Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTaZo
őstag
Sziasztok!
Már egy ideje szeretném megtudni, hogy ez a matrica kizárólag az olasz kamionokon mit jelent, jelez? Van telibe piros és fekete keretes is.
Pár olasz sofőrt kérdeztem, de vagy ők se tudták, még a névét se vagy igencsak értelmezhetetlen zagyvaságot mondtak.
Tudtok róla valamit vagy, hogy merre keressek utána?Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
Az imént olvastam itt egy másik fórumon, hogy a kamionok és a személyautók fékútja megegyezik. Kinek mi a véleménye erről?
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
őstag
Igen.
De annyira evett már a kíváncsiság (meg a német tilalomnak "köszönhetően"), hogy kacifántos úton, de csak megtaláltam rá a magyarázatot. A leírás alapján saját vagy 3. fél áruszállítását jelzi.
De volt, aki feltételezhetően olasz cégnek dolgozott, állítása szerint:"Muszaki vizsgára bejelentett tgk, amennyiben a vizsga idöpontja késöbbre esik mint anna érvényessége úgynezell a jelzéssel közlekedhet max 90/180 napig"
Nem tudok vele vitába szállni, viszont a link hivatalosnak tűnik.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #6959 üzenetére
Mondjuk ilyenbe már volt részem pont mancinál, majdnem kiestem a szélvédőn üléssel együtt.
Egyszer olvastam valahol, hogy azért is jó ez a szenzoros dolog, mert a vizsgálatok alapján a balesetek nagy része megúszható lenne, csak az emberek nem fékeznek eléggé. Így viszont az elektronika átveszi az uralmat, és megállítja a szerelvényt. A gond csak az, mikor fals érzékelésnél olyat fékez, hogy leszakad a fülke.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #6961 üzenetére
Nálam is az volt, íves jobbkanyarban a balra kanyarodó autót érzékelte be, emelkedőn. Mögöttem dudálás ezerrel, személykocsi majdnem belémjött. Azóta ilyen sokkanyargós úton kapcsolom ki a fenébe. Illetve mostmár nem, mert a volvó nem szokott ilyesmire ugrani, bár pályalehajtón néha rájön az ötperc.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
-
zsid
senior tag
A DAF reagál közlekedési táblákra, út menti kerítésekre és az alagútban a vasalásra is. Nagyon sokszor van indokolatlan vészfékezés. A Scaniával ilyen gondom nem volt.
<tRucKdriFteR>
-
-
#27070592
törölt tag
Szintén Manci,de asziszt nélkül.
Német pályán csavartunk egy túrt szakasz felé, egyik sáv megszűnt, két személyautó pedig szépen kiütötte egymást, egyik sem adott elsőbbséget.. mögöttük egy nyerges lekoccolta őket, egyik be az árokba.. a nyerges mögött pedig jöttem én.
Volt egy fél másodperc mire felfogtam hogy ez egy baleset, meg kéne állni. Lepadlóztam a féket, olyat lassult hogy a félig felhajtott felső ágyról lemászott a fél háztartás. -
zsid
senior tag
válasz Somatom #6965 üzenetére
Nekünk sajnos rendszeresen. Lucern környékén van egy alagút, ott rendszeresen satufékez akkor is ha nincs forgalom, gondolom valamelyik beépített, nem beburkolt vasanyag megzavarja.
Zürichbe jártam úgy, hogy ballagtam az utcán, mellettem az építési terület hegesztett hálóval elzárva ( párhuzamosan az utcával ), szemben senki és satufék. Olyan is volt, hogy az út kanyarodott balra és a szemben lévő terelőnyilas tábláktól megijedt és vészfék.
Ha előttem átmennek keresztbe, vagy elém sorolnak akkor normálisan lassít ez is, de nagyon sok hamis riasztást és vészfékezést produkál a DAF rendszere amiket nem a közlekedés többi résztvevője okoz
Esőbben a Scania adaptív tempomatja teljesen jól működött, a DAF rendszere hevesebb esőben már kiírja, hogy korlátozott működés..
<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
őstag
De jó, hogy ilyenem nincs!
A távolságot mindig megtartom, így a múltkori (szerintem bemélâzott az előttem lévő és aktiválódott neki a rendszer) erőteljesebb fékezést is gond nélkül vettem. Az áru meg se moccant, vagy jól volt végzárózva előre.
Rühellem, ha beleragadnak a seggembe. Túl sok videót láttam már, ahol egymásba mentek.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
őstag
Végre csapatom hazafelé, ez a kibaszott meleg leszívta egy kicsit az energiáikat.
XXX
-
#27070592
törölt tag
válasz Freiherr #6969 üzenetére
Azt mondta erre az egyik volt főnököm: éjszaka vezessek, mert akkor frankó hűvös van.
Mondjuk azt is mondta hogy szerinte éjjel tizenegykor is meg lehet állni német pályán, mert biztos van valaki aki épp akkor indul el, tehát van üres hely......
Az (off) kamionos fórumon volt ma egy ilyen beszólás:
"Na de mit mondjon a mai kor pilótája aki amikor felvételezik (személyesen-telefonon) akkor azt e képen teszi a saját tapasztalatom alapján:
NEM
- vezetek este
- akarok "sokat" fülkében aludni
- ponyvázok csak heti egyszer kétszer
- ponyvázok,nyitom a hátulját,kapcsolom ........
- a kocsi csak az én seggem alatt legyen,de 600 000 ft fizetésért amit havi két hét munkával két hét pihenővel....
- járok ide vagy oda"
Mit szóltok hozzá?
-
-
zsid
senior tag
Vannak dolgok amiket én eddig sem csináltam meg és ezután sem fogok. Pl sosem dolgoztam ponyvással és nem is akarok, de nem is jelentkezek ponyvás céghez dolgozni ..
<tRucKdriFteR>
-
#27070592
törölt tag
Cikk a Totalcaron egy ráfutásos balesetről. Szép nagyot pukkant az anyag. A cikkben is épp a vészfékaszisztensről megy a hadova.
-
HoTaZo
őstag
válasz #27070592 #6976 üzenetére
Hát, most egy darabig "sajnos" ezzel lesznek tele a szakportálok.
Utóbbi időben egyre több a brutális balesetet mutató videó. Hogy ez a telefonok miatt van (
( minőségi kepanyag rögzítési lehetőségre gondolok itt), vagy megint egyfajta hullámvölgy van, azt nem tudom.
Szomorú mindenesetre.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
#77081088
törölt tag
-
HoTaZo
őstag
válasz #77081088 #6978 üzenetére
Nem azt írtam, hogy a telefon használata miatt, hanem hogy olyan eszköz van az embereknél, amivel könnyedén lehet minőségi felvételeket készíteni, megosztani.
S remélem, ez az oka annak, hogy ennyi ilyen videó látható, nem pedig egy növekvő tendencia az emberek figyelmetlensége révén.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
zsolt19900
őstag
rutin vizsga kész
23án cebü és utána pici város és hamar hamar vizsgakarnyújtásnyira vagyok
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
HoTaZo
őstag
-
Somatom
veterán
válasz zsolt19900 #6985 üzenetére
Gratula! De, azt azért tudatosítsd magadban, hogy ehhez a szakmához a jogsi nem az érettségi, hanem a felvételi vizsga! Mármint annak, aki nem csak számítógépen kamionozik.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsolt19900
őstag
köszönöm
és igen tudom, hogy ez még csak "nagyon az eleje" és imádom, hogy mindig visszautalsz 1bizonyos "fórumtársra"
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Somatom
veterán
válasz zsolt19900 #6989 üzenetére
Nyilván, mivel az "1bizonyos" szerint ezt egy betanított majom is meg tudná csinálni. Egyszer betehetnének minket ugyanarra a körre. Megállásoknál (határ, rakodás, stb.) odaállnék mögé és minden hibájára felhívnám a figyelmét. Persze, csak finoman (azaz jobbal, mivel balkezes vagyok).
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsolt19900
őstag
válasz Somatom #6990 üzenetére
teljes mértékben egyetértek veled
Még csak kóstolgatom, de látom hogy nem lesz egyszerű dolog
DE elhatároztam, hogy 3-4 év külföld (családdal barátnét is beleértve megbeszélve) és utána amennyiben megvan az alap a "nyugodtabb" életkezdéshez, akkor majd valamit itthon vezetgetés+valami kis vállalkozás, ami éppen jön
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Dexar007
veterán
válasz Somatom #6990 üzenetére
Pfff hogy felti a kis majommelojat. Tudod mire hasonlit ez? Mint mikor a szakmunkas targoncasjozsika elkezdi bizonygatni,hogy ,,na marpedig a robotok nem tudnak ilyen precizen szallitani a raklapokat..na meg egyebkent is,nem csak ide-oda pakolaszni kell,hanem rengeteg papirmunka is van.." Erre ez amazon: [link]
[ Szerkesztve ]
Give me your cum,bull!
-
zsolt19900
őstag
válasz Dexar007 #6994 üzenetére
okés, hogy ezt is ismét belinkelted, de -dolgoztam az amazon egyik elosztójában- és igen jól olvasod Én is kellettem oda, sok más száz emberrel együtt, mivel ezek a robotok okés, hogy egy főbb raktárban mozgatják a dolgokat, mégis mi emberek is kellettünk ahhoz, hogy a bejövő kamionról, lejöjjön az árú és az szétosztódjon és a megfelelő futárokhoz kerüljön, akik kiszállítják a megfelelő megrendelőnek
no erre még egy-egy robot drón stb. stb. nem mostanában lesz képes
....szerintem....
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
zsid
senior tag
válasz Dexar007 #6994 üzenetére
Az a baj az ilyen végletes állításokkal, hogy nélkülöz mindenféle kis minimális rálátást. Sajnos ma a média is ezzel van tele, még az elfogadhatóbb minőségű hírportálok is írnak olyan agyatlan baromságot sokszor, hogy fájdalmas.
Ilyen ez a "digitális raktár" és a robotkamion is. Akik napi szinten ezekben dolgoznak egy minimális ésszel és nyitottsággal hamar átlátják mi az amit ki lehet váltani robotokkal és mi az amit nem. Ez az amazonos videó csodálatos, kár hogy az nincs rajta milyen kívülről, amikor a szlovákiai amazon raktárnál 3-4 napot várnak a bookolt időre érkező kamionok az út szélén, mert a raktár egy rakat sz@r. Persze a rendszer egy kis része valóban bámulatos és csodálatos, a nagy egész meg, hát azt jobb elfelejteni
Hasonló automata raktár már több mint 10 éve megy a bécsi Henkelben is, igaz nem ez a csilivili kivitel, de élőben mégis király látvány ahogy az önműködő "targoncák" rohangálnak a regálok között és dobálják a szalagra a raklapos cuccot. Ezek a dolgok ekkora raktárakban működnek, de nem az összes raktár ekkora. Ennek a rendszernek borzasztóan magas bekerülési költsége van aminek a megtérüléséhez nagyon nagyon nagy 7/24-es forgalom és munkaóra kiváltás kell. Gondolod a világ összes raktára ilyen? Gondolod az a miskolci nagyker ahol a gázos targonca kopott gumiját újravágják csere helyett az fog tudni ilyenbe pénzt rakni?
Ugyanez a helyzet a robotkamionokkal is, bizonyos egyszerű munkák kiváltására - amivel az amcsik is próbálkoznak - baromi jó, tényleg oda az lenne az egyik legjobb. Svájcban tudod mit csinálnak az igazán nagy raktárak? A központi gyűjtős árút és a nagy gyárak tömegtermékeit VONATON viszik A-ból B-be. Míg otthon a spar bicskei és üllői raktára közötti áttárolást megoldják napi 15 kamionnal, addig itt a coop és a migros raktárai között menetrendszerinti tehervonatok járnak. Itt nem a kamionsofőrt váltják ki, hanem (ahol lehetséges) az egész közúti közlekedést. Hát akkor itt egy ország, ahol még el sem terjedtek az önvezető kamionok, de már el is buktak
A pont-pont közötti gyors és rugalmas áruforgalmat Európában jellemzően kamionokkal vagy cserefelépítményekkel oldják meg. A németeknél ez utóbbi nagyon pörög, de a gyorsposta, csomagküldés meg néhány raktár áttárolása nálunk is ezzel megy. Gyors, hatékony. Svájcban az éjszakai kamionstop alatt a posta,coop,migros,railcare,planzer stb vonattal hordja ezeket keresztül az országon, ez egy működő modell. Az mondjuk igaz, hogy Németország éjszakai cserefelépítményes forgalmát kb lehetetlen lenne vasútra terelni, ott ezt ki lehet váltani automata kamionnal.
A többi forgalmat viszont sajnos nem tudod. Egyrészt mert olyan bonyolult a munkavégzés, hogy MI-vel nem megvalósítható, másrészt mert olyan real time skilleket igényel, amit az életben nem fogsz tudni leprogramozni harmadrészt az infrastruktúra egyszerűen nem alkalmas erre.Biztosan emlékszel arra az esetre, amikor nemrég volt az Egyesült Államokban egy baleset egy önvezető módra kapcsolt Teslaval, ami belegangolt az autópálya elágazás közepén lévő szalagkorlátba majd kiégett. Egy másik Tesla tulaj hamar megfejtette mi okozta a balesetet és feltolta youtubera, érdekes és tanulságos videó:
[youtube]Egy nem rendesen felfestett forgalomtól elválasztott terület, egy hiányzó vonal és reccs. Sajnos még a leggazdagabb és legfejlettebb országokban is előfordulnak felfestési hibák, kopások ( főleg a betonos szakaszokon) amik nem okoznak balesetet, mert minket nem csak egy vonal vezet. Mi komplett teret látunk, látjuk az eseményeket, értjük az összefüggéseket ez alapján hozunk döntéseket. Az önvezető autók teljesen más inputtal dolgoznak, ACC radarja, GPS,lane guard stb.. de ezek csak a teljes valóság egy részét adják, közel sem az egészet. Ideális esetben ahol minden input paraméter tökéletes és zavarmentes ott nincs gond, de ilyen utak nincsenek. Míg a robotizált forgalomhoz szükséges az utak tökéletes ( mondjuk minimum 85%-os) felfestése, pontos GPS jel stb stb.. addig a parasztoknak kirakod a besorolás rendje táblát egy útépítésben és a 15 méter széles fekete aszfalton 0 egyéb jelöléssel normálisan fog menni a forgalom 3 sávon
A tökéletes vagy ahhoz közeli 100%-os úthálózati lefedettségű jelölés az meg utópia, olyan sokba kerülne évente háromszor átfesteni a hálózatot, hogy már ez bukóba vinné az összes autópályát.Nagyon sok olyan szituáció van ahol a vezetők tudat alatt úgy hoznak döntést, hogy észre sem veszik hogy dönteniük kellett. Ezeket önvezető módban mindet le kell programozni, ott minden felmerülő problémára kell lenni egy válasznak, máskülönben biztonsági/vészmód és megállunk. Elsőre baromi egyszerű ez, hogy fogjuk és megyünk aztán vezet a robot mint a repülőn vagy a vonaton, csak közúton ez nem egészen ugyanúgy működik. A metrónál az AVR biztosítja a külső információellátást és kontrollt), a vonatoknál például az LZB ( már ahol van ), repülésnél meg olyan nagyok a térközök amire beállnak a gépek, hogy ott alapból kicsi a kockázat plusz ott van mellé az ATC és az ADS-B. Ezekhez képes a közút egy teljesen más világ és itt nincs külső kontroll, irányítás itt egy gép van és azoknak a döntései. Egy repülőgép navigációs számítógépe és az ILS-es leszállást vezérlő egység számítási kapacitása gyanítom sok sok tíz nagyságrenddel kisebb,mint egy önvezető kamion vezérlésének számítási igénye, főleg azért mert az előbbinél csak a külső bejövő jelekre/utasításokra kell reagálni egy függvény szerint, míg utóbbinál magadnak kell előállítani a külső jeleket, azokat feldolgozni stb..
Az önvezető/önműködő eszközöknek egyrészt gazdasági oldalon is komoly gátjai vannak másrészt infrastrukturálisan is olyan nagyok az igények amiket nagyon nagyon sokáig biztosan nem fognak tudni biztosítani mindenhol, amíg ez nincs meg addig csak álom a önvezető eszközök tömeges munkába állása és igazából a közúti közlekedésnél eddig még mindig csak a pont-pont forgalomról beszéltünk. Képzeld el egy belvárosi csomagfutár munkáját, aki napi 60 címet visz ki, sokat fel az emeletre, irodaházakba. Próbáld már meg helyettesíteni önvezető sprinterrel, ami fel is viszi a hatodikra a csomagot Vagy egy belvárosi áruterítő teherautót helyettesítsünk, nem fog menni. Ahhoz hogy az összes felmerülő problémát kiváltsuk, ahhoz olyan gyökeres változásokra van szükség a mindennapi életben és a logisztikában, hogy lehet ez az életben nem következik be. Ezeknek a változásoknak olyan forrásigényük van, amit az emberek sosem fognak beletolni a rendszerbe. Persze az Amazon, a Henkel meg a többiek megcsinálták nagyban, de a kicsiknek sosem fogja megérni. Lehet önvezető kamionnal hordani a gyűjtőt két raktár között, csak autópályán. Vannak raktárak amik nem közvetlen autópályák mellé épültek,ahol nem ugyanazok az útügyi előírások érvényesek, ahol pl nem tudsz jobbra kis ívben sávból-sávba kanyarodni mert akkor a pótkocsi lebont mindent. Ez egy embernek nem gond, ő már előre látja, de a gép? Persze meg lehet jelölni a kereszteződést a térképen, de a honnan-hova kanyarodunk az függ a közlekedés többi résztvevőjétől is, meg a parkoló autóktól, a kirakott kukákról meg a csatornázásról. Azt vagy bejön, vagy nem
Persze lehet azt is csinálni, hogy a racionális dolgokat és tényeket ignoráljuk és azt mondjuk hogy mindenki félti a majommunkáját. Aztán egy másik topicban felterjeszthetjük Hitlert Nobel-békedíjra is akár..
Egy érdekes dolog ehhez: a fejlesztők már egy ideje próbálkoznak Európában egy olyan wifi jellegű rendszert összehozni, amivel megoldható hogy az egymás mögött közlekedő kamionok csatlakozzanak egymáshoz és ezzel a rendszerrel valamint az ACC-vel biztonságosan tudjanak konvojozni. Történik egy baleset a konvoj előtt, a konvoj biztonságosan meg fog állni, az első önvezető autó a torlódást észlelve mondjuk 5-10 méterre áll meg az akadály mögött. Ez egy baromi jó dolog. Aztán lapozzunk vissza pár hozzászólást és nézzük meg a legutóbbi bolognai baleset videóját. Miután megvolt a csatt és kigyulladt a tartály hány ember vezette autós ment közel a balesethez? 0 Most gondoljunk bele, ha a tartályba belerohanó kamion mögött megáll 5 méterre egy egész konvoj.. Na ezt programozd le öcsém
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Dexar007 #6998 üzenetére
A "wifis" rendszer egy adatkommunikációs rendszer a KAMIONOK között, nem az útra építik ki b@szod
,es otthonrol iranyitom a kamiont..vagy a robot iranyitja,es en kozbeavatkozok ha kell
És az összes felelősség is a tied, úgy is hogy akár több ezer kilométerre vagy onnan. Nyilván ez működne és ennek megalkotnák a jogi hátterét..
<tRucKdriFteR>