-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atlantis
veterán
De, biztos sok van, csak ennek valahogy nincs közössége. A Ford nem az a márka, ami túl nagy lelkesedést vált ki az emberből, ezek teszik a dolgukat (vagy nem), oszt jóvan. Én magam sem rajongok az autómért, bár már megbocsátottam neki a kezdeti szopatásokat. Ezt valahogy nem lehet szeretni, nincsenek benne olyan apróságok, érdekes részletek, amikért lelkesedni lehetne...vagy csak én gondolom így?
Amúgy az én Focus II-m (asszem hivatalosan Honor Green színű, szal metálződ ) is karcos kissé, már így vettem, nem tudom, hogy mi okozta. Véleményem szerint inkább hanyagság/szemétség, mint festéshiba. Különösebben nem érdekel, nem mély sérülések, rozsdaveszély emiatt nem lesz nagyobb. Majd ha kijön a jó idő, kap egy tisztességes ápolást, persze csak ha addig nem bosszant fel valamivel a galád.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Emiatt ne aggódj, manapság már vajmi kevés köze van a motor fordulatszámának a gázpedálhoz. A bokorbuzik elérték, hogy minden alá legyen rendelve a károsanyag-kibocsátásnak. DPF van a rendszerben? Mert akkor lehet regenerált éppen...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Valószínűleg a turbónyomás kiépülési ideje miatt (ismertebb neve turbólyuk) gondolkozik...viszont legalább megindul. Az én kétliteres szívóbenzines Focusom is gondolkozik, oszt a végén annyira meg sem indul. A szabályozás ugyan a dízelekre szigorúbb következményekkel jár(DPF, ilyen-olyan katalizátor), de legalább manapság minden dízelautóban van turbó, ami miatt legalább lehet olyan érzésed, hogy megy a gép. Van tartalék, rugalmasság alacsony fordulaton is. Szívóbenzinesnél ez a mai agyonfojtott motoroknál elképzelhetetlen. Nálam pl. 4500-as fordulaton jön meg a 185Nm nyomaték, amit egy 1.6-os dízel is röhögve túllép már 1500-nál és a nyomatékgörbék jellegéről, valamint a fogyasztásról még ugye szó sem esett. Saját példámnál maradva: kb. ugyanannyi idő, mire 4500-ig felpörög ez a szétszabályzott szerencsétlen motor, mint a turbómotorok késlekedése. Csak ez még közben lezabálja a gatyámat is...
Szóval ne bán(ts)d azt a dízelt, én már bánom, hogy nem azt vettem. Bár akkor nem Fordom lenne...
Majd ha elterjednek a feltöltött benzinmotorok, akkor lesz igazi konkurenciája a dízeleknek.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Ha csak a papírformát nézzük: igen, többet fogyaszt (nagyobb felület), ámbár kétlem, hogy ez jelentős eltérést okozna. A menetkomfort? nos egyik oldalon ugye az alacsonyabb oldalfal miatt rázósabbnak kéne lennie a nagyobb keréknek, de a nagyobb átmérő meg kevésbé érzékeny a kátyúkra. Valszeg az első hatás az erősebb. Szerintem a /55 még nyugodtan vállalható hazánk faszányos útjain is.
Szintén tapasztalat alapján: após autója 195/65 R15-ön gurul, az enyém 205/55 R16-on. Érzésre semmiképp nem venni észre, hogy rázósabb lenne. Nyilván azért ez jelentősen függ a használt gumitól, guminyomástól is. (pl.: egy defekttűrő abroncs jobban ráz, mert merevebb az oldalfala), nem beszélve a terhelésről. Fogyasztásról a motorkülönbségek miatt nem tudok nyilatkozni.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Goose-T
veterán
-
kcsa
veterán
-
Sethdobaloah
senior tag
válasz athomi #12751 üzenetére
értem, nekem az erő 2 esetben tűnt el:
kontakthibás volt a műszerfal => vészüzembe kapcsolt, ez nagyon látványos, kb 20 ló ha maradt
EGR szelep hibásodott meg => ezt inkább csak nagyobb fordulaton, városon kívül vettem észre. De ilyesmi volt, megtorpanás bizonyos fordulatszámnál (bár már 3000 előtt), meg egyszerűen lassultam padló gázzal az érdi emelkedőn, ahol normálisan még gyorsítani is tudok 130-nál (nekem a 90 lovas van egyébként)...csak én vagyok helikopter?
-
-
embe
nagyúr
válasz athomi #12988 üzenetére
Simán. 2013-as 1,6 tdci-be ugyanilyen olajat tettem....ugyaninnen. A gépkönyv igaz 913C-t ír, de akkor még nem volt a D verzió. A D verziót meg kifejezetten ajánlott azokba a motorokba amibe korábban a C verzió kellett.
Véleményem szerint ez az olaj megegyezik ezzel. Bár ebben lehet tévedek, de minden paraméterében egyforma.[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
-
patomi
őstag
válasz athomi #13504 üzenetére
Sajna nem tudom mennyire tartós. Kollegám passatján egy éve volt megcsináltatva és az még jó. Nála nem tettek rá semmi védelmet. (Nem is nagyon értem elvileg aki ért hozzá olyan csinálta) én szándékosan hagytam szabadon, mert meg dolgozni akarok rajta.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
DeFranco
nagyúr
válasz athomi #13634 üzenetére
totalcaros balhé volt ebből.
@Geri89: márkaszerviznek két előnye van az hogy van nekik technológiai leírásuk (amit vagy alkalmaznak vagy nem) és gyári szoftverük. egyébként sem hozzáállás sem szakismeret, sem semmiféle motiváció a bármilyen elfogadható munkára, mert a flottákból úgy is megélnek és ott bárhogy kiguríthatják az autót senki nem nézi hogy mit végeztek el rajta és mit nem.
ha csak nem valami példásan pedigrés csapat akkor biztosan nem vinném oda, rettenet dolgokat hallok sokszor. a garázsműhely sem jobb egyébként de ott legalább tudod mire számíthatsz.
-
updog
senior tag
válasz athomi #13641 üzenetére
Pontosan Élőben persze meggyőzőbb
Egyébként ezzel is úgy vagyok mint amikor úgy döntöttem hogy C-Maxokat kezdek el keresni, hirtelen mindenhol ilyen autókat látok
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
molnarpeter
nagyúr
válasz athomi #13772 üzenetére
FAP részecskeszűrő, Eolys/PowerFlex valamelyik variánsa kell hozzá. Kapható a folyadék PSA-nál és kiskereskedelemben is pl. Walker márka alatt, és akár komplett készletben is elérhető, otthon is fel lehet tölteni. Itt a táblázat, ami alapján be tudjátok azonosítani, milyen lötyi kell bele.
-
-
máyköl
veterán
válasz athomi #13983 üzenetére
Idáig se volt kérdés, hogy vissza akarok menni 16 -ra, csak még nem tartok ott...
Általában 20-30km -es távokat teszek meg, van lámpa és haladós szakasz is. Kíváncsi vagyok az új felnikkel mennyit fog írni fogyasztásra.
Pardon, az nem lehetséges, hogy a fogyasztásmérőm mutat téves adatot?
-
senior tag
válasz athomi #14010 üzenetére
Lehet tovább adja a srác a kocsit, a feleségének viszont nagyon bejön, ő megakarja tartani, majd eldöntik mi lesz vele. Ha továbbadják, majd eldöntik, hogy a vevő tudtára adják-e ezt a hibát vagy sem, én végre megszabadultam tőle, nem is bánom, mert se kedvem és főleg időm nem volt vele szarakodni. Ma laza 4 órát vártunk a kocsira (Ford számítógépes rendszer szarakodott, ahol a lehetséges megoldások vannak a hibákra).
Gödöt nem próbáltam, mert az 140 km-re van tőlem, olvastam, hogy az Ford Ess nagyon jó.
A Miskolci szervíz, meg hát nem tudom milyen. Az Egrihez képest fényévekkel jobb az biztos.
[ Szerkesztve ]
Your car, your life ;)
-
DeFranco
nagyúr
válasz athomi #18116 üzenetére
nálunk egy gyerek van, de egyre többször fog el a késztetés hogy előre ültessem Elnök urat magam mellé, biztos nagyon élvezné. 4 éves.
csak egyrészt ez kevésbé biztonságos pozíció így csak kivételes esetben (pár utca vidéki kisvárosban, családlátogatáskor) mennék bele, másrészt ha egyszer precedenst csinálok vele, akkor onnantól mindig nyígás lesz
pedig jó móka lenne.
-
DeFranco
nagyúr
válasz athomi #18118 üzenetére
és nincs nyígás ha hátra kell menni? nyilván rá tudok parancsolni de megkímélném magam azért a vitától.
olyan nem fordult elő hogy belenyúlt valamibe kíváncsiságból? azé' az nem volna vicces ha kitenné a váltót üresbe miközben gyorsítok
(jól nevelt, rendes gyerekem van, akit tudok kezelni, csak számolok eshetőségekkel)