-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
demars
addikt
válasz Tsebacsi #39744 üzenetére
Kb két hete vett egy ismerősöm egy seat leon-t, dsg váltóval. Nem ismerem ezt a típust, olajcserére vitte és mesélte a szerelő srác, hogy kipróbálta és csodálkozott, hogy nem érzi a 170 lovat. Végül rájött, hogy van sport fokozat Na utána tátva maradt a szája.
Állítólag az egyik legjobb váltó van ezekben, megbízható, pontos.[ Szerkesztve ]
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
bbubby00
őstag
válasz demars #39753 üzenetére
Unokatesómnak van egy Leon MK1 1.8T-je. Gyári 180Ló. Ha megjön a nyomás, akkor meglódul, viszont meghalt a turbója. Blokkja szerencsére strapabíró teljesen kovácsoltvas belsős (mint a cuprának), Kapott egy S3 turbó, úl kipurendszert, új légszűrőrrendszert meg coolerezést. Kis finomhangolás és máris 320LE lett padon mérve.. Na még 4ben is elkapar a kocsi ha kell... nagyon meg!
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
n0k0m_
tag
Helló!
Milyen autót vegyek topikból csöppentem át. Az ottani indító hozzászólás: ez
Kimásolom az elvárásra vonatkozó részt:
A lehetetlenre vállalkoztam és olyan autót keresek, ami:
- könnyű/közepes terepen elmegy (szemben egy alacsony padlós, 2wd városi kisautóval) -> magas hasú, 4wd
- nem eszik meg 10/6-7 (városban/országúton) liter üzemanyagból többet
- legalább átlagos a fenntartási költsége/alkatrész költsége/megbízhatósága/szervizelhetősége.
- elég 3 ajtós is, ha véletlen valakit viszünk, akkor egy lábtér nélküli lehajtható ülés is megfelel hátra. (de lehet persze nem túl nagy 5 ajtós)
- Felhasználás tekintetében: hetente ~1szer földúton, sűrű városon belüli és heti párszor országúti ~50-100km(autópályán kb. soha) használatra.
- jó legyen az ütközésvédelme
- klíma1-1,8 millió között (ha nem muszáj nem költenék rá többet, mint indokolt, illetve más kategóriájú autók is szóba jöhetnek, azért ilyen széles ez a tartomány)
Tbox93 kolléga ajánlotta, hogy nézzem meg a Honda HR-V -t. Jelenleg még az SX4-en vacilálok, felszereltség, illetve a fentebb leírt elvárások miatt.
Ami a HR-V -vel kapcsolatosan felmerült:
- Rozsdásodás az olcsóbb ársávban
- Magas(?) fogyasztás <- nekem ha városban tartja a 10-et elég.
- Alkatrészárak?
- Szervizelhetőség?
- Nem találtam töréstesztet (SX4 4 csillagos, körbe légzsák)Érdekelne, hogy mi az az évjárat/ár amit már érdemes megvenni. Linkeket is szívesen fogadok.
-
Kornel
veterán
Hogy on legyen.
Civic 8gen ufo.
Hátsó futómű.
Van benne egy jó nagy híd szilent?
Vagy passz, hogy mi a neve.
Nalam már szépen elkezdett repedezni.
Nem log, nem mozog, de engem ez már idegesít.
Imitol kérdeztem,azt mondta csak hátsó híddal együtt lehet cserélni.
Na ezt én nem hiszem el, ez biztos nem fogja 15 éves koráig bírni..
Ki mit tud erről az ominózus szilentrol mondani?
Ha cserélhető,en simán cserélném, hogy nyugodtan aludhassak 😉Tsebacsi: ujan simán vennék bmw-t is. Szerinted 3M-t mennyit futottat fogsz kapni?
Még egy 5-6 M-s 2-3 éves példány is 100+k km-t futott, ezek a 3M-s példányokkal valahogy megállt az idő,erdekes mod 😂
Száz szónak s egy a vége,h a lenne pénzem új prémiumok autóra, simán bevallalnek egy hathengeres 330d touringot M pakettel... vagy 15+M.
De ugyanezt nem venném meg 6-8 évesen, nincs az a pénz, hogy magam szivassam vele 😉[ Szerkesztve ]
-
Snoop-y
veterán
válasz Kornel #39742 üzenetére
A leirasodbol egy atlag user azt kepzelheti hogy az 1.8 ufo egy mekkora funfactor auto
Hatso futomuve borzalom(elpattog es bar feszesnek tunik mert raz mint a nyavaja ugy imbolyog a kanyarokban mint valami tulsulyos agyonkajalt macska mikor probal egyensulyozni a kandallo parkanyan) az egesz motor karakterisztikaja pedig kb a cruisolunk a varosban 50-re van kitalalva.
Totalisan alkalmatlan auto arra hogy nyuzzad es normalis vezetesi elmenyt adjon.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
wierra
senior tag
válasz Kornel #39770 üzenetére
Szilentet elég akkor cserélni, amikor elkezd beszakadni. Repedezés ne zavarjon.
BMW fan ismerősöm szerint: szalonból kell venni új Bimmert, 120k körül pedig eladni, mondván szórakozzon a szervizelésével az, akinek szüksége van rá.
"In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure. Success can be achieved only through repeated failure and introspection.” – Soichiro Honda
-
Kornel
veterán
válasz Snoop-y #39771 üzenetére
Hat egy versenygephez képest biztos fos.
De hogy egy 1.6 dízel fokahoz képest százszor jobb, azt szerintem te sem ketled
Egyébként lehet velem van a gond, mert se az imbolygast, se a motorerő hiányát nem vettem észre, igaz se nem járok versenypályára, se nem rallyzok vele, hanem A-bol B-be közlekedek, még kicsivel a szabályok adta lehetőségeken tul is néha.
Gondolom a typeR is fos, mert ugyanez a futóműve hátul... 😉
Amúgy nem lehet, hogy amiben ültel, abban meg a gyári szeriahibas gátló volt? Ami csorog, zorog, ellpattog, stb. Sokat gariba cseréltek, sokat nem, de az összes gyári hátsó gátló kuka volt, érdemes megnézni, hogy azok cserélve voltak-e már.Wierra: de zavar, hidd el, nem most cserélném SOS, hanem ősz környéken, de ez a hátsó híddal együtt csere kicsit megrémisztett.
[ Szerkesztve ]
-
wierra
senior tag
válasz Snoop-y #39773 üzenetére
Akinek ez teher, annak nem kell prémium márkát választani.
kornelka: ha van más, alternatív megoldás, arról tájékoztat(ott volna) Imi[ Szerkesztve ]
"In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure. Success can be achieved only through repeated failure and introspection.” – Soichiro Honda
-
Snoop-y
veterán
válasz Kornel #39774 üzenetére
Lehet megszoktam a Prodrive STI-t
Asszonynak van UFO-ja ha beleulok mindig tengeribeteg leszek.
Amugy mar gondolkodtam rajta hogy le kene cserelni mind a negy gatlot benne csak "mert" legutoljara mikor atnezettuk akkor megrangattak mindenhogy teljesen jonak tunt (szerintem nem jo)Igen az UFO Typer-R minden csak nem jo sportkocsi es legendasan szar az uttartasa egy Type-R-hoz kepest. Sajnos.
mas:
Ezt az ufot is elerte a 8 gen kuplung betegseg. Kulonbozo fokozatokban csinalja es nem mindig.
Ha nyomom be a pedalt vagy felengedem akkor nyikorog (nem a pedal hanem a szerkezet).
Valoszinuleg kinyomo csapagyA kocsiban van 72K kilometer kb.
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Kornel
veterán
válasz Snoop-y #39779 üzenetére
Gatlot mindenképp cserélni kell, ha még a gyárik, hidd el.
Nekem hátul cserélték korábban, sachs super touringra, simán beveszem annyival a kanyarokat, mint a SSS-al.
Külföldi fórumokat olvasgatva 8 gen civicbe koni FSD gatlokat raknak, ami ugyan nem olcso, ellenben az autó az összes általad vázolt tulajdonsága eltűnik, sokkal vezethetobb lesz, és nem pattog el a segge. (Mondjuk mondom, a sachs hatsokkal se nagyon érzem, csak azt, hogy az egész futómű kemény, de mondjuk 2,6 bár gumi nyomással nem volt csoda, így 2,4 baron egész komfortos😂)A kuplung nalam is olyan, leszrm, hagyom úgy, a suzukikban is ilyen. Gondot nem okoz, olyan precíz a váltója, hogy amíg nem okoz gondot, erre biztos nem költok.
Ha sok pénzem lenne, biztos cserélnem az összes gatlot FSD-re, de előbb szerintem mással fogok foglalkozni 😉
[ Szerkesztve ]
-
Snoop-y
veterán
válasz Kornel #39780 üzenetére
Engem kicseszetul idegesit ha valami nyikorog egy autoban (mar ha nem sportkocsi)
Koszi a tippet megnezem ha £100 bol megvan darabja akkor csereltetni fogom
mod:
Es bazzeg meg akcioban is 500[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
nagyúr
-
Kornel
veterán
válasz Snoop-y #39781 üzenetére
Pedig az ufo nyikorog, itt ott.
Pl. a kuplung is 😉
Nem VAG ez, hogy kussba legyen 😂
Nézd meg az fsd-t, annyiból talán kijön, úgy emlékszem.
Utána ki kene próbálnom azt 😉Mod: 500 font a szett itt.
[link]Viszont a külföldi forumokban odat zengtek róla, amikor olvasgattam.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Snoop-y #39781 üzenetére
Nekem nyikorgott 30k-nál, gariban cserélték (talán pont a kinyomócsapágyat vagy munkahengert, nem emlékszem), aztán még 2x nyikorgott kinyomásnál-felengedésnél. Ismerős is és Imi is befújta valami kenőspray-el, és azóta nem csinálja, fél-1 évente kezdi mindig újra.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Snoop-y
veterán
válasz Kornel #39791 üzenetére
Vezettem tepertot nem is egyet itt. Pattog mint a gumilabda meg valahogy olyan nem megy erzesem volt.
Nem kene. ha radobtam volna meg 2 ezrest ennek az arara vehettunk volna azt is de nemkellNew level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Kornel
veterán
válasz Snoop-y #39792 üzenetére
Na.
FSD kell, azzal csak nem pattog 😉Ez a nem megy érzés szerintem a túl "nagy reakcioideju" elektromos gázpedál miatt van, még 3000 rpm alatt össze vissza állítgat mindent, szivocso hosszt, pillangó szelepet akár teljesen is elzárja, vezérlést nem csak egy lépcsőben váltja, stb. A könyvében is le van írva egy része, mind az üzemanyagfogyasztas minimalizálása érdekében. Ahogy észrevettem, 3000 felett már nem nagyon szól bele ezekbe, ott úgy megy, ahogy végig kellene neki.
Meg fogom kérdezni Imit, hogy van-e valami ecu mod az r18a2-re, hogy ezeket a späteket minimalizálja, vagy teljesen kiírja belőle, mert őszinte leszek, lszrnam a plusz fel litert, ha padlóra történne valami, nem épp a szivocso hosszát állítgatna 😉 -
BlacKSouL
addikt
válasz Kornel #39793 üzenetére
Alacsony fordulaton és terhelésen éppen teljesen kinyitja a pillangószelepet - nevezzük fojtószelepnek, hogy kicsit rávilágítson a dolog mibenlétére. Ugyanis az áramlási veszteségek nagy hatással vannak a motor gázcseréjére, ha úgy tetszik atmoszférikus feltöltésére. Egy jelentős veszteségpont kiiktatása a pillangószelep áramlási iránnyal párhuzamosra állítása. Az elfordított (részben zárt) pillangószelepnél ugyanis jelentős örvénylések, és áramlástörés következik be. Ezért fura a modern atmoszférikus, fogyasztás-optimalizált motorok működése, különösen összehasonlítva a régi karburátoros, vagy "hagyományos" rendszerű motorokkal.
Ezzel kis terhelésen, kis fordulaton kimutatható fogyasztáscsökkenés tapasztalható.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #39795 üzenetére
Nem tudom mit csinált vele a szaki mikor otthagytam olajcserére mondtam, hogy nyikorog nézze meg. Mikor elhoztam már nem nyikorgott.
Mondjuk ő az a szerelő akiből simán kinézem, hogy WD40-el kezelte a kérdést.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz Kornel #39798 üzenetére
Itt le van írva részletesen: [link]
"...on a conventional engine, the throttle valve is normally partly closed to control or limit the intake volume of the fuel-air mixture. The air-flow restriction that is incurred due to intake resistance in such conditions is one of the biggest factor that leads to reduced engine efficiency, through pumping losses. With the R18A SOHC i-VTEC mechanism, Honda's R&D engineers introduced the idea of controlling the amount of air entering the combustion chamber via other means instead of the throttle butterfly. This is done via a combination of both valve timing and an exploitation of the property of the 4-stroke cycle and a new Drive By Wire (DBW) system....
[...]
So instead of using the throttle butterly to control or limit the amount of air entering the engine, we allow the air to enter the cylinders and then push the unwanted amount out of the cylinders. So the exact amount of air we want is now controlled by the timing of the intake valve closure. In this way, the throttle valve/butterfly is not used/needed and it is allowed to remain wide open even under low-load conditions. This contributes to a a major reduction in pumping losses - up to 16% reduction according to Honda's calcuations. Combined with comprehensive friction-reducing measures, this results in a significant increase in fuel efficiency for the engine itself."Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik