Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Részemről nem az. Most megírhatom akár egy évre előre, hogy ha ennél a cégnél maradok, akkor mettől, meddig leszek otthon. Abban lesz havonta két hétvége. Csináltam egy "körforgós" Google naptárat, így mindíg tudom, hogy mikor vagyok itthon, és mikor melózom.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
Nem láttam eddig balesetet Olaszországban, de ma egy tartaly teljesen befeküdt Róma után 15km-es sor utána.
Szerk: Amúgy, mit érdemes tudni Dániáról? King Diamondon, Lars Ulrichon, néhány Death Metal bandán kívül?
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
#27070592
törölt tag
Finom söröket főznek.
Ha szereted a jó sört, vegyél echte Dániában főzött árpakólát, nem fogsz csalódni. Legolcsóbb a Rostock-i kikötőben (feltéve hogy kompolsz)Egyébként nyugis ország, úgy vezetnek mintha aludnának, és még dolgozni is szeretnek. Egyszer Koppenhága és környékén hat lerakóm volt, de reggeltől délután kettőig az összes lomot leadtam. Parkoló nincs túl sok, viszont kamion sincs túl sok.
Két hónapja vagyok itthon, de komolyan mondom hiányzik már egy kis gurigázás..
-
Somatom
veterán
Skacok, ilyen se történt még velem. Komoly méretű cég (50 kamionos parkolóval) Németországban, és 15:00 után nincs bejelentkezés. 15:30 -kor értem ide. Az irányítóm kiakadt. Engem csesztet, hogy ez katasztrófa, és elqrtam a napomat. Mintha nem tudná, hogy ezt én hogyan dolgozom fel magamban. Bal fül input, jobb fül output.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #5114 üzenetére
Bejelentkeztem rakodásra, közölték, hátul akasszam le, és majd jöjjek vissza éjjel. Dpd Aschaffenburg vagy mi a tököm. Ezt délután egykor. Főnök, irányító, kisfőnök, takarító, WC-s néni kiakadva, én meg végre eljutottam szólóban közértbe, és most kipihenem a mai 1.5 órás vezetést, majd reggel ötre ott leszek.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
őstag
Na, ma azért sikerült a digóknak felbaszniuk az idegeimet.
Tegnap du. 5-re megérkeztem a dán cuccos felrakómhoz, normál parkoló sok póttal és két szerelvénnyel, bizt.őrhöz megyek, hogy a reggel 9 órás rakodáshoz minden stimmel-e. Szerencsétlen a belépési jelszót képtelen beírni, egy idő után mondom neki "caps lock", jé működött! Nézi a gépet, de -a pót rendszáma nem jó, -mondom: csere volt, -telefonáljak főnöknek, irassa át, mert nem engedhet be, -ok. -Mikor jöjjek, 9-kor autóval sorompó elé? - Hmm, 6-7. -Ja, hogy ilyen laza itt? Ok.
Erre másfél óra múlva háborogva jön az egyik pót pakolgató, hogy menjek el, mert nem ez a parkoló, ide ők rakosgatnak.
- Akkor nem tudtál szólni, amikor beálltam? -mondom, mert addig nem zavartam. Kigurultam a nagy parkolóba, pár száz méter, de sötétben érkezve nem láttam odáig. Nem gond, majd úgy megyek, hogy meglegyen a 11. Reggel lecaplattam, másik őr, újraegyeztetni vele, pót rendszáma még nem jó. Jön az sms rendszám átírva, caplatok, kiderül, hogy nem reggel 9, hanem este 9. Még jó, hogy nem kezdtem műszakot, sms, várakozás. Sokára sms, 13 órai rakodás, caplatás, 3.őr, magyarázás, rá se néz a gépre, -jöjjek 13 óra előtt valamivel az autóval abba a parkolóba.
Gondoltam, rövidet mégis lehet várakozni. Időre lementem, várjak. 2 óra múlva odamentem, már megint másik őr.
-Várjak. Lehet, hogy csak holnap raknak. -??? Telefon vezénylő, intézkedik. 17órakkor meguntam, odaadtam neki a számom, -hívjál, ha mehetek be. De holnap reggel 6-7 előtt nem megyek le, akkor is gyalog előbb. Aludnom is kell! 6perc vezetéssel el van cseszve egy 24 órásom.Bocsi a hosszúért!
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
dlaj
őstag
Borzasztóan utálom én is a sok várakoztatást, a többszöri időpont módosítást. És még néha nekem kellemetlen, mert olyan érzésem van, hogy otthon úgy gondolják én balfaszoskodok itt.
Engem ma a csigazabálok baxtak fel. Hat napja tervezgetem, hogy megállok a Total kúton, azon a helyen, ahonnan csak 18 perc séta a strand, aminek a pártját az Atlanti-óceán, vagyis annak egy leányvállalata (valamilyen öböl) nyaldossa.
Még a kollégámtól kaptam a koordinátát, ő sem volt ott. Tudtam, hogy én sem tudok ma csobbanni, (a levegő 11 fokos volt) de úgy terveztem, hogy dél körül megállok ott, és elkirándulgatok a parton 2-3 órát. Aztán már tudni fogom mi vár rám, ha jövő nyáron újra erre járok.
Pontos voltam. 11:58-kor szólt Andrea, hogy 1 kilométer után térjek le az autópályáról, majd érkezés a köztes ponthoz. Nekem viszont rossz előérzetem volt, ugyanis akkor már vagy 500 méter óta a leálló és a külső sáv el volt bójázva, a belsőben haladtam.
Hirtelen deja vu érzésem is támadt. Pont franciában volt két hónapja, hogy 4 óra 18 perces vezetésnél a kinézett parkolóba csak benézhettem, ugyanis ki volt bójázva. Mehettem a következőig, amit persze már nem értem el időben.Szóval a sejtésem beigazolódott. A kinézett Total kút a pálya felújítása miatt úgy le volt zárva, hogy a bóják között csak egy biciklis tudott volna bejutni, de az is csak szlalomozva. Így kb ennyit tehettem:
Én nem a falba vertem a fejem, hanem a kormány közepébe, a Volvo logot megcélozva.
Hát elég szomorú voltam. Most csak az vigasztal, hogy ezek után rájöttem miért is ismerős nekem a Valladolid, mint város neve, a holnapi lerakó. Eszembe jutott, hogy itt voltam először a nyáron az oktatómmal spanyolban. Aztán ránéztem a műholdra, és látom ám, hogy ugyan oda megyek. Gondoltam tök jó, mert nem messze onnan van a bolt, ahol bevásáróltunk. Holnap megyek is oda előbb, már be is raktam köztes pontnak.
Csak nehogy ki legyen bójázva!És akkor itt a koordináta: 43.42315, -1.59759
Ha befejezik az út felújítását, és be lehet jutni a kútra, már lehet is strandolni. Remélem jövő nyárra meglesznek vele.
Ez pedig az elmaradt séta útvonala. -
HoTaZo
őstag
De akkor nem volt a Total totál lezárva? Csak szarul kibójázva?
Köszi! Berakom a kedvencek közé, hátha egyszer járok arra is.Engem nem annyira a várakozás zavar (napi 50€-ért semmit se csinálok), hanem hogy képtelenek lekommunikálni az irodák egymás közt a dolgokat, meg ha kifogok olyan biztonságiakat, akik csak a saját anyanyelvükön beszélnek és képtelenek elmagyarázni bármit is. Itt annyi kellett volna csak, hogy álljak ki a nagy parkolóba s majd üzennek egy pót akasztgatóval, ha mehetek a rámpára, "állj le, pihi, ne mozdulj az autóval." Ők ismerik a cégüket, tudniuk kell miként mennek a dolgok náluk.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
dlaj
őstag
Ott ahol a kútra be lehetett volna menni a pályáról, ott biztos nem megy át még egy személyautó sem. Én bent a kúton és a parkolójában nem láttam egy kamiont sem. Hogy most hátulról be lehetett-e menni pl egy személyautóval azt nem tudom.
Egyszer láttam már csehben egy pályafelújítás miatt annyira lezárt kutat, hogy még a shopot is kiürítették teljesen. Volt benzinkutasként nagyon figyelem a témát. (bizt. őr előtt voltam kutas 9 évig) Jó helyeken dolgoztam, mi? Csupa olyan, amiket a kamionosok utálnak. 5 hónapja meg átálltam a világos oldalra!Apropó! Hát azt én sem értem,hogy egy pl. cseh portás mi a k.. a...-ért nem képes önerőből 10 német és 10 angol szót megtanulni. És nyomja a vakert a pofámba az ő anyanyelvén amiből egy szót sem értek. Miből gondolja, hogy van értelme?
Amikor én bizt. őr voltam, és jött a külföldi kamionos, meg sem próbáltam neki magyarul pofázni. Papír, toll, térkép, és pár angol, illetve német szó, amivel már érettük is egymást.
De legközelebb esküszöm bevetem egy ilyen helyen a google translate onlány fordítóját. Csak belepofázok a telefonba, és már nyomja is ki az értelmet. Majd szépen tőmondatokban elmondom neki, hogy röviden tömören beszéljen bele a nagyon okos telefonomba!
Hát kíváncsi vagyok. Az eredményről be fogok számolni! -
HoTaZo
őstag
Akkor azt lezárták teljesen. Így még a kihajtóra se tudtál beállni, legalább azt hagyhatták volna.
Somatom: Sírok, elejtettem a telót
miattad, a cseh nyelv szépsége miatt!7-kor lementem fürödni, meg megkérdezni, hogy lesz-e rakodás. Persze a tegnapi legflegmább volt. Kérdeztem tőle, hogy beszél-e franciául, németül, japánul, angolul? Maradtunk az angolnál. Mondja, hogy menjek oda fel várni.
- Nem, kisapám! Majd, ha bemehetek rámpára, akkor küldjél értem!
Csak bólogatott tátott szájjal.Rájöttem, van akkora szókincsem angolul is, hogy el tudjam mondani, amit akarok. Tök jó érzés.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
dlaj
őstag
Úgy alakult, hogy ma este befelé franciába az ominózus Total kút tükörkútja előtt álltam meg kb 12 kilométerrel.
Szóval holnap reggel 6-kor még egyszer ránézek. A sok hitetlenkedő kérdés kételyeket szült bennem.(#5126) Somatom, Ez nekem nagyon tetszik. Egy 2014-es Rádiókabaré jelenet jut róla az eszembe. Majd kiollózom az Audacity-vel, és feltöltöm.
Amikor hallgatom, vagy a könnyem folyik, vagy csak fülig ér a szám. -
HoTaZo
őstag
Na, tegnap este csak megrakodtak. Vezénylőm már azt mondta előtte, hogy rakodtan vagy se de reggel 9-kor indulás Gyálra. Ezek valamit megsejthettek.
Nem tudom, hogy miként rendezik ezt velük, de a dán cucc megy haza s onnan fel. Nem is érdekel.dlaj: Volt kételkedés? Azért, várjuk a híreket!
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
Mai rekordom 4:23 és 4:29, 0:44, de a 2.-nál szó szerint remegett a gyomrom. Még mielőtt váltottam volna pótot Sinsheimben, Belgiumban tankoltam. Vezénylőm nem tudta megmondani, hogy milyen és hány felrakóm lesz. Az alap utasítás, hogy Gyálon tankolunk, ha útközben kell, akkor csak annyit, hogy Gyálig kitartson kényelmesen. Kivéve Lux. ott teletank, úgyis angol lerakóra megyünk akkor. Tehát egyik tank tele, pont 200lit.ment bele. Csak ezután jött a pót cserés gondolat s még akkor se lehetett tudni, hogy Lodi (Milánó mellett) vagy Pastorano (Róma és Nápoly közt) lesz a vége. Utóbbi lett, onnan a dokkolós felrakó. Ma induláskor ellenőriznem, hogy lesz-e elég üzemanyag a szlovén első kútig. Frankó, kb. 150km-rel többet jelez. De a végén úgy ment le, hogy megijedtem. 40 literről 15-re esett, egy kutat akkor hagytam el. Persze, akkor értem be egy "totyorgót", nem mertem előzésbe fogni. Így szenvedtem meg az utolsó ¼órát nyomkodva a gombokat az idő és az üzemanyag közt.
Soha többet!Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
#27070592
törölt tag
A volvo mindig alul becsli a nafta mennyiséget. Mondjuk tapasztalataim szerint a manci is. Lehet hogy ez általános márkafüggetlen jelenség.
Persze nem szabad hozzászokni. Egyszer egy lengyel kút előtt (ahol mindig tankoltam) tíz méterrel dadogott le alattam a szekér, azt hittem van még nafta az autóban. Szégyenszemre a tízliteres vizeskannával kellett besétálnom a kútra. Annyi szerencsém volt hogy automata légtelenítő rendszere volt az autónak, belelocsoltam a tíz litert és egy gombnyomás után elindult, be tudtam állni a kútra.Az öregek szerint három dolog nincs a kamionozásban:
1:nem tudtam,
2:azt hittem,
3:elfelejtettem -
HoTaZo
őstag
-
dlaj
őstag
Durva baleset! (Gyengébb idegzetűeknek nem ajánlott.)
Ez van, mikor a buta robot, és a vétlen kamionos találkozik!
Videó + szöveg, érdemes elolvasni! -
#27070592
törölt tag
A felhúzhatós autók (emlékszik valaki?) sem tudtak tolatni..
Nagyon hosszú és lassú fejlődés néz még itt ki az önvezető szekereket illetően, ha egy ilyen alapszituációt sem tudnak kezelni csak állnak mereven mint a fagyott kaka.
Vagy ki tudja. Lehet hogy már megszületett az a kicsi japán/kínai/koreai/szíriuszi programozó gyerek aki megírja majd a tökéletes önvezető programot. -
Somatom
veterán
A jó édes anyját annak, aki a megrakott pótot ráteszi egy huplira! A nap utolsó művelete a pótcsere. Összeakasztok, de a Manci nem tudja annyira megemelni, hogy fel tudjak talpalni. Szétakasztás, leeresztés, nyereg alá bakolás, stb. Mindezt fáradtan, éhesen, és sör nélkül. Ezután úgy érzi az ember, hogy bármit megérdemel, amit egy Lidl adni tud. Ez a bármi most 65 Erzsi volt, és nem fér be a cucc a hűtőbe. Karlsruhe, Speyer környékén hétvégézik valaki?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dlaj
őstag
válasz #27070592 #5137 üzenetére
Pont ezt nem értem.
Itt van ez a csúcstechnika, tele érzékelőkkel, kamerákkal és ebben az esetben utasokkal is. Kiengedik az útra, és neki megy az első útjába kerülő vasdarabnak... Hát van még rajta mit fejleszteni. (Ennél még a Volvo-m is okosabb! )Ma vezetés közben azon gondolkodtam, hogy vajon a kamion sofőrje mikor kiszállt a koccanás után, mit mondhatott az utasoknak? Talán ezt?
Barmok, ennyien vagytok, mégsem tudtok figyelni!Aztán azon agyaltam, vajon a robotbusz készítő vállalat hogyan is készülhet fel az ilyen esetekre? Lehet a busz oldalán, a sofőr ablak alatt ez a felirat olvasható:
Tisztelt Hölgyem/Uram! Ha járműveink karamboloztak, kérem nyomja meg az itt látható zöld gombot, és mondja el operátorunknak a problémáját. Ha a balesetben a zöld gomb is megsérült, kérem hívja az alábbi számot: ...............(#5138) Somatom, Próbáltad a pótkocsit felemelni? Én múltkor pont így jártam. Hiába emeletem fel teljesen a traktor hátulját, leért a talp, nem tudtam feltekerni. Szerencsére a parkolóban volt még az egyik kollégám, tőle kértem segítséget.
Na most ez a szerelvény vízszintesen állt, de mondja a kollégám, hogy a könnyebb aláállás érdekében a leakasztást végzők leengedik a pótkocsik hátulját. Az én segítőm meg megnézte mi a szitu, hátrament, és kiemelte a pótkocsit. Már fel is lehetett tekerni a lábakat.Volt nekem tanulójáratom 4 hét is, de nem tanultam meg mindent. Szándékosan nem úgy írtam, hogy nem tanítottak meg mindent, mert erről nem az oktató tehet. Egyszerűen ha nem jön egy szituáció, arról nem fogok tudni, az oktatóm meg nem beszélt róla. (erről azért ő tehet)
Mindezt azért írom, mert (és az előbbi eset is alátámasztja) tegnap előtt gyönyörűen szétszaggattam a trepnit. Egy hirtelen mélyülő rámpára tolattam rá, és már a ráforduláskor megtört a szerelvény. A trepni és a pótkocsi eleje/alja összeért, ehhez jött a kanyarodás..... és hogy is mondjam, hát kár keletkezett. (majd bejelentem )
Az oktatóm mondta, hogy nagy bukkanó, nagy gödör esettén ki kell emelni, csak nem mutatta meg (pontosan), hogy hogyan is kell. Láttam én, hogy hova megyek le, és a műszerfalon lévő gombbal megemeltem én a húzót, de az semmit sem ért. Mikor aztán rászenvedtem az autót a rámpára, és nézem a lehetőségeket, akkor jövök rá, hogy a traktor szintezőjével kellett volna a hátulját megemelni.
Annyi mindent tanultam már a saját káromon, hogy lassan (nagyon lassan) tapasztalt kamionos leszek. )A Lidl meg a másik. Ma egész nap a lehetőségeket néztem, hol tudok bevásárolni. Nem sikerült. A sör a legfontosabb alapanyag, ha lenne. Ha lenne már nem halnék éhen, de most komolyan nincs mit enni és inni sem. Az előbb már őszibarack befőttet ettem, májkrémes kenyérrel!
Egész nap azzal biztattam magam, hogy nem baj, ha nincs bolt, majd megállók egy kúton. Legalább sör lesz. A kút előtt 20 kilométerrel jött a döbbenet: franciában vagyok, ott nincs a kutakon sör!
Azért, hogy ne essen le az alkoholszintem a májkrémes-befőttes kenyér után elmentem az étterembe, és 5.600 forintnak megfelelő euróért vettem egy 7.5 dl-es vöröset és egy literes Coca-t!Apropó, francia! Holnap mehetnék, mert elég a 24. Persze a csigazabálók pont holnap ünnepelnek valamit, kamionoknak kuss van. Az még hagyján, hogy így "unatkozok", de ezekben az esetekben csökkentett napidíj jár. Konkrétan még 15 ezer forintot is bukok.
-
#27070592
törölt tag
Ha a balesetben a zöld gomb is megsérült
...
ebben az esetben nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében.(#5138) Somatom: egy volt kollégám szerette mondogatni: legjobb a tandemeseknek.
-
Somatom
veterán
Persze, hogy próbáltam emelni, de az is kevés volt. Leakasztottam, leengedtem, két stafli fát ráraktam a nyeregre. Azzal kiemeltem, és egy lukkal feljebb toltam a talpakat. Visszaeresztettem a pótot, staflik ki, összeakaszt, megemel. Még úgy is rá kellett emelnem a pót hátuljára. A kurblis lábat fel lehetett volna húzni, de ezt a lukba akasztgatóst esélytelen, amíg rajta van a súly.
Camelferr:
Két évig tandemeztem. Szerintem egyáltalán nem jobb. Ha nem összenyitós, vagy nem tudsz egyenesen pozícióba állni, akkor rakodásnál akasztgathatsz. Azt meg csak kiszintezve, mert az nem játszik, hogy aláállsz, aztán majd emelsz, amennyit kell. Már rátolatáskor szintbe kell legyen a szem, és a fej. Télen mész szólóban, aztán vakarhatod a mocskos jeget a fejről, hogy összeakassz. Szóval, a tandemnek is megvannak a hátrányai.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
Bocsi srácok, de én már itthonról olvasgatom megrendítő soraitokat, St Omer sörrel a kézben, párom kedvenc ételemmel várt már este is.
Most más feladatok várnak rám...Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
dlaj
őstag
válasz Somatom #5126 üzenetére
Erről a kabaré jelenetről beszéltem. Érdemes meghallgatni. Nekem mindig folyik a könnyem hallgatása közben.
HoTaZo, A St. Omer nekem is kedvencem. 0.25-ösben vettem már 2x is. (2x24-et. )
-
Somatom
veterán
Nálam valami fehérboros izé lesz a menü. Ráadásul magamnak kell megcsinálnom. "Otthon" talán más lenne, de még nem tudom, hogy mi, mert épp szöszicsere van folyamatban.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Régebben már kipróbáltam, csak közbejött egy kis szünet (kb. 17 év) . Pl.a nyúlpaprikása remek volt. Majd kiderül, hogy mennyire bővült a repertoár. Sajnos, Eger környékén nincsenek olyan friss tengeri herkentyűk, mint Alicante -ban. Meg sokminden hiányozni fog még onnan, de ez van.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dlaj
őstag
válasz Somatom #5148 üzenetére
Nézd a jó oldalát: kevesebb lesz a kilométered. És sűrűbben összefuthatunk!
Más: Még a végén a szakértőnek igaza lesz!
[ Szerkesztve ]