúgy tényleg idióta, régről bent ragadt kresz szabály mentén. Nálunk is az elméleti oktató kiemelte, hogy ugyan benne van a könyvben, de senkinek, soha nem ajánlja - pont a veszélyessége miatt. És ez akkor is az előző felelőssége marad.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34537 üzenetére
Nem gondolni kell, hanem ésszerűen mérlegelni. Egy szűk útszakaszon, főleg úgy, hogy közel sincs meg a másfél méter oldaltávolság, NEM előzünk bringást. A busz mégis megtette. A bringás hova az anyámba húzódjon még beljebb, mikor ott a patka?
Attól, mert a sárga vonal elvileg elválaszt a másiktól, nem ütheted el a rajta haladót. Itt mégis megtörtént... Széles járművel hatványozottan figyelembe kell venni, hogy nem csak a te sávod számít, bizony belelóghatsz egy másikba is, de minimum veszélyeztetheted az ott haladót. Nem tolhatod le a másikat arra hivatkozva, hogy bezzeg én a sávomban haladtam. Ezt még egy 5 éves is felfogja. Láthatóan nem vagy a helyzet magaslatán, mikor mások gondolkozásáról alkotsz véleményt, így inkább ezt ne tedd!
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34535 üzenetére
Ennek a buszsofőr tudatáig kellett volna eljutni, nem az elöl haladónak. Pont ez a vita lényege, csak nem fogod fel a hülye fejeddel.
Teljesen más kérdés, hogy egyébként pont az ilyen barmok miatt érdemes vigyázni ezekre a dolgokra. Ez viszont akkor sem menti fel a hátul haladót a felelősség alól. Összemixelsz két olyan dolgot, amit nem kéne (fokozott elővigyázatosság esetleges hiánya + konkrét szabály).
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34532 üzenetére
Mi az, hogy meg kell győződni róla? Miért kéne? Haladsz előre szépen az úton, akkor minek kéne erről meggyőződni? Te minden fél mp-ben hátranézel, hogy mi újság, hátha épp eltoszni készül valaki egy leszorítással? És akkor te vagy a hibás, ha nem tudod, hogy leszorítani készülnek éppen?
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34529 üzenetére
Te tényleg kikapcsoltad a logikád.....
A bringásnak volt elsőbbsége! Ezt te hányféleképp tudod még értelmezni? Hiába próbálod torzítani, a tényt nem tudod.
Nem számít, hogy a busz a nagyobb, nem számít, hogy többen vannak. Attól nem kap előjogokat...
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34527 üzenetére
Csakhogy itt neked kéne végre gondolkodnod, hiszen a bringás teljesen jogosan közlekedett az úton, ellentétben a gyalogos vs bringaút példáddal.
Ha nem vagy 100%-ig meggyőződve, akkor nem kéne ekkora mellénnyel a bringást hülyézni. Mellesleg ki lett fejtve, hogy miért volt neki elsőbbsége: ő haladt elöl. Ez ilyen rohadt egyszerű.
Személy szerint ilyenkor hátranézek, intek egyet, hogy bizony, be fogok jönni eléd, busz, és meg is teszem. Csak hogy véletlenül se akarjon elslisszanni mellettem a kérdéses ponton.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI Air 2s FMC RC (Fly More Combo) drón - kijelzős távirányítóval
- DJI Air 2s FMC (Fly More Combo) drón - 5 akkumulátor, koffer
- DJI Air 2s FMC (Fly More Combo) drón szett - 5,4k video, 1" SONY CMOS (2S4)
- DJI AVATA 2 Fly More Combo drón - 3 akku, Care Refresh, FPV Controller, ND Filter szett
- Philips Lumea Advanced SC1997/00 villanófényes IPL szőrtelenítő
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest