Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez csak akkor szokás, amikor a fejlesztő valami hatalmas butaságot csinál. Sajna van erre példa bőven, de nem általános.
A driverbe a mai modern alkalmazásoknál főleg olyan dolgok kerülnek, mint a grafika és compute átlapolás (erre megy messze a legtöbb optimalizálás) specifikusan az alkalmazáshoz igazítva. Ott a Dirt: Showdown esete. Az azért gyorsult sokat GeForce-on, mert 8 hónapig csak ezen dolgozott egy fejlesztőcsoport. Ez lehetett a legdrágább driverprofil a történelemben.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
nem egészen ugyanarról beszélünk. a gfx-compute átlapolásnak valóban a driverben a helye (ill. ott lett volna a helye a DX11 megjelenésétől kezdve), de miért ott van a játékra specifikus igazítás is?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem igazán a driver ennek a helye. A fejlesztők a DX11 megjelenésével elkezdték rágni az MS fülét, hogy compute mellett hülyeség, hogy a hardvernek csak egy parancslistája van és órajelenként csak egy parancsot fogad. Na most ez máig hiányzik a szabvány API-kból, így a program nem tud itt semmit átlapolni, adja a parancsokat az API és kész. A driverben lehet alkalmazásokra külön megoldani, hogy a compute és a grafikai meló legyen átlapolt. Ezt nehéz megcsinálni, de alapvető optimalizálásnak tekinthető, viszont ha kis átlapolásból mondjuk nagyot akarsz csinálni, akkor az több hónapos meló csupán egy alkalmazásra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
aha, hogy még egy lépést hátrébb kellett volna lépni. jogos. OGL-nél is ez a helyzet?
@HSM: nem akarok én semmiből tökéleteset, csak legalább nagy vonalakban a helyükön lennének a dolgok. az egészről a korrektül obszcén vicc jut eszembe a két juhásszal meg a takaróval
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Multiban több eltérés lehet, mivel sokkal több szabad és egyben használható erőforrása marad a CPU-nak. Nincs egyetlen szála sem a Mantle rendernek, míg a DX-nek 5-7 aktív rejtett szála is van. Nincsenek hazardok sem a driverben és az API-ban, nem kezel külsőleg szinkronizációt. Ha ezek nagyon leküldik az fps-t, akkor a Mantle ilyen helyzetben simán tud kétszeres sebességet.
Az EA-től függ. A kód kész van.
Ma leginkább driverlimit van. De ha egy játék használja az IGP-t a dGPU mellett, akkor könnyen kitalálható, hogy az ellen sima CPU-nak nincs esélye. Ettől persze még így is gyorsul.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
Általában azoknak szokott ilyen jó véleményük lenni akik nem nagyon játszanak,csak egy szűk réteget...én pl játszok 2001-2014ig szinte minden játékkal,dx8-dx11,és bizony elég sok bajom volt a régebbi játékokkal...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Erdei88 #1016 üzenetére
Ez egyébként a kereskedelemben régóta ismert reakció, ha kiraksz két tökegyforma tudású de más nevű terméket, van az embereknek egy jó százaléka aki mindenképp a drágábbat veszi mert az biztos jobb/nehogymár az olcsó szart vegyem.
Tágabban kapcsolódik, hogy ha valaki egy termékre/szolgáltatásra elkölt elég nagy összeget, akkor ha kiderül hogy van jobb/olcsóbb, akkor sem ismeri be hogy hibázott, inkább foggal-körömmel védi azt, hogy magának is megmagyarázza hogy az a jó, és jól döntött.
-
Locutus
veterán
válasz Malibutomi #1018 üzenetére
Ha meg a drágább tényleg jobb annyival mint az övé, akkor saját tapasztalat híján rávágja, hogy biztos csak az általad leírt tömegpszichózis az oka...
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
->Raizen<-
veterán
-
Tirexi
addikt
válasz Malibutomi #1021 üzenetére
Rám is igaz.
Pedig van sok VGA ami "olcsóbb mint a drágább".
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz MPowerPH #1011 üzenetére
Előbb befejezzük a Kaveri tesztet. Aztán megyünk tovább. Mantle driverünk már van a hónap közepe óta, az fog megjelenni a hónap végén publikus formában. A StarSwarm demó fent van a Steamen és engedélyre vár a Valve-tól.
A BF4 patch technikailag kész van december közepe óta. Az EA viszont addig nem akarja kiadni, amíg a D3D-vel kapcsolatos hardverledobálásokat ki nem javítják. Félnek, hogy az lenne a reakció, hogy a Mantle-re koncentráltak, holott a D3D-t jelölték meg elsődleges kódként.
Maga a probléma megoldása egyébként egyszerű lenne, ha Repi nem ragaszkodna az aktuális D3D teljesítményhez. De mivel ragaszkodik ahhoz, hogy a stabil D3D kód csak alig különbözhet az aktuális instabil D3D kód teljesítményétől, így ez megnehezíti a javítást.Ez a gond egyébként a Frostbite 3 sajátja. Soha senki nem dolgozott olyan terheléssel, amit ez a motor megvalósít. A teljesítményt viszont a D3D API-ban nem ajánlott dolgok használatával érik el. Ezek sok tempót hoznak, de könnyen lehet instabil a kód. Ha ezeket a dolgokat kiveszik, akkor stabil lesz a kód, de a teljesítmény fele odavész.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
WaterWawe
őstag
Válasz erre
Az 780 custom is ugyan ezt csinálja, csak kb. 100W-al kevesebb fogyasztással és a 290 custom 80-85fök-ra tudja lehűteni játék alatt (alap ventivezérléssel csendben) méga 780-ak max 70 fokig szoktak felmenni.
Én nem szidom a Radeon-t nem mondom hogy semmirevaló, de Radeon-t annal ajánlok aki középkategóriás vga-t akar, 7870 (270x) és az fölött már inkább NVidiát. Lehet hogy drága de legalább a pénzedért olyat kapsz ami jól működik.
-
-
->Raizen<-
veterán
Érdekes dolgok vannak.
Abu szerint repi olyan trükköket alkalmazott a bf4 fb 3 motorjában, hogy gyorsabb legyen e renderelés
a dx 11 határain is túl lőve olykor olykor.
Ezért lehet instabil a kód.
Na már most az ea addig nem engedi ki a mantle api-s patch et a játékhoz amíg stabil nem lesz a játék dx alatt.
Azokat a gyorsításokat kivéve kb fele annyira se lesz gyors a megjelenítés dx alatt xd.
A ph-s arcok meg reszketve várják, már több mint 1 hete nézegetik a mantle apis catalyst amd drivert, illetve használnák csak nincs mivel, fogadok hogy ezért csúszik annyit a kaveri apu-s teszt mert bf4-el akarják tesztelni meg r9 290x el. Nem kicsit amd-s a prohardver.
Mert ezzel a kombóval állítólag 45% gyorsabb "bárminél" a sebesség
bf4 alatt. -.-'
1 db r9 290x el kb 30% többletre lehet számítani.
Nekem akkor multiba 70 fps helyett 90-100 fps lenne.[ Szerkesztve ]
-
norb55
senior tag
válasz ->Raizen<- #1031 üzenetére
Ha az AMD kirobbantotta ezt, mostmár az Nvidiának is kikell találnia vaalmit.
Ez a mantle dolog nem fogáig sokáig tartani, már az Nvidia készíti a gyógyszert rá[ Szerkesztve ]
-
Locutus
veterán
válasz ->Raizen<- #1031 üzenetére
Lefordítva: Az EA most építteti be a DICE-al a DX-es kódba azokat a lassításokat, amitől a Mantle majd faszának tűnik
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
norb55
senior tag
válasz Malibutomi #1034 üzenetére
Mert a GTX 780 topicba is a mantle folyik már.
-
Tirexi
addikt
válasz Malibutomi #1034 üzenetére
Azért zavarja norb-ot mert már a csapból is a mántli folyik és így nem tud egy kiadósat inni az Nv tiszteletére.
Valami mindig eldugítja a csapot. -
daveoff
veterán
Akkor az AMD nem működik jól? Én nem vettem észre. Én elhiszem nektek, hogy jó az NV, nem is állítottam soha az ellenkezőjét, de ez az elfogultság amit Ti tanúsítatok már kicsit sok. Nekem AMD van, mégsem bizonygatom, hogy az NV egy foskupac, és nem működik jól. Az az igazság, hogy Ti a marketing áldozatai vagytok......végül is valakitől be kell szedni a lóvét.
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Tirexi
addikt
válasz daveoff #1039 üzenetére
Az volt a markering barátom hogy a 290x be volt harangozva olcsó és gyors vga-nak.
Azt elfelejtették a reklámba írni hogy 95 fok és hajszárító jár hozzá.
A sok tudatlan meg ugrott rá aztán a végén már azt se tudták milyen blokkot vegyenek rá nem beszélve azokról akik futottak át utána nv-t venni.
85 fok videó nézés közben. GG.
Vedd csak. -
Malibutomi
nagyúr
Én épp ezért megvártam a custom hütést. Ebben amúgy igazad van, sosem értettem aki rohan megvenni az elsö darabokat. Én mindíg megvárom az elsö tapasztalatokat/teszteket.
Mivel igy tettem van egy kártyám ami halk, nem meleg, gyors és olcsó. Mondjuk aki amúgy is vizez annak jó a ref is.(#1042) freestyée
Mondjuk innen nézve a 780 a custom 290 -el van egy árban.[ Szerkesztve ]
-
WaterWawe
őstag
válasz Erdei88 #1036 üzenetére
Jól beszélsz kolléga, ezzel én is így vagyok. Korábban 5000-es szériáig nagyon szerettem a Radeon kártyákat, azonban a 7000-es széria óta úgy érzem inkább az nVidia nyújtja azt a minőséget amit elvár az ember egy 100k fölötti kártyára
Ott a GTX780, kb 15k-val drágább mint a 290. Én az AMD kártyáit se nevezném olcsónak. Lespórolták róla a vaporos hűtést és a támogatás is hiányos.
-
norb55
senior tag
válasz daveoff #1039 üzenetére
Marketing áldozata az AMD-sek. Nvidia nem igér semmit előre. mégis szuper. AMD fűt fát igér, közbe semmi nemjön. Akkor ki a marketing csapdája?
Nvidia egy buta GPU, mégis az egyszerüségével ottvan a nála 2× fejlettebb AMD melett.
(#1037) Tirexi pontossan, már az ember a saját topicjába is az AMD csúcs gpu-it hallja.
[ Szerkesztve ]
-
norb55
senior tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ->Raizen<- #1031 üzenetére
A DX11 engedi a mutexeket. Nincs ezzel önmagában semmi baj, csak ezek nem ajánlott funkciók. De ha azt nézzük, hogy ebből sok sebességet szednek össze, akkor érdemes vele foglalkozni. Azt viszont nyilván érzi a Frostbite Team, hogy nagyon sok erőforrásukat felemészti a gyors DX kód, ezért kértek egy modernebb API-t.
(#1032) norb55: Repi mondta a TH interjúban, hogy az NV-hez is odament, hogy csináljanak egy low-level API-t. Ők elzárkóztak ettől. A low-level API elkészítése nem nagy dolog, kb. két év. Abból az irányból problémás ez a modell, hogy a low-level API-hoz ismerni kell a megcélzott architektúra működését. Ha valaki egy ilyen felkérésre azt mondja, hogy nem, akkor azért mondja, mert nincs olyan piac, amiért érdemes megtanulni a célzott architektúrát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dark KillerX
addikt
válasz #35434496 #1045 üzenetére
AMD tulajként mondok ,tényleg tökgáz amit az AMD csinál,marketing terén.
Pl. GNC ,azt mire megyek vele,vagy anno a Fusion projekt,aztán abból se lett semmi,most meg a Mantle,megy már november óta,és persze a csoda driverek,mint pl 14.1 béta.
Tiszta szégyen szvsz amit művelnek!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- HP ENVY x360 15-fh0755ng Convertible - ÚJ - 15,6" notebook - Ryzen 5, 16GB, 512SSD, Win11
- Iphone 12 64GB független 94% akku
- HP PROBOOK 450 G9 (6A150EA) - ÚJ - 15,6" FullHD IPS üzleti notebook - i3-1215U, W11pro
- fehér RTX3060Ti Gamer PC Intel i5-11400F, Zotac Gaming RTX3060Ti 8GB, 16GB Corsair RAM, vízhűtés!
- PlayStation 5 825GB - 1 év garancia, vállalkozástól!