Új hozzászólás Aktív témák
-
KAMELOT
titán
Általában sok helyen megcsinálják, hogy többet raknak fel, főleg a németeknél. Ott 43 tonnákkal mászkálnak.
(#5899) HoTaZo: Hűtősnél ki szokták mosni ott nem kávéznak!
(#5901) Somatom: Nekem 30mp-nél jelez a MAN meg a többi is.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #5901 üzenetére
A Scania is jelzett, de ez teljesen mindegy. A sebességet folyamatosan rögzíti a tachográf, ők meg erre élveznek.
camelferr: Van ott azért egy pici kettős mérce. A belföldes autóiknál nem gond a tartós 95 sem, az idegeneket meg büntetik a gurításért is. Mondjuk ők csinálják jól
<tRucKdriFteR>
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #5901 üzenetére
Az már sofőrbarátabb megoldás.
Régebben amikor állandó francia-osztrák melót csináltam, stopperrel mértem a gurítást, én is ötven másodpercig hagytam.
Lehet hogy a Mancit tényleg sofőrökkel konzultálva tervezik?Mostanában nem szoktam gurítani mert: minek? Svéd pályán sokan nyolcvanaznak. Főleg a nyolctengelyes szerelvényekkel. De a többiek is. A cégek általában héttől négyig vannak. Ha odaérek le/felrakok, ha nem: nem.
Ha fél négykor jön az utolsó visszarakó cím, ami esetleg három-négyszáz kilométer, akkor halálos nyugalommal nyolcvanazok én is. -
HoTaZo
őstag
facebookosok előnyben.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
KAMELOT
titán
Amúgy azért nem szabad, hogy megbüntessen. Neked a kártya a lényeg! De hát a zsaruknak az a szórakozás, hogy baxogatják a jónépet. Majd ha nem lesz sofőr aki elvigye a kenyeret a boltba akkor kiváncsi leszek mit fog enni a zsaru?! Szerintem max a saját ürülékét.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #5915 üzenetére
Nem egészen a semmiért. Két éve, amikor kezdtem a cégnél, még a "minden belefér, csak teperj" volt az elv. Gondolom, a főnök osztott-szorzott a büntetésekkel és most már közelítünk a legalitáshoz. Hónapok óta nem került hiba a kártyámra úgy, hogy ne én néztem volna be valamit. Legutóbb a szabi visszaírást qrtam el. Bedugtam a kártyát és amíg olvasgatott a gép, addig rendezkedtem a fülkében. Persze, elfeledkeztem róla, az meg továbblépett a kézi beadásról. Erre kiadattam a kártyát és újra be. Ezzel viszont megváltozott az utolsó kivétel időpontja, így már nem tudtam a két hét szabit manuálisan beadni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
KAMELOT
titán
válasz Somatom #5916 üzenetére
Én enm azt írtam menj mint a barom, csak az, ha van ilyen pici hiba hogy nem pihentél eleget stb. akkor lehetnének elnézőek. Nem mindjárt a fizetésed harmadát leszedi a rohadék, mert úgyis tudja sokat keresel, így lehúz téged. Én is mindig vigyázok mindenre és betartom a dolgokat, de pont amikor van egyetlen kis hiba akkor pont meg kell büntetnie.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #5917 üzenetére
Ebben igazad van. Ráadásul, úgy tudom, hogy az elv szerint a szándékosságot, a rendszerességet kéne súlyozniuk. Azt sem értem, hogy egyes hibákért (pl. a 45 -özés) a sofőrt miért büntetik? Mégis, mit kéne tennie a szerencsétlennek? Mondjon fel a "kizsákmányoló" munkahelyén, miközben el kell tartania a családot?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
KAMELOT
titán
válasz Somatom #5918 üzenetére
Az na. nem értem mi a probléma akkor ha 45 helyett csinálsz 40 órát?! Úgyis egész hétvégén pihentél. Itt van a másik baxogatás. Hétvégén a sofőr aludjon hotelben. Örülsz, hogy valahol parkolsz, de még azon agyalj, hogy olyan helyre menj ahol van hotel. Pontosabban előtte keress egy olyan parkolót ahol kamerák vannak.
Német agy akiknek nincs agyuk kitalálták ezt a baromságot.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
Lényeg az egészben, hogy nincs semmiféle megértés a másik fél felől. Mindent figyelnek, mintha te már előtte 15 kamiont összetörtél volna és 30 embert halálragázoltál.
3 héttel ezelőtt be nem tartott pihenő már kit érdekel? Úgy őszintén?! Azóta te már pihentél átlaban napi 9 órát.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #5921 üzenetére
Hát vannak erre vonatkozó törvények, azt minden ország megszavazta, azok szerint kell dolgoznunk és azt kell betartanunk. Ezek egy része szerintem is hülyeség, de ez nem változtat azon, hogy ez vonatkozik rám.
A három héttel ez előtti pihenő a mi pihenésünk szempontjából már lényegtelen, viszont a tisztességes verseny szempontjából meg lényeges. Ha jön egy cég aki okosba hord mindent és elviszi a fuvarjaitokat akkor valszeg te is fel leszel háborodva, hogy kereshetsz másik munkahelyet. Nem véletlenül kezdték ennyire büntetni a kocsiban töltött heti pihenőt is, a piac elkezdett torzulni, mert senki nem tartotta be.<tRucKdriFteR>
-
#77081088
törölt tag
válasz KAMELOT #5921 üzenetére
Gondoljunk vissza a "régi szép időkre" ,amikor nem volt kötelező a pihenő. Megértem a szigor ezen részét (bár,itt erősen érezni némi pénzszerzési lehetőséget a hatóság részéről), de ezt szerintem csak úgy lehetne betartattni,ha nem a sofőr fizet,hanem a munkáltató. Azt meg mindenki tudja,hogy a sofőrök önszántukból nem igen szeretnének 15+ órákat vezetni egyhuzamban.
-
Somatom
veterán
Öööö... ezt nem értem. Ha senki sem tartotta be, akkor mitől torzult a piac? Sztem attól torzul, ha egy szabály betartása eltérő következményekkel jár a piac különböző szereplőire. Ennek a szabályozásnak pedig pontosan ez a célja. A mi pihenésünk biztosítása csupán ürügy a piac egyes szereplőinek ellehetetlenítésére.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
KAMELOT
titán
válasz #77081088 #5924 üzenetére
Ez így jó ahogy van. Nincs ezzel probléma. itt arról van szó ha neked valami végett haamrébb kell indulni akkor azért ne büntessen meg horror pénzekkel a zsaru.
Becsületes 9-10 órát ha levezetek utána leállok és egyből elalszok. Mert fárasztó, még ha nem is érzem úgy.
USA-ban vana legjobb. Ott csak annyi a törvény, hogy napi 11 órát vezethetsz. Az meg, hogy hogy vezeted le mindegy és ez a jó.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #5925 üzenetére
Pontosan!
Amíg a franciák lenyúlhatták az angol fuvarokat, addig nem volt gond. Amikor elkezdték kiadni Kelet-europaiaknak és a francia alvállalkozók kiestek a pikszisből, akkor már kezdtek nyavalyogni. Ugyanezt csinálják a tobbiek is. Viszont az árut fel akarják vetetni csütörtökön, pénteken, hogy hétfőn le tudják rakatni 1000-2000km-es távolságra, erre meg a hétvégéjüket otthon töltő nyugati sofőrökkel képtelenek. Maradnak a keletiek, inkább alkalmaznak titeket, mert ha jön is a bünti, a ti fizetéseiteken már többszörösen megspórolta azt.Tudom én, csak már régen láttam, most megint belefutottam s közülünk tudomásom szerint te vagy az aktív motoros. S bevallom, számomra elképesztő így dobálni egy choppert.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
KAMELOT
titán
válasz Somatom #5927 üzenetére
Az a munkaidó....nem vezetés. Kolléga vezetésről beszélt. És ha neked a 15 órás munkadidőben van 2 óra vezetésed?? Ez amit írtál értelmetlen.
én pl. minden 4 órás vezetés után alszok 1 órát és úgy megyek tovább.(#5928) HoTaZo: Én elég sokat mászkálok FR-be. ott is a legtöbb sofőr BG vagy RO vagy PL. úgyhogy a francia már ott megspórolta a dolgokat na meg a német meg a többi nyugati xarrágó.
itt a nagy példa. Belga cég szlovákiából bérelt kamionokat és ukrán RO PL sofőröket alkalmazott. Egészben a buli az, hogy még így is kevés fizetést kaptak. Felbaxódtak aztán feljelenteték a céget. Így kitudódott a csalás.
nem csak adót csaltak, hanem még a sofőröket sem fizették rendesen. Szóval ez a nagy nyugat.[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #5925 üzenetére
Ugyan. Senki nem tartotta be vagy leginkább a kelet-európaiak nem tartották be és ezzel leverték a nyugati árakat?
Ha egy megbízónak választania kell két fuvarozó közül, akkor melyiket fogja választani: amelyik ugyanannyi idő alatt több munkát végez el ( szabálytalanul) és e miatt engedni fog az árból vagy kevesebbet ( de szabályosan) de drágábban?
A szabálytalanul dolgozók/dolgoztatók szívatják a többi fuvarozót illetve lassan szétbarmolják a fejlettebb, drágábban dolgozó országok piacát is. Ez hosszú távon nagyjából senkinek nem jó. Igaz itt már nem olyan pár órás elmaradt visszapótlásokról van szó, amit Kamelot említett, hanem annál sokkal többről.
<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #5927 üzenetére
Francia cég tulajok, akkor kezdtek észbekapni, amikor sorozatos túlvezetések miatt halálesetek voltak, házba belerongyoló elalvó, fáradt sofőrök miatt. Megelégelte a bíróság s habár a sofőr kapott komoly pénzbírságot és felfüggesztett börtönbüntetést, mert "nem"-et mindig lehet mondani. Viszont a tulajt leültették, persze a sofőrre kiszabott pénzbírság többszörösével. Innentől fogva nem érte meg nekik, azóta tartatják be (nagyrészt) a vezetési, pihenő időket. De ezzel erősen hátrányba is kerültek a már aktívan megjelenő keletiekkel szemben.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
válasz KAMELOT #5932 üzenetére
Itt a bökkenője az egésznek. Én '97-ben csináltam az "E"-t, targoncát, ADR-t, tartányt, és az akkor itthon még gondolatban se lévő GKI-t (FIMO) megyi és francia állami finanszírozásból, kb. mint az OFA. Már akkor hatalmas sofőr hiányról beszéltek. Akkortájt kellett volna leülniük már beszélni az összes európai ország fuvar érdekvédelmi szervezetének, hogy miként lehetne partneri alapon osztozni a fuvarpiacon. De nem így tettek, hanem irigy gyerekként magukba borult mindegyik és elkezdtek könyökölgetni, meg köpködni kelet felé.
De buta, irigy gyerekként továbbra is megfeledkeznek rólunk, akik fogyóban vagyunk s mire mi kiszállunk a mókuskerékből, addigra teljesen szétcseszik maguk közt a piacot. S hiába az önvezető kamion projekt, késő lesz a továbbra is irigy kamasz vagy felnőtt hülye gyerekeket ráébreszteni a hibájukra.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
#27070592
törölt tag
A vonatot ma is köpködik mindenhol mert lassú és megbízhatatlan. Főleg mostanában amikor minden fuvar tegnapra kellett volna.
Szerintem a vonat akkor volt igazi alternatíva amikor "közúton" még csak szekerek jártak. Azokhoz képest óriási perspektíva volt egy ezer tonnákat mozgató, időjárástól függetlenül működő, relatíve gyors tehervonat.De ezen már simán túllépett az idő. Ma Pestről Osloba rampától rampáig három nap alatt megvan egy fuvar, szabályos pihenőkkel kompolással együtt. Egyetlen fuvarozó céget kell csak megbízni és egyetlen munkavállaló elvégzi a melót, gyorsabban és olcsóbban mint a vasúti cégek valaha is fogják.
-
zsid
senior tag
válasz #27070592 #5935 üzenetére
Már ahol köpködik. Ma Budapest-Oslo 3 nap kamionnal, Hamburgból a menetrendszerinti konténervonatnak 1 nap az út, a Bilkről a duisburgi (vagy düsseldorfi? ) kombi vonat is kint van kevesebb mint egy nap alatt, de az győri Audit is napi 3 vonatpár szolgálja ki a kamionok mellett.
Itt Svájcban hatalmas a belföldi vasúti cserefelépítményes forgalom - köszönhetően az éjszakai kamionstopnak.A kombinált fuvarozás vasúti része jelenleg drágább, mint a közút, ezért szállít a vasút jelenleg szinte csak nagy terjedelmű/tömegű árukat illetve ezért végez csak egyedi kiszolgálást irányvonatokkal.
Valamikor tavaly beszéltünk itt arról, hogy a Waberers próbálkozott pótkocsi vonatoztatással, amiből végül nem tudom mi lett.Amikor megszűnt a dorozsmai RoLa állami támogatása és bedőlt a buli, akkor valami 90cent -1 euro környékén vitte volna a vonat a kamionokat, nyilván ez a közúti árképzéshez képest irreálisan drága. Az elmúlt egy-két évben a sofőrhiány miatt emelkedésnek indultak a bérek, most már nem ritka az átlag 15-16cent/km (mondjuk 12 000km-re vetítve) és ez az emelkedés elmehet 20-25centig is ( azoknál a cégeknél ahol nem tudnak ott arányosan több is lehet). Ehhez hozzádobod az útdíjat, a lízinget, az üzemanyagot és a többit akkor lassan már eljön az a szint ahol meg fogja érni felrakni irányvonatra legalább a pótkocsit. Persze a Rolaval ellentétben ez inkább a nagy cégeknél fog szóba kerülni.
Ha nem lesz változás a munkaerő hiányban és így folytatódik az áremelkedés akkor idővel újra színre lép a kombinált fuvarozás.
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #5929 üzenetére
Nagyon félreértettétek a mondandómat. A kolléga valóban 15+ vezetésről írt, de, nem erre reagáltam, mert ez alapból értelmetlen. Ha visszaolvasol, akkor láthatod, hogy a kolléga kisautózik, ezért valószínűleg nincs teljesen képben a mi munkaidőnk és vezetőidőnk közti különbséggel.
Én csak az általam gondolt elvet vázoltam. Ha a 15 órában van mondjuk 3 óra pihenő, akkor sztem elfogadható a 12 óra pihenő 3+9 leosztásban (ahogy ezt a jelenlegi szabály is elfogadja teljes pihenőnek). Én a 15 -ös műszak utáni 9 -est tartom kevésnek. Ráadásul, mint tudjuk, ez bruttó 9, ami a gyakorlatban nettó 7 körül van. Nálam a munkaidőben ritkán van olyan idő, amit pihenésre fordíthatok, és így 3db 15 órás műszak, nettó 7 órás pihenőkkel nekem sok. Nem arról van szó, hogy elaludnék a pályán, hanem arról, hogy mi 4-5 rakodást csinálunk naponta, és gyakran manőverezünk szűk helyeken, centikre. Ilyenkor észreveszem, hogy néha hibázok a fáradságtól, és ez baj.Zsid:
Te is félreértettél. Én kifejezetten az autóban töltött 45 -ös tiltására írtam, hogy szándékosan torzítják vele a piacot. Az autóban töltött 45 -ös nem torzította a piacot, mivel a kamionstop a tiltás előtt is mindenkire egyformán vonatkozott. Ugyanúgy a csökkentett pihenők pótlása is.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsolt19900
őstag
ajgyaj nekem -mint nagyon tanulásban lévő egyénnek- eléggé "magas" ez a munka/vezetési stb idő
amint elmegyek GKI tanfolyamra (és már mondjuk egy ideje benne fogok dolgozni) akkor azért rutinná fog ez válni?
tudom, nektek ez hüle kérdés, csak bennem megfogalmazódott
E-titánban fogunk GKI-t tanulni -sajnos nem lesz tantermes oktatás- esetleg van valami ajánlott irodalom amit addig olvasgathatok?
1-1.5hónap még mire az iskola indítja a GKI tanfolyamunkat
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
#27070592
törölt tag
Ez jól hangzik így, de kell hozzá egy BILK szintű logisztikai központ, ahová valahogy el kell juttatni a Jóskapista Bt. lomját is Alsóostorosról. Majd a duisburgi logisztikai központból is el kell juttatni a megrendelő Jürgenberger céghez Obersteinhofba.
Ez mind plusz idő, plusz bevont további közúti fuvarozó cégek, plusz költségek. -
Somatom
veterán
válasz zsolt19900 #5938 üzenetére
Ez a "bibliánk", melóban ez alapján éljük az életünket. Ha nem akarod, hogy drága tanulópénzből tudatosítsák benned, akkor legkésőbb az első munkanapod előtt ezt vágnod kell.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
-
zsid
senior tag
válasz #27070592 #5939 üzenetére
Bilk szintű logisztikai központ és intermodális terminál most is van egy rakással Európában. Oké nálunk nincs sok, de itt nem is lényeges mert nem tudunk akkora exportot/importot produkálni, hogy minden megyeszékhelyre járhasson egy irányvonat.
Ez nem több idő és nem is bonyolultabb, ma is működik:
Valaki felvesz a Maharton egy pótkocsit reggel, elmegy Alsóostorosra megrakodik majd visszaviszi a pótkocsit ami az esti vonattal megy akárhova vagy bárhova.
Ha 1000-1200km-nél messzebbre kell vinni vonattal akkor már működik a dolog, ott már jelentős időelőnye van a vonatnak a közúttal szemben. A termináloknak pedig olyan elhelyezkedésűeknek kell lennie ( most is azok ), hogy a közöttük lévő területet le lehessen fedni közúton egy munkaidővel.
Minden nem lehet kiváltani vasúttal és nem is kell. De van amit ki lehet és ha eléggé fel fognak menni az árak akkor ezt meg is valósítják errefelé is.
Somatom: tényleg félreértettem . A 45-ös folyamatos autóban töltése talán annyiban torzítja a piacot, hogy sokkal több az elérhető olcsó autó nyugaton mint kellene és ez szintén lenyomja az árat. Ha mindenki hazahúzna 45-özni akkor fele ennyi autó lenne Nyugat-Európában hétvégén és hétfő reggel és teljesen máshogy alakulna a fuvarok elosztása. A hotelba kényszerítés egy plusz költséget jelent, ami után már nem lehet elvinni a fuvart nyomott áron, mert akkor már bukó az egész.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
-
Zolás
addikt
Már várom ahogy Optimus Prime begurul Comóba a Svájci határra, és megpróbál levámolni.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
fesii
aktív tag
Értem én hogy biztos nagy baleset van na de azer 3orat állni ugy hogy előttem 20km-re van a pálya zár eleje nem piskóta. Balázs prágai R0 5-os kilometer kő.
-
#27070592
törölt tag
Ki merre tölti a hosszú hétvégét?