Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
Nem legenda, logikus gondolkozás a saját eddigi tapasztalataim alapján.
Ennek nem a motorhoz van köze, hanem egyszerűen ha több mindent csinál egyszerre a GPU, akkor egyszerre több adat fog kelleni, azaz nagyobb sávszélesség.(#7463) daveoff: Nem érted az egészet. Alapvetően DX11-re készült a BF4. A Mantle csak kiegészítésként került bele, és a töredékét használja ki annak, amit tud az API. Nincs benne streamelés, nincs benne aszinkron compute, és nincs benne semmi, amit ne bírna el a DX11 is.
(#7477) sayinpety: Végre egy reális hozzászólás.
(#7489) imi123: Véletlenül se zavarjon, hogy mindeközben mindkét konzolban GCN-es AMD APU van...
(#7490) Ghoula: Annyival jobban reagált rá, hogy DX11 azonos sebességből másfélszeres előny lett DX12-ben a GTX980 és a 290X között....
(#7492) korcsi: Pontosan. Jól érted. Mindenképpen ki fogják használni, mivel Nv-n is gyorsul tőle a kód, és egy fontos újítása a DX12/Mantle/Vulcan-nak.
(#7498) imi123: Azt írta Abu, hogy a jelenlegi DX12 példaprogramok alapján a GCN1 10-15%-ot gyorsul tőle, akárcsak a Maxwell2, szóval ezzel sokan jól járnak. A GCN2-3, ami viszont jóval nagyobb mértékben gyorsul, ha jól emlékszem, 35-45%-ot írt, de aki tutit akar, keressen vissza.
(#7496) tailor74: Igen, DX11-ben nincs, a többiben pedig opcionális lesz. Pl. a BF4 még nem használta a Mantle kódban sem.
[ Szerkesztve ]
-
daveoff
veterán
Akkor minek került bele? Az olyan játékoknál, ahol már az alap kódba is bekerült a Mantle, ott sem jelent semmivel többet, mint BF4-ben........szerintem, vagy legalábbis nekem ez a tapasztalatom, mert megvan szinte az összes Mantle támogatott játék, és majdnem mindet ki is próbáltam a 290X-el.
Akkor most vagy én vagyok a hülye, vagy nem tudom, de én teljesen máshogy értelmezem sayinpety hozzászólását. Még egyszer....
API nem ad IHV elonyt. GCN valoban jobb microarch asynchronous computetal, am ez hardware feature. APInak semmi koze hozza.
Ebből Te hogy jutottál odáig, amit korcsinak válaszoltál?
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
HSM
félisten
válasz daveoff #7502 üzenetére
Igen, csak azok a játékok alapvetően még masszívan DX11-re íródtak. Persze, ott is gyorsulás volt a gyorsabb API révén, jobb multiprocesszor támogatás is megvolt, de ez csak a legtetejének a kapargatása az API tudásának.
Mint minden új API, az ilyen programokkal kezdődik, aztán majd szépen jönnek az API-t egyre jobban kihasználó alkalmazások. -
Malibutomi
nagyúr
válasz daveoff #7502 üzenetére
Szerintem ha az idezett mondathoz hozzarakod az utanuk levot, akkor maris mas az ertelme.
"Minden multi-platform next-gen engine design a GCNnek kedvez. "
Ezt azert meg megvarnam tenyleg igy lesz-e, de ha igaz, es a multiplatform motorokat ugy irjak meg hogy kihasznaljak pl az async compute-ot a konzolokon es az async amugy minden gpu-n gyorsit csak a merteke eltero, akkor szerintem hasznalni fogjak.
[ Szerkesztve ]
-
imi123
őstag
válasz Malibutomi #7504 üzenetére
Lehet rosszul tudom de konzolokon is csak a BF4 Ps4 verziója használja az async-et.
Ha valami könyörög az optimalizálásért az a konzolok hardvere.Ha ott ennyire terjed akkor azért nem olyan egyszerű megcsinálni.Pedig ott aztán full fix a hardver.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
daveoff
veterán
válasz Malibutomi #7504 üzenetére
Lényegében ezt írtam én is, ez volt a mondandóm második fele, csak lehet kicsit máshogy fogalmaztam....
Szóval az előny az, hogy a konzolokban is GCN van, ha jobban rámennek a fejlesztők, hogy kihasználják a konzolokban lévő hardvert, akkor a PC-s portok jobbak lehetnek AMD-n...
(#7503) HSM: Ugyanígy lesz a DX12-vel is, eleinte csak kapargatni fogja az API tudását, aztán ha kiismerik a fejlesztők egyre jobb lesz. Én csak arra próbáltam célozni, hogy a BF4-be ugye egy patchel került be a Mantle(de egyébként már pletykáltak róla a játék megjelenése előtt is, hogy támogatni fogja), és vannak játékok, amiket már úgy írtak, hogy adott volt a Mantle. Még sincs nagy különbség közöttük.
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
HSM
félisten
Még azért ott is van hova fejlődni. Szoftveresen, és programok terén is.
(#7507) daveoff: Én nem tudok Mantle-re fejlesztett, boltban kapható játékot. Csak olyat, ami kapott egy kiegészítést hozzá, de alapvetően DX11-re fejlesztett motor. Nem is fog senki kiadni ilyesmit, amíg az Nv-vel nincs DX12 vagy Vulcan mód.
A DX12-nek állatira nem lesz olyan hosszú felfutása, mint a korábbi API-knak, mivel ahogy nemrég írta a fórumtárs, már a Mantle-vel másfél éve folyik a felszín kapargatása, így sokkal hamarabb érkezni fognak a valódi DX12 alkalmazások, mint a korábbi API-k esetében tapasztalható volt.(#7508) Milka 78:Mindketten pontatlanul emlékeztünk: "Vannak egyébként erről DX12-es tesztek már, mert az AMD készített rá az SDK-ba egy példaprogramot. Ott a GCN1 nagyjából +15-25%-ot hoz. A GCN2/3 +35-45%-ot. A Maxwell 2 +5-15%-ot. "[link]
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #7510 üzenetére
Értem, akkor biztos direkt butították vissza a példaprogramban (aminél látod a kódon, mit csinál, ellentétben pl. az Nv-s GW-el) a Maxwell-eket, meg a saját GCN1-jüket, és ezek a direkt butított GPU-k biztos tengert tesszelálnak a város alatt, amíg a GCN2/3 meg nem. Ja, és ezt senki nem fedezi fel a példaprogram forráskódjában.
-
#85552128
törölt tag
Nagyon hamar felejtesz, az AMD tesztekben szinte mindenhol a Ti előtt volt a Fury is egy héttel ezelőttig, a függetlenekben meg...
Másrészt nem gondolom, hogy arra törekedtek, hogy a sajátjukon kívül maximálisan optimalizálják a (példa)programot a konkurens gyártók architektúráira is.
Harmadrészt ezeket a dolgokat legjobb esetben is egy béta OS-en, béta API-val és béta driverekkel mérték ahol kismillió dolog befolyásolhatja hogyan működik az a bizonyos "példaprogram".
Szóval bocs ha kissé kétkedve fogadom az AMD saját programjával mért eredményeit a konkurens architektúrát illetően... Torzítanak ők is ahol lehet főleg az ilyen %-okat illetően...[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ezek nyilván ideális eset számok, de hihetőek - nyilván azzal a feltétellel, hogy van annyi compute pipeline-od, amivel fel tudod tölteni a kapacitást.
A Maxwell szám kicsit alacsonynak tűnik, szerintem simán benne van, hogy a példaprogram kicsit rájátszik valamelyik gyengéjére, másrészt a GCN 1.1/1.2-től el fog maradni nyilván.A sávszél téma: nyilván több munka több mem accesst jelent, de nem biztos, hogy ez észrevehető mértékű. Attól függ, mire használod a compute csöveket, mekkora adatstruktúrákat manipulálsz.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Yllgrim
őstag
Ez a srac csinalt par videot TX, 980 TI es Fury-val is 1080-4K felbontason, erdemes megnezni hogy is mennek a kulonbozo kartyakon ugyanazon beallitas mellett ugyanazon jatekok, a konfigot is irja (majdnem) minden egyes tesztjenel.
Hozzavetoleges viszonyitasi alapnak jo.
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
Locutus
veterán
driver bug miatt mégiscsak tuningolható a HBM a Furyn
Ráadásul nem is annyira értelmetlen, mint ahogy azt az AMD szerette volna elhitetni.Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #7520 üzenetére
Attól, hogy pár chip nem bírja nem tiltják globálisan az OC-t. Mi értelme lenne ? Mindenki tudja, hogy az nem garantált.
Érdemes lenne megnézniük mennyit gyorsul játékban.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Sávszélesség alapján elégnek kéne lennie (+45% shader de ugyanannyi ROP, +60% sávszél, GCN3), de kitudja mi más befolyásolhat még a HBM-nél...
És ugye elvileg ezek csak a "gyenge" DX11-es játékok amelyek alig használnak sávszélt... Ha már itt az limitálja akkor mi lesz a DX12--es AC alatt ?[ Szerkesztve ]
-
#35434496
törölt tag
válasz Malibutomi #7520 üzenetére
-
Laja333
őstag
válasz #35434496 #7524 üzenetére
Ööö, miért is?
Egy 100%-os venti-vel járatott ref Ti (jó halk lehet) +240 Mhz gpu clockkal és +150 Mhz memmel hoz 21k-t. Ezzel szemben egy +100 Mhz-es gpu és +100-as memória tuningra hozott a Fury X 19k-t, valószínűleg ugyan olyan halkan mint tuning nélkül. Feloldott feszültséggel szerintem nem lesz gond megugrania a Radeonnak szvsz alacsonyabb hőmérsékletek mellett.
[ Szerkesztve ]
-
Whysperer
addikt
-
#85552128
törölt tag
válasz #35434496 #7524 üzenetére
Ahogy nézem a 3DMark eredményeket azért stock-stock Fury között is vannak különbségek ugyanazon konfigon...
[link]
Egyik 14k másik 15.9k a GS...
Hogy mivel kapott majd +1800 GS-t az rejtély
Szóval kéne egy default GPU/MEM vs OC MEM összehasonlítás játékokban...[ Szerkesztve ]
-
-
Asbee
veterán
-
Whysperer
addikt
Igen és akkor már rögtön lekezelően kell beszélni a másikkal? Nem hinném ,hogy az Én hibám ,hogy ami több ember szerint is annyira hivatalos oldal www.techpowerup.com/ a mai napig ezt is közli...
[ Szerkesztve ]
ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
Asbee
veterán
válasz Whysperer #7532 üzenetére
Azért megmagyarázod látom... Tök mindegy ki hozza le, ezeket mindig fenntartásokkal kell kezelni. Látsz pontos tesztet arról a grafikonról? Konfigot? Mérés technikát bármi bizonyítékot, ki, mi hol, hogyan csinálta? Érted már miért írtam, hogy óvatosan ezekkel?
Van 10féle rendes teszt a neten megjelenés óta. Érthetetlen számomra miért nem abból említesz, hanem megjelenés előttről valamit. Aztán meg a rinyálás megint, ha ezt szóvá teszik. -
Whysperer
addikt
Nem tudom feltünt-e,hogy nem a figyelmeztetéseden reagáltam ,hanem a stílusodra, de folytasd csak az oktatást. --- 1xübb ,ha skippeljük egymást... ---- azt köszönöm ,hogy figyelmembe ajánlottad a dátumot ---- azt meg ne várd ,hogy a tisztelet legcsekélyebb mivoltát is mutassam személyed felé. Köszönöm.
players111 igazad lehet. -- Fury-t szerettem volna,de lehet inkább szerzek egy sima 390-t ennek fejében. Nem merek 200+ körül adni ezért.
[ Szerkesztve ]
ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
Malibutomi
nagyúr
Ne ezert raktam en ezt a mem tuningot a sajat topicjaba, nem ide, mert egybol megy a veszekedes...
-
Asbee
veterán
válasz Whysperer #7537 üzenetére
Vs topik nem óvoda írtam már párszor. Ha olyat írsz linkelsz arra reagálni fognak. Aki ennyin megsértődik, bár te itt mindenen, őt csak sajnálni tudom.
(#7538) Laja333: Nem feltétlen kell 100%-on tekernie annak a ventinek, persze halk nem lesz egy ilyen OC-val. Customnál simán javulhat még ez. Jobb hűtés-jobb vrm, akár alapból fesz állítás, magasabb tdp limit. Szerintem meglesz ott soknál az 1500+ kicsivel.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #7540 üzenetére
Miért is ? nV-nél írhat kevesebbet mint amilyenre valójában boostol, de AMD-nél fix. az utolsó Pstate.
Az átlag egy dolog, de 17k-t elértek gyárival is nem egyszer, hanem ezen kívül van még vagy 2 eredmény.
Itt egy 17.3 más usertől: [link][ Szerkesztve ]
-
#35434496
törölt tag
válasz Malibutomi #7543 üzenetére
Ezért kell a legfrissebb gpu-z-t használni. Az megmutatja a pontos órajelet.
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #7543 üzenetére
1080 az amúgy sem stock, de ha már 3DMarkot nézünk akkor linkelhetnék olyan eredményeket is ahol, jó ha 10%-ot gyorsul 29%-os (9% GPU, 20% MEM) tuninggal... Ezért is mondtam már az elején, hogy nem mérvadó.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz Malibutomi #7546 üzenetére
Halk sem lehetett ilyen fordulaton.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen