Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
Üdv mindenkinek.
Tudja valaki véletlenül a Kremnicai út Slowacjaban még mindig le van zárva 3.5tonna felett?
Tavaly nyáron voltam arra, azóta talán megcsinálták. A myto.sk oldaláról nem derült ki. -
Somatom
veterán
Lejár a jogsim. A doki közölte, hogy ez az utolsó ötös, a következőt már csak két és fél évre kapom. Tudom én, hogy már a "B" oldal forog, és azon sem az első szám, de azért orvosként lehetett volna kíméletesebb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Honnan tudjam, hogy renben van-e? Nem szedek én semmit. Kb. 30 éve nem voltam dokinál, leszámítva a fogorvost, meg ezt a jogsis ügyet. A jogsis orvosi is egyszerűsített eljárásban készült. Először kitöltötte a papírt, aztán megkérdezte, hogy jól vagyok-e.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #5503 üzenetére
Akkor én mázlista vagyok?
Már fordult a korong, de a tű még a bevezető sávon sincs, viszont a doki látogatás egy hónappal a jubileum előtt esedékes. Így akkor az utolsó ötös is pont a választó vonal előtt. Akkor utolsó ötössel 59. évem végéig húzhatom, míg neked hamarabb kell újra alkalmasnak nyilváníttatnod magad?Más: Ma kemény napom volt... levizsgáztattak ADR-ből.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #5508 üzenetére
Akkor nekem is az ez évi lesz az utolsó ötös... ?
Április elején jár le, közepén pedig jubilálok, de már márciusban elmegyek a dokihoz. Öt év múlva szintén nem lesz meg a betöltött 55, ezért gondoltam, hogy az akkori vizsgálat, megint csak 5 évre fog szólni. S, ha ez lejár akkor már a vaskapu előtt fogok totyogni.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
őstag
válasz Somatom #5510 üzenetére
Sziasztok!
Somatom én ezeket olvastam sok helyen:
2. alkalmassági csoport: C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, D+E, TR kategóriák és a „hivatásosok”: „aki közúti közlekedési szolgáltatás keretében közúti járművet vezet, aki
megkülönböztető jelzéssel ellátott közúti járművet vezet, akinek a munkaköre közúti járművezető...”
Adott korosztály esetében az érvényességi idő és az orvosi vizsgálati díj alakulása:
50 éves kor alatt max. 5 év 7.200 Ft
50-60 éves kor között max. 5 év 4.800 Ft
60-70 éves kor között max. 2 év 2.500 Ft
70 éves kor felett max. 2 év 1.700 FtMiért nem kaptad meg az 5 évet?
[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
Somatom
veterán
-
HoTaZo
őstag
Egy kis fellendítő a B oldalhoz.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
dlaj
őstag
Akkor én is jövök egy klippel! (Franciát értők előnyben.) A zenéjét mindig imádtam!
-
HoTaZo
őstag
Sziasztok!
Nem tudtok egy jó listát az európai határátkelőkről?
Pl.: Hegyeshalom- Nickelsdorf; Como-Chiasso. A lenyeg, hogy mindkét oldal meglegyen. Hogy ne kelljen keresnem a térképen.
Írni szoktuk a határátkelőket, de pl. Salzburgból német oldalra érve nem tudom, hogy melyik helységet kötik a határátkelőhöz.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
dlaj
őstag
Nálunk szerencsére nem kell mindkettő ország határátkelőjét írni. Elég egy, ami közelebb van az átkeléshez.
De ezért sem vagyok oda, mert menet közben nem nézem meg, mindig utólag kell visszanézni a Google Maps-on, hogy hol jöttem át, és mi van hozzá legközelebb.Azon még dolgoznom kell, hogy lenne ezt legegyszerűbben menet közben feljegyezni. Talán ránézettnék akkor a Maps-on, és felírhatnám? Nem is rossz ötlet! 😀
-
HoTaZo
őstag
Én azt csinálom, hogy indítok egy hangfelvételt az átkeléskor, rámondom a helyet (ha tudom) vagy az útszámot, az időt és a km állást. Aztán a pihenőnél beírom.
Túl pontos nekem sem kell, de biztos van valahol egy lista a határátkelőkkel, csak még nem találtam rá.
Persze a GPS általában írja, hogy milyen helység közelében vagyok, de nem kötelezőszerűen az a hivatalos átkelő.Én is csak azt az országot írom, melybe belépek, de általában arra is jövök vissza, valamikor.
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
-
dlaj
őstag
Úgy néz ki, hogy a németek a német rendszámos kamionokat sem kímélik.
-
Somatom
veterán
Várható volt. Német rendszámú kamionban német sofőr nem tölt 45 -öst. Azt viszont nem értem, hogy a sofőröket miért büntetik. Tán azt hiszik, hogy kedvük szottyant egy autópálya parkolójában hétvégézni? Egyébként is necces ez a büntetősdi. Ha szombat reggel nyomta ki pihenőre, akkor vasárnap még nincs meg a 45. Előre büntetnek? Milyen alapon? Mi van akkor, ha a platón ebédelés után rosszul ugrik le a sofőr, kitöri a bokáját, és kórházba kell vinni? Akkor nem a kamionban töltötte a 45 -öst, mégis megbüntették érte.
"szerdáról csütörtökre virradó éjjel 30 sofőrt büntettek meg tilosban pihenés miatt (a parkoló ki- vagy bejáratánál)."
Na, ez meg a másik gusztustalanság. Vajon miért állnak ott a kamionok? Ha építenének elegendő parkolót, akkor nem állnának ott. Egyik éjszakámat én is így töltöttem. Karlsruhe -ban raktam délután ötkor. Három óra vezetőidővel indultam neki az A8 -nak, ami elég kellett volna legyen a telephelyünkig. Egy óra volt az út a 81 -esig, két óra pedig az, hogy átjussak egy baleset miatti staun. Este nyolckor próbáltam parkolni az A8 -on. Mázlim volt, hogy egyáltalán sikerült. 5 után esélytelen, hogy szabályosan parkoljon az ember. Mégis, mit kéne tegyen a sofőr? Nyomjon pár óra túlvezetést? A szabály azt mondja, hogy a "legközelebbi biztonságos parkolóig". Jelen esetben nekem az 140Km -re letg volna.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #5529 üzenetére
Igen, a túlvezetést jobban tudja büntetni, többet tud érte kérni.
Úgysem tudsz mit csinálni, összetartás nincs, nemzetek között meg pláne, gondolok itt egy lengyel-magyar koprodukciós szívassuk meg a gyökér németet, álljunk keresztbe két napra dologra. Az echte német este hazamegy, ha mégse már négykor a parkolóban van, ha meg véletlenül túlvezet még meg is dicsérik szerintem. Na ennek a németnek kellene balhét csinálni, hogy neked legyen parkolód. Szinte már látom, ahogy Jurgen az autópályán sztrájkot rendez, hogy a lenézett külföldi kollégák rendes körülmények között tudjanak parkolni. Mindjárt könnybe lábad a szemem...Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
Az útzár nem megoldás, mert abban a személyautós is megreked. Ezzel magunk ellen hangolnánk a közvéleményt. A cégeket kellene rákényszeríteni, hogy a szállásköltséget építsék bele a fuvardíjba, az otthon hétvégézőknek pedig fizessék ki. Így nem kerülnének aránytalan előnybe a helyi sofőrökkel fuvaroztató cégek. Az embereknek meg akkor tűnne fel, hogy valami nem kerek, amikor hirtelen 1000Ft lesz egy kiló kenyér.
Ebben az egészben az a leggusztustalanabb, hogy rajtunk verik el a port, pedig ez egyáltalán nem a mi pihenésünk minőségéről szól, hanem a külföldi sofőrökkel fuvarozó cégek kiszorításáról. Hetente ötször alszunk a fülkében, amiből háromszor lehet, hogy csak 7-8 órát. Úgy ki tudjuk pihenni magunkat a másnapi 13-15 óra melóra. De, ha ugyanott két napig heverhetünk, akkor nem. Nemáááá!Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dlaj
őstag
válasz Somatom #5529 üzenetére
A járművezetőkre akkor csaptak le a rendőrök, amikor éppen ebédelni készültek....
Nálam ez is kicsapta a biztosítékot! Úgy írja, mintha valami bujkáló bűnözők lennének a járművezetők. De akkor már írhatták volna, hogy meglepetésszerűen csaptak le, esélyt sem adva a menekülésre!
-
Somatom
veterán
Az is érdekes kérdés, hogy ha a rendőr úgy "kap el", hogy egy másik kamion platóján ebédelek, és a kártya a zsebemben van, akkor mitől minősülök 45 -ös pihenőt fülkében tartó sofőrnek? Ha a váci utcán sétálgatva igazoltat, és talál nálam egy sofőrkártyát, akkor is megbüntethet? Milyen távolságra kell lennem az általam korábban vezetett kamiontól ahhoz, hogy ne minősüljön szabályszegésnek? 100 méter? Vagy 1000 kilóméter?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
Hú, de korán keltetek!
Egy 11 óra13 perces vezetéssel a kartyamon jobbnak láttam elhagyni staulandot. Detto, mint Somatom kényelmes vezető idő mennyiséggel léptem be, aztán stau, teli parkolók, full Hof, se széles pálya menti kiálló.
Adják meg a feltételeket s akkor büntessenek, ha akkor is szabálytalanul parkolunk.A németeknek nem örülniük kéne, hogy vannak olyan munkavállalók, akik elvégzik (s még olcsóbban is), azt amit a saját embereik nem?
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #5533 üzenetére
Pontosan!
Volt egy példám máshol: Kamion 45-ösre parkolóba, bérelt szálláshely 2 órás útra onnan. Ugyanez vissza hétfőn, de indulni kell a leállástól számított 48 óra múlva. Vitték, tehát készenlétet kell visszavésnie. De így bukta a 45-öst, kivéve, ha egy sörrel kezdi a kút bárjában és esetleg az elkövetkező órákban bizonyítható rekreációs tevékenységet folytat.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
#27070592
törölt tag
Szerintem a németek annak nem örülnek a legfőképp, hogy a keleti fuvarozó cégek nem náluk fizetnek adót és járulékokat a sofőrök után.
Ráadásul a fuvardíj is kiáramlik Németországból, amiből a keleti cégek munkabért fizetnek a sofőrnek. Amit aztán a sofőr szintén nem Németországban költ el, hanem általában otthon.
Harmadrészt keleti cégek a legritkább esetben tankolnak német gázolajat, ez szintén nagy adóbevétel-kiesés.Egyedüli biztos bevételük eddig a magas útdíj volt.
Igazából nem értek hozzá, nem vagyok közgazdász, de szerintem ez a nagyipari migránsimport nem véletlenül zajlik most is, és nem véletlenül húsz-harminc közötti fószerek jönnek döntő részben. Nem tudom hány ezer sofőr hiányzik a német gazdaságból, de ha ennek a hiánynak egy részét sikerül pótolni gyorstalpalókon képzett olcsón dolgozó migránsokkal, akik Németországban élnek, német cégnek dolgoznak, fizetnek adót, járulékot, áfát, lakbért stb., az sokkal jobban megéri a németeknek mint keleti cégekkel csináltatni ugyanazt a melót.
Valami hasonló balhé zajlik az USA-ban is, már jó rég óta. Csak ott nem afrikai hanem mexikói "migránsokkal" akarják pótolni a sofőrhiányt.
-
Zolás
addikt
válasz #27070592 #5537 üzenetére
A különbség az, hogy a mexikói dolgozni akar, a migri nem. És a mexikói nem akarja megerőszakolni a nőket, mert nem jár csadorban. A mexikói tisztességes életet akar, semmi többet. És hajlandó az alja munkát végezni érte.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
#27070592
törölt tag
Nagyjából.
De ha feltételezzük hogy akar dolgozni, mert jól hangzik az hogy havi kétezer ötszáz eurót szakíthatsz nettó, "csak"furikázni kell..Aztán szembesül azzal hogy a munkaidő reggel hattól este hétig tart és ez a legkönnyebb műszak. Mert másnap meg hajnal négytől este hétig. Öt után már csak a szerencsén múlik hogy találsz parkolót. Ha nem tartasz be minden bizbasz szabályt, a fél fizetésed ugorhat. Heti öt vagy hat napot három négyzetméteren töltesz el, baxtat (és lenéz) a rendőr, a BAG, a német targoncás, a német biztonsági őr, akkor a migráns hamar arra a következtetésre jut hogy a sofőrség női munka, csinálja a friztek qurv@ @nyja.
-
HoTaZo
őstag
válasz #27070592 #5537 üzenetére
A keleti cégekkel való ellenségeskedés még érthető is (habár egy régebbi, itt is leírt, svájci-olasz fuvarom is a ránk támaszkodó, rajtunk nyerészkedő de bennünket nem partnernek tekintő, nyugati szállítmányozók ékes példája). De a náluk dolgozó, lakó, esetleg adót is fizető alkalmazottakat miért is szekálják? Ha a cég nem talál Jürgent, Olafot, François-t, Giovannit ..., aki nem otthon hajlandó tölteni a hétvégéjét?
Szerintem meg, ez a migráns dolog valami, máshol nagyon (talán szándékosan) elcseszett dolognak az eredménye.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
válasz #27070592 #5539 üzenetére
Ne feltételezd, nem akar. A saját országában alanyi jogon jár a pénz, meg minden ilyesmi. Akkor mégis miért dolgozna?
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
fesii
aktív tag
Természetesen ebből a szabályozásból sem az jon ki aminek kellene hogy a kedves sofőr legyen mar otthon legalább két hetente.
-
Cheesy
őstag
Ti, akik rengeteget vezettek, biztos találkoztatok már a hát- vagy derékfájdalommal.
Atyámnak a múlt héten, amikor a pihenőnapjait töltötte 4 hét után, egyik nap új "beállt" a dereka, hogy utána 2 napig ki sem tudott szállni az ágyból. Nem tudni hogy húzhatta meg, de 3 nap után már alig érezte, a doktor is csak annyit tudott mondani, hogy ez az eset annyira gyakori, de nem tudják megmondani, hogy mi okozza. Elment masszíroztatni, de a masszőr is okos volt, nem hajtogatta hétrét apámat, hanem mondta neki végül, hogy az izmokat most átgyömöszölte, de az ízületeket, a csigolyákat nem nagyon meri megnyomorgatni, mert nehogy kárt okozzon. Így el is fog menni egy MRI-re. Most 58 éves, nem játék ez fiatalabb korban sem. De szerencsére nem sérv.
Viszont! Egy jóbarátom hosszú évekig darus kamionsofőrködött itthon, nála kialakult gerincsérv amit 5-6 éve meg is műtöttek. Utána eljárt úszni rendszeresen és ma már kutya baja. Most, amikor apámnak volt a hátával a baja, megkérdeztem, hogy tud-e tanácsot adni és mutatta, hogy ezt használja: Togu AIRGO ülőpárna Van a márkának más alakú ülőpárnája, meg sok egyéb kialakítás a piacon, de pontosan EZ kell.
Úgyhogy most a köv. 4 hetes körre el is vitte apám kipróbálni.
Érdekes a párna, a farokcsontot (gerincvéget) kikönnyíti és gyakorlatilag egyensúlyozásra és egyenes tartásra késztet, valamint az egyensúlyozásnak hála, pont azokat a gerinc mellett futó izomkötegeket tartja edzésben amiknek az elgyengülése okozhatja a hát- és derékfájást. Hasznos, ha az ember nem fekve ül, de ez a pozíció egy kamionban könnyebben kivitelezhető.
Ti hogy előzitek meg hogy kikészüljön a hátatok-derekatok?www.vakbelmutet.hu
-
HoTaZo
őstag
Én a lidlben valamikor még kapható motoros vesevédővel.
De ilyesmit tud felírni az ortopéd szakorvos is. Van benne merevítés, így nem gyűrődik össze.(#5542) fesii: Sajnos, valóban nem.
Nálunk törekszenek a 45-ös otthoni eltöltésére, de a vezetőség kész pert indítani, ha mégis büntetés lenne belőle.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
-
dlaj
őstag
Nekem pont ez a bizonyos farokcsont fáj, hol jobban, hol kevésbé. Még kamionozás előtt kezdődött (akkor is ülőmunkát végeztem), de mostanra egyre jobban zavar. Kipróbálom ezt a párnát, de remélem lesz benne valami utasítás felé, hogy hogyan is kell ráülni. Én ebből így mindent kinézek! 😀
-
Cheesy
őstag
Kissé ék alakú, nem szabad az ülés támlájáig betolni, hanem kb. 1-1,5cm rést hagyni kell, de nem csúszkálós fajta. A két fél levegővel van töltve, amit egy csatorna köt össze. Így rákényszerülsz az egyensúly tartására. Van rajta szelep, be lehet állítani, hogy milyen keménységűt akarsz. Elég strapabíró darab, jó vastag gumiból.
www.vakbelmutet.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- LEGO klub
- OTP Bank topic
- Elemlámpa, zseblámpa
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Futás, futópályák
- Robogó, kismotor
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...