Hirdetés
- Life is Strange: Double Exposure teszt
- Xbox Series X|S
- Már jövőre befuthat a Stellar Blade PC-s kiadása
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- PlayStation 5 Pro teszt
- Megjelent a Silent Hill 2 Remake
- Assetto Corsa Competizione
- PlayStation 5
- Call of Duty: Black Ops 6
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
flymi
addikt
válasz Mikulásbá #22301 üzenetére
Ok, apósom roncs rönyójában ez működött, gondoltam itt már van valami turpisság, h nem lehet csak úgy...
Mert ennyi erővel akkor akár le is lehet szívni, csak egy cső és csá... Nem tom, olyat még sosem csináltam.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
A Zéé
addikt
elvileg kell legyen tölcsér a kocsidban.
Gyakorlatilag az enyémben sincs meg, és a múltkor itatni akartam a kocsival Pro-Tec tisztítót. Nekem dízel van, ami olyan szempontból szerencsés, hogy vastagabb a töltőnyílás, így a sima ásványvizes palackról lefaragtam a menetet, és a menet utáni gallér felét, ami már faszán be tudott menni a töltőnyílásba.Just a simple Lineman...
-
flymi
addikt
válasz molnarpeter #22304 üzenetére
+Mikulásbá:
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#27070592
törölt tag
Sziasztok,
sikerült elhagynom/ellopatnom/passz a felnin lévő középső Ford emblémát az egyik kerékről és így nagyon sittesen néz ki az autó.
Tudja valaki hol tudok ilyet szerezni (bontókon kívül)? neten sehol nem találok.
Erről lenne szó, 2002-es gyári alufelni. -
molnarpeter
nagyúr
válasz #27070592 #22309 üzenetére
Belső oldalát megnézném, hátha van benne cikkszám. Milyen típus felnije?
Talán Escort? Vagy jófogáson keress még rá felnikupakra.
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz molnarpeter #22310 üzenetére
Focus mk1
szerk: bingo, leszedtem egyet a maradék háromból, vannak a hátán számok, pl D38MD
keresem..[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
Hivatalosnak tekinthető nyilatkozat E10-ről. [link]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #22312 üzenetére
&molnarpeter:
Köszi! Találtam használtat is, épp ilyet hagytam el, de mindenhol elég borsos áron vannak pedig nem aranyból van de még csak nem is fémből. Inkább veszek most kerékcsapágy takarólemezt, aztán tavasszal veszek rá egy kupakot is.
-
#31600896
törölt tag
Sziasztok! Találkozott már valaki olyan jelenséggel, hogy a CD6000 elfelejti mindig a pontos időt és a dátumot? Beindítom az autót egyből 15 órát mutat és 2005-ös dátumot hiába állítom be. Ha leállítom az autót csak --:-- karaktert mutat a pontos idő helyett.
-
flymi
addikt
válasz Tsebacsi #22317 üzenetére
Sebaj.
Abban viszont lehet tudsz segíteni, h milyen váltóolajat vegyek és milyen mennyiségben?
2,3 liter rémlik, de nem vennék rá mérget. Elég 2 litert vennem?
Tegnap Unixban Castrol Syntrax Multivehicle-t ajánlották (75W-90), de úgy látom a webshopban nincs is más náluk szóval nem volt nehéz dolguk.
Cromaxnál néztem másodjára a lehetőségeket, Castrol árban középút ahogy nézem, Ford-nál legalábbis olcsóbb. Mannol gyanúsan olcsó./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
tailor
őstag
Sziasztok!
Focus II. váltóval (1.6 benzin) kapcsolatban kapcsolatban kinek mi a tapasztalata, mennyire kell finoman járjon 15 évesen? Ősszel volt kuplungcserén, és akkor kapott friss váltóolajat is, de a váltás hidegen valami szörnyű. Egyest alig veszi be, hármasben meg érezni a "fém a fémen" munkát a fogaskerekek közt... Mindez járó motornál, menet közben - egy helyben, álló motornál a váltás minden sebességbe finom, problémamentes. Szinkrongyűrű lehet a ludas? A szerelő szerint próbáljak meg adalékot tenni bele, vagy, ha az sem segít, váltócsere...
-
kcsa
veterán
válasz tailor #22329 üzenetére
Olyan olaj került bele, ami elő vagyon írva hozzá? Az össznépi tapasztalat az, hogy ha nem belevaló olaj kerül bele, az okozhat ilyen problémákat. MTX75-el végigszenvedtem ezeket, a fent említett Castrol Syntrans-ra való áttérés sok ilyesmi problémát megoldott.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
DeFranco
nagyúr
válasz tailor #22329 üzenetére
menet közben miért akarsz kapcsolni egyest?
nekem kuplung és váltóolaj csere után (ugyanott) első évben kicsit karcos volt hidegen, főleg a kettes (1->2) idén meglepően jó, sokkal jobb mint a váltóolaj csere előtt.
a 3-as szinkronizált fokozat, az nem lehet hogy a szinkronnal mászott el valami? mondjuk akkor melegen is rakoncátlankodnia kellene.
-
tailor
őstag
válasz DeFranco #22333 üzenetére
Kereszteződés, megállok, egyesbe visszaváltok - így gondoltam van, hogy ehhez duplán kell kuplungoljak, akkor valamivel jobb a helyzet. Olyan érzés amúgy, mintha valami "gátolná" a sebességbe tevést, mintha nem emelne ki rendesen a kuplung, pedig be van nyomva rendesen a pedál.
A 3-as melegen sem lesz "vajpuha", akkor is érezni benne egy kis reccenést, de jobb, mint hidegben. -
flymi
addikt
válasz tailor #22329 üzenetére
Én is majdnem hasonló "gondokkal" küzdök, hidegen és hidegben az egyest úgy kell erőből betolni. Ráadásként nekem már sajnos lötyögős is a váltás, nem feszes. Lehet a kulisszában van kikopva az a görgős bigyó ezért szereztem keveset futott bontottat + váltóbovdent is.
Olajból és sajnos kuplung kit-ből is az előző gazdi által A.Z került bele ami nem a legjobb. Castrol meg úgy néz ki erősen ajánlott.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
ReFleXx
addikt
válasz tailor #22329 üzenetére
Nekem tavalyelőtt csereltek fotengely szimmeringet, emiatt lekaptak a valtot, kertem akkor mar a valtoolajat is csereljek. Azota nekem is rosszabb a fokozatba váltás alapból, időnként meg kinszenvedés is (foleg az elso 3), azt mondtak hogy KT lendkerem sincs már túl jó állapotban, érdekes mód előtte nem volt panaszom vele.
Hogy most azert mert hozzányúltak vagy az olaj miatt lett-e rosszabb az passz, idénre tervezek azért KT lendkerék cserét, hátha megoldja a problémát.
Egyébként ugyanott jártam ahol te és valszeg ugyanazt az olajat (gyári?) rakták bele.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
tailor
őstag
Tuti gyári olajat használnak, nagyon odafigyelnek erre. Efelől nincs bennem kétség. Csak azt nem értem, hogyan lehet a csere után rosszabb... nálam ugye nincs KT lendkerék sem... Na mindegy, még megpróbálok okosodni, illetve kipróbálni valahol egy hasonló évjáratú benzines fókát, hogy megnézzem, abban milyen a váltás.
-
#27070592
törölt tag
válasz tailor #22329 üzenetére
Szia,
Van egy teória a váltóolaj-cserékről, ami nem minden váltóra igaz, mert használattól is függ, de a soktízezer kilométer alatt a váltóban összegyűlt fémkopadék, ami addig elvolt olyan helyeken ahol nem okozott gondot, egy olajcsere miatt kimozdulhat ezekről a helyekről és olyan helyekre mászhat át a váltón belül, ahol gondot okoz.
Ezért mondja a Ford az Európában forgalmazott autóiról, hogy élettartam-olaj van a váltóban. (ellentétben az USA-ban forgalmazott autóinál pl Focusnál 50k mérföldenként váltóolaj-cserét írnak elő, van is olajleeresztő-csavar a váltók alján. Az európai Focus IB5 manuális váltóján nincs leeresztőcsavar csak szintellenőrző és betöltőcsavar..)Nem tudom mennyire bízol az olajadalékokban, létezik egy xado cucc ami épp a kopott váltók gondozására van kitalálva. Én is gondolkodom egy ilyen kezelésen, a 2002es (kéziváltós) Focusom 298k km után már nem mindig hajlandó elsőre hátramenetet kapcsolni, duplán kell kuplungolni. A többi fokozattal nincs gondom, de szerintem még ebben a váltóban sem volt olajcsere.
Csak nem erre az élettartamra és futásra tervezték anno az autót a Fordnál. -
darvinya
titán
válasz #27070592 #22342 üzenetére
Minden váltóban, mototban, stb. mozgó, surlódó fémeknél, az olaj tartályában van mágnes, ami minden fém reszeléket összegyűjt.
Az más kérdés, hogy ezt kitakarítják váltó olaj cserékor.
Mert az új olaj bizony le tud róla sodorni részecskéket, ami okozhat gondot.
Automata váltónál, meg a szűrő csere is hozzá tartozik az olaj cserénél.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
kcsa
veterán
válasz #27070592 #22342 üzenetére
A manuális váltók esetén nem tudom, hogy mi az usa előírás (gyanítom nincs is ib5 mert a nagyobb motorok jellemzőek) , de automatára fekszik amit írtál: 4F27E váltó esetén Európában azt hazudják hogy élettartam olaj van benne, USA-ban cseréltetik.
Automata váltós műhelyek szerint érdemes cserélni, jelentősen hosszabbít az élettartamon.
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
tailor
őstag
Hát őszintén szólva, nem tudom, hol az igazság... Sokan állítják, hogy 60-80 ezrenként olajat cserélve a váltóban érezhetően jobb a váltás. Mások kifejezetten nem ajánlják - és most én is azt érzem, hogy nem a legjobb. Szóval a jelenlegi helyzemet leginkább ez fejezi ki:
camelferr: Azt az adalékot én is néztem. Lehet, hogy az lesz a végén... ( Amúgy a hátramenet tudtommal nem szinkronizált ezekben a váltókban, azért van, hogy dupla kuplungolás segít csak. Nálam is ez van a kezdetek óta. )
-
DeFranco
nagyúr
válasz tailor #22346 üzenetére
adj neki egy kis időt, lehet javulni fog. igaz látni kéne, lehet a kuplungcsere, stb. miatt egyszerűen csak máshogy kell most gépészkedni mint előtte, és ez szokatlan.
persze ettől lehet elkeféltek valamit, nem ez lenne az első eset, ha gondolod hívd fel őket amíg reklamációs időn belül vagy.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz tailor #22346 üzenetére
Szerintem ezek az adalékok nem érnek semmit.
"Jelentős üzemanyag megtakarítás bármilyen gépjárműben ;
Csökkenti a zajt és a rezonanciát;"Persze ezt majd tudja egy kiskeráron bruttó 3500 forintos adalék
A hülye autógyár meg alkalmaz egy rakás mérnököt, hogy pár cseppel kevesebb üzemanyaggal működjön egy autó...pedig csak ez kellene bele.A szervófelújító adaléknak én is bedőltem pár éve, talán még a dupla mennyiséget is sikerült beletenni, de szervószivattyú csere lett a vége.
Semmit nem ért.Pedig én is hittem benne, hogy jó lehet.Hátramenetbe kapcsolás előtt kinyomott kuplunggal számolj el háromig és utána óvatosan tedd rükvercbe.Nem fog recsegni, mivel nem szinkronos a hátramenet kb az a 2-3 mp kell neki hogy megálljon a fogaskerék a váltóban és recsegés nélkül lehessen kapcsolni a hátramenetet.
-
#27070592
törölt tag
Hát ez állandó vitatéma marad..
Azt én is többször hallottam már, hogy automata váltót simán ki lehet nyírni ha nincs időben olajcsere. A manuális váltók annyira nem érzékenyek erre, de az is tény, hogy manuális váltókban is folyamatosan mozgó fémalkatrészek érek egymáshoz, legyen az bármilyen jól szinkronizált modern váltó, akkor is kopnak az alkatrészek és maga a váltóolaj is hőterhelésnek van kitéve és öregszik a használattal. -
darvinya
titán
Automata váltókban beállított időközönként kell olajat és szűrőt cserélni, mivel nem csak kenést biztosítja.
Persze van száraz karteres váltó, ami garantált 150ekm után bedobja a kulcsot.
Kézi váltóknál nem szükséges a csere, mert csak kenést biztosít, és hétköznapi váltó ferde fogazású, ami segít a fogaskerekek összekapcsolódásában.
Persze 10 évet állt váltónál csere és felülvizsgálat nem árt, mert az álló olaj iszaposodik, a fogaskerekek rozsdásodhattak, mivel olaj ennyi idő alatt lefolyt róla.Mostani Escort -om is utóbbi érezhető, hogy 5 évet pihent. Múltkor nem tudtam rükvercbe rakni álló helyzetben, csak miután 1-ben.
Persze, azóta megtapostam lámpa sprinttel egy fekete Mustang GTE-vel.
Nem mondom, hogy nyertem 50m-es távon, de jó érzés volt látni, hogy mégis.
Persze tovább biztosan Mustáng elken rendesen, mert 5cm előny nem sok.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- iPhone topik
- Autós topik
- Vírusirtó topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Windows 11
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest