Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Ha lesznek ilyen játékok... Ha még akkor bárkit érdekelnek ezek a kártyák... Ha érteni fogja a közönség, mi a gond.... Már megint egy csomó ha. Ezen mit higgyek el?
A 290 név egyszerűen nem cseng jól. A GTX480 is egész népszerű volt, amikor lement kutyába az ára...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Venyera7
senior tag
-
Muerte
addikt
-
Ren Hoek
veterán
Ma azért nem érdekli az emberek 90%-át a sávszél, mert jól mennek a játékok szívószál sávszélességű kártyákon is. Hidd el, érdekelni fogja az embereket a sávszél, ha lesznek játékok, ahol elvéreznek a szívószálas kártyák...
Jelenleg a usereknél szívószálas kártyák vannak nv oldalról ~80%, de AMD oldalról is nagyon keveseknek van nagy sávszélt támogató kártyája... Nagy átlag még mindig pl 270X-el, 280-al vagy pl egy már drágának számító 380-al nyomul, ami ugyan akkora sávszélt nyom, mint egy 980. Egyedül a 290/290X/390/390X ami kb a duplája és a Fury ami ennél sokkal jobb... Tehát tegyük fel az összes gamer usernek 95%-ban szívószála van, és ez még így is marad nem kevés ideig. Bőven 1 évig még, mire kijönnek az első igazán DX12 motorok. Vagy addig elkezd mindenki kazán 390X-eket venni? Ami durrantás lett volna, 4 GB-os 390X nagyon jó áron, frankó hűtéssel, kicsit megrevelve. Ezzel robbanthattak volna, de így lo..szkarika rebrandok csak.
User oldalról még nem vagyunk felkészülve az extrém sávszéligényes játékokhoz. Vagy kiadnának egy olyan játékot, ami azon az arányaiban kevés Hawaii-on jól fut, meg az országonként 2 db eladott Fury-n?
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz Milka 78 #8164 üzenetére
Attól függ, mit hasonlítunk mivel. De már az intel vs AMD topikban megrendeltem a tesztet, meg abunál is. Bár kétségtelenül az Intel a processzorok királya, és az amd nem tud olyan terméket előállítani, amivel az intel aktuálulis aduászát ütni tudnád, de Bízom benne, hogy nem egy 300e Ft-os processzort fogunk összehasonlítva látni egy 50e ft-ssal .
Ennek megfelelően egy 8350, 44x0 lehetne fair összehasonlítás. Persze az intel utána még mindig csökkentheti a régebbi szériák, vagy alacsonyabb szegmensek árát. De hát majd meglátjuk, etekintetben kézzelfogható eredmények majd Csak Jövőre lesznekTalálgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Ren Hoek
veterán
válasz Venyera7 #8170 üzenetére
Én ezentúl fogva csak és kizárólag akkor hiszek el már valamit, ha kijött, kézzelfogható, letesztelték sokan. Ennyi.
Ettől függetlenül drukkolok nekik mindenképp. Remélem a szoftveres újításaik beválnak, mert imádom az RTS játékokat. Ha sikerül megvalósítani a sok egységet külön AI-val, animációval, akkor az csak jót tesz a játékiparnak. Sajnos már nagyon régóta nincs kedvemrevaló 3D-s RTS... a régi 2D-s klasszikusok sokkal jobbak, minden téren. Jól jön a fejlődés.
-
jedis
senior tag
válasz Ren Hoek #8174 üzenetére
Egy jó kis Dune-ért , valami brutal DX12-es motorral, és a régi fíílingel, még a fél vesémet odaadnám !
Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !
-
HSM
félisten
A GTX480 jó cucc volt. Első ránézésre azt szúrták el, amit az AMD most, túl okos csipet tettek le az asztalra, és a "butább", egyszerűbb,kevesebbet fogyasztó, sokkal olcsóbb 5800-as Radeonok lemosták őket.
Most csak ami más, hogy a nyakunkon egy API-váltás, és friss konzolgeneráció is van...(#8165) Ren Hoek: A 280-as Radeonok közel 300GB/s-et tudnak, kicsit megcibálva simán 300GB/s fölé lőhetőek. A 270 és társai no igen, de azok meg a 128 bites GTX960 ársávjában mennek, ami azért elég szignifikáns difi.... Az AMD-nél az ősrégi 7950/7970-ek többsége is 300GB/s magasságába hozható. A 290-ek tuning nélkül 320GB/s-jéről nem is beszélve, és itt az új 390, 384GB/s-el,és a Fury 512GB/s-el...
Amúgy ami a piaci részesedést illeti, elég sok 7900-as kártya fut, rengeteg 280-as, 290-es, szóval azért bőven van. Nv-től is a 780-ak tisztességes sávszélességgel gazdálkodnak, azokból is szép számmal találni a játékosoknál.Marha egyszerű amúgy. Kinn van a játék, Ultra grafika mehet amelyik kari bírja, a többieknek meg marad a medium meg low fokozat. A BF4 is ilyen volt, GTX780/290-es Radeon alatt nem igazán volt érdemes maxgrafikán erőltetni.... Akkoriban ezek voltak a csúcs....
-
HSM
félisten
válasz gtamate2 #8178 üzenetére
Itt van a BF4 FHD maxgrafikás memóriahasználata a 290-es Radeonomon (GPU memory utilization): [link].
Szépen látszik, hogy a 20-50%-át használta ki a 320GB/s-nek, szóval nem túl meglepő, hogy a kőkemény 128GB/s-el rendelkező GTX960-on sem ütközik akadályba. Ugyanakkor egy olyan játékmotorban, amiben a memória intenzíven használva lenne, a GTX960 a béka feneke alatt nem lenne, nemhogy egy R9 280X-hez vagy 7970-hez, de még egy 7870-hez képest sem....[ Szerkesztve ]
-
TTomax
nagyúr
A gpu erő az márt nem is számít ugye?Azt várod a DX12-töl hogy 2-5X lesz a memória sávszél használat?
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
HSM
félisten
Memória sávszélesség zabáló motorú játékban? Ott hiába a GPU erő, ha nincs sávszél etetni. Mellesleg a 7970/280X sem éppen egy gyenge GPU, pláne egy GTX960-hoz képest. De egy 7870/270X se sokkal gyengébb GPU-ban.
De ja, ha nincs elég sávszélesség etetni, mindegy, milyen GPU-t teszel rá.[ Szerkesztve ]
-
TTomax
nagyúr
Mutass három gyakorlati példát...
A "majd" nem érdekel,mert ez a vs topic,nem pedig a találgatós...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De. Egyik új EA játék sem a Frostbite 3-mal jön, hanem az új immáron számtalan verzióval, de a régi számozással ez Frostbite 4 lenne. A legfőbb előrelépés a PBR, de számos grafikai futószalagot lecserélnek hatékonyabb compute futószalagra. Változik a textúrázas, egészen pontosan a megatextúra streaming. Illetve kap egy új post process futószalagot, aminek a része egy új temporális analitikai AA. A deferred MSAA ugrik. Emellett megújul a multi-GPU mód, de azt nem tudni, hogy ez mennyire stabil. Lehet, hogy pár játékban marad az AFR, csak az a temporális AA-val nem annyira hatékony. Aszinkron DMA és compute lesz, ugye a DMA hozzáférés már most is aszinkron
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PBR miatt valószínűleg szükséges a tiled deferred leképző módosítása. Valószínűleg olyasmi változás lesz, mint a CryEngine 3.6-ban, pl. Ryse. Mivel több bitnyi információ tárolása szükséges pixelenként, így valamennyit biztosan nő a sávszéligény.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
Hát ha mostani sávszél 20-50% van kihasználva egy 290X-en akkor egy plusz 10-20%al még mindig ott leszünk ahol part szakad...szóval a "szívószálas" maxwellek nem fognak megbukni mint ahogy itt azt vizionálják...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
HSM
félisten
A jelenlegi játékok többsége igencsak kímélően bánik a memória sávszélességgel. Ennek egyik oka a DX11.
Amúgy tudok egy viszonylag memóriasávszél-igényes játékot, a Sniper Elite V2 tesztprogi. De ahhoz mondjuk GPU-ból is elég erős kell.
Ha a majd nem érdekel, akkor skippeld kérlek a hozzászólásaim. A jelenhez nem kell fórum, mindenki el tudja olvasni a teszteredményeket, szakadásig van velük a net....
(#8190) TTomax: Ott lesz az aszinkron compute is, ami igencsak dobni fog a dolgokon... Egyszerre több részét kellene ott a GPU-nak etetni a memóriából, ami szintén garantáltan meg fogja növelni a sávszélességigényt.
[ Szerkesztve ]
-
gtamate2
veterán
Csak reflektáltam arra hogy mennyire fontos a nagy sávszél. Kisebbel is meglehet oldani ugyan azt a tempót, az hogy nem használja ki egy játék sem, arról biztos a játékgyártók meg a fejlesztők tehetnek gondolom.
Az a helyzet hogy gyönyörűen futnak az új játékok ezeken a lespórolt maxwelleken is, mégis az amd-s keménymag ezt egyszerűen nem tudta megemészteni. Ezért most a sávszélbe kapaszkodtok már. Komolyan ha majd a dx 12-ben úgy lesz, és rommáveri a 7950 a 960-at akkor jöhettek ezzel, de addig nem igazán érdekel a varázsgömb.*Sn0w
-
HSM
félisten
válasz gtamate2 #8192 üzenetére
Ha nem érdekel a dolog, skippeld kérlek Te is. Én továbbra is tisztában vagyok vele, hogy DX11 alatt szépen mennek a Maxwell-ek, mivel ott nem fáj ez a spórolás, ezt nem is tagadtam sehol.
A sávszélességigény megtorpanása egyfelől a DX11 sara (nincs kihasználva a GPU, nem kell annyi adat sem), másfelől a programozók, akik látták a piacon lévő hardvereket, és spóroltak a sávszél igénnyel, amennyire lehetett.
[ Szerkesztve ]
-
gtamate2
veterán
És most hogy a piac nagy részének kis sávszélességű vga-ja van, szerinted a játékfejlesztők félre fogják tenni a piac hardvereit és a már most 3 éves gcn-re fognak elsődlegesen fejleszteni?
Elhiszem hogy most van egy elképzelés hogy majd a dx 12-vel megváltoznak bizonyos dolgok, és remélem hogy ezzel az amd is egy kis erőre kap, mert az senkinek sem lenne jó ha egy szereplős lenne a Vga piac.
De az hogy ignorálni fogják a fejlesztők a piaci szereplők hardvereit és a régebbi architectúrára fejlesztenek az szerintem elég merész állítás.*Sn0w
-
TTomax
nagyúr
Szerintem pedig te skippeld a topicot mert itt nem találgatunk,tehát annak itt semmi helye.A Sniper Elite 2 meg annyira sávszél igényes,hogy a GTX680 beéri a sima 290-et... [link]
Abu világosan leírta,hogy a Frostbite 4-ben sem lesz még aszinkron compute...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az eddigi tapasztalatokból kiindulva sávszélességnél jobban számít, hogy GCN-re másfél éves a low-level optimalizálás, míg a többi architektúrára pár hónapos. Az idővel lesz a legfőbb gond nem a hardverekkel.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz gtamate2 #8194 üzenetére
ezen az nvidia is nyerni fog. ők elsősorban új kártyákat akarnak eladni, nem pedig azt nézni, hogy de jó, istenem, itt van egy ötéves geforce, ezen is milyen frankón elfut még a gta 146. az ilyenből nem lesz osztalék év végén.
szóval ha az új játékmotorok nagyobb sávszélt igényelnek, mint amire a mostani architektúrából kitelik, akkor az azt jelenti, hogy megjelenik egy fizetőképes kereslet a piacon, amelyiknek frankón el lehet adni az új kártyákat, és mégcsak győzködni sem kell róla őket, hogy miért is jó nekik újra kiadni érte 500€-t. ez win-win szitu, már amennyiben lesz olyan termékük, amivel ezt az új keresletet ki tudják szolgálni.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
TTomax
nagyúr
Ezt most ne haragudj nem értem.Tehát nem hardveres gond lesz,hanem az lesz a probléma,hogy a most megjelent (utolsó fél év) vgakat nem ismerik még eléggé,illetve nincs meg az optimális code?
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
HSM
félisten
válasz gtamate2 #8194 üzenetére
Teljesen hibás az érvelésed.
Először is, ott a konzol. Pl. PS4 kapásból 176GB/s-el. A Box kevesebb, de abban ott a SRAM a gyakoribb dolgoknak.
A fejlesztők elsősorban arra fognak még sokáig fejleszteni, az pedig GCN.
Ami a piac szeletét illeti [link], nézzük a mai sláger-Maxwell-t, jelenleg a Steam felhasználók 2,84%-a rendelkezik olyannal (GTX970). Ehhez képest az öreg 7900-asok 1.95%-al vannak jelen.
GTX960 az a piac mindössze 0.89%-a.
A GTX780-ból is annyi van, mint GTX980-ból, 0.74%.
És ott vannak az R9 200-asok, 0.85%-al, amikről sajnos nem derül ki, pontosan melyikből mennyi.
Szóval ez így nekem nem 80%-nak tűnik....(#8195) TTomax: Ebben nagyon tévedsz, ez nem az új szériáról találgatás, ami a másik topik.
Írtam, hogy nem a legjobb példa, mivel GPU is erősen kell neki. Amúgy az a 680 alatt azért nézd a procit is, 3960X @4.9, az azért nem csirke. Ha alárakod a 290X-nek a 4930k @4.7-t, máris igencsak elment a 290X....
Amelyik 290-est utolérte, CPU 1090T @4.1, hááát...[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az aszinkron compute-ot már a Frostbite 3 is támogatta, csak nem kapcsolták be egyik játékban sem, mert nagyobb fókuszt jelentett a memóriamenedzsment optimalizálása, és a validáció nagyrészt ennek az optimalizálásának a teszteléséből állt. De Johan már tartott korábban arról előadást, hogy a tiled gyorsítása aszinkron módban is elvégezhető a fények kivágási munkájával. Így csupán erre a feladatra vonatkozóan 80%-os gyorsulást értek el, de ez a feladat ma még nem teszi ki nagy részét a képfeldolgozásnak, tehát a végleges eredményre nagyjából ~10%-os boostot jelenthetett volna.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest