-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #198151 üzenetére
Valami ami modernebb . Nagyon menő egy ilyen Deore/Rockshox Yeti legenda, de valszeg terepen össze sem hasonlítható egy mai normálisabb montival. No meg persze sajnálnék is egy ilyen klasszikust terepre vinni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zzola
félisten
Sziasztok!
Kerékpár beárazós topik létezik? HA nem, hol tudnák segítséget kérni beárazásra?
-
Ringman
nagyúr
válasz zzola #198153 üzenetére
ott van a téma tudnivalóknál
KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás -
válasz INTELligent #198147 üzenetére
Garmin tudja, a strava nem. Nekem pont emitt van minden cipő/bicikli garmin connectben vezetve, és nem straván.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz velizare #198139 üzenetére
Mobiltartó: Nekem egy ilyen van: [link] . Én bent használtam, amíg laptopról ment a zwift, mer ezen könnyebben elérhető volt a companion app-pal. Bent rendben van, meg csendes tekergetéshez is jó lehet, de forgalomban, terepen én telefont nem tennék kormányra. Nap is kinyírja, meg bármi történik, úgyis repülni fog.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
flash-
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #198159 üzenetére
Automata?! Pfff...sima agyváltó. Az, hogy jobb-e városban attól függ, nőnek várost nézni, vagy munkába járni (hacsak nem a HHH-n dolgozik) akkor igen, sportolni egyáltalán nem. Tudtommal a Shimano Nexus megbíz6ó, de majd kijavítanak ha mégsem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #198160 üzenetére
☺️ Kicsit csodalkoztam is a hirdetesen h odairtak h automata de ezekben a valtókban nem vagyok otthon, rokonnak pár fokozat elég, gyula-csaba közt, ott úgysincs sok domb 😂
Mondjuk van viszont gyakran erős szél[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Alg
veterán
válasz Hasaggymeg #198160 üzenetére
Mondjuk én el tudnék képzelni egy "automata" váltót, elektromos groupset-ekkel simán megoldható lenne: pedálfordulat alapján váltana magától hogy egy előre beállított tartományban tartsa - persze bármikor kikapcsolható és felülbírálható a váltógombokkal.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
planbmokus
senior tag
válasz Hasaggymeg #198103 üzenetére
Az esésnél ami volt?
Azt néztem én is, hogy mit szenved egy hivatásos szerelő egy bolt-on + tárcsafék kerékcserénél.
Egy laikusnak 3 perc lett volna, egy közepes bringaszerelőnek 1p 30."Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Asszem van is, csak hát az automata váltó egyforma "lóerőt" és "fordulat(csapás)számot" feltételez ami itt kerékpárosonként változik...ezért gondolom nincs létjogosultsága. Hacsak nem felhasználóra optimalizálható, miután tudod a kedvenc csapásszámot, optimális wattleadást, ugyanakkor mivel itt még ez sem állandó mint egy belsőégésű motornál, hát...
#198164planbmokus...lehet, nem tudom én már csak a kerékcseremizériát láttam...valami nem jött ott össze neki.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
planbmokus
senior tag
válasz Hasaggymeg #198165 üzenetére
Pedig nem egy agyműtét, tengely ki, kerék ki, kerék be, tengely be, pedal to the metal. Versenykörülmények közt ennek nem szabadna 30-40 másodpercnél többnek lennie. (Az is rengeteg idő)
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Ringman
nagyúr
válasz planbmokus #198166 üzenetére
-
őstag
létezik ilyen, nekem is van. STePS bringa, 8-as Alfine Di2
automatán vált, gombokkal felülbírálható. lámpához érve fékezve vissza teszi magától 3-ba, vagy 2-be (beállítás kérdése)
az automata váltás mikéntje plusz-minusz 13-as skálán állítható[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
planbmokus
senior tag
válasz Ringman #198168 üzenetére
Kocsiból/ról lepakolással együtt. Ha ott van mellette a kerék, akkor elég 15-20 sec is.
A videóhoz amúgy egy dolog: a gyorszárnál azért be kell lőni a tárcsát, az átütőnél meg nem. Tehát csere szempontjából eléggé egálban vannak. Viszont hajtási, stabilitási és fékezési tulajdonságokban ég és föld.[ Szerkesztve ]
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz planbmokus #198171 üzenetére
Azért csinálnék én néhány vaktesztet hozzánk hasonló muglikkal ugyanazon a kerékpáron, lássuk melyik érzékeli egy 10 perces körön az integrált hajtás vs. négyszögtengely, vagy átütő tengely vs. gyorszár. Meglehet végül olyan eredmény születne mint híres a Pepsi-Coca teszten, papíron mindenki Coca-Colás, senkinek sem kell a sz@r Pepsi, "vakon" meg már a Pepsi a jobb.🤭 Most pedig jöhetnek azoknak a hozzászólásai akik nagyon és azonnal érzik mind2 különbséget, rajta!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Hasaggymeg #198172 üzenetére
7-8 évet lehúztam a két említett kólagyár közül az egyiknél, úgyhogy maradjunk a rövid válasznál: de igen...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Melorin
addikt
Nyereg/stucni beállításban kérnék segítséget mert szerintem amiatt fáj egy két alkatrészem
Először is nagyon megterhelő a kezemnek a tekerés, már 10 perc után úgy érzem, hogy legszívesebben elengedném a kormányt úgy hozzányomódik. Másrészt ahhoz, hogy azt érezzem, hogy az ülőcsontjaim nyomódnak hozzá a nyereghez, a legesleghátsó részére kell csúsznom a nyeregnek. Ahogy elkezdek mocorogni, már nem az ülőcsontjaimon ülök. -
Alg
veterán
válasz Melorin #198174 üzenetére
Ugyanez van nekem is, agyalok rajta hogy kellene egy bikefit... amit eddig sikerült leszűrnöm:
elsőre meg lehet próbálni a nyerget kicsit hátrafelé dönteni de csak ha nem nyom OTT - ez talán segít hogy ne csússz előre.A többi sajnos elég összetett, nyereg vízszintes és függőleges pozíció, kormány magasság és stucni hossz összefüggésben kellene megtalálni azt az egyensúlyi helyzetet ahol alig van teher a kezeden. Én megpróbálnám előrébb hozni a nyerget első körben, a kormányt meg magasabbra, akár stucni megfordításával...
Ezekhez nem kell semmit venni, utána esetleg lehet még rövidebb stucnival próbálkozni
De főleg core izmokat, alsó hátizmot erősíteni.[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Ringman
nagyúr
válasz planbmokus #198171 üzenetére
szerintem gyorszár+tárcsa kombináció nem épp szerencsés, nem is nagyon hiszem hogy ilyen van a touron, a felnifékhez meg kb. felesleges az átütő.
-
bszg@
tag
válasz parandroid #198173 üzenetére
Nekem elég volt 26 éve párszor látni belülről, hogy azóta ne igyak
-
planbmokus
senior tag
válasz Hasaggymeg #198172 üzenetére
Ha nem az "55kg vasággyal" kategóriába tartozol, akkor azonnal érzed. Én ~90 kg vagyok most, versenysúlyom 75 körül volt.
Amúgy a gyorszáras megoldás pl a mai napig szuper egy gravel vagy egy túra gépbe, mert csillapít. Nem is nagyon értem pl.: az aluvázas gravel gépeket átütővel, amiknek nyílegyenes a lánc- és támvillája."Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Alg
veterán
válasz planbmokus #198179 üzenetére
"Mert csillapít"
Akkor most nézd meg ezt és utána próbáld megmagyarázni hogy pontosan micsodát is csillapít melyik része a QR-nek...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
sz_abika
addikt
Fót-Dunakeszi környéken van valakinek bejáratott, ügyes szervizese?
(centi, csapágycsere, stb)
PSN: xszabikax
-
planbmokus
senior tag
1.: A bolt-on nem tud mozogni a vázban, a gyorszáras igen.
2.: Nagyobb átmérő, nagyobb kapcsolódási / felfekvési felület, sokkal zártabb rendszer.
3.: Ne függőleges erőre gondolj, ott majdnem ugyanolyan erős lesz, hanem a kereszt irányú / ferdén ható erőkreMinél nehezebb vagy, annál jobban érzed.
Több mint 100 bringán ültem életemben, van összehasonlítási alapom.
Versenyszerűen toltam 4 szakágban, így tapasztalatom is.
Több évig dolgoztam szerelőként, így visszajelzésem is.Nem tudom két kezemen megszámolni, hány 100kg+-os emberke alól szabadult bringából szereltem ki hátsó gyorszáras tengelyt, ami minden volt, csak nem egyenes.
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
válasz Melorin #198174 üzenetére
Az a bicikli valószínűleg nagyon nem a te méreted, vagy nagyon rossz berögződéssel helyezkedsz rajta. Ahogy mondták, elsőre valami videó, hátha segít, amúgy meg bikefitting.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #198173 üzenetére
7-8 évet lehúztam a két említett kólagyár közül az egyiknél,...
Már nem is emléxel melyik volt.🤭#198183planbmokus...a kolléga szerintem arra akart rámutatni, hogy a hiedelem (és látszat) ellenére nem az az 5mm-es zár viseli a terhet, az csak rögzíti az annál sokkal vastagabb (pl. XT 786-nák 12mm-es) valódi teherviselő tengelyt...bár ezt biztos te is tudod. Azt elgörbíteni viszont tényleg állat kell.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Edorn
aktív tag
6 éves múlt fiamnak néztem ki egy ilyet, de sosincs készleten:
GYEREK TÚRAKERÉKPÁR 500-AS 20 COLOS, 6-9 ÉVESEKNEK BTWIN
Tudnátok valami hasonlót ajánlani? Vagy várjak inkább rá?
Napi iskolába járás (kb egy kilométerre) időnként meg ide-oda főleg aszfalton, de időnként terpen. Azt néztem, hogy a trekking pont jó mindkettőre és hátkímélőbb is...
(használtat nem szeretnék annyira, mert sok idő kinyomozni, hogy környéken ki ad el, vagy ki postáz ide, aztán ott a rakat rejtett hiba amivel csak a baj van, stb...)
AMD Ryzen 5 5600 3.50GHz AM4, SAPPHIRE RX580 4GB, EX2220 (1920x1080), crucial MX500 SSD, CRUCIAL 16GB Ballistix DDR4 3200MHz, MSI B450 GAMING PLUS | Tárhely, domain: https://nokturn.hu
-
ígyvanferi
addikt
válasz xy.zsolt #198148 üzenetére
Akkor csak futócipőből lehet megadni végtelen számút, amiből válogathat az ember, épp melyiket használta az edzésre? Illetve pont úgy, ahogy INTELligent szeretné, lehet ezeket nyugdíjazni, majd újra "elővenni", és onnan folytatja a km-ek számolását, ahol abbahagyta. Bringás részét a my gearnek még nem használtam, meg amúgy sem lenne nekem sok értelme egy darabnál (szemben a több pár cipővel).
-
Jester01
veterán
válasz ígyvanferi #198188 üzenetére
Végtelen számú biciklit megadhatsz és váltoghatod, azt tudja. Amit nem tud, hogy a bicikli alkatrészeit cserélgeted. Mintha a cipőfűzőket külön akarnád nyilvántartani.
Jester
-
ígyvanferi
addikt
válasz Jester01 #198189 üzenetére
Ja, értem. Esetleg lehet csinálni a két (vagy több) külön setupnak egy-egy bejegyzést, hogyaszondja, bicikli - tél, bicikli - nyár. Aztán ez lehet a béna megoldás, és ennél egyszerűbb egy excel tábla. Vagy amiket még írtatok egyéb tracker megoldások.
[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz ígyvanferi #198190 üzenetére
Sajnos még olyan sincs, hogy a legutóbbi lánckenés óta eltelt km .....erre én egy random-, amúgy nem használt alkatrészt választottam (Rear Shock) amit minden kenés után nullázok....ha nem felejtem el Ehhez már nincs esze a Stravának.....csak az adatokkal való zsaroláshoz
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
Ha valaki ránézne, hogy működik-e nála a fitfiletools azért hálás lennék....Nekem nem olvassa be és jeleníti meg a file-okat.
azt majd akkor ha a meghúzások számhoz lesz megadva a cseréje
Az általam használt lube 400km után lemosandó az ajánlása alapján...én betartom, de összeadogatni utálnám a km-eket[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
INTELligent
senior tag
válasz parandroid #198157 üzenetére
Na ezt nem is tudtam, hogy a connect tudja ezt, köszi!
Közben előkerestem azt az https://www.probikegarage.com/ [link] , amit FerNandor ajánlott még korábban. Ami ebben szimpi, hogy van strava sync, meg hogy pl. teló kisszervízre is figyelmeztet.
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
planbmokus
senior tag
válasz Hasaggymeg #198185 üzenetére
Persze!
A Bike+Positive-nak, a Funn-nak és a DT-nek volt olyan hátsó agya, aminek helyenként 16mm volt a teherviselő része, maga az agy brutál volt, de a gyorszár miatt azok is mozogtak a vázban.
Nem kell állatnak lenni, képzelj el egy 80 kilós embert, egy 29"-os bringán, merev alu vázzal, 3,5 Bar gumival és gyorszárral - egy kanyarban. Néha látni lehet, mennyire csavarodik a vázban a kerék. Aztán valami előbb-utóbb enged: jobb esetben a tengely, rosszabb esetben felni/küllő, még rosszabb esetben a váz.Na ezt az átütőnél nem látod, mert ott körbeöleli a váz a tengelyt. 100x merevebb kapcsolat, 0 rugalmasság. Igaz a veséd kirázza a dózeren, ha a vázban nincs valami egyéb csillapítás.
[ Szerkesztve ]
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Jester01
veterán
válasz xy.zsolt #198193 üzenetére
Nem megy Valószínűleg elfogyott a tárhely, meg szokták javítani idővel.
Pedig ez egy fontos eszköz ha néha bryton elrontja a fájlt. Mert ugye strava nem tudja beolvasni, és ők is a fitfiletools-t ajánlják javításhoz.
Sajna ez meg csak online van, nincs letölthető változat.Jester
-
xy.zsolt
őstag
válasz Jester01 #198196 üzenetére
Hasznos nagyon.....pl mikor tudom, hogy huzamosabb időre (nem csak pár percre) biztosan megállok útközben akkor külön mérem a két utat (mint ma is) és ezzel "heggesztem" ezeket össze. Mivel ma nem oké a tools ezért 2 külön útként töltöttem fel Strava-ra. Köszi a visszajelzést
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
-=RelakS=-
veterán
Ma hazafelé eszembe jutott az SPD-s szandál. Abban lehet, hogy nem éreztem volna úgy, hogy meggyullad a lábam
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
-=RelakS=-
veterán