Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTaZo
őstag
Azért kérdeztem, mert láttam olyat (nem emlékszem, hogy Volvo volt-e), melyhez a jobb oldali külső rekeszből lehet csak elérni.
Fekvés előtt töltsed azért! És cseréld le, amint tudod, ha verni kell az asztalt érte, hát verjed! Vagy küldess magad után, de csak zsír újat. Még mindig jobban járnak, mintha kint veszed meg. Fűtés nélkül nem hagyhatnak!
Nálunk nem volt gond, szóltam, állítólag (azt is) megnézték, jók. Ok. De amikor 670km után reggelre piros a hűtő, akkor nem jó. Megértették, le is cseréltem.(#5300) Somatom: Jó reggelt!
Nekem még 20V-nál se visítson. Van zold, sárga, piros fény. Sárgánál már érdemes odafigyelni. Megértem őket.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
Nézőpont kérdése. Sztem az elsődleges szempont az, hogy legalább egy 11 -es pihit bírjon ki. De, ha már nem, akkor az indítás szempontjából kritikus állapotnál visítson, mert ha nem teszi, akkor utána végképp hidegben maradsz, ha lekapcsol a fűtés. Ha alszol, akkor nem tudod figyelni a lámpát. Ha meg nem alszol, akkor tök mindegy, hogy visít, vagy sem.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #5302 üzenetére
Mivel én 5-6 órákat alszok, így az én nézőpontom, hogy lefekvés előtt töltöm s ha sárga lenne egy ilyen jelző mire felébredek, akkor ráindítok. Ha még ezt a kevés alvásidőmet is megszakítja egy visító valami, akkor az akkor visított utoljára.
Azt meg addig megfigyelem, hogy egy ilyen intervallumot bír-e, ha már ezt se, akkor pedig már egy ideje cserélni kellett volna az akksit. Én se voltam túl messze tőle.
dlaj esetében ez azért problémás, mert most rakták alá ezt a vasat. Még nem igazán tapasztalhatta ki, hogy mennyit bír az akksija. Ilyenkor célszerű olyan helyen tölteni az éjszakát, ahol legalább bikáztatni lehet.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
Az tulképp egy vészjelzés. Ha rosszul van kalibrálva, az nyilván egy hiba. Ha viszont helyesen van beállítva, akkor sztem egy hasznos, mi több, szükséges feature. A hidegben ébredésnél csak egy rosszabb van. Ha utána nem tudsz meleget csinálni, mert az akku már nem tudja beindítani a motort.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dlaj
őstag
Én is a visításra szavazok. Inkább ébresszen fel, mint hogy reggel hideg fülkében várjam a mentést.
De holnap csütörtök éjszaka Dániában minden kiderül! Addig csak tesztelgetem.Szerk: a francba, nem is lesz olyan hideg. Csak -2-t ír éjszakára.
[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #5306 üzenetére
Rendben.
Most, hogy így ennyit akksizunk, a nyáron mondta a szlovák srác, hogy töltött már másik autóról abs kábelon át. Nem indított, töltött. Hallottatok már ilyet?
Más.
Ha szarul van rakva a pót (sok előre, tengelyes), hány tonnánál vannak veszélyben a vontató kerekei?Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
Elméletileg működik a töltés, csak lassabban, és tilos ráindítani, mert mindkét kamionba megáll a fedélzeti számítógép. Ha van ráérő félórád, akkor jó az abs kábeles megoldás.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
őstag
Csak, mert a pénteki rakodásomat igencsak elcsesztem. Hagytam, hogy kis fa valamikre rakott tekercsekből, melynek darabja 950-1000kg volt úgy rakja, hogy 2x2 majd 7x3, a végében meg pogózhattunk volna mindannyian. A pót első tengelye félén volt a vége. Amikor megindultam nem volt gond, orral a kijáratra álltam, de amikor megfordultam, hogy betolassak a hátsó udvarukba, megijedtem, hogy lehántja a pót a futófelület ez az aláforduló kerékről, annyira nyomta. Kiemelni meg nem bírtam. Egyenesben vagy nagy ívben nem volt gond, de egy bizonyos szögben súrlódtak (nem használunk sárvédőt).
Minden egyes úthibánál görcsbe ugrott a gyomrom.
Amikor beálltam a lerakóhoz, meg miután lerakodtunk és láttam, hogy egyenes a plató, nagyon megköszöntem a Kicsikocsimnak, hogy elhozott odáig.
Soha többet ilyet!Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
dlaj
őstag
-
zsid
senior tag
A sima 315/70R22.5 terhelési indexe 154/150. Szóló keréknél 3750kg, ikerkeréknél 3350kg a gumik teherbírása. Ez húzónál 13400kg. Ez a minimum amit bírnia kell, a legolcsóbb szutyoknak is.
Az ábra sem igazából tökéletes, ugyanis a kormányzott tengelyek teherbírása nincs 10 tonna.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
dlaj
őstag
Ezt az ábrát a tankönyvülnkben találtam. Én is soknak találom elől a 10 tonnát, ugyanis az oktatáson az oktató mást írt táblára, mikor felrajzolta az ábrát. Talán 8 vagy 9 tonnát. Sajnos az a jegyzet nincs most nálam, talán már otthon sincs meg.
Viszont nem is annyira érdekes, mert a túlsúly szempontjából mindig a "B" tengely a kritikus, aminél biztos 11.5 a megengedett. Az viszont jó hír, hogy akár 2 tonnával többet is bír! 😎[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
őstag
Az már majdnem a fele a vitt árunak, annyi szerintem azért nem volt rajta. Igazán, én attól tartottam, hogy egy élesebb fordulónál a pót aljának valamelyik bordája kap bele. A súlyra vonatkozó kérdésem, inkább a magam megnyugtatására volt, hogy túl nagy veszélyben nem voltam.
Köszönöm ezt a fontos információt!
Amúgy ez a 154/150, mit takar?(#5316) dlaj: Szerintem ezt az NKH kontroll jegyzőkönyvéről vették át. Ezen tengelyterhelések felett büntetnek.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
zsid
senior tag
A gumikon a méret jelölésen túl rajta van a sebességindex és a terhelésindex. Ez jelzi mennyi a max megengedett sebesség illetve mennyi a gumi terhelhetősége. Tehergumiknál két értéket szoktak megadni szóló / ikerkerék terhelésként, a normál 315/70R22,5-es gumiknál ez 154/150, a /60.asnál 152/148 ha jól emlékszem ( a megásat nem tudom, olyannal sosem dolgoztam).
dlaj
Ha a sajátodra vagy kíváncsi akkor megkeresed a kocsin a gyári súlytáblát, oda be van ütve, hogy melyik tengelynek mennyi lehet a max terhelése illetve mennyi lehet a jármű össztömege szerelvényben. A jobb ajtónál szokott lenni, általában, de a Volvonál bent van a motorháztető alatt ha jól emlékszem.
A legtöbb vontató alatt 7,5/8/8,5 tonnás tengelyek vannak elől.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Nem tudom mennyire lényeges. Nálunk egyszer volt egy kisebb vita a volt főnököm csávójával ( egy bukott fuvarozó) új autó vásárláskor hogy a /60 az mennyivel kevesebbet bír és mennyivel drágább, mint a /70. Amikor megtudta, hogy a /60-as autónkra forintra ugyanannyi a Bridgestone mint a /70 akkor csak hápogott.
Aztán elküldte a saját autóját 14,7 tonnás húzóval, amin /70-es gumi volt és "elméletileg" 13400kg-ot bírnak...
<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
őstag
Üdv' Urak!
Kéremszépen, csodálatosan duruzsol és fűt a kályhám. Vegülis minden ki lett benne cserélve. Nagyon ráfért!
kamra
égéstér
égőfej
motor égő felé eső része150k volt, ebből 10k mindössze a munkadíj!
Ennyi volt a tükröm, amit szintén le kellett cserélni. Ők pedig ketten 1½ órát dolgoznak vele. Ja és nagyon jó fejek.(#5320) zsid: S a sofőr tudta, hogy mennyire játszanak az életével?
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
DeathBat666
aktív tag
Sziasztok, logisztikában mit jelent a konvencionális forgalom?
-
-
HoTaZo
őstag
Azért, ha egy gumi elszáll, akkor a párja kevesebb eséllyel tartja meg.
Most nem találom azt a videót, ahol egymás után szállt el a húzón a két gumi és nem sok kellett, hogy boruljon a szerelvény.(#5325) Zolás: Egyértelművé vált, hogy az otthoniak hozzá se nyúltak.
(#5323) dlaj: Megy a hajszárítás.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
zsid
senior tag
Nem kell azokat a gumikat félteni. A konténeres és billencses körökben olyanokat kibírnak, hogy elsőre én sem hittem el. Pótkocsin csoporttengely terhelés 24 tonna helyett 30-31 tonna és ez napi szinten.
Billencses ismerősök rendszeresen jártak 50-55-60tonna össztömegben és volt olyan akiknél megforduláskor KÖTELEZŐ volt felvenni a pótkocsin a bogit, hogy ne darálja le a gumit. 35 tonna raksúlynál, bogi fel..Szörnyű volt ezeket látni és hallgatni, de a normális gumik borzasztó sokat kibírnak.
<tRucKdriFteR>
-
Zolás
addikt
Van itt valaki, aki valamilyen drága gpst használ? Igazából nincs ötletem magamnak karácsonyra, és meglepném magam valami komolyabb cuccal mint a wayteq és a kalóz igo. Keret 100k nagyjából.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
-
berek21
senior tag
válasz DeathBat666 #5322 üzenetére
Legtöbbször a kombinált fuvarozásra használják ezt a kifejezést. Pl. út-vasút.
LG Velvet eladó!
-
Somatom
veterán
20 ropit? Símán. Nekem kettő van és nagyon elégedett vagyok vele. Szoftver a kártyán. Ha bármi gond lenne a vassal, akkor kártya ki, másikba be, és go. Eddig egyszer volt vele gond, pedig kapja az ívet gazdagon. Arra kell figyelni, hogy a kijelzője karcolódik, úgyhogy azonnal fóliát kell rá tenni.
Ha alaposabban megnézel egy "komolyabbat", akkor látni fogod, hogy drágább, de nem komolyabb. Amikor én keresgéltem, akkor a truckos IGO -val árult vasak mind gyengébbek voltak, mint az X985. Zongorázni lehet a különbséget egy 128, és egy 256MB RAM -os PNA -n futó navi sebessége között.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #5334 üzenetére
Most is wayteq x960 van, csak gondoltam elférne egy komolyabb is a szélvédőn. Ez most három éves, és kezd bekattanni, ha már cserélem, legyen valami fullos.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
A 985BT teljesen más dimenzió. A 960 2011 -es, a 985 pedig 2015 -ös. 500 vs. 800MHz -es proci, 128 vs. 256MB RAM. 960 -asom nem volt, de CNS GlobeHD -m igen, ami ugyanaz a specifikáció. Ég és föld a különbség sebességben. Persze, az sem mindegy, hogy mit eresztesz rá. Sztem a Nextgen fölöslegesen túl van bonyolítva, nem PNA -kra, hanem a Navteq üzletpolitikájának megfelelően a gyári, beépített egységekhez lett fejlesztve. Nekem tökéletesen megfelel a 2.4 -es Primo. Símán tudná futtatni a 985BT. Ez természetesen csak elmélet, hiszen illegális lenne a Wayteqen futtatni, amit mi sohasem tennénk.
Szóval, WinCE vonalon a 985 -nél fullosabb vasat nem nagyon találsz, és sztem fölösleges is lenne. Új vasat gyárilag sztem már csak Nextgen -nel árulnak. Android vonalon nem tudom, hogy van-e a Nextgen -ből truck verzió (mármint legálisan). Androidon erősebbek a procik, és a kapacitív kijelzőnek köszönhetően van kéujjas nagyítás. A Google Térképből kiindulva nem egy világmegváltó feature.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
kaszaking
tag
Sziasztok!
Januárban vizsgázok C elméletből. A biztonságos üzemeltetés az hogy zajlik? Sikeres vizsga után kell rá jelentkeznem vezetés előtt? Mire kell számítani BÜ-nél?
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #5336 üzenetére
Droidos navi nem kell, mindnél csak a hibákat olvasom.
Akkor jövőre benevezek egy újabbra.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
Véletlenül találtam egyet.
gjak_1.09_P24_Truck_by_Picmilinder_zsiga68.zip
Mint ahogy a neve is mutatja, ez 2.4 -es Primohoz való. De, nyugtass meg, hogy nem Warezolás történt, hanem Photoshop -pal lett az IGO kép rátéve a Wayteq kijelzőjére.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#27070592
törölt tag
Nem meggyőzni akarlak, csak saját tapasztalat: évek óta droidos igo-t használok egy filléres lenovo tableten. Eddig minden címet megtaláltam, nem fagyott, nem dobálta el a jelet. Mobilnet persze nem árt ha van mellé.
Ha mindenképp el kellene tapsolnom 100k-t egy új kütyüre, vennék egy jobb tabletet, 8-10 col körül jó minőségű matt ips kijelzővel, egy legális igo-val (vagy sygic-el), amin tudok wifizni, filmezni, skype-olni, zenét/hangoskönyvet hallgatni, játszani, a laptopot meg simán otthon hagynám asszonynak/gyereknek/eladnám a 'csába.
-
Somatom
veterán
válasz #27070592 #5342 üzenetére
Vásárolható Androidos IGO Truck? Pláne tabra? Én nem tudok ilyenről.
Én inkább maradok a 20 ropis célhardvernél, és veszek egy Tabot a médiához, amit nem gyötrök 0-24 -ben a szélvédőn. De, nem könnyű jó tabot találni. Valami Winest kéne átfaragni Linux/Android dualbootosra, de nehéz megtalálni a kompatibilis hardverösszeállításút.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #5344 üzenetére
Egy éve adtak ki egy alkalmazáson belüli kiegészítést kamionra/lakóautóra, a szokott dolgokat lehet megadni (magasság szélesség hossz stb). Külön fizetős.
De a lényeg: megvan az új kártyád, grat!
Nekem is volt wayteq 960bt. Egyszer úgy felbaszott, hogy összetörtem, beraktam a húzó elé és átmentem rajta.