Új hozzászólás Aktív témák
-
dlaj
őstag
MAN-ci news!
News 1
Hétfőn délután a brüsszeli MAN szervizben kapott a Mancikám (hát igen, összemelegedtünk! ) 2 új akkumulátort. Sokkal jobban bírják a terhelést mint az előző, még jó állapotban lévő másfél éves aksik. Ez persze nem csoda, de nagyon örülök, hogy a régiek beszartak. Még úgy is öröm, hogy 3 napot fagyoskodnom kellett.
Szerintem így tél vége felé az újak indítás nélkül kihúzzák a hétvégi 45-öst, úgy, hogy folyamatosan megy a fűtés és az elektromos főzőedényemet is döngetem. A laptopozás pedig alap.News 2
Itt egy cikk az új MAN-ról, ami szerintem 2017 év eleji, de az írás csak pár napos.
Azért látszik, hogy MAN-ciéknál is odafigyelnek a részletekre és a sofőrök igényeire, módosítást igénylő dogokra.
Igaz, a menet közben is könnyen kinyittató hűtőt így buktuk, de már csak a beépített sörnyitó hiányzik!
Tetszenek az újítások, simán cserélném a "régi" még 2016-ban kiadott autóra!
Itt pedig egy 360 fokos nézet a belsőről. A + ikon részletesebb leírást tartalmaz, igaz a butább keleti népség számára érthetetlen nyelven! -
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #5800 üzenetére
Na, már megint nem arra reagáltam, amire szólt a kérdés.
Régi DAF-ban találkoztam először ilyennel, de az én volvom is csinálja. Legalábbis próbálkozik, mert 15-20t rakomány felett azért oda kell lépni a fékre, ha kezd megindulni.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #5796 üzenetére
Volvoja válogatja.
Az "enyémben" egy ötállású kapcsoló van a vebhez.
Legfelül üresbe rakja és gurítja. A következő is gurítja de sebességben. A többi három a veb három fokozata. Plusz a kar végén egy kapcsoló ami állástól függetlenül a legnagyobb fékerőt kapcsolja.Ez egy csereautó egyébként, még egy éves sincs. A kályha nem a szokott helyen fúj be hanem a szellőző rendszer nyílásain. Sokkal jobb a hőérzet mint a régi kályhával. És reggelig fűt, nem kapcsol ki az éjszaka közepén.
-
zsid
senior tag
Odafigyeltek a sofőrök igényeire. Lassan már csak az MAN-ben van ott az ülés mellett az konzol és bár a váltót elrakták onnan, a kéziféket mi a rossebnek hagyták ott?
A középkonzol nyitott tárolóhelyeibe mit leher berakni, ami rosszabb úton ( pl M1 ) nem esik ki?
Beszéltem olyan sofőrre, aki már 500-as TGX-szel dolgozik. Azt mondta azon is ugyanúgy befúj a szél, ugyanúgy hangos.
Én már nem hiszem el ezt a marketinghülyeséget, hogy a sofőröknek csinálnak valamit is. Ülnek a fülkében, kiagyalnak egymásközt valami ökörséget és megvalósítják. Le merem fogadni az összes gyártó ezt csinálja.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Jó esetben kb akkora
Ha tényleg a sofőrök igényeit vennék alapul és ezt specifikusan megtennék minden ágon az áruterítéstől a két hetes nemzetköziig akkor sokkal másabb belterek lennének.
Már 15 éve szinte mindenki laptoppal, TVvel és UPC-vel jár. A TV előkészítések most kezdenek rohamosan terjedni, a laptophoz sok helyen semmi nincs, a volvo meg azt mondja, hogy ha invertert használd azt csak járó motornál tedd. Mondjuk a sofőrök 90%-a inverterrel nyomja. Öngól
VolvoFH4: megcsinálták azt a csilicsáré műszerfalat, de igazából a laptop sem áll meg rajta rendesen meg a tálca sem.
DAF XF: ugyanazt az elbaszott műszerfalat foltozzák már lassan 20 éve, se nem szép, se nem praktikus, laptop és tálca itt is kihúzvaScania Streamline és S/R sorozat: a streamlineban legalább volt egy kinyitható asztalka a jobb oldalon, ami stabil volt, igaz a tálca és a laptop is szűkösen fért el rajta, de legalább volt. Az új S/R sorozatban ezt megcsinálták kihúzhatóra, ami kevésbé stabil és ha a laptopra a töltőkábel hátulról megy akkor szívás..
MAN: ti jártok vele..
Iveco: A Stralissal létrehozták a legkisebb és legelbaszottabb "nagyfülkét" a kamionok világában, azóta sem tudták kinőni.
MB: Az Actrosnál sem figyeltek arra, hogy tudj hol zabálni és nezetni
És akkor ez még csak egy egyszerű dolog, a technikai részeket még estig sorolhatnánk. Minden gyártónál vannak olyan orbitális f@sságok a kivitelezésben, hogy ez már vicc. De minden új modellnél és faceliftnél külön kiemelik: ők sofőrökkel dolgoztak együtt és odafigyeltek a sofőrök igényeire.
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
Milyen inverterre gondolsz? Nehogy már egy sofőr 220 -as töltőt használjon egy laptophoz, amikor ott a 24 Voltos csatlakozó. Egyébként én símán elvagyok ARM eszközökkel is, amiknek az áramigénye töredéke egy X86 -os laptopénak. A TV -m is külső adapteres, a közvetlen bemeneti feszültsége 12V.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
KAMELOT
titán
Na kérem.
Megismertem az osztrák rendőröket. Egy rohadék, aljas emberek.
4 héttel ezelőtt nem csináltam 45 órás piehnőt csak 40 órásat, majd ő arra hivatkozott, hogy a köv. héten be kellett volna pótolnom. Közben az úgy van, hogy a rákövetkező 3 hét valamelyikén be kell pótolni.
Ez őt nem érdekelte még azt sem, hogy az előző héten álltam 50 és 44 órát.
200 euroval megbüntetett a mocskos szemétláda.
Továbbá meg akart büntetni azért mert 90-el megyek osztrákban ( mondom neki mindenki 90-el megy a pályán, arra bezzeg nem szólt semmit )
Aztán még azért i smeg akart bünteteni, hogy pár helyen nem ütöttem vagy az érekző vagy az induló országot.
Rohadékok....semmi elnézés nincs bennünk, ja és pont akkor amikor már mentem az utolsó lerakóra és haza.Másik dolog semmiféle büntetési listát nem mutatott, ahol tudja igazolni miért mennyi büntetést lehet kiszabni. Hasára ütött és megbüntetett, mert szlovák vagyok.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
#77081088
törölt tag
válasz KAMELOT #5813 üzenetére
A kamionokkal nem tudom mi a szitu,de a kis furgonokat mostanában rendszeresen,és kezdik a személyautókat is szivatni. Hegyeshalom után az A4-en nem rég építettek egy ellenőrző állomást,az A1-en Linz irányába pedig több is van. Furgonokat,szgk-at helyszíni műszaki vizsgázzák,Közlekedésre semmilyen veszélyt nem jelentő hibákért a büntetés hatalmas összeg (nekem legalábbis az lenne),előfordul hogy rendszámot leveszik,papírokat elveszik,úgy mész tovább ahogy akarsz.
Más:
Ebben esetleg kérhetnék némi tanácsot,esetleg linket az informálódáshoz?
Köszönöm![ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #5813 üzenetére
Ezt nem is értem. Nekik is ugyanabból a könyvből kéne dolgozniuk. Mégis, így hogyan legyünk szabályosak?
mr bauer:
Nem vagy mellőzve, csak sztem egyikünk sem akar hülyeséget írni. Én annyit tudok a kisautós fuvarozásról, hogy lázlapot kell vezetni. De, ezzel nem lettél előrébb.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#77081088
törölt tag
válasz Somatom #5815 üzenetére
Nincs ezen mit nem érteni (sajnos) . Mivel tisztában vannak vele,hogy semmit nem tehet a sofőr ez ellen. Próbálkozhat az ember bírósággal is,nincs ügyvéd,aki ezt elvállalja,Ausztriában,meg nem éri meg,több lesz a perköltség mint a büntetés.
Engem még nem érint a dolog,mármint nem tapasztaltam ilyet személyesen hál istennek,de ennek ellenére hiszem,hogy vannak ott is emberséges rendőrök.Igen,tényleg nem lettem okosabb,persze tudom,gugli a barátom
Egész pontosan 3.5t alatti autóval dolgozom (fiat doblo),erre keresek szabályzatot. -
HoTaZo
őstag
A heti programom:
[kép]
Még csak google-n néztem, nem a gps-en. Holnap tudom meg, hogy Svájcon át akarják-e. Kár, hogy nem a luxus parkolóm közelében van a lerakó. Tudtam volna értékelni egy kis fotelmasszírozást hétvégén.mr bauer: Talán, ha éjszaka mész, akkor kisebb az esély, hogy levadásszanak. Több hülyeséget nem akarok írni, már régen furgonoztam.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
dlaj
őstag
Ez pedig az én útvonalam. Úgy látom most sem jön össze a csapatépítő tréning!
-
Somatom
veterán
Az egyik mai lerakómon bedöglött a feldolgozógép. Két és fél órán át javították. Én közben édesdeden szundikáltam a napsütésben. A késés miatt borult a napirend, kínjukban 400 Km -es túrát tudtak összehozni, három rakodással. 120Km -re a telephelytől lesz a vége, szerda reggeli időkapuval. Onnan már nem küldhetnek messzire, mert este átadom a stafétát a váltómnak. Szeretem az ilyen tinglitangli befejezést.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
-
zsid
senior tag
Az osztrák büntetés ellen jogi úton fel lehet lépni és sokaknak sikerült is - amikor tényleg szabálytalan volt.
Az igaz, hogy azt osztrákok úton útfélen b@szogatják a tranzitot, de legyünk őszinték nem alaptalanul. Persze a nemrég felkapott cikkekben messze nem ez szerepelt, hanem mindig mindenkitől nevetséges dolgok miatt vették le a rendszámot, de valójában ez biztos hogy nem így van.
Nem akarom őket védeni, engem is büntettek meg tényleg nevetséges (és rajtam kívül álló) dolog miatt 300 eurora, de amikor ugrik a rendszám ott tényleg gáz van.A németek minden exportra kerülő hulladékra megadják a TÜVöt, csak takarodjon a lom az országból, sokszor mi magyarok is tákolunk rendesen ezen az osztrákok meg röhögve keresnek. Sok svájci magyar a svájci MFK-n is fel van háborodva, hogy apró szabálytalanságokért megbuknak a személyautók MFK-n, pedig az lenne a normális és mi vagyunk a "jóvanazúgy" hozzáálláshoz szokva ami máshol nem nyerő. Én néhány évvel ez előtt fék és kézifék nélküli nyergesvontatót vizsgáztattam le az egyik megyei NKHnál..
Nagyon sok legenda indul úgy, hogy nem is úgy volt aztán a végére kiderül, hogy de, mégis úgy volt.
Ha megtörtént a kiértékelés, akkor a hibáról az osztrák kontrollnál formanyomtatványt kell hogy adjon, azon meg rajta van minden ami alapján megbüntetnek. Helyszíni bírság esetén postán érkezik a részletes indoklás - nekem két hónappal később érkezett a levél.
mr bauer:
Kis-Petik Ferit ajánlom. Igaz nem ingyenes, de korrekt és szakmailag a legjobb. Ő mindenben tud segíteni.
[link]<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
Már egyáltalán nem érzem gáznak, tök jól elvagyok. Ha megszokja az ember, hogy németekkel dolgozik, akkor tök jól lehet kezelni a szitukat. A minap 10 percen keresztül b@sztatott az egyik irányító. Amikor kifulladt, akkor mondtam neki, hogy ez egy gyönyörű monológ volt. Van rövidebb verziója is? Aztán ennyiben maradtunk. Kis butus nem látja át, hogy amíg a sofőr hiányszakma, addig kettőnk közül ő van hátrányosabb helyzetben.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #5823 üzenetére
Látom magam előtt, ahogy kezeled a szitut: képernyő bal oldalán az irányító vérvörös fejjel háborog, kép jobb oldalán kötöd a copfod és felteszed neki a kérdést... Egy élmény- minden másra ott a MC.zsid & mr bauer: fb-n privát üzenetben hajlandó a srác egy-egy kérdést is megválaszolni. Ő jó irány.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
Épp franciában toltam a pályán. Száraz út, napsütés, körben havas táj. Ez a marha meg rohad egész nap egy irodában. Persze, hogy sápítozik a szerencsétlen, de ez az ő baja. Mégis, mit gondol, mi fog ettől változni? Tán kinő a lábam között egy magassági kormány, a hátam mögül meg egy sugárhajtómű? Hiába sápítozik, akkor is csak ugyanazon az úton tudok menni, ugyanannyival. Lehetne már annyi rutinja, hogy az ilyen kifakadások az egyik fülünkön be, a másikon ki.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#77081088
törölt tag
zsid köszönöm a tippet!
HoTaZo neked is köszönöm a 2. tippet
-
KAMELOT
titán
Mindent összevetve aki osztrákba megy jobb ha rendben van minden. Még jó, hogy csak 200 eurot adott. mert kitudja lehet adott volna többet is ha oylan kedve van.
Ameddig engem igazoltattak közben 4 kis furgont megállított, de azok mind osztrák jelzésűek voltak.
Ebből is az a tanulság, hogy engem pont mindig akkor állítanak meg amikor éppen van 1 hiba a kártyámon. Ugyan ez volt 2017 tavaszán is, de legalább a francia csak a gyorshajtásért adott büntetést a kártyán lévő hibákért már nem.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
dlaj
őstag
válasz KAMELOT #5835 üzenetére
Bő fél év kamionozás után 190 ezernél tartok a büntetések és levonások (ami szintén büntetés) miatt.
Mire meglesz az egy évem, meglesz az egyhavi bérem büntetésben, mínuszban!Büszkén mondhatom majd, hogy "nálunk nem 13. havi fizetés van, hanem 11hónap az egy évre!" Dehát a kamionosokat nem csak a szervek szívatják, hanem a munkaadó is!
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
HoTaZo
őstag
Én is bő fél éve ültem vissza, de eddig ez a cseh útdíj büntim volt, de ezt is kifizetik, mert a nem fizetett útdijjal hasonló összeg. Plusz a GKI és az ADR, amit fizettek. Jó, ezért aláírtam egy évet. De, ha meggondolom magam, akkor is max 150k-m bánja.
Somatom: Vele és hasonlókkal, azért csinálják, mert kötve van a kezük a wabi által fizetett jogsi és hóbelevanc miatt. Akik meg nincsenek megbecsülve és tudnak lépni, azok mennek is el.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
őstag
Gondoltam, hogy Wabi.Sose tanulnak ezek az idióták.Mondjuk fél évvel nem nagyon lehet ugrálni, legtöbb firma legalább 1 évet kér.
XXX
-
dlaj
őstag
Srácok!
2.40-kor kelek. Fáradt vagyok, és már most hosszú a lista. Megosztom veletek a bűnlajstromomat, de megvárnám az egy évet, hogy szép kerek legyen.
Egyébként is csak addig fogja szívni a wabi a véremet! -
KAMELOT
titán
válasz #77081088 #5845 üzenetére
Tudod miért mert rohadékok. kamerák 90km/h mérnek mondjuk le szoktam fékezni 85 környékére.
Mert buzik.....nincs sehova sem kiírva amikor belépsz osztrákba, hogy kamionnal 80km/h van. Mindenki 90km/h megy vagy gyorsabban. Sőt látok ott osztrákokat 92 menni!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
#77081088
törölt tag
válasz KAMELOT #5846 üzenetére
Én itthon magyarba is (pályán) most láttam először kb 2 hete,hogy teherautóval 80km/h a megengedett.
Osztrák-német vonalon legközelebb megyek ki megnézem,de én sem emlékszek ilyen korlátozásra.
Egyébként érdekes ez a sebesség határosdi... Pl Bécs után az elkerülőn van egy 5km-es elég nagy emelkedő,(gondolom ismerős mindenkinek) 80-as tábla végig,és kamionnal letol-levillog,sőt volt hogy láttam káromkodott az osztrák,hogy mit totojáznak előtte... Linz mellett megint kb 10km-en 100-as korlát szokott lenni nonstop. Mondjuk úgy,van olyan is aki betartja,többség szgk inkább sietnek,azért mert csak... -
KAMELOT
titán
válasz Freiherr #5848 üzenetére
85 korlát az 83 neked nem kell tojni. Csak viszont az időben és távolságban is nagyon angy különbség a 90-hez mérten.
(#5849) eshe: Gurításokat minek veszed ide, mikor 30mp után jelez és úgyis fékezel! Ezt nem írja be a kártyára, viszont a kamionba beírja, de nem szokták azt buzerálni. Lényeg az, mi van a kártyára írva.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX