Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Nézőpont kérdése, hogy mit tekintünk annak. Adnak két doboz sört a rakodásnál. Ezen felül, ha a végzárót ügyesen forgatjuk, akkor a fejek kilógó rögzítőcsavarjai befelé néznek. Svájcig símán kilyukaszt egy dobozt. Akár plombát is rakhatnak rá (bár elég hülyék, akik egy felül telibe nyitós Schubboden -t plombálnak). Az átvételnél a tálca az egység, tehát annak a doboznak a tálcáját alapból nem veszik át, valamint azokat a tálcákat sem, amiket a lyukas doboz tartalma eláztatott. Innentől az átvevőn múlik, hogy ő veszi be selejtnek, vagy visszaadja. Nem szabad pofátlannak lenni, úgyhogy az alsó végzárót kell befordítani, hogy kevesebb tálca ázzon át. Én hoztam már el három tálcával. Megjegyzem, az nem volt szándékos, a targoncás qrta el a berakáskor.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Délután beugrottam a telephelyre, és az egyik kolléga elvitt a Lidl -be. Csomó király bringás cucc volt. Alkalmassá tettem a kis kemping cangát az ipari mennyiségű sörszállításra. 40 flakon 0,5 -öst símán elviszek vele. Holnap csinálok róla képeket.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Somatom #6154 üzenetére
Végre van annyi netem, hogy képet tudjak feltölteni. A waldshuti vámplaccon katasztrófa a net.
Íme, a speciális sörszállító jármű.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Somatom
veterán
válasz #27070592 #6156 üzenetére
Peched van, már kidobtam a számlát. Emlékeim szerint 10 Erzsi körül volt a kettő (párban volt csomagolva). De, sztem a kormánytatyó a nagy kunszt. Van egy alap konzol a kormányon, és arra lehet felpattintani az alukeretes, füles tatyót. Két és fél 6 -os pakk sör símán belefér és azzal a piros gombbal egy mozdulat fel/le pattintani a konzoljáról. Aztán adsz egy pofont az aljának, és máris "lapra van szerelve". Az oldaltatyókat nem ilyen egyszerű kompaktizálni, mert egy befűzős merevítő van bennük. Ha nem vagy annyira árérzékeny, akkor a Louis motoros boltban különbet találsz (nekem is olyan van otthon a Harley -n).
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
Sziasztok!
Ma megint keresztül vágtattam Csehországon, miután pályát fogtam füleltem ezerrel (még a zenét is lekapcsoltam! ), de pittyegést nem hallottam a kütyüből. Újfent leellenőriztem a ketyerét és zölden világított a 4-es, de azért bementem egy kútra. 6000ČK-tettem múltkor rá, most 4400ČK volt rajta, tehát szedegetett már le belőle. Egész cseh utam alatt egyetlen egyszer pittyent, Prágánál. Aztán később még egyszer leellenőriztettem, akkor már csak 3500 körül volt.
Magyaráztam én a fickónak, hogy nem pittyen, de őt nem hatotta meg. Részéről jó, összeg ok, nem kell cserélni.
Hol tudom lecseréltetni? Kell-e egyáltalán?Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
válasz Freiherr #6160 üzenetére
Ahhoz, arra is kell mennem. Most a német lerakómnál vagyok, holnap nem tudom még, milyen irányú felrakóm lesz.
Nálunk más foglalkozik ezekkel a dolgokkal, a vezénylőm pont leszarja.
De a legfurább, hogy fogy le róla a keret, csak nem csipog.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
#27070592
törölt tag
Hülyét kérdezek: nem lehet hogy a kütyü fejjel lefelé van felrakva a szélvédőre?
Én is jártam már úgy hogy nem pittyent a cseh box. Előtte más dolgozott az autóval, a kütyü fordítva volt felrakva. Megnézettem kúton, minden frankó, van rajta lé, visszaraktam, utána minden kapu alatt pittyent. -
peterattila
aktív tag
Sziasztok. Teljesen kezdőként, friss jogsival jövő héten megyek a napocskáshoz felvételi napra. Valakinek van esetleg friss infója, hogy mire számítsak, esetleg miből készüljek? Köszi előre is.
-
Somatom
veterán
Srácok! Ezeket az irányítókat egy helyen tenyésztik? Reggel felhívtam őket, hogy mindjárt a felrakóhoz érek, jó lenne, ha küldenék az adatokat, amiket ki kéne nyomtassak. Az irányítóm egy monológgal vette fel a telefont, hogy már megint mi történt velem? Baleset, defekt? Sajnos, nem tudok annyira németül, hogy kellően szofisztikáltan tudjak reagálni egy ilyenre. Így csak azt kérdeztem, hogy "mit ittál, barátom?". Kíváncsi leszek, hogy ezek után milyen jövőm van még ennél a cégnél.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dlaj
őstag
válasz peterattila #6167 üzenetére
Lesz orvosi vizsgálat. A vérnyomásod legyen rendben.
Lesz szimulátor. Ott a reflekxet nézik. Ha nem ütöd el a gyalogost, az fél siker. Aztán a szimulátorban tolatni sí kell. Ha nem megy, segítenek, mondják merre tekerd a kormányt. Utánna menni fog. Ha élesben csinálod majd, előbb utóbb bele fogsz jönni.
Lesz tesztlap is, de biztosan fog menni. Ha frissen vizsgáztál, valószínűleg emlékszel még sok mindenre.
Én tavaly nyáron voltam náluk, kb ezekre emlékszem.
Persze, ha megfelelsz nekik, lesz egy hetes elméleti képzés, majd 3-4 hét betanultó járat egy oktatóval. -
peterattila
aktív tag
Köszi. Akkor a szimulátor hasonló lesz ahhoz, mint a GKI-n volt? Ott szarvasok ugrottak át előtted az úton . Tesztlapon kresz, műszaki, minde ömlesztve? Több, mint fél éve vizsgáztam, de a jelenlegi munkámból szeretnék váltani. Asszony mondja is, hogy a jelenlegi kényelmes életünknek akkor annyi . Te szerződtél velük? Ha igen, mire köteleznek?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz peterattila #6167 üzenetére
Szia!
Jól meggondoltad Te ezt? Nehogy "sírás" legyen a vége. Tudom, hogy el kell kezdeni valahol, de miért abban a "mély vízben", ahol úszómesternek 99%-ban nyoma sincs?
Üdv: Mcrazy
-
dlaj
őstag
válasz peterattila #6173 üzenetére
A tesztlapra nem emlékszem. Nem sok kérdés, de van benne 561 is alap szinten.
Aki hozzájuk kerül, mind szerződik valamilyen szinten. Az egy hetes tanfolyamot 300 ezerbe mérik, és ha egy éven belül eljössz a cégtől azt vissza kell fizetni.A másik 3 troll hozzászólóval nem kell foglalkozni. Somatom csak vicces próbál lenni, többnyire sikeresen, de a másik kettőből csak a rosszindulat szól. Ha van még kérdésed, inkább privátban tedd fel.
-
Somatom
veterán
-
őstag
Lehet, hogy nyers vagyok, de nem rossz indulatból. Csupán csak óva inteném a kezdőket eme nem veszélytelen kezdéstől.
Senkinek sem kívánom, de a kezdő 0-as sofőrökből könnyen lehet hosszú ideig ingyen dolgozó rabszolga, ha ilyen nagy fába vágja a fejszéjét. Pár évvel ezelőtt 5 év belföldes tapasztalat nélkül a Kamionos cégek portáján sem jutottak túl. Szerinted miért?Üdv: Mcrazy
-
peterattila
aktív tag
válasz Somatom #6180 üzenetére
A járulék tudtommal mindenhol így van. Ez a balkán, nem pedig Európa közepe, ahogy sokan gondolják. Nem is láttam még olyan hirdetést, ahol 600-800e bruttó fizuval kerenek sofőröket, pedig valahol ez lenne a fizu ténylegesen. Az más tészta, hogy gyakorlattal lelépsz innen és osztrák/német/stb bejelentéssel dolgozol. Ez nekem még nagyon messze van. Helyi cégeknél max azt kapom (kelet-magyarország), hogy reggel szól, hogy kellek aznapra és bejelent. Ha holnap nem kellek, akkor marad a semmi. Bruttó 200 bejelentéssel a környéken a csodádra járnak.
-
Somatom
veterán
válasz peterattila #6182 üzenetére
Ezért is tettem hozzá, hogy ugródeszkának jó. De, hosszú időre nem szabad rabláncot vállalni. Majd meglátod, ha kint leszel, hogy ha keresgéled, akkor milyen gyorsan jönnek a hasznos kapcsolatok. Főleg, ha beszélsz külföldiül. Sztem ki kell használni azt, hogy a mienk most hiányszakma.
Én ezt a mostani helyemet sem tekintem "véglegesnek". 5 évet akarok itt lehúzni, hogy meglegyen a jogalapom az itteni nyugdíjra. Aztán meglátom, hogyan tovább. Sztem ha ez az 5 év is belekerül az önéletrajzomba, akkor túl nagy problémám nem lesz a továbblépéssel.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
őstag
válasz peterattila #6179 üzenetére
Nézd, én nem akarlak elriasztani a nemzetközizéstől, de gondold át még 1x, hogy mit nyersz és mit veszíthetsz, ha nem úgy sülnek el a dolgok. Mi van akkor, ha 2 - 3 hónap után azt mondod, hogy kész, eleged van. nem bírod. (ebben megerősíthet a család hiánya, sz@r fuvarok, stb) Mindjárt 300 ezer minusz, ha pedig még becsúszik valami káresemény (gyakorlottaknál is van rá esély, de 0 km-snél ez hatványozódhat), akkor már kérdéses, hogy miként tudsz elszabadulni a nem kívánt cégtől. Nem is gondolnád milyen hamar lehet anyagi csődbe kerülni.
Azt javasolnám, hogy valami belföldes munkát keress, hogy nyugodtabb körülmények között szerezz egy kis tapasztalatot. Mindennap otthon lehetsz a családdal, így a nehézségek is jobban elviselhetők."Null kilóméterrel a cégek többségében elhajtanak"
Ez is cégfüggő. Van ahol adnak lehetőséget, van ahol nem. Próbálkozni kell, akár többször is.
Velem megtörtént, hogy "gyakorlattal" sem vettek fel. 5 évvel ezelőtt kezdtem külföldön egy cégnél fuvarozni, de csak belföldön ( külföldön belföldes, érted? ) Felváltva jártam hol pótos és nyerges szerelvénnyel, majd később heti 1-2 alkalommal cserefelépítményessel (WAB-nak szokták hívni, ez a helyes német neve - Wechselaufbau, na ez igényel türelmet meg odafigyelést, amíg megtanulod). Nem voltam olyan rutinos, mint aki naponta 5x cserél felépítményt, de jól elboldogultam vele. Majd 2 év után úgy hozta a sors, hogy költözés miatt munkahelyet is kellett váltanom. Felhívtam egy olyan céget, ahol ilyen WAB-os kocsikra kerestek sofőrt. Hiába mondtam én hogy hány évig és milyen "sűrűn" jártam ilyen szerelvénnyel. Azt mondták a heti 1-2 alkalom az kevés. Még az akkor 27 éves jogosítványom sem hatotta meg őket. Szóval erről ennyit.
Akár nekivágsz a nemzetközinek, akár nem, én sok sikert és sok balesetmentes km-t kívánok neked!Üdv: Mcrazy
-
őstag
válasz Somatom #6184 üzenetére
Majd ezt mond el neki akkor, ha véletlen egy téves bekanyarodás miatt 200 m-t kell visszatolatni vagy Y-ban megfordulni autókkal teli helyen rutintalanul. Tényleg ennyire felelőtlenül bedobnátok a mély vízbe?
A 20 éve nyergesező kolllégám 40 perc alatt nem tudott pótkocsival rátolatni a rampára úgy, hogy senki nem volt mellette. Mit fog csinálni, ha ketten már ott lesznek? Jaa, majd vért izzad. A meghajtott vonó-háromszögről már ne is beszéljek.[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
peterattila
aktív tag
Köszi! 2 éve gondolkozom a dolgon, saját pénzből megcsináltam a C-t, majd utána beesett az OFA lehetőség, a többi papír, vizsga már ingyenes volt. Holnap leszek 47 éves, vezetek baleset és eseménymentesen 18 éves korom óta napi szinten, szó szerint. Tudom, hogy nagyon más egy kisautó és egy kamion, de azt is tudom, hogy ha akarok még valamit magamtól kezdeni, akkor túl sok időm, lehetőségem nem lesz rá. Ha 20 éves lennék, könyebb lenne, de az a hajó már elment. Nem gondolom romantikus utazásnak a kamionos életformát, csak remélni tudom, hogy nem szarom össze magam
-
#27070592
törölt tag
Hogy jön ide a vonóháromszög?
Nyerges ponyvás szerelvényről beszélünk, legalább is a legtöbb cégnél ahol kezdőket is felvesznek ezek vannak.
A rutin pedig napról napra szokott összejönni. A kezdeti bénázásokat is túl lehet élni, ha ésszel és türelemmel csinálja az ember. Én így voltam vele. Inkább kiszálltam háromszor és megnéztem háromszor ha kellett, mint hogy egyszer törjek valamit. Csereszekrényes tandem bringával szekrénycserénél pedig nem háromszor szálltam ki hanem harmincháromszor. Fél éves jogsival..
Tolatni mindenképp meg kell tanulni, mert a szakma szerves része.Elmúltak már azok az idők amikor nemzetközi pályára csak akkor engedtek ha belföldön már legurítottál néhány évet. Ma már nem kell vízpumpát cserélni mindenféle ótvar IFA-kon, sőt lassan már defektet sem a sofőr úr javít hanem az assistance. Beülsz a max pár éves tűrhetően felszerelt bringába és lehet dolgozni. Nincsenek határok, nem (vagy alig) kell vámkezelni, automata utólag fizetős útdíjkütyük vannak rengeteg kamionos cégnél, még töltögetni sem kell, az eurovignettát vagy kompjegyet is a spottered veszi a neten.
Annyi a dolgod hogy a bookolt időre a fel/lerakóra érj, becsülettel kivezesd az idődet és este normális helyen találj parkolót. Általában utóbbi a legnagyobb kihívás.
-
őstag
válasz #27070592 #6188 üzenetére
Elmúltak már azok az idők amikor nemzetközi pályára csak akkor engedtek ha belföldön már legurítottál néhány évet.
Nyilván a sofőr hiány miatt. De hogy jön ide a vízpumpa csere? Nem ettől függött a rutin elismerése. (Bár én még kuplungot is cseréltem konténeres IFA-n útközben, na meg a két hengerfejet összekötő gumicső elrepedése hosszában. ejjj)
Mivel az idő már tényleg kevés ahhoz, hogy otthon gyakorlatozzon, én is azt mondom, hogy vágjon bele, ha úgy érzi. Sok sikert kívánok neki!
Üdv: Mcrazy
-
Zolás
addikt
-
őstag
válasz peterattila #6187 üzenetére
Ne menj a Wabi-hoz.Frencsájzhoz menj, ott nincs ez a 3 kilós lehúzás, mert ha csak a pénzért akarod csinálni, akkor garantáltan ott fogod hagyni 1 éven belül, pláne családdal.
[ Szerkesztve ]
XXX
-
HoTaZo
őstag
Belföldezni, Ofa után, Wabinál is lehet. Wabi ugródeszkának elég jó, szerintem.
A leg ideálisabb az lenne, ha a vezénylők volt sofőrök, a fuvarszervezők pedig képzett emberek lennének.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
peterattila
aktív tag
válasz Freiherr #6193 üzenetére
Köszi. Hogyan tudok bekerülni esetleg egy frencsihez? Azt tudom, hogy sok kis részre szétszedték a Wabit, de hogy találok én nekem megfelelőt? Kire, mire keressek?
Nem ragaszkodom én a Wabihoz, de nem ismerek nagyon mást. Face-n is gondoltam próbálkozok, beléptem több csoportba, hogy majd onnan szívom magamba a tudást. Nagyon nem jött össze, köpködésen, ócsároláson és parkolói akadémiai képzésen kívűl nagyon kevés érdemi emberke és hasznos infó van[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
"Munkahelyeket teremtettek."
Ne avassuk már szenté! Többezer betöltetlen sofőrállás van országszerte. Még a sofőröktől legombolt "képzési díjat" is megfinanszíroztatta állam bácsival.
Nem azt mondom, hogy a többi cég jobb, hanem azt, hogy míly fura, hogy állam bácsinak (a NAV -nak) nem tűnik fel a nyilvánvaló simli a járulékokkal.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
Napersze. Megszűnt a román részleg, be lettek jelentve magyarba. Az államtól felvették a nagy munkehelyteremtő lóvét, közben egy munkahely se jött létre. A duma jó csak nincs mögötte semmi.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve