-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
máyköl
veterán
Ha már fogyi :
Hogyan ehet a focusom 11litert? 1.6 benzin. 17 -es felni ennyit számítana?
-
őstag
válasz máyköl #13954 üzenetére
Az biztos, hogy nagyon visszafogja, azért annak a keréknek már van súlya és a szélességéből adódóan súrlódása, ellenben az autónak nyomatéka meg nem igen.. Nekem 195/65 R15 kerekekkel 7,5 litert fogyasztott vegyesben az elmúlt két év átlaga alapján, mindig teli tankolom első kattanásig.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
Immy
őstag
válasz Chereiose #13655 üzenetére
Szia,
Nekem 2017-es mk7.5 van az 1.25 motorral. Megtanultam nyugodtan vezetni vele
Ha sok cuccod van és telipakolod, akkor biztos kevés ez a motor a dinamikus vezetéshez. 90-ig elég fickós. Amúgy ha 80-90 el megyek huzamosabb ideig, akkor csoda fogyasztásokat lehet vele elérni. A kérdés, hogy mire szeretnéd használni.Apró: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/immy/index.html
-
RazoR
veterán
válasz bajnokpityu #13957 üzenetére
Nem csak város van, de két és fél hetes a kisfiam és itthon voltam Velük szabin ezért mentem keveset csak.
-
nagyúr
válasz máyköl #13951 üzenetére
A felni méret. lapos gumi, szar üzemanyag. Nekem kerek 6 literre jön ki a fogyim. Kombiról van szó.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
válasz troll81 #13964 üzenetére
De ott nem 1.6 játszik már. Meg erősebb is a motor mivel 170-es.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
bajnokpityu
félisten
válasz máyköl #13966 üzenetére
szélesség szerintem inkább számíthat, hiszen elvileg a nagyobb átmérő gördülési ellenállása inkább hajszálnyit kisebb kéne legyen. 215-235 esetén nem vettem észre egyetlen decit se fogyiban, ellenben a kormány szivesen táncol persze nem hiszem, h túl sokat számitana 2.0td esetén.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
sziku69
senior tag
Sziasztok!
Pár napja le kellett kötnöm az aksit. Mióta visszakötöttem nem működik rendesen az információs óra. Nullát mutat. Nem reagáll a gombokra sem.
2003 focus
Mi lehet a gond? -
Salex1
senior tag
Mondeo 4.5-ben a tempomat nem működik rendesen. Néha nem kapcsol be, és ha be is kapcsol nem lehet állítani a sebességet, mert kilép.
Korábbi ajánlás alapján, megpróbáltam egy leírást a mondeo.hu -ról, ami alapján egy SMD biztosíték műveli, de szétkaptam, és ahol írja leírás, ott nekem nincs ilyen alkatrész..sőt teljesen másmilyen a panel (a száma majdnem u.a., de mintha frissített lenne).
Hova lehet fordulni ilyen problémával? Elektormos? Fors szervíz?[ Szerkesztve ]
-
pet007
aktív tag
-
frigoo
aktív tag
Sziasztok! 2016-os évjáratú C-Max Compacthoz keresek tetőcsomagtartót. Nem muszály gyárinak lennie, az évi 1-2 alkalom tetőbox cűgöléshez nem feltétlenül szeretnék 75k-t kiadni. Nem tudtok valami akciós helyet, ahol a fent említett autóhoz tudnék venni egyet? Előre is köszönöm!
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Van a családban egy (szeptemberben lesz) 12 éves Fiesta. A klíma szerintem és érzésre jól hűt, így 12 év után is. Azt szeretném kérdezni, hogy érdemes-e vagy ajánlott-e ennek ellenére egy olyan ellenőrzés, ahol megnézik, hogy megvan-e a rendszerben a megfelelő gáz töltési mennyiség? Vagy ne bolygassuk amíg jól működik?
Ha jól hűt még, de 12 éves a benne lévő gáz (gyári feltöltés) elképzelhető, hogy talán kevesebb már benne az olaj és nem keni a rendszert megfelelően? Ezen dilemmázunk, hogy nézessük meg vagy ne nézessük meg.
Feleslegesen nem akarnék kidobni több ezer forintot, mert ha jól tudom akkor egy ilyen ellenőrzés valahogy új zajlik, hogy lefejtik a benne lévő hűtőközeget és a klímaolajat, majd nyomáspróba, és utána ha minden oké akkor visszatöltik a klímaolajat, pótolják ha szükséges és feltöltik a gyár által grammban megadott mennyiséggel.
Bocs ha hosszú voltam, de ez a munka közel 10 ezres nagyságrend és ha nem szükséges akkor nem erőltetném.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
bajnokpityu
félisten
válasz Salex1 #13970 üzenetére
a tempo lefelét nyomd meg vagy 5-6x erősen, megint működni fog, enyém már fél éve meggyógyult. a jobb menü lefele már nem ilyen szerencsés, ott van valami gond. a gomb jobb alsó sarkánál működik még, de nyilván nem igy kéne lennie.
enyémet elfelejtettem gariztatni, majd érdekelni fog a megoldás a 4.5re. nyilván tök ugyanúgy működik, mint 4.0, csak máshol van az alkatrész.[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
DeFranco
nagyúr
nagykönyv: 2-3 évente ellenőriztetni kell a rendszert és olajat cseréltetni mert mint a motorolaj, fárad, és nem ken rendesen aminek nagy gebasz lehet a vége. 12 év gondozásmentesen elég extrém már.
sztori:
én erről egészen a közelmúltig nem tudtam, kb. egy éve került ez szóba, a kocsit 5 éve vettem tavasszal, akkor volt klímatöltés (a kezdő nagyszervíz alkalmával, preventív jelleggel) értelemszerűen olajcserével. a klíma egyébként jól hűtött, téli átforgatások is megvoltak. tartottam attól hogy mi lesz ha megkínálják a rendszert egy vákuummal, nyomáspróbával, de már megérett a dolog, így elvittem, jól tettem.
májusban vittem töltésre, a 740g gázból megvolt 610g ami teljesen normális veszteség ennyi idő alatt, az olajból viszont fogyott rendesen, 19g helyett csak 9g volt a rendszerben ami édeskevés, épp még elkaptuk. volt némi parány reszelék is az olajban ami szintén nem jó ha csak ott forog a rendszerben. maga az olaj amúgy színre szép volt. egyszerűen a rendszer megette az olaj felét, különösebben el nem szivárgott hiszen a gáz megvolt.
szerencsére a nyomáspróbán simán átment, kapott új olajat és mindenből a névleges töltést így most OK, de nagy gázt kerültem el azzal hogy megnézettem mert a kenés hiányát a kompresszor nem köszöni meg.
érdemes nem sufni klímást választani aki érzésre tölt és bikára nyomáspróbáz mert annak könnyen sírás lehet a vége, én igyekeztem egy megbízható szerelőt választani akinek a honlapja és a gépe is szimpatikus volt.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Tsebacsi #13979 üzenetére
persze, de amúgy nem klímás, hanem fő tevékenységként gumis, de klímát is tölt (amennyire meg tudtam itélni, elég jó automata gépe van), meg valamennyire szerelnek is.
a végeredmény majd akkor lesz pozitív ha marad is jó a klíma, szóval nyugtával a napot de eljönni elégedetten jöttem el. ellenben nem olcsó.
nekem is ajánlották, ez alapján illetve a weboldalon olvasottak alapján választottam, nagyon nem trükköztem mert más ajánlást nem kaptam, beesni meg nem akartam sehova.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
3-4 évente ajánlott a töltet cseréje. 10k alatt is meg lehet úszni. Ha kompresszor tönkremegy, inkább 50-100k.
-
athomi
veterán
válasz máyköl #13966 üzenetére
11 literes fogyit milyen használati mód mellett produkálsz? Azért elég nagy különbségek tudnak lenne városi és városi használat között is. Nem mindegy hogy 2-3 km-es távokat teszel meg, azt is forgalomban, lámpákkal tűzdelve, vagy üzem meleg motor mellett gyérebb forgalomban, haladósabban.
Azt hogy mennyivel csökken a fogyid azt pontosan nem tudom megmondani. Az sem mindegy milyen felniről milyenre váltasz vissza. Egy jobb minőségű és egy noname felni között azért komolyabb súlykülönbség is lehet. A gördülése ellenállásod mindenesetre 205/55 R16-os gumival azért jóval kisebb lesz, szóval biztos hogy lesz fogyicsökkenés és nem hiszem hogy csak 1-2 deci. És nem csak fogyasztásban éreznél különbséget, hanem menetdinamikában is.
Én visszamennék 16-os felnire.
[ Szerkesztve ]
-
RazoR
veterán
Srácok MK2,5 1.6 TDCi-ből van olyan automata ami ajánlott lehet? Jól tudom, hogy a powershift az felejtős? Mi is a másik? Mennyire bajos?
-
máyköl
veterán
válasz athomi #13983 üzenetére
Idáig se volt kérdés, hogy vissza akarok menni 16 -ra, csak még nem tartok ott...
Általában 20-30km -es távokat teszek meg, van lámpa és haladós szakasz is. Kíváncsi vagyok az új felnikkel mennyit fog írni fogyasztásra.
Pardon, az nem lehetséges, hogy a fogyasztásmérőm mutat téves adatot?
-
RazoR
veterán
válasz molnarpeter #13985 üzenetére
Nem én venném, nekem már van egy ideje.
A családban behalt egy MK2-ben az automata váltó és ahelyett keresünk egy FL-es automatát, azt, hogy miért automata ne kérdezd... -
máyköl
veterán
válasz molnarpeter #13988 üzenetére
Nulláztam majd telitank.
-
őstag
Én éppen ma voltam a KwikFitnél klíma töltésen, mert már nagyon gyenge volt. Előző 2 éven, mióta nálam van a kocsi, azért még hűtött, igaz nem annyira, mint az időnként próbált új autók.
Na most 9 éves korára az 530 gramm gyári töltetből volt benne úgy ~130 gramm, szóval nem csoda, hogy nem fagytam le. Volt egy 30 perces vákuumos nyomáspróba, azon megfelelt, aztán ment bele a gyári mennyiség. Olajból nem tudom mennyit kapott, gondolom arányosan van a töltethez adagolva, egyébként a kézikönyv 180-200 gramm olajat ír, de a motortérben lévő klíma matricán ennek a mennyisége nincs feltüntetve.
A hőmérőt a szellőzőnyílásba dugva most minimumon 6 fokos levegő jött ki, remélem pár évig nem kell vele foglalkoznom.
"Less but better" - Dieter Rams
-
molnarpeter
nagyúr
Az is be fog halni, tök mindegy cvt esetén konkrétan alultervezett darab (nem viseli a dízel nyomatékát), olajcsere pedig gyakorlatilag motoréval együtt, 15-30 ezrenként érdemes, ha jót akar magának az ember. [link] Komolyan vegyenek hibrid Toyotát, ugyanannyi üzemanyaggal elmegy, de nem hagyja őket ott minden sarkon az automata
-
DeFranco
nagyúr
válasz ReFleXx #13993 üzenetére
erre nem tudok mit mondani mert nem értek hozzá.
számos helyen utánaolvastam, viszonylag független forrásokból is (már amennyiben a TC-t annak tekintjük), általánosan javasolják az olajcserét így ezt elfogadtam.
tény, hogy az olajom láthatóan nem fogyott, minden folyásra allergiás vagyok és jó eséllyel kiszúrom mégis az olajszint a fele volt a névlegesnek (itt grammokról beszélünk) és volt szilárd szennyeződés is az olajkörben.
mindemellett a klíma teljesítménye példás volt, előkeresem a grafikont de 60 másodpercen belül egyszámjegyű hőmérsékletű levegőt fújt, mégis a fentiek miatt indokolt volt a vizsgálat és a csere.
én is fáztam tőle, mert egybegyógyult rendszert és működő eszközt nem piszkálunk, ezt megtanultam de a fentiek tükrében szerintem te sem mondod azt hogy indokolt lett volna ezt elhagyni.
bár kíváncsi vagyok a véleményedre, mert tényleg nem értek hozzá.
-
ReFleXx
addikt
válasz DeFranco #13994 üzenetére
elhiszem neked, Focusban mar ilyen idosen masodjara kellett volna a kompresszort felujitani, mert kinyomta az olajat, Fiesta meg rendben, csak emiatt mondtam hogy nem nyulnek hozza ha amugy rendben.
Heten voltam az enyemmel klimat tolteni, kb 30gr gaz hianyzott csak, Focus/Fiestahoz kepest harmatos a klima a Mondeoban, csak emiatt mentem, de megnyugtattak hogy ebben mar sose lesz olyan jeghideg, ezek mar ilyenek.
Mondjuk a hocserelot kitakaritottak, kikapcs utan volt mar kicsit szaga, most az megszunt , kerdes meddig.
Azt hogy olajat lecsereltek-e azt nem tudom. Karbantartast is kertem a klimatoltes mellett.[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
athomi
veterán
válasz máyköl #13986 üzenetére
Anno 1.6 TDCI-nél számolgattam és 2-3 decinél nem tévedett többet a fogyasztásmérő. Ez persze az is jelenti, hogy nem pontos, de markáns eltéréseket nem tapasztaltam.
Mindenesetre kíváncsi vagyok, ha cserélsz akkor mindenféleképpen oszd meg a tapasztalataidat.
[ Szerkesztve ]
-
Salex1
senior tag
válasz bajnokpityu #13977 üzenetére
Köszi! Tegnap megnyomkodtam a - gombot és utána működött. De azt nem tudom meddig fog tartani...
Más: Egy ilyen tetőcsomagtartó használható a Mondeón? Nem karcolódik össze? Félek tőle kicsit.
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthonfelújítási program (2024.)
- 3D nyomtatás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- TCL LCD és LED TV-k
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- LEGO klub
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...