-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
válasz LuckyL #23200 üzenetére
Értelmezzük már együtt, ami együtt van
GeForce Product is intended for consumer end user purposes only, and is not intended for datacenter use and/or GPU cluster commercial deployments ("Enterprise Use").
Ez az egész fent deklarálja, hogy mi az Enterprise use. Ami ennek megfelel, AZT titlja a következő mondatban.
Any use of GeForce Product for Enterprise Use shall void this warranty.
Tehát visszakanyarodunk oda, amit már írtam, hogy ő jó lesz, nem vonatkozik ez rá, mert se datacente nincs, se clusterbe nem kötötte.
[ Szerkesztve ]
-
Floyd80
addikt
válasz Lackooo84 #23177 üzenetére
Ja hát ez is, a számla ilyen jellegű módosítása teljesen szabálytalan, függetlenül, hogy olyan adatot módosítanak, ami nem a számla kötelező eleme. Módosítani csak egy másik sorszámú bizonylattal lehetne, de megnézve a sajátjaimat amit lementettem, ugyanaz a sorszám.
És amit még változtattak:
Garanciajegy és bizonylat helyett már jótállási jegy és bizonylat lett
Rákerült az áru átvételének időpontja
Változott az Alza számlaszáma (full szabálytalan ennek módosítása)
Rákerült a termékazonosító vagyis gyári szám: ez végül is jó dolog"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
asdf_
veterán
válasz LuckyL #23203 üzenetére
Igazából a gari léte most érdektelen, a válasz a lényeges a gyártótól, hogy ők írták jóvá a kártyát, vagy valaki előttük ügyeskedett. Ami persze semmit nem fog változtatni a dolgon, csak a panaszos lelke nyugszik meg (rendkívül minimális esély esetleg lehet arra, hogy a kártya most fog befutni hozzájuk, vagy még nincs rendezve, és akkor ott még esetleg belenyúlhatnak, de ennek reális esélyét nem látom). Ha viszont a gyártó azt mondja, hogy mi ezt egy zsírúj SN=abc123456 kártyára cseréltük, akkor azt már lehet lobogtatni, hogy engem megloptak (más kérdés, hogy a financiális határa, ahol érdemes egyáltalán elkezdeni pereskedni, az szerintem valahol 1-1,5M körül van, itt tehát értelmetlen)
Azzal meg nem tudok mit csinálni, hogy ha valaki a weboldalán A-t állít, majd B szerint cselekszik, ezért ne én legyek már a hülye. Másrészt az égvilágon semmire nem beszéltem rá, max egy emailírásra, az meg ingyen van.[ Szerkesztve ]
-
,
addikt
Nem teljesen a témához kapcsolódik (és semmiképpen sem Pemethe esetéhez), de az emlegetett anyagi veszteség kapcsán pár dolog eszembe jutott.
Ha tegyük fel én veszek egy VGA-t 200ezer Ft-ért, majd pár hónap múltán már fölmennek az árak, és újonnan 600ezer Ft-ba kerülne (aminek szerintem semmi jelentősége, mert én nem akkor, és nem annyiért vettem), akkor ha mondjuk ellopják ezt a VGA-t tőlem, akkor azt kéne hazudnom a rendőrnek, hogy 600ezer Ft a károm? Miközben ott a számla a VGA-ról, és csak 200ezer Ft szerepel rajta?
Vagy tegyük fel villámkár esetén ha tönkremegy a VGA-m, szintén be kéne hazudni a 600ezer Ft-ot a biztosítónak? Amikor bekérik a számlát (márpedig be fogják), úgyis látni fogják rajta, hogy valójában nekem csak 200ezer Ft-omba került.
Van erre valamiféle jogszabály? Azért kérdezem, mert én csak olyan esetekről tudok, ahol a számlán szereplő összeget vették figyelembe, és nem azt, hogy egyébként mennyiért is el lehetett volna adni az adott termékeket. -
őstag
ne keverd össze a dolgokat
eddig csak a jótállási felelősségéről volt szó az eladónak
a házad/lakásod (ha van) is sokkal többet mint akár 3-4 éve, a vga is érhet többet
biztosítási szerződésnél meg kell nézni mi van a szerződésben, az alapján térítenekcryptot minden termékemért elfogadom
-
#20221952
törölt tag
Sziasztok!
Néhány napja vásároltam egy számítógépet, ami a vásárlási nap délutánján a bekapcsolást követő újraindításkor már nem adott képet és azóta sem használható. A vásárlást követő következő munkanapon személyesen vittem vissza az üzletbe a számítógépet (saját dobozában, minden tartozékával együtt), ahol a szervizes kolléga megállapította, hogy a számítógép a bekapcsolást követően nem ad képet, nem reagál külső ingerre, így az a döntés született az üzlet részéről, hogy elküldi a forgalmazónak bevizsgálásra, hogy állapítsa meg, hogy javítható a gép, vagy sem és felhasználói beavatkozás okozta-e a hibát vagy sem.
Kérdésem, hogy mennyi ideje van a forgalmazónak a bevizsgálásra, mert bár nem akarok türelmetlennek tűnni, de már több napja gép nélkül vagyok és nem látom azt a dátumot, amikorra eldönti a forgalmazó, hogy mi lesz a leadott gép sorsa …
-
Floyd80
addikt
Ha érdekel a téma, van olyan, hogy káronszerzés tilalma, nem gazdagodhatsz rajta. Tönkremegy valamim, vagy más tönkreteszi és kártérítés jár (biztosítótól, a tönkretevőtől), csak annyit térítenek, ami a tényleges kár. Ezért avultatnak mindent, pl. egy VGA esetében fél év után simán rátolja a biztosító az értékcsökkenést. De elvileg egy pár hetes cucc után megfelelő biztosítással a piaci értéket is megkaphatod.
A rendőrnek végül is nem hazudsz, ha a piaci értéket mondod be, mivel lehetséges, hogy ezt az akármit el akartad adni és van olyan kár is, hogy elmaradt jövedelem: az az érték amellyel a károsult vagyona növekedett volna, ha a károkozás nem következik be.
Mikor ellopták a fémlétrámat a folyosóról én se azt mondtam, hogy ennyiért vettem, hanem, hogy most mennyit érhet, ez a károm."Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
Cimbi11
csendes tag
Sziasztok!
Esetleg tudja valaki, hogy milyen garancia vonatkozik az Amazonon vásárolt Playstation 5-re (európai) ?
Bevihetem ugyanúgy a magyar Sony márkaszervizbe gariztatásra ?
Köszi! -
#20221952
törölt tag
válasz Lackooo84 #23215 üzenetére
Úgy történt ahogy írtam, még sohasem történt velem ilyen, hogy három munkanapon belül meghibásodott volna bármi is, sajnos nem tudtam, hogy ilyenkor mi is van. Hívtam őket a héten, hogy mi a helyzet, de azt a választ kaptam, hogy még nem kaptak választ a forgalmazótól. Most próbálok utána olvasni, hogy mi is van ezzel a három napos helyzettel.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz #20221952 #23218 üzenetére
Az teljesen mindegy, neked erről nem kötelező tudnod, nekik kell tudni, és tudják is hidd el, csak elsumákolták. Most szépen megírod nekik mi a szitu, és hogy kéred a csereterméket (persze csak a 3 munkanapon belül vitted vissza hibásan). Aztán ha nem akkor békéltető, fogyvéd, aztán majd rájuk koppintanak amiért "elfelejtettek" tájékoztatni és át akartak verni. Mert ez bőven kimeríti a fogyasztó pofátlan megtévesztését.
Amúgy tessék a kúria nyilatkozata.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
#20221952
törölt tag
válasz Lackooo84 #23219 üzenetére
Köszönöm, de nagyon bosszantó volt olvasni azt, hogy
„a kormányrendelet rendelkezése a kellékszavatossági szabályoktól eltérő szabályt tartalmaz arra az esetre, ha a fogyasztó a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét olyan hiba miatt, amely a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
… a kereskedő ilyen esetben sem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a hibás árut előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni.
Amennyiben a vállalkozás számára gyanús a hiba eredete, és a csereigény érvényesítését követően utólag kiderül, hogy az eredeti termék nem rendeltetésszerű használat miatt hibásodott meg, akkor a vállalkozás polgári peres eljárásban érvényesíthet igényt a fogyasztóval szemben – írták.”
Én erről nem tudtam, sőt jóhiszeműen bíztam az üzlet korrekt ügyintézésében.
Emellett megtaláltam a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 7. §-át, amely jelenleg is hatályos és amely alapján nekem a vásárlás (április 9., péntek) másnapján (a következő munkanap, az az április 12., hétfő) cserélni kellett volna, ahogyan azt Te is írtad nekem. Birtokomba jelenleg egy Számla és egy Szerviz átvételi elismervény (ügyfél példánya) van. -
,
addikt
válasz Lackooo84 #23216 üzenetére
Akkor a biztosítók miért a termékek beszerzési számláját kérik? Annál többet nem hiszem, hogy fizetni fognak, inkább csak kevesebbet, ha nem új a termék.
Illetve ki dönti el, hogy az adott termék pillanatnyilag mennyit ér? Ha vettél pár hónapja 200ezerért egy VGA-t, amit most boltban 600ezer Ft-ért tudnál megvenni, azt az életben nem adod el 600ezer környékén, mert akkora palimadár a világon nincs, aki egy 200ezer Ft-os számlával rendelkező cuccért kifizetne ennyit. Ellenben ha mostanában vetted meg 600ezerért, azt simán eladod kb ennyiért. Ugyanaz a termék, mégsem ugyanannyit ér, eladni sem lehet ugyanannyiért. -
-
,
addikt
válasz Lackooo84 #23222 üzenetére
20 éve hogy mit mennyiért vettél nyilván nem számít. De jelen esetben azért nem ilyen távlatokról van szó. Vettél pár hónapja 200ezerért valamit, ami most újonnan már 600ezer Ft. Jön egy villámkár, kéri a biztosító a számlákat (nem a 20 éves cucc számláját, hanem az újakét), és máris látja, hogy 200ezer Ft volt a VGA-d. Biztosan nem az aktuális 600ezer Ft-os árral fognak számolni egy mostanában 200ezer Ft-ért vásárolt termék esetében.
Ha veszel pár dolgot, viszed haza autóval, valaki belédjön, megsérül az x millió Ft-nyi cucc is, ott se hivatkozhatsz (szerintem) arra, hogy te x+1 millióért el tudtad volna adni, hanem örülhetsz, ha a valós beszerzési árat (x millió Ft) be tudod hajtani. -
őstag
merőben szokatlan az a helyzet hogy egy elektronikai terméknek nem csökken, hanem nő az ára
attól függően mit tartalmaz a biztosítási szerződésed, lehet kérni értékbecslést és fel fogják mérni az értékét
ez a helyzet -szerintem- nem tekinthető káron szerzésnek, mivel nem pótolható a termék olcsóbbancryptot minden termékemért elfogadom
-
Lackooo84
nagyúr
Az teljesen mindegy, mivel most 600 ugyanaz videokari, az én károm 600k lenne, mivel akkora értéket képvisel, már nem 200k-t mint a vásárlás időpontjában. Hát pedig ilyenkor lehet kérni kártérítést, főleg ha céges cucc és emiatt bevételkiesések vannak. És ott meg elég komolyan veszik ezeket.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
,
addikt
válasz Lackooo84 #23225 üzenetére
Nekem ez nagyon meredekül hangzik, de ha azt mondjátok, hogy a jog így rendelkezik, hát legyen így. (Megjegyzem a gyakorlatban sehol nem tartják ezt be, nem csak számtech kiskerek, hanem a többi sem, a saját bőrömön tapasztaltam meg pár tucatszor az elmúlt évtizedekben.)
Na és mi van olyankor, amikor ennek a fordítottja áll fenn, tehát megveszed pont akkor 600ezer Ft-ért a VGA-dat, amikor rá 1 hónapjára már visszaállnak az árak a korábbi 200ezer Ft-ra? Ilyenkor is az aktuális árat kell nézni (ami már csak 200ezer Ft lesz), vagy ilyenkor meg már a számla a mérvadó (600ezer Ft)?
-
#20221952
törölt tag
Sziasztok!
Még annyi kérdésem lenne, hogy van-e tapasztalat a Magyarország.hu oldalon Fogyasztóvédelem - Elektronikus ügyintézés szolgáltatás használata esetén?
Hozzászólásokat előre is köszönöm! -
Josi
aktív tag
válasz #20221952 #23230 üzenetére
Ez komplett gépnek számít.
És milyen garanciát kaptál mellé? ( ahogy nézem ehhez a Dell 3 év helyszíni garanciát biztosít)
Szóval, ha nagyon jogszabályilag lett volna intézve, akkor a kiskernek rendelni kellett volna egy másik ugyanilyen gépet, és azt odaadni neked. (nekik ez szívás, mert utána meccselhet a nagykerrel, hogy vegyék vissza a rossz gépet tőle)
Nem annyira jogszabályos, felhívni a Dell központi szervízt, elmondani a problémát, és elvileg másnap ott van egy szerelő, és megjavítja a gépedet. (Helyszíni garancia esetén)
Viszont ez a leggyorsabb.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
-
#20221952
törölt tag
Az üzlet oldala szerint gyártói garancia jár hozzá, amit 3 év helyszíninek ír.
Amikor leadásra került a hibás termék, akkor az üzletben a szervizes kolléga be is vizsgálta a gépet és megállapította, hogy valóban nem kapcsol be a gép, sőt ezt fel is írta a Szerviz átvételi elismervényre, még azt is oda írta, hogy „3 MUNKANAP BELÜLI HIBA”.
Nekem egyébként azt magyarázta szervizes kolléga, hogy majd a forgalmazó megállapítja, hogy mi a baja a gépnek és akkor majd döntés születik, hogy javítják, vagy cserélik.
Pénteken volt egy hete, hogy vásároltam a gépet, hétfőn lesz egy hete, hogy leadtam a gépet és most már nagyon bosszant, hogy nincs számítógépem, pedig azért vettem Dell terméket, mert állítólag nagyon megbízható gyártó, ráadásul, amit én vettem az kisméretű és a teljesítménye bőven megfelelne az én igényeimnek, már ha tudnám használni … -
asdf_
veterán
válasz #20221952 #23234 üzenetére
Én már írtam itt többször, jogszabály (amely azonnali cserét nem ír amúgy azt hiszem) vagy kúria ide vagy oda, nem mozog a realitás talaján az, hogy besik valaki a 3 napon belül meghibásodott cuccal és azt ott, rögtön, helyben azonnal cserélni kell. Ugyanakkor az sem teljesen az igazi, hogy egy 3 napos cserén egy hetet ülni, olyankor azért illik mindent elkövetni, hogy másnapra, legkésöbb azutáni napra meglegyen a csere (ebben egy vidéki boltnak viszont nyilván sokkal kisebb játéktere van, mint egy pestinek).
[ Szerkesztve ]
-
#20221952
törölt tag
Teljesen egyetértek Veled, én is azt gondoltam, hogy pénteken már lesz cseretermékem, de nem lett és információt sem tudnak adni, hogy mikorra várható.
Ez egyébként egy XIII. kerületi kereskedés és saját maga is azt írja a saját weboldalán, hogy
„Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.”[ Szerkesztve ]
-
Pemethe
csendes tag
Na írtam PNY-nek. Ezt válaszolták:
Dear customer,
We are really sorry about it but we cannot help on this matter sorry.
Your reseller is supposed to give you your card back or a new one.
We couldn’t know if they have sent us your card .
Cery sorry again but you should check that with your reseller .
Cordialement
Regards,
CécileNem tudom pontosan értelmezni, de ezek szerint azt írják, hogy nem tudhatják, hogy elküdték-e a kártyámat nekik, és érdeklődjek vagy ellenőrizzem a viszonteladónál? Most akkor se a gyártó se az Alza nem tájékoztat, hogy hova került a kártyám?
-
Exodion
aktív tag
válasz Pemethe #23243 üzenetére
Az alza reklamacios szamaval nem sokra mesz, konkretan a kartya sorozatszama kell hogy a gyartonal utanna tudjanak nezni (rma@pny.eu cimre irj). Amugy nekem az a tapasztalatom az alza-val (mondom az EN tapasztalatom), hogy nem kuldenek ok senkinek semmit. Sufniszerviz javitas, megy vagy nem? Nem akkor penz vissza; egyebkent meg "javitott" termek. Igy kaptam vissza az LG G6-om aminek MEGFURTAK az oldalat, hogy levegyek a hatuljat, ahelyett hogy megolvasztottak volna a ragasztot (nekem persze megfelelt a penz vissza).
Lehet nincs igazam, de *szerintem* a kartyad mar banyassza az ethereumot valamelyik sogornal a pinceben. -
Pemethe
csendes tag
válasz Exodion #23244 üzenetére
A számlát mellékeltem amin rajta van.Gondolom írták volna, ha beazonosítás miatt nem tudnak utánanézni. A számlán rajta van a termékazonosító: PNYr3070u1: N617C01AA01M0430000527. Én is sejtem, hogy valószínűleg dolgozik a kari, ezért akartam róla megtudni valamit főleg amíg a cégem tulajdonát képezi. De minden fajta tájékoztatástól elzárnak. Abban bíztam, hogy a gyártó garancia miatt legalább a gyártó tud róla valami, de semmi.
-
realist
őstag
Pár napos/alig használt mobilt vennék (sony vagy samsung, de ez egyenlőre azt hiszem a téma szempontjából lényegtelen), szeretném magamban rendbe a jelenlegi jótállási szabályokat. Kérlek kicsit segítsetek
- az új szabályok szerint a jótállás hosszát a készülék listaára határozza meg, nem pedig amin a számlán szerepel (már ha egyáltalán kapok hozzá számlát és nem csak jótállási papírt). Ezért a jótálláson figyelnem kell a hosszát
- nem szólhat cég vagy EV nevére, hogy az idén jogszabályilag meghosszabbított jótállási idők vonatkozzanak rá
- ha a jótállás/számla nem az én nevemre szól attól még tudom szervizbe/szolgáltatóhoz én javításra vinni és teljes körűen eljárni?
- ha mondjuk 2,5 év múlva meghal a készülék és nem lehet javítani/cserélni akkor az egykori vételárát mint 3. személynek odaadják nekem is? ilyen esetben egyébként a szerviz a pénzvisszafizetés miatt ahhoz a bolthoz irányít ahol anno meg lett vásárolva a készülék?
- kicsit kusza, hogy hol mire mennyi jótállást adnak bizonyos boltok (azaz baromira nem értem, hogyan tudják még mindig kijátszani a jogszabályi kereteket), ezt egyértelműen úgy tudom kideríteni (hiába írnak a honlapjukon bármit is), ha rákérdezek a forgalmazónál vagy szakszerviznél, hogy x-y bolt vagy imei szám esetében "hivatalos"-e a garancia?kösz!
-
,
addikt
válasz Exodion #23244 üzenetére
Nekem Alzánál 99%-ban pénzvisszatérítéssel szoktak a garanciális ügyek zárulni, a maradék 1% esetében meg csereterméket kaptam. Szerencsére javított terméket soha nem kaptam vissza, ha lenne beleszólásom, el se fogadnám. Mondom ezt azért, mert más helyekről vásárolt, tönkrement, majd megjavított termékeim közül egyik sem húzta túl sokáig a javítást követően.
-
realist
őstag
Mármint, hogy vennék egy használt műszaki cikket pl. a hardveraprón egy itt hirdető magánszemélytől (még nem tudom kitől, mert még kicsit vacillálok, hogy mit is vegyek)?
Azért ez nem egy kirívó magatartás Csak néhány jótállásra vonatkozó apróság van amivel nem vagyok képben ilyen esetben. Eddig mindent újonnan vettem, csak hát az elszálló árak ugye...
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- MG4 menetpróba
- Ubuntu Linux
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gyúrósok ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- További aktív témák...