-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz !Overdose! #38729 üzenetére
2008, 1.8 sport.
136k km.
Törve nem volt, egy belső pucolas ráférne, első tárcsa plusz betét csere, még olajcsere kell, más nem.
Belulrol szép, szokásos ufo civic kopasok azért vannak, de nem veszes. -
Kornel
veterán
válasz DeathAdder #38739 üzenetére
Kérdés, hogy ha felhívjuk a honda magyarországot, akkor mivel hajt el?
Mert szerintem az összes érintett gépkocsit vissza kellene hívni.elvileg a 2008-as civic már nincs a listán, de ki tudja?
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Radomer #38743 üzenetére
No updates or recalls.
Ezek szerint már 2008-ban tudták a hibáról, ha akkor már nem hibasat raktak bele.
Más:
Ablaktörlőből gondolom valami spéci kell rá, mert az auchanban még csak hasonló se volt.
Hol keressek hozzá?Olajcsere, szűrők, meg fékbetet ami sürgős most.
Olajból jó lehet egy LM topc tec 4300 5w30?
Szűrőből olajszuro mannfilter, levegő szűrő japanparts vagy nipparts maradhat?
Fagylallot is cserélnek, abból ilyen rózsaszín alu blokkba való?
Ami zavar, hogy nem latom, hogy meddig van a szint, mert olyan elbsztt helyen van a kiegyenlítő tartály
Annyit tudok, hogy a kupakot levéve a cső, ami belelog, 2-3 cm-re beleér a folyadekba. -
Kornel
veterán
válasz tboy93 #38756 üzenetére
Nem vagyok fent azon a fórumon.
Rákérdeztel nekem, hogy mennyi lenne a következő cuccok?2008 civic ferdehátú k18a2 5 ajtós
Két ablaktörlő
Gyári olajszuro
Gyári levegoszuro
Olaj (4 liter?) 0w30 vagy 5w30 amit ajánl, de nem is körül 300v 20k-ert
Gyári fagyallo folyadék (nem tudom mennyi kell bele)
Két első fék betét szett. -
Kornel
veterán
Ide is bedobom.
Az első.fékek cseresek lesznek.
Tárcsa még elmegy vagy 10k km-t, én azt hagynám, és csak betétet cserélnek.
Utána kuka lesz a betét is következőre?
Illetve csak gyári mehet? A gyári szett mindenestül 50k kedvezménnyel.
Japanparts fele.
Textar 30k korul.
Ki mit mond? -
Kornel
veterán
válasz demars #38789 üzenetére
Az ugy teljesen korrekt ár.
Viszont amit írsz, nem fedi a valóságot.
Ha pörgeted, akkor minél vékonyabb melegoldali viszkozitasu olajat kell választani, a közhiedelemmel ellentétben...
SSS-nal eléggé utána jartam, ha kíváncsi vagy, és nem off, akkor leirhatom összefoglalva. -
Kornel
veterán
Szóval megpróbálom az eddigi infoimat érthetően elmondani.
Ami biztos, hogy az R18A2-be a 0w20-tol a 10w40-ig bármi jó, úgyhogy csak finomságokrol beszélhetünk ezen esetekben. Egyikkel sem lehet gondja az autónak.
Viszont az ajánlott a 0w30.Azt, hogy a minel kisebb hideg oldali viszkozitas miert jo, gondolom nem kell magyaráznom.
Azt viszont, hogy miért jó a minél kisebb melegoldali viszkozitas (az előírt lehetőségeken belül), az már szerintem hosszabb magyarázatot igényel. Először én se ezen az állásponton voltam (magamtól), de nálam okosabbak és tapasztaltabbak meggyőztek, hogy amit gondoltam, téves.
Az alaphelyzet az volt, hogy a SSS-om csipegette az eneos sustina 5w30-at, ami amúgy is nagyon vékony olaj, a w30 alsó ertekhataran mozog. Kb. 8000 km alatt megevett 1 litert, de közben azért kapott extrém terhelést is, 50 km 6500-6950 rpm kozott, stb.
Két dolgot nem voltam képes felfogni. Az egyik, hogy nagy fordulaton minden motor eszik olajat. Ketto, hogy azzal, hogy vastagabbra váltanék, nem oldanek meg semmit, max. kinyirnam a motort.
SSS motort 1.6M16A (amugy orök élet plusz 2 nap) nem egy user nyírt már ki ugyanilyen felbuzdulasbol, hogy 20w50-es olajjal használta, mert ő versenyzik vele.
Két ok miatt is:
Az egyik, hogy a lassubb áramlás miatt romlik az olaj hőelvezetőkepessege, illetve a másik, hogy eleve lassabban áramlik, romlik a szivattyúzhatosaga a sűrűbb folyadéknak, kisebb olaj nyomást elérve ezáltal. Kisebb nyomás, nagy fordulaton, nem kell ecsetelnem.Fizikai oldalról megközelítve:
p=F/A
A az állandó, F változhat.
F=m*a=m*(v/t)
Tehát minel nagyobb a sebesség (kisebb viszkozitasu folyadeknak azonos keresztmetszeten nagyobb a sebessége, mint a nagyobb viszkozitasunak), annál nagyobb a nyomás.Ergo, ha valaki szereti forgatni a motort, érdemes az előírt értékeken belül a legkisebb melegoldali viszkozitasut használni.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz !Overdose! #38838 üzenetére
Enyém még szebb is lesz, type S maszkkal
Még piros hátsó szárnnyalTsebacsi: jó az...
En még majd a k125-on gondolkozok, ha nem a CC mellett döntök. -
Kornel
veterán
Sziasztok.
Ablaktörlő lapátok is kellenek...
Gyári és bosch a402s vicc, nem adok 10k-t két műanyagért.
Bosokobol sima, vagy multi jó lehet?
Ha igen, hol lehet beszerezni, ahol élőben is még tudom nézni, jellemzően nem munkaidőben, mert egy szabit nem szeretnék miatta kivenni
A méretek elvileg 700 és 575 mm, de 575-öst sehol se találok, jó lehet helyette az 550-es vagy a 600-as is?
Civic 2008.
Köszi. -
Kornel
veterán
Ha bosoko, akkor sima, vagy multi?
Amugy a civic 8gen gyari lapatjai másak, mint a korábbi tipusoke. -
Kornel
veterán
válasz Tsebacsi #38863 üzenetére
Elvileg a sima is ramegy.
Az minden u fejesre ramegy.
Kérdés a multi merevebb-e, mert ide kell a merevseg, 700 mm lapathossznal.
Illetve ami zavarna, hogy 575 mm helyett 550 lenne anyosoldalon, lőssz egy képet, hogy hogy néz.ki?
600 gondolom már nem ferne el...
Vagy sima vagy multi bosoko lesz... -
Kornel
veterán
válasz !Overdose! #38867 üzenetére
Egyéb másba?
Merevseg, stb?
Mert a civicen ugyanaz az u kar van, mint bármelyik másik autón, csak a lapát mérete elcseszett.
Szóval elvileg felmenne a sima is, meg a multi is.
Simabol van 575, multibol nincs. -
Kornel
veterán
R18A2-nel mennyi hűtőfolyadéknak kellene belemenni?
Kb. 3 liter ment bele, keveslem.
Nem jött le mind?Normális, hogy dugóban állva be-be kapcsol a venti?
Suzukinal szinte sose kapcsolt.
Motor hofok jelző közép alatt áll be, és folyamatosan ott is marad.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
tyű.
ennyit csalna a 8 gen BC-je fogyasztásban?BC szerint 7,8 valóságban 8,4
BC szerint 6,5 valóságban 7,2ez így két tankolásra vetítve +7 deci / 100 km csalás
-
Kornel
veterán
No.
Úgy néz ki nem jött le a fagyálló cserekor csak a régi cucc 2/3-a kb.
Okozhat-e valami gondot, hogy ez így sikerült most?
Eddig valami zöldes lötty volt benne, most narancssárga eneos ment bele.
Hagyjam így következő olajcseréig, vagy kezdjek aggódni?Ami továbbra is zavar, hogy dugóban kapcsol a venti, suzukinál sose kapcsolt, illetve nagyon melegnek érzem a motort, felnyitva a motorháztetőt...
A mutató továbbra is beáll közép alá egy picivel, ami elvileg pont normális.
1.8 R18A2[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #39001 üzenetére
Kackac
Vegyél már egy rendes japant (angolt ) az ál-japan francia helyett
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Munkatársam nagyon akar menni Tökölre. (Usa civic coupe-val)
Valakinek tervben van innen? -
Kornel
veterán
válasz Jaffa75 #39052 üzenetére
Minap írtam pm-ben egy fórumtársnak éppen kérdésre válaszolva, bemásolom ide is:
Nem tudom mennyi a keret, de a civicek nagyon tul vannak arazva.
Nekem a 2008-as benzines jó közepes állapotban 2,45M volt, téli nyári szettel.
Mondjuk a piacon lévő lelakott, külföldről behozott hullak és felhullak között ez még istenesen néz ki, pár apró hibája van csak.
Az összes fk2 civicen hamar karcolodik a belső műanyagok, és a műszerfal plexije, illetve a szurke festett műanyagokrol kopik a festék, a kormány és a változók hamar fenyesedik.
Nalam ezek még az elviselhetőség inneni oldalán vannak, tehát látszik egy -egy kisebb hiba, de még mindig szebb állapotban van, mint a piacon lévők 90%-a.
Ezek egy része könnyen orvosolható, a műanyagok mind levehetoek, csak azok kapnak, pár ezerért lefújják amire akarja az ember, valtogomb csere se tétel, stb.
A pluss belsősök nagyon kényelmesek, de az is hamar kopik, nálam ez se veszes, egy karpittisztitas után szinte újszerű.
Benzinesben 2-3M között mozognak a 2007-20010-es példányok, jellemzően inkább közepén lesznek normalis példányok.
Dizelnel 1,8-2,8 inkább ez a sav, talán ott már 2,2-2,3M korul is vannak szebbek, de ott azért számítani kell a plusz költségekre.
Egy kettőstömegű kuplunggal 300+munkadíj, simán 400 környéke lesz, kedvezménnyel.
A 2.2 ctdi nagyon stabil, egy két apró de kezelhető hibája van, valami szelep hal meg, de nem kapitalista hibák, csak ugye mind nehezen diagnosztizálható dolgok.
De azért a csúcsok itt is előbb utóbb megadják magukat, stb., bár 200-300k valós futasnal ez sem jellemző.
Alkatrész árak inkabb átlagosak, a hírek ellenére is, első féket vettem komplett én tárcsa + betétet ferodo premiert 27k-ert.
Kormanyosszekotok 5-6k, a lengokar előre húzós, az 50-60k környéke, de egy suzukihoz is ennyi pl.
Ami nálam előny volt, hogy (egy typeS maszkkal) tetszik, kompakt meretkategoriaban szerintem az egyik legnagyobb, magam mögött szépen elférek, és elol és kényelmesen ülök, az ülések parádésak, főleg a plüss.
A csomagtartó papíron 400 liter, de baromi jól pakolhato, sokba dönthetö a hátsó ülések, illetve fel is hajthatók, el se hittem, hogy milyen jól variálható.Hátsó ülés felhajtva.
Lehajtott üléssel a csomagtartó:
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik