-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Seep
senior tag
Sziasztok, egy ilyennek [link] van ertelme egy Cube editoron? 80 %road 20 %gravel?
-
jjeahh
nagyúr
Lejtőn nagy sebességnél, kizárólag ha a legnehezebb fokozatokba váltok, valami random elkezd surlódó hangot kiadni és a váz is berezonál tőle. Bovden sehol nem ér a gumihoz. Valami tipp, hogy mi lehet? Látszólag nincs semmi gond, így arra gondoltam, hogy az egyik dugattyú beragad, de fura lenne, mert csak a legnehezebb fokozatokban csinálja . A kazettatestben lehet valami?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
ezek a csak tengelyirányú mozgást lehetővé tévő rugós nyergek nem jók, mert "ugrálsz" rajta, rendes paralelogramma-mozgású, ami jó, ezek jellemzően 100+ eur árúak. legolcsóbb talán a suntour nx, ha nem izgat a súly
(cane creek thudbuster, eesilk suspension seatpost, redshift suspension seatpost)
de első körben tehetsz próbát egy ballonosabb külsővel és kisebb keréknyomással (+tubelessel, ha lehetséges)
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Ringman #261705 üzenetére
Nekem van valami ilyen (márhogy rugós nyeregcső). Beállítottam olyan erősre, hogy ne mozduljon alattam hajtás közben, viszont ha valami keményen áthajtok, azt már pont kirugózza.
Másra nem tudom, hogy akár a paralelogrammás is jó-e. Nekem legalábbis nem jött be az, hogy ráülök a nyeregre, és változik a pedál távolsága.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
semmiho
tag
válasz peetie1 #261700 üzenetére
Egyetértek, ha országúti, akkor jó választás lehet az Assioma Duo. Egy "kis" hack segítségével ráadásul SPD-s pedálokká is alakíthatóak, bizonyos Xpedo pedáltestekkel, de ebbe most nem mennék bele.
Kis technika. Fox és a manitou-féle "reverse arch"!?
...és lehet itt más is még. Például, a levegő kamra növelése a villavállban.
https://www.pinkbike.com/news/fox-patent-shows-hollow-fork-crown-for-increased-air-volume.html
...plusz: a villa lábában a két oldalt összekötő csövön keresztül kiegyenlítődhet a levegő és a csillapítás oldal nyomása.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz -=RelakS=- #261706 üzenetére
A linkelt értékelései közt pont ezt nehezményezi, kettőt vett, az egyik nem akart működni, szétkapta bezsírozni, megjavult.
- De egyik sem működött ha a nyereg előrébb, vagy hátrébb van állítva, csak középen. Ezen a Rose-oson így erősen kétséges az ellenállás állítása szerintem.#261703 Seep
NYEREGCSÖVEK KÉNYELME – ALAPANYAG, ÁTMÉRŐ, AKTÍV ÉS PASSZÍV RUGÓZÁS
https://bikepro.hu/nyeregcsovek_kenyelme_alapanyag_atmero_aktiv_es_passziv_rugozas
Ez jó cikknek tűnik!Gyorsan átfutva; a drágáknak van értelme. Más a működési elvük.
Cane Creek eeSilk
rosebikes【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Ringman
nagyúr
ha már máshol nem tudsz puhítani a gépen (külsők mérete, keréknyomás, nyereg) és nem komfortos a bringa akkor van, nekem is egy eesilk 20 mm-es rugós nyeregcső van a bringán.
ha eléggé ki van húzva a nyereg, akkor egy sima karbon nyeregcső is elég lehet (abból is van külön hajlékonyabb)
ezt nézd végig, ha van időd: [link] vagy ha szövegesen szeretnéd, akkor ugyanez itt: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz -=RelakS=- #261706 üzenetére
pont a paralelogrammás kialakításnál van az, hogy nem igazán változik a pedáltávolság, mert ahogy lejjebb csúszol, úgy egyben hátra is.
-
andrisbandi
őstag
válasz Ringman #261711 üzenetére
Fitnesz, trekking bicajnál jól lehűtik az extra kényelemre áhítozó óriás pilótákat. Nuku vékényabb cső (Ø 27,2 mm, jobban hajlik) vagy a kisebb vázból jobban kihúzott.
Ha jól értem paralelogrammással viszont előrébb lesznek. De az drága....
A nagyobb testsúllyal rendelkező (90+kg) kerékpárosok pedig jobban teszik, ha a kurrens nyeregcsőméretekből a két nagyobb (30,9; 31,6) átmérő valamelyikét használják, azaz már kerékpárvásárláskor célszerű ezekkel kompatibilis vázat választani!És a felsőcső se legyen túlzottan ejtett (sloping), hiszen a hosszan kinyúló nyeregszár túlzott terhelést ró a vázra, mindenekelőtt a rögzítőpontra.
Tetejében a túlzottan kis vázméret is a tartósság ellen dolgozik, vagyis a nagytermetűek kétely esetén inkább a nagyobb vázméret felé vegyék az irányt. Alattuk a rövidebben kinyúló, nagyobb átmérőjű, alapvetően erősebb, így kevésbé hajlékony nyeregcsövek is elégséges rugalmasságot nyújthatnak. Ezzel szemben a könnyű kerékpárosokra tervezett hajlékony csövek a tartósság kompromittálása mellett nem kívánt imbolygást is okozhatnak.
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
fulton
addikt
Sziszatok
Érdekelne külső szemként miként látjátok a bike méretet a kép alapján.
Ez egy merida L Scutura. Nem volt rám beállítva a nyereg, kicsit alacsonyabb volt mint kéne [kép] [kép] [kép]
Volt alkalmam megmérni pontosan a belső lábhossz-t és magasságom, erre készített berendezésen, egész pontosan 184.5cm vagyok és 92.5cm! belső lábhosszal, emiatt törzs meg rövid, hajlékonyság: összezárt lábbal előre hajolva elérem a talajt.
"nem egyszerű, me kilógok az átlagból, mókolni kell lehet. Felültem egy M vázra is az határozottan kicsi volt alám.ültem egy L TCR en azzal mentem is: [kép]
de az a negyed óra kevés volt bármire, én ott akkor nem éreztem hogy nyújtozok vagy kényelmetlen lenne elől fogva (de ebben benne lehet a sok inger, az adrenalin...stb szóval..), szárnál fogva meg egyáltalán nem, a szár alatt volt vagy 4cm távtartó.
így képeket nézve, elég egyenes a hátam, de menet közben lehet ideálisabb ívre került...
Nekem tetszett a fekvő testpozi így elsőre, de hogy ez hosszú távon milyen lenne,.. ki kellesz próbálni egy nagyobb körön. Ami tervben a jövőben.
Van egy srác neki 184cm 90 belső lábhossz, és M\L TCR hajt (gondoltam erre én is viszont hosszabb szárral), azt mondta 3cm maradt a jelölésig a nyeregcsőben. Ami esetemben pont határra kerülne ...nem a legjobb.[ Szerkesztve ]
-
lanszelot
addikt
válasz parandroid #261694 üzenetére
Írtam, hogy csak munkába járásra kell aszfalt úton napi 8km.
Erre minek vegyek arannyal bevont karbon bringát?
Bringa egy eszköz nekem nem sportolás, és nem hobbi.
A drága nem jelenti hogy jobb.
Mari néninek Patyom falván sem kell országúti szuper bringa, hogy leguruljon a bolitg kenyérért.andrisbandi:
Nem az elektromos részről kérdeztem.
Csak 2 kerékpár közül, amiből egyik nem elektromos, hogy melyiket válasszam.
De meg is lett a válasz, hisz az egyik net szerint 90kg -ig bír. -
-=RelakS=-
veterán
válasz andrisbandi #261709 üzenetére
Amilyen éktelen hangja volt, én is adtam egy tonna zsírt a rugónak
#261712 Ringman
Hmm... érdekesen hangzikItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
válasz fulton #261714 üzenetére
Eleve szerintem az lenne a lényeg, hogy a pedál legalsó pozícióban és nyújtott láb. Onnan kellene kiindulni.
A Meridán jobban nézel ki, vedd meg azt.
Ez a Szabi boltja egyébként, aki jár kommentárni az Eurosportba? Ha igen, akkor nehogymár ők ne tudnának neked rendes méretet adni.Egyébként biztos én vagyok a hülye. De nagyjából lehet tudni, hogy kinek mekkora váz kell. Ha az megvan, akkor meg ott a bikefit finomhangolni. Szóval ennyire nem kell talán túlgondolni ezt az egészet. Én amikor ilyeneket olvasok, eszembe is jut, hogy én voltam vajon a hülye, hogy elmentem és "csak úgy" vettem egy bringát?!
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
itouchfan
senior tag
válasz fulton #261714 üzenetére
Mindkettő nagyjából jónak tűnik, mindkettő jó bringa és mind a kettőből az L méretet szerintem be lehet úgy állítani, hogy megfelelő legyen neked. Ilyen belső lábhosszal L méret alá nem mennék. Nekem pl. M/L a Merida Scultura, de 183 vagyok és 87-88 a belső lábhossz, és ez a tökéletes méret nekem, inkább a felső határán vagyok. Szóval L jó lesz, aztán utána lehet játszani a spacerekkel, stucnival, stb, vagy elmenni egy BikeFittingre a Bringalandba és ott belövik neked véglegesre.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
ivana
Ármester
válasz andrisbandi #261713 üzenetére
Ez irtó nagy marhaság, megnézem azt aki megmondja, hogy 27.2-es vagy 31,6-os a nyeregcső ráülve Ha határon vagy akkor meg mindig a kisebb vázat kell választani, ez nem kérdés.
Ha kényelmetlen a gép rugós nyerget kell felrakni, a nyeregcső rugózás nem tartós és drága is. Egy rugós brooks még akkor is nyereg lesz amikor a vázből már harmadjára csinálnak sörös dobozt.
-
rétisün
veterán
válasz fulton #261714 üzenetére
"azt mondta 3cm maradt a jelölésig a nyeregcsőben. Ami esetemben pont határra kerülne ...nem a legjobb."
mivel nálam is ez lenne a helyzet a hosszú lábaim miatt, minden bringánál az az első (na jó, szétszerelés után, mer' sose jó ahogy a gyárból kijön ) hogy cserélem a gyári, általában 35 centis nyeregcsövet 40-esre.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Toobee
veterán
válasz ivana #261720 üzenetére
Elég nagy a különbség. Most arra jutottam, hogy veszek a 31,6 vázba egy szűkítőt és a 27,2-vel kipróbálom. Nem feltétlen az átmérőkölünbség a szignifikáns, egyszerűen a 27,2-es csövekből sokkal könnyebb kényelmes, jól rugózó verziót venni.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
andrisbandi
őstag
válasz Ringman #261724 üzenetére
Jófajta új montin cserélte egyszer egy yt-os csóka brooks-ra a nyerget. Mindenki fetrengett a röhögéstől a kinézet miatt. Azán kipróbálták, és hirtelen csönd lett. Motira tuti nem való, de én is szívesen kipróbálnám valami full merev aszfaltos nézelődős bicón.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
ZolkoW
őstag
válasz fulton #261714 üzenetére
én azt hittem, a Meridán a pedálon a lábad, és úgy adja ezt, mert nagyjából az lenne a jó alsó pozíció, szerintem... Ez alapján viszont akkor... nem merek semmit mondani, tényleg rendes tekerő pozícióban lehetne többet okoskodni, de én is kikérném az eladók segítségét is. Én értem, hogy az átlagtól eltérő testalkattal nehezebb, ott nem mindig az van, hogy kalkulátorba beütöd, oszt csá.. De az ilyenek, mint hogy maxig kell húzni a nyeregcsövet (oké, országútiban ritka a gyárilag 40 centis, míg montinál kb.alap), azért intő jelek lehetnek.
Azt meg nem tudom, bele lehet-e kalkulálni egyáltalán, hogy ha sose mentél még hosszan ilyen vázzal, akkor most elsőre mi tűnik kényelmesnek, és szabad-e arra hallgatni. Ha nagyon természetellenes, azt mondanám, akkor felejtős. De hangzásra a 185 centi + M-es váz, háááát, határesetnek hangzik (mondom....hangzásra)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #261714 üzenetére
Itt mondták régebben outinál;
"Kicsi vázon meg kell a nagy drop (kormány <-> nyereg magasság-különbség), hosszabb stucni."A testalkat miatt nálad elég nagynak tűnik a szintkülönbség.
Ha szerencséd van, egy (még) nagyobb vázassal, csak a stucnit kell rövidebbre cserélni. Azon a drop már jobb.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Ringman
nagyúr
igen, csak az egyes lépéseket külön nem akartam leírni, topikgazdánk segedelmével elküldtem egy szép levelet nekik, feltettek pár kérdést hogy mit hogy csináltam és küldenek egy cserekészüléket, a teljes dobozt kiegészítőkkel vissza kell nekik küldeni (amit tegnap meg is tettem, dpd intézi)
-
Ringman
nagyúr
válasz ZolkoW #261731 üzenetére
viszonylag hosszú lábbal kijöhet, hogy rövidebb váz kell, de az sokszor annyival alacsonyabb, hogy nem igazán jön ki a matek, én az M-est (jó 560 mm a tt) fogom kisebbre cserélni, hogy értelmes stucnihosszal tudjam használni.
szerencsére én amennyire lehet talpközéppel tekerek (stopli leghátul) + jó eséllyel a sarkam is lent van - "heel dropper" - azért mondom hogy jó eséllyel, mert nem videóztam le magam), így 86-os átlépő + 170 mm-es hajtással kb 73 cm magas a nyeregpozíció - hajtástól mérve, ami alacsonynak tűnik, de feljebb tolva meg fáj a térdem.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz ZolkoW #261731 üzenetére
Az eladók meg el akarják adni, arra sem lehet feltétlenül alapozni. Nem feltétlenül nézem én is már 1 hónapja a geometria adatokat, meg próbálom más - ténylegesen kipróbált - gépekhez hasonlítani a vásárlandót.
Anyagi csőd, ha veszel egy gépet, aztán később derül ki, hogy kicsi / nagy, és utána kell szerencsétlenkedni extra hosszú nyeregcsővel, stucnival, ami valóban intő jel, és elcseszi a gép geometriáját, ha egyáltalán sikerül megtalálni azokkal is egy kényelmes pozíciót.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
andrisbandi
őstag
válasz Ringman #261735 üzenetére
A merida méret választójában mást mutat(na, ha elfogadná a méreteit)
merida-bikes.com/scultura
"184.5cm vagyok és 92.5cm belső lábhossz"
A kar hosszát is kéri, ezt meghagytam alapértéken, növelve sincs változás.
XL-t dob rá.---
#261736 Dark Archon
Outinál sokkal szűkebb a válogatási lehetőség a stucni hosszban, montihoz képest.
Igazán mini, vagy nullás nem lehetséges.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
lsebestyen
addikt
válasz andrisbandi #261737 üzenetére
Már én is kérdeztem tőle régebben, hogy ez a lábhossz tuti jól lett e mérve, de megerősítette, hogy igen.
-
Ringman
nagyúr
válasz andrisbandi #261737 üzenetére
nem tudom milyen izomzatú emberrel számol, beírtam az én adataimat, L-est mutat 575 mm-es felsőcsővel, ez nekem 2 mérettel nagyobb a kelleténél.
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #261727 üzenetére
Köszi a válaszokat all!
Tudom kép, ennyit "tudtam magammal hozni" meg a saját érzékelésem. majd még elmegyek egy tesztre 2-3 órás út. Ott már objektíve érezni fogom mi hogy merre. Meridát most nem tudtam elvinni okból kifolyólag, majd legközelebb. Kép is csal, mert Giant-nál alacsonyabbról lett fotózva és torzít a lencse is.Szár: Ezt is elég agilisnek éreztem, nem szívesen mennék 100mm stucni alá vele. Sőt a 110 is kell nekem inkább, hosszabb inkább jobb lehet az irányíthatóság miatt. Meridában csak M van (az tényleg kicsi volt) meg ott sok lenne a drop hosszú szárral kombózva.
Meridában kérdeztem aki az ügyemmel foglalkozott hogy látja külső szemként, választ nem kaptam. Alpinbike ban a srácok külső szemlélőként azt mondták M/L felejtős alám. Azt a Defy-t el sem vittem. Csak felültem rá, az valami morbid mennyire felxibilis a nyeregcsöve.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz lsebestyen #261739 üzenetére
#239913
Egyszer utána olvastam, mennyire tél el az átlagtól ez a belső lábhossz. Nagyon durván.
Erre rámoccant a többi mutáns Ez a táblázat biztos nem is igaz.
- Jó akkor meséljétek el hogyan szoktatok nadrágot venni.
Szinte sehogy, nem gyártanak jó méretet【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
dom1n0
aktív tag
-
Ringman
nagyúr
válasz andrisbandi #261742 üzenetére
31/34 vagy 30/34
ha bakancshoz veszem csak fel, a 32-es is jó.
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #261741 üzenetére
szerintem azt a kormányozhatóságot gondold át, a csepel kb úgy fordul mint 1 teherautó (mennyi a láncvillahossz? gondolom van 45 cm, mi az első és hátsó kerék távolsága, vagy 108 cm?)
majd megszokod az outit is, kis kitérésnél úgyis "testből/dőlésből" kormányzol, vagy nem is tudom hogy mondjam.
-
lsebestyen
addikt
válasz andrisbandi #261742 üzenetére
Ez a mérettábla szerintem nem az a belsőlábhossz amit bringázáshoz kell mérni. Nekem viszonylag rövidebb a lábam mint a velem egy magasaké, de ehhez képest én is mutáns lennék.
-
fulton
addikt
válasz Ringman #261728 üzenetére
Telón kérdeztem hogy spd kerül e a gépre, mondta az úr hogy nem, taposó ha viszem a saját spd-m akkor azt felteszik. Jó, úgy voltam akkor csak utcai cipőben leszek, nem szedem le a pedálom, így a cipőm sem vittem.
Ott a boltban meg kitolták a bringát, és kérdezték maradjon e rajta az spd ? na mondom, telefonban azt mondták spd csak akkor lesz ha én viszek.... "hát ő nem gondolat olvasó azért kérdezi hogy szedje e le az spd-t"....átszerelték a taposót utána. De mind1 mert most nem sikerült elvinnem.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz lsebestyen #261746 üzenetére
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
fulton
addikt
válasz Ringman #261745 üzenetére
irányíthatóság, TCR-negyed órás próba ami elröppent mint a szél - tudok nyilatkozni, kis sebességnél nagyon agilisnek éreztem elől fogva, felsőcsőn annyira nem is gáz, viszont nagyobb tempón mint ha sínen futna, "kötélen húznák", az tetszett, + a fekvő pozi hozzá. Más élmény a két bringa. Nem jobb, más. Én a csepelt is szeretem. Csepel jóval masszívabban irányítható és stabilabb az úton ahogy én éreztem, de tankerként kanyarodik a TCR hez képest (csepel: 1090mm tengelytáv).
A váz merevségéből én úgy semmit nem éreztem, nem rázott egyébként (ebben benne lehet a belső nélküli külső is és a talán 25mm gumi...) nem volt szétrázósabb mint a csepel így.
#261745Ringman: láncvilla: 450 tengelytáv: 1090[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz andrisbandi #261737 üzenetére
Tudom, amúgy is elég ideges a kormányzás, inkább hosszabbra lehet cserélni a stucnit, rövidebbre nem kéne.
Egyébként az alapján, hogy az 51 cm-es 3T Exploro RaceMax-szal mentem 60 km-t és hosszúnak éreztem, az összehasonlítás alapján a Canyon 2XS-nek jobbnak kellene lennie, mivel az XS = 51 cm.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen