-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
height
aktív tag
válasz Hasaggymeg #206348 üzenetére
Köszönöm a linket, ez igen jól néz ki!
Amit [Amit linkeltél oldalon] lehet rendelni Magyarországra is?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz height #206502 üzenetére
A linket csak találomra tettem be, ott úgy látom out of stock (elfogyott). Amúgy megbízható bolt...de van közelebb is, nézz körül.
#206497Zoliwrc...úgy van, lehet ott nyolc szimering akármilyen jó gumiból, előbb-utóbb a sok mozgástól fellépő apró súrlódás amit a rárakódó finom por okoz bedolgozza a kinti port, a dugattyú, vagy éppen a gumik anyagát a fékfolyadékba...aztán, hogy ez mennyire rontja a fék hatékonyságát nem tudom, de az biztos, hogy a bejutott surló anyag csak rosszat tehet a mozgó alkatrészeknek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
height
aktív tag
válasz Hasaggymeg #206503 üzenetére
Köszi szépen!
-
bszg@
tag
Tartozom egy köszönettel a trekkingem váltókarjának puceválására vonatkozó tanácsokért.
A burkolatát leszedtem, WD-el jó bőven fújkáltam, majd WD40 Specialist-el olajoztam. Csak ma próbáltam ki, jobb, mint új korában. -
nagyúr
válasz jjeahh #206498 üzenetére
ha folyna, akkor látnád a betéteken, vagy mosás után a foltokat, ahol szivárog, mert a fékkar meghúzása kipréselné a lyukon az olajat. az a baj a fékekhez használt olajokkal általában, hogy nagyon korrozívak, rohadt könnyen megkötik a vizet, és ez a folyadék forráspontját nagyban lecsökkenti. na meg a legtöbbet keverni sem lehet egymással.
ha jól emlékszem, akkor az sram dot 5.1es olajat ír elő, ez egy glikolbázisú olaj, és ez szívja a legjobban a vizet, afaik legkésőbb két év után cserés, akkor is, ha nem mentél vele.
ha nyikorog mosás után, de megszűnik, akkor csak rászáradt valami, amit rámostál. pl. samponos víz. elvileg egy idő után elmúlik, nem? az olajos szennyeződés átitatná a betétet, és nem szűnne meg a nyikorgás.
a teló más elven működik, ott az olajnak kennie kell az egymáson elcsúszó felületeket, arra más olaj is kell. ez nem agresszív, mint a fékfolyadékként használt olaj, jól is nézne ki, ha megmarná a szárakat... igen, van egy lehúzógyűrű, ami a szárról lehúzza az olajat, de egy vékony réteg akkor is rajta marad, ezt pótolni kell.
de ez autók házi szervízeléséből származó tapasztalat, a bringás ezt módosíthatja, mondjuk inkább a sűrűbb csereperiódust tarton elképzelhetőnek.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
bardi
aktív tag
válasz velizare #206506 üzenetére
A dugattyún egy minimális fékfolyadék kijuthat szerintem, hasonló filmrétegként, mint ahogy a telón teszi, csak persze sokkal vékonyabb. De ez még édeskevés a fékbetét szennyezéséhez. A fékpor is itt juthat be a rendszerbe, ami szennyezi a fékfolyadékot.
Amúgy ha teljesen zárt lenne a rendszer, a vizet se tudná sehonnan megkötni a dot folyadék, hiszen hol kerülne vele érintkezésbe? A kiegyenlítő tartály is zárt, ellentétben az autókéval, ami ha zárt lenne, nem tudná lekövetni a rendszer a fékbetétek kopását.'92 Honda VFR 750
-
RexpecT
addikt
válasz Because #206501 üzenetére
Én sem nagyon találtam anno semmit erről, most rákeresve:
"In the interests of simplicity and budget, the wheels employ standard quick releases." -
nagyúr
válasz bardi #206507 üzenetére
tárolásnál, légtelenítés közben, ha rosszul csinálod, vagy benne marad korábbról. elég, ha levegővel érintkezik, annak a páratartalmát is elkezdi megkötni, és a megbontott flakont már nem zárod vissza légmentesen.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
#87057920
törölt tag
No készítettem egy szimulációt a lánchajtásról, "új" illetve "kopott" hajtással, nem méretarányos és nem is 100%-os valós fizikával, de azért elég jól visszaadja hogyan viselkedhet a lánc meghajtás közben.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #206507 üzenetére
Valahogy így képzeltem el én is, de persze lehet tévedünk. A dugattyúknál egy kis nyomorult vékony gumigyűrű van, ami gondolom csodákra nem képes. Az ipari középcsapágyakon ha jól rémlik két gumigyűrű is próbálja kint tartani a szennyeződést, mégis beáznak.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #206512 üzenetére
Mondjuk annyiban jobb itt a helyzet, hogy túlnyomásos zárt rendszerről van szó, vagyis inkább ki mintsem befelé megy onnan minden, de tény, hogy a mozgó dugattyú bedolgozhatja (főleg!) azt a nagyon finom, fekete ferodo port ami ott rendszeresen belep mident...lehet pont attól fekete a lecserélt folyadék.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #206513 üzenetére
meg a kenés ellenére gondolom az alu féktest is kopik, amiben a dugattyú jár, és annak a pora is belekerül a folyadékba.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #206507 üzenetére
A kiegyenlítő tartály is zárt, ellentétben az autókéval, ami ha zárt lenne, nem tudná lekövetni a rendszer a fékbetétek kopását.
A sram (code-on biztosan) fékkarokon ott van egy golyó + rugó mechanika, ami a kiegyenlítő tartályt zárja el a külvilágtól. A funkciója azonos az autókéval, a fékbetét kopásának a kompenzálása.
Ezért van az, hogy ha fejjel lefelé fordított bringán behúzod a fékkart (shimano esetében se huzogassátok fejjel lefelé), akkor szépen tele tudod pumpálni a fékkört levegővel, és egy ilyen meggondolatlan mozgulat után lehet újra légteleníteni. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #206512 üzenetére
Jól gondolod, tökéletes szigetelés mozgó felületek között nincs. Ettől még nem szabad ezeket lebecsülni, mert ezek nélkül a tömítések és szigetelések nélkül vagy működésképtelenek lennének a rendszerek, vagy nagyon rövid élettartamúak, összességében nagyon hasznosak.
Csapágy témában mondta múltkor egy versenyző, hogy a kisebb súrlódási veszteség érdekében egyes vesenyeken nem zárt csapágyakat használnak, így még jobban és finomabban gurulnak a gépek. Cserébe a verenykör után tervezetten az összes csapágy kuka és rakják be az újakat mindenhova. Persze ha van rá keret szerelőből és alkatrészből...
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #206513 üzenetére
oda azért elég durva tömítőgyűrűt raknak, ráadásul elég ellenálló anyagból, mert a fékolaj elég sok mindennel reagál/megmar, beleértve a fényezést is.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
SpaceJam
aktív tag
válasz Csokicsibesz #206519 üzenetére
135-re tippelek, hiszen már ez is fogad 40 mm-es gumikat.
De ez a mechanikus tárcsafék 2021-ben nagyon merész... Ti nem használtatok még soha mech. tárcsaféket, hogy ilyet meg mertek venni? :s
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #206513 üzenetére
Tényleg, az a fekete fékpor...
sebgutkopf: ja, ezek szerint nem csak én vagyok ezen a véleményen . Nem becsülöm le a tömítéseket, csak úgy gondolom, hogy rendszeres használattal, főleg sok terepezéssel nem árt gyakran szervizelni ezeket a cuccokat, mert tökéletes szigetelés ahogy írod, nincs.
Más: Levi megint odab*sz, ilyeneket mehetnék én is, ha lenne társ, akivel . Meg persze egy autó sem árt.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
itouchfan
senior tag
válasz SpaceJam #206520 üzenetére
TRP Spyre teljesen használható kategória, majdnem egy éve nyúzom és ha jól be van állítva, akkor átlag felhasználásra elég. Én is csak inkább kíváncsiságból és a jó ára miatt csaptam le egy TRP HY/RD fékre, meglátjuk mennyi különbség lesz majd a bowdeneshez képest.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Csokicsibesz
tag
válasz SpaceJam #206520 üzenetére
Nem gondolom, hogy a mechanikus tárcsafék annyira gáz lenne, de majd kiderül.
Igazából még van egy hidrós tárcsafék szettem elfekvőben.
Azért a Triban lett a befutó mert újonnan olcsóbban megkapom, mint ha használtan vennék ilyesmi bringát. Cserélek rajta külsőt és készen van.
Mivel van egy normális montim, nekem ez játszós bringa lesz. Nem kelllenek rá csili-vili megoldások, a súlya se érdekel, jó a 2x9-es Sora váltás is.
Tudom, hogy ez nem egy csúcs országúti, de én nem is azt szeretnék -
HEAHEA
tag
Sziasztok! Nézegettem téli bringás cipőket, így jutottam el a Bikeinn-re, ahol most 38 ezer+ szállítás, a Shimano MW5-ös. Máshol drágábban találtam. Gondoltam szólok, hátha valakit érdekel. Szép napot kívánok Nektek!
-
őstag
válasz bardi #206507 üzenetére
a kerékpáron is úgy követi le a kopást, hogy a túlfolyó teteje gumis, és ahogy csökken a fékbetét vastagságaúgy jön be az olaj a túlfolyóból. a gumi biztosítja a rugalmasságot, és azt, hogy ne kerüljön levegővel érintkezésbe a fékfolyadék
a dugattyún egyébként dupla befelé néző ajkakkal ellátott gumi tömítés van, onnan nem jut ki olaj, még film szerűen sem (és ha ki is jutna, akkor sem a fékbetétére, hanem a tárcsára kerülne, ami összekenné a fékbetétet)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #206521 üzenetére
Ott a Déli Kárpátokban vannak szintek rendesen, azok Erdély legmagasabbjai.
#206523itouchfan...meglátjuk mennyi különbség lesz majd a bowdeneshez képest....ha tippelnem kellene, nagy!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
Előző héten az egyik bringás facebook csoportban elcsíptem egy hírdetést, ami nem csak bringát de kiegeket is tartalmazott. Ráírtam a srácra és lecsaptam pár cuccára, nemtudom a topikban is jelen van e, ha igen, akkor ezúton is köszönöm
Csomagolás tökéletes, a cuccok frissen mosottak..Amiket sikerült lőni: [cuccok]
"It's only after we've lost everything that we're free to do anything." Télen snowboard, nyáron bringa + LEGO® PSN ID: oORastaMaffiaOo
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz vhunor #206532 üzenetére
Jó, ez nem "tiszta" hidrós, vagyis hibrid fék (kábellel működtetett hidraulikus), de nejem kerékpárján tényleg parádésan működik, vakteszten talán észre sem vennéd, hogy nem teljesen hidraulikus.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #206535 üzenetére
Durva, mi? ...mérd meg ha már kint van lássuk hogyan viszonyul a gyár által megadott súlyhoz. Amúgy ezek már akkorák, hogy önálló életük van, egy-egy nagyobb letörésen érzem, hogy már saját súlyától meglendül és ránt egyet a láncon...vagy mikor lejtőn rápörgetsz 50km/h körül a 10-es tányéron, majd hirtelen abbahagyod a tekerést még menne tovább a lendülettől.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #206537 üzenetére
Durván könnyű, és hát jobb mint ez... CS-M7100
...mondjuk az is igaz, hogy ez "csak" 28e forint volt. Tartósságáról majd később, ez viszont (CS-M6100) 6400km-t ment eddig és előreláthatóan 9e körül fog menni összesen, így gondolom majd az új, az SLX is elmegy annyit."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sz_abika
addikt
-
RexpecT
addikt
válasz SpaceJam #206520 üzenetére
Egyrészt nincs összehasonlítási alapom más országuti fékkel, másrészt ez nekem csak kiegészítő bringa lesz, téli görgőzésre, vagy ha nagy sár van, de tekerni akarok egyet, akkor ezzel megyek egy karikát, ráadásul itt az alföldön (fék nem számít annyira).
Egyébként a tesztek alapján használható, persze nincs olyan jó mint egy hidrós vagy egy jobb patkófék, de bőven használható állítólag.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #206538 üzenetére
Akkor kb. harmad annyit birnak,
de meg ugy is olcsobb. Ezek az XX1 -ek ~24k km -et tudnak, bar gondolom felhasznalastol is fugg, na meg lanccserek gyakorisagatol.
Annyi, hogy AXS -hez ezt lehet venni. A GS -t, mint hajtast, leszoltak. Nem is olyan finom, nehez is, na meg tartossagbol sem a legjobb. Az mar olcsobb, de akkor mar ott az M8000.
Ha nem akartam volna vegre valami specibbet, en is a feke indulok el. De 1, soha nem volt meg bolti uj bringam, 2, soha nem volt up to date kimaxolva. Egyszer en is megengedhetem magamnak. A mostanit megelezo montimat 12 evig hasznaltam, es mar akkor sem ujonnan kaptam.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #206541 üzenetére
Nekem is ez az első bringám amit a széria éve előtt vásároltam, vagyis 2021-est 2020 novemberében. ...persze kimaxolás itt azért nem volt igazán, de így is elég nagy lépés volt előre (1x váltás, karbon stb.)...na meg van hova fejleszteni rajta, ami legalább olyan jó mint a kerékpározás.🤭 #csakazasszonyneolvassa
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Hasaggymeg #206543 üzenetére
... vagy nejlonos idők... lassan minden lebomló lesz Saunders ezredesnél is már gyorsan kell újratölteni mert beleázik a szívószál az üdítődbe.🙄🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
padzso
tag
A komponenseknél látni,tudni lehet, mikor csereérett. De mi van a vázzal? 7 éves múlott a bicajom, 33e km-rel (ez a szám lesz még több is), alu váz szénszálas villával. Ahogy olvastam, az alu, ha elfáradt, akkor sokkal kevesebb előjel keretében törik az acélhoz képest. Röntgenre meg nem hordhatom minden x km után. Gondolom, szemrevételezésen kivűl más opció nagyon nincs.
-
-
őstag
válasz RexpecT #206548 üzenetére
fognak azok gyártatni máshol is, idén év eleji a hír, hogy Temesváron, Romániában is építi az üzemet a Sport Mechanical Workshop, aki szintén beszállítója a Dekának: [link]
állítólag ott is másfél milliós lesz a kapacitás (a gyöngyösi Giant gyár is egymilliósra van tervezve)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #206538 üzenetére
2x11 rendszeren most lesz nemsokára 2 éves a 11-42-es XT sorom. 450km-rel ezelőtt tettem rá egy utolsó új láncot, hibátlanul dolgozik.
Úgy látom hogy simán ki fogja bírni a 3 szezont nálam, ami esetemben 18-20ezer km lesz kb.
(van még 4 használt láncom 0.5nyúlásig engedve) Jövő szezonban ezeket fogom majd forgatni a hajtáson.
A sort 15ezerért vettem bikemag apróról, a láncok darabja 7-9ezer forint. Az élmény amit a monti ad az viszont megfizethetetlen :-)
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest