-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
beleriand72
tag
TdF közvetítésben mondták, hogy átütőtengely plus tárcsafék szívás. Nem értem miért.
MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
Ma felültem a trénerre megint. Nagyon szar úgy tekerni, hogy nem fogom a kormányt, vagy csak egy kézzel. Viszont muszáj, mert a kondim romokban, a pocakom meg egyre nagyobb.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz beleriand72 #198101 üzenetére
Gondolom a kerékcsere lassúságára gondoltak, tegnap sokat tököltek eggyel, majd másik bringát adtak az "áldozatnak."🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz J.C.G. #198088 üzenetére
Nekem a 25%-ös gyökeres még megy, de az ilyen avarost én is utálom, ha gyökerek, kövek és egyéb leküzdeni való dolgok vannak az király, de az avar csúszik, kiprörgeti a kereket, sz*r. Én ott tuti kisétálnék, arrébb rugdosnám a leveleket, majd megpróbálnám újra, mert jónak tűnik, kihívás . Mondjuk lehet magasabban van a kormányod, mint egy 100mm rugóutas negatív stucnis xc-nek, gondolom jobban rá kell feküdnöd.
#198090 bardi: Meg lehet szokni és ha belejössz, még élvezed is. Itt a közelben a kis kedvenc emelkedőm is 14.8%-os, valójában fele 20-22%-os és fele 8-11% körüli, szerintem ez még nem olyan hatalmas kihívás, a mai tekeréssel együtt eddig 208x másztam meg és 9.7km/h-val a 4-ik vagyok asszem 140-ből . A KOM 11.7km/h, az egyelőre nekem elérhetetlennek tűnik, de majd egyszer
#198099 Ringman: igen, tudom, most itt ez megy... abban reménykedek a medveprobléma megoldásával hátha idővel a pásztorkutya probléma is megoldódna
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #198104 üzenetére
Szerintem összefügg a kettő, sok medve = sok és harcias kutya a nyáj védelmére.
Amúgy meg mi van a Kálváriával, az mász6ó?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Melorin
addikt
Ma kicseréltem a gumit a felniken újakra. Néztem előtte vidiket arról, hogy mire kell figyelni. Abban volt egy olyan, hogy van egy vonal a külsőn aminek a felni pereme mentén kell futnia és nem szabad eltűnnie. Nos én nem tudtam úgy felfújni, hogy ne tűnne el. Vagy' 10x fújtam és eresztettem le, közben folyékony szappanoztam azokat a szakaszokat amikkel gond van de nem tudtam megoldani a problémát, egy 10cm szakaszon akármit csinálok eltűnik a felni mögött a csík. Ez mekkora gond?
A másik problémám az, hogy megfigyeltem, hogy az általam méretre vágott és összeszerelt hidraulikus fékcső a fékkar találkozásánál csillog, olajos. Letörlés után néhány nappal ismét csillog. Pedig nagyon odafigyeltem összeszereléskor, hogy mindent a nagykönyv szerint csináljak. Ez mitől lehet?
[ Szerkesztve ]
-
parkr
őstag
válasz beleriand72 #198101 üzenetére
az a faszi aki ma is bent van, a múltkor is sok fasságot összehordott, szóval erősen fenntartással kezelendők a tőle hallottak
[ Szerkesztve ]
-
belsodavid
aktív tag
válasz Hasaggymeg #198087 üzenetére
Tothgera30: rendben
(B)Hasaggymeg: (/B) szerencsére tudom mostanában használni rendszeresen
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Melorin #198106 üzenetére
Húzz rajta még egy kicsit ha lehet, a réz roppantógyűrű rá kell roppanjon a csőre...legalábbis a Shiminél.
parkr... Varga Zoltán "Vargánya", Paul Lange Magyarország (Shimano, CatEye, Schwalbe, Fox stb.) vezetője, valami volt bringás.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mezga Aladár
veterán
A Shimi DI2 rendszer programozása szabad rendszer, vagy csak a szervizeknek érhető el hivatalosan?
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
parkr
őstag
válasz Mezga Aladár #198111 üzenetére
már mint mire gondolsz programozás alatt?
-
Muton
addikt
válasz Hasaggymeg #198100 üzenetére
jobbnak kellene lennie, nem? a trekking geometriában jobban hasonlít egy outira, csak nincs kos kormánya
amúgy az ipari csapágyas kerékben mennyi idő (km után) után kell csapágyat cserélni?Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Alg
veterán
válasz Mezga Aladár #198111 üzenetére
Valószínű zárt, bár én sem értem pontosan mit szeretnél programozni Ha valami hiányzik, akkor esetleg ConnectIQ oldalról lehet megpróbálni megoldani, ha megvan hozzá a nyers adat a szenzorokból... de könnyen lehet hogy valaki más már megoldotta ugyanazt.
Amúgy ha jól emlékszem, Keith Wakeham csatonáján volt egy di2 reverse engineering videó (a kommander fejlesztéséhez kellett neki), de most nem találom, lehet leszedették vele
Szerk: ezt a linket nem teljesen értem, mindent amit leír (váltókarok és gombok átprogramozása, szoft frissítés, alsó és felső végállás finomhangolása...) meg tudsz oldani felhasználói oldalról, semmi extra szoftver nem kell hozzá
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Muton #198113 üzenetére
Te a fitness kerékpárral kevered, az az un. egyenes kormányos outi, gyakorlatilag ugyanolyan váltással, hajtással, nagyon hasonló geoval. A treking kevésbé sportos egy XC-nél, a hajtás (áttételek) és gumik ami miatt gyorsabb lehet. A csapágyakat nem annyira időre mint állapot miatt cselélünk. Ha jól, csendesen forog és nem kotyog akkor semmi baja,nehogy cseréld.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mezga Aladár
veterán
Szerk: ezt a linket nem teljesen értem, mindent amit leír (váltókarok és gombok átprogramozása, szoft frissítés, alsó és felső végállás finomhangolása...) meg tudsz oldani felhasználói oldalról, semmi extra szoftver nem kell hozzá.
Közben én is megtaláltam. Ami még nem tiszta hogy lesz a di2 rendszer wireless.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
őstag
válasz Mezga Aladár #198117 üzenetére
wireless? sehogy
a váltó és az akku mindig össze lesz kötve zsinórral
esetleg a D-Fly jeladóra gondolsz?“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Alg
veterán
válasz Mezga Aladár #198117 üzenetére
Majd a következő lesz a 9200... di2-ból jelenleg nincs wireless, csak Sram-ból
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
J.C.G.
aktív tag
válasz Hasaggymeg #198089 üzenetére
Valószínűleg jjeahh jól írja és magasan van a kormányom, ennek gyárilag ilyen nagy az emelkedése. De a nagyobb baj, hogy L-les a váz méret, nekem meg egy M-mes kéne. Ennek hátrányát eddig inkább a szűk meredek ereszkedéseknél éreztem ahol le kéne tennem a lábam kanyarban, na ott borulás vagy kormányon átlépés játszott eddig.
A technikát majd fejlesztem ha többször jutok ilyen terepre. Köszönöm a tanácsaitokat.Ismeretlen terepen voltam és inkább tekerni akartam, feljutni a csúcsra, mint takarítani az utat. Annak a szakasznak az emelkedése nem volt vészes csak ugye az avar, az ágak és a belógó lombkorona volt tré. Lentebb volt egy meredek szakasz ahol terepjárók és a víz tették érdekesebbé a terepet. Voltak esések.
Valaki tud jó útvonalat Nadap környéki hegyen? Tervezek oda menni nemsokára és nem ismerem a környéket.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz J.C.G. #198122 üzenetére
Felénk ilyen helyen esik ki a szemed, úgy lesed a medvét . Sajnos az én vázam is nagyobb amúgy egy mérettel, a nyeregcsövem hátrafelé hajlott és a kormányom is magas volt, ezeket volt az első dolgom "kijavítani" egyenes nyeregcsővel, egyenes kormánnyal és 70mm stucnival, így most jó a bringa, csak egy nagyon picit hosszú, olyan mint egy Mondraker .
A 23-as átlag milyen szintemelkedéssel, milyen bringával, milyen pulzuson és aszfalton?Tegnap én is ösvény felfedezősdit játszottam, találtam egy király singletrail-t, de egyelőre a végét túl meredeknek érzem, nem merek legurulni, a strava szerint max 43%-os .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz J.C.G. #198122 üzenetére
Ilyenen sz@r menni, olyan mintha padlószőnyeg lenne, nem igazán fog a kerék így sokat kivesz belőled. Egy letakarított, döngölt ösvény sokkal jobb.
jjeahh... [link] szerk. azért az emberre való veszéllyel riogatni erős túlzásnak vélem, az írott történelemben ritka a bizonyított farkas miatti emberáldozatot kövszelő eset, nem hogy itt, egy újonnan megjelent, vadban gazdag területeen élő kis populációban.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
INTELligent
senior tag
válasz jjeahh #198085 üzenetére
Na itt már megint esett tegnap, még jó, hogy sikerült befejeznem a 80k-s túrám - képek Stravan, ez a Schloss Lichtenstein valami gyönyörű, jó sok szinttel.
#198085 jjeahh: köszi, Magura MT4 a fék.
#198086 parandroid : na ilyet eddig pont nem néztem, köszönöm!#198088 J.C.G.: ja, ez itt csak a túlfűtött motiváció kifejezésére szolgált . Majd ha találok ilyet és sikerül, akkor megmondom, hogyan csináltam.
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #198124 üzenetére
Igen, azok is veszélyesek, itt is vannak, tavaly láttam is egyet . Csíkmenaság: [link]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #198127 üzenetére
Igen, szerencsére, de azért ijesztő, hogy már nem félnek ennyire közel merészkedni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
válasz Muton #198098 üzenetére
En szoktam trekkinggel tekerni a montis haverokkal terepen, a sima jó földúton partiba vagyok velük de ha már lazább a talaj, gyökeres, köves, nyomvájús vagy bármi amivnem sima földút, akkor már nagy a hátrány a terepköpeny hiánya miatt, a legrosszabb a murva ott nem tudom engedni neki mert kidobja a bringát alólam, folyamatos fék kell ahhoz meg komoly tarcsafek, egyszerubb olajos shimano nem is birta, deore m6000 mar igen
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
bszg@
tag
válasz J.C.G. #198122 üzenetére
Én bejártam kb az összes utat arrafelé (cross trekkinggel). Ez néhány éve volt, nem vagyok naprakész, változhatott azóta. Viszont olyan kicsi a Velencei hegység, hogy szerintem nem igényel különösebb tervezést, legyen térkép a telefonodon, indulj el Nadapról a Meleg hegyre és/vagy a Likas kőhöz, korábban balra fordulva az Angelika forrás kihagyhatatlan, onnan többfelé lejtőzhetsz. Pákozd felett is érdemes tekeregni az ingó kövek környékén.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz jjeahh #198123 üzenetére
Mifelénk már háziasították a vadakat és pórázon sétáltatják őket. Medvés képem most nincs Nem tudom mi lenne ha itt is elszaporodnának.
Kormány szárat én is cseréltem már 70 mm 120 helyett. Kormány maradt mivel eddig nem éreztem hátrányát, kevés helyen tudok mászni. Nyeregcső már egyszer cserélve lett egyenesre de mindig kóstoltam az ülést hátra és a seggem is, így értelmetlennek gondoltam és vissza tettem a régit.
Szint 30m és aszfaltozott terep volt. 26-os Meridám van 2.2 Cross és Race king gumik. Pulzust nem mérek mert kényelmetlen, pedál szenzorom meg elhagytam valahol Dunaszentmiklós elötti szakaszon. (Ezt azoknak írom akik arra járnak.)Hasaggymeg
Igen amikor megtaláltam a rendes utat, onnantól kezdve már élvezetesebb volt tekerni. Bár lefelé gyors tempónál kerülgetni az öklömnyi köveket hmm még szoknom kell azt is. Ahogy felpattant a vázra és kongott... -
-
J.C.G.
aktív tag
válasz Hasaggymeg #198133 üzenetére
Állítólag 6 hónapos. Nem értek a farkasokhoz.
-
Alg
veterán
válasz Mezga Aladár #198136 üzenetére
D-fly egység kell hozzá, EW-WU101 vagy EW-WU111. Ezekkel lehet ANT+ vagy BT-on keresztül csatlakozni.
Funkcionálisan ugyanaz a kettő, csak kialakításbeli különbség van.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
nagyúr
nincs valakinek elment egy link egy kormányszárra szerelhető gub vagy hasonló telefontartóról? egész nap egy ilyet keresek.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-
Mezga Aladár
veterán
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #198144 üzenetére
Szerintem az másik, nagyobb csavar . Én leszedném és bevinném a pöcögtetőt a csavarboltba, ott meg addig próbálgatnám az eladóval bele a csavarokat, amíg találna valamelyik. Ha hosszabb, az nem baj, mert le lehet vágni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Vááá, kocsmába járni egy ilyent... 1995 Yeti ARC AS Team Issue
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
INTELligent
senior tag
Strava-n lehet olyat, hogy ha egy alkatrészt nyugdíjazok, utána újra használatba vegyem? Külső miatt kérdezem, mert nem ugyanazt fogom egész évben használni. Pl. most télen úgy csináltam, hogy a hóban-sárban felkerült a Nobby, de csak addig.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
xy.zsolt
őstag
válasz INTELligent #198147 üzenetére
Szerintem kettőt ugyanabból nem tudsz nyilvántartani párhuzamosan.....legalábbis a "nem csóró, de nem is hülye" verzióban biztos nem
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Jester01
veterán
válasz INTELligent #198147 üzenetére
Nem, elég buta rendszer. Megjegyzésbe oda tudod írni amikor újra felrakod hány km van már benne. Ha gyakran cserélgeted akkor ez nem kényelmes. Múltkor írta valaki, hogy van külső app is ami strava adatok alapján okosabban kezeli de már nem emlékszem mi volt
Jester