Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz Kornel #39793 üzenetére

    Alacsony fordulaton és terhelésen éppen teljesen kinyitja a pillangószelepet - nevezzük fojtószelepnek, hogy kicsit rávilágítson a dolog mibenlétére. Ugyanis az áramlási veszteségek nagy hatással vannak a motor gázcseréjére, ha úgy tetszik atmoszférikus feltöltésére. Egy jelentős veszteségpont kiiktatása a pillangószelep áramlási iránnyal párhuzamosra állítása. Az elfordított (részben zárt) pillangószelepnél ugyanis jelentős örvénylések, és áramlástörés következik be. Ezért fura a modern atmoszférikus, fogyasztás-optimalizált motorok működése, különösen összehasonlítva a régi karburátoros, vagy "hagyományos" rendszerű motorokkal.
    Ezzel kis terhelésen, kis fordulaton kimutatható fogyasztáscsökkenés tapasztalható.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák