-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rabbitf_24
őstag
válasz Lackooo84 #23398 üzenetére
Fenn voltam a boltban Pesten.
Az ügyfelesek azt mondták, hogy nekem kell független szakértőt keresnem, mert ha ők keresnek, akkor az nem lesz független. De ha én keresek az sem lesz.
Azt elismerték, hogy 6 hónapig ott van a bizonyítási kényszer arról, hogy a termék az megfelelően működik.
Ezt a független vizsgálatot a boltnak kellene rendeznie vagy nem? -
Lackooo84
nagyúr
válasz Rabbitf_24 #23402 üzenetére
Erős és bátor kijelentések ezek. Hát mivel rajtuk van a bizonyítási kényszer, így ők (igen saját költségen nekik kell elküldeni egy független szakértői bevizsgálásra) ha nem tudják/akarják az ellenkezőjét bizonyítani, akkor neked jár a csere/pénz vissza. Ennyi. De szerintem ha felhívod a fogyvédet megmondják neked mit tegyél. Vásárlók könyvébe beírtál? Ha még nem, akkor mehetnek ezek a kijelentések is.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Rabbitf_24
őstag
válasz Lackooo84 #23403 üzenetére
Vásárlók könyvébe még nem.
Elküldték egy második körre, mert "lehet, hogy felületesen vizsgálták be"...
Ha még 1x visszajön, hogy "ok" a kártya, akkor jön a vásárlók könyve.
Még azt is említette, hogy mivel a blokkon nem az én nevem van, így pénzt nem tudnak nekem visszaadni. Ez sem lehet igaz akkor? -
Lackooo84
nagyúr
válasz Rabbitf_24 #23404 üzenetére
Nem. Teljesen mindegy kinek a nevére szól, a jótállás/szavatosság nem névre szóló.... De hogy lehet az, hogy nem a te nevedre szól, ha te vetted tőlük? De amúgy mi ez, hogy újra elküldték? Hova? Jegyzőkönyved van a hibás termék leadásáról?
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
De a ott boltban vette használtan. Legalábbis én így értettem. Mert most akkor ezt valaki újonan vette idén, és azt vette meg ő? Hát akkor meg nincs is miről beszélni, mivel 3 jótállás van a kártyára, mind a 3 év alatt a kereskedő a kötelezett. Számla is mindegy kinek a nevére szól. De ha be akarod magad biztosítani, megkéri az előző tulajt, és írnak egy adásvételit. De a jogszabályok szerint ilyen nincs, hogy más nevére szól, akkor nem fizetünk, a jótállás nem névre szóló, hanem a termékre van, teljesen mindegy éppen kinek a tulajdonában van.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Rabbitf_24 #23409 üzenetére
Akkor nincs miről beszélni, 3 év jótállás van a kártyára, 3 évig rajtuk a bizonyítás terhe. Tudsz adásvételit csináltatni az előző tulajjal? Na nem mintha kötelező lenne, de akkor abba sem tudnának belekötni. De ugye független szakértői vizsgálatot kértél, nem házi mutyi vizsgálatot? Amúgy én már beírtam volna a vásárlók könyvébe, mert már átvertek, meg hazudoznak.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Rabbitf_24
őstag
válasz Lackooo84 #23410 üzenetére
Még 1 házit, ahogy kihallottam a sorok között amikor beszéltem az emberrel hogy "lehet hogy felületesen vizsgálták meg először", akkor arra gondoltam, hogy ok, most valószínűleg megnézik rendesen és rendeződik a dolog.
Várom ennek az eredményét. Ha megint "ok" minősítést kap a kártya, akkor jön a független szakértői vizsgálat. Ha elutasítják, akkor írok a vásárlók könyvébe is, az elmúlt alkalom beszélgetéseiből idézve is. -
embe
nagyúr
Sziasztok!
Vodafone ügyfél vagyok, otthoni szolgáltatásokkal.
Lejárt a hűség, hosszabbítottam szerződést, nagyobb csomagra váltottam, kedvezőbb áron.
A technikus amikor kint volt hétfőn , hogy a házba bejövő kábel cserélni kellene szerinte - azt ami az utcai elosztó dobozból jön be a házba. Korábban is volt problémám, akkor is hálózati hibára hivatkoztak.
Mindegy beüzemelték a szolgáltatást, de ahogy mondta a technikus a mért értékek határesetek, javasolta hogy kérjem majd a kábelcserét.
Na korai volt az öröm. A tévé kép vacakol, főleg napközben, pixelesedik . kockásodik.
Az ügyfélszolgálattal beszéltem, ott azt mondták hogy rendben lévőnek látják az értékeket. De jön egy technikus - majd, és méricskél.
Ezzel az a baj, hogy így az elállási időből kifutok, és kezdődhet egy herce-hurca. Igen - erre nem tudott mit mondani az ügyfélszolgálatos.Van másik szolgáltató, kicsit drágábban, most húztak ki új optikai kábelt, de korszerűbb rendszerrel, valszeg hiba nélkül.
Gondoltam elállok , és szolgáltatót váltok.Nézegettem a szerződést, és ezt a mondatot találtam benne, amit nem tudok hová tenni:
"A Szolgáltató a szolgáltatástól való elállás esetén 3 havi előfizetési díjnak megfelelő
összegű kártalanítást jogosult felszámítani előfizetésenként."
Az elállási, illetve felmondási jog gyakorlása esetén Ön csak a már nyújtott szolgáltatások ellenértékét köteles megfizetni (egyszeri díjak, forgalmi díj,
videotár (VOD) használati díja, interaktív játékok díjai, eszközök kártérítési díja, stb.), illetve az Önnek átadott eszközöket az elállási vagy felmondási
jog gyakorlását követő legkésőbb 14 napon belül visszaszolgáltatni."
Ez most hogy is van? Szerződést módosítva hosszabbítottam - hűséget vállalva. De tudtommal a 14 napos elállásnak nincs költsége.... Milyen kártalanítást kellene nekem fizetni?Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
asdf_
veterán
Ezt olvasd át (CTRL F elállás) 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól Nekem nem rémlik, hogy jogszerű lenne, hogy elállás esetén kártérítést lehetne kérni. -
embe
nagyúr
Ok. Közi Urak a választ!
Olvasgatok kicsit, még van pár napom.
További szép napot nektek!Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
,
addikt
"Gondoltam elállok , és szolgáltatót váltok."
Csak nehogy az a másik szolgáltató a Digi legyen. Soha sehol semelyik másik szolgáltatónál nem találkoztam még olyannal, hogy csak akkor hajlandók a hibát elhárítani, ha a szemük láttára is bekövetkezik az, ellenkező esetében pedig még a kiszállás díját is kifizettetik (és nem csinálnak semmit). Nekünk mióta bekötötték, azóta sz@rakodik a Digis net, újraindulgat a routerük. Van, hogy órákon át hibátlan, és van, hogy egy órában 100-szor is újraindul. Lefényképeztem, levideóztam, és jeleztem nekik a hibát. Az volt a válaszuk, hogy távolról ellenőrizték a kapcsolatot, és a rendszerükben hibát nem állapítottak meg, de ha kérjük, kijönnek házhoz is, de ha akkor ott helyben azonnal nem tapasztalható a hiba, akkor a kiszállási költséget kifizettetik (és természetesen nem csinálnak semmit).
-
asdf_
veterán
Az volt a válaszuk, hogy távolról ellenőrizték a kapcsolatot, és a rendszerükben hibát nem állapítottak meg, de ha kérjük, kijönnek házhoz is, de ha akkor ott helyben azonnal nem tapasztalható a hiba, akkor a kiszállási költséget kifizettetik (és természetesen nem csinálnak semmit).
Ez nem egyedi, ilyet mondott már nekem a Voda és a Telekom ügyfélszolgálat is, ilyenért nem lkell a Digihez menni.
-
Exodion
aktív tag
Veszel egy normalis routert, kikapcsoltatod veluk a natolast es a digi-s lofutyfuruttyot amit routernek hivni meg viccnek is rossz bridge modba rakatod . Amugy tok jo lenne ha sajat PON-t lehetne hasznalni de ez meg csak az USA-ban megoldott dolog. Nalunk berakjak a 8eFt-os Huawei cuccot. Pedig azonnal cserelnem UF-NANO-G -re
-
,
addikt
A gond csak az, hogy így egy olyan szolgáltatásért és beszerelésért fizetünk/fizettünk, amit nem is tudunk használni. A router napi szinten több száz alkalommal újraindul. Minden egyes nap. A szerelő viszont hiába jön ki 14:30-kor, mert ha épp akkor nem fog újraindulni, akkor nem elég, hogy semmit nem fognak csinálni, de még nekünk kéne fizetni a kiszállásért is.
-
asdf_
veterán
Amikor a router újraindul, akkor vagy új IP címet kér DHCP-n, ha üveges net, akkor meg "betárcsázik" PPOE-n, ergo a túloldalon a logokban mocskosul látszik, hogy az az eszköz aznap hányszor indult újra (csak azt nem, hogy magától, vagy user indukálta-e az újraindulás). De fogsz egy régi okostelefont, rögzítesz fél napnyi videót a modemről vlaami ócska felbontásban (320x240 pl.) ott a ledeken látszi kaz újraindulás. Vagy bekapcsolva hagysz egy gépet 24 órára és parancssorban elindítod azt, hogy ping 8.8.8.8 -t, 24 óra elteltével nyomsz rá egy CTRL-C-t és ott van az elveszett és el nem veszett csomagok száma. Aztán ezeket lehet lóbálni nekik. Napi száz újraindulást nem egy nagy történet igazolni, főleg, hogy látják ők is nagyon jól.
-
,
addikt
Persze, írtam is, hogy vannak fényképek és videók is, és ezt tudják ők is. Az volt a válaszuk, amit írtam, hogy amennyiben a kollégájuk kiérkezésekor nem tapasztalható a hiba, kiszállási díjat számítanak fel.
Újrainduláskor kialszik az összes led (pon, internet, wifi, lan1), kivéve a power ledet. Ezt követően fölgyullad a phone, lan1, lan2 egyszerre, világít kb 1 mp-ig, majd megint kialszik minden led (kivéve a power led), és ezt ismételgeti újra és újra. Mintha próbálna bebootolni, csak nem jön össze neki. Aztán ha mondjuk egy negyed óra próbálkozás múlva végre minden oké, akkor működik is talán 1-2 percig rendesen, majd megint kezdi az egészet elölről, kialszik az összes led, ...
Máskor viszont órákon át hibátlan, és ha pont akkor jönnek ki, amikor minden oké, akkor a levelük alapján nem fognak csinálni semmit, és még fizetnünk is kell érte, hogy kijöttek. -
asdf_
veterán
Ez nem így működik, hogy ha kijönnek és nem jelentkezik a hiba, akkor nincs hiba. Siman bejelented, közölve 25 időpontot, amikor magától újraindult. Kutyát nem érdekel, hogy amikor a szerelő kijön, akkor épp újraindul-e. Úgy indul a történet, hogy az elmondottak alapján egy új végponti eszközzel a kezében jelentkezik nálad és kérdés nélkül cseréli. Amennyiben kiszállási díjat számítanának fel, azt azonnal megkifogásolod emailben, melyben CC-zed a hírközlési hatóságot is.
-
anita67
tag
Sziasztok!
Segítség/tanács kellene. iPhone 11 pro készülék, Telenoros, 1,5 éves. A hibajelenség: sötét a kijelző, ami érintésre néha zölden felvillan. Bevittem iPhone márkaszervízbe, felvételkor rögzítették, hogy van a kijelző sarkán egy sérülés. (Alig látható, de körömmel érezhető, 1 mm-nél kisebb karc. Nem törés és nem berepedés) Ma visszaadták, hogy csak fizetősben vállalják - kijelző csere, 116.990 Ft -, azért mert sérült a kijelző... . A sérülés nem friss, tehát eddig működött, így ezzel a karccal. (A készülék első perctől tokban, üvegfóliával volt használva.) Kérdésem, hová tudnék fordulni felülvizsgálat v. másodvélemény ügyben? -
Lackooo84
nagyúr
válasz anita67 #23427 üzenetére
Ja, már most januártól megszűnt ez a bemondásos "nem vállalom" téma, meg fencikre kézzel írt "vélemény". Hivatalos független szakértői vizsgálatot kell kérned/követelned, a jótállás teljes időtartama alatt őket terheli a bizonyítási teher. Bemész, megmondod, hogy nem fogadod el a szóbeli véleményt, független (tehát a saját szervizük nem játszik) szakértői bevizsgálást kérsz (nekik kell állni a cechet), ha nem együttműködőek, akkor elkéred a vásárlók könyvét, oda ezt szépen mind beleírod, és írsz a békéltető testületnek is.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz anita67 #23430 üzenetére
Jó, de saját fecni még mindig nem elfogadható, nem véletlenül emeltem ki, hogy csak a FÜGGETLEN szakértő vélemény számít, semmi más. Tehát nekik saját költségen el kell küldeniük és be kell vizsgáltatniuk egy független szakértővel, ami nem lehet saját érdekeltségű. Nekik kell bizonyítani, hogy a hibát a karcod okozta, nem neked kell bizonyítani, hogy nem! Neked is ajánlom figyelmedbe!
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Topikgazda
Telenornál hogy is van a gari? 1 év teljes körű jótállás + 1 év önként vállalt készülékgari? Mert ha ez így van, akkor a Telenor simán kikötheti, hogy bármilyen fiziaki sérülés megvonja az önként vállalt garanciát. Meg kellene nézni pontosan a felételeket.
[ Szerkesztve ]
-
mirci18
addikt
Sziasztok
Kiváncsi lennék a véleményetekre.
Adott egy Beko mosógép amit tavaly vettem egy Outletben 5 év garanciával.
A mosógép elvileg demó darab volt és kiállításokon szerepelt.
De újként adták el.Most volt vele gondom így szervizeltetnem kellett.
A Beko központi szervize az Orczy kft.
Beszéltem velük nyilván a papírokkal gond nem volt.
De a Beko jelezte feléjük hogy gond van mert ez egy kifutott 2015-ös modell erre nem jár csak 2 év garancia.
Amit nem akartam elfogadni.
Reklamáltam erre azt a választ kaptam hogy tavaly 2020.07.01-el az összes megvásárolható Beko gépnek a garancia idejét csökkentették két évre.
Ezáltal nekem nem jár 5 év ráadásul szerintük a gyártó bármikor szabhat a gari időn.
Szerintük ezt a változást az összes partnerüknek kikommunikálták.Szerintetek igazuk van?
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
asdf_
veterán
válasz mirci18 #23434 üzenetére
Adott egy Beko mosógép amit tavaly vettem egy Outletben
Vadász, vadász...
Lényegtelen mit mond a Beko vagy a szervize, mert neked az outlet adta el 5 év garival a terméket, így az 5 évet is ez vállalta jogilag. Tehát bekopogtatsz hozzájuk (előtte bescaneled, lemásolod az általuk láírt és lepecsételt jótállási jegyet!!!), hogy hello, van egy kicsi probléma, lepattantam a gyári szervizről, te viszont ezt itt 5 évvel vásároltad, ott a pecsét, ott az aláírás, így lesznek szívesek szerződéses kötelezettségüknek helytállni. Aztán max egymás között lemeccselik, de neked ahhoz már semmi közöd.
[ Szerkesztve ]
-
mirci18
addikt
-
asdf_
veterán
válasz mirci18 #23436 üzenetére
Ha már javítva van és ki is fizetted, akkor szerintem veszett fejsze nyele. Mert ugye lehetőséget kellett volna biztosítani az eladó részére, hogy orvosolja a hibát. Mondjuk a szakszerviz véleményét, hogy tényleg hibás volt, vélhetőleg elhiszik, összegileg (én a feléből megoldottam volna) azonban lehet szkanderozás.
A 100 km-re pedig a tértis levél a megoldás. -
ElektrikusDE
senior tag
válasz mirci18 #23438 üzenetére
Szia!
Én nem hagynám annyiban, legalább árleszállításra kérném az eladó céget, mivel megtévesztettek a garancia idővel!
Ha nem mennek bele, akkor tovább vinném az ügyet! (ha fogyasztónak minősülsz)
Természetesen csak akkor van értelme ha az 5 év garancia szerepel a számlán, ha csak szóban tájékoztattak vagy a csomagoláson látod az nem számít sajnos. (kicsit furcsállom mert akkor is félrevezetés szerintem)
Ui:
Amúgyis sok gépet hirdettek 5 év garanciával, vagy akár 10 évvel is, de az apró betűben már kiderül az a tény hogy ez csak pl. a motorra szol!
A "kopó" alkatrészekre pedig semmilyen garancia sincs! (kivéve mosógép dob csapágy)
Ez is félrevezetés szerintem![ Szerkesztve ]
“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs
-
Topikgazda
válasz ElektrikusDE #23440 üzenetére
"Amúgyis sok gépet hirdettek 5 év garanciával, vagy akár 10 évvel is, de az apró betűben már kiderül az a tény hogy ez csak pl. a motorra szol!
A "kopó" alkatrészekre pedig semmilyen garancia sincs! (kivéve mosógép dob csapágy)
Ez is félrevezetés szerintem!"Marketing szöveg az 5-10 év gari, de sajnos legális, mivel a "garancia" mint fogalom jogilag nem ismert, minden gyártó úgy határozza meg, ahogy akarja. A vásárló dolga, hogy utánajárjon a részleteknek, illetve a kiskernek tájékoztatást kell tudna adnia a feltételekről.
A jótállás már egy másik kérdés, az jogilag szabályozott, és ártól függően 1-2-3 év. Ami a jótállás után van, az "ajándék".[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz ElektrikusDE #23440 üzenetére
Én nem hagynám annyiban, legalább árleszállításra kérném az eladó céget, mivel megtévesztettek a garancia idővel!
A fenéket. Ha pecsétes aláírt papír van róla, hogy 5 év, akkor természetesen az 5 évet hajtjuk be az eladón, és nem kérünk 10-15e Ft. jóváírást (ami arra lenne elég talán egy esetleges következő meghibásodásnál, hogy kijön a szerelő és ránéz).
-
Rabbitf_24
őstag
válasz Rabbitf_24 #23409 üzenetére
Nohát megjött a kártya az Alle-ba. Beszéltem az ügyintézőkkel, természetesen a kártya rendben van.... Ugyanaz a 1,5 soros szöveg, mint az első reporton indoklásnak, holott kértem, hogy részletes reportot dobjanak össze. Kértem, hogy a tesztelő gép konfigurációjával bővitsék fel a reportot és jelentkezzenek újra.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Rabbitf_24 #23443 üzenetére
Nagyon nem jól csinálod, de akkor nem értem miért jössz ide tanácsért...?
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Rabbitf_24 #23446 üzenetére
Írásban is megteheted, email. De persze az intézi a garis ügyet, aki akarja, a jótállás nem személyhez kötött, hanem termékhez kötött...
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
mirci18
addikt
-
mirci18
addikt
válasz ElektrikusDE #23440 üzenetére
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH