-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
V.T.
aktív tag
Sziasztok.
Autó cserén gondolkodom.
Van egy 2017.12 havi de 2018.6. hónapban forgalomba helyezett Kuga-m 1.5 EcoBoost 150 lóerő Titanium felszereltségű. Plusz téli csomag illetve parkoló automatika. Cooper Pulse színű (Barna) van hozzá téli nyári gumi mindegyik Michelin újonnan vettem. Az autóban 13200km van.
Törés mentes garázsban tartott.Mennyit érhet?
Köszi[ Szerkesztve ]
-
V.T.
aktív tag
válasz molnarpeter #22204 üzenetére
Kia ProCeed nagyon tetszik. Most kértem ajánlatot egy újra.
Semmi bajom a Kugaval csak beütött nálam hogy szükségem van egy "kisporshe-ra" -
darvinya
titán
Szerintem menj egy teszt vezetésre, s olyannal amit kinéztél.
Gyötörd meg kissé, hogy kijöjjön a hiányosság.
Én is váltottam volna, de több teszt vezetés után rájöttem, hogy azokat nem tudnám megszokni, s csak idegesítene.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
harry
veterán
Hello, szülők Focus 1, 2003, 1.4 benzines autójával történt most egy furcsaság: ma reggel indításnál meg sem moccant semmi (apám nézte, akkor nem volt ideje jobban ránézni). Most hasonló a helyzet: gyújtást ráadjuk, indítunk, az indítófesz leesik kb 11.2v-ra (amúgy 12.4), hallani egy fémes kattanást a motortérből is (talán az indítómotor szolenoid?), aztán ennyi, semmit nem mozdul az önindító sem.
Végül beraktuk 1-be, és annyit toltunk rajta, hogy egyet forduljon a főtengely. Utána pöccre indult. Leállítás, próba, ismét jó. Egyelőre ennyiben hagytuk. Első tulajok vagyunk, kb 120k km van benne, szóval alapvetően megkímélt és ismert kocsi.
Ami még érdekes lehet, hogy december közepén jött vissza vezérlés cseréről (márkaszerviz! igen tudom kicsit túlzás, de nem az én kocsim...). Azóta azért volt használva, a kocsi amúgy problémamentes.
Megszorulhatott valami? Főtengellyel, vagy az indítómotorral lehet baj? Mennyire bízzunk abban, hogy ez többet nem jön elő? Esetleg bármi kár keletkezhet-e, ha most nem csinálunk vele semmit? Én kicsit bizalmatlan vagyok azért... Szedessük szét az önindítót? Esetleg elég egy hibakód olvasás? Van itthon egy mezei OBD olvasó, majd ránézek, bár nem sokat várok tőle.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
gabor9991
őstag
Enyém 2007-es és én is márkaszervizben cseréltettem a vezérműszíj készletet, 100-at fizettem, ebben benne volt a szíj+feszítő, új vízpumpa, csavarok a főtengely és vezérműtengely szíjtarcsákba, 4 liter fagyálló új szimering a főtengelyhez és egy új szelepfedél tömítést is beszereltek, meg még dolgoztak rajta vagy 5 órát is.
Ennél olcsóbban szerintem nem csináltak volna meg gyári alkatrészekkel máshol sem.
(Mondjuk eltörtek pár műanyag alkatrészt szerelés közben amiről nem szóltak, azért viszont mérges voltam.)Tisztára mint régen a ladámmal
10-es, 13-as villáskulcs plusz kalapács ha volt a csomagtartóban szinte bármit meg lehetett javitani[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
válasz gabor9991 #22208 üzenetére
Egy kattanást hallottam, arra gondoltam, az a mágnes lehet, nem? Illetve amikor megtoltuk, úgy tudom akkor nincs összekapcsolva az önindító a lendkerék fogaival, ez akkor mégis miért segíthetett? Csak érdekel, szeretném érteni.
Szerviz: ez valóban jó ár, de úgy emlékszem itt 300k környéke volt de csak részinfóim vannak, így nagyon nem mennék bele.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
gabor9991
őstag
igen a mágnest hallottad, az húzza be a fogaskoszorúra az önindító fogaskerekét amikor a két fogaskerék összeért akkor meg ad áramot az önindítónak.
Ez az érintkező szokott tönkremenni, így kattan ugyan a mágnes de az önindító nem kap áramot.Tolás után miért lett jó?Passz, nem tudom.
Amíg nem csinálja rendszeresen én nem foglalkoznék vele.Vezérműszíj cserére nekem is valami 250+ árajánlat jött először
Felhívtam a figyelmüket a motorcraft szervizakcióra így csökkent az ár 120 körülire.
Ez után megbeszéltem velük, hogy a hosszbordás szíjakat nem kell cserélni így lett 99,900.
Az előzetes ajánlatban nem volt benne a szelepfedél tömítés és a főtengelyszimering de valószínű folyhatott mert olajos is volt a motor a vezérműszíj burkolatánál.
A számlán rajta van, hogy ezeket beépítettélk de benne volt a 99,900-ban minden.
(mondjuk kompenzálták a törött bizbaszokat amit eltörtek ) -
gabor9991
őstag
Behúzómágnes linkjét kellene látni de nálam is listázza az összes alkatrészt.Behúzómágnes a leginkább esélyes abból amit írtál szerintem.
De ahogy (#22217) mohabá 007. Írja akár egy kopott szénkefe is lehet.
Egy multiméterrel ki lehet szűrni melyik az .Bendix hiba az teljesen más.
[ Szerkesztve ]
-
Goose-T
veterán
válasz gabor9991 #22218 üzenetére
Igazad lehet, most jutott eszembe, hogy nem kattanás volt és csend, hanem reszelő hang, amikor hibás volt a bendixe.
Más: beleragadt méhecske a kocsink lámpájában 2018. június 6-án:
Úgy tűnik, kell még neki pár év, amíg elporlad.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
-
Jenne
senior tag
Tudom, volt már téma...
A benzinbe kevert bioetanol-részaránya 2020 január 01.-től. ...
Azt írják, javasolják, hogy a megvásárolt üzemagyagot javasolt legkésőbb 30 napon belül elhasználni. Még pedig azért, mert a túl sokáig tárolt üzemanyag (E10 benzin) szétválik. Oka ennek, hogy a bioetanol tulajdonsága az, hogy megköti a levegő nedvességét és az így keletkezett víz az üzemanyag aljára kerül, mivel nehezebb fajsúlyú mint a benzin. A szétvált üzemanyag pedig működési zavarokat, vagy akár súlyos károsodást is okozhat. Az ilyen szétvált üzemanyag már alapos felrázás után sem használható fel – figyelmeztet a szakember.
Most akkor ezek után például az apósom, aki havonta megy 50-100 km-t, télen meg még ennyit sem, Ő menjen 5 litereket tankolni alkalmanként majd?
A dízeleknél is ez lehet majd?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
darvinya
titán
Én még nem láttam alkoholt felvízesedni, pedig nagy faterom bor készített, anyám rövid italt készített.
A másik, hogy 70% alatti alkoholt nem lehet üzemanyag, mert azok nem égne zárt térben.
Vízes E10-es benzin inkább már kutas adta hozzá, hogy több liter tömeg jöjjön ki.
Arról van inkább szó, hogy 95-ös finomított benzinhez adott alkohol a szén láncot alkotva elzselésedik és kiválik piszok, ami 95-ösben volt.
Már csak erős sav, stb. kellene hozzá és kész a műanyag.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
Üdv, pálinkás benzin témához:
Fel kell vázolni a kedves apósnak, hogy a prémium benzinek drágábbak ugyan, de nem etanolt hanem ETBE-t (etil-tercier-butil-étert) tartalmaznak, amivel nem jelentkezik az E10 benzinekkel járó rizikó.
Én a helyében kijárnám azt a benzint ami jelenleg benne van, legalább jelzési szintig, majd végleg átállnék a 100-as benzinek használatára. Ha tényleg csak ilyen minimális távokat használja az autót, akkor nem fog fájni a 10% árkülönbség.
Egyébként évi ezer kilométer alatti futás az kicsit meredek. Gyakorlatilag a kötelező biztije drágább lehet mint az éves üzemanyag. Nem eladó az autó? -
darvinya
titán
Most E10-es hsz-ek után utána néztem mit tankoltam dec. 26-án öreg Escort '98-omba.
OMV MaxxMotion 95 tankoltam, ami már E10-nek felel meg.
2.5 hét után indítottam be a kocsit, s nem volt semmi gond.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
saiyajin
senior tag
Sziasztok! Talán furcsa kérdés, de 2005 utáni Ford Fusion első lökhárítója jó lehet a korábbi Fusionökre is?
Keresek egy 2003-as járgányhoz és az újabból sokkal nagyobb a felhozatal."I don't even close my fuckin' eyes when I sneeze"
-
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #22228 üzenetére
Igaz, nem tudjuk milyen autó, hány kilométernél is tart, első tulaj vagy sokadik stb.
Ahogy a sok futás sem gondtalanság, az biztos.. Megjött ma az új alapjáratim, egy élmény volt mire újra sikerült kiimádkozni a régi szelepet és helyére varázsolni az újat. Kénytelen voltam 20 fokra befűteni a garázst, nehogy az autó megsértődjön hogy ónos esőben akarom javítani.
-
Jenne
senior tag
válasz #27070592 #22227 üzenetére
Köszi a 100-as tippet, azt hiszem ez lesz majd a továbbiakban. Nekem nem jutott eszembe ez a megoldás. Vidéki nagyvárosban lakunk, itt van OMV, Shell és MOL kút is, majd megoldjuk.
-----------------------
... és még valami a többieknek, mielőtt még bárki követ dobálna rám... apósom mozgássérült, és az autó az a közlekedési eszköz, amivel el tud menni egyedül, segítség nélkül, ha kell ... például orvoshoz. Tömegközlekedési eszközre egymaga nehezen tud le/felszállni és ott többnyire nincsen ülőhely sem.... de nem folytatom mert nem ide való ez a téma.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
ALgore2
tag
válasz darvinya #22226 üzenetére
Láttál Te már víz - benzin elegyet, láttál már slaggal szaladgáló kutast, láttál már üzemanyag kutat belülről, láttál már OMH mérést, hitelesítést, láttad már az üzemanyag tartályodat belülről párás időben vagy,
Ismered a hőkompenzâció hatâsait???
Ha egynél több a NEM, akkor inkább maradj csendben és ne terjezd a "városi legendát".....[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz ALgore2 #22236 üzenetére
Láttál már vízet felszívni alkoholt?
Milyen városi legendát?
Láttál Te is tartályt?Amúgy OMV MaxxMotion 95 nem alkoholos, s mint legtöbb kúton nem alkohol van adalékolva.
Max. Sufni kútaknál, ahol még friss főzetű házi pálesz is belekerül.
S ne gyere azzal, hogy kis magán kút legfejlettebb tartályt használja, ami többszörös zár/levegőztető és biztonsági rendszerrel van ellátva.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz gabor9991 #22240 üzenetére
Nem tudom, hogy elő/utópárlatot ki issza meg.
Annyira nem drága lefőzni gyümölcs, stb. cefrét.
Akkor anyám, nagypapám sem csinálta volna.Az, hogy sufni kúton mit művelnek nem tudom.
Itt fővárosban nincs ilyen kút, vagyis én nem találkoztam ilyennel.
Viszont vidéken egyre többet láttam, ami látszólag zárva, de még is állnak sorba fém bódé mellett.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
harry
veterán
Ha vidéki nagyváros, akkor taxi is lehet opció. Nyilván nem vagyok a helyzetében, nem ismerek minden részletet, nem akarok meggyőzni senkit, megbántani meg végképp nem, csinálja ahogy szeretné, csak azt mondom, érdemes lenne utánaszámolni / alternatívát keresni, mert ennyi használat mellé aránytalanul drága, ami megint nem jó. De hogy ne csak a levegőbe beszéljek, pl. ezeket át lehet futni: link link
Qru: bocs ezt nem láttam mikor elkezdtem írni - igaz ez egy másik vonal. Meg aztán autózás, nem a pálinka téma...
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#81556480
törölt tag
Szevasztok!
Bekerült a családba egy 2013 Ford Focus 1.6 (benzin). Eddig opelosok voltunk, így alapvető kérdéseim lennének.Milyen időközönként ajánlatos olajat, és vezérlést cserélni a motorba ?
Van hivatalos ford szervizkönyve az autónak, de nem írja hogy mit cseréltek ( mint az opelnál) hanem csak hogy mikor. Ez alapján ford szervizben kiadják az infókat? elvileg még garancia is van a kocsira pár hónap. Érdemes ezért márka szrervizbe vinni most olajcserére ?
Forgalmiban hol találom a motorkódot ? Itt is a motorszám eleje ?
Minden hasznos infó jöhet.
[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
válasz gabor9991 #22246 üzenetére
Nem 7 év garancia van rá vagy 100.000 km? 100 alatt van bőven ( 60k szerviz volt utoljára, gondolom most jön majd a 80-as mivel 74k van benne) , és még 7 éves sincs.
A linket köszi, de én annyira kezdő vagyok ford téren, hogy a listába nem tudom melyik lenne a mi autónk, 1.6L DURATEC TI-VCT/MAN (08/2010 - 08/2015) talán ?
Ezért kérdeztem az alap dolgokat a motorkódról és egyebekről. -
radi8tor
MODERÁTOR
Nézegetem az alkatrész árakat és fennakadt a szemem ezen: rugós feszítő generátorszíjhoz Ford Focus 1998-2005 1.4, 1.6
Ez az amit az ékszíjjal együtt cseréltetni szoktak vagy ez valami más? Kicsit drágának tűnik...⭐ Stella