-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pemethe
csendes tag
-
,
addikt
válasz Pemethe #23157 üzenetére
Értem. Akkor végülis ha nem tudják a számlaszámod, még van esély rá, hogy tényleg nem utalták el. Ha viszont korábban már szerepelt a számlaszámod a rendszerükben (mert volt pl. pénzvisszatérítésed akár garanciális, akár elállási ügyben), akkor viszont automatikusan elküldik arra.
-
,
addikt
válasz Pemethe #23154 üzenetére
Az aktuális piaci árnak semmi jelentősége, hisz te nem az aktuális piaci áron vetted, hanem egy jóval alacsonyabb összegért. A vásárlót nem éri anyagi veszteség, mivel a vásárló a teljes vételárat visszakapja. Ha időközben a 10-szeresére ment volna föl a termék ára, te akkor is csak arra az összegre lennél jogosult, amennyiért vetted, pontosabban amennyi a termék számláján szerepel. (Ezt azért írtam ki így külön, mert tudom, hogy vannak, akik képesek voltak akár 600ezret is fizetni egy 200ezer Ft-os számlával rendelkező termékért. Ők nem tudom, hogy vajon tisztában vannak-e vele, hogy meghibásodás esetén legjobb esetben is csak a termék számláján szereplő összeget fogják visszakapni? Ez nem csak az Alzánál, hanem mindenhol máshol is így megy, és így ment mindig is.)
-
Pemethe
csendes tag
Természetes, hogy csak a vételárra vagyok jogosult! Ezt sehol nem is vitattam. Ugyanakkor a jelenlegi piaci körülmények közt akinek automatikusan jóváírják a vételárat azt jelentős veszteség éri, mivel a piacon csak a vételár többszöröséért tud hasonló kártyához jutni. Ezért ragaszkodtam a jegyzőkönyvhöz, hogy kiderüljön, hogy egy egy hónapos kártya miért nem javítható, illetve cserélhető? Szerintem erről illene tájékoztatniuk a termék tulajdonosát. A másik probléma, hogy azzal, hogy nem adják vissza a leadott terméket, így teljesen elzárnak attól a lehetőségtől, hogy máshol a gyártói garancia keretein belül javítsam vagy cseréltessem a terméket. Az a gond jelen esetben, hogy a javításra leadott készüléket már sehogy sem lehet visszaszerezni.
-
,
addikt
válasz Pemethe #23161 üzenetére
A kártyát gondolom ugyanabban az állapotban szeretnéd visszakapni, amilyenben leadtad. Mi van, ha közben xy szervizes megpróbálkozott a javítással, de nem jött össze? Ebben az esetben azt a kártyát már hiába is kapnád vissza, te arra már sehol máshol nem fogsz tudni garanciát érvényesíteni. A teljes vételárra viszont jogosult vagy mindenféleképpen. Én arra tippelek, hogy azt a kártyát már nem fogják visszaadni, azt viszont nem tudom, hogy jogodban áll-e egyáltalán kikérni tőlük.
Egyébként milyen garanciával vetted? Vannak termékeik, amikre csak Alzás bolti garancia van, meg vannak, amikre akár gyártói garancia is érvényesíthető. Korábban a számlákon ezt AL, illetve. AM, AS, stb. kódokkal jelölték (AL = Alza, AM = AMD, AS = Asus, stb.).
Ha meg vannak a korábbi (régi) számláid lementve, csak akkor tudod megnézni, mert ahogy nézem, ha most akarom letölteni a számlákat, azokon már nem szerepelnek ezek a kódok, visszamenőleg is törölték azokat a számlákról (tehát utólag módosították a régi számlákat is az oldalukon). -
asdf_
veterán
válasz Pemethe #23161 üzenetére
Nem védem az Alzát még véletlenül sem, de komolyan azt gondolod, hogy az a termék még náluk van, vagy bármi ráhatásuk lenne, hogy hozájuk viszakerüljön? Ők átvették tőled, elkerült a beszállítóhóz, a beszállító beszállítójához <insert random number of beszállítós here> , esetleg a gyártóhoz (de nem feltétlen, mert az Alza és a gyártó között bármelyik kereskedő gondolhatta úgy, hogy ahhh, jó lesz ez a kártya nekem, nyerészkedem egy kicsit rajta. a sorban előttem levőt jóváírom, (ez végiggörög hozzád) én meg inkább leadom a gyártónak és ha viszakapok egy vadiújat, egy cserét, egy javítottat, azt majd eladom a mostani heroináron valaki másnak, még javítottan is többet ér, mint anno újkorában). Emiatt is feleslegesnek tartom abba a hitbe ringatni magad, hogy nem tudják a számlaszámodat, így automatikusan utalni sem tudnak neked, így ebből még leeshet valami gyümölcs mégiscsak. Nem, nem fog, hogy visszakapod a pénzedet, az az egyedüli opció, úgy, hogy céges vásárlás volt, így egyedüli lehetőséged a polgári per, így meg ez az egyetlen opció a négyzeten.
[ Szerkesztve ]
-
Pemethe
csendes tag
Megkeresem a könyvelésbe leadott számlát. Amit letöltöttem azon 36hónap jótállás szerepel. Majd írok a gyártónak a termékazonosító alapján, hogy van-e rá gyári. Arra vagyok én is kivácsi, hogy vissza tudom-e szerezni valahogy. Majd megkérdezek pár ügyvédet, hogy mik a lehetőségeim.
-
Pemethe
csendes tag
Itt az a gond, hogy semmit nem tudok a leadott termékről. Ezt írta az Alza: Reklamációs osztályunk visszajelzése alapján a szerviz a szervizlapot csak a megjavított vagy a reklamációra
elutasított termékkel küldi ki. Mivel jelen esetben Önnek a termék árát jóváírtuk a szerviznek nem áll módjában
szervizlapot küldeni illetve a reklamáció kimenetelén sem tudunk utólag változtatni.
Természetesen a fenti állításuk nem igaz mivel nem írták jóvá (csak szeretnék). Szerintem a szervizlapot minden féle képpen kötelességük kiadni, azt nem tagadhatják meg.Valószínüleg per lesz belőle. -
,
addikt
válasz Pemethe #23164 üzenetére
Megnéztem, február közepe/vége környékétől már nem írják rá a számlákra, hogy csak Alzás bolti garancia van-e a termékekre (AL), vagy gyártói is (AS, AM, stb.). Ha ezután vetted, akkor már nem tudod megnézni. Ha előtte, és le is van mentve a régi számla, akkor még meg tudod nézni.
-
őstag
válasz Pemethe #23167 üzenetére
pny weboldala:
GeForce Product is intended for consumer end user purposes only, and is not intended for datacenter use and/or GPU cluster commercial deployments ("Enterprise Use"). Any use of GeForce Product for Enterprise Use shall void this warranty.
cryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
válasz Pemethe #23165 üzenetére
Itt az a gond, hogy semmit nem tudok a leadott termékről
De miért hiszed, hogy ők ennél többet igen? A kiskered egyetlen dolgot tud, hogy cserélt vagy javított terméket kap majd vissza, hogy nem hibás/elutasított a termék, vagy hogy ől pénzt kapnak vissza (így te is). És ha van is papíralapú szervizlap, azon is max ennyi információ szerepel, egy centivel sem több. Olyat, hogy Teszt Elek technikus megvizsgálta és az IC203 beülteési helyen levő fesz. szab. IC meghibásodása miatt megszaladt a tápfeszültség, emiatt odakozmált a GPU és mellette két tranzisztor, ilyen jellegű leírást és munkalapot az életben nem fogsz látni. Nem csak te, senki sem előtted a sorban.
-
,
addikt
válasz Pemethe #23167 üzenetére
Nem látom a képet, nem tudom mi van/volt rajta. Annyi a lényeg, hogy ha korábban letöltötted az Alza oldaláról a számlát PDF-ben, azon még szerepeltek azok a kódok, amik a garancia mibenlétére utaltak (csak bolti, vagy gyártói is), de ha korábbról nem volt letöltve ez a PDF, most már hiába töltöd le, visszamenőleg is módosították az összeset.
-
Topikgazda
válasz Pemethe #23175 üzenetére
Szia!
Jó lenne, ha már valaki végigcsinálna egy ilyen pert, mert gyakran jön elő ez a téma a topikban, és a topik két táborra oszlik: egyesek szerint a bolt részéről pénzvisszafizetéssel lezárni egy ilyen ügyet teljesen jogszerű, mások szerint (beleértve engem) nem.
Nem vagyok jogász, de a jogszabályokból számomra az olvasható ki, hogy jótállás keretein belül az elállást csak a vevő kezdeményezheti, illetve egyezhet bele, ha a bolt felajánlja.
"5: 139. § [Kellékszavatossági igények]
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget; vagy
b) megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől, ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta vagy e kötelezettségének a (3) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, illetve, ha a hibás teljesítés miatt a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, így különösen, ha a hiba a (3) bekezdés szerinti feltételekkel nem hárítható el.
(2) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(3) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel -megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(4) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja."Egy ügyvédet is megkérdeztem annó erről, aki megerősített abban, hogy csak a vevő állhat el, illetve a bolt jogszerűtlen elállása miatt kártérítési pert lehet indítani. Viszont eddig (tudomásom szerint) a topikba írók közül senki nem csinált végig egy ilyen pert és nem is találtam ilyen infót a neten, szóval 100%-ig biztosra én sem tudom mondani, hogy meg lehet nyerni egy ilyen pert az Alzával szemben...
-
Pemethe
csendes tag
válasz Superhun #23178 üzenetére
Szia! Arra hivatkoznak, hogy a reklamációs kódex, illetve az ÁSZF alapján -amit a vásárláskor elfogadtam- a leadott termék vonatkozásában kizárólag javítás, csere, illetve jóváírás jöhet szóba. A Vásárló az adásvételi szerződés létrejöttével és a megvásárolt termék átvételével elfogadja és tudomásul veszi a jelen Reklamációs Kódex alkalmazását és annak tartalmát.
Alap esetben nem is lenne gond ezekkel a kikötésekkel, mivel a legtöbb termék a vásárlást követően amortizálódik (nem is keveset). Olyan termékeknél viszont jelentős veszteség érheti a fogyasztót, amiknek az értéke a kereslet változása miatt jelentősen megnövekedett. Ahogy idézted a jogszabályt szerintem sem állhat el egyoldalúan a szerződéstől az eladó, mivel arra alap eseteben a vevő jogosult. Kivétel ez alól, ha a vevő a megrendelt árut nem fizeti ki pl. Amennyiben van rá valami esély megindítom a pert, de még egyeztetek néhány jogásszal.A számlán ez szerepel:
KIJAVÍTÁST/ KICSERÉLÉST legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze, de amennyiben ez meghaladja a tizenöt napot, az Alza tájékoztatja Önt a várható időtartamról. Ha első alkalommal történő javítás során megállapításra kerül az Alza által, hogy a termék nem javítható, az Ön eltérő rendelkezése hiányában az Alza további nyolc napon belül kicseréli a terméket, ill. ha nem lehetséges a csere, visszatéríti annak az Ön által bemutatott bizonylaton feltüntetett vételárát. Ha a termék három alkalommal történő kijavítást követően ismételten meghibásodik, és
Ön nem igényli a vételár arányos leszállítását, ill. nem kívánja a terméket kijavítani vagy kijavíttatni, akkor a terméket nyolc napon belül kicseréli az Alza. Ha a kicserélésre nincs mód, az Alza köteles az Ön által bemutatott bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül visszatéríteni. Amennyiben a terméket az Alza kijavításra átveszi és a kijavításra harminc napon belül nem kerül sor, és Ön eltérően nem rendelkezik, úgy az Alza a terméket nyolc napon belül kicseréli. Ha kicserélésre nincs lehetőség, Ön a számlán vagy a nyugtán feltüntetett vételár visszatérítésére jogosult (szintén nyolc napon belül). -
asdf_
veterán
válasz Superhun #23178 üzenetére
Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja."
Ez nem értem hogy jön ide. Szerintem egyértelmű, hogy ez olyan helyzetben értelmezhető (és így alkalmazható), amikor elromlik pl. a mosógéped, a szakszerviz meg azt mondja, hogy, csak 5 hét múlva tudok kimenni érte. Ekkor lehet tenni azt, hogy hívni egy random mosógépest, amely megjavítja, a javítás költségét pedig leverni a jótállásra kötelezetten.
-
Topikgazda
válasz Pemethe #23179 üzenetére
Nem ismerem az Alza ÁSZF-t, de annyi biztos, hogy a jogszabályoktól elétérni a vásárló hátrányára nem szabad. Véleményem szerint, ha kizárják annak a lehetőségét, hogy a vevő a saját költségén megjavíttassa a terméket, azzal a vevőt hátrány éri.
Én azt mondom, hogy járj utána a pernek, mert nem szotyipénzről beszélünk, hanem súlyos százezrekről. Mondanám, hogy első körben a békéltetőkhöz menj, de mivel céges vásárlás, nem minősülsz fogyasztónak, így oda nem mehetsz, annak ellenére sem, hogy papíron kaptál 3 év jótállást. -
Pemethe
csendes tag
válasz Superhun #23181 üzenetére
Igen azt a kört már lefutottam. Valószínűleg marad a per. Ugyanakkor elég sok embert (fogyasztót) fog ez érinteni a közeljövőben, úgyhogy mindenképp utánajárok. Már írtam a hardveraprón, hogy vigyázzanak a leendő vásárlók, illetve tulajdonosok az Alzás garival, mert az életbe nem kapják vissza kártyájukat miután leadták
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Superhun #23178 üzenetére
Ezzel kapcsolatban, meg azzal, hogy egy ilyen eset igenis anyagi kár, volt egy hasonló hozzászólásom tegnap, (precedens per kellene), csak valakinek bökte a szemét és törölte, mert annyira durva sértő szavakat használtam, h ihaj...
A lényeg, hogy igen már rá kéne koppintani az ilyen kis-nagykerekre, mert ez így nagyon nem oké. Ez anyagi károkozás, mivel a pénzedért nem kapod már meg ugyanazt, amit kifizettél, és csak sokkal drágábban juthatsz hozzá.
Szerintem egy videokártya a mai árazással már eléri azt a határt, ami miatt érdemes lehet egy perbe beleállni.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
-
Pemethe
csendes tag
válasz Floyd80 #23188 üzenetére
Ja értem. Igen ez a másik probléma, hogy elvileg a visszatérítés csak akkor jöhet szóba, amennyiben sem a javítás sem a csere nem eszközölhető. Ehhez viszont jó lenne tudni, hogy egyáltalán történt-e bevizsgálás! Az Alza nem hajlandó semmilyen dokumentumot adni a bevizsgálásról, így az sem ellenőrizhető, hogy egyáltalán el lett-e küldve a termék bevizsgálásra. Szerintem ez is teljesen jogszerűtlen! Valaki csak a hangos ventilátor miatt adta le, mivel félt hogy ugrik a gari, ha maga javítja, erre neki is benyelték indoklás nélkül a kártyáját, hogy nem javítható, illetve cserélhető. Elképesztő amit ez a cég művel.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Floyd80 #23188 üzenetére
Persze, olcsóbb neki a pénzvisszafizetés, csak ilyen szavatossági rendezési mód nincs, ezt az eladó nem válaszhatja, csak a vevő, ahogy az imént idézett jogszabályban is szerepel. Ha a vevő nem fogadja el a pénzvisszafizetést, akkor vissza kellene tudnia kérnie a terméket.
-
cimbi186
aktív tag
válasz Pemethe #23189 üzenetére
Szia!
Én hasonlóan jártam egyszer egy szervizzel.
Én felkerestem egy ügyvédet és azt mondta,hogy ilyen esetben simán megáll a sikkasztás bűnügyi fogalma.
Én ezt leírtam a szerviznek és láss csodát visszaadták a terméket.
(bár az én esetem nem pont ilyen volt mint a tied,de hasonló).
Sztem ,ha felkeresel egy ügyvédet,pontosan tudna informálni. -
asdf_
veterán
válasz Pemethe #23187 üzenetére
Az miért eredményezne többletköltséget, hogy visszaadja a termék tulajdonosának?
Azt a részét azért ne feledd, hogy ahhoz, hogy te a terméket annak megállapítása után, hogy nem javítható, nem cserélhető, visszalkapd, visszakaphasd, hogy ez így legyen, az Alza és az előtte levők (az Alza méretéből adódóan szerintem azért túl sokan nem lehetnek, de ezt most értem nem csak a te esetedre, hanem mindenki máséra is, tehát olyanéra, aki a sarki kisboltból vett valamit), ezeknek az összes munkája mind oda mind vissza arányban nem jótállási kötelezettség teljesítése során keletkezett (hiszen magát a teljesítést te magad tiltottad meg), így viszont nem lenne ördögtől való gondolat, hogy ez a sok ember az ő sok munkáját (átvétel, bevizsgálás, papírmunka, szállítás, mindezt kétszer, mert visszairányban is) szeretné mind kiszámlázni neked.
Amúgy mi volt a kártya baja? Mert ugye talán tetszett hallani róla, meg nem véletlen ment az egekbe a kártyák ára, hogy chiphiány, termékhiány, amikor autógyárakat állítanak le hetekre(!), akkor egyáltalán nem tartom elképzelhetetlennek, hogy magának a gyártónak sincs jelenleg alkatrésze (a gyártó imho nem top 3, top 5 gyártó, tehát simán van realitása), így hiába akarna, nem tud sem cserélni, sem javítani.
Amúgy ha nagyon bizgatja a fantáziádat, hogy mi történt, én simán írnék a PNY-nak, hogy, hellóka, ekkor és ekkor vásároltam ezt a típusú ezen gyári számú kártyát Magyarországon, meghibásodott, leadtad garizni és legnagyobb meglepetésedre nem egy javított- vagy cserekártyát, hanem refundot kaptál. És hogy ezek ők voltak-e, tehát frankó a dolog, vagy pedig valamelyik beszállító lehúzta a másikat és így téged is, mert te most nagyon elégedetlen vagy, itt állsz kártya nélkül (az üzleti felhasználástól szerintem ne tarts, ha egy sima asztali gépbe belepakoltad és ennyi, az szerintem jó náluk, az nem, amikor rackbe építesz 20-at és bányászol vele). Aztán meglesz, hogy van-e miért szídni bárkit is.
[ Szerkesztve ]
-
Pemethe
csendes tag
Ezt szerettem volna megtudni, hogy mi volt a baja, de semmilyen információt nem adnak. Úgy tudom szervizlap kellett, hogy készüljön amit kérésre ki kellene adni a termék tulajdonosa részére. Írni fogok a gyártónak, hogy egyáltalán történt-e bármiféle bevizsgálás a részükről, amit erősen kétlek. Az Alzának szerintem kisebb költsége lenne irányomban, amennyiben nem kell visszautalnia a vételárat és visszaadná a leadott terméket. Valamiért nagyon ragaszkodnak hozzá.
-
asdf_
veterán
válasz Pemethe #23196 üzenetére
Valamiért nagyon ragaszkodnak hozzá.
Nem ők ragaszkodnak hozzá. Írtam már fennebb, az a kártya 2-3-4 beszállítóval előttük van, sosem kapják már vissza, még ha kérik, akkor sem. Ha nekik jóváírták (=a kártya soha a büdös életben nem kerül vissza hozzájuk), akkor kényszerűen neked is csak azt tudják.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Eredeti játékok OFF topik
- Politika
- iOS alkalmazások
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- iPhone topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- No Rest for the Wicked
- További aktív témák...
- Üzletből,DELL garanciával, Dell XPS 9310 2in1 ultrabook, i7-1165G7/32RAM/1TBSSD/13,4"UHD TOCH
- Üzletből, gyártói garanciával, Lenovo Yoga Slim 7 Pro, i5/16GBRAM/512GBSSD/14,1" 2,8K OLED
- Realme GT Neo2 5G 256GB
- M.2 2280 256GB SSD-k eladók Ingyen posta
- DELL WD15 Type-C Fekete +130W Töltő Ingyen szállítás